mince.jpg

Újra akcióban a Fidesz-KDNP tálibja. Múlt héten Bin Semjén akkor tette próbára az állampolgárok türelmét, amikor megpróbálta elhitetni, hogy majdnem negyven oldal vendégszöveg beemelése a doktori értekezésébe, nem plágium. Aztán olyan nyilatkozatot adott ki, amely hangulata a szlovák nemzeti párt elnökének Jan Slotának legszebb korszakát idézte.

Történet, hogy a Szlovák Nemzeti Bank emlékérmet rendelt meg a körmöcbányai pénzverdétől Cirill és Metód bizánci hittérítők a mai Szlovákia területére való érkezésének 1150. éves évfordulójára. A szlovák emlékérme eredeti, vallási szimbólumokat – kereszt, glória – ábrázoló külalakja kiverte a biztosítékot néhány euró zónás tagországban. A panaszról az Európai Bizottság tájékoztatta Szlovákiát. Az emlékérme módosított változatát, a szlovák képviselővel együtt, az Európai Tanács ezt követően megszavazta. Az esetet ezt követően kapta fel a média és okozott meglehetősen nagy vihart a szlovák közvélemény vallásos részében. Majd a nemzeti bank újabb közleményt adott ki, miszerint nem hátrálnak meg Brüsszellel szemben és tartják magukat az eredeti tervekhez. Semjén képviselő szolidaritási nyilatkozatban biztosította Szlovákiát támogatásáról.

Symphaty for the devil

Az ügy a lehető legtökéletesebben adja vissza Európa retrográd, magukat sokszor kereszténynek nevező, nacionalista részének gondolkodását és a rá épülő politikai bizniszt. Nézzük, milyen az, amikor nem a józan ész és a tolerancia diadalmaskodik térségünk politikusaiban, közszereplőiben.

Az eset egy régen látott-hallott médiamanipulációval eszkalálódott a tágabb közvéleményben. Az alaphangot a Szlovák Nemzeti Párt elnöke adta meg, aki a "sátánizmussal való szimpátiával" vádolta meg Brüsszelt, ahol "műveletlen sátáni barbarizmust" követtek el a szlovák történelemmel szemben. Ezt követően a szlovák püspöki kar is tiltakozott a határozat ellen, mivel szerintük a bizottság "nem tartja tiszteletben az ország történelmét". Nem használt a tisztánlátásban, hogy a totális választási vereség után talán ez volt az első ügy, amely összerántotta a szlovák ellenzéket is: az SDKU, a KDH és a Most-Híd közös nyilatkozatban ítélte el a brüsszeli döntést. A médiában mindenki "brüsszeli diktátumról", "önkényeskedő brüsszeli csinovnyikokról", "megfosztásról" beszélt - a hiszti ismerősen hangozhatott Magyarországon is ahol gyorsan aktivizálódtak egy letűnt kor alvó ügynökei.

Az érzelmi húrokat pengető, sérelmi alaphelyzetet megfogalmazó, féligazságokat tartalmazó kommunikációval ellentétben a tények a következők: az euróövezet minden országának joga van évente kibocsátani egy nemzeti témájú kéteurós emlékérmét. Bármelyik tagország benyújtott tervezete ellen/mellett bármelyik ország kifejtheti álláspontját. Ezt követően a bizottság az euróövezet minden országra felé továbbítja az esetleges észrevételeket, amelyet szintén véleményezni lehet. A konkrét esetben a bizottság az EU vallási chartájában lefektetett vallási semlegesség elvére hivatkozva javasolta a vallási jelképek eltávolítását az érméről. Hasonló eset korábban már fordult elő a Vatikánnal kapcsolatban, akkor a miniállam respektálta Brüsszel kérését.

It’s only rock’n’Roll

De mi az, ami történt, tulajdonképpen mivel szolidarít a Fidesz-KDNP-s képviselő Semjén? A tudatosan elferdített média-megjelenés után nézzük az eset tartalmi kritikáját. Először röviden kibontom, milyen többszörös jelentéssel bír Szlovákiában a két bizánci misszionárius alakja, majd az eset kapcsán felmerült tévhiteket és a katolikus egyház múltjának átfestésére irányuló törekvéseket mutatom meg.

Gyakorlati szempontból Konstantin és Metód látogatása a Kárpát-medencében élő szlávok számára különösebb következmények nélkül járó, múló epizód volt csupán. A két korabeli diplomata útjának célja a nyugat-európai területek és Bizánc közé ékelődő pufferzónában található népek közötti bizánci befolyás elősegítése volt. Küldetésük mégis több olyan következményekkel járt a későbbi korokban, amelyet a kortársaik nem is feltételezhettek.

A két bizánci diplomata elűzött diákjai a Balkánon két fontos kulturális és vallási központot alapítottak, amelyekre a későbbi korok szláv államai támaszkodhattak. Ciril és Metód alakja kitörölhetetlenül a szlovák, cseh és bolgár nemzeti történelem és kulturális hagyomány részévé vált. Másodszor: A 18. század végétől, a szlovák politikusok a két bizánci diplomata történetére a magyar nemzetállami törekvések elleni konkurenciaképes kulturális-politikai ellensúlyként tekintettek, amelyet a kor szokásainak megfelelően, meglehetősen romantikus és eltúlzott külsőbe csomagoltak. Harmadszor: biztosnak tűnik, hogy a két diplomata Szlovákia mai területére nem a bizánci kettős kereszttel érkezett, ugyanakkor Bizánc korabeli hatása olyan erős volt, hogy a szimbólum később Hungária egyik állami jelképévé vált. Minden bizonnyal Stúrékat megelégedettséggel töltötte el, hogy a jelképet felhasználták saját szlovák nemzeti céljaikra és tökön rúghatták vele a felsőbbrendűnek vélt magyarosító arroganciát.

Time Is On My Side

Hát nem jogos Semjén, vagy a szlovák nemzetiek felháborodása? Hiszen a kereszténység Európa egyik alapcivilizációja, a két papot 914-ben szentté avatták, 1980-ban Európa patrónusainak nevezték ki? Szlovákiában a lakosság hatvan százaléka katolikus, logikusnak tűnhet az emlékérmén szereplő vallási szimbólumok szerepeltetése. Egy dologról azonban megfeledkeznek az Eu-s döntésen felháborodók: a Szlovák Köztársaság alkotmány első paragrafusa kimondja, hogy az országot nem kötődik semmilyen ideológiához vagy valláshoz. Ez azt is jelenti, hogy a szlovák állami és egyéb nyilvános intézményeik nem léphetnek fel bármilyen vallás - például: kereszténység - nevében a nemzetközi kapcsolatok szintjén, hanem csak a Szlovák Köztársaság polgárainak nevében.

