1896624_stalin-paumer.jpg

70 évvel ezelőtt nagyon megkergette a Vörös Hadsereg az ellenséget.

"A döntő győzelem évében", ahogy a Szovjetunióban nevezték a 44-es évet, történt a "tíz pusztító csapás". A kifejezést először J. V. Sztalin használta, a “sztalini” jelzővel még életében kiegészítették az állandósult szókapcsolatot, Hruscsov alatt kikerült pedig az egyik legnagyobb hadvezér neve a kifejezésből.

• Az első csapást a németek kapták Leningrádnál, amely végül megtörte a három orosz forradalom városa köré vont blokádot. a harci cselekmények 894 napig húzódtak, 800 ezer - 1 millió között becsülik a civil áldozatok számát. Leningrád ostromát  modern történelem legnehezebben megvívott csatájának, ostromának tartják.

• A második csapás Ukrajna jobb oldali partjának felszabadulását hozta a német megszállás alól. A harcok során Korsun-Sevcsenkovo térségében a Wermacht sok kis sztalingardi verést kapott, így a német remények, hogy Ukrajnában fogják megállítani a szovjetek előrenyomulását, nem jöttek össze.

• A harmadik csapást a szovjetek megint a németekre és szövetségeseikre, a románokra mérték. Április 9-én felszabadult Odessza, május 9-én Szevasztopol is. A tengelyhatalmak katonáinak evakuálását a román királyi tengerészet hajtotta végre, ellentengernagyuk, Horia Marcellariu, május 21-én, a náci Németország 43 szövetségese közül egyetlen nem német nemzet tagjaként megkapta a Harmadik Birodalom Lovagkeresztjét is.

• A negyedik csapást a szovjet a finnekre mérte, amely a karél területek felszabadítását jelentette. A karéliai sánc nem vált "új Mannerheim vonallá", ahogy a finn propaganda nevezte az erődítményt, amelyet áthatolhatatlannak gondoltak. A Vörös Hadsereget azonban nem állította meg, április 20-án felszabadították Vyborgot, rá egy hétre szabad volt már a karéliai főváros Petrozavodsk is.

• Az ötödik csapást a német hadsereg "Központ" nevű csoportja szenvedte el, a csapás erősségét jellemzi, hogy a megszállók katonái közötti pusztulás nagyobb mértékű volt, mint Sztalingrad esetében. Csak a német saját bevallás szerint, legkevesebb, mint 350 000 katona halt meg, és több tízezer német katonát sétáltattak meg az oroszok a központi vezetés és a városi lakosság előtt, mint a fényes győzelem bizonyítéka. A csapás Fehéroroszország felszabadulásán kívül a litván területek legtöbb részén is szabadságot hozott.

• A hatodik csapást nyugat-Ukrajnában mérte az 1. ukrán fronton a Vörös Hadsereg a megszállló tengelyhatalmakra. Július 27-én felszabadították Lvov városát.

• A hetedik csapást a német szövetségesek közül Románia szenvedte el, ahol a helyi lakosság megdöntötte Ion Antonescu marshall hatalmát. A kisinyovi stratégialiag döntő fontosságú támadó hadművelet a Vörös Hadsereg emberveszteségek arányát tekintve legsikeresebb hadműveleteként vonult be a Nagy Honvédő Háború történetébe.

• A nyolcadik csapás ősszel, a balti államok területén következett be, ahol elvágta a németeket Kelet-Poroszországtól. Szeptember 22-én a szovjetek felszabadították Észtország fővárosát Tallint, október 10-én a lett fővárost, Rigát. A nyolcadik csapás keretén belül a Harmadik Birodalom másik szövetségese  - Románia után - Finnország is kapitulál: bár Skandinávia történetének legnagyobb csatáját vívják meg a finnek Tali-Ihantala körzetében a szovjettel, az ellenállás csak a szovjet előrenyomulás lassítását érte el, szeptember 4-én aláírták a fegyverszüneti megállapodást a Szovjetunióval.

• A kilencedik csapást a Vörös Hadsereg a Duna-Tisza térségében mérte. Október 20-án, együtt a Tito féle Jugoszláv Nemzeti Felszabadító Hadsereggel, felszabadult Belgrád és végre átlépték a Kárpátokat is. A nehéz és véres harcokban részt vett az első csehszlovák hadtest is.

• A tizedik csapást a szovjet fegyveres alakulatok az Északi-sarkkörön mérték, ahol október 15-én elfoglalták Petsamot. A menekülő németeket egészen a norvég területekig kergették.

A 10 csapás során a szovjet hadsereg nemcsak kizavarta a megszálló katonákat a Szovjetunió területéről, de kiiktatták a harcokból a náci Németország legtöbb európai szövetségesét is, illetve a harci cselekményeket az ellenséges területekre szorították. A német Wermacht statisztikái 2 064 762 elesett, eltűnt és megsebesült katonáról szólnak, amely 86 százalékát képezte az össznémet veszteségeknek ebben a sorsfordító évben. Komoly veszteségeket szenvedtek a náci Németország szövetségesei is. Románia a mezcsere pillanatáig 228 560 halottal, sebesülttel és eltűnttel, Finnország 21 029 halottal, sebesülttel és eltűnttel, Magyarország egy év alatt 113 732 halottal, sebesülttel és eltűnttel számolhatott.

Kicsöngettek számukra, emlékezni érdemes és megbecsülni a békét 2014-ben is! 

komment

Címkék: #oroszok #sztalin #vörös hadsereg #nácik

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr595718812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

McKinney 2013.12.31. 16:39:38

@Bernik: kösz, így teljes a kép.

porthosz 2013.12.31. 16:39:44

Nagy honvédő háború csak tudnám akkor mit kerestek 50 évig kelet európában meg németországban...
Biztos a portás a Dunát Donnak olvasta...

mokkaczuka 2013.12.31. 16:39:48

Felszabadítani csak az angolszász hatalmak szabadítottak fel. Az oroszok csak megszálltak, főleg olyan területeket, mint Karélia, amit köztudottan már korábban agresszió árán foglaltak el. Legfeljebb a koncentrációs táborok és gettók lakossága nevezhette az oroszokat felszabadítóknak, már amennyiben hadifogoly-utánpótlásként nem hurcolták őket azon nyomban egy kis szibériai utókezelésre. De a nők tömeges megerőszakolása és a megszállt területek szisztematikus kifosztása cask nagy csúsztatással nevezhető felszabadításnak. A kifejezés arra persze tökéletes, hogy a széljobber majmokat hergelje, így valamelyes jogosultsága mégiscsak van. BUÉK

Bernik 2013.12.31. 16:39:53

Bocs, látom mégis megjelent!

bontottcsirke 2013.12.31. 16:40:22

Remélem még lesz alkalmad egy Panzer V lánctalpán szétkenődni te maoista fos.

Kecses 2013.12.31. 16:45:37

@nandras01: Nem, az lett volna jó, ha nem maradnak itt. Ez az opció eszedbe se jutott?

Európai Baloldal · http://amiidonk.hu 2013.12.31. 17:20:06

@Görkoris Józsi:
Pontosan így van. Felépítettük az egész országot, tisztességes életet teremtettünk a tisztességesen dolgozó embereknek.

Európai Baloldal · http://amiidonk.hu 2013.12.31. 17:20:15

@mokkaczuka: Az oroszok pont olyan felszabadítók voltak, mint a nyugatiak.

Ja, nem bocs. Az oroszok hazamentek, az amerikaiak pedig még mindig rendelkeznek katonai támaszpontokkal Nyugat-Európában.

Ráadásul a szovjetek minket egyetlenegy háborújukba nem kényszerítettek bele, de az amerikaiak lelkesen viszik a franciákat, németeket, osztrákokat Irakba, és Afganisztánba...

Alhazred 2013.12.31. 17:20:25

felszabadítottak, vagy megszálltak, a lényeg, hogy alaposan elpáholták Dolfi bátyátokat, hálistennek. más kérdés, hogy milyen áron... az meg, hogy harmadrészt amcsi teherautókkal/konzervekkel logisztikázták meg magukat közben, az csak az időt rövidítette. a háború anyag- és emberveszteségének háromnegyede a keleti fronton következett be.

lost hope 2013.12.31. 17:20:29

@Bernik: köszi, érdekes így egyben a tényszerű listát olvasni (bár egy forrás azért nem ártana)

@Csehszlovák Kém: WeHrmacht

Rich.mond 2013.12.31. 17:20:41

höhö, nekem is a karél területek felszabadítása ütötte meg a szemem. Kiktől kellett felszabadítani? A náci finnektől, akiknek volt pofájuk 40-ben visszalőni?

Papageno68 2013.12.31. 17:22:16

A poszt legfontosabb két félmondata: "emlékezni érdemes és megbecsülni a békét 2014-ben is!"
Nem akarok a Karélia szovjet juss-e vagy sem, megszállás vs. felszabadítás vitába beszállni, csak annyit, hogy az angolszászoknál ekkora saját veszteségek opcióként fel sem merülhettek volna, akármilyen stratégiai árért sem. Józan ésszel felfoghatatlanok a szovjet népek áldozatai.

Tökönrúgott Feleségek 2013.12.31. 17:34:52

@Munkáspárt 2006: apám, te beteg vagy! olvasgassál Sztálinról picikét!!!

