tumblr_meiif9yGcc1qai089o1_1280.jpg

Ez az ember a permanens naftalinos kultúrharc korszakából pottyant ide nekünk, ni. Nem lesz irgalom, két évtized minden frusztrációját látjuk-halljuk hamarosan manifesztálódni: a Presbiter számára ugyanis a modern demokrácia csak a kultúrmocsok esélyegyenlőségét jelentette. (Fotó: prolidepp.tumblr)

Egyébként: kit érdekel, ha a kommunizmus idején valaki feltalálta magát? Mint ahogy farizeus módon hangzik ez az ideológiai furkósbot fideszes narratívában már vagy másfél évtizede, ugyanúgy az ellenzék részéről is pótcselekvés oltogatni a Presbitert, csak mert az ötvenes években vezető tervező volt, vagy a hatvanas években szerződése volt a SZOT-tal. Tudhatnánk: egy kormánypárti fejben két kategória létezik, a „”, megtért komcsi és a „népnyúzó, nemzetellenes, országunk kirablója” komcsi – így gondolkodik egy Magyar Nemzetes újságíró és így a kuruc.info gerillája is, no meg aki közte van.

Makovecz Imre, a „világzseni” a kiindulópont, ha meg akarjuk érteni Presbiter jelenlegi, felkent érzelmi állapotát. Képzeljünk el egy megbomlott agyú, totálisan sértett parasztot, akinek a spájzben mindig lógott valamilyen hurka vagy kolbász, de egyszer hitelre vett pálinkát a kocsmáros Ábrahámnál, azóta folyamatosan haragszik a zsidókra. A totális sértettség mellett totális sötétség ül tort Makovecz agyában, azt mondja: „Szent István emlegetése Szent István Magyarországán burkolt nacionalizmus az ő lyukas agyukban.” Persze, mondott őkelme még cifrábbakat is, itt elolvashatod, parádés.

Itt van nekünk, lyukas agyúaknak most az állami pénzekkel megtámogtott bosszú akadémiája, „a magyar művészeti elit gyűjtőhelye”, az MMA. Presbiter nem kertel: olyan időben él ő most, amikor „minden mulasztását megkísérli helyrehozni”, „minden olyan dolgot megtenni, amit korábban nem tudott megtenni”, és „mániákusan”, „minden lehetséges eszközzel” támogatja azokat, akik ezt akarják. „Egy történelmi, szellemi, etikai mérleg serpenyőjében ülünk. Az egyik serpenyőben kevesebben vagyunk, mint a másikban. És ebbe a kevésbe kell olyan súlyt produkálni szellemi és etikai értelemben, ami fel tudja venni a versenyt a serpenyő másik felével”.

Eljött a Presbiter ideje, aki végre államvallássá teheti a kultúrában is a magyar nacionalizmus lúzer olvasatát, hivatalosan is kánonná merevíti a magyar traumákat, és a legalávalóbb: ezzel magyarázza az MMA létét és létrejöttét, tragédia: „az ezeréves magyar történelem sok tekintetben a megveretések, kudarcok, vereségek története, már rég el kellett volna tűnnünk”, de – mekkora szerencse! – létezünk és van jövőnk, mert „tisztességes, tehetséges emberek nagyobb súlyt vetnek a latba a serpenyőben, ahol most vagyunk, mint a másik serpenyőben, a linkségnek a tömege”.

De vajon milyen mulasztásokról beszél a Presbiter? Létezik az a perverz nézőpont, amely alapján nem lehet haragudni a Presbiterre, a rendszerváltás óta rendszerben gondolkozik, és amit gondol, kimondja. Elég, ha másfél évtizedet ugrunk vissza az időben és fellapozzuk a parlamenti naplót, mindenre választ kaphatunk: „Miért engedünk egy maroknyi kisebbség lelki terrorjának, azoknak, akiknek minden csak magyarkodás, ami magyar, és minden szép, ami idegen?” – mondta 1995-ben, és így máris megértjük 2012-es coming outját is: „Erre a modern demokráciára én fütyülök, mert ez nem demokrácia, ez kisebbségi uralmat akar létrehozni a többség felett, és ebbe a fasizmus, a kommunizmus és a liberÁLizmus is beletartozik, nem tudom figyelembe venni.

