gnwp.jpg

Szeretjük a focit, utáljuk a rasszizmust.

Európában, így Csehországban és Szlovákiában május 8-án hagyományosan a második világháború végét, a fasiszták felett aratott győzelmet ünnepeljük. Amíg Magyarországon jellemzően a fasiszták nyelvészkednek - felszabadulás vagy okupacija - addig kicsivel boldogabb helyeken nem a múlt démonjaival harcolnak, hanem szórakoztató, sportos kampány keretén belül a jelen rasszistái ellen lépnek fel. A dotoho antifasiszta programajánlója következik.

aft.jpg

Pozsonyban május 8-án rendezik több Dj vendégszereplésével azt a futball-turnét, amely nemcsak a legnépszerűbb sportágat népszerűsíti, de megmutatja: a futball elsősorban sport. Nem okozunk meglepetést, ha elmondjuk: a sport ezen területén lehet a legtöbb rasszista és fasiszta jelenséggel találkozni, a rendezvénysorozat e jelenségekre figyelmeztet és elhatárol. Például Magyarországon zárt kapus válogatott mérkőzést rendelt el az UEFA az ultrák egy részének gyalázkodó magatartása miatt, de az utóbbi hetekben az MLSZ a magyar bajnoki mérkőzéseken is rendszeresen több százezer forintos büntetést szabott ki. Hasonló jelenségek előfordulnak Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban is.

A pozsonyi rendezvény szervezői szerint a rasszizmus, a fasizmus, a gyűlölet és az intolerancia eszméjének nincs mit keresni térségünkben, a társadalom többségének, amely a téma felbukkanásakor csendben van, néha bizony meg kell mutatni, hogy nem ért egyet e negatív eszmékkel. A passzív többségnek egyszerűen néha sokkal rosszabb üzenete van, mint a gyűlöletet hirdető embereknek, akik törnek-zúznak, verekednek, gyilkolnak bőrszín vagy gondolkodásbeli különbségek miatt. A szervezők a rendezvényre olyanokat várnak, akik respektálják a társadalom sokszínűségét és a különböző kultúrák pozitív hagyományait és idegenek számukra a faji, nemzeti, nemi- vagy szexuális kisebbségek diszkriminációja. 

Itt csatlakozhatsz és hívhatsz meg másokat a Facebookon!

Cím: Pozsony, Mudroňova utca 83. A helyi általános Iskola udvara.

Az Unites Colours of Football 2013 teaserje:

A 2012-es akció legjava:

Csehországban is több helyen antirasszista futballprogramot tartottak: május 4-én Věžnička u Jihlavy nevű falu focipályáján jöttek össze hatodik alkalommal az érdeklődők, akik a legjobb mez kategóriában is összemérhették kreativitásukat, csak az első helyezettet  - mert! - hirdették ki. Az esemény rendezői bárkit vendégül láttak az akción, egyedül a túlzásba vitt versenyszellem és az agresszivitás volt nem szívesen látott vendég.

fpr.jpgA rendezvény teaserjéhez sem szükséges különösebb cseh nyelvtudás:

A gyűlölködés-mentes futball szerelmesei Prágában immár nyolcadik alkalommal találkozhattak egymással a Love Football Hate Racism elnevezésű rendezvényen: még az 1991-es Rolling Stones koncert helyszínéül szolgáló strahovi stadion közelében állították fel a kapukat és a dj pultokat. A meccsek után a Better Way (hordcore, cz), a Haddock (oi!punk, d) és a RudeBoys Bohemians DJs játszottak.

fotbal_0.jpg

76 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr585228392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petraeus 2013.05.09. 01:31:30

Ezzel a felszabaditassal tobb gond is van.
Tortenelmileg nem hiteles, es ez nem ideologiai kerdes, Magyarorszagon joval tobben harcoltak a Szovjetunio ellen, mint a nemetek mellett, az antifasiszta ellenallas minimalis volt, raadasul a mi antifasisztaink egy resze magyar "fajvedelembol" lett antifasiszta ami naluk a nemetgyuloletet jelentette, lasd meg svabok deportalasa. A szovjet (a te logikad szerint tobbnyire fasiszta) forrasok is elfoglalasrol es megszallasrol beszeltek.
Ugyanakkor a felszabaditassal valamilyen szinten felmented a magyar tarsadalmat, marpedig nem sok pozitiv dolgot lehet elmondani rolunk, sajnos a magyar tarsadalom donto tobbsege, demokracia, kapitalizmus es liberalizmus ellenes volt, a soviniszta etnocentrista es antiszemita nezetek rendkivul nepszeruek es elfogadottak voltak. A nemet megszallas nem sokat tett ehhez hozza, ha lettek volna titkos es demokratikus valasztasok a nyilasok mar joval korabban hatalomra kerultek volna.
Egyebkent a felszabaditas terminologoiat masra is rakenyszeritened? A balti 3ak peldaul? Vagy ennyire mar nem gondolsz bele abba amit irsz, vagy ok nem europa reszei?
Szlovakia a gyozelmet unnepli, ez most komoly? Azok a szlovakok akik fizettek a nemteknek, hogy deportalhassak a zsidoikat? Akik a magyarok mellett haroltak a Szovjetunio ellen? Nezz utana valasztott hazad tortenetenk, arrafele is megvolt Tiso tomegbazisa, nem szalltak meg oket ugy mint a cseheket.
Csehorszag lenne az a hely ahol "nem a múlt démonjaival harcolnak"??? Ami nalunk a magyar gazdasag es tarsadalom zsidomentesitese, arjasitasa volt a 20as 30 as evekben az naluk a szlav allam kialakitasa es a nemetek visszaszoritasa, ugyanugy ahogy nalunk az antiszemitizmus, ugy naluk a gyulolet es a nemetellenesseg vegzodott deportalasokban es pogromokban. Nalunk a zsidok hordtak sarga csillagot es nyilasok lottek dunaba ezreket, naluk a nemetek hordtak feher karszalagot es a partizanjaik lottek agyon ezreket, a csehorszagi, szlovakiai nemetek csak azert nem vegeztek megsemmisito taborokban mert volt egy anyaroszag amely befogadta oket... Ha letagadod a demonaidat az sokkal rosszabb mint ha kuzdesz veluk, en buszke vagyok a magyar tarsadalom demokratikus reszere es a torteneszekre, hogy szembenezunk a demonjainkkal es hogy, nem hazudjuk tele a vilagot.
Ettol fuggetlenul,a cseheket tenyleg felszabaditottak, oket megszalltak es volt komoly ellenallas is, arrafele van mit unnepelni, nekik maskepp alakult a tortenelmuk, kar, hogy annyira gyulolik az oroszokat, gyorsan felejtenek.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.05.09. 01:36:18

@petraeus: Látod, ezért írtam: démonokkal hadakozol. Sőt: halott emberekkel! Halott emberek ellen pedig csatát soha nem lehet nyerni. A jelen rasszistái ellen viszont igen, különösen beteg társadalomban, egyenesen ajánlott a megjelenés. Lám, Szlovákiában, Csehországban az általad kíválóan felsorolt negatív jelenségek mellett, ennek teret adnak, vajon Magyarországon miért nem?

Tévedésekkel, csúsztatásokkal teli szokásos nacionalista hangulatú commented minden részletére se időm, se kedvem kitérni, de azért az ilyen laza általánosításokkal azért a jövőben jobban vigyázz: “a szlovakok akik fizettek a nemteknek, hogy deportalhassak a zsidoikat”. Nem “a szlovákok”, hanem a Tiso-kormány, kérlekalássan. Ez kb ugyanaz a beteg nacionalista logika, amikor Orbán azonosítja magát Magyarországgal, sóhaj.