Tökönrúgott Feleségek 2013.12.31. 17:34:55

@Papageno68: és főleg úgy, hogy nem is ők akarták elsősorban (mármint az elszenvedett áldozatot)

Papageno68 2013.12.31. 17:57:30

@Tökönrúgott Feleségek: Hát igen, de elég nyilvánvaló, hogy másik oldalon a leghabzóbb szájú nácit is lehűtötte volna, ha előre látja, mit szabadítanak Europára és a hazára.

Kecses 2013.12.31. 17:57:38

@Munkáspárt 2006: Köszönöm szépen, de én még jól emlékszem a régi "szép" időkre. Be mindent a közösbe, és pofa be. Ha nem tetszik, itt dögölhetsz meg. Most legalább a határok nyitva.

mokkaczuka 2013.12.31. 17:57:52

@Munkáspárt 2006: Nem voltak.

Az oroszok összeomlottak a hidegháborúban, mert nem bírták cérnával. Reagan visszafegyverkezte őket a középkorba, és jól tette.

Az, hogy az amerikaiak katonai támaszpontokkal rendelkeznek Európában, kölcsönös egyezmények következménye. Ha valamely ország nem akarja, hogy a területén támaszpont legyen, az egyezmény lejártával csomagolnak.

A szovjetek bekényszerítettek pl. Csehszlovákia 1968-as megszállásába. Az Egyesült Államok senkit nem kényszerített Irakba vagy Afganisztánba. Aki odament, szövetségesként ment oda, és szövetségesként vállalt kötelezettségeit minden további nélkül leszarva ki is farolhatott, mint a gyáva patkány spanyol kormány a madridi vonatrobbantás után. Amelyet jó néhány volt spanyol gyarmat követett.

Franciák és németek nem mentek Irakba.

smartdrive 2013.12.31. 18:14:08

összefújta ide a szél a wehrmachtbuzi söpredéket

mokkaczuka 2013.12.31. 18:14:21

@Munkáspárt 2006: Elkezdtétek felvenni a kölcsönöket, dagonyázó prolicsürhévé változtattátok a népet. Tisztességes élet, még mit nem, azért kellett Bécsből hozni a Tobleronét. Nem ég a pofádon a bőr, amikor ilyesmiket irkálsz? A többi szockó szartanyához képest valóban jobban éltünk, de nem az a mérce, bazmeg!

R.T. Flakfizer 2014.01.01. 14:37:40

ööö... azért a balti államok, ukrajna, finnország felszabadítása... olyasmi ez, mint a maffia-családok területfelosztási harca - neked (ha nem vagy érdekelt) mindenképp szopás!
maradjunk annyiban, hogy jó, hogy a náci gennyek kipusztultak innen, de sajnos a kommunista gennyek meg maradtak - és vele együtt ez az ótvar kommunista mentalitás, ami mindmáig a legnépszerűbb és áprilisban újra gyümölcsöt hoz.
ehhh! reménytelen.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.01. 14:37:46

Egyébként az orosz nacionalizmus szerint a SZU csak az ősi területeket vette vissza.

Hozzáteszem: 2 terület esetében ez nem igaz. Kárpátalja és Észak-Bukovina sosem volt orosz terület a szovjet idők előtt. De Karéliára ez mindenképpen igaz.

Persze ennek sok jelentősége nincs.

Gerilgfx 2014.01.01. 14:37:49

@Munkáspárt 2006: a prágai tavasz kifejezés mond valamit?

Gerilgfx 2014.01.01. 14:38:03

miféle tahó ír az ország hadserege számára szinte megsemmisítő katonai vereségekről szilveszterkor? hát a dótahó!

Flúgatlan 2014.01.01. 14:38:07

@Munkáspárt 2006: "Ja, nem bocs. Az oroszok hazamentek, az amerikaiak pedig még mindig rendelkeznek katonai támaszpontokkal Nyugat-Európában. "

Jajjjjjjj!

A keletnémet-nyugatnémet határ melyik oldaláról melyikre akartak szökni az emberek?

Az egyik oldalon Marshall-segély, a másikon az ipari kapacitás kitelepítése?

Az egyik oldalon szabad választások, a másikon kékcédulázás, terror, büntetőtáborok?

Nem így volt te elvakult, idióta kommunista?!

Flúgatlan 2014.01.01. 14:38:23

Nekem rohadtul nem tetszik a szovjet söpredék, a tömeggyilkos Sztálin heroikus ábrázolása.

A nemzeti szocialisták sem lettek volna jobbak, mint a nemzetközi szocialisták: két diktatórikus, ocsmány rendszer csapott itt össze nagy- és dédapáink feje felett illetve az ő vérük árán, máig megkeserítve az egész térség életét.

Szóval, ha igazak is a cikk tényei, a hangvétel baromira nem tetszik. A nácik "dicső" tetteiről szólók sem. Sztálint az egyik legnagyobb hadvezérnek nevezni: elfogadhatatlan. Főleg annak tükrében, hogy a német előrenyomulást épp az ő hatalommániás arroganciája készítette elő a hadsereg lefejezésével. Nem Sztálin zsenialitása hozta a győzelmeket, hanem a nyugati hadifelszerelés, az orosz és a többi nép önfeláldozása, és néhány tényleg ügyes tábornok cselei. Sztálin csak a háttérből utasítgatott, és csak a terror miatt tulajdonítottak neki bármilyen érdemet is. Az, hogy ezt a cikkíró is elfogadja és Sztálinra zseniális hadvezérként tekint, végleg hitelteleníti a szememben.

Baloldali érték 2014.01.01. 14:38:28

@nandras01: Igen mert nálunk maradnak a visszaszerzett felvidéki, erdélyi, délvidéki területek.

Ez minden egyéb szempontot felülír.

Mészáros Gábor 73 2014.01.01. 14:38:46

Dotoho, azon még nem gondolkodtál, hogy az oroszok 2,5 év alatt miért nem ürítették ki Leningrád civil lakosságát? Akkor talán kevesebben haltak volna éhen.

a karél területek esetében a "felszabadítás" szó csak imperialista szemszögből értelmezhető: a terület finn ("karél") lakosságú volt 1939/1940-ig, és a finneknél demokrácia volt (egyedül a cseheknél és a finneknél volt dem. egész Köztes-Európában a harmincas években). Tehát csak annyiban felszabadítás, amennyiben a régi cári orosz birodalom egy területének visszafoglalásáról beszélünk.

Ugyanolyan elfogult vagy, mint a szélsőjobbosok.

Alick 2014.01.01. 14:38:51

@Munkáspárt 2006: semmi probléma, Kim elvtárséknál ma is megvan mindez, lehet hozzájuk disszidálni.

MacPhisto 2014.01.01. 14:38:59

Finnország nem Skandinávia.

Felszabadulásról írni Viipuri vagy a balti államok esetén elképesztő cinizmus.

Kopasz Szuzukis 2014.01.01. 14:39:09

@Bernik: ezt mind, szépen felsoroltad. Mintha ezen, és csakis ezen múlt volna a keleti front harca.
De, talán sokkal tényszerűbb lenne, ha mellétennéd a Szovjetunió saját hadianyag termelését.
Valamint azt is, hogy a kapott "segélyből" mit tudtak felhasználni, és mi volt az, ami raktárakban landolt. (az orosz tél-tábornok nem szereti ám a katonacsizmát. Minden katona nemezcsizmát és egyujjas kesztyűt kapott.)
Csak 1-2 "apró" tény:
IL-2 Sturmovikból 41ezer db. készült. Jak3/7-ből 30ezer
T-34 tankból 34ezer, SzK-1/2 tankból 15ezer.
Különféle tábori ágyúból (85-östől a 205mm-esig) több, mint 90ezer.

A vasúti eszközök csak átépítés után voltak használhatók az orosz-ukrán-belorusz területeken. Mert, ugyebár a szovlet vasúti szabvány szerinti nyomtáv 1667mm, szemben az európai 1450mm-rel. Természetes, hogy az európai területeken inkább zsákmányolt szerelvényeket használtak.

magua81 2014.01.01. 14:39:17

@Munkáspárt 2006: hitelbol mestersegesen teremtettek tisztesseges joletet te birka :)

uruk.hai 2014.01.01. 14:39:20

@mokkaczuka: Nem tudom hol éltél!
Nekünk sosem kellett Bécsbe menni Tobleroneért. Nektek ki mondta hogy kell?

uruk.hai 2014.01.01. 14:39:23

Minden nézőpont kérdése.
Aki velünk van, a szövetségesünk.
Aki ellenünk van, annak csak csatlósai lehetnek...
A kényszernek is több fajtája van. Politikai, katonai, gazdasági...
Nem kötelező Afganisztánba, Irakba menni,csupán elvárás, hogy "kivegyük a részünk a közös erőfeszítésekből".
Meg ugye a NATO kötelezettségek.
Hagyjuk ezt...