Tanulságos példa ez az utókor számára hogyan veszi el a hatalom és a bosszú íze Kossuth díjas, idős ember eszét. A Presbiter, aki most fittyet hány a szekularizált magyar államra, az esélyegyenlőségre és a demokráciára, nem is olyan régen még fontosnak érezte ezeket a ma már megvetett értékeket: „A kultúrát is csak néhány ezer ember irányítja vagy annak néhány ezer ember a legfontosabb tényezője. De akkor tisztességes egy polgári demokrácia, ha az esélyek egyenlősége alapján alakul ki, hogy ki ez a néhány ezer ember. Ha a képességek, a tehetség, a rátermettség, nota bene az elhivatottság adja ezeket a sorrendeket.

Még szerencse, hogy Semjén Sátána, nem zavarta teljesen és végzetesen össze Presbiter urunk, akinek a magyar kultúra és művészet egy olyan finom szövetszerkezet, amelybe a fent említett idegenek „bakancsos lépésekkel hatolnak egyre inkább be és egyre inkább mélyre”, kétséget nem hagyva afelől, hogy a modern demokrácia által biztosított esélyegyenlőség számára  csak bosszúságot okozott. „Eddig még azt hihettük, hogy a kultúra az emberi eszmélés, a lét és a tudás, a kifejezés legfontosabb alapja (…) most az állampolgárok pénze az érték, és a kultúrmocsok egyenlő esélyének demokratikus biztosítására fordíttatik majd.” Ez kérem tiszta beszéd, végre, most lehetőséget kapott tenni ellene.

Ne háborodjunk fel Fekete Györgyön és az MMA tagjain, ők legalább hisznek saját hülyeségeikben.

Áldás, békesség.

42 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr384948576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EsteeSatmary 2012.12.05. 16:42:22

Ezektől a megélhetési megtértektől és a dumájuktól rosszul vagyok.

Régi Péter 2012.12.05. 16:42:50

Mint ahogy te is hiszel - pl. hogy semmi kivetnivaló nincs a családtagokkal való kúrásban.

ephart 2012.12.05. 18:56:24

a kampósoknak az nem fér be, hogy keresztény

a többi csak terelés és rizsa

Lencsés lstván 2012.12.05. 18:56:55

@Régi Péter: Megértően áll hozzá a családi szokásaidhoz .

Le_Penseur 2012.12.05. 18:57:13

Hány ilyen ember van még a fiókban?

@Régi Péter:
A húgoddal csetelsz, csak véletlenűl félre kattintottál?

Henriette Ráczmolnár 2012.12.05. 18:57:27

Fekete Györgynek egy nagyon egyszerű titka van: "művészként" (amúgy konkrétan: bútortervező belőépítészként) ő maga ha meggebedt is, sose tudott elismertséget érdemlő, jelentős, erős művet alkotni. a szakmai munkája pályája során végig középszerű, jelentéktelen maradt. idővel fel is adta. ezt a sikertelenséget pótolta fokozatosan egyre több politikai törleszkedéssel, hangzatos ideológiákkal, kultúrpápai hevülettel, mindentmegmondással, egyszóval agresszív rizsázással. amúgy egy nagy fúró, és bosszúálló is. de legyen bár koronás kultúrkirály, ostoba és korlátolt személyiség marad. most a kulturális élet Savanarolájának szerepét játssza el. hát ezt az ő szomorú történetét szívja most minden magyar kultúrlény. szomorú

collateral collector (törölt) 2012.12.05. 18:57:32

".. ez nem demokrácia, ez kisebbségi uralmat akar létrehozni a többség felett .."

pontosan ez történik.