A náci Németország által elfoglalt európai területeket a szövetséges hatalmak, - including of Szovjetunió – felszabadította 45-ben, ezzel befejeződött a II. vhb is Eu-ban. Pont. Örülhetek még neki? Tényleg csak ez a buta nacionalista narratíva létezne, hogy akkor most 2013-ban kacsintsunk cinkosan össze, hehe, mégis mit ünnepeljünk, amikor “mi” (ti. “a magyarok”) elvesztettük a háborút?

petraeus 2013.05.09. 09:28:18

@Csehszlovák Kém:
Demonokkal hadakozik a magyar tarsadalom, de nem halott emberekkel, a jelen rasszistai ezer szalon kotodnek a mult rasszistaihoz. A mult megertese, es elemzese nelkul nem lehet visszaszoritani a jelen rasszistait, antiszemitait, gyulolkodoit. Azt allitani viszont, hogy Magyarorszagon nincsennek antirasszista megnyilvanulasok, rendezvenyek neto hazugsag.
Semmi ertelme kulonvalasztani a "szlovakokat" a Tiso rendszertol, ugy mint Magyarorszagon, Szlovakiaban is a tarsadalom is felelos a kormany tetteiert abban az esetben ha jelentos mertekben tamogatja a kormanyt es altalanos politikajat. Csehszlovakiaban is jelen volt a 20 as 30 as evekben az etnikai alapu szocial es tarsadalom politika, a magyar es nemet ellenes retorika, a tarsadalom "szlavositasanak" igenye, stb. ebbol kovetkeznek a kesobbi radikalis lepesek, mint peldaul a szlovak zsidok deportalasa, a nemetek es a magyarok kitelepitese, kenyszermukara hurcolasa, ami komolyabb tiltakozasok nelkul a szlovak es cseh allam, tarsadalom es kozigazgatas aktiv tamogatasaval zajlott le. Nem lehet a kellemetlen dolgokert a vezetokre kenni a felelosseget, mintha az ott elo embereknek semmi kozuk nem lenne ahhoz ami az orszagban tortenik.
A te beteges logikad alapjan Magyarorszag semmilyen feleloseggel nem tartozik a magyarositasert, a soviniszta kisebbsegpolitikaert, a zsidotorvenyekert,a holocaustert amit ugye mind kulonbozo kormanyok illetve a nyilasok hajtottak vegre, nem a pedig a "magyarok" akkor viszont miert fizetunk karteritest? Mi ertelme emleknapokat tartani es megemlekezni valami olyanert amit nem mi "magyarok" hajtottunk vegre? Miert kertunk bocsanotot peldaul 1968 ert, azt a kadar kormany csinalta nem a "magyarok"!
A szovetsegesek nem minden orszagot szabaditottak fel, bizonyos orszagokat megszalltak, arrol nem is beszelve, hogy az ukranok, a balti 3ak meg evekig harcoltak a szovjet megszallok ellen, es peldaul Lengyelorszag eseteben a Szovjetunio masodszor szallta meg Lengyelorszagot, ne feljtsuk el, hogy ki is tamadta hatba a nemtekkel kuzdo orszagot 1939. szeptember 17 en? Mondjuk a Szlovakokat nem eloztek meg, Szlovakia mar szeptember 1.en megtamadta Lengyelorszagot.
Annak orulsz aminek akarsz, a nemetek es mi magyarok szerencsere elvesztettuk a haborut, az egy masik dolog, hogy sajnos a haborut megintcsak nem kovette egy igazsagos rendezes, sot a magyar kisebbseg rosszabb helyzetbe kerult mint a haboru elott volt. Mi magyarok nem igazan unnepelhetjuk Majus 8 at, ugyanis nincs mit unnepelnunk, a 20 as evektol kovetett, hibas es karos politika lerombolta az orszagot es nem ert el semmit a jogos revizios igenyekbol. A nyilasok helyet a komcsik vettek at, a nemeteket kitelepitettek, es a mi felszabadulasunk csak 1989 ban jott el. Az hogy, mit kezdtunk az elmult 23 evben a szabadsagunkkal az mar egy uj, tragikus fejezete a magyar tortenelemnek.

Fejesrob 2013.05.09. 09:28:37

"Antirasszista futballprogram".

Ez inkább szánalomra méltó. Izrael épp az ilyenek miatt tehénkedhet rá a demokráciákra.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.05.09. 09:28:47

Az egyik legnagyobb rasszista és fasiszta blog utálja a rasszistákat? Csak én nem értem?

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2013.05.09. 09:28:58

Te arról a szlovákiáról hadoválsz itt mint nem rasszista helyről, ahol sterilizálták a cigó nőkek, vagy arról, ahol beton meg szögesdrót kerítéseket húznak a cigányok lakta körzetek köré. Csak kérdezem.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.05.09. 09:37:49

@HK417: Felhívom a figyelmed a posztban szereplő első videora, a szimpatikus, futballrajongó és az általad felsorolt gonosz tetteket biztosan elutasító srácok is szintén Szlovákiában élnek. Csúnya dolog az általánosítás, HK417. Magyarországon hol vannak ezek a szimpatikus fiatal arcok ilyenkor?

@enpera: Sőt, egyenesen Vona Gábor tartótisztje vagyok, akit azzal bíztam meg, hogy szórja tele sok kicsi náci katonával a Nagy Libsi Mátrixot, fafej.

@Fejesrob: Ha egy másik nemzet himnuszát nem tiszteljük meg, kifütyüljük és gyalázkodó rigmusokat szavalunk. Érdekes, ha a románok teszik ezt a magyarok ellen, mindenki roppant érzékeny Magyarországon, de ha ezt ti teszitek mások ellen, az biztosan csak tévedés lehet, na ez a szánalmas.

@petraeus: Olyan állításokkal vitatkozol, amiket nem írtam, hagyjuk. Jó beszélgetést magadban.

Muad\\\'Dib 2013.05.09. 09:55:40

index.hu/kulfold/2013/04/25/tartanak_a_csehek_a_kulfoldiektol/
Lapozzunk...
Ez az állandó foci és rasszizmus téma pedig már unalmas. Felesleges a lepusztult infrastruktúrájú magyar fociban ezzel foglalkozni. Majd, ha megfelelő háttér lesz a stadionokban, és végre családostól ki lehet menni a meccsekre, akkor ezek a jelenségek vissza fognak szorulni mindenféle folyamatos hisztéria nélkül is. Ahogy azon sem szörnyülködik az ember, hogy milyen alakok járnak a sarki késdobálóba, azon is kár lamentálni, hogy a lepukkant stadionokban, a tolvajok által vezetett klubok meccsein mi hangzik el.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.05.09. 10:03:53

@Muad\\\'Dib: Helo, te vagy itt a sokadik nehézfelfogású, akinek megismétlem: igen, Csehországban és Szlovákiában is létezik a rasszizmus, mint ahogy Magyarországon is, köszi a linket. Pontosan _ezért_ nem unalmas erről beszélni, hanem folyamatosan beszélni róla, tenni ellene, mert az európai demokráciát nem szélsőséges kommunisták, hanem nacionalisták (balról vagy jobbról, tökmind1) fenyegetik.

Aha. Szóval, ha okostelefonon fogod visszanézni majd kedvenc csapatod gólját, miközben kólát és chipszet zabálsz, mint egy muliplex moziban, akkor hirtelen abbamarad a zsidózás, huhogás? Csak én gondolom, hogy roppant naív vagy?

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2013.05.09. 10:13:05

Mondjuk konkrétan te általánosítgatsz szinte állandóan:Szlovákiában nincs rasszizmus--Magyarország úgy fasiszta ahogy van. Szlovákia a liberális menyország--Magyrország a kőjobbos pokol.
Mondjuk Magyarországon Vona még nem miniszterelnök, de szlovákiának már volt egy Slota nevü főnöke. Magyarországon még nem vertek szlovákot azért mert szlovák.Az pedig, hogy a cigányok nem egy kedvelt népcsoport, nem rasszizmus meg előítélet, hanem tapasztalati úton létrejött "utóitélet". Ha Magyarországon is olyan szinten lettek volna folyamatosan "rendbentartva" mint pl. Szlovákiában (de említhetném Francia országot, de akár Dániát is)akkor nem tartanánk itt, viszont a folyamatos kettősmérce miatt már talán ismét német megszálló csapatok lennének az országban. Amúgy mi a lócsöcsnek blogolsz egyáltalán magyar oldalon, ha szerinted mi mindannyian ilyen rossz emberek vagyunk és az egész ország egy nagy fasiszta tábor????

-JzK- 2013.05.09. 10:13:10

Jajj, ez a "tégy a gyűlölet ellen" meg a többi antirasszista duma már akkor is ciki volt, mikor kitalálták.

"Anti-racist is a codeword for anti-white"

www.youtube.com/watch?v=faNge-o0V-k

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.05.09. 10:22:16

@HK417: Attól tartok, gondjaid vannak az olvasással vagy csőlátású, fekete-fehér világlátásod nem engedi a téma differenciáltabb megközelítését, sajnálom, így nehéz lesz.

Aztán hülyeségeket is beszélsz. Slota soha nem volt "főnök" Szlovákiában, az első Fico kormány tagja volt pártja. Magyarországon vertek meg szlovákot azért, mert szlovákul beszélt, kérdezd meg szerkesztőtársam. Magyarországon lelövik a romákat, Szlovákiában sterilizálták, mindkét országban rasszista emberek tették ezt.

@-JzK-: Szerintem pedig az a "ciki", amikor csupán más bőrszín vagy vallás miatt gyűlölködnek. Belinkelt videod is ostoba, retrospektív, liberális-ellenes propaganda, mintha Amerika meghódítói 21. századi gondolatokkal a fejükben hódították volna meg az Új Világot. Rubbish.

