Összesen nyolcvanhat évet kapott négy elkövető egy roma család házának felgyújtásáért Csehországban. Fejenként huszonkét és húsz év letöltendő szigorított fegyházbüntetésre küldte szerdán az ostravai megyei bíróság azt a négy fiatalt, akiket a cseh közvélemény vítkovi gyújtogatóként ismer. Ivo Müller, Jaromír Lukeš, Václav Cojocaru, David Vaculík négyest a három éves Natália és családja meggyilkolásának kísérlete miatt ítélte el. A döntés egyelőre nem emelkedett jogerőre az érintettek fellebbeztek a döntés ellen.

A cseh média élőben közvetített a bíróságról

A bíróság a szabadságvesztés ítélete mellett, a négy elkövetőt 7,5 millió korona (cca. 75 millió forint) megfizetésére kötelezte, amelyből a testének nyolcvan százalékán megégett Natália gyógykezelését fedezi a család. A gyógyezelésre megítélt összegen kívül további 9,5 millió koronát (cca. 95 millió forint) pedig, mint kárpótlás kellene majd a négy elítéltnek fizetni a roma családnak. Három elkövetőre egyébként 22 évet mondott ki a bíróság, a negyedik személy, aki a bűncselekmény elkövetésekor "csak" a sofőr volt két évvel enyhébb ítéletet kapott.

Natália anyukája ítélethirdetés után

Az ítélet aránytalan, amely ellen fellebbezünk az olomouci legfelsőbb bíróságon – nyilatkozta Lukeš ügyvédje Pavel Penkava a cseh médiában. Az ítélet kihírdetése után Anna Sivákova, Natália édesanyja csak annyit mondott, hogy az bíróság döntését igazságosnak tartja. Egy nappal később Vacláv Klaus cseh köztársasági elnök úgy nyilatkozott a cseh tévében, hogy az ítélet mértéke váratlanul magas. Egy cseh közvéleménykutatás szerint 22274 elfogadhatónak tartja az ítéletet, ugyanakkor 26859-en soknak tartják, míg 5423-an keveslik a kiszabott büntetést.

A felgyújtott ház Vítkovban

A vád szerint a négy fiatal Vítkov na Ostravsku településen támadta meg a kilenctagú roma család által lakott házat 2009 április 19-én. Hárman égő Molotov koktélt dobtak be a ház ablakán a negyedik elkövető a kocsiban várakozott. A támadásban hárman sérültek meg, ebből a legkomolyabban az akkor még két éves Natália, aki testének nyolcvan százalékán égési sérüléseket szenvedett.

Híradó a tragikus támadás másnapján a cseh hírtévén, 2009 április 20.
 

Az állami bíróság a rasszista indíttatású gyilkossági kísérlet vádja miatt letöltendő szigorított fegyházbüntetést állapított meg. Érdekesség, hogy az alperesek sokkal enyhébb ítéletet kértek, sőt egyenesen az egyik vádlott David Vaculík felmentését kérvényezték. Ugyanakkor Natália édesanyja többször hangsúlyozta, hogy a tettesek rászolgálnának az életfogytiglani börtönre is. Képen: az elkövetők

 

Az üggyel kapcsolatos bírósági tárgyalások nagy nyilvánosságot kaptak a cseh médiában és az esetből országos ügy kerekedett. Az elsőfokú ítélet meghozatala után a cseh állami szervek a zéró tolerancia fontosságát hangsúlyozták, amelynek érvényt kell szerezni minden esetben, amikor faji, vallási, etnikai alapon történő támadás következik be bármilyen kisebbség ellen Csehországban. Képen: Natália a támadás után

Az Antifa.cz szerver fényképes bizonyítékokat is megjelentett oldalán a négy – most már nem csak feltételezett – vítkovi elkövetőről, akiket 2009 augusztus közepén kaptak el a rendőrök és gyilkossági kísérlettel vádolták meg őket. Lukeš, Vaculík, Müller, Cojocaru (ejsd: Kozsokaru) szoros kapcsolatban állt a cseh neonáci szervezetekkel: a Nemzeti Ellenállás, Autonóm Nacionalisták, Munkáspárt és a Nemzeti Korporativizmus csoportjaival.

Jaromír Lukeš már néhány éve ismert előttünk, mint ismert neonáci, aki később az egyébként törvényesen bejegyzett, a neonácizmus és az újfasizmus határán tevékenykedő Nemzeti Korporativizmus (NK) nevű szervezethez csatlakozott. Amennyiben Lukešről bebizonyosodik, hogy bűnös, ő a harmadik személy ebből a szervezetből, aki gyilkos támadást intéz roma személyek ellen. Korábban a hodoníni Jan Tóthot felgyújtották és az ostravai Martina Baloghovát pedig megkéselték neonácik ebből a csoportoból.

Az antifa.cz szerver szerint a Nemzeti Korporativizmus 2008 nyarán befejezte tevékenységét és tagjainak javasolta, hogy épüljenek be a cseh országgyülési és önkormányzati választásokon rendszeresen induló szélsőjobboldali Munkáspártba (DS) és az Autonóm Nacionalisták (AN) szervezetébe. Az NK egykori vezetője Jiří Petřivalský később a DS döntőbizottságának elnöke lett. Az antifa.cz szerverén bemutatják a négy elkövető személyét.

A kis csapat vezetője a szerver szerint Jaromír Lukes volt, de a többieket többször látták neonáci rendezvényeken. Lukešt az ilyen típusú demonstrációkon mindig egy opavai neonácival, Tomáš Vassival látták, aki még 2001-ben többekkel megtámadott és megvert romákat. A már fekvő áldozatokat szembelőtték és Vassi tüdőn szúrta őket. Vassi később három évet ült a fiatalkorúak börtönében – a támadáskor még nem töltötte be a tizennyolcadik életévét – majd miután szabadult, újra beragozódott a neonáci szervezetekbe.

