Az előrehozott választás minden rosszat elhozott Szlovákia számára, amitől egy épeszű ember rögtön összecsomagolna és otthagyná az országot. Fico elsöprő győzelme, az ország várható csődbemenetele sem ad okot az örömre, de legjobban a magyarság helyzetére jellemző a kilátástalanság: a valóban egységes politizálás, amely régen jelen jellemezte az itteni magyar kisebbségi politikát, évekre visszamenően összetörött cserepekben fekszik a politika fortyogó bugyraiban. Ennek okait járom most körbe - hogyan látom a szlovákiai magyar politikát, Párkányból.

Nagyon úgy néz ki, hogy a szlovákiai magyar társadalom politikailag végzetesen kettéosztott állapotba került - és nem is lehet ellene semmit tenni. Amíg régen az a hír járta, hogy aki Zsolnán meg mer szólalni magyarul, megverik, most ugyanez a szóbeszéd van érvényben az MKP és a Híd táborában. Aki meg meri mondani egy MKP felé kacsingató társaságban, hogy hidas, az áruló. Személyes tapasztalat. Vagy fordítva. Egyetemista társaim büszkén hirdették, hogy ők bizony az MKP-re szavaztak, mert a Híd az júdás ge*ci, a többi amúgy is csak tót. De ez az okos magas szintű kommunikáció fordított irányban is szintúgy működik. Nem mellesleg, egyre több az interneten az olyan Magyarországról érkező hozzászólás is, miszerint a híres nagy magyar összetartás eddig tartott, most már menjenek a felvidékiek a lecsóba/picsába.

Egyetlen MKP vagy Híd talpnyaló/szavazó sem tudott a kérdésemre egyetlen, érvekkel alátámasztott tényt mondani, hogy mitől annyira pokolfajzat a másik számára a rivális párt. Honnan is tudhatnák, hiszen, elmondásuk szerint, újságot nem olvasnak, tévét nem néznek (azt ugye egyébként is a manipuláló, nemzetellenes zsidók irányítják) és a választások előtti két hétben azt sem tudják, mi fán terem a parlament. Véleményem szerint ennek a politikai megosztottságnak három forrása van: elsősorban a Fidesz, másodsorban maga az MKP és a Híd duettje.

Miért nem szavaztam a Hídra?

A Híd esetében a párt bírálói két részre szakadtak: a szlovák szavazók szerint Bugárék csak a magyarokkal foglalkoznak, míg a magyar szavazók azért elégedetlenek, mert a beste banda csakis a szlovák érdekeket nézik. A legmegmosolyogtatóbbak reakciók a választások éjjelén születtek: Elment az MKP, de a helyén megszületett az új MKP. Nézzétek csak meg, magyar számokra buliznak, hát biztosan sokat érdekli őket a sorsunk írta az egyik szlovák kommentelő. Ennek ellenpontját képviselték azok a magyarországi reakciók, amelyek szerint volt olyan terem Bugárék választási helységében, ahol csak szlovákul szólaltak meg.

Az tény, hogy a magyar politikai érdekképviselet szétdarabolásához nagyban hozzájárult Bugárék MKP-ből való kilépése. Ezt a tényt alátámasztja az a jelenség is, ami a szlovák nemzeti párt háza táján történt, hiszen hasonló okok miatt esett ki a parlamentből a jó drága SNS is. A szlovák nacionalista pártból Ján Slota egyik jobbkeze, Anna Belousovová  lépett ki és alapított saját pártot, amire nyilvánvalóan, döntő többségében, egykori SNS-es szavazatok érkeztek, jobban mondva elvesztek.

Hiba lenne azt is állítani, hogy a Híd megalakulása óta, szentéletű politikát folytat. A szlovákiai magyar politika élet legmélyebb és legsötétebb vermébe pillanthattunk be a választások éjjelén, amikor Bugár és Berényi pártelnökök kölcsönösen egymást köpködték. Mindkét politikus szerint ugyanis a másik oldalról érkezett, az ellenük folytatott gusztustalan kampány, ami miatt ilyen siralmas választási eredményt értek el. Politikájuknak ez volt a fő motívuma az egész kampány során, amelyet sajnos sikeresen ültettek el a szlovákiai magyar szavazókba is. 

Miért nem szavaztam az MKP-ra?

Ha az MKP sikertelenségét nézzük, könnyű ujjal mutogatni Bugárékra, hogy igen, miattuk buktunk már másodszor. De az, hogy ez a bukás magából a pártból származik, senkinek nem jön át. Miután Csáky lett a párt vezére, akkor következett be az első bukás. Utána hivatalosan és névlegesen Berényi lett a főnök. Az MKP gerilla kampánya során a postaládámban csak úgy sorjáztak a szebbnél szebb választási papírdarabok. Honnan volt erre ennyi della? Sokak szerint az egyik legjobb darab az volt, amiben 12 pontban üzenték, mit kíván a felvidéki magyarság..ööö…az MKP tagjai. Minden oldalon olyan fotókat láthattunk ezeken a szórólapokon, amelyek a legjobb Kim Jong Il mémet is simán levernék: első oldalon Csáky koncerten, második oldalon Csáky Bushal, harmadik oldalon Csáky a pápával, stb.

Az MKP ezen kívül nagyon semmit sem tudott felmutatni. Hogy miért lenne érdemes rájuk szavazni, arra az emberek még nem jöttek rá. A választók felé állandóan kommunikált fő üzenet – miszerint a pártra leadott szavazat jelenti az egységet és az  áruló csakis a Híd  lehet – az hosszútávon nem lett kifizetendő. Az emberek általában logikusan gondolkodnak – bár Fico 44% alapján lehet ez a kijelentés nem teljesen igaz – és felteszik magukban a kérdést: miért szavazzanak egy olyan pártra, amelynek legnagyobb gondja a helyi riválisra való állandó mutogatás?

Az MKP elvárta, hogy az emberek őket karikázzák be (magyarországiaknak: őket ikszeljék be), majd a választások után, a szent célként hirdetett egység hirtelen átváltozik fizetések felvételére. És ennyi. Az MKP kampánya kimerült abban az üzenetben – saját MKP-gyűlésen való részvételen szerzett tapasztalat - hogy a Híd a szlovákokkal karöltve mindenkit agyonlő aki meg mer szólalni magyarul, de ők elhozzák a békét, a szabadságot és az igazságot. Ilyen kőkemény üzenetek után ne csodálkozzanak az MKP-nál, hogy a Híd jobban végzett a választásokon. Nem tudtam szavazni rájuk én sem.