Muad\\\'Dib 2013.05.09. 10:23:15

@Csehszlovák Kém:
Nem, teljesen nem fog abbamaradni magától. De ahogy felesleges azon rugózni, hogy a sarki kocsmában mennyire kevés a művelt, okos ember, pontosan annyira lényegtelen az, hogy a jelenlegi posvány klubfutballal mi van. Még a válogatott meccsekkel azt mondom érdemes foglalkozni ilyen téren, de a kvázi bűnözők által uralt magyar klubfutball esetében, minek?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.05.09. 10:29:38

@Muad\\\'Dib: Te nem Magyarországon élsz? Én úgy tudom, hogy a jelenlegi kormány kitüntetett figyelemmel kíséri a helyi focit. Pontosan ezért is kell kiemelten foglalkozni a témával, mert a politika - pont mint a kommunizmusban - igencsak rányomult a sportra, léteznek összefonódások, lásd Fideszhuligánok című posztom:

dotoho.blog.hu/2013/03/09/fideszhuliganok

Abban igazad van, hogy nemcsak a foci környékén, de Magyarországon más sportágaknél is hallhattunk rasszista-jellegű esetekről. Pl: a szolnoki ultrák, amikor műfelháborodtak, hogy nem vihették be egy izraeli klubcsapat ellen gyűlöletkeltő szimbólumaikat, erről is írtam:

dotoho.blog.hu/2013/03/01/mutasd_a_zaszlod_megmondom_ki_vagy

septem 2013.05.09. 10:32:35

voltak magyarok prágában:

dinamotorpedo.blogspot.hu/2013/04/irany-praga.html

de sebaj, ők csak magyarok, nem oly fejlett szlovákok

visonka (6th ham) 2013.05.09. 10:33:06

"utáljuk a rasszizmust"
Te is az vagy ám, akkor is, ha szerinted nem. Hogy jössz ki magaddal? Gerinctelen provokátor vagy, aprópénzért hangulatot szítasz.
Komolyan, kerülném ezt az oldalt, ha nem tolná az index szinte naponta az arcomba, csak azért, hogy az első oldalon legalább egyszer le legyen írva minden frissítéskor az antiszemita, zsidó, rasszista szavak valamelyike.
Tudd, Isten nem ver bottal, fejedre szállnak ezen tetteid egyszer, szaladhatsz majd izraelig mint a festéköntögető fajtikád, ott sem fognak semmibe nézni.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.05.09. 10:43:53

@septem: Respect a Dinamo Torpedonak, nem hallottam róluk, köszi a linket!

Jó lenne felfogni, hogy e blog nem "magyarokban" és "szlovákokban" gondolkodik, így gúnyos megjegyzéseddel nem tudok mit kezdeni.

@visonka (6th ham): Látod, magadat leplezed le, ha valóban lenne hatalom a kezedben Izraelig kergetnél (de miért pont oda? Jobban szeretem az alpesi tájakat), én viszont hagylak téged létezni, ahol vagy, amilyen vagy. Na, pontosan ezért kell a rasszistáknak határvonalat húzni, mert létezésük a legnagyobb kognitív disszonancia, amit ma tapasztalhatunk: egy olyan rendszer ellen lázadsz és semmisítenél meg, mely mindezt megengedi, hogy elmondhasd és megoszd a hozzád hasonló retardáltakkal.

Te hogy jössz ki magaddal, én köszi megvagyok :)

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2013.05.09. 10:44:26

Ez a "Magyarországon lelövik a romákat" duma elég gáz amúgy--meghalt hat cigány a terrorcselekmény során(sajnos pont ártatlanok), közben és előtte és azóta folyamatosan százakat ölnek, nyomorítanak meg a cigányok évente. Tudom, hogy ez nem mentség, de minden akcióra van valamilyen reakció.
Igazad van nem Slota--Ficoval sem kell dicsekedni.
Alapból amúgy én teljesen nyitott ember vagyok és semmit nem nézek csupán egy szemszögből, sőt! Az olvasással sincs semmi problémám, de szerintem te vagy biciklibelsőben élsz vagy soha nem láttál még cigányt közelről. A csőlátásról pedig annyit: Te minek nevezed azt, hogy mi csak rosszak vagyunk szerinted, ti meg lassan már szenté lesztek avatva. Lehet, hogy differenciáltabban kéne megközelítened a témát? Még ha nehéz is,...

különvélemény 2013.05.09. 10:44:31

Először azt hittem ez a hírcsárda, de rá kellett jöjjek, hogy valami zárt osztály.

teleorman 2013.05.09. 10:44:53

Csakugyan nem szerencsés a nemzeti porig alázkodás jegyében a szükségesnél jobban átvenni más országok történelmi-politikai terminológiáját. Sajnos a Magyarország „felszabadítása” is példa erre, legyen szó a Vörös Hadseregről 44-45-ben vagy a Trianon utáni történésekről. (Szlovák vagy román szemszögből nyilván Dunaszerdahely és Komárom „ősi szlovák földje” vagy akár Székelyudvarhely is felszabadult 1920-ban, de nekünk miért kellene így gondolni ezt?) Az pedig a legmakacsabb továbbélő sztálinista mítosz, hogy 1941-45-ben a Jó (a Szovjet) és Rossz (Hitler Németországa) küzdött. Valójában két teljesen, de eltérő módon népírtó, embertelen totális rendszer harca volt ez. A nagyobb nemzetközi összefüggéseket is figyelembe véve végülis a kisebbik rossz győzött, de hol van ez a „felszabadulástól”? Magyarország pedig bőven rászolgál – főleg ez elmúlt 20 év miatt – az ekézésre. Ám Szlovákia mint „bezzegország” akkor is komolytalan, ha nem vitatható: ez elmúlt tíz évben önmagukhoz képest jobban vették a kanyarokat, mint mi.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.05.09. 10:55:14

@teleorman: A tény, tény marad: a magyar kormány által kiemelten kezelt futball világában az ilyen jellegű rendezvények hiányoznak, nincs jelen a gondolat a kellő mértékben a magyar társadalomban, míg Szlovákiában, Csehországban hagyományos rendezvénnyé alakult, van rá fogadókészség. Ez nem bezzegországozás, hanem ténymegállapítás, kéne rajta változtatni, nem?

Felszabaduláshoz: csűrheted-csavarhatod, de szembe kéne nézni a tényekkel: 45-ben a szövetséges hatalmak felszabadították a náci megszállás alól Magyarországot, amelyet pl a zsidó származású magyar polgárok igencsak komolyan éreztek saját bőrükön. Pont. Igen, aztán az egyik nagyhatalom tartósan itt ragadt, de ez egy másik történet.

@különvélemény: Ez a dotoho!

@HK417: A magyar elkövetők rasszista indítékból lőtték le a romákat, a roma származású emberek által elkövetett bűncselekményekre nem ez az indíték jellemző, ha egyáltalán fontosnak érzed ezt így megkülönböztetni, mert semmilyen különbséget nem látok aközött, ha egy magyar vagy egy roma származású magyar lopja meg szomszédját vagy erőszakoskodik.

Ki az a ti? Ez lenne a differenciáltabb megközelítés, srác te tiszta LOLler vagy :D

-JzK- 2013.05.09. 10:58:33

@Csehszlovák Kém:
"Szerintem pedig az a "ciki", amikor csupán más bőrszín vagy vallás miatt gyűlölködnek."

Kivéve, ha a saját népcsoport, kultúra megőrzése iránti igényt nem tartjuk "gyűlölködésnek", meg azt se, hogy alapvetően minden nép maradjon meg a saját hazájában a seggén, és ne legyen NAGYSZÁMÚ ide-oda vándorlás a 21. században, amely az államalkotó nemzetek etnikai szerkezetének megváltozásához vezet.

"Belinkelt videod is ostoba, retrospektív, liberális-ellenes propaganda, mintha Amerika meghódítói 21. századi gondolatokkal a fejükben hódították volna meg az Új Világot."

Ezt hívják úgy, hogy görbe tükör. A videó nem mondta, hogy "Amerika meghódítói 21. századi gondolatokkal a fejükben hódították" meg Amerikát, csak épphogy bemutatja a liberalizmus képmutatását: ez ugyanúgy egy honfoglalás, csak cukormázas dumába rejtve. Ennél csak egyenesebb kimondani, hogy az erősebb kutya baszik, nemde?

