vladorban2.jpg

Ha egyszer valaki megírja Orbán Viktor és az Orbánizmus történetét, az a magyar demokrácia degenerálódásának krónikáját is lejegyzi.

Semmi kétség: Csehország után Szlovákia is polgárosodottabb országnak tűnik, mint Magyarország, ahol előszeretettel hasonlítják magukat e két visegrádi országhoz. Gyakorlatilag minden összehasonlításban elmaradnak Pozsonytól és Prágától. Ja nem: a nyári olimpián a magyarok több aranyat nyertek, mint a csehek és a szlovákok összesen!

Magyarország egyre rejtélyesebb hely. Pedig egykor a környező országokból mindenki felnézett rá. Már a szockó alatt csodálkozva jártatok át jugóból vagy cseszkóból vásárolni, rácsodálkozhattatok a maszekra, volt minden, trapper farmer, toblerone csoki és VHS. A szerepek nem változtak meg nagyon a rendszerváltást követően sem, amelyet tárgyalásos úton, a térségnek mintát adva vezényeltek le Budapestben, Horn a szögesdrótot vágta el, mehettek a németek is a fal mindkét oldalára. Jó volt átjárni magyarba’, szabadabb volt a légkör, mint cseszkóba’. Emlékszem, mennyire büszkék voltunk, amikor a magyarok ott voltak a Nyugattal folytatott tárgyalások élbolyában, mintát adtunk a többi ká-európaiaknak. Magyarország modern történetének első szakasza háborúktól és szoft-diktatúrák demokráciadeficitjétől mentes volt, diktatúrából a demokratikus átállás mintaszerűen ment végbe.

Ha egyszer valaki megírja Orbán Viktor és az Orbánizmus történetét, az a magyar demokrácia degenerálódásának krónikáját is lejegyzi.

Tudjman és Milosevic után, Orbán Viktor az a kelet-európai politikus, aki totálisan saját arcképére formálta országa alkotmányát és – igaz: fegyvermentes - háborút hirdetett meg saját népének egy része ellen a nacionalizmus egységesítőnek vélt, valójában megosztó és kirekesztő politikának szellemében. Korábban még azt is elviselte, igaz, csak nagy nehézségek árán, hogy megbukjon, mint miniszterelnök, puccsot nem hajtott végre, de hívei csalással vádolták az ellenzéket. Ezután azonban egy cél vezette: folyamatosan gyengítette a magyar demokrácia intézményhálózatát, amelyet hazugságok mentén, fokozatosan maga alá gyűrt. Kihasználta a magyar polgárok demokratikus neveletlenségét, saját rövidtávú politikai céljai elérése érdekében átlépte a demokrácia írott és íratlan szabályait is.

Déja vu érzésem támadt, nem véletlenül. Azok a hatalomtechnikai megoldások és politikai reakciók, amely Orbán Viktorra és rezsimére jellemzőek, egy évtizeddel korábban Szlovákiát jellemezték. Szerencsére a Tátra népe 1998-ban maguk mögött hagyta ezt a kevésbé hírhedt korszakot. Olvasóim egy része talán még a Duna partján tolhatta a csattogós lepkét a Boxoló kormányzásakor, nekik foglaljuk össze  párhuzamokat:

Vladimír Mečiar és Orbán Viktort legálisan, három alkalommal, nagy tömegek választották újra

Az alkotmányos rendszer és az ellenőrző mechanizmusok lebontására törekednek mindketten.

Közhivatalokba, közmédiába saját párthíveiket ültetik

Kormányzásuk lényege a folyamatos ellenségkeresés, politikájuk lényege: a harc

Primitív, nacionalista retorika (a a Nyugat, az EU kettős mércéje, a nemzet szuverenitásának megőrzése)

Mečiar is variálni akart a választási határokkal, Orbánnak sikerült

Egy társadalmon belül két résztársadalom alakul ki

Miért populista Orbán?

Orbán folyamatosan támadja a Nyugatot és annak értékeit, miközben a Nyugat pénze miatt nem omlik össze országa, a Nyugat pénzén épülnek új dolgok (4-es metró) újulnak meg magyar műemlékek (Várkert Bazár).

Orbán adminisztratív eszközökkel csökkenti (átveri) a közműdíjakat, de az ÁFA-val és más adókkal újra beszedi.

Orbán saját emberivel töltötte fel a közmédiát és a TV2-őt, ahol csak jó híreket hallani, amelyeket még akkor is elhisznek sokan, ha közben kilóg a seggük a gatyájukból.

A munkanélküliséget adminisztratív eszközökkel csökkentik

Az államadósság új rekordokat dönt. Az ellopott magánnyugdíjak nélkül az eladósodottsági szint a GDP 90 százaléka lenne, megerősítette ezt a fideszes pártkatonák által vezetett Magyar Nemzet i Bank (MNB) és a Központi Statisztika Hivatal (KSH) is.

Orbán 2010-ben hat százalékos növekedésről beszélt. Ezzel szemben a helyzet az, hogy romokban a magyar gazdaság, GDP minimálisan nőtt a mesterségesen kialakított állapotnak köszönhetően sok év után, de 2015-ben fenntarthatatlan lesz a növekedés.

Nem finanszíroznak a bankok semmit, nem lehet kölcsönt felvenni, gyakorlatilag leállt a gazdság egyik legfontosabb motorja.

Magyarország nem közelít, hanem távolodik a nyugati országok életszínvonalától

Orbán Magyarországot a Kelet felé irányítja, de sikertelenül, nem foglalkoznak vele (Kína) vagy adósságokba verik (Oroszország).

Magyarország leszakadt Csehországtól, Lengyelországtól, Szlovákiától, felkészül: a Balkán.

Magyarország bíróság előtt is áll. Ítéletre vár a kormány a magánnyugdíjpénztársak államosítása ügyében és a közműdíjak árának önkéntes csökkentése miatt. Vajon mi lesz a magyarokkal, ha mindkét ügyben elbuknak? Magyarország lesz az új Argentína Európa közepén?

Láthatjuk, hogy Orbán módszereiben hasonlít az egykori Boxolóhoz, közte és Mečiar között csak annyi a különbség, hogy Orbán Viktor hatalomtechnikai szempontból sokszorosan tehetségesebb és ügyesebb, ellenben sokkal nagyobb populista is, mint kilencvenes évekbeli kollégája.

A választási kudarc oka: az alternatíva hiánya

Ez az ami leginkább bosszant ma Magyarországon. Viszonylag könnyen belátható: az ellenzék tragikus volt. Nincs ma az országban egyetlen normális, reálisan választható párt, amely a gazdasági liberalizmust képviselné és érthetően elmagyarázná a társadalomnak, miért jó ez nekünk. Vagy kulturálisan-társadalmilag jobboldaliak és gazdaságilag baloldaliak mint a Fidesz, vagy mind társadalmilag, mind gazdaságilag baloldaliak, mint a szocik, illetve van még a fasiszta Jobbik.

Másodszor: nem az összefogás ténye volt önmagában a kudarc, hiszen láthattuk: Mečiart Szlovákiában is csak egy széles koalíció tudta legyőzni. Az egyetlen reális megoldás egy tiszta lappal induló új párt indítása lett volna, új, karizmatikus politikusokkal. Ez mára a feldolgoznivaló lecke ellenzéki társaimnak: mivel az ilyen-olyan okokból elhasználódott arcok nem adták át a helyüket másoknak, a választópolgárok között nem alakult ki a WTF-érzés, nem tudtak lelkesedni.

Ne feledjük: többszázezer, csalódott embert kellett volna meggyőzni, akik, jobb híján, a szélsőjobb alternatíváját választották, mivel  a térségben uralkodó általános szkepszis nemcsak Orbánékra, de az előző szocialista és liberális vonalra elitre is vonatkozott: Mesterházy, Bajnai, Gyurcsány, Fodor: sorcsere!

Magyarországnak túl kell esnie saját mečiarizmusán, azaz az orbánizmuson. Senki nem tagadja, ez nehezebb feladat lesz, mint ami anno Dzurindáék előtt állt. Orbán ügyesebb populista, mint egykor Vlado volt, ebből következik: a magyar ellenzéknek még jobbnak kell lenni, mint amilyen a Dzurinda-Mikloš páros volt. Ráadásul nagyon meg kell verni. Méghozzá hamarosan, mert ha a pletykák igaznak bizonyulnak és 2017-ben Orbán kétszázas vérnyomása miatt visszavonulót fúj a miniszterelnöki pozícióból – ti.: köztársasági elnöknek áll - szellemisége és kisstílű, buta nacionalizmusa tovább élhet.

komment

Címkék: vladimír mečiar #nacionalisták #orbán viktor #magyarország #vladorbán

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr765987906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Muad\\\'Dib 2014.04.08. 17:02:46

Volt itt értelmes alternatíva, úgy hívják LMP. Sajnos ezt sem a magyar levitézlett baloldal, sem a jobboldal nem képes megemészteni és együttes erővel majdnem kivégezték...

ursus artos 2014.04.08. 17:17:30

"Közhivatalokba, közmédiába saját párthíveiket ültetik"
Mert ugye 2002 és 2010 között csak ellenzékiek ültek azokon a helyeken? Mert akkor semmi sem változott. Hol itt a baj?
"Nyugat pénzén épülnek új dolgok "
1998 és 2002 között meg nem.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.04.08. 17:21:09

@ursus artos: Koránt sem ennyire látványosan.

Egyébként 100 év múlva is ez lesz az érv? De komolyan, 2018 tavaszán még mindig 2002-2010-et fogjuk emlegetni? Vagy esetleg lesz új 'emútnyócév'?

hansoloo 2014.04.08. 18:13:04

A helyzet az, hogy az ilyen és ehhez hasonló, uszító, a valóságtól erősen távol eső, mindenféle realitást nélkülöző blogok és bloggerek nagyban hozzájárultak ahhoz, hogyí Orbán Viktor és a Fidesz újra 2/3-ot szerzett a magyar Parlamentben.