Kártékony Orbán, buta fideszesek

Az egész történet legalja és legfájóbb pontja, hogy a magyar széthúzás kialakításában elévülhetetlen érdemeket, pont a szavakban nemzetegyesítő és nagyon magyar Fidesz szerzett. Érthetetlen, és felfoghatatlan, hogy Orbán Viktor másodjára sem hajlandó együttműködni Bugárral, hanem csak az újra a parlamenten kívül rekedt MKP-vel hajlandó leülni a tárgyalóasztalhoz. El tudom képzelni, milyen jól megbeszélnek mindent egy sötét szobában, ahol aztán hiába várják a többiek, hogy felkapcsolják a lámpát, csak épp se Orbán, se az MKP nem éri fel a villanykapcsolót.

Orbán Viktor kártékony számunkra, szlovákiai magyaroknak, mivel nem veszi észre, mennyit ártanak azzal, ha leárulózzák Bugárékat mint ahogy azt a minap Kövér László, a magyar parlament elnöke tette. Az ilyen beszédre csak az MKP szavazói ugranak, mint a kutyák a szerető gazdihoz, de a Híd szavazói – jobb híján – mérgükben csak a fejüket tudják a falba verni. És megint a magyarság szívja meg, mert a legutolsó népszavazáson kiderült, hogy csaknem elfogytunk, de a maradékainkat is sikerült a magyarországi politikának megosztania. 

Kövér László mondta: Amit Bugár Béla csinált, azzal, hogy megszakította személyes ambíciói kielégíthetetlensége okán az MKP-t, és annak szavazóbázisát, az szerintem nemzetárulás. Sajnos, nem nehéz megtalálni a térképen azt magyarországi pártot mely "ambícói kielégíthetelensége okán" önkényesen két részre osztotta az országban lévő összes magyart. (Ez az ember komolyan vállalhatatlan, nemrég az ügynöktörvény témáját jellemezte, mint gumicsont, most pedig nemzetárulózik – Csehszlovák Kém megjegyzése). Végül, de nem utolsó sorban a többségi nemzet reakciója: a jó szlovák ember véleménye megint csak árt az itteni magyarságnak, miszerint, már megint ez az Orbán, a Fidesz, már megint beleszól a dolgainkba.

Gratulálunk.

Az általam röviden összeszedett három tényező következményeit, amely megmérgezi a szlovákiai magyar politikai életet, csak az nem látja, aki vak. Amíg az elmúlt évben a révkomáromi március 15.-ei ünnepségeken a szónok még ezt mondta: bár már megkaphatjuk a magyar állampolgárságot, de azelőtt is mindig tudtuk hogy azok vagyunk – tömegben pedig hatalmas éljenzés tört ki. Az idei ünnepi megemlékezésen pedig a hidas politikusok beszédeit kifütyülte a tömeg. Hasonló eset történt Párkányban. Abban a Párkányban, ami nem is lehetne szebb példája a békés szlovák-magyar együttélésnek. A Csemadok szervezet által megrendezett megemlékezés során az MKP koszorúzhatott, de a Híd nem. 

Amikor ilyen esetek történnek, lehet tényleg elfelejti a magyar, hogy miért kellene neki elmenni magyar pártra szavazni. Mert hányingere van az egésztől, és inkább otthon marad azzal a tudattal, hogy lehet nem kerül be vagy a Híd vagy a Magyar Koalíció Pártja, de hála istennek a Nap még felettünk, a Föld alattunk.

Jómagam is így tettem.

70 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr874322822

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tudom én mi az a BUX 2012.03.19. 17:43:28

„Száz évnél hosszabb lejáratú vagy akár örök időkre szóló kötvények kibocsátását fontolgatja, a brit kormány − ismerteti a Napi Gazdaság az AP hírügynökség brit pénzügyminisztériumi illetékestől származó információját. A potenciális vevőkkel várhatóan ...

Trackback: Aki nem akar adni magából 2012.03.19. 17:43:27

Belföldön épp az átkozott fülkeforradalom bizonyította, hogy a magyar nem alattvaló se genetikailag, se viselkedéstanilag. Azért szavazta le a baloldali kormányt, mert megelégelte, hogy a szocialista vezetés bolondériái, az „európai értékek” meg úgy ál...

Trackback: Aki nem akar adni magából 2012.03.19. 15:57:59

Belföldön épp az átkozott fülkeforradalom bizonyította, hogy a magyar nem alattvaló se genetikailag, se viselkedéstanilag. Azért szavazta le a baloldali kormányt, mert megelégelte, hogy a szocialista vezetés bolondériái, az „európai értékek” meg úgy ál...

Trackback: Orbán Viktor elégedett 2012.03.19. 14:04:26

Orbán Viktor a Videoton-Debrecen focimeccsen kísérte végig kedvenc csapata bukását. Az eredményről még nem sok fogalma lehetett, amikor a mém alapjául szolgáló fényképet készítette a HVG újságírója. A miniszterelnöknek már régen kijárt a saját mém, lássuk…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Indriq 2012.03.19. 11:41:39

Most legalább pontosan lehet látni, hogy milyen kártékony a fidesz.

takács bálint (törölt) 2012.03.19. 11:42:50

szlovákiában és magyarországon is az egyéni képviseletet kellene megerősíteni. német-osztrák mintára tartományi parlamenteket kellene szervezni. tisztán az egyéni képviseletre alapozva. és mellettük működhetne a pártlistás országgyűlés.

az iskola (a kultúra) szervezést ezekre a régiós önkormányzatokra kellene bízni úgy, hogy a régiók megkapják az áfát.

és akkor egész középeurópa (leszámítva a balkánt) tartományi szinten szerveződne. tehát középtávon lehetne ebből egy középeurópai bundesrepublik. amiben szlovákia vagy magyarország ugyanolyan szabadállam, mint ausztria, vagy bajország. pozsony és budapest ugyanolyan tartományi központ, mint bécs, vagy münchen.

mondok egy példát: nem szlovák és magyar államvasút lenne, hanem bundesbahn. középeurópai finanszírozású egyetemek lennének. középeurópai lehetne a legfelsőbb bíróság, közép európai médiatanács, középeurópai bundesrepublik.

a nacionalizmus a föderalizmusban és a regionalizmusban képes feloldódni. az államiságban a legkevésbé sem képes.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2012.03.19. 11:49:45

Nekem ebböl leginkább az jön le, hogy a szlovákiai magyarok politikai kultúrája is nagyjából olyan, mint a magyarországi magyaroké.

Nem látok ebben semmi meglepöt.

Németh András 2012.03.19. 12:17:47

Van még olyan környékbéli ország ahol nem sikerült a zanyaországbéli magyaroknak megfúrni a külhoni kisebbségeket?
Egyszerűen hihetetlen luxus hogy a Romániában Szlovákiában meg ki tudja még hol két párt próbálja a magyar érdekeket (akarom mondani az anyapártok seggét) kiszolgálni.