A kihírdetett ítéletet Radek John, cseh belügyminiszter (képünkön) örömmel nyugtázta és jelezte, hogy ez a zero tolerancia fog a jövőben is megnyilvánulni a társadalomban keletkező, bármilyen szélsőséges megnyilvánulás felé. John köszönetet mondott a rendőröknek, hogy gyorsan elfogták a tetteseket, majd a cseh polgárok felé fordult, akiknek megköszönte, hogy olyan szélsőjobboldali pártokat, mint a Munkáspárt nem juttattak szavazatukkal képviselői székhez az őszi országgyűlési választásokon. A rasszizmus elleni küzdelemben a legfontosabb szempont szerinte a megelőzés: intenzív együttműködés a kormányon kívüli szervezetekkel, az egész társadalomra kiterjedő felmérés a szélsőjobboldali ideológia megítélése kapcsán, rendszeres és állandóan frissülő ismeretek a rendőri szervek oldalán a cseh szélsőséges jelenségekről, a rendőrség bekapcsolása a “Neonácizmus fenyegetése” elnevezésű projectbe, iskolák számára a “Szélsőségek – mit mond a törvény?” elnevezésű akcióterv elindítása, és rendőrök iskolai előadásai az ún. “Antikonfliktus csapat” tevékenységéről.

89 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr302389995

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Román támadás várható Magyarország ellen! 2010.10.22. 10:33:06

Ez a szomorú helyzet, nem szépítem. De kezdjük az alapoknál, hogy érthető legyen, mivel is állunk szemben. Románia a játékban sokáig - vagy fél évig - az egyedüli ország volt, míg a többi állam csak nagyjából egy hónapja jelent meg a térképen. Így aztá...

Trackback: Román támadás várható Magyarország ellen! 2010.10.22. 10:30:08

Ez a szomorú helyzet, nem szépítem. De kezdjük az alapoknál, hogy érthető legyen, mivel is állunk szemben. Románia a játékban sokáig - vagy fél évig - az egyedüli ország volt, míg a többi állam csak nagyjából egy hónapja jelent meg a térképen. Így aztá...

Trackback: Šutka: Európa legnagyobb cigánynegyede 2010.10.22. 09:57:01

Akinek bejön India, az imádni fogja Šutkát is. A Skopje északi részén, a temető és a börtön között elhelyezkedő Šuto Orizari Európa legnagyobb, és az egyetlen saját önkormányzattal rendelkező cigánynegyede. Nem nehéz megtalálni, határához érve rögtön...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stuffmonger 2010.10.22. 09:55:04

azt tegyük hozzá, hogy Csehországban működik a zero tolerancia a romákkal(és a "kultúrájuk" társadalomra veszélyes elemeivel)szemben is

vagy ez már nem fér bele?

SATA 2010.10.22. 09:59:55

Igazán örömteli, hogy pont azok az emberek a társadalom agyonvédett, érinthetetlen szent tehenei, akik egyébként tevékenyen részt vesznek azoknak a szétrablásában és bántalmazásában, akik eltartják őket. Tényleg igazságos.

Fideszman 2010.10.22. 10:01:46

Ezek a nácik mindenhol ugyanúgy néznek ki. Igazi bohócok. Egykor megalázott, sértett kis senkik. Napszemüveg meg azért kell mert szegényeknek olyan buta tekintete van, hogy senki nem ijedne meg tőlük. Ezért kell a tetves fejüket is leborotválni. És mint tudjuk itthonról, a seggbekúrást sem vetik meg ezek a kis buzik.

Fideszman 2010.10.22. 10:02:29

@Saints and Thieves: Nyilván az a 2 éves gyerek rengeteg öreg nénit vert agyon és rabolt ki te selejt.

sanyisanyi 2010.10.22. 10:07:19

panorama-online.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=756:itt-akarnek-elni&catid=70:arnyoldal&Itemid=116

"vascsővel vertek, fojtogattak, most meg húsvágó bárddal jöttek rám"
Nálunk persze a cigányok ellen nem működik semmi, azt csinálnak amit akarnak.
Az ilyen idiótáknak pedig, mint az előttem kommentelő, ajánlom, hogy ne a bőrfotelből ossza az észt, hanem költözzön ki a cigányok közé egy hétre, és utána legyen ilyen cigánybuzi.

2002 2010.10.22. 10:13:54

@Saints and Thieves:
Igen.
De ha romák támadnának ugyanigy magyarokra, akkor az egész országban lincshangulat lenne.

Még akkor is, ha azok a magyarok pitiáner bünzők lennének.

Terézágyú 2010.10.22. 10:17:57

Seholsincsenek ezek csehek hozzánk képest... nehogymá tőlük tanuljunk...

sztrugackij 2010.10.22. 10:18:53

@Saints and Thieves: a lopások visszaszorítására vezessük be az elkövető házának és gyerekeinek felgyújtását,persze csak akkor ha az illető roma.Te mekkora egy seggfej vagy!

Noked-Lee 2010.10.22. 10:22:40

egy gyilkos feleennyit kapna. ja, hogy romák az áldozatok? így már mindent értek.

ibagorib (törölt) 2010.10.22. 10:22:48

@2002: Szerencsétlen agymosott barátom olvasgass egy-két rendőri jelentést. A cigók naponta támadnak magyarokra szerte az országban, csak ezt agyonhallgatják az országos lapok, vagy nem mondják, hogy cigók voltak.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.10.22. 10:31:36

@Saints and Thieves: egy kétéves gyerek _soha_ nem érdemel meg ilyen sorsot. Ő nem tehet semmiről.

Akik meg úgy gondolják, hogy a molotov-koktél az igazságszolgáltatás legjobb (vagy esetleg leghatékonyabb) módszere, azok próbálják ki saját édesanyjuk hálószobájában... :(

Sátán meg a Jocó 2010.10.22. 10:31:46

@2002: dugd már ki a segged a RÓzsadombról, és költözz már le Nógrádba/Borsodba, mondjuk egy zsákfaluba.

Egy hétre csak.

Utána jártasd a pofád.

Lopótök 2010.10.22. 10:31:52

Akik ma védik, babusgatják a cigányságot, azoknak a gyerekeik 30 év múlva fejvesztve fognak innen menekülni. Kíváncsi leszek, hogy akkor is büszkén döngetik-e majd a mellkasukat, hogy "bizony, én ott voltam, amikor ki kellett állni értük."

Falun élek, Hajdú-Biharban, és gratulálok mindenkinek, aki szart sem tud a cigányságról, de mindenáron istápolni akarja őket.