Jack, a texasi suttyó 2013.05.09. 10:58:38

Melyik zsindexes blogja ez, hogy állandóan címlapos?

kifordított nagyanyó 2013.05.09. 10:58:42

Értem:Szóval amikor csak a magyarokat utálják az nem gond de azon kívül mindenkit szeretni kell.

webmestar 2013.05.09. 10:58:48

Szeretem, amikor olyanok beszélnek a magyar fociról, aki évek óta közelébe sem járt a stadionoknak. Abszolút ki lehet vinni a családokat, rengeteg fiatal, gyerek, nő van kint a hazai meccseken, az oldalszektorokban. A B-közép más, ott esetleg lehetnek bajok, de oldalt biztosan nem. Főleg vidéki kluboknál. Barátnőm most volt Pakson és meglepődött, hogy a hazai oldalon az emberek 40%-a nő volt. A kb. 3000-ből, tehát nem 20 emberről beszélünk:)
Illetve azt is elmondta, hogy azt hitte, ezek a fradisták milyen rettegett emberek, pedig tök normálisak. Én 9 évesen kezdtem, nem vertek soha agyon és totál agyhalott sem lettem. Hagyjuk ezeket a baromságokat, hogy családok nem mehetnek ki...

A fiatalok a rasszizmust meg úgysem ott veszik át, hanem az iskolában, játszótéren, ahol elveszik a "bandák" garázdálkodnak. Pedig én még viszonylag jó környéken is nőttem fel, de vannak hasonló tapasztalataim.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.09. 10:59:30

Dotoho teso, ilyen főcímmel dísztpinty lehetnél a fideszben. Már csak a díszburkolatokért kéne egy kicsit jobban rajonganod.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.05.09. 11:13:52

@én már a fény gyermeke vagyok: a díszburkolatot nem szeretem, mert ha oda hányok, arról mindig felfröccsen a bokámra :)

@webmestar: Szeretem, amikor valaki ilyen biztosan tudja, hányszor járok meccsekre a héten :)

@kifordított nagyanyó: Nem érted.

@Jack, a texasi suttyó: A szlovák titkosszolgálat fizet az indexnek, hogy kirakjanak címlapra, érted.

@-JzK-: Welcome to the real world! Nehéz megszokni, mi?

Akkor lenne görbe tükör, ha az amerikai történészek mai fogalmak alapján beszélnének a honfoglalásról, nincs így. A te görbe tükröd alapján István király se lenne más, mint egy testvérgyilkos köcsög, aki vérrel-vassal térítette meg az igazhitű ómagyarokat, mik vannak: állami ünnep.

Drago Brutic 2013.05.09. 11:14:12

@webmestar:
Én utoljára a magyar-görög barátságosra vittem a gyereket (családi jegyet adtak) Ehhez képest végig ment a románozás/cigányozás. Annyira nem örültem neki.

mizie 2013.05.09. 11:14:42

Amennyire én látom a szlovák és cseh társadalom napjainkra eléggé különvált kulturáltság/európaiság tekintetében. A csehek nagy előnyre tettek szert. És igen velünk, magyarokkal szemben is.

Tény, hogy küzdeni kell az ilyen ostoba rasszisták ellen. Amiket belinkeltél tök jó kezdeményezések, de ilyenekhez hasonlók szerencsére itthon is vannak, sőt asszem az itthoniak sikeresebbek - Vesd össze a Fradista kirekesztés ellenes kampány látogatottságát az 1500-as látogatottságú linkelt videokkal.

Nyilván még ezer dolgot lehet és kell is tenni, de szerencsére is itthon sem minden fekete.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.05.09. 11:18:32

@mizie: köszi a kiegészítést, így kerek a történet :)

Töksi 2013.05.09. 11:33:32

@webmestar: Fradistaként megerősítem! Az Albertban és most a Puskásban is a családi szektorban rengetegen ültek/ülnek, de sok gyerek, nő (lányok-anyák-nagymamák!) volt/van az oldalszektorokban is, pl. az én gyerekeim is.
A B közép férfiasabb és fiatalosabb műfaj, de még ott is szép számmal vannak lányok. Ja, és ott nagyobb biztonságban vagy, mint édesanyád méhében voltál :-) A Tábor nélkül nincs hangulat, és bárki bármit mond, bármennyire is büntet az MLSZ hülyén és totál következetlenül, az utóbbi időben a Fradinál a VALÓDI rasszista megnyilvánulások nagyon ritkák. Huhogást évek óta nem hallani nálunk!
Ja, és hogy a balhé miatt nem mennek ki a családok... pont a média által a legveszélyesebbeknek beharangozott meccsek vonzzák a legtöbb nézőt és a legtöbb családot. A márciusi Fradi - Újpest 15.600 fradista nézőjéből minden negyedik nőnemű volt - 3.800 hölgy szurkolt a Fradinak a helyszínen (ebből kettő velem volt :-))
Még annyit: stadionon belüli erőszak szintén nagyon rég volt Magyarországon, kívül előfordult, de aki nem akar balhét, nem kap balhét, aki keresi, még az sem biztos, hogy megtalálja :-) És ha már hasonlítgatunk: a stadionokon kívüli futballélet nálunk kifejezetten békés egy olaszhoz, némethez vagy angolhoz viszonyítva, és a stadionokon belül sincs semmivel sem több gyalázkodás itt, mint a példaként elénk állított országokban.

webmestar 2013.05.09. 11:34:41

@Csehszlovák Kém: magyar meccsre? Heti szinten? Amúgy nem is neked írtam, legalábbis nem te hoztad fel a témát, hogy a családokat nem lehet vinni meccsekre...

@Drago Brutic: ÉS a gyerekek azóta rasszisták lettek gondolom :)

Múltkor mentünk Pápára, ahol egy 10 éves forma kölyök volt a buszon és a faterja mesélte, hogy muszáj mindenhova kivinnie, mert a gyerek teljesen odavan a hangulatért. Biztos rasszista lesz, ez ugye egyértelmű és a cigányozásért jár meccsre.

Bárki, akit kivittem eddig csak amiatt szólt, hogy nagyon durva rendőri felhozatal van, nem a kopaszoktól meg rasszistáktól féltek, hanem a rendőröktől, hogy ha ezek megindulnak felénk...Idegenbe inkább nem is hívom őket, nem szeretném, hogy azt lássák, hogy egy sima meccsre nem sétálhatsz nyugodtan, hanem erőltetett menetben kell menned és ha megállsz akkor lökdösnek is, hogy "haladjál". Legalább minden héten átélhetjük, milyen lehetett korábban egy ilyen "menet". Kurva szar érzés.

Azt nem mondom, hogy nincs rasszizmus a lelátón, de bőven túl van ragozva és a helyzet egyáltalán nem olyan szar, ahogy sokan lefestik. Vagy én vagyok teljesen degenerált, hogy 16-7 éve kijárok minden hétvégén.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.05.09. 11:34:53

@Csehszlovák Kém: hiába kapálózól, ez a blog rasszista, kirekesztő

órarugógerincű felpattanó 2013.05.09. 11:38:45

Izé. Tudtommal eddig Magyarországon csak cigány embereket ítéltek el rasszista bűncselekményekért. Szlovákiával meg kár bármivel is példálózni, amikor európai uniós tagállamként a saját területén (európai unió területén) pénzbüntetéssel fenyegette más, szintén európai uniós országok nyelvének a használatát. Mindezt kormányszinten, törvénybe foglalva.

Gyere vissza 100 év múlva.

2013.05.09. 12:30:33

@Muad\\\'Dib: ki lehet menni családostul is, a Kispest szektorban pl. rendszeresen labdáznak pár éves gyerekek, és soha semmi bajuk nem történik

szerintem egy kicsit fúlmisztifikált ez a meccsrejárás a média által.. ha nem akarsz verekedni nem verekszel. pont. ezért van ott a rengeteg rohamrendőr egyébként is

egyébként meg hogy miért kattintok rá erre a dotohora mindig azt nem tudom, mert halálosan felidegesít ez a libsi baromság ami innen ömlik

2013.05.09. 12:30:39

@webmestar: az előbb írtam épp itt valakinek, de pl. Kispesten az ultra szektorban minden meccsen vannak pár éves gyerekek

egyébként teljesen igazad van a kommentedben!