A Magyarországon jelenlegi határain túlra szakadt magyaroknál csak egy kevésbé inteligens népség van és azok azok a magyarok akik itt maradtak bent (tisztelet a kivételnek, de az otthonülő csendes kivételek az egész szempontjából semmit sem érnek).

Uff...

lyken 2012.03.19. 12:17:47

"Az MKP gerilla kampánya során a postaládámban csak úgy sorjáztak a szebbnél szebb választási papírdarabok. Honnan volt erre ennyi della?"

Ugorj át Komáromba, beszélj a nyomdász cégekkel. Bőven tudnának mesélni róla, hogy mekkora arányú a politikai pártok részéről a ki nem fizetett munkák mennyisége. Arról szintén, hogy egyik párt sem kér munkát számlára. Mind áfamentesen fizet. Az a nyomdász aki ezt szóvá teszi, nem kap több megrendelést. Pártfüggetlenül.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.03.19. 12:17:47

Szlovákia "Tőkés Lászlója" az aktuális MKP vezér, "Berényi József".

Milyen érdekes párhuzam, nem? Minden szomszédos országban van ennek a szar viktornak egy nemzetet bomlasztó marionettje.

Azt azért tisztelettel jelezném a poszt Írójának, hogy azok a fiúk, akik most úgy radikalízálódnak (értsd: fújolnak, erőt fotoktatnak később tojást dobálnak) a HÍD-dal szemben az MKP szimpátiájával, azok bizony mind-mind magyarországról irányított/fizetett FIDESZ-bérencek.

Újfent tisztelettel jegyezném meg: Szokj hozzá, ez csak a kezdet!

dr Smittpálelnökúr 2012.03.19. 12:17:48

@α Ursae Minoris: nekem pedig az jön le, hogy a szlovákiai magyarok politikájába is sikerült kéretlenül belepofázni tőlünk.

blah 2012.03.19. 12:17:48

bakker én itthon sem tudok egyik pártra sem szavazni mert nem látom, hogy bármiben is képviselnének engem... csak meg kell nézni a tárki felméréseit, kb az ország fele így van ezzel

Mária 2012.03.19. 12:21:17

A történetről ez a szakállas vicc jutott az eszembe:

*

Egy fiatalasszony éjszaka azt álmodja, hogy egy kétméteres néger kergeti meztelenül, álló felszereléssel.
A nő menekül, fut, amíg bírja, végül kifulladva megáll, szembefordul a négerrel és megkérdezi:
- Mondja, mit akar maga tőlem?
Mire a néger:
- Asszonyom, én magától?! Hiszen maga álmodik engem

*

A határon túli pártok közötti acsarkodás azért van, mert a határon túli magyaroknak erre van IGÉNYE.

Ha nem lenne rá igény és nem lenne hozzá közönség, akkor nem csinálnák.

csárli hárper 2012.03.19. 12:21:18

sajnálom hogy ezt kell írnom, de ti tényleg elhittétek hogy a fidesznek számítanak a határon túli magyarok?
csak parasztvakítás mint minden más amit ez a pártnak csúfolt maffia csinál...

SvenH. (törölt) 2012.03.19. 12:31:27

@Mária: ah...
Orban exportalta a forradalmat...
csak ennyi tortent, hogy nem scak a hataron beluli magyarok utaljak egymast hanem a kintiek is, ezt is elerte

lyken 2012.03.19. 12:33:33

@α Ursae Minoris: Ez teljesen így van. Pont Párkányban tekinthető meg, hogy az elvileg alig kereső szlovákiai magyar politikus miből tud felhúzni gyönyörű "családi házat". Úszómedencével, konditeremmel, mélygarázsal. Bevallási hajlandóság meg gondolom mint a Budapesten. A bevallásokon a sok utánfutó, meg Wartburg, trabi, meg másfélnégyzetméteres lifthók. Hajó, sportkocsi, házak, földek meg a család nevén.

Fidesznek a határon túli magyarok egy gumicsont, ami segít elterelni a figyelmet a saját, hazai szarságaikról. Ha kicsit szítják a dolgokat, az jó a fidesznek is, jó a Slotának is és jó a Ficónak is. Nyomathatja mindenki a nagynemzeti sódert a saját táborának. Inkább menne el mind a p*csába és hagynák békén a gazdaságot.

lyken 2012.03.19. 12:37:27

@SvenH.: Na, ez konkrétan nem igaz. A magyarok egyszerűen ilyenek. Amerikában meg lehet nézni, hogy 1960 óta, mióta az 56-osok kiértek és elkezdtek "megállapodni", az megy, hogy ahol összeáll egy magyar közösség, ott rövid idő után elkezdenek klikkesedni, aztán áskálódni. Floridai ismerős mesélte, hogy konkrétan egymást jelentgették fel az ilyen-olyan hatóságoknál.

Maffiózó 2012.03.19. 12:51:06

Nagy mese ez a történet, nincs jobb dolgotok mint , hogy itt veszekedtek...

Dr.Bio74 2012.03.19. 12:53:03

@SvenH.:
Én nem utálok senkit, az utálat és a gyűlölködés túl sok energiát kíván, ami ráadásul csak arra fordítódik, hogy lassan tönkre menj te is, meg a környezeted.
A közönség meg a kínálat pedig tényleg összefügg, ennek ellenére a "kínálók" szerintem messze a legaljasabb kategóriát jelentik, mint az esetlegesen, a helyzetet átlátni képtelen közönség.

Kutchek (törölt) 2012.03.19. 12:53:20

Mi lesz itt, ha az MKP-ésok a magyar parlamentbe bejutnak, a szlovákba pedig újfent nem:)))))

kalandfereg 2012.03.19. 12:56:24

Ez állati logikus, hogy a Fidesz leárulózza azt a pártot, amelynek bár nagyobb bázisa van, a Fidesz nem hajlandó együttműködni velük, hanem helyettük egy parlamenti küszöböt konzekvensen el nem érő banda támogatásával szalámizzák le a szlovákiai magyarok esélyeit.
Mégis mit kéne csinálnia a Hídnak, hogy elkerülje az áruló jelzőt? Kollektív öngyilkosságot elkövetni, hogy a szavazótábor (egy része) akadálytalanul áramolhasson a Fideszhez még Szlovákiában is?
A szlovákiai magyarok helyében nagyon határozottan küldeném el a Fideszt a p.csába. Nekem ebben a történetben ők tünnek az igazi árulónak.

Maffiózó 2012.03.19. 12:59:12

@Indriq: Nem tudom mi bajod van haverko,miért kártékony a Viktorka pártja?