SzőröstalpúJeti 2010.10.22. 10:37:22

Akik állandóan ezzel jönnek, hogy költözz le Borsodba egy zsákfaluba, az hol a f*szban él? Egy zsákfaluból netezik Borsodból? És ha kétéves gyerekek felgyújtása nem tetszik, akkor cigánybuzi vagyok? Szánalmas férgek.

Ringlósztár 2010.10.22. 10:38:19

Azt mondjátok meg, mi köze van egy két éves gyerek felgyújtásához, egy öt éves gyerek és édesapja agyonlövéséhez a cigány bűnözőknek.
Körülöttem a legnagyobb gengszterek fehérek, mi legyen?
Orbán konkréten most lopja el 5 millió forintomat, amit a nyugdíjamra tettem félre, akkor most mi legyen?

sanyisanyi 2010.10.22. 10:43:12

@SzőröstalpúJeti: Azok a szánalmas férgek, akik védtelen gyerekeket és idős embereket vernek agyba-főbe pár ezer forintért.
Miközben te babusgatod őket, miközben fogalmad sincs a való életről. És sajnos ma már nem Borsodba kell leköltözni ahhoz, hogy naponta kiraboljanak a cigányok, elég bármely vidéki település külterületére költöznöd.

Ma már több cigány gyerek születik, mint magyar, és itt van a lényeg. Nemsokára mi leszünk a kisebbség, és akkor majd ajvékolhatnak az ilyen liberális okostojások.

kyncza 2010.10.22. 10:43:17

Nekem meg az nem tetszik, h cigány purdék kést szorítanak óvodás, iskolás gyerekek nyakához! Erről miért nincs hír?

2éves gyerek felgyújtása szégyenteljes, gyáva és aljas dolog.

De ne állandóan csak a sajnáltatás menjen!

Amundsen73 2010.10.22. 10:47:35

A rossz az, hogy mindkét oldalnak igaza van. Ami biztos, a romákat ügyan azon bűnért fele annyira sem vagy csak mértékkel büntetik nálunk. Ami a reakciókat illeti, hogy felgyújtani cserébe a családot az tragédia.... A társadalom többsége retteg a romáktól. Ez tény. Azért is mert a többség nem tudja megvédeni magát semmilyen eszközzel akár az utcán akár bárhol. Erőtlen tespedt testtel, rózsaszín világban élve ledermedve várják a verést a pofont ha az élet összehozza egy agresszív romával. Zéró életösztön. Ebből a béna tömegből néha feltűnnek "igazságosztók" aki majd "megoldják"... Az pontosan a ló túlsó oldala. Az biztos, hogy a béna tömeg lassan de biztosan ki meri nyitni a száját és azt mondja: elég.... már nincs mit ellopni és nem is tűrjük tovább.... El kell menniük a romáknak IS tanulni tisztességgel, azután dolgozni becsülettel. A trehány kivagyi "majdbeb@szomafejed" stílus nem a beilleszkedésre segíti őket. Ismerek normális roma embert aki dolgozik és nagyon távol áll tőle a primitív élet.
Amíg a családmodell nem egyezik a miénkkel, amíg az életről alkotott nézet nem azonos a miénkkel, addig SOHA nem leszünk azonosak. Nem nekünk kell alkalmaszkodni hozzájuk. Még mielőtt a náci jelzőt megkapnám ismétlem, nem a származás a baj, hanem a családi modell, még a gazdag románál is ugyan azok a rettenetes formák népszerűek. Ja és csak 1 megjegyzés: sokaknak eszük ágába sincs felvenni a mi életvitelünket, mert NEM AKARJA. Jöhet a Soros a millióival, külön minisztériumuk is lehet, de meg lehet nézni mi történik. Borovszky Tímea /integrációs minisztérium roma vezetője volt/ és családja lenyúlta majd a komplett integrációs alapot Hillerkével közösen... jó mi? Akkor miről beszélünk? Anyám azt tanította: nem akarásnak nyögés a vége. Mindig lesznek önkényes kommandósok akik elégtételt akarnak venni rajtuk. Ezek rosszul embertelen módon végződnek. A romáknak maguknak kellene kiközösíteni a bűnözö társaikat. Ha semmi sem változik akkor 20 év múlva az utcán mi fogunk a fal mellett osonni....

SP (a bátor) 2010.10.22. 10:49:57

@Ringlósztár: "Azt mondjátok meg, mi köze van egy két éves gyerek felgyújtásához, egy öt éves gyerek és édesapja agyonlövéséhez a cigány bűnözőknek."

Tudod barátom, ha a retekmagot elülteted abból bizony retek nő ki. Próbáld ki!

Fideszman 2010.10.22. 10:51:02

@sanyisanyi: sanyi anyád vagy apád adta neked ezt a nevet? Nem csodálom, hogy idióta lett belőled. Ilyen névvel SÁNYIKA

Fideszman 2010.10.22. 10:52:29

@sanyisanyi: Nekem az is szánalmas féreg aki az árvízkárosultak meg az iszaposok nevében gyűjti a pénzt magának, azok biztos nem cigányok.

Fideszman 2010.10.22. 10:53:26

@Jomkipp úr: apád inkább lőtt volna egy zsepibe aztán húzott volna le a wc-n te moslék.

xanax · http://bennyhillifier.com/?id=CVTFxYMhwiA 2010.10.22. 10:55:15

A legszomorúbb, hogy egyáltalán léteznek ilyen semmittevő, másokon élősködő 9 tagú családok, hogy az állam szarik az egészre és ilyen srácoknak kell valamit tenni a folyamatos terror és megfélemlítés ellen.

Fideszman 2010.10.22. 10:55:27

@ibagorib: ezeket nyilván a kuckuruc infón olvasod mi? hányszor húzták le a gatyádat a suliban és aláztak meg, hogy ilyen kis seggtúró lett belőled?

rulla 2010.10.22. 10:57:40

A poszttól, annak igazságtartalmától teljesen függetlenül az a véleményem, hogy a cigányok 90%-a nem méltó arra, hogy embernek nevezzük őket.De állatnak sem, mert az állatok tisztán, természetesen, ösztönösen állatok.
Talán a "mérhetetlenül agresszív, parazita véglény" kifejezés a legtalálóbb.