Úgy érvelnek a most nagyon felháborodott emberek, hogy Szlovákia és Magyarország vagy éppen Svájc és a skandináv országok jelképeiben is ott szerepel a kereszt, csak idő kérdése és azokat is betiltja az Eu? Ez az érv azért nem áll meg, mert ebben az esetben a kereszt állami szimbólum és soha fel sem merült betiltása. A szlovák állami címerben nem szerepel Cirill és Metód alakja. Éppen elég muszlim él Európában, ha mondjuk, legközelebb egy félholdat mecsettel szeretnének az emlékéremre tenni, ugyanazok a keresztény fanatikusok lennének a legjobban felháborodva, akik most nem értik, mi a gond a glóriával. Másrészt kedves keresztények, ugye nem gondoljátok komolyan, hogy a melegek, leszbikusok, biszexuálisok jogegyenlőségét akadályozzátok, a másrészt iszonyatosan fel vagytok háborodva, ha az eurózóna országaiba bevezetett új érmén nem szerepel a glória? Ez az önök toleranciája, alázata és szerénysége?

Felmerülhet a kérdés, miért fordulnak elő időről-időre ezek a botrányok? Mire fel ez a nagy buzgalom, Bin Semjén? Hiszen pont a katolikus egyház vetette börtönbe Metódot - Konstantin Rómában meghalt - és majd ezer évig tudomást sem vettek róluk? A botrány azt mutatja, hogyan próbálja a katolikus egyház történelmét átfesteni, amely nem más, mint totalitárius és abszolutisztikus rendszerekkel folytatott kollaborációk története, az utóbbi időben épp a fasizmussal, nácizmussal és a kommunizmussal. A modern Európában a multkulti lényege pontosan abban rejlik, hogy nincs egyik vagy másik vallás, világnézet túltámogatva. Legyen akár az a kereszténység is, amely valláson a ma ismert Európa egykor létrejött, de amely vallás elhozta számunkra az inkvizíciót és a megégetéseket is.

Az Eu remekül döntött az ilyen vallási jelképeknek nincs keresnivalója Eu-s tagállamok pénznemén. Anna Záborská (szlovák kereszténydemokrata), Semjén Zsolt (magyar kereszténydemokrata) és a többi tiltakozó terjesszék ideológiájukat és pszeudotörténelmi érveiket parlamenti frakciójukban vagy pártgyűléseiken, de ne az Eu országiban bevezetendő, új pénznemen. Csak és kizárólag az Eu nagyon szigorú szekularizmusa segíthet eltüntetni bármiféle vallási fanatizmust és annak patologikus megnyilvánulásait, legyen az az iszlám vagy a kereszténység, vagy bármilyen más ideológia.

Mit gondoltok, a Föld forog a Nap körül vagy a Nap a Föld körül? Csak aztán jól gondoljátok meg a választ, nehogy keresztényi szeretetből megégessenek.

92 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr944927449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Matróz Kommandó 2012.11.27. 09:44:01

A Vöröskeresztet is be kellene tiltani, meg Svájcot is. Sőt az EU-t is, végtére szűz Mária csillagai vannak a kék színű lobogón. Gyalázat.

Sir Galahad 2012.11.27. 09:46:39

Jómagam nem hiszek Istenben, de az Unió reakciója szerintem mérhetetlenül ostoba. A két alakot hivatalosan szentté avatták, így szentként való ábrázolásuk megfelel a valóságnak, az ellenkezője meg közönséges hazugság volna. Akik az Unió ellen szólalnak fel, sajnos komoly muníciót kapnak az ilyen döntésekkel. Miért kell beleszólni abba, hogy bármelyik állam mit tesz a saját Eurójára? Jó ízlést nem sért, önkényuralmi jelképet nem tartalmaz a szlovák érme, és ettől az érmétől Szlovákia nem lesz kevésbé szekularizált állam. Apró megjegyzés: a szerző ismét kap az alkalmon, és Magyarországot latin nevén említi, Szlovákiát meg nem... de ezt a taplóságot már megszoktuk.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.27. 10:19:53

"A szlovák emlékérme eredeti, vallási szimbólumokat – kereszt, glória – ábrázoló külalakja kiverte a biztosítékot néhány euró zónás tagországban."

Ez ökörség. Bizony a szlovákoknak van ebben igazuk, s nem az EU-nak.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.27. 10:19:53

"Éppen elég muszlim él Európában, ha mondjuk, legközelebb egy félholdat mecsettel szeretnének az emlékéremre tenni, ugyanazok a keresztény fanatikusok lennének a legjobban felháborodva, akik most nem értik, mi a gond a glóriával."

Ha belép az eurózónába Albánia vagy Bosznia például, nem lenne ezzel semmilyen gond.

Abszurdum, hogy nemzeti jelképeket letiltanak.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.27. 10:19:53

"Másrészt kedves keresztények, ugye nem gondoljátok komolyan, hogy a melegek, leszbikusok, biszexuálisok jogegyenlőségét akadályozzátok"

Egyenlőek már. Amit akarnak, az nem egyenlőség, hanem TÖBBLETjogok.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.27. 10:19:53

"Csak és kizárólag az Eu nagyon szigorú szekularizmusa"

Ez a szekularizmus iszonyúan káros. Semlegesség kell és nem szekularizmus. A szekularizmus nem semlegesség (különösen szigorú változatában), hanem részrehajlás. Ez pedig sérti a pluralizmust.

Styxx 2012.11.27. 10:19:53

"A botrány azt mutatja, hogyan próbálja a katolikus egyház történelmét átfesteni, amely nem más, mint totalitárius és abszolutisztikus rendszerekkel folytatott kollaborációk története, az utóbbi időben épp a fasizmussal, nácizmussal és a kommunizmussal."
Azért ez így meglehetősen tendenciózus, a katolikus egyház történetében kétségkívül vannak sötét foltok, de azért távolról sem vállalhatatlan minden egyes eleme.
Teréz Anya, Salkaházi Sára bizonyára nem tartozik egyik kategóriába sem.
E fenti leegyszerűsítés kábé olyan, mint ha a feleségemről kizárólag úgy beszélnék, mint: a nő, akivel egy kerületben lakom.

