1378207_528302850583613_106496047_n.jpg

Október elsejétől kezdődjön meg a lakóházak és az érintett területek kiürítése, amelyet október 10-ig be kell fejezni - rendelte el a csehszlovák szudétanémet területek lakosai számára a müncheni egyezmény. Amíg a helyi lakosság többsége üdvözölte a német diktátumot, addig azok, akik nem akartak a III. Birodalom állampolgáraivá válni Csonka-Csehszlovákiába menekültek.

Az első Csehszlovák Köztársasághoz tartozó ún. Szudéta-vidéket nemzetközi megállapodás keretén belül, Németországhoz csatolták és további területek kerültek Lengyelországhoz és Magyarországhoz. A Wehrmacht csapatai 1938 október elején lépték át a csehszlovák-német határt, majd azonnal átvették az ellenőrzést a megszállt területeken.

Az első csehszlovák köztársaság területének 30 százalékát és lakosságának 34 százalékát  veszítette el a döntés következtében. Németország 28 680, Magyarország 11 830, Lengyelország 1086 négyzetkilométernyi csehszlovák területet foglalt el. Csak az 1938-as évben 114 500 cseh, 7000 zsidó nemzetiségű és mintegy 11 500 német antifasiszta hagyta el a megszállt területeket, míg német, magyar és lengyel fennhatóság alá mintegy 1 161 600 cseh és szlovák nemzetiségű, egykori csehszlovák állampolgár került.

A nácik által elfoglalt határ menti vidék elhagyására nem maradt a menekültek számára sok idő, csak a legszükségesebb személyes holmijaikat vihették magukkal. Sokaknak nem volt rokoni kapcsolatuk Csonka-Csehszlovákiában, teljesen egyedül próbáltak új életet kezdeni.

Csehszlovákia a döntés következtében elvesztette ipari üzemeinek 33 százalékát. Hitler harc nélkül szerezte meg a határ-menti területek erődítményeit, bunkereit. Az építmény elvesztése, amelyet sokan a francia Maginot-erődítményhez hasonlítottak, gyakorlatilag a maradék csehszlovák területek megvédésének lehetőségét is kétségbe vonta.

A csehszlovák hadsereg felkészült a harcokra a határvidéken, de Edvard Beneš köztársasági elnök a müncheni egyezményre hivatkozva nem adott ki tűzparancsot: "ha nem fogadtuk volna el a diktátumot, hősi harcot vívtunk volna, de elvesztettük volna a függetlenségünk és nemzetünk legyilkolják", védte meg az elnök később a vitát kiváltó döntést. Később cseh történészek sokat spekuláltak, vajon mennyire alakult volna másképp a történelem, ha Beneš nem fogadja el Csehszlovákia nyugati szövetségeseinek árulását, a müncheni diktátumot.

Milyen müncheni "árulás"? Ez csak igazságszolgáltatás Saint Germainért!

1385169_528882447192320_1794869382_n.jpg

München és Bécs után (Nagyobb formátumért, klikk a képre!)

Ez már az ausztriai szudétanémetek szövetségének (Sudetendeutsche Landsmannschaft in Österreich, SLÖ) hivatalos álláspontja, a szervezet az 1938-as cseh nemzetiségű emebrek kitelepítését "politikai legendának" tartja. Az SLÖ szerint a "történelmi igazság" az, hogy a Habsburg Monarchia összeomlása és a Saint German békediktátum aláírása után 3,5 millió szudéta-németet zártak be az újonnan alakult Csehszlovákia határain belül. Ezután 20 év elcsehesítő politika következett, többek között cseh tisztviselők és tanárok a térségbe történő betelepítésével.

A szudétnémetek autonómia törekvéseit Edvard Beneš vehemensen elutasította, ráadásul a brit nagykövet szudétavidéki körútja után tett jelentése teljesen megsemmisítette a csehszlovák nemzetiségi kérdésekben kifejtett hivatalos prágai álláspontot. Az SLÖ ezért úgy tartja, hogy a Nagy Britannia, Franciaország és Olaszország müncheni egyezménye csupán a Saint-Germain melletti békediktátum kijavítása volt. A szervezet szerint a cseh hivatalnokokat 1918-tól szisztematikusan telepítették a vidékre, ezért amikor 1938-ban elveszették admisztratív feladataikat egyszerűen visszatértek szülőföldjükre - és nem kitelepítették őket, ahogy azt a cseh nacionalista narratíva tartja.

Az ausztriai szudétanémet egyesület (SLÖ) élesen kritizálta a tervezett pilzeni emlékművet, amely annak 250 ezer cseh embernek állít emléket, akik a müncheni döntés következtében Csonka-Csehszlovákia területére menekültek. A szervezet szerint ezeket az embereket nem teleptették ki, nem kényszerből hagyták el szülőföldjüket, mivel olyan cseh tisztviselőkről volt szó, akik csupán állásaikat veszítették el a határváltozás miatt.

Köpök rá!

Nem kérdés, a mai csehek többségének is megvan a véleménye a müncheni egyezményről. Néhány évvel ezelőtt (2009) a cannesi Lions nemzetközi reklámfesztiválon, film és televíziós kategóriában nyert bronzérmet a „Müncheni Egyezmény” című alkotás, amely kétségkívül a legnépszerűbb reklám a témában, Csehországban:

Az 1938-as eredeti Müncheni Szerződés másolatát 70 évvel évvel később láthatta a nagyközönség Prágában. Az esemény rendkívülinek számított, hiszen korábban soha nem mutatták be az eredeti szerződés másolatát sem. A dokumentumot 2008-ban a mai Szenátus épületegyüttesében állították ki, ahol az egykori első csehszlovák republika kormánya ülésezett.

Az első bécsi döntés

485963_441645842582648_38002821_n.jpg

A megcsonkított Szlovák Köztársaság (Nagyobb formátumért, klikk a képre!)

a müncheni egyezmény közvetlen következménye volt, amely során Szlovákia elvesztette területének egynegyedét és második legnagyobb városát, Kassát. Érdekesség, hogy a korabeli magyarok Beneš személyében találják meg a fő bűnbakot, aki miatt a közép-európai dezintegráció megtörténhetett, a beneši Csehszlovákia megcsonkítása, Benes lemondása és emigrálása igazi jóvátétel a korabeli magyar politikai elit számára.

A bécsi döntésről és következményeiről bővebben november 5-i posztunkban olvashattok.

129 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr505549403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nazarin 2013.10.03. 18:01:45

A szlovák-magyar határ kiigazítása figyelembe vette az etnikai viszonyokat, korrekt volt - szemben a trianoni döntéssel. Elég tragikus, hogy milyen áron és milyen szövetségesekkel sikerült ezt elérni.

WLaci 2013.10.03. 18:02:22

Nyilván a csehek tragédiája ez, de azért utazgatva a cseh vidéken azért elgondolkodsz ha látod a sok tök egyértelműen német várost ("Cesky" Krumlov muhaha), németek nélkül.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.03. 18:16:36

@Nazarin: Nem vette figyelembe az etnikai arányokat, nem volt korrekt.

@WLaci: utazgatva "magyar" vidéken, azért elgondolkodsz, ha látod a sok tök egyértelműen szláv várost ("Visegrád", "Csongrád" muhaha)?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.03. 18:17:35

Ez mindig nézőpont kérdése.

A szudatanémetek nem akartak cseh uralom alatt élni, s mivel Németország éppen nagyhatalom volt, léptek. Majd vesztettek. Ez van, ez így ilyen játszma, dupla vagy semmi.

Herbert Norman Schwarzkopf, Jr. 2013.10.03. 18:18:13

Csehszlovákia egy mutáns szörnyállam volt, amit a nagyhatalmak mesterségesen hoztak létre.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.03. 18:24:11

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Ezért nem sírunk a Benes dekrétumok miatt sem! Tetszettek volna megnyerni a világháborút!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.03. 18:27:30

"Az első bécsi döntés a müncheni egyezmény közvetlen következménye volt, amely során Szlovákia elvesztette területének egynegyedét és második legnagyobb városát, Kassát."