Dr.Bio74 2012.03.19. 13:11:29

@kalandfereg:
Árulók nincsenek. Vannak magyarok és vannak magyarabbak és vannak a legmagyarabbak, oszt ez mellett lehetnek európaiak de ott is vannak europérebbek és természetesen a legeuropéróbbak.
Amúgy a legpartalanabb az a vita ahol két tábor üvölt egymással, hogy áruló, bár mint látható tuti dolog, mert az áruló az bezony súlyos argumentum, annyira, hogy még azt sem illik megkérdezni a kiáltójától, hogy mi van a süvöltés mögött.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.19. 13:11:29

@α Ursae Minoris:

Nem egészen erről van szó. Csak arról, hogy szintén emberek. Akit módszeresen megzavarnak, az megzavarodik:

www.kibulizottorszag.net

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.03.19. 13:11:29

Milyen meglepő hogy kettőnél több magyar bármely adott helyen azonnal megosztó-kirekesztő-gyűlöletkeltő játékot kezd játszani...
(egyébként nagyon jó és tárgyilagos az írás, élmény ilyen józan, összeszedett gondolatokat olvasni erről a témáról)

reálisan 2012.03.19. 13:12:24

Elképesztő az aktivitás, amellyel mocskolják itt a FIDESZt, pedig 15.-én szavaztak ismét a magyarok: hatalmas többséggel a FIDESZ-re. Bugár Béláról meg annyit, hogy én régóta figyelem a nyilatkozatait, egy igazi köpönyegforgató karrierista. Tök jól teszi a miniszterelnök úr, hogy nem áll szóba vele!

Melchi Zadok 2012.03.19. 13:21:59

Talan ez az elso posztod, amellyel szinte szo szerint egyet tudok erteni.
Isten ovjon benneteket, egy olyan orult szarhazitol, mint orban. Bar ficoban megvan az akarat, gondolom....

endre2714 2012.03.19. 13:29:08

Masnak is ez jutott eszebe errol a posztrol, mint nekem - az elso olyan iras ezen a blogon, amitol - csodaval hataros modon - nem ment fel bennem a pumpa es egyetertek szinte minden mondataval. Ezt egy hetfotol nem vartam volna :)

lyia (törölt) 2012.03.19. 13:50:37

Sok találgatnivaló nincs, a szlovákiai (illetve szinte bármely határon túli) magyar közösség problémáját a periféria-szindróma okozza: a csökevényesen megvalósult polgári átalakulás, az individuális jogok tiszteletben tartásának alacsony foka, a politikai kultúra ezekből eredő szegénysége. Politikai vitáinkat ezen a tájon sokkal kevésbé uralja a ráció, mint nyugaton, mifelénk az érzelmeknek sokkal nagyobb a szerepe, ebből fakadóan viszont a problémák megoldási irányai is inkább érzelmi síkon rajzolódnak ki.

A másik alapvető probléma "Trianon". Amíg a véglegesség szándékával nem zárjuk le ennek a szerencsétlen történetnek az aktuálpolitikai túldimenzionálását, addig szlovák oldalon a magyar revanstól való félelem, a magyarok részéről pedig az örökké élő sérelmi attitűd zárja ki az értelmes együttműködés lehetőségét.

Pedig mindkét nép gazdagodna, ha a szlovák és a magyar népesség határsávjában egyre nagyobb teret nyerne a kétnyelvűség, a másik nép kultúrájának fokozottabb megismertetése.

Ebben viszont politikusainknak kellene élen járni, és az indulatok szítása helyett a békés együttműködés szükségességét és lehetőségét kellene propagálniuk, nem pedig azt, hogy mi teszi különbözővé az egymás mellett élő embereket.

A magyarságnak előbb vagy utóbb meg kell lépnie a maga "német-francia" kiegyezését a szlovákokkal, románokkal, szerbekkel, de nem az egymástól függő és ezért kényszerből támogató nacionalizmusok gondolatkörében, hanem az európaiságban egyesülve.

puffatag 2012.03.19. 13:56:47

@reálisan: 15-én a kossuth-téren magyar és lengyel nácik (szerintem bayer, széles stb nácik, az itt lévő lengyelek a radio marija nevű náci-katolikus adó hallgatói), a többiek nagyrésze az önkormányzatok által megzsarolt dolgozó volt... a köpönyegforgató pedig a berényi nevű bérborz és nem bugár

csárli hárper 2012.03.19. 14:05:35

@reálisan: mekkora szerencse hogy a "miniszterelnök úr" nem köpönyegforgató...

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.03.19. 14:13:37

Az lejött, hogy Fidesz fóbiád van, meg Orbán fóbiád van.
Az is hogy utálod a MKP-t.

De hogy még a HID-ra se szavaztál az nagyjából ugyanazt bizonyítja, mint az összes eddigi bejegyzésed, hogy általában és végérvényesen a magyarokat utálod országostul.

Nem baj ez, csak mi a faszér játszod itt az aggódót aki jót akar nekünk, a mi országunknak, a mi nemzetünknek.
Neked ehez láthatóan semmi közös az égvilágon.

clegane 2012.03.19. 14:14:15

szóval a szlovákiai magyar pártok politikusai is korruptak és rövidlátóak, a választópolgárok pedig ostobák és tájékozódni sem hajlandóak?

szomorú ez, de miért kéne ezért bárkit hibáztatni?
attól még, hogy ugyanilyen a fidesz is meg a birka tábora, nem hiszem hogy ez amúgy egy fertőző valami lenne, ha nem ilyenek lennének maguktól az emberek.

blackwall 2012.03.19. 14:14:15

Hát nem tudom. Mivel nem élek Szlovákiában nincs akkora rálátásom, hogy mi megy ott, de szerintem egy picit túlértékeled a magyar miniszterelnök szerepét ebben a kérdésben. A döntő tényező itt az, hogy az eddigi egy darab helyett most már két magyar kötődésű pártra lehet szavazni. Ez pedig azt jelenti, hogy a magyar szavazatok mindneképp meg fognak oszlani, akármit is csinál Orbán (akár az egyiket, akár a másikat, akár egyiket sem, akár mindkettőt támogatja). Az szerintem szinte lehetetlen, hogy az összesen kb 10% szavazat pont 5-5 arányban oszoljon meg és ezáltal a teljes szlovákiai magyarság képviseltetve legyen. Ebből a szempontból - szándékos túlzással :) - Orbán támogatása nem több, mint bármely magyarországi celebé.

Viszont az érdekes kérdés, hogy van-e létjogosultsága a nemzetiségi alapú szavazásnak (én nem tudom a választ). Főleg a szlovákiai magyaroktól kérdezem, hogy volt-e bármi érzelmi/gyakorlati hozadéka annak, hogy korábban az MKP, nemrég a Híd tagja volt a szlovák kormánynak? Tudtak érdemi (akár szimbolikus, akár gyakorlati) lépéseket tenni a magyarság helyzetének jobbításáért? Amikor ellenzékben voltak, nyújtott legalább valami bátorítást, hogy van egy magyar párt a parlamentben? Engem őszintén érdekel ezekre a kérdésekre a válasz.