"amely a gazdasági liberalizmust képviselné és érthetően elmagyarázná a társadalomnak, miért jó ez nekünk"
A gazdasági liberalizmus 2008-ban akkorát bukott, mint ide lacháza. Sokan kampányoltak ezzel itt is, meg is lett az eredménye. Az emberek nem kérnek ebből. Nem kérnek a piac mindenhatóságából, nem kérnek a liberalizmusból, és nem kérnek a liberális gazdaságpolitikából sem. És ez még akkor is így lesz, ha te, bloggerkém, ezt leírod minden nap újra és újra.
Nem veszitek észre, hogy elment mellettetek a világ, hajtogatjátok a bukott dogmák bukott igazsaágát, közben meg már rég nem figyel rátok senki. De tényleg senki.
Nos, én ehhez kívánok a jövőben is jó munkát, erőt, és kitartást, mert amíg ti vagytok, addig lehet tudni, hogy Orbán jó irányba megy. A létezésetek önmagában is igazolja a csúfos kudarcotokat. És ez így van jól.
Hajrá liberalizmus, előre! :)

ledo76 2014.04.08. 18:13:14

@ursus artos: Ha így is van, akkor ez érv? Ha Pistike rosszalkodott akkor Ferike már büntetlenül teheti? Így tényleg sehova nem jut ez az ország a büdös életben...

ob.szerver 2014.04.08. 18:13:22

Ha Meciar történetesen magyar, Orbán meg szlovák, akkor az előbbi lenne hatalma csúcsán az utóbbi meg a történelem szemétdombján.

Van valamilyen plauzibilis elméleted arra vonatkozóan, hogy miért értelmesebb nép a szlovák mint a magyar? Miért hat rájuk kevésbé a nemzetrontó populizmus meg a hagymázas nemzeti romantika?

bingyi 2014.04.08. 18:13:30

@ursus artos:Se2002-ben Se 1998-ban nem nyulták le a nyugdijunkat mi meg bologatunk ,meg a médiáról nem is beszélek

mz//iksz 2014.04.08. 18:13:36

Csak vigyázz, mert mint tudod nincs sajtószabadság, a szörny, a diktátor sorban levadássza és börtönbe veti az újságírókat akik blogokban rosszat írnak róla vagy előnytelen montázsban mutatják arcukat :)

penumbra1984 2014.04.08. 18:13:50

@Muad\\\'Dib: ezt a nyekergést én sem értem, megy a sírás, hogy nincs kire szavazni, mert a fidesz meg az mszp... Tényleg agyhalottak az emberek mert ott van az LMP amely fényévekkel kulturáltabb, européerebb, haladóbb mint ez a kettő, de valamiért nem tudunk túllépni ezen a kettőn. Következő indok, merthogy kevesen szavaznak az LMP-re, ezért én se szavazok rájuk. Mi van?!? Mindenkinek a saját lelkiismerete szerint kell szavazni, nem arra akire a többi birka, bakker! Ezt kéne már kinevelni az emberekből, ezt a birkamentalitást. Megyek amerre a többi.

sírjatok 2014.04.08. 18:13:53

Hozzászólásod előzetes moderáció után jelenik meg.

sasieightynine 2014.04.08. 18:14:01

Ha a Jobbik fasiszta akkor a Fidesz-MSZP maga a Sátán.

Oktogon8 2014.04.08. 18:14:12

@ursus artos:

"EU pénzén épülnek új dolgok" ÉS "EU-t szidja Orbán"
2 tagmondat, 'és' kötőszó ez adja az állítást ami ellen érvelni tessék. Érthető? :)

"Közhivatalokba, közmédiába saját párthíveiket ültetik"

Ennek az állításnak az ellentéte, hogy
"Nem csak saját párthíveiket ültetik..."
Nem az hogy "Csak ellenzékieket"

Főleg hogy többfajta ellenzéki van és van 3., 4., 5. stb. kategória is: civil, szakértő, egyházi személy stb.

HÜMHÜM 2014.04.08. 18:14:32

Hihetetlen, hogy emberek miket képesek leírni. A nagy vereség nyilván fájó, hiszen a parlament 80 %-a a jobboldalé. A véleménynyilvánítás is szabad. Kicsit unalmas már, hogy akkor, amikor a liberálbolsevik oldal nem győz, a demokrácia azonnal halott. Osszák az észt nyugodtan, ezután is el fogom olvasni, hiszen érdekel a másik fél véleménye is. Különben nem tudnék vitatkozni. De azt kikérem magamnak, hogy több mint hárommillió HONFITÁRSAMMAL együtt lebirkázzanak. Ebben az írásban ezt teszik. Kisebb dühvel megírt írásokat javaslok, és visszább az agarakkal!

drzsivago 2014.04.08. 18:19:05

Mint általában, most is tökéletes a helyzetértékelésed.
Még szerencse (?), hogy itthon is lehet prazdrojt inni (az előbb egy korsó csapoltat leküldtem). Ellenkező esetben nagyon nehezen tudnék ellenállni a távozás kísértésének.

Ami egyébként az alternatíva hiányát illeti, ilyen világban ez szinte lehetetlen, a diktátornak soha sincs alternatívája (utóda, helyettese stb.).

Gyurcsány megpróbálta, de elbukott.

BattleCry (törölt) 2014.04.08. 18:23:13

Na mivan Kém :D Te sz@rházi.. fáj a vereség mi ? Figyelj.. veszíteni is tudni kell.. tanulj meg. :)

Ez így most pont jó volt. Nyert a Fidesz, erősödött a Jobbik.

2018-ban pedig már a Jobbik fog nyerni, és ha minden jól megy a baloldal megszűnik létezni. Gyurcsány elintézi xD

drzsivago 2014.04.08. 18:23:22

@hansoloo: "A gazdasági liberalizmus 2008-ban akkorát bukott, mint ide lacháza".

Ennél nagyobbat csak a szocializmus bukott. Mert fenntarthatatlan volt.

2014.04.08. 18:31:22

Hozzászólásod előzetes moderáció után jelenik meg.

űrszelvény (törölt) 2014.04.08. 18:34:43

No de miért egy olyan valaki mondja meg a tuti belügyekben, aki nem ebben az országban adózik? :O

gtri 2014.04.08. 18:35:23

@Muad\\\'Dib:

Szerintem nem kellett ehhez "ártó külső erő".
Az az elképzelés, hogy a "gazdagok" 40% körüli SZJA-t fognak fizetni eléggé elvehette a potenciális támogatók kedvét a támogatástól.

Egy megjegyzés: Egyetlenegy ellenzéki sem párt mondta azt, hogy:
Többkulcsos személyi jövedelemadózási rendszert akarunk ÉS MINDENKI JÖVEDELMÉT KEMÉNYEN ELLENŐRIZZÜK.

Csak ennyit mondtak: Többkulcsos személyi jövedelamadózási rendszert akarunk.
Ebből azért mindenki számára lejöhetett, hogy visszatér a 2010 előtti rendszer, amiben az a 285 000 ember, akik ötmillió feletti éves BRUTTÓ-ra vannak bejelentve, fizetheti az SZJA 80%-át.

Ez nagyon nem volt pálya a teljes fizetéssel bejelentett rétegeknek.

Azon elgondolkodhatna az ellenzék (természetesen nem csak az LMP), hogy ha annyira nagy a szegénység Magyarországon és ők a "gazdagok" nagyobb adózását ígérték, akkor miért nem tudtak elegendő szavazót mozgósítani ezzel a "visszahozzuk a 2010 előtti adórendszert" programmal. Tudtommal 1,2 millió ember szavazott az MSZP-PM-DK koalícióra, és pár százezer az LMP-re. Miközben a minimálbérre bejelentettek száma több mint kétmillió:

Ilyen viszonyok uralkodtak SZJA fizetés tekintetében 2010-ben:
Magyarországon 2010-ben 285 000 olyan ember volt, akik évi 5 millió forint fölötti jövedelemmel voltak bejelentve. Ők 1505 milliárd forint SZJA-t fizettek.
1 960 000 ember volt, akik 1,4-5 millió forint közötti jövedelemmel voltak bejelentve. Ők kb. 318 milliárd forint SZJA-t fizettek.
2 237 000 ember kevesebb, mint 1,4 millió éves jövedelemmel volt bejelentve. Ők összesen 36 milliárd forint SZJA-t fizettek.

forrás:
www.rsmdtm.hu/egykulcsos-szja-php
apenzszava.blog.vg.hu/2011/02/16/egykulcsos-szja-aldas-vagy-atok/
-------------------

A munkatársaim közül is többen ezen a számunkra nem túl fényes jövőn akadtak ki. Az ellenzék még csak azt sem ígérte, hogy MINDENKI JÖVEDELMÉT ellenőrizni fogják. Csak a "balekok" kapták volna nyakukba a "szolidaritás" minden gyönyörét 40%-os adó formájában.

A Fidesz pedig a rezsicsökkentéssel balról előzte a baloldalt a kis keresetűeknél.

2014.04.08. 18:35:39

@penumbra1984: @Muad\\\'Dib:
Így van, van kire szavazni!
Most fog erősödésnek indulni az LMP, mert a bejutás után nem fognak félni az emberek, hogy elvész a szavazatuk.
Szerintem 10% felett lesznek az EP választásokon.

kosztarovics bácsi 2014.04.08. 18:40:20

Lassan pakolnod kéne, mert erre a süket dumára itthon nem sok vevő van. Vasárnap a polgárok azt mondták:Fidesz, nem azt, hogy csehszlovák kém. Húzz szépen haza az előzetes moderációd után.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2014.04.08. 18:47:04

@hansoloo: Magam sem mondhattam volna szebben.
Még annyit erről, hogy én is szívesebben hallgatom Brüsszel, az IMF és a Wall Street sipákolását, ajvékolását és picsogását miközben látom hogy a saját kormányom bennünket, magyarokat képvisel, mint hogy lássam szétlopni az országom az EU helyeslő buksisimogatásai, és a nemzetközi befektetők elégedett nyelvcsettintései kíséretében.