Muad\\\'Dib 2010.10.22. 11:01:26

A helyzet az, hogy ezeket a bűncselekményeket jórészt a pozitív sódiszkrimináció indukálja, a bűncselekmény pedig tovább erősíti a pozitív diszkriminációt, ami szörnyű katasztrófához fog vezetni. Lassan észre kell venni,m hogy valamit nagyon elrontottak a PC gondolkodás atyaúristenei. Érdemes odafigyelni arra, ami a tolerancia központjában, a mindenki által árgus szemmel figyelt Németországban történt. Merkel, egy elképzelhetetlen kijelentést tett: a multikulti társadalom álma megbukott. Ha ő ilyet mond sokkal nagyobb a baj, mint azt sokan bevallják.

kyncza 2010.10.22. 11:01:27

@lázár jános a fidesz segglyuka: menj már az anyádba te barom személyeskedő faszkalap. Téged is vertek volna inkább a csizma szárára te balfasz! Menj inkább dolgozni, ne a segélyt nézegesd!

ibagorib (törölt) 2010.10.22. 11:04:26

@lázár jános a fidesz segglyuka: hát barátom te nem tolakodtál ott ahol az észt meg az intelligenciát osztották

Peppone Botazzi 2010.10.22. 11:07:32

Magyarországon sajnos nem működik a zéró tolerancia, így a cigányok ordíthatják hogy "öld meg a magyart" majd a lányai szeme láttára agyonverhetnek egy tanárt....

_wood_ 2010.10.22. 11:09:35

@lázár jános a fidesz segglyuka:
ez ám a stíus barátom. így még igazad is hiába lenne...

2002 2010.10.22. 11:13:39

@ibagorib: ezt én egyetlen egy szóval sem tagadtam.

Cloroform 2010.10.22. 11:14:14

oké, köcsögség meg nem tolerálható dolog, hogy ilyen skinhead nyomorékok molotov koktélt dobálnak meg sajnálom a kislányt (a szülei valószínűleg inkább örülnek a könnyen jött pénznek), de az miért nem kerül be a hírekbe, hogy pl. Pesten szinte naponta késelnek a hapci gányok.. oké, nincs hírértéke, de akkor is. Régen én sem értettem, miért ilyen ellenségesek az emberek a hapci gányokkal, mert dunántúli városban éltem, ott a hapci gányok "csak" lézengtek a sétálóutcán, max. összehugyozták/szarták a történelmi belvárost, de max. ezt tudtam felróni nekik. Viszont mióta felköltöztem Pestre, azóta megváltozott a szemléletmódom. Miután már sokadszor fenyegetnek késsel és próbálnak kirabolni/megverni a zsebdiszkós lopakodók és miután egyik haverodat megvakítják, a másiknak megrepesztik a máját, elgondolkozol, hogy vajon nincs-e valóságalapja a sztereotípiáknak. És akkor én vagyok a rasszista. Ha nem állok meg, amikor egy kisebbségi "megkérdi mennyi az idő". Ráadásul ezek után elindul felém és elküld a kurva anyámba ordibálva. Hát büszkén állíthatom, nem vagyok rasszista, mert ugyanúgy bánnék vele, mint bárki mással, aki megtámadna. Vagy ez a rasszizmus? Hogy is van ez? Most akkor kinek vannak kiváltságai? Ki a kisebbség, kinek vannak kevesebb jogai?

Joindulat SC 2010.10.22. 11:17:41

xanax:
Ha segélyek IGAZOLT munkaviszonyhoz lennének kötve hidd el kevesebb lenne a 9 tagú élősködő család.

Van 2 év munkaviszonyod? Kapsz két hónapig segélyt ha rászorulsz.
Nem dolgozol? Akkor nem is eszel.

Ubertino da Casale 2010.10.22. 11:17:57

Szerintem aki felgyújt egy kétéves kislányt, az rohadjon meg a börtönben. És az is, aki hátbalő egy menekülő négyéves gyereket sörétessel. Van még kérdés?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.10.22. 11:18:19

Olvassátok el a postot: a négy neonáci azért kapott ekkor abüntit, mert faji alapon támadt és ölt meg majdnem embereket. Magyarországon ugye hat esetben meg is történt a gyilkosság - faji alapon. Kíváncsi vagyok, a magyar bíróság mennyit fog kiszabni az elkövetőkre.
A cigányok által elkövetett támadások nem azért következnek be, mert te fehér vagy, hanem mobilért, pénzért, stb teszik. A cseh állam ezzel a szigorú büntetéssel azt hangsúlyozza, hogy a pusztán faji alapon elkövetett erőszakos cselekedetek súlyosabb büntit vonnak maguk után.

_wood_ 2010.10.22. 11:19:21

@Muad\\\'Dib:
németország, mint a tolerancia központja?

esetleg az eémúlt hatvan évben

talán mert más választásuk nem volt, hiszen miközben egy évszázadon belül másodszor dúlták-gyilkolták végig európát, komplett népeket kíséreltek meg eltüntetni.

csúnyán néztek rájuk a többiek, na!
muszáj volt lökni a pc bullshitet.

Muad\\\'Dib 2010.10.22. 11:20:42

@Csehszlovák Kém:
Ez viszont nem igaz. Cigányok szintén követnek el rasszista támadásokat, nem is egyszer.

Muad\\\'Dib 2010.10.22. 11:22:54

@_wood_:
Európa egyik legliberálisabb bevándorlási törvénye az övék. Erről állapították meg most, hogy zsákutca lesz, és koppanni fognak a falon.

_wood_ 2010.10.22. 11:24:41

@Muad\\\'Dib: értem én, csak arra akartam rávilágítani, miért is voltak ennyire liberálisak az elmúlt néhány évtizedben.

nem zsigerből...

kyncza 2010.10.22. 11:25:04

@Kaptárlakó: van bizony, ha a népszabin kívül olvasol mást, akkor tudhatod, hogy most pl. csak orális szexre kényszerítettek egy kislányt az orkok, úgy, h már iskolás létükre volt egyébb csonttörést okozó balhéjuk!

A kanadai csicskatartók kivétel nélkül cigányok, ahogy a magyarországiak is.