GrG 2014.01.01. 14:39:34

@Bernik: csak egy pár apróság. Azt írod, hogy a kölcsönbérlet keretében 11567 tank és önjáró löveg érkezett, csak a T-34ből 64000-t gyártottak a szovjetek, és ehhez jött még 40000 könnyű és nehéz harckocsi.
Ami a német csapatok megoszlása 1944:
Nyugati hadszíntér 1.5 millió - keleti 2.3-3.3 (a partraszállás miatt átvitt csapatokat és a csaták veszteségeit már nem tudták pótolni), de így is másfélszer annyi.
A veszteség, tengely vonalon még durvább, mert kb 15 millió a keleti fronton (halott 5.7M, eltünt 4.4M és hadifogoly5.4M) és 1M halott a nyugati fronton. Ezek a teljes háborús időszakra voantkoznak. Tehát persze segítettek az angolok és az amerikaiak, de elég egyértelmű, hgy egyedül is nyertek volna a szovjetek csak kb 1 évvel késöbb. Ez az nyugati szövetségesekről nem mondható el. (Legfeljebb Japán legyőzése után). Valszeg az amerikai részről a legnagyobb segítség a Japán támadás volt, mert ez tette lehetővé Moszkva megvédését.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2014.01.01. 14:39:42

Horia Marcellariuvá válik Horthy Miklós, ha bemegy átöltözni a telefonfülkébe? :D

Nash vs. Keynes 2014.01.01. 14:39:49

Azért azt ne feledjük, hogy az a renget szovjet áldozat legalább annyira az embertelen sztálini hadvezetésnek is köszönhető volt. Lást ketten futnak egy puskával az ellenség felé, ha az egyiket lelövik a másik felveheti a fegyverét. Visszafordulni nem lehet, mert ott meg a politikai tiszt vár a géppuskával.

01234567 2014.01.01. 14:40:05

Csak a tisztánlátás érdekében.
1. Leningrád "ostroma" egyike volt Hitler taktikai baklövéseinek. 41 szeptemberében-októberében besétálhatott volna a városba, de ő példát akart statuálni. Egy barom volt.
2. A Balti államokat a Szovjetunió 39-ben sorban annektálta. Ezen államok komoly erőkkel vettek részt a Szu elleni harcokban 41 júniusa után amint tehették.
3.Ennek az annektálási sorozatnak lett volna a vége Finnország elfoglalása 39-40 telén. Ami Finnek hősies ellenállásán és az orosz hadvezetés amatörizmusán megbukott.( kiegészítés: Kelet Karélia nem ekkor került a Szu-hoz, 18-ban, 23-tól annak autonóm területe volt.)
4. Amennyire részletesen írtál a Román részvételről, annyira az egy hadosztály erejű szlovákról is írhattál volna (pont a Közép Hds.-csop. kötelékében) a németek oldalán.
5. ami @Munkáspárt 2006: hozzászólásait illeti abszolút nem ideillőek, de ettől függetlenül le kéne már nyelni, a hétköznapi átlagember, és ők vannak minden társadalomban többségben, számára ez a mostani sokkal rosszabb életfeltételeket biztosít, mint az előző rendszer, főleg annak utolsó 30 éve.

alfax 2014.01.01. 14:40:10

Egyébként Tallinn két n és nem felszabadították, hanem megszállták a független Észtországot, tízezreket vittek a gulágra. Ha ezt tagadod az kb olyan, mintha a holokausztot tagadnád.

Egyébként aki nagy nyilvánosság előtt a nemzeti szocialista és kommunista rendszerek által elkövetett népirtás és más, emberiség elleni cselekmények tényét tagadja, kétségbe vonja vagy jelentéktelen színben tünteti fel, büntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

alfax 2014.01.01. 14:40:16

@Bernik: Valójában egy beteg emberrel van dolgod, aki azt élvezi, ha provokálhat.

McKinney 2014.01.01. 14:40:23

Karélia eredetileg a finneké volt, igaz, hogy az oroszok már sokkal régebben elfoglalták, de akkor is cinikus dolog a '44-es újramegszállását felszabadításnak nevezni.
A finnek rohadt keményen küzdöttek a háborúban, ez több elismerést érdemelne. Az ugyan nem szép, hogy a németek oldalán álltak, de erre mentség az évszázados orosz elnyomás. Nácik sose voltak.
Mi sem hívjuk magyarországon felszabadulásnak az orosz győzelmeket, főleg úgy, hogy tudjuk mi lett itt utána, még akkor se, ha a náci németország bukása globálisan egyértelműen pozitív esemény.

sityak 2014.01.01. 14:40:46

Régebben mintha nem lettek volna ilyen igénytelenek a fordítások. A magyar helyesírásról nem beszélve. Igaz, mondjuk a Le Monde oldalán nemcsak helyesírási hiba, hanem pl.+18. linkek sincsenek...

thunderstorm88 2014.01.01. 14:41:26

Dotoho Jóska nemcsak (kamu)szlovák, zsidó, de még kommunista is :D

static.fjcdn.com/pictures/Finland_a32ce5_1347055.jpg

miketbeszéltek 2014.01.01. 14:41:39

@mokkaczuka: Teljes mértékben egyetértek Veled. Kivéve azt, hogy még a nácik hergelése kedvéért sem szabad a másik tömeggyilkost felmagasztalni. Ezekhez a csapásokhoz Sztálinnak nem sok köze volt. Szerencséjére volt néhány kitűnő tábornoka , akik valahogy túlélték a tiszti kar körében elkövetett vérengzést, és voltak (különböző okok folytán) halálra szánt katonái...Sztálin meg gyáván rettegett a bunkerében, majd diadalmasan előbújt, amikor elmúlt a vész. Úgyhogy nem értem ennek a posztnak a hangnemét, de hát Kém barátunknál már ezt megszokhattuk..

2014.01.01. 14:42:28

EZT MÉG A MÚLTKORIAKÉRT, HOGY EL NE FELEJTSEM - azért küldöm most, mert akkor már nem hagytad, de szerintem most is értesz belőle.

Nincs másik nick, ez van. Ilyet nem játszom, soha és sehol. Ha kidobsz, hát kidobsz, én sem ragaszkodom hozzád. De hogy pont ezért veted rám ki ezt a bannolást, holott téged magadat korábban sokkal durvábban minősítettelek, nem is egyszer, ez is sok mindent elmond rólad. RÓLATOK.

Sőt, ha nem vennéd észre, hát egyfolytában zsidózok neked, és zsidózlak téged te felsőbbrendű ... :) Tán a szüleid cigányok, vagy a szerelme(i)d, hogy ők a legdrágábbak neked ezen a világon? :)

Ha nem így volna, vagy ha így van is, akkor is kívánom neked, hogy egyszer, csak egyetlen egyszer kerülj te, vagy valaki neked kedves ilyenek kezei közé, mikor épp jól érzik magukat. Vagy rosszul.

És épp az után öleld őket még forróbban a kebledre, mikor az édes jó anyádat, vagy szerelmedet, ha fiú, ha lány az, verik agyon, miután / mielőtt jól gerincre vágták / vágják. Már ha nem cigány ő, ugyi, mert azzal ilyet ők csak elvétve tesznek, bár már ezt is kezdem kétleni.

És ezt is csak azért küldöm, hogy legalább te elolvassad, azzal a végsőkig fanatizált, de azért továbbra is mániákusan Jobbik-toborzó fejeddel. Felfogod te egyáltalán, hogy mit művelsz?

Bűnöző cigány pedig az, akiről, mint olyanról, nem akarsz, nem akartok tudomást venni. Pl. a fent említett szobordöntő, s ez meg is lett állapítva róla. Hiszen bűnözött előtte már, sőt eleve körözés alatt állt, nem? Hol a cigányozás ebben, te elmebetegecske?

Avagy a "cigány" szó kimondása bármilyen nem pozitív kontextusban annak minősíthető? Ahogy - mint más is írta -, vannak bűnöző magyarok / magyar bűnözők, hát ugyanúgy vannak bűnöző cigányok / cigány bűnözők is. Vagy a cigányok eleve nem lehetnek bűnözők? Ezt ki írja elő? Mert hogy sajna nem a "nácik", az héccencség.

Jut is eszembe, pont az általad annyira gyűlölt fityesz tiltja meg hogy a CB-t annak nevezzék, ami, és bármivel is megpróbálkozzanak ellene tenni, akár preventíven is, hát mit nyivákolsz? Próbálnád meg ezt a varázsszót kimondani egy fityiszes előtt, hát a taknyodon csúsznál el előle … :)

Háborús bűnös pedig a te fajtád, azzal a ha kell, huszadíziglen is bosszúálló, gyűlölködő, gyalázkodó, és uszító habitusával, már Mózes és a próféták korától, nézd csak át a történelmét, ott van az benne, gyönyőrűen leírva. Aki megpróbálkozik ezt kimondani, vagy megfékezni, hát azt hívod te, meg hívjátok ti háborús bűnösnek, nem mást.

Nálad jobban kevesek mutatták meg csak nekem eddig, hogy kire szavazzak. Sokadszorra is köszönöm, köszönöm és köszönöm, neked, igazisipinek, bezuhovnak, sieglindee-nek, a fény gyermekének, brendelmátyásnak, gabcigirlnek, máriának, és a többi derék fanatikus antifa harcosnak is. Meg akik a provokátor, műnáci oldalon futottak még, pl. a teuto-nordikus stefániának is ... :)

Na cső, kedves Kamuszutra, vagy annak legalábbis a jó barátja, és édes elvtársa, és köszi neked mégegyszer, hogy sikeresen azzá tettél engem, a netes megnyilvánulásaid útján, aminek még ezek után is nevezel, több más, még vagy már gondolkodni merészelő emberrel együtt. Kívánom, hogy a "cigányozás" legyen a legrosszabb amit ebben az életben még az érzékeny kis lelkecskéddel szemben megtapasztalsz.