Szevasztok 2014.04.08. 18:48:43

@Muad\\\'Dib: "Volt itt értelmes alternatíva, úgy hívják LMP"

Alternatíva volt, csak tehetség nem volt hozzá. Schiffer 4 éves érdeme egy erősen kontraszelektált a küszöböt éppen meglépő pártmaradvány. Mindenki otthagyta...

Szevasztok 2014.04.08. 18:51:08

@hansoloo: "Az emberek nem kérnek ebből."

Persze mert a szocializmus akolmelege az sokkal de sokkal kényelmesebb. Persze, hogy népszerűbb mint a kapitalizmus.

Csak van egy rossz hírem: a szocializmus bukott meg és nem a kapitalizmus, még akkor se, ha az emberek mást szeretnének.

Egyallampolgar 2014.04.08. 18:55:54

@Muad\\\'Dib:
Mindig is egy okoskodó elfogult kommentelőnek tartottam Önt. Lehet az LMP-ben egyetértünk? Nem. Én rájuk szavaztam mert szocikra már semmilyen formában sem vagyok hajlandó de mint szavazójuk azt mondom az LMP is elég demagóg:"Mi vagyunk azok akik nem akarnak választani C Lagarde és V Putyin között." wtf? Hogy lehet ezt a kettőt összehasonlítani? Érzelmileg lehet pengetni a húrokat hiszen a maga nemében mindkét név mögött hatalom van, de pont az érzelmi politizálástól beteg ez az ország.

Egyallampolgar 2014.04.08. 18:57:49

Amúgy a cikkel egyetértek. A nyitókép szerintem demagóg és nívótlan, de az írás annyira belőlem jött hogy megbocsájtok :)

Hja amúgy mint 2013 tavaszig Bajnait váró ideírom. Röhögtem a mai nyilatkozatán: hogy most már elég neki a kompromisszum. Késő! Tűnjön el a Szanyi, Lendvai, Kovács, Szily, Kuncze, Gyurcsány, Fodor, Demszky sorozattal együtt.

2014.04.08. 18:59:43

@hansoloo: Köszönöm, hogy leírtad helyettem is!
Minden szavával egyetértek!

akist 2014.04.08. 19:13:49

Az ilyen "színvonalas" mantra blogok tükrözik a baloldali holdudvar szellemi állapotát. Az összerakott fotó mindennek a legalja...kellene még egy kis csuti cigány vajdázás...

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.04.08. 19:27:40

@hansoloo: @Karmadealer: @Szevasztok: Köszi a véleményed, amely nagyon hasznos, hiszen azt láthatjuk vasárnaptól, hogy sokan gondolkoznak úgy, mint te. Ez a feladat: el kell neked és a többieknek is értelmesen magyarázni, hogy Magyarország is sok szempontból a mai napig liberális gazdaságpolitikát folytat (pl: az egykulcsos adó ennek fontos eleme), és az ország maga is egy olyan gazdasági-kereskedelmi rendszer részét képezi, amely kommented megírásának pillanatában is hasonló elvek alapján működött.

Abban igazad van, hogy nincs tökéletes elképzelés. Én azt mondom, ha látjuk, hogy a rendszer valahol javításra szorul, próbáljuk megjavítani, szerencsére ebben az irányban haladunk. De mondok máris egy konkrét, megfogható példát a gazdasági liberalizmus önszabályozásáról. A hozzád hasonló gondolkodású emberek által sokat szidott EU 2015-től eltörli a roaming díjat! Ennek szerintem te is örülsz, miközben a távközlési piac is fejlődni fog, fogyasztói jogaid is bővülhetnek, de megmarad a kínálat változatossága is és nem egy darab nemzeti telefontársaságra fogsz előfizetni.

Köszi a jókívánságokat, gyere máskor is a dotohora, oszd meg véleményed, kíváncsiak vagyunk minden gondolatra.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.04.08. 19:36:20

@Muad\\\'Dib: Az LMP-t egy balos, megfoghatatlan halmazállapotú pártnak tartom és nem is javaslom, hogy rá szavazzatok. A Fideszhez/Jobbikhoz képest jobb választás, de az ideálistól messze van még.

@ob.szerver: "Van valamilyen plauzibilis elméleted arra vonatkozóan, hogy miért értelmesebb nép a szlovák mint a magyar?" - Igen, van. Ráadásul nem is bonyolult a megoldás. A szlovákok nem, vagy kevésbé ragadtak bele a történelembe, nem a múltban határozzák meg jelenlegi identitásukat, nemzetpolitikájuk nem kirekesztő, hanem befogadó. A szlovákok frissebbek, gyorsabbak, modernebbek a magyarok lassabbak és dohosak, a szlovákok belakják a jelent, a magyarok egy letűnt kor egykori tárgyi emlékei körül szédülten bolyonganak. Érthető? :)

Jock Ewing 2014.04.08. 19:37:21

Ostoba buta tót, már megint itt gusztustalankodsz?

Szép karrier a tiéd, névtelenül, arctalanul blogokon hitványságot terjeszteni.
Pontosan látszik, mennyit is értek. Beáraztak titeket a választók 6.-án.

Le Orme 2014.04.08. 19:37:28

"Kormányzásuk lényege a folyamatos ellenségkeresés, politikájuk lényege: a harc"

Ron werberi, tényekkel nem alátámasztott retorika. Orvosi eset vagy, egy buta, kártékony állampolgár.

spinat 2014.04.08. 19:38:59

az azért gyönyörü, amikor a konzervatív, keresztény, jobboldali párt hívei a kommunista, központilag irányított gazdaságot tartják követendönek.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.04.08. 19:45:06

@sasieightynine: "Ha a Jobbik fasiszta akkor a Fidesz-MSZP maga a Sátán." - Nem vagy tisztában a "fasiszta" szó jelentésével. Nyilván én tudom, hogy te most a sztalini kontextusra gondolsz, de minő fájdalom, ahogy az Árpád-sávos zászló is lehet "egy történelmi zászló", úgy a fasizmusnak is több értelmezési mezeje van.

A második, efemer értelmezésben már nem csak a nácizmussal és a második világháborúval összefüggésben alkalmazható a fasizmus kifejezés, hanem minden kisebbségi vélemény elnyomásában, a többség erájánek könyörtelen és feltétel nélküli kikényszerítésében megjelenik.

Fasizmus a más vélemény elfojtása, fasizmus a diktatórikus vezetési stílus, fasizmus, ha a rendőrnek engedelmeskedni kell, fasizmus, ha bármilyen módon is, de alkalmazkodni kell valamilyen többségi, vagy törvényi szabálynak. Csehországban (és Nyugat-Európában) ez az értelmezés teljesen elfogadott a mai napig, én is így használom.

HaCS 2014.04.08. 19:45:58

"vagy mind társadalmilag, mind gazdaságilag baloldaliak, mint a szocik"

Khm.. Finoman megjegyezném, hogy sem a "szocik" sem az Együtt-Összefogás-Kormányváltók (vagy hogy is hívják éppen őket) szövetség többi tagja sem baloldali.

Sem társadalmilag, és pláne nem gazdaságilag.

Talán egyszer majd ... 2014.04.08. 19:46:14

Valaki mondja meg ...

Miért jó , kiknek jó így és
miért nem lesz jó , kiknek nem lesz jó

Magyarországon ???

HaCS 2014.04.08. 19:46:53

@Csehszlovák Kém:

"A szlovákok nem, vagy kevésbé ragadtak bele a történelembe, nem a múltban határozzák meg jelenlegi identitásukat..."

Ez nem erény, hanem történelmi különbözőség. (És most nagyon finoman, és polkorrekten fogalmaztam.)
Szlovákia "történelmébe", és "múltjába" szerintem inkább ne folyjunk bele részletesen!

Le Orme 2014.04.08. 19:47:01

"A szlovákok nem, vagy kevésbé ragadtak bele a történelembe, nem a múltban határozzák meg jelenlegi identitásukat,"

Ez egy adottság, ami történelemnélküliségükből következik. Ettől ők nem értelmesebbek. Az identitásuk meghatározó eleme a kisebbrendűségi érzés és a magyargyűlölet. Ezt személyes tapasztalatból (is) írom.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.04.08. 19:51:18

@HÜMHÜM: "A nagy vereség nyilván fájó, hiszen a parlament 80 %-a a jobboldalé." - Ma Magyarországon nincs 80%-os jobboldal. Van egy 60%-os "jobboldalinak" mondott populista párt és egy 20%-os szélsőjobboldal.

Orbán is középre próbálta pozicionálni a Fideszt tegnapi sajtáján, nem hallgattad?

Arra gondolni sem merek, hogy azok a ballibsi szóbeszédek igazak lennének, miszerint a Fidesz a Jobbik politikáját valósítja meg.

Holle anyó 2014.04.08. 20:09:12

@penumbra1984: Teljesen hülyék az emberek. Csak Fideszben és Maszopban tudnak gondolkodni.

Holle anyó 2014.04.08. 20:09:30

@Muad\\\'Dib: Egyetértek. Én rájuk szavaztam. Pedig balos aztán nem vagyok. De kell egy normális baloldali párt az Összefosástagok helyett és majd ahhot dulál egy szintén normális jobboldal is.

Ezt a jelenlegi politikai elitet kompletten ke kell váltani. (Fofor Gábor liberáisOKkal együtt. :))))

Én eddig fidesz szavazó voltam, mostantól az LMP-t támogatom, bár nem minddennel értek egyet. De korrkt, tisztességes és EZ A LÉNYEG.

2014.04.08. 20:10:00

@Csehszlovák Kém: Az LMP-t egy balos, megfoghatatlan halmazállapotú pártnak tartom és nem is javaslom, hogy rá szavazzatok.

Akkor mit javasolsz?
Kire szavazzak?

Muzsikok közt 2014.04.08. 20:10:23

@Csehszlovák Kém: 'Arra gondolni sem merek, hogy azok a ballibsi szóbeszédek igazak lennének,'

fogalmilag kizárt hogy egy ballibsi ne hazudjon, amúgy meg nem tényező.

Muzsikok közt 2014.04.08. 20:11:08

Már nem sokáig bezzegország Szlovákia. A munkanélküliség óriási, a közintézmények atom szakadtak Mo-hoz képest, az államadósság nő.
Csehországban is nő az államadósság és kormányválságból kormányválságba bukdácsolnak.