Menő vagy nem Menő 2012.12.05. 18:57:38

Az a nagy helyzet, hogy Feketének igaza van, kimondja a kimondhatatlan dolgokat is burkoltan.
Szar dolog lehet,hogy ez egyeseknek fáj..

GERI87 2012.12.05. 18:57:51

Hiába na, a kor (és hatalom) meghülyíti az embert, Moldova György is eljutott odáig hogy "állnak majd még szobrai Kádárnak itt", mint a legnagyobb magyar államférfinak....
(maradjunk annyiban rájött hogy lehet hitellel..mások pénzéből..fenntartani az életszínvonalat....mert tömni kell a magyar pofáját különben baj lesz..és isten óvjon mindenkit a szőrös seggű büdös szájú jobbágyok ajvékólásától..)

Makovecz interjú részlet:

"Őket nem érdekli, hogy 1914-ben egy olyan országot, amelyben a lakosság hetven százaléka magyar volt, darabokra téptek szét, és a fasisztának tartott Horthy Miklós kétmillió menekülttel talpra állította,"

1914?
70% magyar?
2 millió?

Bácsi kérem mit tetszett olvasni?

szeberenyi 2012.12.05. 18:57:56

De ennek mi köze Csehországoz vagy Szlovákiához?

Dolgozónép 2012.12.05. 21:08:56

"Semján Sátána" ez kicsoda akar lenni? Semjén?

Dolgozónép 2012.12.05. 21:09:06

@GERI87: Van egy fogadásom: 50 éven belül állni fognak azok a szobrok. Ha benne vagy, unokáink elintézik...

kennyking 2012.12.05. 21:09:16

@szeberenyi: Ahhoz semmi.Inkább a szélliberáltizmushoz.Szánalom...Ilyen blogok olvastán érzem azt, hogy Feketének igaza van. Mintha a szlovák titkosszolgálat által szponzorált blog alátámasztaná minden mondatát.

visonka (6th ham) 2012.12.05. 21:09:30

"Cseh/Szlovákia egy anyaországi magyar szemével."
Téged ott miért zavar ez a fickó? Foglalkozz már azokkal akiken élősködsz.
Vagy talán ez kell az index-címlaphoz, már nem elég ha zsidó a blogger?

attila1 (törölt) 2012.12.05. 21:09:38

@GERI87: " a kor (és hatalom) meghülyíti az embert, Moldova György is eljutott odáig hogy "állnak majd még szobrai Kádárnak itt", mint a legnagyobb magyar államférfinak...."

20 éve ki gondolta volna, hogy kormányszintű lesz a Horthy korszak rehabilitációja?
A Kádár korszak, az életminőséget tekintve több embernek több jót hozott, mint az elmúlt ezer év összesen. Ha már senki nem él a rendszer áldozatai közül, mondjuk száz év múlva, simán kaphat szobrot Kádár. Más véres kezű magyar politikus, király stb is kapott

Dolgozónép 2012.12.05. 23:19:42

@attila1: Igazad van. Egyébként minden rendszernek vannak áldozatai. Az utóbbi huszonkét évnek sokkal több, mint a Kádárénak. Csak őket nem akasztották, hanem meghaltak az utcán. És még hősök se lettek belőlük.

Measurer 2012.12.05. 23:20:45

@Henriette Ráczmolnár:
Azért az mentségére szolgáljon, hogy igazi politikusi pályafutásra már csak nyugdijközelben adta a fejét. 1956-ban volt egy katonai kalandja. Innét derül ki, hogyan úszta meg a nemzetőrködést:
www.napkut.hu/naput_2001/2001_10/101.htm
Blogiró vszleg az iparművész második felesége révén Bratislavából ismeri Feketét :DDD

Amidazophen 2012.12.05. 23:52:53

De azt meg tudná-e mondani valaki, hol van Grespik, a kenyérdobáló?

bigthereal 2012.12.05. 23:53:07

@Measurer: Pozsonyról beszélsz, a Magyar Királyság egykori fővárosáról?

zembertelen 2012.12.06. 00:09:23

Ez az a Fekete aki a Sötét-ről magyarított? Nem sikerült.

bastian 2012.12.06. 00:31:52

Ez csak a zsidók újabb "trükkje".