Sadwick 2012.11.27. 10:19:53

Remélem még mindenki emlékszik arra az 1 hónappal ezelőtti (a heves tiltakozásnak köszönhetően megváltoztatott) EU-s propagandaplakátra amire a létező összes (!) világvallás szimbólumai mellé 5 sarló-kalapács is becsúszott. Éljen a szekularizáció és a tolerancia!

exilis 2012.11.27. 10:19:53

Én már azzal sem tudok mit kezdeni Semjén kapcsán, hogy egy vallásos, teológiát végzett ember állatokat gyilkol puszta szórakozásból. A kettő valahol annyira üti egymást, teológus és vadász. Csak nekem disszonáns?

Királyvíz 2012.11.27. 10:19:53

@Sir Galahad: A szentként való ábrázolással az a baj, hogy ezzel az érme vallási töltetet kap. Glória nélkül viszont simán csak két történelmi alakot láthatunk. Erről szól az egész cikk.

Amúgy az egész vihar egy pohár vízben. Ilyeneket olvasgatva mindig ugyanaz merül fel bennem: Ezeknek tényleg nincs jobb dolguk?

Anti Anyag (törölt) 2012.11.27. 10:19:57

"Az Eu remekül döntött az ilyen vallási jelképeknek nincs keresnivalója Eu-s tagállamok pénznemén."

Ezt rühellem ezekben a "demokrata" libsikben.

Ha az állampolgárok által törvényesen megválasztott német kormány Dávid csillagot tesz az Eurójába jót röhögök, de nem mondom azt, hogy vegyék onnan le, az ő pénzük.

A liberális állandóan a demokráciáért liheg, miközben képtelen elviselni bármilyen döntést, amely nem felel meg a véleményével és természetesen a demokrácia kereteit is a liberális határozná meg.

Mózes Szabolcs 2012.11.27. 10:24:14

Csehszlovák Kém két fontos dologról megfeledkezik írásában.

1. A két szimbólum szerves része az ábrázolásnak, nem önkényesen kerültek oda, csak azért, hogy „legyen még ott néhány kereszt”. Szent Metód érsek volt, az érmén ábrázolt sálszerű ruhadarab az ún. pallium, ami az érsekek szimbóluma. A pallium szerves részei a keresztek (összesen 4 darab, az érmén egyébként kettő lett volna - vagy lesz -, nem öt). A glória pedig ugyebár a szentek hagyományos szimbóluma.

2. Ami még fontosabb. Az ábrázolást támadó EU-s államok az EU Alapjogi Chartájának 22. cikkelyére hivatkozva akarták eltüntetni a szimbólumokat. Merthogy - ahogy a cikkíró is hibásan említi - az a vallási semlegességet fekteti le. Nézzük a 22. cikkelyt: „Az Unió tiszteletben tartja a kulturális, vallási és nyelvi sokféleséget.” Hol itt a semlegesség? A Chartát félreértelmező államok pont a sokféleséget támadták meg ellenvetésükkel.

Mielőtt valamiről írni kezdünk, jobb, ha utánanézünk a tényeknek.

Ianas 2012.11.27. 10:27:09

Kellemetlen. Legalább vannak itt igazi, komoly problémák, amikkel lehet foglalkozni.

Vallásosnak azért jó lenni, mert legalább kétszáz másik ok van, amin lehet hőbörögni, ha az ember épp unatkozik. A 200 másik vallás.

Európa ezen próbál felülemelkedni. Én ezzel egyetértek. És ehhez semmi köze annak, hogy én miben hiszek.

Sir Galahad 2012.11.27. 10:50:06

@Királyvíz: No igen, a legnagyobb gond valóban ez: miközben tombol a gazdasági válság Európában, tényleg ez az uniós bürokraták legfőbb problémája?

Ianas 2012.11.27. 10:50:16

@Styxx: Kérdés, hogy amennyiben a feleséged mondjuk húsz évvel ezelőtt darabolós sorozatgyilkos lett volna, ugyanúgy felvállalnád-e, hiába nyerte meg idén a Legjobb Háziasszonynak És Családanyának Járó Érdemrendet.

Tök mindegy, Teréz Anya mit tett, az nem az egyház érdeme, hanem Teréz Anyáé. Az, hogy az egyház hatalmi gépezete bedarált egy csomó embert annak idején, hogy lefeküdt különféle diktatúráknak, hogy pedofil papok ügyeit tussolja el, az igenis a rendszer hibája. Ettől még vannak tisztességes papok, önzetlen és jó emberek, de maga az egyház egy hatalmi szervezet.

Viktor Nagy szerintem 2012.11.27. 10:50:25

Győztünk! Igaz a kölni dóm mellett 50 m-re már minaret épül, amiből napi 5-ször fog szólni a müezzin ... Aki érti érti.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.27. 10:50:30

Semjénen csak nevetni lehetett mindig is, az a szomorú, hogy van aki komolyan veszi, vette...

Ianas 2012.11.27. 10:50:37

Motor Úr! Szeretném kérni, hogy a beragadt kommentemet tegye ki. Köszi.

Ianas 2012.11.27. 10:50:44

@Anti Anyag: Valami fixációd ez a Dávid csillag?

2012.11.27. 10:50:51

@Anti Anyag: "A liberális állandóan a demokráciáért liheg, miközben képtelen elviselni bármilyen döntést, amely nem felel meg a véleményével és természetesen a demokrácia kereteit is a liberális határozná meg. "

Akkor te liberális vagy???

Azt meg ne mondd, hogy egy Dávid csillag ne verné ki a biztosítékot!
Itt habzana a szád, hogy na ugye, a zsidók megkaparintották az EU-t, átvették már Németországot is, tehát ez is bizonyítja, hogy támadják Magyarországot!
Amit írtál, egyszerű hazugság.

Чебурашка 2012.11.27. 10:50:56

Ehhez mit lehet hozzáfűzni? Talán annyit, hogy a vallás a nép ópiuma.

govegan 2012.11.27. 10:51:16

Nem volt ezeknek az embereknek egy tanarnenijuk altalanosban, ki rajuk szolt, mikor a cukorkat szerintuk zizzenes nelkul egybol a szajukba csomagoltak, mondvan - rendben Pistike, ha ugy gondolod, hogy oran cukorkazni szeretnel, akkor vagy korbeadod a zacskot es vesz kinek van kedve hozza, vagy kikopod.