Nem. Ez tévedés. Az illető területeket és Kassát nem Szlovákia, hanem Csehszlovákia vesztette el. Az elvesztés 1938-ban történt, Szlovákia meg csak 1939-ben alakult meg. Kb. fél év a különbség.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.03. 18:27:45

@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.:

Szét is esett mindkét alkalommal, amikor erre lehetőség nyílt.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.03. 18:34:10

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Nem tévedés, hanem te vagy tájékozatlan. Október 6-tól már autonóm Szlovákiáról beszélünk, az országot hivatalosan nem nevezik többé Csehszlovákiának - az elnevezés megszűnt!!! - hanem Cseh-Szlovákiának.

Kassát már az autonóm Szlovákia vesztette el, amiről te beszélsz az a Szlovák Állam vagy első Szlovák Köztársaság, (bár ez utóbbi elnevezést nem nagyon használták a korban).

best sunday dress 2013.10.03. 18:35:02

@Csehszlovák Kém:

figyelembe vette az etnikai arányokat és korrekt volt. mind az 1910-es, mind az 1930-as határokhoz képest etnikailag korrektebbek voltak az 1939. jan. 1-ji határok. bármilyen népszámlálás szerint

az meg természetes, h bármilyen határváltozás van, népmozgás is. vajon az 1920-ban erdélyből, fölvidékről, délvidékről elmenekült 250.000-300.000 magyarnak mikor állítunk emlékművet, tényleg

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.03. 18:35:45

@Csehszlovák Kém:

Ez nem így megy. Nem a háború az egyetlen út. A médiapropaganda is megoldás. Azaz a "sírás" is fegyver.

fritoz222 2013.10.03. 18:35:48

@Csehszlovák Kém: Ezek kb. annyira szláv városok, mint New York.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.03. 18:42:25

@best sunday dress: Az utolsó 1930-as népszámlálás alapján 503 980 ember mondta magát magyarnak, 272 145 ember szlováknak. Ez nem etnikai elv alapján történt határrajzolás. Az etnikai elv be nem tartását megsértette legalább 62 szlovák falu elcsatolása Érsekújvár környékén és kb 79 szlovák falu Kassa környékén, ahol döntő többségben szlovákok éltek. Az "igazságos" bécsi döntés magyar legenda, természetesen nem volt korrekt, és nem volt etnikai alapú.

A poszt amúgy nem a bécsi döntésről szól alapvetően, a beszélgetést november 5-én folytathatjuk.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.03. 18:43:15

@Csehszlovák Kém:

Oké, Cseh-Szlovákia. Azonban Szlovákia akkor sem létezett még 1938-ban, csak egy állam része volt. Azaz nemzetközi jogilag nem Szlovákia vesztett területet.

ursus artos 2013.10.03. 18:43:38

Nagyhatalmaknak kell országot csinálni egy nemzetnek?
Hogyan van ez?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.03. 18:47:55

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: írtam volna olyat, h nemzetközi jogilag? szerintem csupán csak az elnevezést használatam, "Szlovákia".

Megint csak annyi történt, hogy idejöttél trollkodni, oszt kiderült, hogy csak egy okoskodó faszkalap vagy. Na, oszlás kérem, nincs itt semmi látnivaló.

no_successful2 2013.10.03. 18:48:41

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

"Ez nem így megy. Nem a háború az egyetlen út. A médiapropaganda is megoldás. Azaz a "sírás" is fegyver. "

Pontosan. Ugyan azt kéne tennünk, mint anno a csehek románok tették a világsajtóban. "Felháborító, egy Szlovák képviselőket lelökik a magyar parlament lépcsőjén."

Szúnyog 2013.10.03. 18:51:11

A tolvajtól visszavesznek valamicskét, akkor a tolvaj veszít?
Ez a blog az egyik legrohadtabb az indexes blogok között.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.03. 18:52:52

@no_successful2:

Aki akar valamit, az harcol érte. Sosem ért el senki semmit úgy, hogy várt míg valaki ajándékot hoz neki. A cseheknek is úgy lett államuk 1918-ban, hogy harcoltak érte.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.03. 18:54:17

@Szúnyog:

Ilyen kérdésekben semmi értelme tolvajlásról beszélni. Ez politika és történelem.

GERI87 2013.10.03. 18:59:48

"Nem vette figyelembe az etnikai arányokat, nem volt korrekt."

Jobban nem lehetett meghúzni, mert vegyes lakosságú területek és szlovák nyelvszigetek voltak az új határon belül.
De Nyitra mellett és másutt maradtak magyar nyelvszigetek is Szlovákia alatt.

Az 1930-as csehsz. népszámlálás pedig félrevezetőbb mint az 1910-es.
Ezen felül sok volt a vegyesházasságú vagy az asszimiláció valamely fokán álló ill. kétnyelvű, kettős identitású személy aki az aktuális hatalom (ország) szerint billentek egyik vagy másik oldalra...

Amúgy eddig szokatlanul korrekt írás...de várjuk ki a végét:)

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.03. 19:09:29

@GERI87: hát köszi! Am csak arról van szó, hogy simán jó hatással vannak rád a posztjaim, de várjuk ki a végét, valóban :)

concret 2013.10.03. 19:16:45

@Csehszlovák Kém: Igazságos szlovák-magyar határt húzni éppúgy képtelenség, mint igazságosan elosztani a Délvidéket. Igen, Érsekújvártól és Kassától délre is voltak-egyre inkább vannak szlovák falvak, Nyitrától északra meg ott a Zoboralja, de minden felvidéki városnak jelentős magyar kisebbsége volt, még Liptóban, Árvában és Sárosban is. És akkor a délnógrádi, mátrai-bükki, pilisi, sőt, bakonyi szlovák falvakról ugye nem is beszéltem, Meg Csömörről-Nagytarcsáról, Kiskőrösről és Tótkomlósról.
Azt ugye, nem mondtad komolyan: pusztán a nevek miatt a német Visegrád és a magyar Csongrád szláv városok?

no_successful2 2013.10.03. 19:17:03

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Sajnos egy kicsit már veszett fejsze nyele, de mindenképpen szerencsés lenne, ha nemzetközi porondon is kiállnánk a kárpátmedencei magyarok autonómia törekvései mellett. Nagy hangsúlyt fektetve, pl. a sajtópropagandára.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.03. 19:19:52

@concret: A gyengébbek kedvéért: csupán arra próbáltam célozni, hogy ahogy egy embernek is lehet többes identitása, származása, úgy ez előfordulhat városok esetében is, hogy több kultúrához tartozik vagy akár országokról is beszélhetünk olyan értelemben, hogy több, különböző nyelvet beszélő közösség vallja magáénak, pl: Belgium, Egyesült Államok, Svájc.

Nazarin 2013.10.03. 19:20:32

@Csehszlovák Kém: lényegesen korrektebb volt, mint Trianon, fogalmazzunk akkor úgy.
Én tényleg mindenféle nacionalizmust utálok, de nem kellene átesni a ló túloldalára.

Bálint Anna 2013.10.03. 19:35:19

@Csehszlovák Kém: Visegrád és Csongrád szláv város? Ezt remélem te sem gondoltad komolyan! Az igaz, hogy ez a két város szláv eredetű névvel bír, de ezen kívül semmilyen szláv bélyeget nem hordoznak. Nem szlávok alapították őket, már a kőkorszak alatt is lakott területek voltak. Lehet hogy egy ideig többek között szlávok is laktak itt, de a régészeti leletek igencsak szerények, főleg ahhoz képest, hogy Visegrád egy stratégiailag nagyon fontos helyen fekszik. Ez nem is meglepő, mivel a magyarok érkezése előtt a Kárpát-medence igen gyéren lakott, szinte lakatlan volt. Szóval a magyarok átvették a "kis fa torony plusz néhány viskó" nevét, de ettől még nagyon nem lesz szláv város.
Csehország egyes városait (ugyanúgy mint Szlovákiában, Magyarországon és
Erdélyben) még nem is olyan régen jelentős német polgárság lakta. Ezeket a városrészeket építészeti szempontból igenis lehet német-jellegűnek nevezni, mivel ugyanúgy állnak, noha építőik már elhagyták őket. A mexikói piramisokat is majának mondjuk, nem spanyolnak.