Vitez Belizar · http://agoraanomalia.blog.hu/ 2014.01.01. 14:42:41

@Munkáspárt 2006: Az emberi hülyeség örök... igen, Nyugat-Európában egymást érik a forradalmak már 70 éve, hogy végre lerázzák az amerikai igát. A munkásosztály meg annyira szenved, hogy nyaranta nem is bírja ki máshol, mint egy idegen ország tengerpartján.

Maga a poszthoz csak annyit fűznék hozzá, hogy Sztálin annyira volt tehetséges generalisszimusz, mint tenorzseni a Bolsojban. A történelem legnagyobb mértékű csatavesztéseit, és a "gyenge kezdés" miatt több mint 20 millió halottat közvetlenül Sztálin miatt szenvedte el a Szovjetunió. Abszurd, de mindenkinél jobban bízott Hitlerben (valahol rokonlelkek voltak...), és megtiltotta, hogy bármi felkészülés történjen a védekezésre, nehogy elveszítse új barátját - pedig sorba jöttek a figyelmeztetések arról, hogy mire készülnek a németek. Amikor pedig elindult a támadás, egyszerűen összeomlott és eltűnt - úgy kellett visszarángatni a depressziójából. Zsukov és társai jó katonai vezetők voltak, az első évek nagy veszteségeinek egyetlen pozitív hozadéka az, hogy tehetséges katonák gyorsan előtérbe kerülhettek.

2014.01.01. 14:42:59

Neked és a fajtádnak volt jó egyedül ez a megszállás, ne hazudozz. Az utána következő irgalmatlan diktatúra volt nektek a legjobb, ebben az országban, hát ezek vagytok, ez meg mindent elmond rólatok, de úgy, hogy még a totál hülyéknek is kinyílik a szeme tőle.

Nem zavar, hogy egy cégéres háborús bűnös gazembert istenítesz, a legaljasabb tömeggyilkosok egyikét, s még csak az sem érdekel téged, hogy még ő is azt mondta, hogy Horthyt békén kell hagyni? No, de hogy ti mentek szépen a levesbe, előbb, vagy utóbb, ez fix. Rohadék, magyargyűlölő, istentelen féreg.

mokkaczuka 2014.01.01. 18:47:28

@01234567: Oké, senki sem kérdőjelezi meg, hogy 1975-ben jobban élt a legtöbb ember, mint jelenleg, de nehogy már egy faszfej-seggfej kommunista ebből levezesse, hogy az a rendszer jó volt, bakker. Hát nem igaz, hogy azóta ne bírja felfogni valaki, hogy a Kádár-rendszer kizárólag kölcsönökből tudta finanszírozni a szockó világ egy részénél (de nem az NDK-snál vagy csehszlováknál) valóban magasabb életszínvonalat, és ráadásul ezek a pénzek nemhogy a termelékenységet segítették volna, hanem egyszerűen beleöntötték őket a lyukas zsákokba, csak hogy még egy darabig jusson virsli meg sör a kispolgár pofájába, és még egy darabig fenn lehessen tartani a szar elavult munkahelyeken a teljes foglalkoztatottságot. Magyarország 1985-ben CSŐDBE MENT ettől. Most van 2013. Nem kéne már végre felfogni ezt?

Alhazred 2014.01.01. 18:47:33

összefújta ide is a náci szemetet a szél, dehát semmi gond, megszoktuk.

petraeus 2014.01.01. 23:53:22

@csentecsa:

Nem is tudtam az Antonescu utcakrol, de a google maps kidob vagy 5ot, az egyikre ramentem es mit latni street viewval, a kirakott tabla szerint EUs penzekbol ujitjak fel az Antonescu utcat:)
Egyebkent Temesvaron van Benes utca is, a cseheknel meg persze a teljes csomag, Benes utca, Benes szobor meg iskola is (www.zscakovice.cz/), az iskola kulonosen jo valasztas, lehet tolarencaira es etnikai tisztogatasra tanitani a kolykoket es gondolom az esetleges nemet testveriskola is elgondolkodhat hol is van a helyuk a kis naci palantaknak...
Nalunk Horthy terbol/utcabol lesz egyre tobb, (szerencsere azert Szalasi szoba se kerul), a szlovakok meg lassan szente avattatjak Tisot, egy szlovak erseknek miset mar sikerult tartani a lelki udveert...

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.02. 00:01:49

@petraeus: Szálasinak szobra van Magyarországon.

Morálisan nem lehet megítélni ugyanabból a szemszögből a jó és a rossz oldalon harcolókat. Aki egy háborút kirobbantó birodalom szövetségesévé válik, elfogadhatatlan, h utca vagy bármi viselje a nevét.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.02. 02:34:43

@Bernik:

"a kommunizmus 140 millió halott áldozata, meg a többi gyalázat."

Ez a 140 millió miből-hol-mikor jön össze?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.02. 02:34:54

@mokkaczuka:

"Reagan visszafegyverkezte őket a középkorba, és jól tette."

- Fegyverek terén a volt SZU-nak nem kell szégyenkeznie annyira.

Némely SZU találmány, prototípus lehengerlő volt, csak éppen sorozatgyártani nem tudták.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.02. 02:35:05

@Flúgatlan:

"Nekem rohadtul nem tetszik a szovjet söpredék, a tömeggyilkos Sztálin heroikus ábrázolása. "

Nem is Sztálint dicséri a CSK, hanem a szovjet nép áldozatát méltatja, melyet azért hoztak, hogy megállítsák a nácikat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.02. 02:35:38

Akik egyenlőségjelet tesznek a szovjet és német diktatúra közé, azoknak üzenem: A náci rendszernek már a születése pillanatában ellenségévé vált az ember, pusztán a származása okán.

neozsivany 2014.01.02. 12:02:34

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: És, aki teszem azt kulákcsaládba, esetleg nagypolgári famíliába, horribile dictu bárógyereknek született, azokkal mi van? Mi van a holodomor során éhenhalt 3 millió gyerekkel?

A vidám komcsi etnikai tisztogatásokról meg ne is beszéljünk. Ugye erről nagyon sokat tudnának mesélni a krími tatárok, a csecsenek, vagy a volgai németek... Szóval ez az érvelés nem állja meg a helyét.

petraeus 2014.01.02. 12:02:45

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A szovjet rendszernek is mar a szuletese pillanataban ellensegeve valtal, csak keress ra az "osztalyidegen" kifejezesre. Vagy ha mondjuk csecsen, tatar, cserkesz esetleg zsido voltal az se volt egy kimondott elony...
Hadd utaljam mar mind a ket embertelen elnyomo rendszert, miert kene barmelyiket is jobbnak tekintenem a masiknal, mindketto boven van annyira elnyomo es gyulokodo, hogy szivbol gyulolhessem oket.
A ket rendszert nem egymashoz hanem egy altalanos mercehez kell viszonyitani es hidd el egyik sem elfogadhato.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.01.02. 12:02:51

@Papageno68:

"a leghabzóbb szájú nácit is lehűtötte volna, ha előre látja, mit szabadítanak Europára és a hazára"

Dehogy; Goebbels (is) lökött épp' elég propagandát arról hogy mi vár a németekre és Nyugat-Európára ha a judeo-bolsevik ideológiával átitatott szláv untermenschen győz.

A nácik eléggé tisztában voltak a _vae victis_ elvével, hiszen ők maguk is alkalmazták.

engelbert (törölt) 2014.01.02. 17:30:03

Az egyébként lehet hogy elesett kétmillió német katona az 1944-es hadiesemények során,de ha eközben lekaszaboltak hatmillió ruszkit meg mongolt akkor a mérleg egyértelmű.Vannak források miszerint a szovjetunió sem bírt volna ki még egy háborús évet - a kommunisták egyszerűen feláldozták a teljes hadbavethető férfi lakosságukat.

petraeus 2014.01.02. 23:47:57

@Csehszlovák Kém: @Csehszlovák Kém: Utananeztem, egy maganhaz udvaran van tenyleg van egy emlekoszlop, ennek nem sok koze van hivatalos szervekhez, allami intezmenyekhez, ha a magan szemlyek altal birtokolt sajat lakasukban tarolt dolgokat is osszeszedjuk Hitlernek tuti tobb szaz szobra van Magyarorszagon, sot SS zaszlokat, naci jelkepeket is lehet dogivel talalni mindenfele emberek hazaban, szerte Europaban. Vajon hany Hitler szobor, kep van Cseh, Lengyel, Holland, Dan vagy Nemet haztartasokban? Nem lehet osszekeverni egy maganszemelyt az allammal. Szerintem egy nem kozteruleti szalasi szobor/emlektabla belefer a velemenynyilvanitas szabadsagaba ami nem fer bele azok a kozteruleten allami szervek altal kirakott, elnevezett Horthy terek, Kadar szobrok, stb.