Feri nagyapa 2012.11.27. 10:51:25

Én is betiltanám az érmét. Csak nem a vitatott ábrázolás miatt, az teljesen rendben van, hanem a következő feliratért: Slovensko 863-2013. Ez így, ebben a formában arra utal, mintha a nevezett állam már 863-ban fennállt volna (mondjuk akkor alakult) és azóta folyamatosan létezik. Na, ez a történelemhamisítás (és mások érzékenységének a lábbal tiprása), nempedig a sokszínű Európa egy - különösen fontos - szeletének megjelenítése. Szegény Schuman, Adenauer és de Gasperini: ha tudták volna, hogy az általuk megálmodott keresztény Uniónak mi lesz a sorsa, soha nem küzdenek érte. És tényleg, mindenki vésse eszébe, amit Matróz Kommandó írt az első hozzászólásban: a 12 csillag Szűz Mária koronáját jelképezi.

látjátok feleim szümtükkel 2012.11.27. 10:51:38

@Sir Galahad: "A két alakot hivatalosan szentté avatták, így szentként való ábrázolásuk megfelel a valóságnak, az ellenkezője meg közönséges hazugság volna."

Kérdésem csupán annyi, hogy hol volt, és melyik volt az a hivatal, amelyik hivatalosan avatta szentté a két pasit?
Az, hogy a római katolikus egyház az egyik emberét szentté avatja, mitől válik hivatalossá?

Ja! Minden egyházat elválasztunk az államtól csak a katolikusat nem? Ez nem kettő mérce?(kereszt)

É2I 2012.11.27. 10:55:35

@totorohun: Mert úgy vallásos, ahogy én: sehogy.
De mondhatnám azt is, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze. Gondolom nem véletlenül lett ez a mondás :S

On: Attól, hogy én ateista vagyok ilyen apróságon nem akadnék fenn. Az EU-nak is pont ezen kell rugóznia, nagyobb gondja nincs is.
Persze azért meg lehet nézni -akár a jelenkori- történelmet, hogy minden háború a vallás és a pénz körül forgott, forog. Ez azért elmond valamit a vallásokról meg az emberi kapzsiságról.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.27. 10:57:37

@Könnyen elkaptuk, uram!: Te meg is mutattad, hogy miért gondolkodik így egy liberális.

Mert azt gondolja, mindenki úgy gondolkodik mint ő.

A zsidók mellesleg uralják Németországot, tehát hülye feltételezés, hogy ezt gondolnám, mert most is ezt gondolom. Ez nem zavar, nem érdekel, magánügyük.

Pénzükön a Dávid csillag sem zavarna, hiszen az is az ő döntésük.

Állítsuk meg a ......... 2012.11.27. 11:00:48

"Én is betiltanám az érmét. Csak nem a vitatott ábrázolás miatt, az teljesen rendben van, hanem a következő feliratért: Slovensko 863-2013. Ez így, ebben a formában arra utal, mintha a nevezett állam már 863-ban fennállt volna (mondjuk akkor alakult) és azóta folyamatosan létezik. Na, ez a történelemhamisítás"

Ez mennyire igaz.
A katolikusok meg takarodjanak már el a politikából.

Globetrotter2014 2012.11.27. 11:00:49

Nagyjéból a lényeget a kommentelők többsége lírta. Én sem értem a keménykedést.

Amit fúőleg nem értek, a konzeratív többségű Euurópai Parliament és a még mindig inkább jobbos Tanács miért döntött így, vagyis, nem ismerve az ügy részleteit, valaki írja már le higy mit érünk "az EU" alatt ez esetben?

Ki döntött erről a fentiek szerint?

european commonwealth (törölt) 2012.11.27. 11:02:24

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
a glória és a kereszt nem nemzeti, hanem vallási jelképek.

blah 2012.11.27. 11:05:56

Nagyon helyes, a vallást ki kell zárni a közéletből. Eleve az röhejes, hogy diplomatákat szenté avatnak. Akkor meg akár Mickey egér is lehetne a pénzen, az se kisebb kamu.

european commonwealth (törölt) 2012.11.27. 11:06:04

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
még annyit, hogy az uniós érmén a kettős kereszt nyilván azért maradhat, mert az szlovákia (és magyarország) nemzeti jelképe.

sönki (törölt) 2012.11.27. 11:08:33

@totorohun: Én nem értem, hogy az állatok ölése, lövése, levágása milyen összefüggésben van a vallásossággal. Szerintem semmi köze a kettőnek egymáshoz.

A vallási személyek ábrázolásával semmi baj, nem értem az EU hisztijét ebben az ügyben.
Tiltsák be a kereszteket is, minden címerben, jelképben, pénzen, emblémán, templomon.

A nagyobb gond szerintem a Slovensko 863-2013 felirattal van.

alfacharlybravo 2012.11.27. 11:09:42

Jajaj a demokrácia a liberális uralom szinonimája, ha nem ők vannak hatalmon akkor nincs demokrácia.

Bretschneider detektív 2012.11.27. 11:09:46

Baszki, ha nekem akár csak reggel valaki azt mondja, hogy valamiben egy platformon leszek Semjénnel, leokádom. Pedig de.

Direkt nem is kör alakú az érme, hanem elliptikus, hogy ne emlékeztessen a glóriára? Vagy a fotót nem tudjátok rendesen beméretezni?

Ianas 2012.11.27. 11:12:16

@Anti Anyag: Fogd fel, a többi hasonszőrű jobbant barátoddal együtt: a pénz nem Németországé, nem Szlovákiáé, hanem az Európai Unióé, aki felsőbb entitásként engedi, hogy bizonyos kontrollált keretek között, betartva egy közös elvrendszert országok kibocsássanak saját érméket és bankjegyeket.

De az attól még Euró, és nem Német Euró, nem Szlovák Euró, hanem Euró.

Az elv pedig az, hogy nem fogadunk el tényként dolgokat, mint hogy valaki szent, és glória van a feje körül, mert ennek csak egy keresztény ember számára van értelme, az EUban pedig sok nem-keresztény van. Az tehát nem tény, hogy ők szentek, az tény, hogy keresztény követek voltak, ezért marad a kezükben a kettős kereszt, de nem a fejükön a glória.