Az I. bécsi döntés nyilván nem vette figyelembe az etnikai arányokat, de ez teljességgel lehetetlen volt egy ilyen kevert népességű területen, mint a Kárpát-medence. Viszont azért nem mindegy, hogy az elcsatolt területen 84% magyar és 10% szlovák volt. Míg Trianonkor a jelenlegi Szlovákia terülén 48% szlovák élt.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.03. 19:44:01

@Bálint Anna: Kedves Bálint "kettős mérce" Anna, kedves nacionalista hozzászóló!

Tehát ha németek laktak korábban egy várost, akkor németezhetem a várost, ha szlávok lakták korábban a települést, akkor nem szlávozhatok, értem.

Én is ezt mondom, egyik döntés sem "igazságos", semmilyen szempontból, csak nagy itt az értetlenkedés. Amúgy 1918-ban Csehszlovákiához csatolt magyarok száma 5,6% volt, ami még a hamisított magyar statisztikák szerint is (10% szlovák) csaknem a fele az elcsatolt szlovák lakosságnak!

frompearly 2013.10.03. 19:45:08

már fut a program, hogy többet ne firkálj...

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.03. 19:49:57

@frompearly: ugye milyen szar érzés, hogy nincsenek érveid? :D :D :D

Arcbaröhöglek :D

frompearly 2013.10.03. 19:59:57

De vannak érveim te majom, öregebb vagyok mint szlovákia és Mátyás sohasem volt a királyotok...Ennyi elég vagy kell még? XDDD

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.03. 20:01:25

@frompearly: olyan cuki, amikor ostobáék idejönnek, leégetik magukat és még csak észre sem veszik. ne kímélj mester, mondjál még valamit!

Tuvalu 2013.10.03. 20:38:58

Tehát a nagyhatalmak adott helyzetben úgy döntöttek, hogy szétdarabolnak egy országot. Mivel addig az "államalkotó" nemzet mellett voltak kisebbségek is, akiket próbáltak asszimilálni, ezért a szétdarabolás után maradt országot lehet igazából csak Magyarországnak/Csehszlovákiának(Cseh-Szlovákiának) nevezni, a korábbi államalakulatot korrektebb Hungáriának/Középszláviának(Moráviának) nevezni.

Ja, nem? Evvel kapcsolatban vicces módon pont az általában inkorrektebb magyar történetírás jár el korrektül, és nem vonja kétségbe hogy a müncheni döntés előtti ország neve Csehszlovákia volt. Egy etnikailag sokszínűbb, de Csehszlovákia, mint a darabolás után.

Ignác Pióker 2013.10.03. 20:39:46

A családom részben szlovákiai, magyarok (ma is ott laknak), de szemben álltak a bécsi döntéssel. A szlovákiai magyarok jó fele 1938 előtt nem a magyar pártokra, hanem a kommunistákra és a szociáldemokratákra szavazott, de később meghajolt a nacionalista seggfejek előtt. Értelmes ember tudta, hogy megszívjuk. Csehszlovákia mégis csak kulturált, demokratikus ország volt. Magyarország pedig egy feudális, nyomorgó fos. A szocialista korszakban sem írnám le Csehszlovákiát diktatúrának.

GERI87 2013.10.03. 20:43:22

@Csehszlovák Kém:

Nem hinném:) én ugyanazon állásponton vagyok most is és ugyanazokat is gondolom, csak EZ most nem lett se hungáriázós, se szlávmagyaraozós, se részrehajló....

"Amúgy 1918-ban Csehszlovákiához csatolt magyarok száma 5,6% volt, ami még a hamisított magyar statisztikák szerint is (10% szlovák) csaknem a fele az elcsatolt szlovák lakosságnak! "

Ez így nem igaz! a visszacsatolt területeken volt a szlovákok aránya 10% , ez az összszlovák lakosságnak is csak harmada. (A csehsz. adat szerint persze 10% de ez torz.)
A csehszlovák államban a magyarok aránya valóban kicsi volt, de a számuk magas, a CS-hoz csatolt felvidéken és kárpátalján pedig arányuk 30% volt, a szlovákoké 48%..

A bécsi döntéssel visszakerült területeken a szlovákok száma és aránya is sokkal kisebb volt ennél: 84% magyar 10% szlovák...a csehszlovák '31-es adat ennél jóval másabb képet mutat, de mint írtam már, sokan reasszimiláltak, a "kedvezőbb" identitásukat jelölték meg, valloták be...illetve voltak visszaélések is a magyarság arányának csökkentése végett.

GERI87 2013.10.03. 20:43:30

@Csehszlovák Kém:

"ez az összszlovák lakosságnak is csak harmada. (A csehsz. adat szerint persze 10% de ez torz.)"

javítva: nem harmada....kevesebb mint 10%-a, ha a csehszlovák 290.000 főt nézzük és 85.000 fő az meg kb 3%-a a magyar szerint, a teljes szlovák lakosságnak ami akkor kb 2,5 millió fő volt!

nyomasek 2013.10.03. 20:43:37

@no_successful2: "Sajnos egy kicsit már veszett fejsze nyele, de mindenképpen szerencsés lenne, ha nemzetközi porondon is kiállnánk a kárpátmedencei magyarok autonómia törekvései mellett."
Ahhoz valamivel több magyarra lenne szükség a parlamentben.

nyomasek 2013.10.03. 20:43:41

@Csehszlovák Kém: Nyugi, lesz még. Kérdés hogy akkor ki melyik oldalon fejezi be.

Tuvalu 2013.10.03. 20:45:20

"Én is ezt mondom, egyik döntés sem "igazságos", semmilyen szempontból, csak nagy itt az értetlenkedés. Amúgy 1918-ban Csehszlovákiához csatolt magyarok száma 5,6% volt, ami még a hamisított magyar statisztikák szerint is (10% szlovák) csaknem a fele az elcsatolt szlovák lakosságnak! "

Itt almát hasonlítasz a körtével: 5,6% a magyarok aránya a teljes csehszlovák lakossághoz 1918-ban. Elcsatolva csak a mai Szlovákiát alkotó területek voltak, itt a magyarok arányszáma 25-30% volt (750-900ezer a kétféle értelmezés szerint a 3 millióból)

visszafele nagyjából 869 ezerböl 117 ezer (13,5%) volt nemmagyar (főleg szlovák és rutén).

Tehát VAGY Trianonnál 25-30% összehasonlítva a 13,5%-kal. VAGY 5,6% összehasonlítva az 1,5%kal (merthogy a 8 milliós Magyarországon belül ennyi az elcsatolt 117ezer fő aránya, de még a két háború közti magyar területen élő szlovákokkal együtt sincs meg az 5,6%)

OFF: Amúgy legalább avval ne legyél kapásból lekezelő, kioktató vagy anyázó, aki normális hangon áll neki érvelni. Értem én hogy a saját blogodon 90% zsigerből mindenre azt mondja, hogy nincs igazad, de ettől még...

Publius Decius Mus 2013.10.03. 20:45:44

Ki az aki ezért a kitalált quasimodo államért sír itt? Összeraboltak egy országot maguknak, pontosabban a nagyhatalmak kialakítottak itt egy konfliktuszónát az akkori érdekeik szerint. Ha jobban megássuk a dolgot a szlovák lakosság kb 20%-a szlovák származású, annyira mesterséges. Cseheknél valamivel jobb azért.