Hertelendi 2012.03.19. 14:20:41

@Maffiózó: Bocs! Igazad van! Viktor pártja nagyon hasznos! Nekik! Többszörös milliárdosok! A Viktorka is! Mondom, hogy hasznos!

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2012.03.19. 14:26:28

@melchi zadok: @endre2714: A posztot nem én írtam, hanem 2002 kolléga, aki Párkányt képviseli.

Ez szlovák blog, ahol szlovák ügyekkel és a szlovák gondolkodással ismerkedhettek meg közelebbről - különböző, változatos formában.

Természetesen - csökkenő számarányuknak tükrében - időnként, helyet adunk a szlovákiai magyar bloggerek véleményének is.

daito 2012.03.19. 14:26:28

@Trompf: "Nem baj ez, csak mi a faszér játszod itt az aggódót aki jót akar nekünk, a mi országunknak, a mi nemzetünknek.
Neked ehez láthatóan semmi közös az égvilágon."

Szerencsére Neked annál több a közöd. :-)

@blackwall: "de szerintem egy picit túlértékeled a magyar miniszterelnök szerepét ebben a kérdésben"
Miért is tenné? Ő él kint, nem Te, ezt jól írod. Neked mond valamit Fico neve? Slotáé? Basescu?
Az a helyzet, hogy jó eséllyel Neked és más magyar állampolgárnak mond a különböző országok vezetőinek a neve. Olyan, aki gyakran szerepel a magyar médiában, azt biztos ismered, és valamilyen értékítéletet is kapcsolsz hozzá. Az átlag magyarországi magyar Fico-t biztos rosszabbnak tartja, mint Radicová-t vagy Dzurindát, de Slotát az összesnél rosszabbnak; pedig nem olvasgatjuk a politikai programjukat napi szinten.
OV szerintem a szlovák média legtöbbet foglalkoztatott magyarországi magyar politikusa, akiről főleg a szomszédos országokban - mindenkinek van véleménye.

Éhes_ló 2012.03.19. 14:33:45

@Németh András: szerintem nem fúrt meg senki semmit.
Az ottani emberek eladók fillérekért bárkinek bármikor és képtelenek a sajátjaikat szolgálni, amazok meg ezt megélve szarnak a fejükre.
No most ez a helyzet és ezt a halom szart nem kell kenegetni a hazaiakra, bár azok is megérnek vagy két fillért.

Maffiózó 2012.03.19. 14:35:41

@Hertelendi: Na de Hertike...ugyan ezt tennéd te is, ha ott lennél tudod te is...minek ez az álszent szöveg :)

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2012.03.19. 14:43:52

Orbán egy tehetséges ember.
Tehetsége a rombolásban rejlik, mely hasznosnak tűnt 1989 táján, de ma már nincs rá szükség.
Le kellene zárni a rendszerváltást, de nem olyannak aki benne volt, mert nem csak nem tűnik hitelesnek, de valójában sem az, hanem újaknak, akik nem voltak benne a régi rendszerben semmilyen módon.

blackwall 2012.03.19. 14:52:06

@daito: Nem érted. Orbán nyilván a legtöbbször szereplő magyar a szlovák médiában. Ezt nem vitatom. A kérdés az, hogy Orbán akármilyen tevékenysége mennyire befolyásolja a magyar pártok sikerét a szlovák választáson. Én annyit állítottam, hogy eleve nagyon kicsi az esélye annak, hogy mindkét magyar párt bejut, ezért orbán tevékenysége EBBŐL A SZEMPONTBÓL majdnem mindegy.

L. Gyorgy 2012.03.19. 14:57:16

Sajnos addig nem látok esélyt a politikai éleslátásra, amíg a politizáló emberek a politikusok megnyilvánulásaiból építik fel a véleményüket.
Ellentétben az őrültekkel, akik a közhiteles nyilvántartást hívják segítségül:
tempohirek.com/2011dok/110611/Esemenyvazlat%20HajduBet%20Elso%20reszlet%20110611..pdf

Nem fordítva kellene ennek lennie?

Bár a link anyaga nem a magyar-szlovák ügyekkel foglalkozik, azért tettem ki, hátha valaki eltanulja ezt a módszert.

SillyKohn 2012.03.19. 15:02:19

Nem lehet mondani, hogy odavagyok Viktorért, de szerintem érthető, hogy a két szlovákiai magyar kötődésű párt közül a tiszta magyart tekinti természetes szövetségesnek. Egyrészt ő Magyarország miniszterelnöke, másrészt a Fidesz eszmeisége (vagy retorikája?) is ebbe az irányba mutat.
Valaki írta, hogy a Híd szavazóbázis a nagyobb, mint az MKP-é. Ez tényleg így van, de a különbséget pont a Hídra szavazó szlovákok jelentik. Aki esetleg nem tudná, a Híd olyan régiókban is nagyszámú szavazatot szerzett, ahol magyarok nem vagy alig élnek.

diesel12 2012.03.19. 15:11:46

Normalis korulmenyek kozott egy olyan part mint a Hid nagyobb sikert erhetne el kisebbsegi kerdesekben mint egy szintiszta nemzetisegi part. Normalis viszonyok kozott, de mivel ez politika ez nem ervenyes.

SillyKohn 2012.03.19. 15:11:58

@blackwall:
"Én annyit állítottam, hogy eleve nagyon kicsi az esélye annak, hogy mindkét magyar párt bejut, ezért orbán tevékenysége EBBŐL A SZEMPONTBÓL majdnem mindegy."

Ez azért nincs teljesen így. Orbán bizonyos lépései (pl. a legrosszabb pillanatban meghozott állampolgársági törvény - amire egyébként az MKP is figyelmeztette) képesek mobilizálni azokat a szlovák szavazókat, akik egyébként nem mennének el választani. A nagyobb részvétel pedig mindig hátrányt jelent a szlovákiai magyaroknak, akik ráadásul kisebb arányban mennek el választani, mint a szlovákiai átlag.

atti.atti 2012.03.19. 15:13:42

Lehet itt vitázni ,hogy ki a hibás a jobb vagy a baloldal!

De az igazság az ,hogy a magyarok ILYENEK!

Bárhol van egy magyar közösség, mindenhol a széthúzás , klikkesedés, egymásfúrása megy! Legyen ez bárhol a Világon! Nagyon jó példa erre Amerika, Kanada vagy Ausztrália.... De múltkor olvastam ,hogy az egyik horvát városban a tengerparton lakik kb. 1000magyar és még nekik is sikerült 2részre szakadni úgy ,hogy szóba se állnak egymással....