A cigánymészárlásokkal meg várjál egy kicsit, mert a végén kiderül, hogy a kúrcsány és csapata is mélyen benne volt állami "megrendelés" formájában...

kyncza 2010.10.22. 11:26:09

@Csehszlovák Kém: nem kell messzire menned, menj fel az iwire, myvip-re, ahol a cigányok 50%-nál a főoldalon a bemutatkozásnál látod a fajgyűlöletet!
Már ha le tudták írni!

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.10.22. 11:29:49

@Muad\\\'Dib: Ez egy szép magyarországi szélsőjobb toposz. Csak épp nem igaz, baromság. Az, h a kurucinfo azt mondja vmire, h rasszista támadás volt, az még nem biztos, h tényleg az is volt.
Mondj nekem olyan esetet Magyarországon, de akár Csehországból is, ahol a bíróság kimondta és elítélt ezért roma származású embereket, mert rasszista alapon támadt az általa gyúlölt és megvetett fajra?
Mondj nekem Magyarországról olyan esetet, ahol cigányok egy meghatározott csoportja előre megfontoltan, tudatosan rákészülve, napokat-heteket tervezve, sötétben, az éj leple alatt gondosan előkészített gyújtó szerkezetekkel lángba borított házakat, ahol nem romák laktak, csak azért, mert úgymond gyűlölte a másikat a bőre színe alapján?

Muad\\\'Dib 2010.10.22. 11:35:03

@Csehszlovák Kém:
"...Az eset 2009. szeptember 23-án történt. A vádirat szerint az egyik vádlott, egy cigány fiatalember a VIII. kerületben a nyílt utcán rátámadt a mellette elsétáló diákra, aki lerázta őt, és megpróbált továbbmenni. Ekkor azonban egy másik vádlott, egy fiatal lány hátulról megragadta a nyakát, és többször megütötte. A sértett kiszabadulva a fogásból, elkezdett futni a Budapesti Műszaki Főiskola kollégiuma felé. Ekkor már többen futottak utána, és szidalmazták. Egyikük többek között azt kiabálta neki, "buzi magyar, mit képzelsz", később "köcsög magyarnak" nevezte...."

kyncza 2010.10.22. 11:35:11

@Csehszlovák Kém: Ezt ugye Te sem hiszed el????

Nálunk kisebb dolgokért sem ítélik el őket, ne viccelj már!!!
És a pusztuljatok parasztok?! Meg öld meg a magyart?! Az mi? Szójáték csak?

És mint az előbb mondtam, a titkosszolgálat is mélyen benne van a cigányok elleni támadássorozatban, úgyhogy várjál még egy kicsit a következtetéssel, mielőtt szégyenérzetet akarsz elülteni ebben a népben!

Muad\\\'Dib 2010.10.22. 11:37:07

@Csehszlovák Kém:
Egyébként pedig ostoba PC tévhit, hogy kizárólag a fehér ember lehet rasszista. Plusz hazugság is ráadásként.

Ubertino da Casale 2010.10.22. 11:38:35

@kyncza: És ezért kapjanak ezek a cseh kopaszok kevesebbet, vagy mi van? Még a végén dícsérd meg őket! :-) Engem nem érdekel, ki miért van benne, aki gyerekeket öl, vagy gyerekekre támad, az dögöljön meg a kóterban.

Jó látni ezt a sok dehogynácit, ahogy az ítélkezés liberalizálásáért tüntetnek (akinek nem inge, nem veszi magára). :-) Hol vannak ilyenkor azok, akik máskor olyan lelkesen követelik a halálbüntetést? Vagy az csak a cigóknak járna, a bajtársaknak nem? :-)

Fideszman 2010.10.22. 11:42:11

@Kaptárlakó: Ménem költözöl le ide a zsákfaluba bázze, há itt nyugdíjas evő cigányok vannak. Ne onnan a II. kerületi villádból írkáljál, te nem tudod mi az élet. Én itt nőttem fel ebben a borsodi zsákfaluban, ahol mindennapos a cigánybűnözés, gyerekeket vernek agyon, fánksütögető nagymamákat késelnek meg. Múlt héten ellopták a komplett vasútállomást, azóta nem jár ide vonat, még a síneket is felszedték, de csak miután ellopták az egész erdőt halastóstól bázmeg. Mit gondolsz mitől lettünk zsákfalu? Még az utat is felszedték és eladták kilóra az árát meg eljátszották a játékteremben bázmeg.
Most azon gondolkodok, honnan a faszból szerezzek mágnest amit leloptak a gázórámról ezek a tolvajok.

kyncza 2010.10.22. 11:46:37

@Kaptárlakó: Nem, járjon érte halálbüntetés ezért is, azért is!

Csak tudod hirtelen példának mondom, az a kozák rajmund féle eset, ahol megvert egy 18éves srácot, aki az anyja kezei közt halt meg, a közelmúltig szabadlábon volt, most kapott 1,5évet, vagy 2. Egy pár gárdista a fűvön ülésért kapott 1,5év felfüggesztettet.

És ne a gyerekgyilkossággal gyere, Szögi esetében csak azért nem volt 2 gyerek halál is, mert "időben" érkezett segítség!

thinker_ 2010.10.22. 11:49:00

kíváncsi lennék, hogy a romák által elkövetett bűnöket, hogyan "jutalmazzák" arrafelé.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.10.22. 11:51:25

@Muad\\\'Dib: Ismerem az esetet, de megint csak hangulatot keltesz és dezinformálsz. A sztori elejét hagytad csak le, ami úgy kezdődött, h a későbbi áldozat sértegette származásában az elkövetőt. Nyilván itt egy személyes bosszúról van szó és persze, ment a visszaanyázás, de ez semmi esetben nem az a kategóra amit az előb felvázoltam, amit ez a négy cseh kopasz csinált, vagy amit a magyarországi cigánygyilkosok hat esetben is. Előre megfontoltan, tudatosan, pusztán azét, mert roma volt az illető.