Trianon 93 éve volt és gazságait máig ható törvénybe írták. Ez egy pár éves sztori volt, hol a párhuzam?

concret 2013.10.03. 20:53:08

@Csehszlovák Kém: A Bécsi döntés persze nem volt korrekt, de közelebb állt az etnikai elvhez, mint a trianoni határhúzás. Lehetett volna igazságosabb is, de így is összességében kevesebb szlovák és magyar kisebbség rekedt a határ túloldalán, mint 1920-ban.
Persze, a megoldás nem a határtologatás lett volna. Szlovákok és magyarok föderatív államban kellett volna éljenek. Hamar kiderült: a nagyon közeli nyelvrokonság ellenére kulturálisan nem állnak közelebb a szlovákok a csehekhez, mint a magyarokhoz, akikkel 1000 éven át egymással éltek.
Ugye, Te sem veszed az 1930-as népszámlálás adatait az igazság abszolút dokumentumának? Cserébe én is kétellyel kezelem az 1911-es adatokat. Minimum a vegyes származásúak, a kettős kötődésűek a mindenkori állam elvárásának feleltek meg - és még rajtuk kívül oly sokan (pl köztisztviselők).

Ignác Pióker 2013.10.03. 20:56:04

@csentecsa: Inkább verte volna ki többször. Mindenki jobban jár.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.03. 21:06:57

@Bálint Anna: Mi van Gudea Enszi, te már csak álnéven mersz idejárni? LOL :D

Fuss neki a település nevének még1szer: "Visegrád" vs "egy szláv motívumot nem találsz" - 1:0

Ezt te állítod, én nem - 2:0

A magyar etnikai politikai elitnek érdekében állt a hamisítás, ezt hívjuk magyarosításnak - 3:0

Most már értem, miért csak álnéven jársz ide, te osotoba, engedelmeddel most Annácsától (20 hsz) elbúcsúzunk, ha szeretnél valamit mondani, gyere vissza a fosós neveddel, légy férfi, McFly :D :D

concret 2013.10.03. 21:07:31

@frompearly: Már bocs, de ezek olyan suta érvek...
Finnország, mint szuverén állam nincs még 100 éves sem. Alig volt egyharmad évszázados, amikor megvédte függetlenségét a rátámadó Vörös Hadsereggel szemben - és senki sem az ország korát nézte akkor.

Szlovákia jogilag fiatal, ám jelenleg jobban teljesít, mint mi - és hosszú távon nehéz lesz velük a lépést tartani. Ez számít csak, semmi más. Különösen nem az idétlen historizáló műérvek.

Éhes_ló 2013.10.03. 21:08:00

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: erre nem emlékszek.
Hol harcoltak a csehek 18 előtt a függetlenségükért?
Érdekelne nagyon, mert erről lemaradtam.

vasist 2013.10.03. 21:08:21

Látom már megint kezd elgurulni a gyógyszer mindkét oldalon.
Pedig a poszt lehetne akár hiánypótló is a témában, és végre nem rúgott belénk a "kedves író", vagy minek nevezzem.
Szvsz szerint az az 5,6% kicsit több volt 1918-ban (mármint a magyarok aránya), mert nem olyan rég (kb 15 éve) is még 10% körül álltunk a felvidéken a nemzetiségi arányban. Remélem a következő posztod nem fog átmenni ismét magyargyűlöltbe, hanem értelmes vitát kiváltó írás lesz.

concret 2013.10.03. 21:08:27

@Ignác Pióker: Kedves Ignác! Az első Csehszlovák köztársaság nyilvánvalóan demokratikusabb volt, mint a mi "király nélküli királyságunk". De a "feudális, nyomorgó fos" leírás legalábbis megkérdőjelezi az objektivitásodat.

Különösen a husáki kommunista Csehszlovákia mentegetése - Te sem vagy komoly ember, már bocs.

bp001 2013.10.03. 21:10:45

Ez azért messze nem Trianon volt. Csehszlovákia akkor egy alig 20 éves - egy igazságtalan "béke" által létrehozott - állam volt. Korábban mint állam nem létezett, nem volt történelme. Nem került az államalkotó nemzet egyharmada idegen uralom alá.
Ez így nehezen hasonlítható a Magyarországot és a magyarságot ért traumához. Persze a csehszlovákoknak (na pl. ilyen sem volt 1918 előtt) biztos kellemetlen volt.

Igazságos béke nincs. De a számok alapján egyértelmű, hogy az 1939-es határok voltak a legközelebb a tényleges etnikai határokhoz.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.03. 21:22:47

@csentecsa: Klasszikus magyar nacionalista hazugság: természetesen ma már sem Szlovákiában sem Csehországban nem lehet elítélni valakit kollektíve, mert magyar vagy német, mert Csehország és Szlovákia is elfogadta és aláírta az Emberi Jogok nyilatkozatát. Aki ennek az ellenkezőjét állítja: hazudik. A dekrétumok a cseh és szlovák jogrend részei, és ugyanúgy vannak életben, mint ahogy életben van pl a westfáliai békeszerződés Németországban: a történelem részét képezi.

Egyébként: háborús helyzetben sajnos nem léteznek az emberi jogok, a háború logikája kollektíven ítélt meg mindig népeket, így volt ez a németek és a csehek esetében is. A Benes dekrétum vonatkozó passzusai pedig az ENSZ és az Emberi Jogok nyilatkozata előtt, a II. vhb-t lezáró potsdami békeszerződés sorozat keretén belül, annak hatására született, többek között, a mai posztban bemutatott események ellenhatásaként.

Szar a párhuzamod is: a német zsidók nem kezdtek háborúba, ők németként éltek Németországban. A gazdasági nehézségek és a politikai frusztráció miatt hatalomra került agyatlan retardáltak kezdték el minden bajok okozójának – már megint – “a zsidókat” kinevezni, amelynek az lett a következménye, hogy saját nemzetüket irtották ki a németektől a magyarokon át sokan Európában. Ellenben megjegyzésem a nácikra igenis ül: tetszettek volna megnyerni a háborút, amit kollektíve kezdek el, akkor nem lettek volna kollektíven kipicsázva sem.

Ennyike.

sorstalan gáz 2013.10.03. 21:25:37

A Németországnak átengedett területek nagyjából mind német etnikai többségűek voltak, és ugyanúgy Magyarország esetében. Az önálló Szlovákia akkor még megtarthatta a ruszinok lakta Kárpátalját, pedig arra sem lett volna joga etnikai alapon

Hitler tehát csak azt az elvet vitte végig következetesen, amit a Versailles-i béke indított el következetlenül: nemzetállamok kiformálását az etnikai határoknak megfelelően

Szerintem ez rossz megoldás volt amitől máig szenved Európának ez a fele, de a probléma a Versailles-i békeszerződéssel datálódik, onnatól kezdve már csak az a kérdés, hogy ki nyer és ki veszít a határok meghúzásával

best sunday dress 2013.10.03. 21:38:46

@Csehszlovák Kém: többen leírták már, az 1930-as népszámlálás semmivel nem megbízhatóbb, mint az 1910-es vagy 1941-es, DE MÉG ASZERINT IS a '38-ban magyarországnak visszaadott területek, és a németeknek átadott szudétavidék is igazságosABB határt eredményezett, mint 1910 vagy 1930 realitása. az, h nem minden ízében igazságos, tény. ilyen nincs is. az is tény, h ma már nem lenne igazságos az 1939. január 1-ji határ (az ápr. 1-ji meg pláne nem), de akkor az volt

az, h neked és a tót cimboráidnak ez nem tetszik, az tiszta sor. de a matematika kemény dolog. a '38-ban csehszlovákia által átengedett területeken vhol 10-25% között volt a szlávok aránya, és a maradék területeken továbbra is élt német és magyar kisebbség. egy kis lakosságcserével (amit beneš elvtárs úgy szeretett 45-47-ben) simán lehetett volna még homogénebbé tenni mindent

ezzel szemben trianon vagy st germain egy etnikailag szinte homogén (>90%) német és magyar államot eredményezett, az anyaországtól elszakított nemzettagok aránya pedig igen magas volt. semmi ilyesmi nem történt 1938-ban. sokkal inkább billent a mérleg az igazság felé

==T== 2013.10.03. 21:39:00

@Csehszlovák Kém: valóban nem, sokkal több járt volna vissza.