Johnfive 2012.11.27. 11:20:39

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "Ez a szekularizmus iszonyúan káros."
Ja az iszlám fundiknak is pont ez a bajuk: hogy nem feléjük vannak hajlítva a jogok...

Johnfive 2012.11.27. 11:20:49

@Sadwick: Ezzel nem lenne baj, ugyanazt az ideológiai színvonalat képviselik végül is.

Ianas 2012.11.27. 11:20:53

@ZF2: Ld kommentem... @Ianas:

Semmi keresnivalója egy valláson BELÜL értelmezhető jelképeknek egy világi dolgon, mint egy fizetőeszköz. A kettőskereszt maradhat nyilván, mert nem csak a valláson belül értelmezhető (tekintettel arra, hogy ezek az emberek tényszerűen keresztény követek voltak.)

Johnfive 2012.11.27. 11:20:56

@Anti Anyag: "Ha az állampolgárok által törvényesen megválasztott német kormány..."
Szalmabáb.

Globetrotter2014 2012.11.27. 11:30:11

@Ianas: ez a két fószer szerzetes volt. Ha esetleg még valaki a nagy politkai korektségi rohamában beszólna hogy István kirűály miért szent (lelke rajta), de itt a fenti érved tényléeg röhejes.

Az Eu ra voantkozó érved pedig szerintem nem állja meg a helyét. Szlovákia a maga részét teszi bele,jogosan várja el ezt.

Továbbra sem látom hogy az EU alatt itt kit értenek.

Valaki leírná vagy visszalinklené ha már leírta?

Gazuzem 2012.11.27. 11:30:17

Szlovákiában július 5-e államünnep, Ciril és Metód napja. Ezt az ünnepet idáig a felvidéki magyarság (és a szlovákok egy része) ignorálta, általában a győri plázában töltötte el a magyar államkassza legnagyobb örömére. A komáromi Ciril/Metód szoborbotrányban a magyarok, hidasok, emkápésok is a szobor ellen voltak. Ha Semjén Zsolt így folytatja, akkor egyszer még köszönőlevelet is fog küldeni Ficónak, hogy az ráerőltette a szobrot Komárom polgáraira.

Sadwick 2012.11.27. 11:30:21

@Johnfive: Igen, kár hogy a horogkeresztet lefelejtették, elvégre vallási jelkép (is), meg amúgy szép pár lenne a sarló-kalapáccsal.

fuhur 2012.11.27. 11:33:42

@Styxx: "Teréz Anya, Salkaházi Sára bizonyára nem tartozik egyik kategóriába sem."

Teréz anya, aki a gyógyítást azért csak az ideológia terjesztésére használta? És ennek jegyében nem is nagyon szeretett fájdalomcsillapítót adni a betegeknek, mert a szenvedés erősíti a hitet.

2012.11.27. 11:33:47

Hello, vegyétek már észre,hogy ez is egy provokatív blog.Pont passzol a többi közé a címlapon. (Tisztelet a kivételnek)
(És miért kell előzetes moderáció?)Na kapjátok be.

pocaklakó minimanó 2012.11.27. 11:48:04

Szívesen megtekinteném, milyen is az, amikor a sok szelektív módon praktizáló vallásgyűlölő egyszer összegyűlik. :)

Ianas 2012.11.27. 11:52:00

@ZF2: Hogy mit vár el jogosan, az érdekes kérdés, szerintem ezt pont nem.

Sir Galahad 2012.11.27. 12:12:48

@látjátok feleim szümtükkel: Attól válik hivatalossá, hogy a szentté avatás az egyház kizárólagos joga. Egyébként úgy gondolom, attól, hogy valahol egy pénzérmén (vagy mondjuk bélyegen) ábrázolnak egy szentet, nem szenved csorbát az állam és az egyház elválasztásának elve. Az csak egy díszítő elem.

petraeus 2012.11.27. 12:25:34

Kulon kene valasztani ezt az ugyet a szemelyektol, se az agyatlan Slota se gerinctelen keresztenynek latszo Semjen nem szamit civilizalt es europai lenynek, ettol fuggetlenul nem hulyesegert allnak ki, mondjuk amit es ahogy mondanak az vallalhatatlanul nagy baromsag, de ez nem teszi az EU eljarasat elfogadhatova.
Itt ket dolgon erdemes elgondolkodni:

1, Mit is akar az EU? A szekularizacio nem azt jelenti, hogy semmilyen vallasi jelkep nem jelenhet meg az allami szektorban, hanem az allam es az egyhaz szetvalasztasat ami termeszetesen nem tokeletes szeparaciot jelent, mint tudjuk egy idealtipus soha nem fog megvalosulni. Egy specialis emlekermen egy tortenelmi szemelyiseg nem valaszthato el a tortenelni/kulturalis hatteretol. Nincs is ertelme. Meg a tiltott onkenyuralmi jelkepek sincsennek betiltva ha tortenelmi kontextusban hasznaljak oket. Az EU inkabb azzal foglalkozzon, hogy a tagallamok tenylegesen betartsak a szekularizacio fontos alapelveit, peldaul amikor az allam a terelpules egyetlen iskolajat adja at az egyhaznak, vagy amikor orarendbe epitik a hittant, ezzel krealva nyilvantartast a vallasos csaladokrol.

2, Hianyolom a liberalis es jogvedo szervezetek kiallasat vallasos polgartarsaik jogaiert, nem kene atengedni a nyilvanossag terepet a Slota es Semjen fele allatoknak, en mint konzvervativ liberalis legallabb annyira felhoborodok egyes burokratak kereszteny szimbolumait hatterve szorito eljarasan mint egyes keresztenyek MLBT ellenes agymenesein.
Az igazi tolerancia elfogadja a mas gondolkdast a tarsadalom reszenek, de gondoskodik arrol, hogy mindegyik vilagnezet betartsa az egyutteles kultura fuggo szabalyait. Ezert nincs semmi gond egy szenttel a 2 EUROs ermen, es ezert kell minden erovel kuzdeni a vallasi fundamentalistak ellen ha azok ra akarjak kenyszeriteni akaratukat a tarsadalomra.

Nem lehet es nem is szabad hagyni hogy egy vilagkep a sajat kepere formalja az EUt, legyen az akar a keresztenyseg, ateizmus, iszlam, liberalizmus, stb. Egyutt, egymas mellett kell elnunk.