Nagy divat ma a politikusokat szidni bármelyik oldalon, de ne mindig bűnbakot keressünk hanem találjuk meg magunkban a hibát.

A magyarok ilyenek!

lyken 2012.03.19. 15:15:09

@reálisan: Egy hozzád hasonlónak írták ezt a kommentet: vilagnezet.blog.hu/2012/03/16/diszlajkoltam_orban_viktort/fullcommentlist/1#c16121444

Beidézem, hogy ne kelljen klikkelni. A jobbikos résztől eltekintve teljesen egyetértek vele. Bár a "miniszterelnök úr"-ból felsejlik annak esélye, hogy a tények nem fognak meghatni, vagy kizökkenteni az ájtatos Viktorizmusból.

"Mindketten tudjuk hogy neked akkor jó magyarnak lenni, ha a miniszterelnököt Orbán Viktornak hívják. Különben az élet értelmetlen. Imádom egyébként hallgatni a hozzád hasonló vérfideszesek érveit, akiknek egyébként az MSZP idejében is pont ugyanolyan jó volt, mint a fidesz idejében, ergó a hozzád hasonlónak kurvára mindegy hogy hívják az aktuális miniszterelnököt, de valamiért mégis rögeszmévé vált fideszre szavazni. Imádott pártoddal csak az a baj, hogy úgy gáz ahogy van. Ha az igazságérzetedet VALÓBAN baszkurálná mi folyik magyarországon, akkor nem egy köpönyegforgató szájkaratézó, posztkommunistákkal dugig rakott ambivalens impotens tömörülésre szavaznál, aki éjjel nappal pofázik, aztán a nagy dumák után megcsinálja homlokegyenest az ellenkezőjét amit addig szajkózott. Minden hétre jut egy ilyen példa, legutóbb az ügynöktörvény leszavazásánál bizonyította fidesz, hogy jobb a pisában tovább ázni, mint égni a tűzben. Ha téged nem a miniszterelnök személye érdekelne, akkor a Jobbikot támogatnád, azt a pártot akik, elmúlt 20 (40) év problémáihoz semmiben sem köthetők, viszont még a viharos ellenszélben, és folyamatos lejáratókampányban is tettek az asztalra, nemcsak elvettek.

"Akkor volt szar, amikor a kormány parancsára ünneplőket vertek és lőttek félholtra Bp utcáin."

Megvolt a lehetőség sittrevágni az összes szemkilövetőt. Megvolt a lehetőség "elszámoltatni". Ül valaki sitten? Kurvára nem. Csak Pofázunk pofázunk, pofázunk, kommunistázunk, elmúltnyócévezünk, közben szép csendben elévül minden ugye. Egyébként majd kiváncsi leszek, mi lesz az első nagyobb fidesz ellenes megmozdulásnál, mennyire humánusan fog reagálni imádott pártod.

"Akkor volt rossz amikor megduplázták az adósságunkat. Amikor a multik és a bankok helyett én fizettem európa 2. legnagyobb adóterhét"

Most viszont kibaszták a fél országot a munkahelyéről, így a többségnek az adóbevallása tényleg elfog férni egy söralátéten. Az egyetlen választási ígéret amit teljesített. Azt meg már meg sem merem kérdezni, vajon szerinted a fidesz hol volt az elmúlt 20 évben? Hajlamos vagy úgy beszélni, mintha két éve létező párt lenne. Itt volt a parlamentben, ellenzékben, úgyemlékszem, amikor valami jó nagy paraszt húzást kellett megszavazni, akkor teljes egyetértésben ők is rátenyereltek az igen gombra.

"Az ellene érzett gyűlölet a válaszotok mindenre"

Miért kéne szeretni azt, aki ellenzékben és kormányon is csak újtjában állt a megtisztulásnak? Aki hazudik éjjel nappal, akinek a bevallásán kevesebb van mint egy átlagembernek, mégis köztudott, hogy a fél országot felvásárolta már? A szememben jottányit sem ér többet gyurcsánynál. Mindkettő ugyanoda való. És utálom az idióta szavazóbázisát is. Nem a megtévesztett átvert embereket, hanem azokat a rögeszmés barmokat, akik miatt már 22 éve nem lehet lehúzni ezt a nagyranőtt szart. Akinek inge. "

puffatag 2012.03.19. 15:16:15

@SillyKohn: tehát neked nem tetszenek a békés együttélésre adott szlovák voksok...a híd a szlovák-magyar együttélésre alapul, a mindenkori mkp az etnikai alapú magyarkodásra

lyken 2012.03.19. 15:21:19

@reálisan: "Bugár Béláról meg annyit, hogy én régóta figyelem a nyilatkozatait, egy igazi köpönyegforgató karrierista."

IRONIA ON

Viktor nyilatkozatait nem figyelted véletlen? Légyszi dobj egy gyors összefoglalót az utolsó 3 éves nyilatkozatainak és igéreteiről. Nem kell túlspilázni, elég objektíven. Az se baj, ha csak strigulázol, hogy "ez bejött", "ezt nem tartotta be"... :))

atti.atti 2012.03.19. 15:22:13

Oldalfüggetlenül szerintem is az a normális ha a magyar miniszterelnök (legyen az bárki, bármelyik pártból) a színtiszta magyar pártot támogatja!

A Híd a szlovák szavazatok miatt kapott többet.... A Híd aki koalícióban volt kormányon és arra nem volt képes ,hogy az állampolgársági törvényt visszavonassa....

atti.atti 2012.03.19. 15:25:40

@lyken: Magának Orbán fóbiája van????

Mindenre Orbán a válasza.... Az olyanok miatt mint maga lesz egyébként tényleg kb. egy mártír.....

Ehhez semmi köze se az mszp-nek se a fidesznek, se Orbánnak se senkinek....

A magyar ilyen! Bárhol éljen, bármikor sose fog össze hanem széthúz annyi felé amennyire tud....

Az én családom disszidált a régi rendszerben mi is láttuk ,hogy a helyi magyarok ott mit csináltak... Volt 2politikai tábor és szóba se álltak egymással.....

És akkor még Orbán se volt....

A MAGYAR ILYEN!

Szamiz67 2012.03.19. 15:34:57

@atti.atti: OK, de ez kizárja, hogy mást is támogasson és mással is kommunikáljon? Ha jól tudom Orbán ,mint EU pártszövetség vezető tisztségviselője elég sok nem magyar párttal tart kapcsolatot, a 15-re ide érkező lengyel pártban sincsenek magyarok, mégis mekkora haverok Orbánnal. Egy vegyes magyar-egyéb párt miért van ettől rosszabb helyzetben, sőt 'büntiben' és miért nem lehet velük rendszeresen egyeztetni? Akárhogy van a Híd is képvisel pár tízezer határon kívüli magyart,ez nem ízlés kérdése, ez tény...

lyken 2012.03.19. 15:37:40

@atti.atti: "Magának Orbán fóbiája van?"
Nincs. De ha a beszélgetésnek ezt a részét akarod folytatni, a beugró egy lista Viktor utolsó 5 éves ígéreteiről jelölve, hogy pontosan miket tartott be.

komplikato 2012.03.19. 15:43:14

@reálisan: "Elképesztő az aktivitás, amellyel mocskolják itt a FIDESZt,"

Keményen megdolgoztak érte.