Örülök hogy az egyik legbüdösebb kommunista rikkancsnak csináltunk egy szar napot...:)

HÜMHÜM 2014.04.08. 20:11:39

@Csehszlovák Kém: "Orbán is középre próbálta pozicionálni a Fideszt tegnapi sajtáján, nem hallgattad?"
Orbán már évek óta középre próbálja pozicionálni magát, más választása a hatalom megtartására nem lévén.
A klasszikus jobb-bal felosztás már régen értelmét vesztette, de ne tégy úgy, mint aki nem érti. A populizmus ebbe keretrendszerbe nem illeszthető be. Úgyhogy a Fidesz bizony jobboldali párt.
A Jobbik pedig szépen konszolidálódni fog, és nem vitatható el tőlük, hogy bizonyos kérdésekre csak ők adnak reális választ sok ember számára. Ezért 20% a 20%. Az sok ember ám, és hidd el, nem szélsőségesek (legalábbis nagy részük nem az)

Ezténírtam 2014.04.08. 20:12:05

@hansoloo: aha, és ha nem gazdasági liberalizmus, akkor te mégis mit szeretnél? azt, hogy az állam szabja meg, hogy mit és mennyiért vehetsz? azt hiszed, ezek megállnak a ciginél, az áramnál meg a gáznál? nem tudom, hogy te milyen szektorban dolgozol,kishaver,de ha nem vagy valami közeli seggnyalójuk, kezdhetsz izgulni, mert egy szép napon repülő lesz neked is, amikor éppen azt a gazdasági ágazatoz fogják szétb@szni, amelyikben dolgozol.
Ha meg a rendszer élvezője vagy, mert a húsosfazék körül tolongsz, akkor szintén izgulhatsz, mert nem lesz ez így örökké és ülni fogtok mind (és nem a trafikotok mögött a pultban)...

Holle anyó 2014.04.08. 20:12:29

@Csehszlovák Kém: Nyugat-Európában nem kell engedelmeskedni a rendőrnek?

Akkor mi a fasznak van?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.04.08. 20:16:27

@űrszelvény: Adózom otthon is, vagy ez furcsa neked?

@kosztarovics bácsi: Járok haza, mostanában a Bulinegyedben szoktam sörözgetni!

@Egyallampolgar: köszi.@akist: de mi a baj a fotóval?

Ő Vladorbán, a kelet-európai Rém!!!!

@Le Orme: "tényekkel nem alátámasztott retorika" - "a haza nem lehet ellenzékben" szófordulat elég lesz mára?

@HaCS: "Finoman megjegyezném, hogy sem a "szocik" sem az Együtt-Összefogás-Kormányváltók (vagy hogy is hívják éppen őket) szövetség többi tagja sem baloldali." - Gazdaság- és társadalompolitikai tekintetben a teljes politikai közösségben baloldali konszenzus uralkodik.

Holle anyó 2014.04.08. 20:16:49

@Halmai: Jó kérdés! :)))))
Hát nyilván a Maszopot javasolja. :)))))

Jazo 2014.04.08. 20:18:33

Pontos jellemzésnek tűnik az írás.

Sajnos tényleg nem volt valódi alternatíva de legalább volt aki elment és a kisebb rosszra szavazott. Egyébként rossz volt nézni, hogy a kampányban többet foglalkoztak az ellenzéki pártok egymással, mint a fidesszel. Az összes nagy ellenzéki párt a másiktól akart szavazót elcsábítani, nem a fidesztől. Az MSZ(M)P és utódpártjai véglegesen leírták magukat az ország előtt mikor kormányon voltak. Ha a végén nem kapnak észbe és nem dobják össze ezt a "sok dudás egy csárdában" felépítésű koalíciót, valószínűleg be se jutottak volna most a parlamentbe. A jobbik a szavazóbázisának nagy részét a fidesznek köszönheti, mert akikről a fidesz lemondott (az ország szegényebbik minimálbérből és segélyből tebgődő feléről)azok választották - alternatíva híján - őket. Szóval hogy 4 év múlva hányan szavaznak a Jobbikra az nem rajtuk hanem a fideszen múlik.

Az LMP lehetne a jövőben az egyik igazi alternatíva, de jelenleg amolyan se hús, se hal párt. Nem jött át megint, hogy ők tényleg megértik-e az embereket. Valódi kampány helyett csak abból próbáltak szavazatot szerezni, hogy fasiztáztak, simonoztak, meg simicskáztak. Igenis van pl. cigányprobléma nálunk, ahogy a környező országokban is, de ha csak kerülgeti mindenki és a pozitív diszkrimináció ez egyetlen (de hatástalan) válasz rá, addig a Jobbik keménymagjának létszáma nőni fog.

A cigányprobléma alapja ugyanaz mint mindennek itthon: Nincsenek munkahelyek és ami van azoknak a nagy része is csak minimálbér közeli. Éhenhaláshoz sok, előrébb jutáshoz kevés.

Sajnos eddig egyik kormány sem vette észre, hogy nekik nem munkahelyeket kell teremteni (arra egyetlen ország kormánya sem képes, csak rövid távon), hanem olyan vállalkozás és befektetésbarát gazdaság-politikai környezetet kell teremtenie, ahol érdemes vállalkozni, bővíteni a vállalkozásokat, zöldmezős beruházásokat indítani. Kevesebb adó kellene, mind darabszámban, mind volumenben, kevesebb adminisztráció, egyszerűbb adózás. Kisebb ÁFA, mert a nagyobb fogyasztás kedvez a vállalkozásoknak. Ha fogy az árú, nő a bevétel, nő a nyereség, tudok bővűlni, tudok felvenni új embereket. Stabilitás kiszámíthatóság, nem pedig hetente új adónem bevezetése. Nem költünk addig stadionépítésre, operhazázra amíg millióknak nincs munkahelyük. Majd mulatunk és szórakozunk akkor ha a munka el lett végezve.

Nálunk eddig minden kormány fordítva csinált mindent. Nem megy a gazdaság, kevés az adóbevétel? Akkor növeljük az adókat. Legyen annyi adó, hogy rokkanjon bele mindenki. A rezsikérdést nem azzal kell megoldani, hogy más pénztárcája kárára csökkentem az árakat, hanem munkát "adok" az embereknek, hogy ki tudják fizetni könnyedén a számláikat.

A visszaállamosításokkal meg majd akkor kellene foglalkozni, ha beindult a gazdaság és van felesleges pénz az államkasszában. Addig örülni kell hogy van külföldi tőke, ami működteti azt a céget és munkát, megélhetést ad az embereknek.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.04.08. 20:36:05

@HaCS: "Ez nem erény, hanem történelmi különbözőség. (És most nagyon finoman, és polkorrekten fogalmaztam.)" - Én értem, hogy a 160 karakteres sms-re célzol, de nincs igazad, mert egyrészt a magyar történelem sem áll több karakterből, másrészt pl a németekre is el tudom ugyanazt mondani, amit a szlovákokra. Na? :)

@Le Orme: "Ez egy adottság, ami történelemnélküliségükből következik" -nincs olyan, hogy történelem nélküli, olyan viszont van, hogy magyar sovinizmus, ami ezt mondatja most veled. Na, pont erről (is) beszélek, hogy ezt kéne meghaladni.

@Halmai: "Akkor mit javasolsz?
Kire szavazzak?" - Azt te fogod eldönteni, nem én.

Nekem viszont hiányzik a magyar belpolitikából egy új, jobboldali liberális gazdaságfilozófiát képviselő párt, mert az Orbán-kormányt és az Orbánizmust csak jobboldalról lehet megdönteni!

@Muzsikok közt: Szlovákiát most egy Orbánhoz hasonló populista vezeti, nem véletlenek a rosszabbodó gazdasági eredmények. Ez azonban nem cáfolja meg azt, h a társadalom polgárosodottsága előrébb tart, mint nálunk.

@HÜMHÜM: "Orbán már évek óta középre próbálja pozicionálni magát, más választása a hatalom megtartására nem lévén." - Na, szuper, ha ezt te is tudod, akkor miért beszéltél korábban 80%-os jobboldalról? :D:D:D:D

Populizmus egy különleges és nagyon képlékeny forma, ott van a jobboldalon, baloldalon sőt még a liberálisoknál is. Ma Ká-Európában a populizmus az uralkodó eszme, függetlenül jobb/bal-felosztástól.

Jobbik: ez egy szélsőjobb legenda, hogy "bizonyos kérdésekre csak ők adnak reális választ sok ember számára". Miért vagy ilyen visszafogott? :D
Mondjuk ki - látod, én vagyok az, aki kimondom a valódi problémát és nem a jobbik - a szélsőjobb párt rasszista politikát folytat, amely elfogadhatatlan egy demokratikus országban: nincs faji alapú bűnözés!

Ezen kívül a párt évek óta stagnál, és pillanatnyi relatív sikerét az emberek kétségbeeséséből és elszegényedéséből húzta ki. Profi ügynökök, akik visszaélnek az elkeseredett, kilátástalan emberi sorsokkal. De hát ezekre nemhogy az országot, még a tyúkomat sem bíznám :)

Muzsikok közt 2014.04.08. 20:36:44

@Ezténírtam: Jaja 2010 óta mondjátok ki miért kezdhet izgulni.

De hát kit zavar hogy a 20 éve kivételezett bebetonozott maszop kádereket megfingatják? Gondolom senkit, ezért a soha nem látott óriási választási győzelem.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.04.08. 20:39:05

Kedves András!
Örülhetsz, most még négy évig írhatod a faszságaidat! :)

laziorome 2014.04.08. 20:40:23

Irasaiddal TE is hozzajarultal a vasarnapi eredmenyekhez, persze csak egy blog szintjen de akkor is, GRATULA!

Ezzel a cikkeddel semmi baj sincs, sajnos ez az igazsag, nincs is ertelme vitatkozni rajta, barcsak mindegyik irasod ilyen lenne.

De a 4 ev alatt TE mit tettel Magyarorszagert, mint iradtudo?