Szerintem meg attol, hogy valaki a "jo oldalon" harcolt meg nem teszi moralisan elfogadhatova, raadasul az "egy haborut kirobbanto birodalom" eleg fura kategoria, nem egyszeru megallapitani ki kezdte, peldaul a Szovjetunio vastagon benne volt a Lengyelo. elleni haboruban, egyertelmuen reszt vettek a masodik vilaghaboru kirobbantasaban csak kesobb alltak at, ugyanugy mint Szlovakia vagy Romania.
A tortenelmi szemnelyeket cselekedeteik osszesege alapjan kell megitelni, igy lehet Nagy imrenek szobra hisz hiaba volt benne vastagon a Rakosi diktaturaban es a nemetek kitelepiteseben, ezt kesobb jova tette forradalmi szerepevel es vertanusagaval, mig peldaul Horthytol a kiugras es az atallas nem hozott olyan valtozasokat amik erdemesse tennek egy utcara vagy szoborra. Benes emberiesegellenes buncselekmenyeit nem teszi semmisse az, hogy o korabban a jo oldalon harcolt. Emberiesegellens bunoket el lehet kovetni barmelyik oldalon, kulonben is o mar a haboru utan telepitette ki a nemeteket, magyarokat a nemzetisegi problemakat meg lehet oldani kitelepitesek es tomegyilkossagok nelkul is, erre kene tanitani a kovetkezo generaciot nem Benes tiszteletere.
Igy aztan szobra, utcja, iskolaja ne legyen se Szalasinak, se Horthynbak, se Kadarnak, Rakosinak, se Tisonak, Hlinkanak, Benesnek, Antonescunak, egyetlen ilyen rohadeknak se.

2014.01.03. 00:50:08

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: talán ismered Esterházy P. megjegyzését:
a nácik „megígérték, hogy kiirtják az emberiség egy részét, és kiirtották az emberiség egy részét, ezzel szemben a kommunisták megígérték, hogy mindenki egyenlő lesz, és kiirtották az emberiség egy részét.

kb ez a lényeg. Lehet a szarra masnit kötni, attól még büdös marad

2014.01.03. 00:56:46

@Alhazred: így van, aki nem élteti a nagy Sztálint, az náci

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.03. 11:30:33

@neozsivany: @petraeus: @csentecsa: @gwr:

Az egyiknél már a szemed színe is elég lehetett ahhoz, hogy lelőjenek.

2014.01.03. 15:19:37

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nem lehetne azt, hogy háromra egyikünk sem menteget egyetlen mocskos, bestiális diktatúrát sem, és nem relativizál bűnöket?

1, 2, háááá-rom!

(Mondjuk én eddig sem tettem, és így is folytatom.)

Amúgy vicces, hogy CSK Sztálin fütyijét is a szájába veszi, ha ezzel provokálhat egy kicsit.

petraeus 2014.01.03. 15:50:33

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Most komolyan neked az miert jo, hogy ha a nacik gonoszabbak voltak mint a komcsik? Egy szint folott (alatt) mar tok mindegy, undorito mindegyik, te relativizalod a kommunizmus buneit amikor megprobalod kevesbe karosnak feltuntetni mint a nacizmus buneit. Ennek semmi ertelme mindket rendszer boven tul volt minden elfogadhato merteken.

Zoley 2014.01.03. 19:45:21

Ez tök jó! A többmillió ukrán halálra éheztetése, a gulag, az éhínség, a tömeges áttelepítések, tömeggyilkosságok hanyadik csapás?

valaki írta, hogy ez nem Sztálin méltatása hanem a szovjet nép (ami ugye nincs mivel a szovjet tanácsot jelent) erőfeszítéseit. Akkor lehetne méltatni a Wehrmachtot is, hogy a vörös horda ellen harcoltak (mivel ők is voltak védekezők ugye).

és az meg elég nevetséges "érv", hogy azért jobbak a ruszkik, mert legalább nem a nácik voltak... marha jó. választhatsz: agyonlőnek, vagy levágják a fejed...

vNHM 2014.01.03. 23:09:22

Schicklgruber vagy Dzhugasvili? Nem mindegy? Mindkettö örült diktátor volt. Az oroszok végig rabolták és gyilkolták Európát aztán azt hazudták, hogy felszabadítók...

neozsivany 2014.01.04. 09:24:32

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Szomorú, ám nem példátlan gyakorlat, amikor valaki a megátalkodott makacsságától vezérelve inkább választja a földbutaságot, mint sem, hogy gondolkodjon. Összefoglalva röviden, hogy még a blog profiljába is passzoljon valamelyest: Svatá prostoto!

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.04. 10:07:54

@petraeus: Cinikus és morálisan szánalmas összehasonlítani egy a kétezres években felállított Szálasi szobrot összehasonlítani, valami háborúsbuzi kollekciójában található Hitlerszobrocskával. Főleg, hogy a képekből jól látható: az emberek nem gyűjtő, hanem tiszteletüket lerovó szándékkal állnak az emlékmű körül. Nem tudom elképzelni, hogy Hitler, Eichmann, Goebbels vagy Wisliczeny emlékműveket találnál Németországban, akár magánterületen is, van az a határ.

Ha egy ipari méretű népirtást végrehajtó politika ellen harcolsz, akkor morálisan a jó oldalon állsz. Ezért nem lesz pl Esterházy, Horthy, Tiso és Durcansky soha rehabilitálva, mert ők kollaboráltak a náci, népirtó rezsimmel. A második vhb-t Németország robbantotta ki 1939 szeptember 1-én.

Történelmi személyeket nem lehet általánosítva kezelni, mindegyiknek megvan a saját története. Nagy Imre az 56-os forradalomban vállalt szerepével pozitív megítélés alá esik, míg Horthy egy fasiszta állam náci kollaboráns vezetője volt, mint Tiso, egyik sem tartozik a történelem pozitív oldalára.

“Benes emberiesegellenes buncselekmenyeit” leírhatojátok százszor, akkor sem fog beleesni abba a kategóriába, mivel ellentétben állításoddal, hogy “kulonben is o mar a haboru utan telepitette ki a nemeteket” a németek kitelepítésére a második világháborút lezáró békeszerződések keretén belül történt sor, együtt a több million lengyelországi német és töbszázezer magyarországi német kitelepítésével együtt, a jó ügyet szolgáló, győztes hatalmak beleegyezésével.

Sajnos a háború logikája nem humanitárius szempontok alapján működik. Ezzel együtt a kitelepítések humánus szempontok alapján elfogadhatatlanok voltak, elítélendő, de látni kell ezt a különbséget. Megint ugyanabba a hibába esel, mint a parameteres kommenteidben, kiragadsz egy-egy számodra tetszetős érvet és nem komplexen vizsgálod a jelenséget, ezért mindig ellentmondásba keveredsz és könnyedén megcáfolható vagy.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.04. 10:15:30

@neozsivany: @vNHM: @Zoley: @petraeus: @gwr: @csentecsa: Amolyan kordivat most relativizálni a két diktatúrát, nem is kevés pénzt lehet kapni a magyar államtól, ha így beszélsz, megértem, van az a pénz.

Érdemes azonban soha nem elfelejteni: több millió ember, megannyi város és kulturális emlék, hagyomány pusztulását kiváltó második vhb-ért egyedül a náci Németország és szövetségesei felelősek.

E ténnyel egyébként egész jól szembenézett a demokratikus német állam és lakossága, sajnos vannak kis elbaszott, magukat pofátlanul demokráciának hívó egykori náci szövetséges szerepben tetszelgő, nacionalista koszfészkek, ahol ez még nem sikerült.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.04. 12:04:17

@csentecsa:

Honnan és mikor is vitték el az embereket véletlenszerűen a Gulágra?

Marx elég sokat írt. Esetleg idézhetnéd, mire gondolsz.

Már csak azért is érdekel amire gondolsz, mivel Marx jóval a bolsevik hatalommegszerzés előtt elhunyt, és furcsa módon rengeteg NYUGATnémet városban volt róla út-utca-tér elnevezve.
.

@petraeus:

Nem kell egyiket sem szeretned, mindössze azt kell látni, hogy volt több elnyomó rendszer, ezek közül az egyikben faji alapon állították falhoz az embereket.

Remélem a relativizálás a Horthymosdatók esetében is csípi a szemedet.

.

@neozsivany:

Összemosol két dolgot! Aki kulák volt, nem születése okán volt kulák (de primitíven írom, csak megérted), ha akarta, eldobhatta minden vagyonát és vidáman mozgalmi dalokat nótázva csatlakozhatott a Lenin fiúkhoz. Nem mérték le az orrát, nem nézték sem a haj-, sem a szeme színét, és az se érdekelt senkit, ha egy kicsit hosszabb a pajesza.
Aki egy másik országban úgy született, hogy nem tudta árja származását a nagyszülőkig visszavezetni, azt vitték.

Én elgondolkodtam, és akkor vettem észre ezt a nem mellékes különbséget.