Állítsuk meg a ......... 2012.11.27. 12:41:00

@Sir Galahad:
Hát persze, az ami a katolikus vallásúnál szent dolog, az másnál már egyenlő a sátánizmussal és/vagy a boszorkánysággal.
Egyébként ki nem xarja le, hogy a Vatikán kit és mit tart szentnek..
Mert náluk a pedofília is egy elfogadott dolog ugyebár.

lenoardo999 2012.11.27. 12:41:05

"Mit gondoltok, a Föld forog a Nap körül vagy a Nap a Föld körül?"

Jól meggondoltam. Szerintem a helyes válasz az, hogy megbuktál fizikából középiskolában. Különben tisztában lennél azzal, hogy elméletileg totálisan érdektelen, hogy hol választjuk meg a koordinátarendszer központját.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2012.11.27. 12:56:26

Ez valami eszement bullshit, ahol mindenki hülye. Idióta az EU-döntés, idióta, aki erre sátánt kiált...

Sadwick 2012.11.27. 12:56:39

@lenoardo999: Amúgy is kering, forogni legfeljebb a saját tengelye körül szokott... :)

Johnfive 2012.11.27. 12:56:58

@post: "Mit gondoltok, a Föld forog a Nap körül..."
Úgy érted kering? :)

v2peti 2012.11.27. 13:05:23

"Az elv pedig az, hogy nem fogadunk el tényként dolgokat, mint hogy valaki szent, és glória van a feje körül, mert ennek csak egy keresztény ember számára van értelme, az EUban pedig sok nem-keresztény van. Az tehát nem tény, hogy ők szentek, az tény, hogy keresztény követek voltak, ezért marad a kezükben a kettős kereszt, de nem a fejükön a glória. "
Gondolom, akkor neked csak István körút van Pesten, meg Gellért tér Budán...

clegane 2012.11.27. 13:23:30

az is ostoba, akinél kiveri a biztosítékot a kereszt meg a glória, meg az is, aki kiakad az eltávolításán.

remélem még azért valamikor a kétezres években beérik a felvilágosodás, és senki sem fog ilyen hülyeségeken rugózni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.27. 13:24:23

@european commonwealth:

Mivel részei a szlovák identitásnak, így nemzeti jelképek is. Cirill és Metód a szlávok "nemzeti" szentjei az első szláv írásbeliség megalkotása miatt.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.27. 13:24:27

@Johnfive:

A szekularizmus egy ideológia. Ha állami szintre emelik, az sérti a pluralizmust. Ennyi az egész.

zajos1 2012.11.27. 13:24:36

@Salemi boszorkány: Gratulálok a végső érvhez, troll, a pedofília mindenütt jelen van sajnos, és ez a beteg,dekadens liberális világ hozadéka..., német sport egyesületek, osztrák állami iskolák, zsidó rabbik ügye New Yorkban, legalább a katolikusok teni akarnak ellene, és a többi? It a legújabb csak neked:www.origo.hu/teve/20121127-ujabb-feljelentes-a-szezam-utca-szinesze-ellen.html

zajos1 2012.11.27. 13:24:38

Kíváncsi vagyok beteszed-e vagy csak ami neked tetszik..., persze hol is van akkor diktatúra?

MoxNox 2012.11.27. 13:32:21

@Styxx: Igazad van, de Teréz anya elég rossz példa. Az egyik legsötétebb lelkű, legbetegebb világnézetű személyiség volt, aki valaha a Földön élt.

Tuvalu 2012.11.27. 13:32:23

@lenoardo999: Meg ugye a Föld a tengelye körül forog, ha már. A Nap körül meg kering. Ha már úgy választjuk a koordinátarendszert.

Régi Péter 2012.11.27. 13:36:23

Végre már akcióegységet alakítanak ki a nemzeti-keresztények a legfontosabb stratégiai ügyekben. A múltkori, romákkal szembeni, közös szlovák-magyar védelmi front után újabb nagyszerű fejlemény!!

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.11.27. 13:51:52

Hát, Kedves Kém, az EU aligha fog Svájcban bármit is betiltani... :D

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.27. 13:51:58

@totorohun:

Bár személyesen utálom a vadászatot, szerintem a 2 simán összeegyeztethető.

2012.11.27. 14:02:37

azért hogy van Semjénnél is viszataszítóbb féreg, azt nem gondoltam volna. Csehszlovák Kém ezt a címet is elhódította.

2012.11.27. 14:03:07

@MoxNox: ez is egy vélemény. De elfogadom, amennyiben te magad több nyomorult kisgyereket rángattál már ki a biztos halálból.

Cs 2012.11.27. 14:08:05

Meg lett mondva, hogy az Euron nyísta egyházi jelkép? Meg lett mondva. Szlovákia ennek tudatában lépett be az eurózónába? Ennek a tudatában lépet be. Akkor meg mi faszt akarnak? Vatikánnak sem lehet, oszt még se háborognak. E van. Akinek nem tetszik, nyomtasson bélyeget, emlékérme helyett.

hümhüm 2012.11.27. 14:08:48

Dotoho, Detahó!
Meglehetősen műveletlen és primitív a posztod. Mindössze öncélú Semjén-basztatás, semmi más.
- a szóbanforgó pénzérme akkor emlékérem (amihez az EU-nak baromira semmi köze...), vagy egyszerű közforgalmú Euro pénzérme?
- A felirat, ahogy már többen is megírták, sunyi történelemhamisítás: "Slovensko" nem létezett 863-ban és még utána sem, több mint 1000 évig.
- Az EU-nak tulajdonított kifogás otromba és baromság: a fej fölötti glória nem vallási szimbólum, hanem művészeti kifejezési eszköz. Ez semmiféle szimbóluma sem a keresztény VALLÁSNAK , így senki "érzékenységét" nem sértheti. A kereszt az valóban szimbólum, de az érdekes módon csak az öltözéken zavarta az illetékes rettegőket, holott ott csak díszítő elemek , viszont a baloldali alak kezében tartott könyvön látható jó nagy kereszt meg nem, pedig ott tényleg vallási szimbólum. Barmok.
Veled együtt.
Semjént én sem csípem, de alapjában véve igaza van ebben az ügyben. Erre a mentalitásra nagyon rá fog faragni Európa.
(csak félve merem megkérdezni: egy néhány évvel ezelőtti műkorcsolya és jégtánc EB-n nem bántotta senki európai polgár és más vallásúak érzékenységét, hogy az izraeli korcsolyapáros Izrael állam himnuszának dallamára mutatta be kűrjét?...)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.27. 14:09:07

@MoxNox:

Szerintem te klerikálfasiszta volt. Direkt nem említetted Teréz anya pedofil múltját. Lelepleztelek, te sötét vatikáni ügynök!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.27. 14:13:10

"Mit gondoltok, a Föld forog a Nap körül vagy a Nap a Föld körül? Csak aztán jól gondoljátok meg a választ, nehogy keresztényi szeretetből megégessenek."