A ciganysagrol irt irasaid + 10 szavazatot hozott a Jobbiknak/cikk

Soha sem a megoldast kerested a problemakra, es azok bemutatasa, feltarasa utan egyetlen celod maradt, a HARC, akarcsak Viktorunknak, hogy felidegesits par barmot, akiket aztan elküldhetsz a picsaba.

Megserts olyan embereket is, akiknek szinten hanyingere van, de irasaid utan inkabb otthonmaradtak- mert TE voltal, vagy az alternativa, ezt kene megertened.

Egy irastudonak felelösege is van am, fel kene nöni.

_most_ 2014.04.08. 20:47:26

Az Orbán-féle rendszer rendkívül balkáni, hatalmas visszalépés minden tekintetben és elég égő, hogy a fél világ a mi kis zsebdiktátorunkon röhög, ahogy mondjuk mi nevetünk az észak-koreai vezető marhaságain. Szánalmas ahogy Putyint akar játszani, csak ügye Putyinnak kicsit nagyobb a tekintélye az orosz hadsereggel a háta mögött.

vNHM 2014.04.08. 22:19:54

Sokaig tartott mire kijottel ezzel a poszttal... Annyira biztal az Osszefosasban, hogy nem irtad meg elore? Lol

Azert sikerult a magyar valasztasba belekeverni egy kis milyencsodagelyslovakiacsehorszag dolgot! Hahaha. Elj ott kedves baratom!

Namir 2014.04.08. 22:20:41

Dotoho!
A kutya ugat, a karaván halad.

Balt 2014.04.08. 22:21:35

@Csehszlovák Kém: "A hozzád hasonló gondolkodású emberek által sokat szidott EU 2015-től eltörli a roaming díjat!"

Ezmiez? Súlyos beavatkozás a "piaci viszonyokba" törvényi szabályozással? Telefon-rezsicsökkentés?

Hogy ne legyen olyan forró a kása: egy tőről metszett liberális kollégám mondja, aki sokat beszél külföldről, hogy a roamingdíj-csökkentés már eddig is mwgvolt, helyette olyan horribilis kapcsolási díjakat számítanak fel, hogy többre jön ki a külföldi hívás percdíja, mint azelőtt. Na bravó!

J.László 2014.04.08. 22:21:48

A francia alkotmányt kimondottan De Gaulle személyére szabták. A francia 5. köztársaság csak nevében az, mert gyakorlatilag választott királyság.

Holle anyó 2014.04.08. 22:21:57

@_most_: Momentán a magyar aktív választópolgárok többsége nem ért egyet veled és úgy gondolja, szánalmas, hogy egy demokratikus világban képtelen vagy megérteni, hogy a szavazatok nagyon jelentős többségét kapta a Fidesz, amit neked tudomásul kellene venned, ha valóban demokrata lennél. :))))

JohnHenry 2014.04.08. 22:22:12

@ursus artos: 98 és 2002 között - és korábban is a rendszerváltás után - az európai Phare programból fizettek kb mindent. magyarországnak kb semmire sincs pénze, a napi kiadásokat is hitelből fizetjük.

Holle anyó 2014.04.08. 22:22:25

@Jazo: Én pl. azt sem értem, miért nem támogatják a részmunkaidőt? Nem kellene annyi segélyt fizetni, nm használnák ki annyira az embereket, lehet, hogy kevesebb lenne fizetés, de több lenne a munkahely.
Miért nem támogatják az egészségmegőrző tömegsportot? Ha állami stadion helyett minden háztömbben lenne állami konditerem, a fiatalok is jobban éreznék magukat, mint drogon pörögve.(Méregdrága fitneszteremre nem futja mindenkinek.)

Le Orme 2014.04.08. 22:22:35

"nincs olyan, hogy történelem nélküli"

De van. Ez nem vitakérdés, objektív tényről van szó.

2014.04.08. 23:18:00

@Le Orme: A történelem sose lesz objektív. Mivel emberek írják. Tudod, a győztesek.
Lásd még: Könyves kálmán sánta és púpos volt. Igaz?

2014.04.08. 23:18:07

@JohnHenry: Á, ez tévedés. Van pénzünk például Paks II.-re.
Európa legdrágább áramtermelése azért nem kis luxus! Ezt nem engedhetné meg egy szegény ország, tehát gazdagok vagyunk! Vagy mégse?
Van pénzünk például stadionokra. Focistákra nincs, de nem baj! Majd a füvön kinőnek maguktól.
Van pénzünk, csak koncentráljuk . Néhány zsebben.
Egyébként is, a gazdagtól lopni nem bűn! Éljen az EU!

2014.04.08. 23:18:17

@Holle anyó: Az elmúlt huszon-év azt mutatja, hogy itt mindig protest szavazás volt. Valami ellen szavaztak a magyar emberek. Most épp a maszop összefogás ellen. Ugyanis nem volt alternatíva.

fehérfarkas 2014.04.08. 23:18:56

@hansoloo: "A gazdasági liberalizmus 2008-ban akkorát bukott, mint ide lacháza. Sokan kampányoltak ezzel itt is, meg is lett az eredménye. Az emberek nem kérnek ebből. Nem kérnek a piac mindenhatóságából, nem kérnek a liberalizmusból, és nem kérnek a liberális gazdaságpolitikából sem. És ez még akkor is így lesz, ha te, bloggerkém, ezt leírod minden nap újra és újra.
Nem veszitek észre, hogy elment mellettetek a világ, hajtogatjátok a bukott dogmák bukott igazsaágát, közben meg már rég nem figyel rátok senki. De tényleg senki."

Bocsi, de a valóságban még a kommunistának mondott Kína is a valóságban kapitalista gazdaságpolitikát folytat. De lehetne mondani a további sikeres libárális kapitalista gazdaságokat: Taiwan, Dél-Korea, Japán, Szingapúr, Malajzia, Thaiföld, Indonézia, Törökország, USA, Brazília, Egyesült Arab Emírségek, Szaúd Arábia (igen, még az is liberáis kapitalista gazdaságpolitikát folytat, az államforma királyság, de ez a politikai berendezkedésre vonatkozik, de ettől még liberális gazdpolt folytat; és teli van multikkal, sőt jelenleg a világ egyik legnagyobb multikat vonzó országa Kína után, csak más ipari szegmensben: infrastruktúrafejlesztés, vegyipar, petrokémia, gyógyszeripar, műanyagipar, telekommunikáció, ICT, szolgáltatások), Németország, Anglia, Franciaország, Hollandia, Belgium, Svájc, Finnország, Svédország - és persze Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Észtország is.

Magyarország meg hamarosan felzárkódik Észak-Korea, Kuba, Fehéroroszország (Belorusszia), Burma (Myanmar) és Örményország mellé (ez utóbbi nem egy diktátor fogja, hanem egy gazdasági-politikai oligarcháé, de ugyanúgy a liberális kapitalizmust megvetik, mert az az országot irányító oligarchának konkurenciát jelentene).

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.04.08. 23:28:25

@Balt: Okos gyerek vagy te, biztosan különbséget tudsz tenni a roaming díj csökkentése és a roaming díj eltörlése között!

@vNHM: Választási értékelést választások után írunk, tudsz követni?

@J.László: Hallottam próbálkozásokat arról, hogy az orbánizmust megpróbálják a gaulleizmushoz hasonlítani, de hát ezt Orbán posztban említett populista munkássága cáfolja meg és kerül méltó helyére, ahová való: Vladimír Mečiar mellé.

@Le Orme: "De van." - Ezt azért alá kéne tudnod támasztani. Mindenesetre az általam kevésbé szeretett "nemzeti történetírás" jó kétszáz éve kitermelt anyagával is viszonylag nehéz lesz vitatkoznod :P :D

2014.04.08. 23:29:07

@Holle anyó: És tudomásul kell venni, hogy a Kádár rendszer demokratikus volt, hisz választásokon nyert legitimitást, igaz? Sose 100%-kal, csak 98%-kal. Teljesen demokratikus rendszer volt az!

2014.04.08. 23:29:12

@Holle anyó: Azért, drága, mert a részmunkaidő adminisztratív költség a cégnek. Azért, mert a jó szakmunkást-értelmiségit lasszóval kell fogni. Azért, mert aki jó, és nem becsülik meg, az bizony továbblép.
Tudod, most sem versenyképes a magyar fizetés. Ha lecsökkentenék a munkaidőt, még alacsonyabb lenne a jövedelem. Gondoplod, hogy alternatíva, ha több orvost foglalkoztatnak félpénzen?

fehérfarkas 2014.04.08. 23:29:35

@ursus artos: "Mert ugye 2002 és 2010 között csak ellenzékiek ültek azokon a helyeken? Mert akkor semmi sem változott. Hol itt a baj?"

Bocsi, de 2002-2010 között a médiakuratóriumok fele-fele arányban voltak betöltve (fele kormánypárti, fele ellenzéki). A média pedig a 2010-es választási kampányban a kormánypárt politikusainak korrupciós ügyeivel volt teli, ami közül egyedül Cusit ítélte el a bíróság (még a szoci kormány idején!!!), a többit mind felmentette a bíróság (már a választások után a Fidesz idején!!! - Hagyót, Hunvaldot, Weineket, Szekerest, Szilvásit, Fapált, Gyurcsányt, Bajnait).
És érdemes a neten elolvasni a fenti személyekkel kapcsolatos bírsági tárgyalásokról szóló híreket, cikkeket, blogokat: Polt Péter ügyészsége és Handó Tünde (gyk: Szájer József felesége) bírósága sem talált elég bizonyítékot a bebörtönzésükhöz - pedig 2010-ben közülük többet is bilincsben vitt el az ügyészség a kamerák előtt.
És jééééé, most 2014-ben is ugyanúgy a 2010 előtti szoci korrupciós dolgokkal volt teli a média: Cusi ügye (akit ugye még a szocik idején ítélt el a bíróság, és a Fidesz alatt szabadult, és egyből a CÖF óriásplakátjain vírított, és a fideszes Századvég adta ki a könyvét), és Simon ügye (aki a pénzt még 2008-ban helyezte el az osztrák bankba).