További érdekesség, hogy a Nemzeti Összefogás Kormányának regnálása alatt Hazánkban is embereket lőttek a Dunába. A bűnük a vallásuk volt.
Nem azzal kell foglalkozni, milyen buta vagyok, mert alapvető különbségeket veszek észre két elnyomó rendszer között, hanem azzal, hogy a Duna parti események mikor szóba kerülnek, a te véleményeden levő emberek egyből bagatellizálni akarják az ott megtörténteket, nem egyszer szükséges áldozatként feltüntetve az agyonlőtt szerencsétleneket. Nem az egykori kommunista diktatúra éltetői égettek könyveket, sőt! ők még egyszer sem égettek könyveket. Látni kellene, hogy míg Radnóti bizonyos emberek szemében mocsok rongy ember és emiatt költőnek sem érdemes, mert zsidó volt, addig pl Wass Albertot senki nem támadta származása vagy irodalmi munkássága miatt, mindössze azért érte támadás-kritika, amit tett, amiket elkövetett.

.

@gwr:

Nem mentegetjük őket. Mindössze egy elég érdekes különbséget említettem meg, amit ahogy elnézem, elég sokan nem tudnak sem megrágni, sem kiköpni.

.

neozsivany 2014.01.04. 12:09:26

@Csehszlovák Kém: Kissé összezavarodtam. Tehát, aki azt mondja, hogy a holodomor semmivel sem volt elegánsabb, mint a holokauszt az bértollnok, vagy az a bértollnok, aki szerint de?

(Akasztófa)humort félretéve nem az a kérdés, hogy ki robbantotta ki a háborút, hanem, hogy a sztálinista Szovjetunió esetében bocsánatosak-é az általa elkövetett emberiség elleni és háborús bűntettek, csupán azon egy okból kifolyólag, hogy harcolt a III. Birodalom ellen?

"a németek kitelepítésére a második világháborút lezáró békeszerződések keretén belül történt sor"

Ez egy közkeletű tévedés. Mind mi, mind a lengyelek és mind a csehek igyekeztek még a békeszerződések előtt kész helyzetet teremteni a nem kívánatos nemzetiségek kipaterolásával. Pl Magyarország esetében ugye ez a párizsi békeszerződés volt 1947-ben ám a legnagyobb kitelepítési hullámok már lefutottak 1946-ban. Ugyanez történt Csehszlovákiában is, dédapámékat mert nem voltak hajlandóak - a kor divatos, ám nem kicsit anakronisztikus kifejezése alapján - reszlovakizálni, már '46-ban kitelepítették.

Egyébként pedig a Benes dekrétumokat 1945 májusa és októbere között hirdetik ki, amikor még kanyarban nem volt semmiféle békeszerződés.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.04. 12:37:08

@neozsivany: Felhívnám a figyelmed arra, hogy amíg békeidőben érvényesülhet az ártatlanság vélelme, addig háborús időkben, mint a háború következménye - amely ugye nemzetek vagy országok között tör ki - a kollektív felelősség elve érvényesül.

A zsidó származású emberek kiirtására tett primitív megjegyzésedért jár a szívlapát a pofádra, persze érdemes azt is figyelembe venni, hogy ezek az államok saját népükre támadtak rá, ti. németek irtottak németeket, magyarok irtottak magyarokat.

A potsdami háromhatalmi egyezmény keretén belül a nagyhatalmak hozzájárultak, hogy Csehszlovákia, Lengyelország és Magyarország kitelepítheti német nemzetiségi állampolgárait, az áttelepítést rendben kell lebonyolítani, az emberiességi szempontok tekintetbe vételével.

A konferencia időpontja: 1945. július 17-től augusztus 2. Benes 143 dekrétumát 1940. július 21 és 1945 október 27. között adta ki, a magyarok és németek csehszlovák áp-át megfosztó dekrétumát aug. 2-án, ez tette lehetővé - összhangban a nagyhatalmi döntéssel - a kitelepítéseket is, amely innentől kezdve zöld utat kapott.

Örülök, h segíthettem.

petraeus 2014.01.04. 13:01:54

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Hidd el Horthyt se bagatelizalom, az egyik legkarosabb magyar politikus.
A kulakokrol, azert nincs igazad, mert az egesz csalad kulaknak szamitott elvettek a foldjuket es a gyerek neve melle is odakerult az osztalyidegen jelzo amivel mar nem mehetett egyetemre peldaul, szarmazasa kiatt erte hatrany. A sztalinizmus etnikai alapu kitelepiteseit es nepirtasait se felejtsd el. A holocaustnal szerintem csak elirtad de azert javitom, pont, hogy nem vallas alapjan vittek a zsidokat hanem szarmazas alapjan, a generaciok ota kikeresztelkedettek is zsidonak szamitottak.

petraeus 2014.01.04. 13:02:11

@Csehszlovák Kém: Neked valahogy sose sikerul felfognod a liberalis narrativat, mondjuk egy nacionalistatol ez ertheto.
A szalasi emlekmu maganteruleten van, a kozteruletrol nem kiveheto mi van a tablan innentol kezdve semmit nem lehet es nem is kell tenni ellene, jogilag pont olyan mint az otthon tartott Hitler szobrok. A szabadsagnak ara van az egyik pedig az, hogy a szelsosegesek is teret kapnak velemenyuk bemutatasara. Amint feljebb is irtam az allam es hatosagai felelosek a kozteruleten felalitott Horthy szobrok, Horthy utcakert, es rohadt nagy problema, hogy az akademia nem foglalt allast Horthy utcak ugyeben, ez egyertelmuen az o felelosseguk vagy itt van az uj csodas otlet a nemet megszallas emlekmuve, mar a gondolattol is kiraz a hideg, van boven olyan ugy amiben saros a magyar allam a Szalasi emlekmu pont nem esik ebbe.

De, "egy ipari méretű népirtást végrehajtó politika ellen harcolva" is kovethetsz el haborus bunoket, emberiesegellenes tetteket, a Szovjetunio 1939 ben pont a nacikkal egyuttmukodve szalltak meg fuggetlen orszagokat es kovettek el tomeggyilkossagot, etnikai tisztogatasokat, aztan a nacik ellen kuzdve felszabaditottak a hazajukat es megsemmisitettek a naci nemetorszagot, viszont a haboru utan elfelejtettek hazamenni, leigaztak es gyarmati sorba taszitottak fel europat. A masodik vilaghaborut Nemetorszag robbantotta ki a Szovjetunio es Szlovakia meg boldogan kollaboralt a nacikkal.

Benesrol, te magad irod, hogy "a kitelepítések humánus szempontok alapján elfogadhatatlanok voltak, elítélendő" akkor mar csak azt nem ertem, hogy miert tartod elfogadhatonak a benes szobrot/iskolat. Miert nem latod a benes dekretunok eltorlesenek szuksegesseget, foleg, hogy szlovakiaban 2007 ben megerositettek oket, nagyszeru gesztus volt a fel millio magyar nemzetisegu szlovak allampolgar szamara, ettol biztos otthon erzik magukat szulofodjukon. Talan a hivatalos bocsanatkeres is idoszeru volna, mi is bocsanatot kertunk 1968 ert nem takaroztunk azzal, hogy szovjet parancsra mentunk, meghogy meg voltunk szallva, bocsanatot kertunk mert ez volt a helyes gesztus, hol maradnak a cseh es szlovak gesztusok a magyar kozosseg fele??

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.04. 13:06:01

@petraeus: Te nacionalistázol, amikor álszent módon jogi érvek mögé próbálsz bújni? Szerinted katonai egyenruhába bújt emberek egy Szálasi szobor körül ugyanolyan megítélés alá esnek, mint egy otthon tartott Hitler szobor? Honnan ez a pofátlan cinizmus? A Fideszre emlékeztetsz, a párt most épp azzal érvel, h küzdenek az antiszemitizmus ellen, lám még holocaust emlékművet is átadnak, miközben ún. nemzetpolitikájukat a 19. Századi nacionalizmus jegyében fogalmazzák meg, és a paravánok mögött együttműködnek a szélsőjobboldali jobbikkal. Te pontosan ennek az álszent és rejtegetett együttműködésnek a szellemében érvelsz.Németországban nem tudok Hitler, Eichmann vagy Wisliczeny szobrokról, pedig a szabadságnak ott is ára van, a szélsőségesek ott is bemutathatják véleményüket.

Cinikus gondolatmeneted alapján az angolok és az amerikaiak is kollaboráltak a nácikkal, igaz? Hiszen ők meg a Szu-val voltak szövetségben! A Szovjetunió meg nem támadási egyezményt kötött a nácikkal, felosztották Lengyelországot, érdekeik mentén, Sztalin így gondolta, elkerülheti az összecsapást Hitlerrel. Szlovákia pedig Magyarországgal együtt versenyt futott Hitler jóindulatárért néhány százezer négyzetkilométernyi földterület miatt, Szlovákiában történt antifasiszta fordulat, Magyarországon nem. Engem nem zavar, hogy kimondjam, a szovjet politika is embertelen volt sok esetben, de Churchill szavaival, vannak helyzetek, amikor az ördöggel is cimborálni kell. Annak idején Churchill véleménye volt, hogy a nácik ellen még az ördöggel is hajlandó cimborálni. Így jött létre a szövetség a Szovjetunióval.

petraeus 2014.01.04. 13:06:28

@Csehszlovák Kém: Milyen szerencse, hogy a haboruban ervenyesulo kollektiv felelossegrol nem tudtak a magyar vezetok az elso vh alatt, amint atallt az elso szlovak, szerb, roman katona az ellenseg oldalara mar kezdhettek volna az irtasukat, deportalasuket hisz elarultak hazajukat es kollektive felelosek.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.04. 13:14:00

@petraeus: Laikus érv, amely történelmi korok között ugrál, tekintet nélkül annak kontextusára. A monarchia vezetése azért nem alkalmazta a kollektív deportálást, mert ez a "megoldás" a második vhb-ra volt jellemző, másrészt elvesztették az első háborút is, így a kollektív felelősség a versaillesi és a trianoni békében érvényesült. Egészen nyugodt lehetsz, német győzelem esetén, mindez fordítva történik, de hát tetszettek volna háborút nyerni.

neozsivany 2014.01.04. 13:36:47

@Csehszlovák Kém: Itt azért komoly jogi hézagok merülnek fel az érvelésedben. A potsdami konferencia nem béketárgyalás volt és a békeszerződések megkötésére ezek az ocsmányságok már lefutottak, sőt már Potsdam előtt megkezdődtek, igaz, ekkor még tömegesen csak lengyel területeken, míg a cseheknél és nálunk inkább a lakosság spontán megmozdulásairól volt szó.