A kérdésem továbbra is áll: említs egy lyan esetet, amikor a bíróság azért ítélt el roma származású embert, mert az rasszista alapon követett el bűnt. Említs olyan esetet v esetetket, amikor cigányok előre megfontoltan csak azért mert más a bőre színe támadnak rá emberekre és követnek el bűncselekményt.

thinker_ 2010.10.22. 11:53:02

arról nem is beszélve, hogy mekkora médiavisszhangot kap, ha szerencsétlen romákra támadnak.
ők nap mint nap, lopnak, csalnak, rabolnak, megölnek idős embereket 89 forintért. érdekes erről alig van híradás. amikor bezzeg őket támadják meg, akkor mindjárt előszedik a rasszizmus kártyát. gusztustalan, alja nép.

vazze... 2010.10.22. 11:53:27

A világban egyetlen törvény van, egyetlen biztos pont, egyetlen általános igazság: a kauzalitás. Akció-reakció, ok és okozat.

Majd akkor leszek nyugodt ha ezt a "zéró"(?) toleranciát alkalmazzák a cigányságra is. Álmodik a nyomor...

kyncza 2010.10.22. 11:55:01

@Csehszlovák Kém: Ja, akkor így már minden rendben van! Nem azért ölnek meg, mert magyar vagyok, hanem mert volt nálam 50Ft...sokkal jobb!

Fizetnek neked ezért a cikkért? Mert ennyire vak/hülye nem lehetsz!

thinker_ 2010.10.22. 11:55:17

@Csehszlovák Kém: ők nem tudnak előre megfontoltan támadni. az agyi kapacitásuk nem elég hozzá. két szót ismernek. segély és lopás.
éltél már cigányok mellett, vagy a közelükben? nézett már rád úgy egy 130 kilós kancigány, hogy majdnem összeszartad magad? nem? akkor jobb ha abbahagyod itt az észosztást és átgondolod mielőtt írsz valamit.

Muad\\\'Dib 2010.10.22. 11:56:05

@Csehszlovák Kém:
Jó vicc. Miután kisebbség esetében nem volt jogi lehetőség rasszista indokot keresni, nincs ilyen ítélet. Aranyos...
Nem baj, lényegtelen mit gondolsz, elenyészően kevesen hiszitek ezt, vagy szándékosan hazudtok, vagy csak olyan helyen éltek, ahol nem láttok cigányt. Sajnos én a saját környezetemben látom a cigány rasszizmust. A köcsög magyar, rohadt fehér mondatokért nem kell csoda: szállj fel a 95-ös buszra estefele és csak hallgass.

2002 2010.10.22. 11:57:13

@thinker_: ez a politikában is igy van nyugi :D

Fideszman 2010.10.22. 11:57:49

@thinker_: pontosan, itt nálunk a zsákfaluban mindennap 3-4 gyilkosság történik, az utcán halomban fekszenek a nyugdíjasok üres pénztárcákkal. Egyikbe belenéztem, benne volt egy 20ezres, mint utólag megtudtam csak az aprót vitték el a cigók. Az emberek félnek kimenni, a boltok üresek, mindenhol sötét tekintetű zombicigányok lesnek rád. Én magamra zártam mindent, itt vagyok lent a pincében, egy csőre töltött kalasnyikov néz az ajtóra, de van nálam ciánkapszula is, ha sikerülne bejutniuk, én nem jutok a kezükre az biztos. Kár hogy a médiát ez nem érdekli.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.10.22. 11:58:18

@thinker_: Amennyiben bebizonyosodik a bűncselekmény annak megfelelő mrértékben "jutalmazza" őket a cseh állam, mint bérki mást, aki az adott bűncselekményt elköveti. Ez gondolom itthon is így van. A gond az, h politikiai okokból sokan már nem magát a bűncselekményt nézik, hanem az elkövető bőrszínét és ilyen alapon egy rablásból egy garázdsaságból egy személyes bosszúból megpróbálnak "rasszista alapú" támadást kreálni, amivel egyből igazolják a másik oldalról érkezett bűnöket és mintegy magukat felmentve érzik, hogy lám, hát ő sem különb a deákné vásznánál.

Nem árulok el nagy meglepetést, ha elmondom, h a cseh vitaműsorokban ugyanezek az érvek hangzanak el sok ember szájából, amit itt olvasok: miért kap a romagyerek 2 évet, amikor rátámadtak szegény cseh kislányra és a sínek közé lökték, az nem rasszizmus?

Abban a pillanatban az, amikor bebizonosodik, mint a postban történt esetben is, hogy faji alapú támadás történt, akkor az. De csak a sínek közé lökött kislány páldájánál maradva ott is kiderült, h a mobilért ment a "fájt"...

SnakeHB 2010.10.22. 12:02:55

@_wood_:

Na, igen. A rendkívül civilizált, felvilágosult, liberális, modern és elfogadó társadalom jó része még mindig vallja a kollektív bünösség elvét.

Amúgy meg csak arra lennék kíváncsi, hogy mi alapján vették biztosra (jogi értelemben, persze), hogy rasszista támadás volt. Mert ez alapján elítélni valakit nem csekélység. Valamint az is érdekelne, hogy ha nem romákaz gyújtottak volna fel, akkor mennyit kaptak volna? Az egyenlőség az elbánásra is vonatkozik. Ezen felül, ha romák támadnak meg fehéreket, az is a rasszista 0-tolerancia szabálya alá esik?

Az alapelvekkel egyetértek, csak a pocsék kivitelezéssel nem. Ha egy fehér ember más bőrszínűnek negatívan beszól, vagy tetlegességig fajulnak a dolgok, akkor le nem mossa magáról, hogy rasszista, pedig nem feltétlenül az. Ellentétben, fordított eseben egy színesbőrűnél eleve kiesik a faji gyűlölet. Miért? A fehérgyűlölet igenis létezik, csak azt valamiért nem szankcionálják...