平八 2013.05.09. 12:31:13

@Csehszlovák Kém: "Jó lenne felfogni, hogy e blog nem "magyarokban" és "szlovákokban" gondolkodik"
hát, persze, a Föld meg lapos
csak egy külföldi programajánló posztban csak magyar példák vannak említve (feltételezem, véletlenül)
vagy a cseheknél és a szlovákoknál annyira nagy a békesség, hogy a mi rasszistáink ellen tüntetnek, vagy mi? :)
ez azért érdekes, mert felettünk nagyobb a skin szubkultúra, mint az angoloknál és az oroszoknál együttvéve

petraeus 2013.05.09. 12:53:34

@órarugógerincű felpattanó:
Amiatt pont nem ugralnek, hogy csak ciganyokat iteltek el rasszista buncelekmenyert, ez a magyar birosagok szegyene, tipikus este annak amikor egy a kisebbseg vedelmere hozott torvenyt tendenciozusan a kisebbseg ellen hasznalnak. Romaniaban jatszak ezt a jatekot meg eloszeretettel, nem reg jo par magyar intezmeny allashirdeteset kaszaltak el azert mert a magyar nyelv tudasat kovetelmenykent allitottak. A roman kollegak ezt a diszkriminacios torveny megsertesenek tartottak, igy peldaul a Marosvasarhelyi magyar tanitasi nyelvu orvosi tagozaton se lehetett magyar nyelvtudast megkovetelni a tanari allasok megpalyaztatasanal. Ez jogosan haboritja fel a magyarokat, ugyanugy ahogy azon is fel kene haborodni, hogy a gardistakkal osszeverekedo romakat rasszista buncselekmenyert itelik el, nevetseges. A cigany is lehet rasszista, ahogy barki, de az nyilvanvalo, hogy egy gardista vs. cigany bunyonal nem a magyarsag a donto, hanem a gardahoz tartozas.

2013.05.09. 12:53:43

Én nagyon utálom a futball huligánokat, de azokat még jobban, akik állandóan rasszizmusról óbégatnak.

Reterro 2013.05.09. 12:54:03

@Csehszlovák Kém: Azért nem mindenki lát ilyen éles különbséget Magyarország és Szlovákia, vagy akár Németország között, mert a problémák ugyanazok, erre jó példa a Derrick ügy. Kezelni kellene, feldolgozni a történteket.

mediagerilla.com/a-mult-fasiszta-vagy-kommunista/

Frizuravarjú 2013.05.09. 12:54:19

Minden élőlény rasszista. Úgy is nevezik: fajfenntartási ösztön.
Amelyik élőlény nem rasszista, az hamar kihal. Ez az "antirasszizmus" csak a hódítók szánalmas fegyvere.

Mohamed 2013.05.09. 12:55:38

@Csehszlovák Kém:

"A magyar elkövetők rasszista indítékból lőtték le a romákat, a roma származású emberek által elkövetett bűncselekményekre nem ez az indíték jellemző"

Hah most csak nekem jutott eszembe a halál a magyarokra feliratú bot
vagy az amikor a tahó proli cigányok a azzal a szöveggel akarták meg verni a magyar egyetemistát ,hogy" te buzi magyar hogy mersz bejönni a mi utcánkba"?
Ellenben ez a cigány gyilkossági ügy nagyon pikáns és közel sem biztos, hogy rasszista indítékú volt főleg annak a fényében ,hogy a sofőrük egy egykori Koszovóban szolgáló katona volt aki akkor(és azóta folyamatosan) kapcsolatba került a katonai titkosszolgálattal és a romagyilkosságok idején egyes kiszivárgott infomációk alapján ez a kapcsolat újra aktívvolt és ezen sofőr -- és a bíróság iratanyagában is rögzítve van - ekkoriban rendszeresen találkozott valamelyik tisztjével.
Na mármost felvetődik a kérdés hogy ha a titkos szolgálat tudta hogy az egyik informátora részt vett ilyen ügyekben ( már pedig tudta hiszen eléggé szorosan nyomonkövetik az informátorokat)akkor miért nem akadályozta meg? Miért nem tett semmit? Miért nem továbbította az ezzel kapcsolatos infókat a polgári titkosszolgálatoknak?
És ha ehhez hozzá veszzük hogy a fegyverlopási ügyeket(innen szerezték a fegyvereket) milyen gyorsan felsőbb utasítára lezárták,
és mindíg szerencséjük vol épp eltudták kerülni a zsarukat.
Akkor akár annak a gyanúja is felvetődik hogy az akkori kormánynak benne lehet a keze (Portik-Laborc ügy után kitudja még milyen csontvázak vannak a szekrényben ) hiszen egy ilyennel kivállóan lehet operálni a választási kampány során.
Szóval csak óvatosan.
Viszont Szlovákiában tömmegével sterilizáltatták a terhes cigányokat.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.05.09. 13:11:44

@enpera: egyelőre itt csak te kapálózol és érvek nélkül minősítesz.

@órarugógerincű felpattanó: erről taáln a magyar igazságszolgáltatást kellene megkérdezni, mi tart ilyen sokáig, h képtelenek pontot tenni egy rasszista indíttatású tömeggyilkosság ügyében.

"pénzbüntetéssel fenyegette" - sorolj fel országokat, ahol állami hivatalokban az államnyelv használata nem kötelező, bizonyos esetekben. A szlovák nyelvtörvény túlzásai pont ugyanannak a nacionalista gondolkodásnak a terméke, amely a magyar történetírásban nyomon követhető, amikor az 1918 előtti Uhorszkóból/Hungáriából "Magyarországot" csinált.

Le vagy maradva 100 évvel.

@平八: Bizony, mindig szarba kerülsz egy ilyen párbeszéd alatt, ha szelektíven olvasol, finoman segítek egy idézettel a posztból: "Hasonló jelenségek előfordulnak Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban is."

@Lindalinda: köszi, hogy elolvastál! :)

@Frizuravarjú: ezzel az igen "okos" mondatoddal az emberi szellemfejlődést tetted jégre :) Javaslom, holnap költözz barlangba, vadássz és gyűjtögess.

2013.05.09. 13:12:40

@Töksi: pontosan

van pár huligán brigád akik néha alaposan összepakolják egymást, szívük joga

az igazán komoly balhék leszervezettek, és általában a, hogy mondjam, lakosságtól távol eső helyen történnek, tehát pl. valami réten, ahol a közelben nem nagyon vannak házak

persze nem azt mondom hogy nyilvános helyen nincsen balhé, mert mindig van, de ezeket meg nagyon kényelmesen el lehet kerülni

nevetséges ez az egész félünk meccsre járni, mindenkit szétb*sznak az ultrák

itthon teljesen kultúráltan lehet meccsre járni. nem kell a huligánokkal vonulni és nem lesz bajod

az meg hogy rasszista szurkolók... hát az is egy nevetséges baromság, persze azok, és? szíve joga mindenkinek hogy milyen beállítottságú

az meg hogy 2 meccsenként 3 másodpercig huhognak 20-an, nem azt jelenti, hogy az összes futballszurkoló rasszista

szánalmas és gusztustalan ez a megbélyegzés, és semmivel sem jobb, mint ami ellen úgymond harcol az MLSZ

ugyan olyan kirekesztő mint az állítólagos rasszista összesmagyarfocidrukker

Mohamed 2013.05.09. 13:17:09

@Csehszlovák Kém:

"csűrheted-csavarhatod, de szembe kéne nézni a tényekkel: 45-ben a szövetséges hatalmak felszabadították a náci megszállás alól Magyarországot"

Nézd attól hogy ezt sokszor hajtogatod még nem lessz igazad kicsit sem.

A cseheknek felszabadulás nekünk magyaroknak vagy a németeknek, ukránoknak ,balti államoknak megszállás már csak azért is mert mi a másik oldalon álltunk más célokkal és más érdekekkel azért is mert akik felszabadulásként élik meg a dolgot azok nyertek valamit máj-8-án mi meg csak vesztettünk, akik felszabadulásként élték meg azok érdekei a mi veszteségeink voltak ,amit ők nyertek az tőlünk lett elvéve.

Hozzá tehetném még azt is ,hogy a zsidók egy része csak kezdetben egészen pontosan a 48-as fordulatig élte ezt meg felszabadulásként utána már a németeknél is jobban utálták. Egy része a másik már az első világháború előtt is a foldalatti szélbalos komcsi szervezetekben aknázta alá a magyar társadalmat és folyamatosan ezt tette addíg amig a szovet nagy testvér el nem hozta az ő idejüket amikor is ávós gúnyát öltöttek és megkezdhették a holokauszt ürügyén a már azt megelőzően is meglévő gyűlölrtükből fakadó megtorlásokat.
Szóval ezt a kommented zsidós részét nem tartom relevánsnak ebből a szempontból főleg úgy ,hogy a társadalomnak csak egy örök renitens kissebbsége volt.
Egyébként érdekes hogy pont azon zsidók váltak a "szövetségesek(nálunk a komcsik) verőembereivé és titkosrenrőreivé akik a háborúban még a náciknak a meleg szarig benyalva - egy kis plusz kajáért vagy kurvázásért - kápóként a saját testvéreiket kínozták meg verték halálra a tábor falai közt.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.05.09. 13:31:19

@Mohamed: gyengébbek kedvéért, sokadszorra: nem "a magyarok" álltak Hitler mellett, hanem Horthy és rezsimje. Ezért _nem illik_ a srácnak szobort emelni, közteret elnevezni róla, érthető?