"Schwarz úr" nekem ugyan nem hiteles.

Lehet, hogy már nincsenek is magyarok ebben az országban, csak még nem tudunk róla? :)

veracity 2012.12.06. 08:40:57

Egy négert ősz hajjal mutogatni, de általában külső rassz jegyekkel gúnyolódni, tréfálkozni rasszizmus. Ugyanolyan, mint amikor zsidókat jó nagy kampós orral ábrázolnak. Színtiszta rasszizmus.

Persze, bocsánat, a szocialista-liberális demokratáknak ezt is szabad!

baliquez 2012.12.06. 08:41:06

Ennek az embertípusnak tökéletesen mindegy hogy átszellemült arccal karlenget a harmincas évek Németországában vagy az ÁVÓ kezére juttatja rendszerellenes kollégáit '58 Magyarországán - erkölcs és gerinc híján bátran prédikálhat mindkettőről, hiszen láthatóan nem kapcsolódnak e fogalmakhoz élményei. Mivel tehetségéből egyetlen havi személyes kiadását sem tudná finanszírozni a versenypiacon ezért nincs más választása mint a hosszú barna nyelv.

Plumper 2012.12.06. 08:41:21

Fekete György konzervativizmusába nyilván - gondolom én naivan - az sem fér bele, hogy állami szinten a konzervativizmussal amúgy éles ellentétben álló nyilas és háborús bűnökért elítélt írókat toljanak az iskolás gyerekek képébe.

@ephart: "kampós" - egyszer megélném, hogy a zsidógyűlölők a kampós, horgas, cionista...stb. kódszavak helyett zsidót mondanak leginkább, és nem háborodnak fel, ha antiszemitának jelölik őket. csak hát a magyar nyilas az ilyen gyáva fajta, amelyik csak rabolni és csecsemőket, anyákat a Dunába lőni tud.

te is hitelre vettél pálinkát a Weisztől, nem tudtad visszafizetni, és azóta minden zsidóra haragszol?

NIL7 2012.12.06. 08:41:54

Teljesen mindegy mi lesz és hogy lesz, pár év és elmúlik, majd jön másféle diktatúra. Addig is élvezheti aki ezt választotta, választja. A diktatúrákon való szörnyülködés könnyen feloldható a személyes életterünk kiterjesztésével - a világ asztalterítőjén a magyar kulturális diktatúra csak egy piciny légypiszok lesz. A kulturális javak - ma már - elérhetők Bécsben, Londonban, interneten. A Prebiter csak némi pénz sorsáról dönthet, de azt így is úgy is elsajátítanák. Szörnyülködni a történéseken egyenlő azzal, hogy belemegyünk a beszűkült kicsinyességbe ... holott nyitva előttünk a világ.

sheepdog 2012.12.06. 08:42:05

Elképesztő, amit a kormány a kultúrával művel. Nekem a közgyűjteményi szférával van régi komoly kapcsolatom és bátran állítom, hogy a helyzet kb. az '50-es éveket idézi. Úgy váltogatják az intézmények vezetőit mint a fehérneműt. Olyan emberek állítanak szőnyeg szélére nagy tudású (20-30 éve közgyűjteményeben dolgozó) szakembereket, akik pár éve végeztek egyetemen és rögtön beleültek kormányhivatalokba, lásd Eger, Szeged, Kaposvár, Néprajzi, TTM, stb...
Egy megyei intézményvezetőnek napokig kell kilincselnie ha 20.000 Ft felett akar vásárolni valamit az intézménynek, de gátlástalanul beleszólnak a szakmai munkába is. Szétverték a megyei közgyűjteményi szervezeteket, helyette nincs semmi. Több 10 éves tapasztalattal rendelkező szakembereket, levéltárost, néprajzost, régészt, stb..., simán utcára tesznek, derékba törve ezzel tudományos pályáját. Helyrehozhatatlan rombolásukat Fekete György pökhendi arroganciájával hajtják végre. Elnézést, ha hosszú voltam