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.10.22. 12:05:06

@kyncza: Nézd ezt nyilván nem mi döntjük el. 1945-ben Európa történelme úgy alakult, hogy a demokratikus berendezkedésű országokban - ahol működő demokrácia van - midnen állam különösen érzékeny - elvileg - a faji alapon történt támadásokra, a rasszizmusra. Nyilván az 50 forint ellopásának is megvan a maga következménye. Jelzem, ha nincs, az inkább már a magyar állami szervek tehetetlensége, vagy tehetségtelenségének a következmánye, ami jogosan csípheti sokaknak a csőrét. De történelmileg úgy alakult, h a faji alapon elkövetett és bebizonyosodott bűncselekményekre az emberek érzékenyebbek. Csehországban ez így van más nyugati országokban is, mondom, nagyon kíváncsi vagyok, hogyan végződik a magyarországi cigánygyilkosságok elkövetőinek az ügye...

na mentem enni :)

Fideszman 2010.10.22. 12:08:39

@SnakeHB: Nem tudom hallottál e róla, de itt lent borsodban, az erdőben szoktak gyülekezni a cigányok, fehér lepedőben csukjákkal, körbeállnak egy égő kereszt körül és mormognak valamit. Meg két hónapja felmentem pestre, a hősök terén csupa kopasz cigány gyülekezett valami régi cigány haverjukra emlékeztek épp. Eléggé be voltam tojva tőlük. Majdnem annyira mint amikor a sok cigány szétverte a fél várost meg felgyújtottak néhány rendőrautót, ezek semmit nem tisztelnek.

szita szita péntek 2010.10.22. 12:10:44

@2002: "De ha romák támadnának ugyanigy magyarokra, akkor az egész országban lincshangulat lenne." - Ne haragudj, de nem. Pár éve a szomszéd faluban (sajnos a részletekre már nem pontosan emlékszem) valami ilyesmi történt: Biztonsági emberek kidobtak cigány gyereket a disco-ból. Simán elképzelhető, hogy nem volt jogos, de akár az is, hogy igen - nem ez a lényeg. Ezt követően cigányon tömegesen (mármint egy faluhoz képest tömegesen ugye, ami úgy 50-80 fő lehetett) lincshangulatban kivonultak. Egy helyi tanárember éppen akkor akart a kocsijával áthajtani az érintett úton. A feldühödött tömeg megállásra kényszerítette, szétverte a kocsit, súlyosan bántalmazta az utasokat csupán azért, mert ő volt kéznél. Elismerem, ez nem egy gyújtogatás, de konkrétan nem hallottál róla a médiában.

Nem mondom, egyébként, hogy nem érdemelték meg, mert de, csak az állításod nem tartom valósnak. Ha nálunk cigányok által elkövetett bűntett történik, akkor az igazságszolgáltatás a média és a politika mindent elkövet ennek az agyonhallgatására, ellenben ha áldozati oldalon jelennek meg, akkor tele van velük a sajtó. Szent tehenek, ezt tény.

Muad\\\'Dib 2010.10.22. 12:12:01

@lázár jános a fidesz segglyuka:
Nem szoktam ilyen durván írni, de megbaszod te a qrva anyád! Kérlek számolj be azon gyilkosságokról, amit kopaszok követtek el az utóbbi két évben, illetve arról, amit cigányok. Öregek, tehetetlen emberek, nők ellen.

Fideszman 2010.10.22. 12:18:03

@Muad\\\'Dib: Rengeteg ilyen esetet tudok, például ami másfél éve történt a Veszprém melletti erdőkben. Megerőszakolt 17 éves cigány lány, aki egyébként jó körülmények között élt. Vagy amikor 8 ilyen kopasz senkiházi összevert két 15 éves cigánygyereket, két hónapja a IV. kerületben éjjel a külső szilágyi úton. Számtalan példát tudok mondani, amit az általad olvasott fogyatékos oldalakon nem találsz meg, te kis búzacsíra.

SnakeHB 2010.10.22. 12:18:36

@Csehszlovák Kém:

Szerintem pusztán és csakis azért, senki nem gyűlöl senkit, mert más a bőre színe. Ilyen nincs.
A kulturális és társadalmi tulajdonságokat gyűlölik, amik egy népcsoportra vélten vagy valósan felülreprezentáltan jellemzők.
A bőrszín egy ismérv, ami alapján be lehet azonosítan ezt a csoportot.
Én olyat még nem hallottam, hogy valaki a bőre színének esztétikája miatt gyűlölt volna egy másik embert, hanem mert bűnözőnek, társadalmilag kártékonynak gondolja. Szóval nekem seni ne jöjjön azzal a marhasággal, hogy "pusztán a bőrszíne miatt"...

Muad\\\'Dib 2010.10.22. 12:25:21

@lázár jános a fidesz segglyuka:
Gyilkosságok? Hmm? Hmmm?
Egy rasszista nem szokott cigányokat erőszakolgatni, max. egy elmebeteg, aki rasszistát játszik (lásd levágom a barátnőm fejét és náci vagyok).

thinker_ 2010.10.22. 12:33:48

@lázár jános a fidesz segglyuka: gratulálok! 1 hét üdülést nyertél az ózdi cigánytelepen :)

SnakeHB 2010.10.22. 12:36:38

@lázár jános a fidesz segglyuka:

Ööö bocsi, de én nem hiszem, hogy a megerőszakolt lány esete rasszista lett volna. Ne érts félre, a nemi erőszakot minden esetben pöcslevágással büntetném, de nem hiszem, hogy valaki a "gyűlölt fajjal" nemileg érintkezni szeretne. Ez a rasszista szemléletbe nem fér bele...
A IV. kerületről meg annyit, hogy ott laktam Káposztáson 20 évig, érdekes, hogy csak cigányok kergettek, és az oszályban, óra alatt, a tanár szeme láttára, felelés közben rúgott nekifutásból hátba Zolika. Miért? Mert tudtam az anyagot.
Na, én többek között ezért nem kedvelem őket, és nem a bőrük színe miatt. Az felőlem lehetne hupikék is.

thinker_ 2010.10.22. 12:38:03

@Csehszlovák Kém: tehát akkor a rasszizmus alapú bűncselekményeket keményebben kell büntetni? attól durvább lesz egy cselekmény, hogy nem az értékei miatt bántják vagy ölik meg, hanem a bőrszíne miatt? az ok a lényeges, nem tett?
azon már elgondolkodott valamelyikőtök, hogy miért történnek ezek a "rasszista" bűncselekmények? illetve lennének-e ilyen durva dolgok a szélsőjobb részéről, ha a cigányok java becsületesen élne és dolgozna?
ahelyett, hogy a liberális, "szegény romák" duma helyett, egy kicsit elgondolkodnátok a valós helyzeten.

sanyix 2010.10.22. 12:39:23

@Sátán meg a Jocó: nem kell oda költözni, budapest déli részén is simán megtalálnak. 2 haveromat fejenként 2x rabolták ki késekkel, csapatban járó rézbőrűek. Velem szerencsére még csak kötekedtek.

admin1221 2010.10.22. 12:41:30

Oda-vissza működnie kellene a zéró toleranciának és nem csak a "kishalakra".

sanyix 2010.10.22. 12:43:18

Tehát csehországban az "igazságszolgáltatás" RASSZISTA! Ugyanis negatív diszkriminációt kap aki nem kisebbségi!