A szívlapátot meg kérlek annak kínálgasd, aki nem tudja mi az a holodomor.

Mellesleg azt nem is igazán értem, hogy Csehszlovákiával miért kellett egyáltalán békeszerződést kötni, hiszen, amikor hadviselő féllé váltunk, már de facto nem létezett, amikorra meg "felszabadult" már nálunk is befejeződtek a harcok.

"Felhívnám a figyelmed arra, hogy amíg békeidőben érvényesülhet az ártatlanság vélelme, addig háborús időkben, mint a háború következménye - amely ugye nemzetek vagy országok között tör ki - a kollektív felelősség elve érvényesül."

Ez egy borzasztóan visszatetsző és nagyon kártékony elmélet, ugyanis ezzel tulajdonképpen legitimizálod a háborús bűntényeket, csupán arra kell odafigyelni, hogy ne kirobbantsa, hanem csak mondjuk kiprovokálja az ember a háborút és aztán uccu neki vesd el magad már lehet is önfeledten gyújtogatni, gyilkolászni erőszakolni. Tiszta középkor...

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.04. 13:38:21

@neozsivany: Tudom mi az, h holodomor, csak épp összevetni a holocausttal és eleganciát keresni bennünk enyhén szólva cinikus és relativizáló.

Mondanivalóm lényegén nem változtat, lovagolhatsz szavakon. A potsdami konferencián folytatott béketárgyalásokon készítették elő a békeszerződések megkötését.

Potsdam előtt, májusban, elszórva voltak kilengések, atrocitások a cseh lakosság soraiból a szudétanémetek ellen – azt hiszem ez érzelmileg érthető, hiszen “csak” az országukat verték szét, egész falvakat irtottak ki a megszállók. (Ellentétben a “baráti” magyarország német megszállásával). Többek között pont e tarthatatlan helyzetre való tekintettel került sor az intézkedésekre.

A szervezett kitelepítésekre csak a potsdami béketárgyalások után kerülhetett sor, hiszen annak keretén belül bólintottak rá a nagyhatalmak, összhangban a benesi rendelkezésekkel. Mi az, amivel még akarsz vitatkozni??

Csehszlovákia a hitleri expanzív politika áldozata volt, és mint olyan, ennek következtében szűnt meg földrajzi értelemben, de a csehszlovák emigráns kormány, Benes vezetésével Londonban, a háború alatt folyamatosan működött, és adta ki dekrétumait.

Na, örülök, hogy bezizzen, milyen kártékony dolog a háború, nemcsak azért, mert otthagyod a fogad, hanem, mert mindig kollektív alapon ítélkezik. Ez ugyanis nem az én elméletem, hanem a háború elmélete, sajnos így működik. Pont, mint a nacionalizmus.

Szerencsére 1945 óta nem volt globális háború a világon vagy Európában és a helyi konfliktusok is visszaszorulóban vannak. Sztem ez tök jó dolog!

TarZerind · http://magyarsag.inda.hu 2014.01.04. 18:09:37

Cseszkoszlovenszko Kén, a barom, ráadásul még VÉRIVÓ BOLSEVIK IS!

Bolsevikek és komcsik: a meszesgödörben rohadtok meg, ilyen nincs, hogy ezt a sötét, szadoista népírtót is pozitív színben tüntessétek föl.

A Szu. megtámadása hülyeséág volt. Még Moszkváig és Leningrádig O.K.
Már persze , ha ettl beindul a fehérterror a többi óriási területeken.

Az ukránok 1 millió kollaboránst adtak Sztálin rémuralma ellen. A Baltikum EGÉSZE a németek mellé állt.

De a logisztika (fegyver, csapatok, sebesültek) már óriási hosszúságú hadtáp-vonalakon kellett menjen.
S a front a Finn-öböltől a Kaukázus előteréig, (Kuban, Krasznodar), illetve a Kaszpi tengerig tartott.

S Németország ugyan hihetetlen mentális erővel, munkás és harci hatékonysággal bírt, s övék volt Európa, a ruszkik elleni háború IDEGEN játszma volt. A kutyának sem kellett.

Horthynak sem, Bárdossynak sem, hacsak nem akartuk Etelközt is visszacsatolni.

A német származású ill. az I. Vh. -ból örökölt főtiszti-tábornoki kar már túllépett a területi revízión, illetbe a haza űjraegyesítésén.
Ők külön tárgyaltak a nácikkal, aztán elmenekültek az amerikai zónába.

De a tótok, a tótok történelem és kultúra nélkül hozzánk tartoznak.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.04. 18:09:52

@petraeus:

Az én nagyapám is kulák volt. Mindkettő. Bár az egyik csak papíron. Mikor be kellett szolgáltatnia zsírt, elment a boltba és megvette, majd beszolgáltatta. Megbüntették több száz Ft-os pénzbírságra, mert a beszolgáltatott zsír nem az előírt minőségű volt.
Nagyobbik gyermeke egy "szélmalom" volt, és mehetett egyetemre.

Egyébként nagyon jól leírod a lényeget:

"pont, hogy nem vallas alapjan vittek a zsidokat hanem szarmazas alapjan, a generaciok ota kikeresztelkedettek is zsidonak szamitottak."

petraeus 2014.01.04. 18:12:13

@Csehszlovák Kém: Ezt most feladtam, nem latom ertelmet. Ha te szerinted Lengyelorszag felosztasaval a Szovjetunio a haborut probalta elkerulni akkor nem sok mindenrol tudunk meg beszelni, gondolom a balti 3 akat, besszarabiat es Finnorszagot is a beke jegyeben tamadtak meg. A katyni meszarlassal is csak Hitler kedvebe akartak jarni, hogy elkerulhessek a haborut.
Churchill meg jol mondta, akar az ordoggel is osszefogott volna, ossze is fogott Sztalinnal, szuksegszeru volt, de ez meg nem teszi a sztalini elnyomo rendszert moralisan elfogadhatova legalabbis szamomra. Ha vegig nezek a 20. szazadon mast se latok csak embertelen, imperialista politikat ahol emberek nagyon gyakran szarmazasuk vagy politikai meggyozodesuk miatt szenvedtek, ha nem akarjuk, hogy ez megismetlodjon akkor minden erintett orszagnak szembe kell nezni a multjaval, hisz mindegyik orszag kovetett el elfogadhatatlan tetteket.

neozsivany 2014.01.04. 18:12:52

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Furcsán érvelsz az már szentigaz :) Próbáljunk meg a történeti tényeknél maradni és komolyan venni, amit dr. Goebbels mondott, miszerint, hogy ki a zsidó, azt mi mondjuk meg. Ezt a gyakorlatot kiválóan illusztrálja az a tény, hogy a Wehrmacht tisztikarában 2-3000 olyan személy szolgált, akik egyébként származásuk következtében a nürnbergi törvények hatálya alá estek. Sem nekik, sem a családjuknak nem esett bántódása zsidó származásuk miatt.

Ez persze nem azt jelenti, hogy nem volt holocaust még mielőtt valamelyik zseni kitalálná, pusztán csak egy nagyon jellemző tény az adott önkényuralmi rendszerre. Mint, hogy a ki a kulák, azt meg Lenin és Sztálin elvtárs mondták meg. Ugyanis, a kulákosítás lényege nem a módos gazdákkal való leszámolás, hanem a parasztságnak, mint esetleges politikai tömbnek a megtörése volt. Nem szabad elfelejteni, hogy, amikor először és utoljára választásokat tartottak a Szovjetunióban (1917 novembere), akkor a bolsevik párt alig tudta magának összekukázni a szavazatok 25%-át, és nagy többséggel a szociálforradalmárok nyertek, mert őket támogatta a parasztság, mely akkor a lakosság 80%-át alkotta.

Ezt fejelték meg a bolsevikok a világtörténelem legkatasztrofálisabb gazdaságpolitikájával, melynek eredményeképpen alig három év alatt sikerült elérniük, hogy míg a cári Oroszország a világ első számú gabonaexportőre volt, Szovjetoroszország gabonaimportból lett aranyérmes. Ez természetesen az addigi orosz történelem legbrutálisabb éhinségét is eredményezte, milliók haltak bele (és ez még nem a holodomor!), amit legelőször a paraszt sínylett meg. Tessék utánaolvasni a Tambov környéki parasztlázadásoknak. Szóval, nem, nem az osztályharc vezette az elvtársakat ebben a kérdésben.