Measurer 2012.12.06. 08:42:14

@bigthereal: Pozsony magyar nevét vsz első ispánjáról kapta (első említés 1002), de az sincs kizárva, hogy a római Pisoniumról. Korábbra datálódik német elnevezése a bajor vazallus morva Breslav nevéből: Brezalauspurc (907), ez lett később Pressburg v. szlovákul Prešporok. Ebből, vargabetűvel, (Šafárik szlovák nyelvújító és történész által Břetislav cseh fejedelem nevéből tévesen rekonstruálva) lett Bratislava, 1919-ben, az átmeneti Wilsonovo mesto után hivatalosan is.
Pozsony 1536-1848 között volt Habsburg-/ majd a teljes Magyarország fővárosa, az országgyűlés (diéta) helyszíne.

veracity 2012.12.06. 09:20:21

@sheepdog:

Más olvasatban viszont az történik, hogy végre kihányják a szart a disznóólból! Ha az MSZP telirakta a kultúra szentélyeit hozzá hű, több évtizedes gyakorlattal rendelkező tehetségtelen kádereivel, akkor csak el kell jönnie végre az időnek, amikor ezek a káderek a valós helyükre kerülnek.

windex 2012.12.06. 09:20:46

@Henriette Ráczmolnár: tökkkkkéletes :-) művészileg is tökéletes hiperrealista portré! :-) csókoltatlak

windex 2012.12.06. 21:35:12

@Plumper: én igen, tőle vettem. és azóta haragszom. nade. én cselekszem is. ott harcolok, ahol lehet: rögtön ott, a kocsmaasztalnál, meghívom őket és megpróbálom halálra itatni a gazokat. ááá, na jó, eddig mind kiszúrta, és az ájulásnál kiszálltak, én meg majdnem beledöglöttem :-) hm? hogy van ez...?

windex 2012.12.06. 21:35:30

@veracity: jaj, ne már, én már nem egyszer voltam rasszisták áldozata, szóval tudom, mi a rasszizmus, és biztosítlak, hogy ez egy vizuális vicc, nem rasszizmus. a vicc vagy tetszik, vagy nem, magánügy. ugyanakkor a fejcserében nem az a poén, hogy afroamer fejen van fekete haja, hanem hogy 1 feketének fekete a neve, 2 az az arc sötét - lehet szabadon asszociálni a fehér hajú fekete sötétségére. szóval nem értem, miért kell akkor is belekapaszkodni valamibe, amikor nincs is ott. ráadásul azzal a szóval: néger. amivel szerintem ebben a kultúrkörben nincs semmi baj, de ha már olyan nagyon PC az ember, akkor...

2012.12.06. 21:35:58

@kennyking: nem, nincs igaza. Fekete egy a Kádárista kultúrharcos, mintaképe annak, milyen az, amikor egy kizárólag a tehetségtelensége és az átlagossága miatt soha ki nem tűnt, s ettől frusztrált - s ami még rosszabb: küldetéstudatos - gyűlölködővé lett ember hatalmat kap.

Ettől persze a blogszerző egy fikarcnyit sem lesz jobb, mit egy identitászavaros széllibsi pitbull.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.12.06. 21:36:29

ez a blog nem fér a fejembe, mi a faszom ez a modoros futballparádéba oltott társadalomkritika meghintve zavaros identitással. A szerző konkrétan nem tudja hogy ő kicsoda. Valami szlovák-cseh izében tolja punkvakond logóval de magyarul ír. Ez a legkevésbé tiszta, miért ír magyarul?

veracity 2012.12.06. 21:36:56

Az index által lelkesen referált blogokon ma Fekete György gyalázása a trendi.