Ezért nem elfogadható az a nacionalista narratíva sem, hogy voltak "a magyarok", akik Hitler mellett harcoltak. Sokan voltak, akik így tettek, de például te ott voltál? Szerintem nem. Neked miért kihívás a múlt sérelmeit továbbgörgetni? Kivel akarsz harcolni? Az ilyen gondolkodású csávókat, mint te Európában kinevetik, csak egy kis kártékony molylepke vagy a VOR-öltönyben.

Amikor a második világháború végét jelentő náci uralom alóli felszabadulásról írok nem érdekel, mi történt 1948-ban, ez mind retrospektív és történelmietlen megközelítés, érthető?

"csak egy örök renitens kissebbség" - ezt azokra a zsidó származású magyarokra is vonatkozik, akiket pl a Tanácsköztársaság idején akasztottak fel, vagy magát a proletárhatalmat ellenezték? Vajon mi lesz azokkal a zsidó származású emberekkel, akik beálltak Horthy politikája mögé? Kínzó kérdések ezek.

Ez a legnagyobb baja a magyar nacionalizmusnak: kudarcorientált, lúzer és ellenségeket gyártó, kirekesztő és nem befogadó. Ez a baj veletek is betonfejű nacionalistákkal: képtelenek vagytok árnyaltan gondolkozni, sikertelenségeiteket, világlátásotokat pedig külső "ellenségekkel" magyarázzátok: vannak "a zsidók" és kész. Sajnos a történet ettől egy kicsit pöppet bonyolultabb, kisszívem :)

Töksi 2013.05.09. 13:31:39

@Torghelle AIR Sándor: mondjuk én a huhogást, cigányozást, zsidózást rühellem, nem is szoktam, de annak bele kell férnie, hogy hogy kórusban leszarozzam az Újpestet vagy a Kispestet - és nem sértődöm meg, ha a Fradit, fradistákat gyalázzák az ellenfél szurkerei. A Kassai vagy Andó-Szabó, netán az MLSZ lehülyézéséről nem is beszélve :-))

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.05.09. 13:39:32

@Töksi: Egyetértek. Amikor a magyaroknak szarul esik, hogy gyalázzák őket Romániában vagy Szlovákiában, más népeknek ugyanolyan rosszul esik, ha a magyarok teszik ezt, ez sajnos a nacionalizmus, egymás kölcsönös nevetségessé tétele, szerintem a sport és főleg a futball nem erről szól.

Kiérsz egy órával a meccs előtt, várod és látod ahogy megtelik a stadion, nő az adrenalin, és persze zrikálod az ellenfelet, a bírót, de nem gyalázod. A szünetben bekapsz egy kolbászt, leöblíted sörrel és ha még lehet fogadsz egy utolsót lesz-e az első percben a jobb oldalról bedobás. Idővel rájössz, hogy istenkirály érzés a saját stadionodon kívül más stadionokban is körbenézni és sokszor bezizzenhet, hogy ezt a fasza sportot mennyiféle helyen, milyen elképesztően sokszínű és változatos környezetben tudják játszani, itt most nemcsak a 40 ezres csilli-villi stadionokra gondolok, de egy harmad-negyedosztályú derbire is két panelház között vagy az erdő szélén, egy király kis női fociról nem is beszélve :)
Akinek ilyenkor is a saját rohadék nacionalizmusa a mocskos és olcsó politikai jelszavak jutnak az eszébe, tényleg nem érdemel mást, csak egy tockost Torghellétől!

Frizuravarjú 2013.05.09. 13:40:04

@Csehszlovák Kém: Jómagam pedig azt javaslom neked, hogy költözz Afrikába, hiszen mindegy ki hol él és milyen néphez tartozik. Ha már javasolgatunk egymásnak... Az itthagyott lakásodat, feleségedet és gyermekeidet pedig szépen felajánlod a nagyon egyenlő és hasznos cigányoknak hasznosításra és foglalkoztatásra. Rendben, te nagyon egyenlő? Vagy csak más f..val vered a csalánt?

Mohamed 2013.05.09. 13:40:45

@Csehszlovák Kém:

"sorolj fel országokat, ahol állami hivatalokban az államnyelv használata nem kötelező, bizonyos esetekben.

Lehet hogy kötelező de
1. attól még nincs megtiltva a kissebségi nyelv használata pl. újmexikó agy dél-tirol.
2. Ahol nagyobb számú(többszázezres estleg félmilliós) kissebség él ott általában meglehetősen diszkriminatív és gyűlölködő (tudod olyan aminek a töredékéért temár rasszizmusért meg xenofóbiáért kiáltozol)egy olyan intézkedés amely ezen többszázezres esetleg félmilliós kissebség nyelvasználatának tiltását és büntetését legitimálja.

"A szlovák nyelvtörvény túlzásai"
Oh köszönöm szóval elismered hogy fölösleges túlzás, na látod megy ez édes ecsém.

"amely a magyar történetírásban nyomon követhető, amikor az 1918 előtti Uhorszkóból/Hungáriából "Magyarországot" csinált"

He? Csinált?
Te nagyon el vagy tévedve
de már látom hogy abból a kissebségi komplexusból eredően nézed le ,cseszteted ,raszistátod a magyarokat(magyar létedre, öcsém te egy kétlábon járó paradoxon vagy) amely söralátéten is elférő igen csak mese szerű szlovák történelem bemagolásával ivódott a kicsi testedbe.
Nos ki kell hogy álbrándítsalak senki nem csinált semmit,
1918 előtt is Magyar Királyságnak nevezték államunkat hosszú évszázadokon át itthon és külföldön egyaránt, magyarként azonosították a Magyar Királyság miden lakóját ellentétben az olyat hogy szlovák csak a 19. század derekán alkották meg (vagy ha úgy tetszik csináltak a tótból szlovákot)és még így is kellet legalább egy fél évszázad mire egyáltalán a tót atyafiakban tudatosult ,hogy ők mostantól (a történelemben először)szlovákok vagy mik.
Olyan hogy uhorszkó (basszus ilyen a szlovák töri térképeken kívül sehol sem látni)
soha nem létezett gyanítom mostanában találtad ki.

petraeus 2013.05.09. 16:18:00

@Csehszlovák Kém: Nagyon elvagy te tevedve europaval kapcsolatban, a mult serelmeit nem elfelejteni kell, hanem feldolgozni, ertelmezni es foleg korrektul tanitani, hogy ne orokitsuk at a hazugsagainkat a kovetkezo nemzedekre. Ez az europai modell, ez nem egy rovid vagy konnyu ut, de muszaly vegigmenni rajta, nem ertem te miert probalsz ez alol kibujni, itt soha nem a szemlyes felelosegrol volt szo, hanem egy nemzet felellosegerol, ugyanugy ahogy buszkek vagyunk eleink dicso tetteire tisztaban kell lennunk hibainkkal is. Ez nem a mult serelmeinek "tovabbgorgetese", ez a feldolgozasa.
Te es a gondolkodasod az amelyik idegen europatol, de nem gond elfersz te is itt, ugy ahogy a naciknak ugy neked is van helyed egy demokratikus es szolas/velemeny szabadsagra epulo kontinensen.

2013.05.09. 16:18:20

@Töksi: jah, ez így korrekt

és igen, miért ne énekelhetném azt hogy "Szar Ferencváros, utálunk szar Ferencváros"

nem véletlen szabad véleménynyilvánítás joga van itten nálunk? a stadionon kívül mondhatom hogy szar Fradi, bent meg nem? miért? a stadion valami külön kis ország, mint Rómában a Vatikán? más törvények érvényesek netántán? miféle osotba baromság ez?

Hajrá Kispest! :)

@Csehszlovák Kém: hintapolitika? hallottál már róla?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.05.09. 16:42:16

@petraeus: Hát ez nagyon izzadtságszagú válaszra sikeredett :) Folyamatosan magaddal vitatkozol, én ugyanis nem írtam olyat, "h el kellene felejteni", ezt bízzuk a történészekre és ne a politikusokra. Az Eu politikája nem nemzetállamokban gondolkodik hosszabbtávon, bármennyire szeretnék ezt Ká-Európában elhitetni, gyarmat vs. központ harcnak bemutatni.

"Nemzet felelőssége"??? - WTF, úgy beszélsz, mint Benes vagy Slota vagy Horthy, akik a kollektív felelősség (értsd: bűnösség) elvét hirdették. Egyéni felelősség van, nemzeti felelősség az egy nagy bullshit, így lettél hirtelen a Benes-dekrétumok nagy támogatója!