Kristl 2013.10.03. 21:39:04

@Éhes_ló:

Az antant országok követségein kilincselve és hazudozva.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.03. 21:40:10

@best sunday dress: Trianon a magyaroknak volt “igazságtalan”, München és Bécs a cseheknek és a szlovákoknak volt “igazságtalan”. Te csak ne kezdj el nagyvonalúan bizniszelni a 38-as határok mögül kisbarátom, mert az nekünk “igazságtalan” volt, lám, most “egy kis lakosságcsere meg beleférne” neked? Hát megkaptad, néhány évvel később. Akkor miért nem volt jó? Úgy is homogenné sikerült mindent tenni, ráadásul elcsatolt területeinket is visszakaptuk. Mondom: tetszettek volna megnyerni a II. vhb-t!!!!

Már dehogynem történt ilyen 1938-ban: szlovák tömegeket csatoltak el Bécsben, nem billent semmilyen mérleg az igazság felé, sőt a világ legnagyobb igazságtalansága történt fiatal államunkkal: megcsonkítottátok, elraboltátok területeit! Ráadásul megfeledkezel arról az apró tényről is, hogy 1918-ban felszabadulhattunk a magyarosítás és az elnémetesítés alól, saját szláv államunkban végre mi alkothattunk többséget!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2013.10.03. 21:43:20

A csehszlovák népszámlálás módszere azon pontok egyike, ami
a köztársaságban összekapcsolt országnélszek régebbi fejlődésének
különbözősége következtében hátrányos a régi magyarországi
országrész számára. E népszámlálási módszer ugyanis magasabb
szintű általános kultúrfokot és etnikai értelemben Vett, teljesen
kifejlett nemzetiségi öntudatot feltételez. Olyat, amilyen a törté-
nelmi országnészben az; idők folyamán, a cseh-német nemzetiségi
fajküzdelem következtében, az ottani nemzetiségek között ki is
fej lőd ött.
A csehszlovák népszámlálás közvetlenül a snemzetiségete kérdi,
aminek megválaszolása szélsőségesebb, határozottabb odatartozási
állásfoglalást - öntudato-n alapuló érzelmi megnyilatkozást - fel-
tételez az anyanyelv felvételezésének módszerével szemben. A volt
magyar országrészek lakossága és vele a magyarság is, amint az
az elöljáróban ilrottal: értelmében kitűnik, szélesebb tömegeiben
nem éri el az e téren feltételezett érettségi fokozatot és így nagy
hátránnyal indult az eddig megtartott csehszlovák népszámlálások
nemzetiségi seregszemlréjére. Hogy a két ország között e téren ész-
lelhető érettségi diszparitás kiegyenlítődjék, bevezették a Nolt ma-
gyar területeken az úgynevezett ívekkel való számlálást, a törté-
nelmi országokban alkalmazott számláló-lapokkali számlálás helyébe.
A kettő között a különbség az, hogy a számláló-lapokat személy
szerint osztják ki és azokat a számlálandók maguk töltik ki, az íve-
ken. számláltak adatait viszont a számlálóbiztosok vezetik be a szám-
láltak bemondása alapján: abból a célból, hogy az adatok bemon-
dásánál segítségükre lehessenek. Ez az utóbbi, egészen elméleti ter-
mészetű könnyítés, még hátrányosabbá tette a helyzetet, mert a
bemondott adatok felülvizsgálására feljo-gosított számlálóbiztosok-
nak rendkívül nagyfokú befolyást biztosított a nemzetiségi adat
amúgyis objektív jegyeken alapuló megállapításánál. Igaz,
hogy az el-őírás nerm engedélyezi a fél alnaratárval ellenté-
tes adat bejegyzését és ha a biztos vele megegyezésre jutni
nem tud, úgy a kérdés eldöntése a politikai hatóság dön-
tése iránt terjesztendő fel, de ez a védelminek szánt előírás ismét
csak teljesen elméleti értékű, sőt a Agyakorlatban legtöbbször for-
dítottan érvényesül. A vitatott nemzetiségű egyén ugyanis - de
kivált az egészen kifejlett nemzetiségi öntudattal nem rendelkező
egyén - inkább megnyugszik a számlsálóbiztos megállapításában

(Borsody István et. al. Magyarok Csehszlovákiában 1918-1938)

Kristl 2013.10.03. 21:44:37

@Csehszlovák Kém:

Nem tudom milyen adatokból dolgozol. De akkoriban erősen más volt a lakosságeloszlás. Szlovákia 1. legnagyobb városa, Pozsony is, az "odakerülés" idején még jelents magyar többséggel bírt.

Nem véletlen szerepelt a "követelésben" mely etnikai adatokat figyelembe vette a 4 város vonala.

Amúgy:

"A döntés eredményeképpen 11 927 km² terület tért vissza Magyarországhoz, 869 ezer fős lakossággal, akik közül 752 ezer fő (86,5%) volt magyar és 117 ezer más nemzetiségű (szlovák, német, rutén). 320 ezer magyar maradt a csehszlovák határ túloldalán."

Szóval a visszakerült területről 1,5x több magyar került vissza, mint amennyiről a "csehszlovák" fél egyáltalán tudott szerinted. No komment.

Egy korabeli demográfiatérképet néhanapján majd felüthetnél ha nem csak trollkodni akarsz.

Kristl 2013.10.03. 21:45:18

@Csehszlovák Kém:

Mér nem sikerült berakni az 1 soros reagom előtti 2 hozzászólásom?

Szerintem az a 11000 km2 visszakerült 850.000 emberből 750.000 magyar eléggé igazságos.

Szal 85%os magyarlakta terület mitől is lesz neked szlovák?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.03. 21:49:19

@Kristl: Nem fogom minden nackó trollnak elismételni, ezek az adatok a magyar propaganda hamis adatai!!!

Ezzel szemben a szlovák igazság: az elcsatolt területeken 503 980 ember mondta magát magyarnak és 272 145 ember szlováknak. A százalék kiszorzását meghagyom neked, illetve az "igazság" szó érdemi tartalmának kifejtését is. Sok sikert!

Ignác Pióker 2013.10.03. 21:49:47

@concret: Jobb volt. Minden korszakában. Szarok az objektivitásra a magyar nyilas csürhe között.

prolee 2013.10.03. 21:50:01

Hogy rohadna el az összes tetves kurva politikus!!! :(
Miattuk ilyen a világ! Mert ha ezek nem kavarnák a szart, ugyan ki a fasz foglalkozna a nemzetiség kérdésével?
A nagyanyám tót volt, a nagyapám magyar, a másik szülőm részéről osztrák-magyar gyökerek vannak, zsidó is akad nálunk.
Én meg csak nézek ki a fejemből, hogy milyen hülye világban élek?

Kristl 2013.10.03. 21:51:42

@Csehszlovák Kém:

Ez szimpla maszatolás. Már trianonhoz korrekt térképpel álltak ki, megfelelő szakértővel.

A "magyarositás" meg vicces dolog, mikor előtte elszlávosodás is volt csomó helyen, a betelepülő szlávoknak köszönhetően.

Szal a fárasztó szláv nacionalizmus vicces...

Amugy meg Visegrád és hasonló.