A médiát nézve/olvasva teljesen 2010 fílingem volt, hogy végig a 2010 előtti szoci balhékkal volt teli: Cusi, Hagyó, Simon (gyk: Simon a pénzt még 2008-ban tette az osztrák bankba), ja és persze a szokásos gyurcsányozás sem maradhatott el, meg Bajnai lelibásozása sem.
De valahogy az országos és a kerületi médiából hiányoztak az elmúlt 4 év botrányai. (pedig voltak ilyenek is bőven: trafikmutyi, manyup lenyúlás, takarékbank-mutyi, offshore gázbiznisz mutyi, földmutyi, pénztárgép-mutyi, Közgép, Gelencsér, Mészáros Lőrinc, Rogán, Lázár, stb...;
sőt az is kimaradt a médiából, hogy a Fidesz kormány alatt Szentendréből Raiffeisen Bank City lett, Lézer Dzsoni városából (Hódmezővásárhely) meg Erste Bank City, mert annyira eladósodtak, hogy már a törlesztőrészleteket sem tudták fizetni, és a fő finanszírozó bankok a saját embereiket ültették be a városvezetésbe)

HÜMHÜM 2014.04.08. 23:29:58

@Csehszlovák Kém: "Pillanatnyi relatív kétségbeesés?"nincs faji alapú bűnözés"????????? Hát nem egy országban élünk... A te liberális bajtársaid nyilvánosan legitimizálták a megélhetési bűnözést, biztosan emlékszel. Tudom, nem illik konkretizálni, de ha a te nagyanyádat vernék félholtra egy tyúkért, vagy 500 forintért, havonta kétszer, feltenném neked a kérdést újra. Fogalmad sincs, mi zajlik ebben az országban. Ha a cigánykérdésre a Fidesz nem talál választ, sokak támogatását el fogja veszíteni. De ne induljon be a fantázád, semmi genocídium. A gyermeknevelési és támogatási rendszer megváltoztatása, oktatás, stb...
És ha tetszik, ha nem a te oldaladnak is fel kell is mernie, hogy aJobbik semmivel sem szélsőségesebb, mint a te vitaindító írásod. Nincs nálatok a Szent Grál öreg...

Csii 2014.04.08. 23:30:04

@Le Orme: Ahogy az is objektiv teny, hogy nem vagyunk KELET-Europa es soha nem is voltunk es nem is leszunk.

En nem tudom, kinek jo egy kozep-europai allamot keletinek minositeni, a tenyek tenyek maradnak. Europa keleti hatara Cseljabinszknal van, Ukrajna es Nyugat-Oroszorszag valoban KELET, de MI NEM.

Kicsit hangulatkeltesnek erzem ezt a KELETEUROPA-erolkodest.
Es szomorunak.

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2014.04.08. 23:30:11

@Holle anyó: a szavazatok kisebbségét kapta a Fidesz, körülbelül 45%-ot. a 45 valójában kisebb, mint a fennmaradó 55.

McKinney 2014.04.08. 23:30:16

Most már elolvastam az egeszet és egyetértek. Sajnos, hogy így van.

zobod 2014.04.08. 23:31:46

Vitatkoznék vele, hogy eredménytelen volt a keleti nyitás. A külföldi kézen lévő magyar államadósság jelentős részét a keleti nyitás meghirdetése után lejegyző, és a 2011/12 fordulóján végbemenő EU-kormány pengeváltás és forint gyengülés idején is rezzenéstelen arccal kitartó intézményi nagybefektetők zöme alighanem főleg kínai és arab forrású pénzeket tol. Templeton pl. főleg kínai pénzekkel játszik, nézz csak utána pl.Marc Möbiusnak. Ami az irányváltást illeti, az meg nem négy év lesz, jó ha az évtized végére kialakul egy vissza nem fordítható és működő, gyümölcsöző kapcsolatrendszer. Ez bizalmi kérdés, amihez igazolni kell - főleg Keleten fontos, ahol a személyes kapcsolatok és személyközi bizalom szerepe talán nagyobb mint a formalizáltabb viszonyokat favorizáló Nyugaton - hogy olyan kapcsolatokat ajánlunk, amik hosszú távra lesznek bebetonozva. Politikailag ez azt jelenti, hogy nem fog jönni egy új gárda belátható időn belül, aki megint vállig akar bújni az atlanti seggbe.

Ami pedig az EU-s pénzeket illeti, ez az ára annak hogy az ő érdekszférájukba tartozunk - ezt Orbán soha nem vitatta és kenyértörésre soha nem is vitte a dolgot -, ezt nekik meg kell fizetni. Nagyhatalomnak lenni ilyen játék, Ukrajna kapcsán kezdik is érezni határaikat Brüsszelben (lásd: Barroso mai nyilatkozata). Egykor az oroszok is irdatlan pénzeket toltak a szovjet birodalomba, ahogy az USA is gigászi összegekkel finanszírozta a szövetségeseit Pinochettől Marcoson át Mubarakig. Nagyhatalomnak lenni ilyen műfaj, ha a britek, németek, franciák, skandinávok és benelux országok EU projektje nem bírja a világhatalmi pólus szerepkört, akkor az ambícióikat is lentebb kell adni.

Bonyolult ez, és nem ideológiai alapon futtatott, nem túl pragmatikus doktriner álláspontoknak kellene akár ellenzéki véleményként is megjelenni.

McKinney 2014.04.08. 23:31:57

Pont fordítva! Innét jártak vásárolni Csehszlovákiába és jugóba. Előbbibe sportszerekért pl. légpuskalőszer bringa hátizsák stb. Utóbbiba nyugati szerű ruhákért.
A többit nem olvastam el bocs meg a kommenteket se.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.04.09. 00:40:25

@HÜMHÜM: "Ha a cigánykérdésre a Fidesz nem talál választ, sokak támogatását el fogja veszíteni." - 2009 óta nőtt nagyra a szélsőjobb párt, amelynek fő témája ez volt, láthatóan nem értek el áttörést a rasszisták évek óta. Szegénykérdés van, azt kell megoldani, ha azon sikerül javítani a Jobbik is marginalizálódni fog, és a mindennapok is könnyebbek lesznek.

@Csii: "Kelet-Európa". Attól függ, honnan nézed, ugye. Berlinből nézve Budapest már Észak-Balkán. Lehet hamarosan azt kéne használnom. "Közép-Európa" létező fogalom, de amikor olyan putyin-féle nacionalista alakokról írok, mint Meciar vagy Orbán, tökéletesen érthető a használt geográfiai fogalom.

Meridian74 2014.04.09. 00:46:41

@ob.szerver: "hogy miért értelmesebb nép a szlovák mint a magyar? Miért hat rájuk kevésbé a nemzetrontó populizmus meg a hagymázas nemzeti romantika? "

De hát olyan nép vagy nemzet, hogy szlovák nem is létezik...!
gyuloltellensegeink.blog.hu/2009/04/17/a_szlovakok

:P

tipografus (törölt) 2014.04.09. 00:47:52

- Orbánt Meciarhoz hasonlítani elég nagy marhaság. Meciar egy gengszter volt, Orbánnak nem stílusa a köztársasági elnök fiát elraboltatni a titkosszolgálattal. Például. De tehetségben, habitusban is ég és föld a különbség.
- bármennyire is ránk akarjátok erőltetni ezt a "progresszív nyugatos liberális értelmiségi megváltó" stílust, egyszerűen nem kelletek. Már másodszor lett elhajtva ez az ideológiai katyvasz, az összes strómannal, ráadásul elképesztő fölénnyel.
- senkinek nem okoz lelki sérülést, hogy szerinted mennyire előrehaladott Prága, vagy Pozsony. Budapestnek magával kell foglalkozni, épülni, fejlődni, szépülni. Van itt megoldandó feladat, elvégezendő munka bőven, lehetőségeinkhez képest tesszük a dolgunkat.
- ha jobban érzed magad Prágában, egészségedre.mi meg Budapesten érezzük jól magunkat. Egészségünkre.

Bogyó 2 2014.04.09. 00:47:56

@Csehszlovák Kém: "nemzetpolitikájuk nem kirekesztő, hanem befogadó."
Na, ez ahhoz képest, ami történik a felvidéki magyarsággal, kicsit kiveri a biztosítékot.

Soha nem felejtem el azt sem, hogy gimnazista korunkban a magyar buszok láttán köptek a derék szomszédok a Tátrában. Elképedtünk, mert ilyet itthon soha nem tapasztaltunk, meg úgy általában senki nem foglalkozott a szlovákokkal, a jelenet fordítva szerintem elképzelhetetlen lett volna itthon a 80-as években. Ahogy a magyarul megszólalás láttán elfordulás, ki nem szolgálás volt ott, itthon ez szintén nem volt jellemző, sőt ma sem az. Hány magyar nyelvű táblát festettek le Szlovákiában és szlovákot nálunk? Arányosan is.

Annyi javítás még, hogy szerintem nem ajugók jártak hozzánk farmerért, hanem mi hozzájuk ezért is meg lemezekért, gyümölcsös szappanért, szexújságért, rizses csokiért, Jugó nyugatosabb volt Magyarországnál, ezt illene tudni.

Meridian74 2014.04.09. 00:48:14

"amely a gazdasági liberalizmust képviselné és érthetően elmagyarázná a társadalomnak"

De hát ezek a módszerek pont hogy döglődnek a jóléti "nyugaton" is, akkor hogyan is akarnátok ezt itt megvalósítani? Ez egy utópisztikus szépálom, nem más, vagy a háttérben sokkal rosszabb - ha az összeesküvés elméleteket vesszük alapul...

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.04.09. 01:11:22

@Meridian74: Mondja a genetikai szláv, az ősmagyarok régen kihalt népnevét viselő, annak archaikus nyelvén beszélő európai népek keveréke :P

"De hát ezek a módszerek pont hogy döglődnek a jóléti "nyugaton" is" - Én eddig úgy tudtam, h ami döglődik, az nem népszerű, Ukrajna például most szeretne csatlakozni ezekhez az értékekhez, de a fejlett világ nagy részén - így Magyarországon is - tök szuperül működnek ezek a módszerek. Ami meg nem tökéletes benne, ki kell javítani, szerencsére megvan rá a politikai akarat is!