Ez egy urbanlegend. Senkit sem égettek meg e miatt.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.27. 14:13:22

@Cs:

"Meg lett mondva, hogy az Euron nyísta egyházi jelkép? Meg lett mondva."

Hol lett ez megmondva? Nincs ilyen szabály.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2012.11.27. 14:15:01

@Könnyen elkaptuk, uram!: zsidozó versenyzőnktől elköszönünk néhány napra..

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.27. 14:21:35

@hümhüm:

Kevered. A 2-eurós érmék minden esetben forgalomképesek. Ha jól tudom, minden eurókibocsátási joggal rendelkező állam évente 1 ilyen érmét készíthet, a mennyiséget az EKB határozza meg.

Lehet készíteni nem-forgalomképes érméket is, ezekhez nem kell EKB-engedély, mert ezek eleve nincsenek forgalomban. Ezek jellemzően 2 eurónál magasabb névértékűek.

Itt egy példa: egy San Marino-i 50-eurós aranyérme adminaasfn.imcnetwork.net/Repo/Negozi/info/images/OriginalSize/Image-504568c8-fbb2-49be-a5bb-9033958900c3.jpg a boltban nem lehet vele vásárolni. Persze valószínűleg minden boltos elfogadná, mivel az értéke jóval több 50 eurónál, de a lényeg: senki sem KÖTELES elfogadni.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2012.11.27. 14:21:47

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Hol lett ez megmondva? Nincs ilyen szabály."

Posztot elolvasni luxus-e?

"a Szlovák Köztársaság alkotmány első paragrafusa kimondja, hogy az országot nem kötődik semmilyen ideológiához vagy valláshoz."

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.27. 14:23:34

@hümhüm:

"A felirat, ahogy már többen is megírták, sunyi történelemhamisítás: "Slovensko" nem létezett 863-ban és még utána sem, több mint 1000 évig."

A felirat nem állítja, hogy létezett Szlovákia 863-ban. 863-ban hozták létre Cirill és Metód az első szláv ábécét, a glagolita ábécét.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.27. 14:41:09

@Csehszlovák Kém:

Nem idézel semmit, csak mondod, hogy van ilyen. Én meg nem találtam ilyen szabályt. Hol ez a szabály?

Zabaalint (törölt) 2012.11.27. 14:41:17

@Ianas:
Ja, csak ezen logika alapján akkor azt is lehet mondani, hogy akik meg az egyházat olyanná tették, amilyen volt, azok sem az egyház, hanem egyszerű emberek.

Egyébként ezen figurák a szlávoknak fontos történelmi szereplők, olyanok, mint nekünk I. István, és így szokták őket ábrázolni, nem csak a pénzre kerültek rá így. Innentől kezdve az EU-nak kussolnia kellene, ezen logika alapján ha mi valamikor majd bevezetjük az eurót, ha egy királyt a koronával ábrázolnánk, beleköthetnének a keresztbe.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2012.11.27. 14:46:13

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Chapter One – General Provisions

Part One: General Provisions

Article 1

(1) The Slovak Republic is a sovereign, democratic state governed by the rule of law. It is not bound to any ideology or religion."

angolul: www.slovak-republic.org/constitution/#0

V prvním oddílu první hlavy je vymezen základní charakter státu (Slovenská republika je svrchovaný, demokratický a právní stát. Neváže se na žádnou ideologii ani náboženství.) a též vztah mezi občany a státní mocí. Jsou tu též vymezené základní principy týkající se státního území, státního občanství, státního jazyka, či mezinárodních závazků Slovenské republiky. Druhý oddíl upravuje státní symboly, kterými jsou státní znak, státní vlajka, státní pečeť a státní hymna. Třetí oddíl stanovuje, že hlavním městem Slovenské republiky je Bratislava.

csehül: cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Astava_Slovensk%C3%A9_republiky#Prvn.C3.AD_hlava

Sakk és matt.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.28. 10:32:29

@Csehszlovák Kém:

Nem, az euróérmék szabályait kérem. A szlovák alkotmány megvan.

Ez eleve irreveláns, ugyanis a szlovák történelemben Kirill-Konsztantin és Metód NEM vallási figurák, hanem nemzeti figurák, a kultúra alapelemei.

Johnfive 2012.11.28. 10:32:36

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Nem. Az ideológia-mentességet lehet vele biztosítani.

ottomoll 2012.11.28. 10:32:58

@Csehszlovák Kém: Ha tényleg ennyire ellentétben áll a szlovák alkotmánnyal, akkor már önmagában Cirill, és Metód ábrázolása nem problematikus? Hiszen hittérítőkről van szó. Vajon az EU miért nem ezzel kezdte? Mellesleg érthetelen, hogy miért épp a glóriát említették elsőként. Már maga a kettőskereszt is bizánci keresztény jelkép ( nálunk is III. Béla terjesztette el) Tényleg, az EU követelhetné, hogy Szlovákia tüntesse el zászlajáról a kettőskeresztet, hiszen ez is szembe megy a szlovák alkotmánnyal nem?
Egyébként meg azt tanácsolom a szlovákoknak, hogy ne foglalkozzanak az EU ökörségeivel. Szeretnek ők ilyesmiken pörögni. Majd megunják.

ottomoll 2012.11.28. 10:33:15

@Csehszlovák Kém: Nem akarom védeni a tótokat, de kiváncsiságból megnéztem a forgalomban lévő euro érméket, és bizony a portugál 1,2, és 5 centesen ott virít egy szép nagy kereszt. Náluk nem probléma? Ebből is látszik, hogy az EU teljesen következetlen az ügyben.
Egyébként ők nem a szlovák alkotmánnyal való esetleges összeegyeztethetetlensége miatt kifogáslták az érméket, hanem az EU-s szekularizációs alapelvek sérülése miatt.