@Mohamed: Miért ne ismerném el? Ez most számodra relevanciaként hat? :) Keveset olvasod a dotohot. Számomra teljesen mindegy szlovák vagy magyar nacionalizmus, ezen a blogon minden nacionalizmusnak nekimegyünk, pellengérre állítjuk, görbe tükröt tartunk. Az a gond veled és általában az itt kommentelő magyarok többségével, hogy a másik nacionalizmusát könnyedén észreveszik, míg a sajátukét nemigen. Na, a dotoho ebben segít, tisztíccsa a látásotok :) Egyébként erre példa ez a mondatod: “félmilliós kissebség nyelvasználatának tiltását és büntetését legitimálja” – általánosít, leegyszerűsít, és hazug, mert ma Szlovákiában a félmilliós kisebbség szabadon beszélhet magyarul, viszont vannak olyan állami intézmények, ahol kötelezővé teszi az államnyelv használatát, ezen lehetséges még változtatni, ha van rá igény, de nem kéne démonizálni és feleslegesen uszítani a szlovákok ellen félinformációkkal.

Sajnos megint tévedsz, de ugye egy nacionalista gondolkodású embertől ez nem meglepetés. Ellentétben veled én azonban nemcsak kijelentek, hanem példákat is hozok fel, amivel te adós maradtál, lehet megcáfolni: például Uhorszkó/Hungária szülötte Ján Hollý, hires szlovák költő és fordító a hallei egyetemre ment tanulni a nemzetiségét firtató kérdésre azt írta “sclavus”, míg az állampolgárságára azt, hogy “uhor”. Hoppá! Sem ő nem tartotta magát “magyarnak”, se őt nem tartották “magyarnak”, ez a mese kb 150 éves, ha kell, elküldöm egy sms-ben. Uhorsko: pedig jó néhány ország térképén még megtalálod, a saját nyelvükön megfogalmazva: Hungary, Ungarn, Hongire, stb., de a többi szláv nyelv és a románok is különbséget tesznek a területi és az etnikai értlemben vett magyar szavak között: Maďar-Uhor (szlovák), Madyar-Uhorec (ukrán), Maďar-Ugar (horvát), Maďzar-Oger (szlovén), Maghiar-Ungur (román), stb. A témát itt részletesen kifejtem: dotoho.blog.hu/2011/06/15/uhorszko_vs_ma_arorsag

Töksi 2013.05.09. 16:42:55

@Torghelle AIR Sándor: Felőlem nyugodtan énekelheted, úgyis hallod még eleget, hogy "Szar a Kispest!" :-)))
Mondjuk szombaton a lilamakiknak fogok drukkolni ellenetek, de nem baj, majd meggyónom :-)))

Töksi 2013.05.09. 16:52:17

@Csehszlovák Kém: Írtam egy jó hosszút erre, de valami karbantartás miatt elúszott az éterben (vagy a kábelben).
Na mindegy, az volt a magva, hogy én még életemben egy válogatott meccsen sem voltam, és ha egyszer kapok véletlenül egy Barca-Real meccsre szóló jegyet, azt akár neked is ajándékozom :-)) Szóval engem élőben csak a Fradi meccsek érdekelnek :-))
A rasszizmusról meg annyit, hogy nem minden az, aminek látszik. A lelátói cigányozásnak semmi rasszista háttere nincs, csak egy buta berögződés, zrikálás. Mindenki tudja, hogy 1000 újpesti szurkerből max 1 cigány, Fradinál, Kispestnél hasonló a helyzet.
A huhogás, az MTK zsidózása viszont színtiszta rasszizmus, antiszemitizmus. Mondjuk a "gá-gá-gá, buzi MTK!" még a zrika-kategória. A Hungária-körúton önironikusan fogják fel ezt a libás dolgot, hisz tavalytől Gedeon, a liba a kabalaállatuk. Szét is tépte ősszel a mi Zöld sasunkat, na de jövő szombaton visszavágunk... :-)))

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.05.09. 16:53:45

@Töksi: a "cigányozást" nem nevezném zrikának, ez már sok. Vajon hogyan vennéd, ha úgymond poénból "magyaroznának" egy Slovan meccsen? Biztosan nem esne jól, az biztos.

petraeus 2013.05.09. 18:36:11

@Csehszlovák Kém: A "nemzet felelossegebol" nem kovetkezik a kollektiv bunosseg, es foleg nem a deportalasok es a tomeggyilkossagok, tendenciozusan csusztasz. Egy nemzet, egy orszag, egy allam lehet felelos a fennhatosaga alatt elkovetett tettekert, de erre hivatkozva se lehet kollektivan olyan buntetest kiszabni az allam polgaraira ami onmagaban is emberiessegellenes es amiket egyenek ellen se szabadot volna kiszabni, vagy talan a Csehszlovak jogrend resze volt a teljes vagyonvesztes es deportalas mint buntetesi tetel?
Egy orszag vagy nemzet felelossegebol kovetkeznek a bocsantkeresek (amire a felvideki magyarok meg mindig varnak...), karterites fizetese, az aldozatok megkovetese, stb. Igen komoly kulonbseg van egy bocsantkeres es karterites (ami ugyanugy kollektiv buntetes, hisz mindenkinek az adojabol fizetik) meg a deportalasok kozott.
Az egyenek is reszei egy tarsadalomnak, egy politikai kozossegnek, valamilyen szintu felelosseggel tartoznak, tartozunk a kozossegert, jo es rossz donteseiert, a felelosseg merteken lehet viatatkozni, a buntetes szuksegszerusegen, merteken is, de a te altalad felvazolt a zegyen nem felelos semmiert amit egy kozosseg tesz elv eleg radikalis es nem igazan elfogadott europaban.

Töksi 2013.05.09. 18:36:16

@Csehszlovák Kém: Kicsit átgondoltam... nyilván a nem cigány fradistát-újpestit nem lehet megsérteni a lecigányozással, míg egy cigánynak biztos szarul esik, ha a népe nevét valakik mégiscsak sértegetésére használják.

Töksi 2013.05.09. 18:36:20

Ha a Dunaszerdahely ellen játszanak, és őket mocskos magyarozzák, az nem esne jól. Ha a Zilinát zrikálnák így, azon meg csak röhögnék :-)

órarugógerincű felpattanó 2013.05.09. 23:52:44

@Csehszlovák Kém: "sorolj fel országokat, ahol állami hivatalokban az államnyelv használata nem kötelező" inkább te sorolj fel olyan országokat, ahol bármely nyelv használata szankcionálandó. Pláne ha mindkét fél beszéli az adott nyelvet.

Rasszizmusról pedig, a cigányoknál rasszistább nép a világon nincs. Igen, személyes tapasztalat.

Papageno68 2013.05.09. 23:53:04

"gyengébbek kedvéért, sokadszorra: nem "a magyarok" álltak Hitler mellett, hanem Horthy és rezsimje. Ezért _nem illik_ a srácnak szobort emelni, közteret elnevezni róla, érthető?"
Sajnos ez a faék egyszerűségű igazság sokaknak még mindig magas.

平八 2013.05.10. 08:53:32

@Csehszlovák Kém: Olvastam és erre is értettem az egészet (néha nézz vissza azért ide is, mert egy idő után kiesel a nyelvből és elkezdesz felejteni, ez most kivételesen tényleg nem no offense). Ennyit írtál és nem többet. KONKRÉT példák, hivatkozással?
Vagy az már nem járja? :)
Kíváncsi lennék, ha pl. matekérettségin azt írnád az egyik feladathoz, hogy "egy hónapja már volt hasonló példa az egyik tankönyvben", hány pontot kapnál.
Na, ennyit a példáidról. :)

petraeus 2013.05.10. 08:53:56

@Papageno68: es ki allt Horthy es a rezsimje mogott? A pirezek? A Horthynal radikalisabb nyilasokrol es fajvedokrol ne is beszeljunk. Nem lehet egy tarsadalom felelosseget elkenni. Nem a "bunos, fasiszta magyarokrol" beszelek az is egy faszsag, hanem a mult es a tortenelmi tenyek oszinte feldolgozasarol, a hibak beismereserol, az okok, folyamatok feltarasarol es az aldozatok megkoveteserol.
Elismerem, lehet, hogy ez tul magas es komplikalt a faek egyszerusegu igazsagokhoz szokott emberek tobbsegenek.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.05.10. 09:01:56

@平八: Mivel a magyarországi eset volt a legnagyobb nemzetközi visszhangot kiváltó, azt emeltem ki, egyébként ha érdekel a téma: a google a barátod! :)

平八 2013.05.10. 10:25:40

@Csehszlovák Kém: A Google valóban a barátom, de én lusta vagyok, meg hát elvileg te lennél a nacionalista balhék és megmozdulások nagy ismerője, gondoltam, te hitelesebb forrásokkal és példákkal tudsz szolgálni. :)
Amúgy igen, érdekel a téma.