A honfoglalókkal együtt szlávok is települtek be, pl oroszok. Akiket szintén letelepítettek ide-oda. Szóval ha találsz valahol a térképen egy gyanúsan régi szláv nevü települést, nem feltéltlen lesz őslakó szláv. :)

sorstalan gáz 2013.10.03. 21:51:55

@Csehszlovák Kém:
A felosztásnál nagyobb súllyal estek latba a városok, és kisebb súllyal a falvak. A városi lakosság nagyobb részben volt német (vagy magyar), mint a falvak lakossága, ezért alakulhattak ki látszólagos aránytalanságok. Amiknek te persze csak az egyik felét akarod látni, de ez már a hozzáállásodból következik

Scarlet Crusade 2013.10.03. 21:52:08

Kevés ilyen arrogáns blogger van a neten mint te.
Ha valaki nem a cseszko notat fujja, akkor alpari mododn elhajtod a francba.
Joggal merul fel a kerdes, hogy akkor miert csinalod a blogot?
Mert ha neked ez a szorakozas, akkor beteg vagy.
Ha pedig a trollokat hergeled akkor ugy te sem vagy kulonb naluk.
O tempora, o mores.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.03. 22:00:25

@csentecsa: Épp annyira “van érvényben”, mint a westfáliai béke vagy sok más háborút lezáró egyezmény. Átírnád a történelmet? Tetszettek volna akkor a háborút megnyerni! Ha nem tanították volna meg az iskolában, ti lettetek a vesztesek. Szerencsétekre a modern és új Németország maga mögött hagyva 2 vhb-s démonait egy új világot és Európár épít fel, amelynek ti is a részesei lehettek 2004 óta, élvezzétek! Ma már nincsenek győztesek és vesztesek, partnerek vagyunk, a régi formák nem érvényesek, ezért titeket, nacionalista magyarokat senki nem is ért meg a mai Európában, mert régi, “vesztes VS győztes” sémákban gondolkodtok, csatákat akartok nyerni, miközben nem veszitek észre, hogy már régóta egy térfélen focizunk és egymásnak kéne passzolni.Ahogy az előző kommentemben is írtam, csak nem értetted meg, vagy nem olvastad rendesen el, az Emberi jogok nyilatkozatát elismerő Csehország és Szlovákia jogi környezetében is mindent felülírnak az emberi jogok, így ma már nem lehetséges, hogy faji alapon, kollektíve ebben a két országban magyarokat vagy németeket ítéljenek el. Szólj, melyik részét nem érted, esetleg elmondom lassan még1szer.

concret 2013.10.03. 22:03:29

@Ignác Pióker: Semmivel sem vagy jobb a nyilas csürhénél, csak másik (állat)fajtához tartozol.
További jó gyűlölködést!:)

sorstalan gáz 2013.10.03. 22:03:49

@Deak Tamas:
Felmenőim jelentős része felvidéki, vegyes etnikumú területekről. Gondolom az identitásuk is vegyes lehetett, vagy igazából nem is volt mai értelemben vett kategorikus etnikai identitásuk. Városlakók voltak, ennek megfelelő kötődéssel a városukhoz, ezenkívül tudtak használni legalább 3 nyelvet valamilyen szinten

Aki azt állítja, hogy meg tudja mondani mit akartak az ott lakó emberek, mire szavaztak volna ha megkérdezik őket 1918-ban, az nem tudja mit beszél, vagy hazudik. Miután akkor nem adták meg a lehetőséget az akaratnyilvánításra, ez már a történelem örök talánya marad

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.03. 22:07:51

@Scarlet Crusade: Bizony, ez egy ilyen blog, it nem ritka a szimbólikus szájbavizelés is.

Sőt a velem ujjat húzó felkészületlen, ostoba kommentelők soraiban olykor nem ritka a lószar lóba történő visszalapátolása sem!

Persze: minden hiába.

Nemzeti Narancsköd 2013.10.03. 22:23:35

@Csehszlovák Kém:
Elárulok egy titkot. Kurtz kollégám olvasgat itt szórakozásból, én viszont egyáltalán nem járok ide, több okból. Egyrészt egy vitaképtelen, arrogáns nímand vagy, másrészt láthatóan nincs szükséged segítségre a Fidesz népszerűségének növelésében. Ami a letiltott profilt illeti, sajnos túlságosan lusta vagyok én ahhoz, hogy májustól építgessek egy kamuprofilt, hogy aztán októberben beszóljak vele neked, ráadásul nem is a nevem által fémjelzett minőségben. Ha már kiosztlak, akkor ragaszkodom hozzá, hogy ugyanazzal a névvel tegyem, amelyen az olvasók már többször tapasztalhatták, hogy megfutamítottalak vitából. Azt pedig visszautasítom, hogy nekem tulajdonítasz egy olyan sületlenséget, miszerint "a magyarok érkezése előtt a Kárpát-medence igen gyéren lakott, szinte lakatlan volt". Egyetlen valamirevaló történész sem tagadja már, hogy vaskos avar településterület volt ez Árpádék érkezése előtt.

Ja, és legyél annyira férfi, hogy ezt nem moderálod ki! ;)

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.03. 22:25:04

@Nemzeti Narancsköd: Hello McFly,
na, remek, tudtam, h nincs ennyi fideszes troll, Bálint Anna=Gudea Enszi=Nemzeti Narancsköd, még hány neved van faszkalap?
A vitához fel kéne nőni, erre egy remek ödvájsz, próbálj meg úgy kommentelni, hogy ne bukjál le az első ostoba bejegyzésed után :D LOL Aztán szintén előny, ha vitázni szeretnél velem, hogy felismered a vita és a trollkodás közti különbséget.
OFF
A Fidesz “népszerűségéről” amúgy ti ostoba fideszes trollok gondoskodtok, no, meg a pártvezetés túlbuzgó trolljai, akik nem győztek hazai pályán is bundázni/csalni. Hát ilyen rohadt lelke van egy hetero, kisportolt fehér fideszesnek? :D :D :D
ON

Elchango 2013.10.03. 22:35:44

A tipikus szlovak propaganda (hogy meg ne sajnaljalak mar benneteket,de barcsak Auschwitz-ba lettetek volna szamuzve.
"Már dehogynem történt ilyen 1938-ban: szlovák tömegeket csatoltak el Bécsben, nem billent semmilyen mérleg az igazság felé, sőt a világ legnagyobb igazságtalansága történt fiatal államunkkal: megcsonkítottátok, elraboltátok területeit! Ráadásul megfeledkezel arról az apró tényről is, hogy 1918-ban felszabadulhattunk a magyarosítás és az elnémetesítés alól, saját szláv államunkban végre mi alkothattunk többséget! "

Egyet mondok neked ocsem: olyan sotet vagy mint a fekete macska segge. Vagy meg annal is sotetebb.De ugy latszik nemcsak Te hanem nagyszeru, vilagrengeto,vilagmegvalto neped is. undorito szar szlovak(ok)

concret 2013.10.03. 22:37:02

@Csehszlovák Kém: Azért Te sem tisztán az "egymásnak passzolás" platformján állsz ám! Szlovák-magyar viszonylatban szerinted kizárólag bennünk, magyarokban van a hiba? Úgy emlegeted a magyar nacionalizmust (sőt, "nacionalista magyarokat"), mintha szlovák nacionalizmus nem is létezne egyáltalán.
Egyoldalúságodra, elfogultságodra már nem mentség a szlovákok egykori sérelmei, amit kétségkívül elszenvedtek a Magyar Királyság nemzetiségeként. Valóban győztesek lettetek (még ha nem is saját erőből), de ha a győztes helyzetben levő (akit Münchenért is teljesen kárpótoltak + a pozsonyi hídfő) meg sem próbál nagyvonalúan túllépni a múlton, akkor mégis mit vártok a jelenkor sérelmeit is hordozó magyaroktól?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.03. 22:38:45

@concret: hallo, te most jársz itt először a dotohon?

@Elchango: ok, a jelzők már mennek, megpróbálsz megcáfolni? :)

Ignác Pióker 2013.10.03. 22:38:57

@Scarlet Crusade: Semmivel sem rosszabb a szittyáknál.

fludd 2013.10.03. 22:41:08

Azt írod, hogy tetszettek volna megnyerni a III. Világháborút. Miért? Szlovákia megnyerte???

Az a baj, hogy félművelt vagy te cseszlovák!, és erre még büszke is vagy. :D

fludd 2013.10.03. 22:41:22

Szlovákia hány háborút nyert meg a husszú története során? :)

Ignác Pióker 2013.10.03. 22:41:48

@concret: Nem. Ha ők nem gyűlölködnének, én nem utálnám őket. Ez nagy különbség. Elég volt ebből a beszari, álkorrekt beszédből. A hazug magyar jobboldal országunk elvesztője, ha nem lehet őket innen kitakarítani, inkább szűnjék meg Magyarország.

Kristl 2013.10.03. 22:42:22

@Csehszlovák Kém:

Ja értem. A propaganda. Szal a térképészek és etnográfusok adatai mind a politikai propagandát képviselték szemben a szlovák fél mindig pontos és korrekt objektiv méréseivel.