@tipografus: egy esetet kiemelsz - O. nem raboltatta el a k.e. fiát - és az alapján máris levonod a következtetést, nem összehasonlíthatók :D Egyszerű-e vagy?

Posztot olvastad? Én felsoroltam vagy tíz hasonló tulajdonságot úgy, hogy nem tagadtam vannak nyilván különbségek is a két politikus között. Ezt még csak szép próbálkozásnak sem tudom minősíteni, nagyon gyenge.

- "progresszív nyugatos liberális értelmiségi megváltó" - ez csak a te démonod, amivel kardozol. Jézus tolta a megváltó szerepet. Itt a dotohon ha van kérdésed, tedd fel, kapsz rá választ, ha esetleg mégsem kóser az ami a valóság és a Hír tv hírei között feszül, megbeszéljük.

- Nem értelek, én nem a városokkal foglalkoztam, ez nálad valami nagyon kényszeres dolog lehet, másról beszélni, mint amit a poszt állít. Azt állítom, hogy a csehek után már a szlovákok is polgárosodottabbak, mint a magyarok, mivel Mao-n még mindig olyan politikát szavaznak újra, ami SK-ban 1998-ban végleg megbukott.

- Én kurva jól érzem magam Prágában és kibaszott jól érzem magam Pozsoynban, de Budapesten is. Nemrég jártam ott szavazni, például tökre örülök, hogy az EU támogatja az egyik magyar kulturális örökség, a Várkert bazár felújítását is!

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2014.04.09. 01:41:11

a populizmus nem baj.

az a baj, h már régóta nem demokráciában gondolkodik, él.

[ putyin féle irányított demokráciában gondolkodik: kamupártok, kamuparlament,
kamubírók, kamu alkotmánybíróság, megfenyített nyomás alá helyezett sajtó, korlátozott leszabályozott civilszféra - index.hu/belfold/2014/04/08/lazar_osztana_a_kulfoldiek_penzet_is/
- így indul a "konszolidáció", azaz az elnyomógépezet ].

az a baj, h autokrata/diktátor.

mindent irányítani akar, megőrül, ha valamit nem tud irányítani.

Meridian74 2014.04.09. 10:46:25

@Csehszlovák Kém: ""De hát ezek a módszerek pont hogy döglődnek a jóléti "nyugaton" is" - Én eddig úgy tudtam, h ami döglődik, az nem népszerű, Ukrajna például most szeretne csatlakozni ezekhez az értékekhez"

Az hogy Ukrajna mihez kapálódzik (amúgy sikertelenül), nem cáfolja meg azt, hogy a liberalizmus csúfos kudarcot vallott az egész világon. Ennek hatásait érezzük a pénzügyi válság képében, vagy helyesebben fogalmazva, az eredménye a pénzügyi válság, aminek köszönhetően pl az USA-ban sok tízezren futhatnak a nyugdíjuk után, de úgysem lesz belőle semmi sem...
Ukrajna meg nem sokáig fog már létezni, mert nincs az a pénztömeg ami megmenthetné... ha a görögnek 100milliárd EUR-okat kellett beönteni, egy jóval nagyobb és szétesettebb Ukrajna esetén mégis mennyit kellene? 1000 milliárdot? Ráadásul nem sok eredmény van a görögöknél még mindig, pedig eltelt már jópár év, ugye.

J.László 2014.04.09. 10:46:27

@Csehszlovák Kém:
Ezeket a kérdéseket az utókor szokta eldönteni, nem a korabeli ellenzék. De Gaulle-t életében legalább annyian utálták, mint Orbánt és számtalan merényletet úszott meg. Maga Churchill, aki legfőbb támogatója volt, mondta róla a rá jellemző szarkazmussal, hogy a lotaringiai kereszt volt az egyik legnehezebb, amit a háború alatt viselnie kellett.

A bloggerek meg csak bloggerek, ez van.

bingyi 2014.04.09. 10:46:38

Én sajnos már éltem diktaturában nem szeretném megismételni.Ezért fel kéne ébredni és ez mindenkire érvényes ,sajnos a politikusok kihasználnak mindenkit és ezt mind mi fizetjük meg.Egy szomorú és átvert nép vagyunk!Azon is lehet vitatkozni ,hogy hol,hogy élnek és éltek,de ha megnézzük,hogy mennyi pénz tünt el az országban akkor el lehet gondolkozni,hogy hogy élhetnénk és ehez nagyban hozzájárúltak az épp hatalomban lévő oligarhák,politikusok vagy ki ahogy akarja hivni.Csak az áfából ami ugy elfolyt ide oda, hányszor lehetett volna bért emelni például az egészségűgyben vagy az oktatásban nem beszélek a családipótlékról nincs az EU-ban még egy ilyen nép aki ennyi adót fizet ennyi fizetésből és ez mindenkit érint jobbost,balost sajnos még ennyi idő után sem értik az zemberek hogy nem értük megy az egész hanem azért a felső akárhányezer emberért akik osszák a lapot és ez tőrténelem folyamán mindig is igy volt.Csak azt kell mégnézni,hogy mekkora jövedelem külömbségek vannak az országban csak végig kéne gondolni,hogyan lehet manapság megélni nem a közmunkábó arrol nem is beszélek hanem a minimálbérből,és mért nincs gyerek születés?Mindezek tudatában szidjuk egymást hogy te balos vagy jobbos vagy közeben röhög rajtunk az oligarha, ez a fő baj az országban!!!

ex-dr. vuk 2014.04.09. 12:44:45

@Meridian74: hat a linkelt cikk feledtebb szanalmas... mar a blog neve is az :)

ex-dr. vuk 2014.04.09. 12:45:08

@hansoloo: "Nem kérnek a piac mindenhatóságából"
Az allam mindenhatosaga sokkal veszelyesebb. Vannak ra peldak (keletre). Allami kepviselok most vannak tanulmanyuton az egyik ilyen orszagban :)

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.04.09. 17:58:13

@Meridian74: Azt hiszem még nem szóltak neked: a válságnak vége van!!!

"Ráadásul nem sok eredmény van a görögöknél még mindig" - Ami pedig a görögöket illeti, ott is le vagy maradva néhány lépéssel, nicsak egy mai hír az indexről, neked:

index.hu/gazdasag/2014/04/09/diadalmasan_ter_vissza_gorogorszag/

:))))

mohács 2014.04.15. 09:19:09

Haver Cs.kém. nálad meddig tart a hozzaszólasnak a moderációja? Ez már a második alkalom,hogy nemjelent meg a reakcióm a cikkre. Nekem nagyon tetszett ez a ujság,még talán most is,de ha ilyen cenzúrát fogsz alkazni,nyugottan kihagyom.

lehel kürtje 2014.04.15. 09:19:12

Pont egy olyan valaki kérdőjelezi meg a magyar demokráciát, akinek az országában érvényben van a Benes dekrétum???

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.04.15. 09:19:25

@Csehszlovák Kém: Ne gondold, hogy vége lenne, bár vannak bíztató jelek, viszont az óriási méretű dél-európai munkanélküliséggel, amely ráadáaul a fiatal koroszályokat sújtja a leginkább nem sikerült sokmindent kezdeni:

index.hu/gazdasag/2013/12/10/lagarde_nincs_vege_a_valsagnak/

..

hunorr 2014.04.15. 09:19:32

@Csehszlovák Kém:
"Szegény-kérdés van, azt kell megoldani..." - Ezt tudják pl. Szögi Lajos rokonai is?
Az ugyanis nem szegény-kérdés, amikor tizenéves cigány gyerekek rendszeresen kirabolnak és agyonvernek pár száz forintért idős néniket, akik ugyanolyan szegények, mint az elkövetők. Ez a demagóg mantra, amit tolsz, azért nem működik, mert Magyarországon gyakorlatilag mindenkinek van tapasztalata a cigányokat illetően, s ez meg is látszik a Jobbikra adott voksokban.

hunorr 2014.04.15. 09:19:41

Ezt írod : "Nincs ma az országban egyetlen normális, reálisan választható párt, amely a gazdasági liberalizmust képviselné és érthetően elmagyarázná a társadalomnak, miért jó ez nekünk." - Azért nincs, mert az emberek nem hülyék, végignézték a rendszerváltás első húsz évének liberális gazdaságpolitikáját és látják az "eredményt": nemzeti vagyon elkótyavetyélése, munkanélküliség, szegénység, stb.. Nincs az az ember, aki ezután meg tudná indokolni, hogy ez miért jó. De nem is lehet, hiszen a gazdasági liberalizmus az erőseket kedvezményezi a gyengék és kicsik rovására, márpedig mi magyarok az utóbbi csoportba tartozunk.

mohács 2014.04.15. 09:19:50

@Le Orme: Engem ez a cikk és a magyar válastások nemérdekelt volna,ha nemírod le ezeket a mondatokat a Slovákokról:Ez egy adottság, ami történelemnélküliségükből következik. Ettől ők nem értelmesebbek. Az identitásuk meghatározó eleme a kisebbrendűségi érzés és a magyargyűlölet.Hát megakarlak nyugtatni téged,de o tobbieket is akik eztet gondolják:nincsen semmi kisebbrendúségi érzés egyetlen egy slovákba se,és foleg nem a magyarokkal szembe.Pont más a helyzet,nagyon sajnálkozva nézunk rátok,látjuk hogy nem vagytok képesek elfogadni a saját torténelmeteket.Álandóan javítjátok,kivan már teljessen preparálva. Most is, a jelenbe ez megy,most a Horthy rendszere és a magyar holokauszt van tatarozás alatt.De legyetk nyugottak: bármenyit hazudoztok sajátmagatoknak,a kornyezó népek akiket sokat bántottatok,tudják a igazat azoknak nemlehet hazudni.Úgy ahogy a zsidók is tudják,és nagyon mindegy hány és menny hazug szobrot fogtok folépíteni.Ami pedig azt illeti-a magyargyúlolet- hát ez talán kimondottan nincs,de hogy a slovákoknak nem a magyarok a kedvenc népuk az biztos.És ez pontossan olyanoknak is koszonhetó mind Te vagy,és sokan mások,akik ilyen primitvitási szoveget képessek leírni.