Frizuravarjú 2013.05.10. 10:25:45

@petraeus: Bezony. És most újfent látjuk a kiváltó tényezők burjánzását.
Nem tanulnak ezek a pirézek semmiből, újra és újra tömegsírba menetelnek, mióta ember él a Földön.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.05.10. 11:19:18

@órarugógerincű felpattanó: Nem kell messzire menni, maradjunk Hungáriában, Uhorskoban. Egyébként felvetésed pedig ordas hazugság, Szlovákia nem bünteti, ha saját nyelvüket használják a kisebbségek, konkrétan ha egy orvos beszélhet magyarul a betegével, hanem az államnyelv alkalmazási körét határozták meg. Nem kéne bedőlni a Magyarországon terjesztett hazugságoknak!

A romákról tett megjegyzésed miatt pedig nyilvánosan kérjél bocsánatot!

平八 2013.05.10. 11:54:02

@Csehszlovák Kém: Elnézést kérek, de igaza van, tizenöt évig éltem Borsodban, Arló-Ózd környékén.
Kezdjük ott: "mi" maximum parasztok vagyunk, nem magyarok. Jobb esetbe' gádzsók, aminek jelentése a nagyon paraszt. Ha nem vagy szimpatikus nekik (gyakran megesik) akkor nyugodtan lehetsz csicska is, melynek jelentése a Népszótár szerint "az a fogvatartott, akinek ki kell szolgálnia zárkatársait, az elítéltek hierarchiájában a legalsó fokon lévő fogvatartott".
Ezeket a szavakat ők találták ki, használják napi szinten és hidd el, nem pozitív értelemben mondják ránk. :)
A romáknak pedig többek között köszönhetjük az egyetlen olyan munkahelyet, amit CSAK ÉS KIZÁRÓLAG cigány tölthet be, magyar sosem. Ha ez nem fajilag kirekesztő, akkor semmi.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.05.10. 12:06:37

@平八: hehe, hát ezt a fidesznek és a jobbiknak köszönd, ugyanis a romák szegregációjában ők járnak élen! Nem tetszett a liberális megoldás, az integráció politikája? Itt az eredménye!

Közben felböfögöd a nácik ordas bullshitgenerátorát: az áldozat tehet arról, hogy kirekesztik :D Hát persze, még véletlenül sem a rasszista magyar társadalom, á, dehogy. Kicsit sem vagy eltévedve, á.

A legérdekesebb az egészben, hogy véletlenül mindig az előítéletes emberek panaszkodnak "a romákra", érdekes, nekem soha nem volt velük gondom, sőt a családom örökbe is fogadott két roma fiatalt kiskorában, rendes adófizető polgárok ma már! Borsoddal meg ne gyere, mert emberedre akadtál, elég jól ismerem én is a vidéket és amit tolsz csak általánosító rasszista politikai propaganda, semmi más!

平八 2013.05.10. 18:21:24

@Csehszlovák Kém: Öööö... Micsoda?
Én effektíve a vajdákra gondoltam, akik csak cigányok lehetnek, tudtommal cigány vajdák léteztek a Fidesz és a Jobbik előtt is, de annyira nem ismerem a roma "kultúrát". Ha esetleg nem így van, dobjál már valami hivatkozást, mert most picit eltévedtem. Amúgy uram bocsá, az meg a liberálshitgenerátor, hogy SEMELYIKŐTÖKBEN nem merül fel az, hogy ESETLEG ő bennük IS lehet a hiba, nem, bármit is tesz a cigány,m az úgy van jól, ők nem tehetnek semmiről (nem a faszt nem) és csak a geci magyarok rekesztik ki őket, ami nem meglepő, mert minden magyar eredendően náci.
Kezdjünk el versenyezni melyik verzió a nagyobb csőlátás, vagy belátod, hogy biza a cigányok is tehetnek jócskán arról, hogy nem látják őket szívesen a következő országokban: India, Franciaország, Olaszország, Finnország, Norvégia, Svédország, Dánia, Németország, Anglia, Kanada, Lengyelország, Oroszország.
Jól ismered a vidéket? Nocsak, mesélj csak, felső vagy alsó tavihoz vagy közelebbi, fiú? Vagy Aratón túli vagy? ;)
Nehogy kiderüljön, hogy nem tudod, miről beszélek, mert az biza elég kellemetlen lenne. :) Elég, ha csak városokhoz tudod kötni, elhiszem, hogy az ember felejt.
A "rasszista politikai propaganda" vicces kifejezés, szemben a "liberális politikai propagandáddal" szemben. Tessék, most hasonlóan nagyot mondtam. :)

kifordított nagyanyó 2013.05.10. 19:10:21

@Csehszlovák Kém: Hagyjuk már ezt a rasszista magyar tásadalmat,könyörgöm!

kifordított nagyanyó 2013.05.10. 19:10:25

@Csehszlovák Kém: Nyilvánvalóan a kirekesztés és a rasszizmus miatt kell idős embereket a saját lakásukban megkínozni,megölni.

petraeus 2013.05.10. 20:05:04

@kifordított nagyanyó: Nem, nem a kirekesztes miatt olnek, de mondjuk a kirekesztes es a rasszizmus nagymertekben csokkenti egy cigany tovabbtanulasi es munkehelykeresesi eselyeit. Egy melyszegenysegben, bunozesbol elo magyar miatt nem fogjak az erettsegizett magyart a munkaeropiacon diszkriminalni, a ciganynal mar mukodnek az eloiteletek.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.05.10. 20:19:24

@kifordított nagyanyó: Nem hagyjuk, mert az. Miként a szlovák vagy a cseh társadalom nagy része is előítéletes a romákkal szemben. Idős embereket olyan antiszociális, a létezés minimumán, vegetatív szinten tengődő emberek rabolnak ki, ölnek meg, akiket a többségi magyar társadalom rekeszt ki , hagyja magára fokozatosan a különböző intézményekből. Ez az oka a gyilkosságoknak, rablásoknak, amit te említesz, az már sajnálatos következmény.
Rá kell mutatni minden alkalommal arra a rasszista propagandára, hogy te és a hozzád hasonló nácik az áldozatból csinálnak bűnelkövetőt, felcserélik a következményt az okkal és csinálnak a romákból bűnöző életmódot folytató, beilleszkedni képtelen közösséget. Hazugság!
De vajon az hat áldozatot követelő ún. “cigánygyilkosságoknak” mi volt a kiváltó oka? A fajgyűlölet. Miért kell hat éves kisgyereket és szerény körülmények között élő, de életvitelszerűen dolgozó embereket lelőni, csak mert más a bőre színe?

@平八: A vajda intézményének semmi keresnivalója nincs egy modern társadalomban, a romákat a polgári társadalom keretei között kell integrálni, de a mai kormányzat inkább ezt az elavult intézményt erősíti, a hozzád hasonló nácik meg annyit látnak az egészből, amit leírtál.
Nincs “bennük” és “bennünk” felosztás, ugyanis minden emberben van hiba, legyen az magyar, vagy roma származású magyar. Ha törvényelleneset cselekszik, az aktuális törvények alapján büntetés jár érte, legyen az magyar, vagy roma származású magyar. Kapitó?
Ha minimális műveltséged lenne kisebbségi témában, tudhatnád, hogy egy kisebbség általános helyzete mindig a többség akaratán nota bene jóindulatán múlik. Ezt a magyarországi romák általában nem kapják meg, szociológiai tanulmányok tanúskodnak a magyar társadalom botrányos előítéletéről, romák, zsidók, melegek, stb. kisebbségek irányában.
BAZ-megyés kérdésedre: (Miskolc)Szikszó-Forró-Encs-Gibárt-Boldogkőváralja vonalon elég jó vagyok, maradjunk ennyiben, illetve ahogy egy korábbi posztomban jeleztem, a családunk felnevelt két örökbefogadott romát, ez szintén bővítette az ismereteimet. Ez alapján pedig biztosíthatlak: a romák társadalmi integrációja nem “liberális propaganda”, hanem lehet valóság is. Ellenben a te és a hozzád hasonló nácik rasszista propagandája kirekeszt, gyűlöletre nevel és az országot is gallyra vágja.
Az egészből a tanulság az, hogy nem csak a roma származású magyarokat kell iskolába járatni, amíg lehet, hanem bizony a magyarokat is edukálni kell, többek között a toleranciára és a másság elfogadására. Bizony, full gáz, hogy 23 év után itt tartunk, hogy ezt szájba kell rágni.

miketbeszéltek 2013.05.17. 01:03:51

Azért nehéz megérteni a Te világképedet, mert egyrészt echte "fundamentalista" liberálisként lépsz fel a magyar sovinizmussal szemben, miközben a mérsékelt nacionalizmust, vagy másként: patriotizmust is elitéled. Ugyanakkor a szlovák patriotizmust elfogadod, sőt hellyel-közzel még a szlovák sovinizmus felé is toleráns vagy. (Mi is van a Benes dekrétumokkal?)
süti beállítások módosítása