Cs 2012.11.28. 10:34:03

@hümhüm: A szóban forgó pénzérme emlékérme, ami egyben közforgalmú pénzérme is. Ezért van beleszólása az EU-nak. Fizethetsz vele bárhol.

Ui.: A 863-2013 az szerintem inkább Metod 1150. évfordulójára utal.

Ianas 2012.11.28. 10:34:17

@Bretschneider detektív: Öngól. Állíts a képernyő felbontásán, valószínűleg nem a monitor natív felbontásban használod. Ezek teljesen kör alakúak. (Mentsd le a képet és nézd meg paintben a pixelméreteket.)

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2012.11.28. 10:47:30

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Ha a szlovák alkotmányt ismered, akkor nem tudom, mit csodálkozol itt boci szemekkel.

"a szlovák történelemben Kirill-Konsztantin és Metód NEM vallási figurák, hanem nemzeti figurák, a kultúra alapelemei."

Tökéletesen egyetértek veled, a pénzérmén látható két alakkal, amelyhez Bulgárián kívül, Szlovákia nemzeti hagyománya is köti magát, az Eu-nak semmi problémája. Probléma azzal volt, ami a szlovák alkotmány első paragrafusával is ellentétben állt, az Eu mindössze erre figyelmeztetett.

Van még kérdés?

@ottomoll: lásd bircának írt válaszom.

ottomoll 2012.11.28. 16:34:44

@Csehszlovák Kém: Az átalam olvasott híroldalak szerint az EU nem a szlovák alkotmányra hivatkozva kéri az érmék megváltoztatását, hanem a vallási semlegességre való tekintettel, melyet európai uniós alapértéknek tekint. ( A szokásos liberális pc felfogás szerint egy nem keresztény EU-s állampolgárt nyilván a guta ütne meg, ha egy esetlegesen kezébe kerülő EU-s pénzen keresztény jelképeket látna. Nyilván..)
Tehát ha-a jelenlelegi alkotmánnyal bíró- Magyarország esetlegesen bevezetné az eurót, és 2 eurós érméjére mondjuk Gellért püspököt, vagy Szent Istvánt tenné glóriával a fején, és kereszttel a kezében, az EU vélhetően ebben az esetben is változtatást kérne az érmén.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.28. 16:34:49

@Csehszlovák Kém:

Egy szlovák nemzeti hagyomány ellentétes a szlovák alkotmánnyal? Ne viccelj! Azt a paragrafust igencsak szűken értelmezed. S ha ezt teszed, ad absurdum is lehetne jutni!

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2012.11.28. 16:54:46

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: ???
Te magaddal vitatkozol, hol írtam én ilyet? A vallási jelképekkel van baja az Eu-nak, nem a tagállomok nemzeti hagyományaival. Ez bizony két külön dolog már, még ha a te világodban még mindig egynek számít, azok az idők már elmúltak, persze leírhatod nekem itt százszor is a magadét, szerencsére akkor sem leszel többé már nyerő, a másik poszt alatt részletesen válaszoltam.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2012.11.30. 11:33:34

@ottomoll: Az emlékérmén sem tiltották be a két bizánci diplomata kezében lévő kettős keresztet. Az Eu a vallási (katolikus) ábrázolás ellen lépett fel, sál, paellán lévő keresztek és a glória.

A szlovák alkotmány az Eu értéksemlegességet közvetítő alapelvein jött létre. Szlovákia amikor belépett az Eu-ba, ezt az értékközösséget elfogadta. A mostani Eu-s döntés erre az értékközösségre hivta fel a figyelmet.

Amok 2012.11.30. 11:35:04

"... kedves keresztények, ... iszonyatosan fel vagytok háborodva, ha az eurózóna országaiba bevezetett új érmén nem szerepel a glória? Ez az önök toleranciája, alázata és szerénysége?"

Nem azon vagyunk felháborodva, hogy nem szerepel a glória egy pénzérmén (senki nem háborog pl. a német 1 euróson), hanem azon, hogy eleve SZEREPELHET egy olyan szekuláris politikára hivatkozva, amelyet nulla legitimációval rendelkező politikai senkik erőltetnek a kontinensre, messzemenően figyelembe nem véve az egyes országok akaratát és törvényeit (ld. még: a kereszténység mint államalkotó érték, sőt egyes államegyházak több EU tag ország alkotmányában nevesítve vannak).

A toleranciát pedig ebben az esetben nem a keresztényeken kell számonkérni, mert nem a Vatikán, vagy bármelyik egyház tiltott be valamit, hanem az a politikai vonulat, amely ordítozva, börtönnel fenyegetve követel toleranciát minden devianciának, törvényekkel akarja megszabni hogy mit szabad gondolni és mondani, és mit nem, de betilt két kis karikát egy pénzérmén. Ugyanakkor az ilyen akciók csak az említett EU-s döntéshozók gyengeségét, kicsinyességét és félelmét mutatják meg.

Többek között az ilyen akciók miatt is az az EU, ami: egy utálatos, idegen, lelketlen, egyneműsítő vízfej, amely ugyan bizonyos előnyöket itt-ott hozott, de amivel nagyon-nagyon sok ember nem tud azonosulni.

ottomoll 2012.11.30. 17:57:13

@Csehszlovák Kém: Először is. Amikor létrehozták a szlovák alkotmányt még igen messze volt az EU tagság. (Másrészt az EU simán bevett olyan országokat, amelyek alkotmányában erős hivatkozások vannak a keresztény gyökerekre (pl. Spanyolország))
Függetlenül az egész mostani 2 eurós cirkusztól én igen furcsának tartom, hogy a szlovák alkotmányozás során a preambulumban deklarálják a vallási semlegességet, majd-kis túlzással- ugyanazzal a lélegzetvétellel egy keresztény vallási jelképet választanak fő motívumként a zászlójukra(kettőskereszt) A kettőskereszt egyébként úgy alakult ki, hogy az ábrázoláson jelezve van a jézus feje fölé rómaiak által kiszegezett tábla (a felső kisebb víszintes vonal) (INRI: Iesus Chirstus Rexum Iudeorum)
Gondolom több opció is volt a nemzeti zászló kialakítására, talán mást is választhattak volna, ha komolyan veszik a vallási semlegességet. Én ezt ellentmondásnak érzem.
süti beállítások módosítása