'... pedig 15.-én szavaztak ismét a magyarok: hatalmas többséggel a FIDESZ-re."

Persze, persze.

"Bugár Béláról meg annyit, hogy én régóta figyelem a nyilatkozatait, egy igazi köpönyegforgató karrierista. Tök jól teszi a miniszterelnök úr, hogy nem áll szóba vele!"

Pedig leírásod alapján egy tőről fakadnak, feltéve ha megállapításod valós egyáltalán BB kartársról. Ha nem, akkor még gázabb.

lyken 2012.03.19. 15:43:14

@atti.atti: "Oldalfüggetlenül szerintem is az a normális ha a magyar miniszterelnök (legyen az bárki, bármelyik pártból) a színtiszta magyar pártot támogatja!"

Várom már azt a napot, mikor mindenki rájön, hogy a színekben gondolkodás sehova nem vezet. Amíg népekben, pártokban, cigányban, magyarban, fideszben, szlovákiában gondolkozol, kötve vagy. Sok ember sír trianon miatt és megtorlást emleget. Meg jóvátételt. Hahó, ébresztő. Schengen? EU? Rémlik valami?

Szinekben gondolkozás helyett inkább közösségben kéne gondolkozni. Meg abban, hogy az EU 24 féle gazdasági akarata 24 felé húzza az EU szekerét. Aztán meg megy a nagy csodálkozás, hogy nem halad.

komplikato 2012.03.19. 15:43:22

@atti.atti: "Oldalfüggetlenül szerintem is az a normális ha a magyar miniszterelnök (legyen az bárki, bármelyik pártból) a színtiszta magyar pártot támogatja!"

Ja, ez Romániában is "marha jól sikerült". :(

komplikato 2012.03.19. 15:46:58

"Amikor ilyen esetek történnek, lehet tényleg elfelejti a magyar, hogy miért kellene neki elmenni magyar pártra szavazni. Mert hányingere van az egésztől, és inkább otthon marad ..."

Kedves Posztoló, nem tudom mennyire számít, de én megkérdeztem a szlovákiai kollégáimat, akik természetesen magyarok és nem találtam olyat, aki "magyar" pártra akart volna szavazni, megélhetési etnikai politikusoknak tartották őket. Szóval nem tudom melyik vélemény a reprezentatív?

@lyken: Szerintem nem azt kéne strigulázni amit betartott, hanem azt, aminek ellenkezőjét tette, az is tanulságos lista lenne.

Bartoki 2012.03.19. 15:58:53

Teljesen megértem hogy haragszol rájuk.

De aki nem szavaz, az gyakorlatilag az átlag szerint szavaz (meghagyja a többieknek a döntést).

Vagyis 44%-ban Fico-ra, 6% HÍD, stb. szavaztál.

Ez szerinted jobb mint az akár a HÍD-ra akár az MKP-ra leadott szavazat?

Ráadásul ha bejutott volna az MKP, elvileg még olyan is lehetne hogy nem Fico alakít kormányt.

papageno 2012.03.19. 16:03:57

@lyia: ..." Én dolgozni akarok. Elegendő
harc, hogy a multat be kell vallani.
A Dunának, mely mult, jelen s jövendő,
egymást ölelik lágy hullámai.
A harcot, amelyet őseink vivtak,
békévé oldja az emlékezés
s rendezni végre közös dolgainkat,
ez a mi munkánk; és nem is kevés."
József Attila
(1936. június)

Ezt a szép elképzelést, közel nyolcvan éve ilyen szépen megfogalmazták. Sajnos azóta sem vált valóra

SillyKohn 2012.03.19. 18:26:39

@puffatag:
"tehát neked nem tetszenek a békés együttélésre adott szlovák voksok..."
Hol írtam, hogy nekem? A kérdés az volt, hogy a Fidesznek tetszenek-e. Nyilvánvalóan nem és szerintem az ő szempontjukból ez érthető.

"a híd a szlovák-magyar együttélésre alapul, a mindenkori mkp az etnikai alapú magyarkodásra"
A mindenkori MKP? Szóval az az MKP is, amit 9 évig Bugár Béla vezetett, miközben a szlovák parlament alelnöki pozícióját is betöltötte? Te biztos, hogy tudod, miről beszélsz?

Orbán a magyar nép ópiuma! 2012.03.19. 18:26:40

Gyönyörű poszt!

Orbán exportálja a megosztottságot külhonba is! Bravó, micsoda teljesítmény! Perre arra számít, hogy majd ott is lesz néhány okos, de a legtöbbje birka módra követni fogja, s 2014-ben, a kettős államolgárság következtében majd jönnek neki szépen a szavazatok (ha ugyan addig Ficó ki nem toloncoltatja azokat a maygarokat…)

Orbán nemzetrontó politikája 3 dolgot ért el:
- itthon utálják egymást a magyarok
- külhonban is utékják egymást a magyarok
- a belföldi és külföldi magyarok is tuálják egymást!

Igaza van Kertész Ákosnak: genetikailag vagyunk egy hulladék, szar nép!

És hát 100 évvel ezelőtt is ,egfogalmazta az egyik legnagyobb magyar költő, Ady (Ha van Isten):

"Ha van Isten, ne könyörüljön rajta:
Veréshez szokott fajta,
Cigány-népek langy szívű sihederje,
Verje csak, verje, verje.

Ha van Isten, meg ne sajnáljon engem:
Én magyarnak születtem.
Szent galambja nehogy zöld ágat hozzon,
Üssön csak, ostorozzon.

Ha van Isten, földtől a fényes égig
Rángasson minket végig:
Ne legyen egy félpercnyi békességünk,
Mert akkor végünk, végünk."

joszip 2012.03.19. 18:33:28

"Hahó, ébresztő. Schengen? EU? Rémlik valami?"