Ez közel sem jelenti azt, hogy a kulturális közélet szereplőinek keblében is hasonló ellenszenv hevülne.

Erről szerencsére szó sincs.

Sem itt, sem más indexelt blogokon, ahol Feketével foglalkoznak, egyetlen esetben sem hoznak fel egyetlen valós konkrétumot, hogy mi rosszat is tett ez a Fekete György.

Általánosságban szidják!

- Hogy kultúr diktátor, olyan mint Aczél György.
- Hogy református presbiter és a kereszténység értékeit nem választja el a kulturális élettől.
- Hogy nem értékeli a hamis demokráciát a kulturában, és erre különös erővel rácuppannak a balos blogok, az index trombitaszava mellett.
- Hogy Orbán Viktor nevezte ki, hogy régebben MDF közeli volt, most meg Fidesz közeli lett.
- Hogy nem is művész, csak Kossuth díjas.
- Hogy már 80 éves, túl öreg, mit akar még?
- Hogy nacionalista, filomagyar.

Olyan szánalmasak ezek a blogok! Hát nem? Hisz tudhatnák, a kutya ugat, a karaván halad!

Gumby Crooner 2012.12.06. 21:37:01

@veracity: itt nem a fekete bőr a lényeg, hanem a személy (Pákó). Nem kell mindenben rasszizmust látni.

2012.12.06. 21:37:10

@Henriette Ráczmolnár: Savonarolához ne hasonlítsd, ő egy nagy formátumú ember volt, aki sosem törleszkedett a hatalomért, sőt, keményen szembeszállt a legmagasabb - és velejéig züllött - hatalommal is.

Nyilván buknia kellett, a kor túllépett rajta, de attól még az emlékére nézve sértés, hogy Feketét hasonlítod hozzá.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.06. 21:37:14

Hány éves az ember? A Biológia megoldja a kérdést.

Lapozzunk.

GERI87 2012.12.06. 21:37:30

@attila1:

Kádár semmit nem tett csak hitelből fenntartotta az életszínvonalat a proliknak hogy ne hőbörögjenek mert hátha megint forradalom lesz...hát persze hogy szeretik sokan akiknek a bendőjét tömte.
Külföldi (japán) hitel majd a csúnya IMF....még kommunistának se volt jó, is annak hiteltelen (érzed azé..) volt.

Mátyás legalább úgy lett a 'nép királya' idővel hogy adóztatott mint a kurvaélet mert tudta hogy a török még rosszabb...

GERI87 2012.12.06. 21:37:35

@attila1:

Sem Horthy sem Kádár nem érdemli meg hogy szobrot kapjon!

Bár egyik sem volt egy véreskezű istencsapása, de azon az alapon hogy "régen jobb volt mint ma.." elég balfasz dolog ítéletet mondani és ez alapján rehabilitálni, szobrokat emelni.

attila1 (törölt) 2012.12.07. 16:17:34

@GERI87: "Sem Horthy sem Kádár nem érdemli meg hogy szobrot kapjon!"

szerintem sem, csak arra céloztam, hogy nem ezen múlik a szoborállítás.

"Kádár semmit nem tett csak hitelből fenntartotta az életszínvonalat "

ez hülyeség. Jobban modernizálódott az ország, mint eddig bármikor, és milliók ott élték le az egész életüket. A többi mellébeszélés.

Az "igazságos Mátyás király" legenda meg pont akkora ökörség mint most az "igazságos Kádár János" lenne.

párszáz év múlva, ha már a kortársak közül senki sem él és tárgyilagosan lehet elemezni, esélyes hogy Kádár se lesz rosszabb, mint a legtöbb királyunk és 56 se lesz különlegesebb mint a Rákóczi szabadságharc vagy a 48as. Csak most még nem lehet, mert él az áldozatok és az elkövetők egy része is. De csak ettől különleges az egész.
süti beállítások módosítása