Oké. Trollkodj tovább.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.03. 22:44:08

@Kristl: látod, ilyet meg nem állítottam, akkor ezt a vitát most magaddal játszod le, szólj, ha megvagy.

@fludd: Egyetértünk. a III. vhb-t sem Szlovákia, sem más ország nem fogja megnyerni!

Muhammad Balfas 2013.10.04. 00:06:18

@fludd: Vesztesek voltak ők is, a Szovjetúnió megszállásában is részt vett Szlovákia, és sokkal inkább német csatlósok voltak mint mi. "Jutalmul" '45 után visszakerültek a csehek uralma alá.
Szar lehet hogy az első de jure független szlovák állam Adolf Hitler bábáskodása mellett jött létre...

gotenson 2013.10.04. 00:06:41

Sziasztok!

Alapvetően érdekes dolgokat írtok, és egymást vádoljátok nacionalizmussal, miközben közületek sokan sose jártak vegyes lakosságú területen.

Fájdalmas, de tény: Ma Szlovákia déli részén 3 majdnem teljesen homogén magyarlakta terület van, amit részben etnikai, részben gazdasági okok miatt nem részesítenek elegendő támogatásban.

Szlovákiában ha jársz, akkor a magyar boltokban nem találsz kétnyelvű feliratot (tiszt. a kiv.-nek). Ezt nyugodtan nevezhetem nyelvi diszkriminációnak. Mielőtt bárki letámadna, javaslom, hogy góglézzen egy brüsszeli utcatáblát. Hogy ilyen ma miért nincs Szlovákia déli részén? Képzeljük el, hogy a fiatal államnak meg kell mutatnia, hogy fenntartja a szuverenitását a területe fölött, ami nemzetállami terület. Szomorú, hogy a nacionalista tévelygés miatt én, mint magyaroszági egy kukkot se értettem a feliratokból. Pedig egységes Európában élünk.

A hamisított adatok is érdekesek, senki se gondolhatja, hogy mindkét fél tiszta. Viszont a recontra is erős, nézzetek meg youtubon egy revíziós eredeti felvételt. Senki se sír, hogy "jaj,nem értünk titeket. Ellenkezőleg.

Végezetül, nézzétek meg Lőcse és Szakolca címerét a városok oldalain.
Szerintem sokmindent elárul, hogy a nacionalizmus és a hagyomány mennyire elüt egymástól.

/Végzett politológus/

2013.10.04. 00:06:50

@Csehszlovák Kém: Ezzel szemben a szlovák igazság: az elcsatolt területeken 503 980 ember mondta magát magyarnak és 272 145 ember szlováknak."
kitelepítés után, vagy előtt?
Mondjuk nem kevés embert ismerek, köztük a feleségem felmenőit, akiket kitelepítettek, barátságos körülmények közt a szlovák hatóságok. Mégis, ennek ellenére is, valamiért a magyar határ túloldalán, ha bemégy a kocsmába, magyarul beszélnek.

2013.10.04. 00:07:16

@Csehszlovák Kém: Ráadásul megfeledkezel arról az apró tényről is, hogy 1918-ban felszabadulhattunk a magyarosítás és az elnémetesítés alól, saját szláv államunkban végre mi alkothattunk többséget! "
Ja, aztán a cseh az első adandó alkalommal úgy lerúgta magáról a szlovák testvéreket, hogy zengve szálltak.
Érdekes nép a szlovák. Mindenkit utál. Nincs barátja egy sem. Voltam a Tátra nyugati oldalán. Szovákia ottani falvaiban lengyelül beszélnek, és utálják a szlovákot.
Jártam Kassán, Poprádon, Zsolnán. Hatalmi elnyomás volt és van a magyarokkal szemben. rettegtek?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.04. 00:14:06

@Ches Desmond: "Szar lehet hogy az első de jure független szlovák állam Adolf Hitler bábáskodása mellett jött létre..." - Aha. Szarabb lehet olyan határoknak örülni 6 évig, amelyeket a korbeli Európa legmocskosabb hatalmai bábáskodása alatt rajzoltak meg.

@gotenson: Politológus uram, ne hazudj itt össze-vissza. Menjél szépen el holnap Dunaszerdahelyre például, sok helyen példáaul csak egynyelvű feliratot fogsz látni, magyart.

@Könnyen elkaptuk, uram!: "kitelepítés után, vagy előtt?" - ezek az 1930-as csehszlovák népszámlálás adatai. Amit a magyarok villantgatnak a témában az pedig az 1941-es népszámlálási adatsor.

"Érdekes nép a szlovák. Mindenkit utál." - Furcsa helyeken járhattál. Egyben felhívom a figyelmed arra, hogy nem Szlovákia folytat Brüsszel ellen "szabadságharcot", nem Szlovákia harcol az idegen tőke ellen és nem Szlovákia akar nem gyarmat lenni. Szlovákiában euróval fizethetsz, nagyon jól megvagyunk szomszédainkkal is, kivéve, ha délről bele akarnak szólni, a magyar irrdentizmus mentén, állampolgáraink magánéletébe, amely ellen azonnal jogi lépéseket kell tennünk.

2013.10.04. 00:15:00

@Csehszlovák Kém: Mi az, hogy csehszlovák? Nagyzolsz? Mert cseh az országot birtokolt, morva szintén, de szlovák?

Csapos35 2013.10.04. 00:15:54

Tanulságos poszt, kár, hogy a kommentezők közül sokan, hiányos történelemtudásuk miatt, vagy vak hithűségük miatt nem akarják megérteni.

A történelmi sérelmek nem orvosolhatók, az okozott károk nem kompenzálhatók, az emberi tragédiák nem gyógyíthatóak. Az elmúlt száz évben a nemzetközi egyezményekkel módosított határok súlyos emberi tragédiákat is okoztak. Közép-Európában ugyanis soha nem estek egybe a politika határok az etnikai (nemzetiségi) határokkal. Ezt a politikai döntéshozók lakosságcsere formájában próbálták meg ellensúlyozni, sikertelenül. Ezzel ugyanis újabb emberi tragédiákat okoztak.

Ami elmúlt, azt nem lehet meg nem történtté tenni. Sérelem érte Magyarországot a Trianoni békeszerződéssel 1920-ban. Sérelem érte 1938-ban a visszacsatolt területen élő nemzetiségeket. Sérelem érte 1938-ban a Szudéta-vidéken élő cseheket. Sérelem érte 1945-47-ben a szudéta németeket, és a magyarokat. És akkor még nem is beszélek a kettős identitásúakról.

A történelmi sérelmek nem orvosolhatók, az okozott károk nem kompenzálhatók, ami megtörtént azt nem lehet meg nem történtté tenni, anélkül, hogy még nagyobb emberi tragédiákat ne okoznánk.

2013.10.04. 00:16:15

@Csehszlovák Kém: Eleget jártam és járok Kassán. Még ma sem Kosice! Hogy veszthetett el Szlovákia egy várost, ami a te fogalmaid szerint nem az övé?
Mondjuk Varbó is szlovák, de ugye tudod miért? Mert önként betelepültek. Azért azt lásd be, túlzás lenne állítani, hogy Bodrogolaszi olasz, tehát annektálhatja Olaszország? Na, akkor most gondolkozz kicsit a Visegrád hasonlatodon.

GERI87 2013.10.04. 00:16:48

@Csehszlovák Kém:

Azért a "tömegeket" erős túlzás.

"megcsonkítottátok, elraboltátok területeit!"

Melyek nem voltak szlávok, tehát elvileg "tiszta" szláv állam jött létre, még jól is járhattak volna ezzel, mert pl a mai szlovák identitás egyik zabszeme hogy vannak magyarok az országban és állandóan velük szemben kell helyezkedni, önmeghatározni.
Ha marad a 38-as határ, akkor Szlovákia teljesen nemzetállam lehetne, kigyógyulva a nacionalista gyermekbetegségekből...és nem lenne másabb szomszédunk mint Szlovénia...