Én is ezt mondom, az oda-vissza adok-kapok százada után vissza kell állítani az egyetlen, hosszú távon is nyugalmat és békét hozó megoldást: az 1938-as etnikai határokat - hisz úgysincs jelentősége az EU-ban. Ja hogy ilyenkor már nem érv Schengen? :)))

joszip 2012.03.19. 18:34:06

Egyébként meg 1989-ben azt hittem, az idő előrehaladtával majd egyre kevesebb súlya lesz a politikának, és 2010 körül már nyugodt, józan politizálás lesz. Ennek ellenkezője tapasztalható, szlovákba' még durvább a helyzet, úgyhogy túl sokat nem kell várni semmilyen választástól.
Inkább a civil mozgalmakban látom a jövőt, már persze az olyanokban, amelyek nem akarják politikába fordítani a dolgot ("ha már így összejöttünk")

puffatag 2012.03.19. 18:34:08

@SillyKohn: nyilván tudod melyik mkp-ról beszélek...vagy melyik rmdsz-ről stb... a gonosz törpéről beszélek, (alias grazi ápoltunkról) aki maga a haza, aki sose lehet ellenzékben

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.19. 18:34:08

@Orbán a magyar nép ópiuma!:

Kertész ilyet nem mondott. Alattvalóról beszélt. Nem ugyanaz. Azt akarta amit egyszer Orbán Viktor kívánt (mondta): ébredést.

blackwall 2012.03.19. 18:36:40

@SillyKohn: Ez logikusan hangzik, bár én kétlem, hogy Orbánnak ekkora mobilizáló hatása lenne Szlovákiában. Meg ha jól tudom, idén volt a legnagyobb választási részvételi arány, ami nem Orbánnak, hanem a Gorilla ügynek volt köszönhető. A Híd mégis bejutott. Mondjuk lehet, hogy ha csöndben marad, akkor az MKP is bejut :)

daito 2012.03.19. 19:04:15

@blackwall: így értem.
Így viszont azt írom, ha Orbán valaki mellé odaáll, két párt közül az egyik mellé, nyíltan, az - főleg külföldön - nagy valószínűséggel azzal jár, hogy az adott párt bukik. A büntető szavazók miatt.

atti.atti 2012.03.19. 19:31:00

@lyken: Beugró kérdésnek az is találó lenne ,hogy mi Gyurcsány betartott ígérete....

Szerintem nem kéne mindenben Gyurcsány vagy Orbánt vagy egyáltalán bárki bűnbakot keresni!
Nézzünk már egyszer szembe a saját magunk jellembeli gyengeségeivel!

Abban a horvát városban is Gyurcsány vagy Orbán választja szét azt az 1000(!) magyart politikai oldalakra? A 70-es, 80-as években is ők választották szét az amerikai, kanadai magyarokat? és még lehetne bőven folytatni....

Tudom ,hogy jó érzés egyet Orbánozni vagy valakire egyáltalán rákenni, de nézzünk már egyszer szembe azzal ,hogy mi bennünk, magyarokban van hiba!

Mindenhol csak széthúzunk és ellenségeskedünk egymás között! És ehhez nem kell se Orbán se Gyurcsány, se mszp se fidesz.... előttük is ez volt és utánuk is ez lesz....

atti.atti 2012.03.19. 19:31:01

Egyébként semelyik erdélyi vagy felvidéki magyar politikus és párt sem egy erkölcsbajnok.....

Oda állnak ahol a többet ajánlják és a hatalomban elfelejtik a magyar érdeket és ehhez se kell fidesz vagy mszp.....

Melchi Zadok 2012.03.19. 19:44:39

@Trompf: nekem meg az jött le, hogy amíg ilyen üresfejű fajankók élnek ebben az országban, addig orbánnak nincs félnivalója.

Orbán a magyar nép ópiuma! 2012.03.20. 10:45:41

@ByA:
Oh, persze…
Én is minden reggel ébredni akarok…

koponafej 2012.03.21. 11:24:16

Érdekes, reális cikknek tartom ezt és a hozzászólások 90%-át is. Többször is hangoztatva van itt a magyar nép széthúzásra való genetikai hajlama, ami szintén egy nagy igazság. Amivel viszont nem értek egyet, hogy ebbe a hajlamba nem lenne szabad beletörődni, és nyugtázni, hogy ez egy meghatározó alapigazság ami mindig is befolyásolni fogja a magyarok politikáját. Nem kell óriási tanultság, ahhoz, hogy ismerjük azt a pszichológiai-pedagógiai alaptételt, hogy a személyiséget genetikai és környezeti tényezők nagyjából egyformán befolyásolják. Ha az utóbb említett környezeti dolgokat vesszük, akkor abban igen komoly szerepe van a taníttatásnak és akár az ebből kiinduló önművelésnek, tanulásnak. Mindezzel arra szeretnék rávilágítani, hogy nekünk magyaroknak is el lehetne kezdeni tanulni (van is kitől egyébként) vagy okulni akár ebből a hibánkból. Különösen úgy, hogy már tudjuk, hogy mi az egyik legnagyobb hibás hajlamunk. Visszatérve a már említett genetika vs. környezet alapthézisre: az általam említett tanulással igen is megoldható lenne, hogy pozitív irányba alakuljon nemzetünk személyisége. Ezek után mindenki jogosan írhatja, hogy ez egy szép naiv álom. Ami mindaddig álom is marad, míg Közép Európában jelen van a (Magyarország estében állami szinten irányított, asszisztált) nacionalista ellenségeskedés.(Megjegyzésként még: ezek a problémák nemcsak a nemzeten belül, hanem nemzetközi szinten is igazak ha Magyarországon erősödik a radikális jobboldal -gárda, jobbik, betyárhadsereg stb... - akkor Szlovákiában is fog. És mindehhez a magát a határon túli magyarok segítőjének beállító FIDESZ és Orbán 2002-óta folyamatosan asszisztál hol akaratlanul, de leginkább szándékosan.)

koponafej 2012.03.21. 15:11:45

Javítva az előző hozzászólásomat: azzal nem értek egyet, hogy beletörődjünk abba a már sokszor említett genetikai hajlamba. Tehát nem azzal nem értek egyet amit leírtam. Elnézést csak kicsit kapkodtam:-)

Éhes_ló 2012.03.21. 22:08:20

Nem bánnám ha sem a kommentekben, sem itt végén nem genetikázna senki.

Se magyarról, se cigányról, se zsidóról, se feketéről, se másról.
Már ha értitek azt, hogy nincs olyan hogy népi gének, népi tulajdonságok.
Ez buta általánosítás és köze nincs a valósághoz.

A magyar sem nem alávalóbb sem nem különb más népeknél.
A tulajdonságai pedig normál eloszlásban megegyeznek a hasonló földrajzi-történelmi-társadalmi környezetben élő más népekével.

Érthető? Nem?

A genetikai meghatározottságot hirdetők, a népnév, származás, vallás alapján negatív előítéleteket hirdetők a rasszisták.
Akkor is azok, ha magyarokról hirdetnek negatívumokat csak mert magyarok és akkor is ha cigányokról, vagy zsidókról, feketékről, ázsiaiakról, muzulmánokról merik megtenni.

Világos, nem?
süti beállítások módosítása