A sztálini etnikai tisztogatásokkal kapcsolatosan sem áll meg, amit mondsz, hiszen senki nem mondhatta, hogy mától nem vagyok csecsen, türkmén, tatár, mingrel, német, japán, horribile dictu zsidó (érdemes utánaolvasni, hogy a zsidóság nem GPU-s része, hogyan is élte meg a sztálinizmust) ha már annak született, ugye?

No most, aki szükséges áldozatnak tünteti fel a Dunába lőtt embereket (, hogy nyilasok által, vagy Lenin fiúk által, tök mindegy) az egy fasz és nem képviseli a véleményemet.

Végül Wass Albertet nem azért éri kritika, amit elkövetett (ami egészen pontosan mi is?), hanem azért mert a kurrens magyar jobboldal egységsugarú része az ő közepes regényeit olvassa/csak azt képes megérteni. Senkinek nincs baja például azzal, hogy Szabó Lőrinc, vagy a nagymamákat még most is megríkató Páger Antal nyilas szimpatizáns volt például. Konkrétan mindenki leszarja, mert épp nincsenek porondon.

Radnótiról meg annyit, hogy aki pedig el akarja vitatni magyarságát annak a költőnek, aki megírta a Nem tudhatom című verset, az egy korlátolt kretén és arcon kell baszni péklapáttal.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.04. 18:34:17

@petraeus: Kár, ha a tények jönnek veled szemben, máris megfutamodsz. A balti államok és Katyn megint másik történet, nehéz úgy vitatkozni, hogy mindig bedobsz vmi újat és azzal próbálod cáfolni korábbi baromságod.

Sem Churchill, sem én nem látom, h a szovjet rendszer elfogadható lenne, sőt. Viszont a náci agresszió ellen össze kellett fogni velük, hogy kisöpörjük a barna mocskot Európából.

A múlttal való szembenézés nagyon sok helyen sikerült már, sajnos Magyarország jelenlegi kormánya pont ez ellen dolgozik, mert olyan alapjelenségeken nem tudunk továbblendülni, mint a barna diktatúra magyarországi relativizálása.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.04. 19:02:04

@TarZerind:

"Az ukránok 1 millió kollaboránst adtak Sztálin rémuralma ellen. A Baltikum EGÉSZE a németek mellé állt."

- Amikor a náci németek bevonultak valahova, első dolguk volt, hogy a helyi párttitkárokat, pártfunkcionáriusokat, de sokszor a sima párttagokat is főbe lőjék. Ezért nem álltak a németek mellé az ukránok.

petraeus 2014.01.05. 04:01:41

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Csak a tenyek kedveert, nem mintha TarZerind hihetetlen orultsegeit vedenem.
Az, hogy a nemetek elosszor a parttitkarokat oltek meg nagyon is bejott az ukranok jo reszenek, foleg nyugat ukrajnaban. Az ukranok igen komoly ellenallo hadsereget szerveztek akik a szovjetek es kesobb a nemetek ellen is harcoltak, sajat kozigazgatasuk, hatosagaik voltak, kozben persze volt idejuk nepirtast is vegrehajtani a lengyelek ellen. Egeszen 1949 ig aktivan harcoltak a szovjetek ellen de meg 1956 ben is kovettek el merenyletet. Ovatos becslesek szerint is tobb 10000 UPA harcos halt meg a szovjet voros hadsereg elleni harcban, es mivel a lakossag egyertelmuen oket tamogatta tovabbi 100.000 eket deportaltak. Legutoljara par eve voltam Ukrajnaban az egyik kocsin - amit lestopoltunk - buszken lengett is a voros-fekete UPA zaszlo... A kelet ukran (orosz ajku, orosz parti) -nyugat ukran (ukran ajku, fuggetlenseg parti) ellentet ma is megvan ha ok egymasnak esnek ahhoz kepest a jugo haboru babazsurnak fog tunni...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.05. 04:02:54

a Wehrmacht tisztikarában 2-3000 olyan személy szolgált, akik egyébként származásuk következtében a nürnbergi törvények hatálya alá estek. Sem nekik, sem a családjuknak nem esett bántódása zsidó származásuk miatt.

.

Kontra

.

nem vallas alapjan vittek a zsidokat hanem szarmazas alapjan, a generaciok ota kikeresztelkedettek is zsidonak szamitottak.

.

És mindketten engem győzködtök az igazatokról.

neozsivany 2014.01.05. 19:52:52

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ja, azt nem, én már feladtam :)

Láthatóan ugyanis nem vagy képes elfogadni, hogy az elszenvedő fél szempontjából édes mindegy, hogy azért kapja-e tarkójába a golyót mert zsidónak, vagy azért mert teszem azt volgai németnek született... Amíg ezt nem vagy képes felfogni, addig téged bármiről is győzködni értelmetlenebb, mint falra hányni a borsót...

magua81 2014.01.05. 19:53:31

@Csehszlovák Kém:

"a jó ügyet szolgáló, győztes hatalmak beleegyezésével"

"Sem Churchill, sem én nem látom"

hol élsz te ember??

LOL

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.05. 19:53:40

@petraeus:

UPA ügyben most tanultam valamit, amiről eddig nagyon foghíjas ismereteim voltak.

petraeus 2014.01.05. 19:53:49

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem olyan bonyolult ez, csak be kell latnod, hogy itt amatorok kommentelnek nem torteneszek irnak tanulmanyokat.
Egyebkent mindkert allotas lehet igaz, a zsido torvenyek altalaban szarmazas alapjan diszkriminaltak ami alol lehetett mentesseget kapni. Raadasul a torvenyek orszagonkent es idoben is valtoztak. De ez csak a tenyek kedveert fontos a torvenyek teljessegeben elfogadhatatlanok voltak mentessegekkel egyutt. A lenyeg az, hogy Magyarorszagon Karolyi ota csak 1945 es 1947 kozott iletve 89 utan volt olyan rendszer ami szamomra elfogadhato, ezzel nem egyenlosegjelet teszek a kesoi kadar rendszer es a nyilas uralom kozott csak azt jelzem, hogy mindketto totalisan elfogadhatatlan szamomra.

2014.01.06. 00:44:19

@Csehszlovák Kém: ez a legszarabb aljadék stílus, hogy ha valaki nem azt mondja, amit te, akkor azt sejteted, hogy pénzért teszi.

Ráadásul olyan véleményt tartasz többek közt az enyémnek, amit nem is mondtam.

Nem lep meg, hiszen a jellemedből logikusan következik mindez, csak konstatálom.
Te meg most előzetesen gondolkodsz egy kicsit, amúgy demokrata módon, hogy töröld-s ezt a hszt, vagy sem.

2014.01.06. 00:44:33

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: semmi érdekes nem volt benne. Mindenki ismeri a náci ideológiát. Csak szerintem egy népirtás esetében tökmindegy, hogy faji, osztály vagy ideológiai-vallási alapon történik.

Ahol intézményesen emberek ezreit-tízezreit-százezreit vagy millióit végzik ki, ott már tökéletesen mindegy, mi a kiindulópont.

Szóval de, te és CSK természetesen különbséget tesztek mészárlás és mészárlás között, és az a vicc, hogy ezek után azt tartjátok nácinak, aki nem.

Démonmac1 2014.01.07. 12:17:43

@Munkáspárt 2006: "Ráadásul a szovjetek minket egyetlenegy háborújukba nem kényszerítettek bele"
találtál mondani egy ilyet.
Erre egy dátummal válaszolnék:
1968 Augusztus 21

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.07. 14:40:13

@Démonmac1: Jogos!

@Munkáspárt 2006:

A "Béketábor" létrejötte óta/alatt Magyarország többszőr is támogatta a Szovjetuniót. Harcoló csapatokat tudtommal 68-on kívül nem adtunk sehova, bár a hetvenes években kambodzsában szolgáltak pl magyar rendőrök békefenntartóként, de ENSZ égisz alatt.

Ugyanakkor a szovjet háborús érdekeket nem csak harcoló csapatokkal lehet védeni, hanem pl hadianyag- és fegyverszállításokkal is. Lásd a különböző konteókat a tenger felett lelőtt bejrúti gép esetében.

De amit konkrétan tudok, valamelyik emírségben (Abu-Dabi tán?) 85-86 fele felrobbantották a MALÉV kirendeltséget. Ezt Kelet-Berlinben hallottam a saját fülemmel a magyar követség két dolgozójának a beszélgetésében.

53-ban még nem volt VSZ, így a Kelet-Berlini munkásfelkelést önállóan oldották meg.
56-ban mi voltunk, akiket meg kellett regulázni.
61-ben (Berlini fal) nem hívtak be mást, ismereteim szerint ezt a négyhatalmi egyezmény nem tette lehetővé.
68 Prága, ott voltunk.

89 Bukarestbe meg már nem akartak a szovjetek, beavatkozni.

Sárfehér 2014.01.08. 18:38:36

A sztálini tízcsapással külön baj, hogy nem hét, hanem negyven szűk (szovjet típusú nemzeti szocialista) esztendő követte.
süti beállítások módosítása