Csii 2014.04.15. 09:20:07

@Csehszlovák Kém: Akkor fussunk neki meg egyszer. Kelet es nyugat a tema ugye? A kozeppont Budapesten, konkretan Csepelen van es tok lenyegtelen, hogy Berlinbol vagy Koppenhagabol csinalod azt, hogy a korzodet beleszurod a Csepel-szigetbe a terkepen. Beleszurod es latod, hogy pont jo helyen van, amikor a nyugati es a keleti szelet nezed Europanak.

Ha europai uniorol van szo, az megint mas, de te nem azt irtad, igy NEM HELYES, amit irsz, felrevezeto, sot, serto is.
Soha nem voltam keleti, mindig is Kozep-Europaban eltem. Magyarorszag tovabbra se Ukrajna es nem Nyugat-Oroszorszag.

Akkor se, ha neked vannak unszimpatikus politikusok, akkor se leszunk soha kelet, ahogy nem is voltunk. Ennyi.

Magadat minosited amugy ezzel, a temat, az igazadat meg egyszeruen lejaratod, nevetsegesse teszed. Ahogy azok is, akik azt mondjak, hogy gyarmat vagyunk es banankoztarsasag. Ertem az indokot, miert mondanak ilyeneket, de NEM IGAZ.

Akarhanyszor is leirjak.

Te is leirhatod, hogy KELET ezerszer, akkor se leszunk kelet.

Terkep, korzo, nyitott szem!
Sok sikert.

valódivélemények (törölt) 2014.04.15. 09:21:03

Jó lenne egyszer nem a Konrád-Heller brigádtól tájékozódó fizetett sajtómunkások hazugságait tálalnák itthon külföldi véleményként, hanem akár az ilyen cikkekhez hozzászóló külföldi kommentelők véleményét.
Akkor kiderülne, hogy külföldön nem lenéznek minket Orbán miatt, hanem egyenesen irigyelnek, tisztelnek és össze tennék a két kezüket egy saját Orbánért.

Jó példa erre a hétfői Die Welt förmedvény alatti német hozzászólók, akik kivétel nélkül mint Orbán-pártiak.
www.welt.de/debatte/kommentare/article126655384/In-Ungarn-kann-es-jetzt-ungemuetlich-werden.html

tom:
Gratulálok Orbán úrnak!

Volker Dirk Hiller:
Ez a cikk megint egy jó példája annak, hogy a sajtó és a közvélemény köszönő viszonyban sincs egymással. Kényelmetlen?(utalás a cikk címére) - legfeljebb az EU számára.

Karl-Ernst v Hallmackenreuther > Volker Dirk Hiller:
A vélemények mind Orbán pártiak, min vagy úgy felháborodva?

kietz > Karl-Ernst v Hallmackenreuther:
Szerinted ez a cikk Orbán-párti? Olvastál egyátalán Orbán-párti cikket a sajtóban?

Karl-Ernst v Hallmackenreuther > kietz
Úgy értem a kommentek, a közvélemény Orbán-párti, nem a cikk.

Fritz > Karl-Ernst v Hallmackenreuther
Jaj ez csak 'összeesküvés-elmélet', erre te tönkreteszel mindent. Ráadásul tényekkel :)

Fred1999:
A magyarok bátor és büszke nép, akiket nem lehet elnyomni. Olyan utat választanak maguknak, amilyet akarnak, akár tetszik az EU-nak, akár nem. Tanulhatnánk tőlük.

G. Weinelt:
Gratulálok a magyaroknak

vendég:
"Magyarország kényelmetlen lehet"(idézi a cikk címét)....kiknek? Valószínűleg csak Brüsszelnek, Martin Schultznak és Barrosonak. Május 25.-én (EP választás)küldjük el őket!

IB:
A baloldali propaganda ellenzi, hogy az európai emberek maguk döntsenek az identításukról és az értékekről. Hangos nemet a szocialista beetetésre! Itt az idő, hogy Németországban is megváltozzanak a dolgok.

Lex Luthor:
Orbán sokat tesz a magyar emberek érdekeiért ezért mindig újraválasztják. És mivel ezért a mi EU vezetőink állandóan besározzák, számomra világos, hogy valószínűleg jól csinálja amit csinál. Orbán a kevés, ha nem az egyetlen igazi demokrata az EU-ban.

Hawe: Magyarország szerencsés - csak gratulálhatunk a kormányának és a választóinak.

Tom Vander:
Mit jelentsen az, hogy "az EU nem fogadhatja el"? Puccsot robbantanak ki és megbuktatják a kormányt? Demokratikus szavazás volt. Ha arról döntöttek volna a magyarok, hogy kilépnek az EU-ból, azt is kötelessége lenne elfogadnia az EU-nak. Ez a szép a demokráciában.

gassst:
HATALMAS ÉLJEN a bátor magyar embereknek!

mgladbacher:
A magyarok már másodszor választották meg nagy többséggel Orbánt az ország élére, erre EU-s vezetőink nehézségekről beszélnek.
Milyen demkokraták ezek?

Sheldor_der_Eroberer:
Gratulálok Orbán Viktornak a választáson elért eredményéhez!

Dr. Acula:
Mitől lenne "kényelmetlen"? A magyarok mindent jól csináltak, de jellemző: mindenki aki szembemegy az EU-s őrültségekkel, az mindjárt szélsőjobboldali.

Bastasta:
A ma este 7 órás híreket 10 másodpercig tudtam nézni. Amint meghallottam a jobboldali populista kifejezést, nyúltam a távirányítóért és elkapcsoltam a ZDF1-ről. De a többi csatorna sem volt különb. Hagy döntsem el én, hogykit tartok jobboldali, baloldali vagy EU-s populistának, vagy akárminek.

Herbert Frahm Jr.:
Csodálom ezt a bátor apró magyar nemzetet, ahol a többség nem hajlandó behódolni a nyomásgyakorlásnak és az EU-s elnyomásnak. Én ezt úgy hívom nemzeti büszkeség és szabadság és őszintén úgy gondolom, hogy a magyarok valódi európaiak.

A vörös-zöld baloldali demokratát mindig olyan nagyon a szabad választások és népszavazások mellett kardoskodnak, de ha véletlenül a nem nekik megfelelő eredménnyel végződnek, akkor egyből hangosan kiabálnak és csalást gyanítanak.
A magyarok nagy része ismét olyan kormányt választott egy szabad választásokon, amelyik a nemzeti érdekeket az EU-s érdekek elé helyezi. Semmilyen kivetnivalót nem tudok ebben észrevenni. Én is Orbánt választanám ezerszer inkább, mint egy szocialistát vagy egy kommunistát.

Wahler:
Orbán a népéért és az országáért dolgozik, ezért nyeri a választásokat. Jó lenne, ha itt Németországban is lenne egy ilyen valaki.

Le Orme 2014.04.15. 13:28:57

@mohács: Csehszlovák Kém erényként akarta feltüntetni a szlovákok történelemnélküliségét. Erre írtam válaszul, hogy ez nem erény, hanem egy adottság. Akit ezt bánt, mint Te vagy Csehszlovák Kém, azt megértem és sajnálom. Vagy az bánt, hogy személyes tapasztalataim alapján a szlovákoknak kisebbrendűségi érzése van?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.04.15. 13:32:59

@Le Orme: "Csehszlovák Kém erényként akarta feltüntetni a szlovákok történelemnélküliségét." - Nem. Nem győzöm leírni, nincsenek "történelem nélküli" népek, mert aki ezt mondja, pl. a szlovákokkal szemben, az egy szépen kifejlett magyar soviniszta.

De ismétlem magam, ne velem vitatkozzatok, hanem a kétszáz éves nacionalista történetírásokkal, legyen az a magyar vagy a szlovák vagy bármilyen :)))

Le Orme 2014.05.25. 07:18:40

@Csehszlovák Kém: A történelem nélküli népek kérdése nem magyar történészi találmány, a szlovákokkal kapcsolatban például Engels is erről írt (aki ezek szerint szerinted magyar soviniszta, hasonlóan számos nem magyar történészhez) de egyébként teljesen általánosan használt koncepció, amiről pár nap múlva, ha hazautaztam, majd közlök egy irodalomjegyzéket. Nyilvánvaló, hogy a történelem nélküli népek tagadása nálad hitbeli kérdés, számomra pedig a tények tiszteletét jelenti ennek a koncepciónak az elfogadása.

Le Orme 2014.05.25. 07:18:48

@Csehszlovák Kém: A történelem nélküli népek kérdése nem magyar történészi találmány, a szlovákokkal kapcsolatban például Engels is erről írt (aki ezek szerint szerinted magyar soviniszta, hasonlóan számos nem magyar történészhez) de egyébként teljesen általánosan használt koncepció, amiről pár nap múlva, ha hazautaztam, majd közlök egy irodalomjegyzéket. Egyébként nyilvánvaló, hogy a történelem nélküli népek tagadása nálad hitbeli kérdés, számomra pedig a tények tiszteletét jelenti ennek a koncepciónak az elfogadása.

Le Orme 2014.05.25. 07:18:50

@Csehszlovák Kém: A történelem nélküli népek kérdése nem magyar történészi találmány, a szlovákokkal kapcsolatban például Engels is erről írt (aki ezek szerint szerinted magyar soviniszta volt, hasonlóan számos más nem magyar történészhez), de egyébként teljesen általánosan használt koncepció, amiről pár nap múlva, ha hazautaztam, majd közlök egy irodalomjegyzéket. Nyilvánvaló, hogy a történelem nélküli népek tagadása nálad hitbeli kérdés, számomra pedig a tények tiszteletét jelenti ennek a koncepciónak az elfogadása.

Csii 2014.07.13. 11:53:03

@Le Orme: Ahogy a nyugat-kelet témában történő leégés utáni sunyítás történik, ugyanúgy nagy csönd van most, pedig ez nagy igazság, amit írsz!
süti beállítások módosítása