Fogadjunk ha felgyújtana egy cigó egy cseh gyereket akkor kapna vagy 20 évet azt jóvan.
Ezek vagytok ti féreg jogvédők... rohadt rasszista állatok...

admin1221 2010.10.22. 12:44:44

Humánus vagy sem, én visszaállítanám a halálbüntetést is bőrszíntől függetlenül! Semmi szüksége a társadalomnak a söpredékekre, akik büntetlenül ölhetnek, tehetnek nyomorékká embereket.

thinker_ 2010.10.22. 12:51:10

@admin1221: egyetértek. viszont a kivégzésre ne kelljen 10-15 éveket várni mint jelenleg az usában.
elítélik, jövő héten injekció.

M11an 2010.10.22. 12:57:05

Amelyik védi a tetves cigányt, az fogadjon be egy kis "seemiről nem tehet" 2 éves taknyot, és próbálja meg értelmesen nevelni...

Nem lehet, ezeknek a vérükben van a "cigányság", így ezt már csírájában kell elfolytani. Mivel kibaszott elvakult vagyok ezen a téren, légyszíves hagyjuk a szent beszédet.

Köszi.

Anti Anyag (törölt) 2010.10.22. 13:02:38

Gondolom, nem "csak úgy" jutottak el idáig.

Azzal együtt nyilván nem ez a megoldás.

Hanem az, hogy a bűnöző cigányokból kiperelni a szart is, ahogy a Szögi lányok teszik.

Gyagyás Tóni (törölt) 2010.10.22. 13:17:16

@lázár jános a fidesz segglyuka: Nem mindegy hogy 10millió fehér ember közül van 50 ilyen selejt vagy 1 millió cigány közül 1000 ilyen.

átlátó 2010.10.22. 13:17:42

Embereket fölgyújtani nem szép dolog.
A rasszizmus zero toleranciája a cigányok részéről kellően elvárható követelmény, - már évszazadok óta nem felelnek meg ennek az elvárásnak.
Rasszista vagyok.

Ubertino da Casale 2010.10.22. 13:20:24

@kyncza: Nyugi, én a Szögit agyonverőket sem védtem egy pillanatig sem. Nekem csak az nem tetszik, amikor valakinek rettenetesen fáj a bűnözés, meg rendet akar, aztán amikor az ilyen szellemi toprongy nácikat elítélik, akkor meg fel van háborodva. És itt most nem rólad beszélek. Csak egyszerűen nevetséges az a kettős mérce, az a betonfejű, szemtelen duplagondol, ami a kurucinfóból, meg a lelkes olvasótáborából árad. Ezek a skinek meg fognak rohadni egy börtönben, és tök rendben van ez így. Ne sírjatok már értük bakker, felgyújtottak egy gyereket, örüljenek, hogy ennyivel megússzák.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.10.22. 13:20:46

@2002: bizony, ott a svábbűnöző Weiszdorn rasszista indíttatásból magyarokat gyilkolt.

@Csehszlovák Kém: szerbusz, édesapám. A pozsonyi fülvédős arcról nem lesz valami tényfeltárós poszt?

ggaborx 2010.10.22. 13:44:24

Márpedig a cigányok is ugyanolyan emberek mint te vagy én. Ezért jó lenne végre, ha úgyanúgy kezelnék őket. Például a Cigány Önkormányzat önnmagában ellentmondás, ha egyszer egyformák vagyunk! Vagy a roma programok, támogatások is értelmetlenek, hiszen egyformák vagyunk! Csak a cigányoknak járó új, ingyen lakások/házak egyéb kedvezmények alaptalanok és szükségtelenek, mert egyformák vagyunk!

Vagy talán a cigány az más mint mi, hiszen van nekik saját önkormányzatuk! Mások, mert kifejezetten faji alapon szervezett programokban vehetnek részt, kifejezetten nekik járó támogatásokhoz jutnak. A cigányok nem olyanok mint mi, ők kapnak ingyen lakást, házat egyéb kedvezményeket, hiszen cigányok! Ezért mégsem vagyunk egyformák.

A fentiek oka talán az lehet, hogy a cigányok szegények és a szegények a cigányok. A magyarok igen jó módúak, így bárki megteheti és jobb ha meg is teszi, hogy segíti őket, ahogy tudja, leginkább pénzzel. Más okot nem nagyon tudok elképzelni, ezért remélem mindenki számára értehető, hogy amikor egy cigány a mobiltelefont, az ékszereket, a pénzt kéri a parkolóban, akkor elvárható, hogy ezeket illedelmesen átadjuk nekik és megköszönjük a lehetőséget, hogy végre segíthettünk. Hiszen megérdemlik, mert egyébként jóravaló, tisztességes emberek ők is mint mi. Ők ugyanígy segítenének nekünk, ha mi lennék szegények és ők lennének jómódúak!

Akiken ez nem világos az tényleg elbújhatna végre valahova, mert csak mérgezi az egészséges, kulturált társadalmunkat!

Ugye igazam van emberek?

thinker_ 2010.10.22. 13:54:07

"Márpedig a cigányok is ugyanolyan emberek mint te vagy én."

Sajnálom, de ezzel nem tudok egyetérteni.
Van olyan roma, aki olyan mint én. Dolgozik, tanul, gyereket nevel és tisztességesen éli az életét. Sajnos azonban ez a kisebbség köztük.

Fideszman 2010.10.22. 17:21:05

@Gyagyás Tóni: Több selejt van fehérből, a Kossuth tér teli volt velük XDDD

Korpás Gyula (törölt) · http://gyulak.blog.hu/ 2010.10.28. 12:36:37

@lázár jános a fidesz segglyuka:

A Kossuth tér 1.-3. cím alatt található sok selejt.

A posztról: gyerekekre rágyújtani a házat gáz. Ha ártott valamelyik púja azt verem meg, nem a családot...
süti beállítások módosítása