"Ezzel szemben a szlovák igazság:"

Vicces, ami neked tetsző adat, az az igazság?
Komolytalan, semmi nem támasztja alá amit írsz.
Komoly visszaélések, fenyegetések viszont voltak, amennyiben valaki magyarnak vallotta magát...

nyugdíj megvonással fenyegetés stb.
árvaházi gyerekek automatikusan szlováknak lettek bejegyezve, függetlenül attól hogy tudva levő volt hogy magyarok a szülei (amely esetről pont a 29-ben megfogalmazott népszámlálási törvény is rendelkezett)

fludd 2013.10.04. 00:16:57

@Ignác Pióker: így beszél egy hazafi. Ha nem a haverok irányítanak, akkor omoljon össze minden, sózzuk be. "Ha nem tetszik, el lehet menni" Gyurcsány Ferenc
:)

concret 2013.10.04. 00:17:09

@Elchango: Szerencsére nem kell szégyellenem magam miattad. Minden népben vannak ilyesfélék - csak a magam anyanyelvén leírva sokkal jobban zavar ("undorito szar szlovak(ok)").

fludd 2013.10.04. 00:17:23

@Csehszlovák Kém: nyilván, hiszen a múlt idő használatából rájöhettél volna, hogy az csak elírás... Néhányszor említetted, hogy meg kellett vona nyernünk a háborút. Emlékszel-e arra, hogy a hős szlovák hadsereg 1939-ben a németekkel együtt megtámadta Lengyelországot, és a Szovjetúniónak is kb 2 héttel a magyarok előtt üzent hadat. Szerinted Szlovákia győztes volt a 2. világháborúban? :)

concret 2013.10.04. 00:17:42

@Csehszlovák Kém: Miért, gondolod, másodjára majd jobban tetszik a másik oldali elfogultságod?

Ha örülsz neki, hogy találsz elvakult nacionalistákat, hát örülj neki. Ha kevesled a hülyeségüket, hecceld csak őket. Jó ez valamire?

Jól írsz magyarul: akarod-nem akarod, híd vagy a két nép között. Csak tudnod kellene fölnőni ehhez. (amúgy a poszt hasznos, máskor is benézek majd).

Kristl 2013.10.04. 00:17:51

@Csehszlovák Kém:

Akkor nem tudod, hogy mit állitasz. Gyakran megesik.

Csapos35 2013.10.04. 00:17:54

Tanulságos poszt, kár, hogy a kommentezők közül sokan, hiányos történelemtudásuk miatt, vagy vak hithűségük miatt nem akarják megérteni.

A történelmi sérelmek nem orvosolhatók, az okozott károk nem kompenzálhatók, az emberi tragédiák nem gyógyíthatóak. Az elmúlt száz évben a nemzetközi egyezményekkel módosított határok súlyos emberi tragédiákat is okoztak. Közép-Európában ugyanis soha nem estek egybe a politika határok az etnikai (nemzetiségi) határokkal. Ezt a politikai döntéshozók lakosságcsere formájában próbálták meg ellensúlyozni, sikertelenül. Ezzel ugyanis újabb emberi tragédiákat okoztak.

Ami elmúlt, azt nem lehet meg nem történtté tenni. Sérelem érte Magyarországot a Trianoni békeszerződéssel 1920-ban. Sérelem érte 1938-ban a visszacsatolt területen élő nemzetiségeket. Sérelem érte 1938-ban a Szudéta-vidéken élő cseheket. Sérelem érte 1945-47-ben a szudéta németeket, és a magyarokat. És akkor még nem is beszélek a kettős identitásúakról.

A történelmi sérelmek nem orvosolhatók, az okozott károk nem kompenzálhatók, ami megtörtént azt nem lehet meg nem történtté tenni, anélkül, hogy még nagyobb emberi tragédiákat ne okoznánk.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.04. 00:21:51

@concret: köszi, h elolvastál és a pozitív feedbacket, várlak máskor is! :)

gotenson 2013.10.04. 00:31:44

@Csehszlovák Kém: Ipolyszalka, CBA, keress magyar feliratot, ami nem arra szólít fel, hogy kézzel ne fogd meg a kiflit.

Nem kell elutaznod, megmondom Neked, hogy nem fogsz találni.Ettől függetlenül ellenpélda is előfordulhat, ezt se tagadom. Magyarországon Egerben a boltban /Heliker/ lengyel és görög feliratokat láttam, megtudtam, hogy azért, mert ezeknek a nemzetiségeknek vannak kisebbségi önkormányzataik a városban.
Sajnos magának az intézménynek a létét se ismeri a mai szlovák politika. /Hol az igazság,kérdezhetnénk? -Mindig odaát/

Objektívan kutattam számos adat után, ezután nem fáj, hogy hazugnak tartassz. Sajnos nincs igazad.

Ettől függetlenül érdekesnek/értelmesnek és színvonalasnak tartom az írásaid. Viszont vigyázz, mert néhány kommentválaszodban ugyanazok a propagandaelemek vannak, amelyekkel a másik oldalt támadod. A kettős állampolgárságról szerintem egyértelműen tud mindenki dönteni, hogy kell-e neki, vagy se. Én felajánlottam a lakcímemet a szlovákiai magyar ismerőseimnek, hogyha nekik lélekben fontos, akkor ne legyek akadálya. Tudom, hogy nem költöznek ide, mert a szülőföldjükért akarnak tenni.

A döntéshez se Orkán, se Fickó, se Vonja, se Salóta közremködése se kell.

Jóéjszakát tőlem Északabbra is!

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.04. 00:37:12

@gotenson: Remek! Ha nem tagadod az ellenpéldát, máris pofásabb lesz a véleményed az országról, ahonnan írsz és amit gondolom a hazádnak is tartasz :) Minden negatív élménnyel együtt.

"néhány kommentválaszodban ugyanazok a propagandaelemek vannak" ennek okát a blogfejléc jobb felső sarkában megtalálod.

jóéjt, ott délen, ahol otthon érzed magad.

scriptosaurus 2013.10.04. 00:46:55

L
egalább a tót hímnusz dallamát ne magyar népdalból Lipták volna...

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.04. 00:57:27

@scriptosaurus: a komment tulajdonosa, e-mail címe alapján - Csapai Lajos, a Kalocsai Néplap főszerkesztője, innen is gratulálunk a színvonalas és a poszthoz konkrétan hozzászóló véleményhez. Az úrban egyébként egy volt komcsit tisztelhetünk, aki a városi pletykák szerint III/III-as ügynükmúlttal is rendelkezik és minő váratlan fordulat, jelenleg a Fidesz-KDNP szövetség kitartott bérence. Üdv a dotohon, Lajos!

Lajos, amúgy még igazad sincs, a szlovák himnusz dallama nem magyar népdal és korábban is keletkezett, mint azt Bartók begyűjtötte.

Nemzeti Narancsköd 2013.10.04. 02:40:04

@Csehszlovák Kém:
A vita ott kezdődik kisapám, hogy nem faszkalapozunk, hanem érvelünk - te itt buksz el. Szerettem volna elérni, hogy olvasgasd a Polgárdát, de látom, ez is felesleges volt, hiszen már kapásból idézed az álliberálisokat legjobban borzoló kifejezéseket onnan. Jól van.
Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy meghívjalak a Polgárda áprilisi választási partijára, mint a nemzeti oldalért sokat tett bloggert.

Vincenzo90 2013.10.04. 02:40:12

Csak tudnám, minek írod ezt a propagandablogot! Esetleg egy identitászavaros ember önigazolása lenne?

Fisk 2013.10.04. 02:40:17

@Csehszlovák Kém: vigyázz, mert ennél kevesebbért is megbírságol a magyar királyi internethatóság. Pedig így kéne bánni mindenhol az ilyen kommentekkel. Lipták (Vanczák-JUhász) a himnuszt, édesistenem...

Gandalf007 2013.10.04. 02:40:20

Kíváncsi lennék a térképekre nagyobb méretben, kérhetek hozzájuk linket?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.04. 02:52:50

@Nemzeti Narancsköd: notórikus hazudozókkal szemben semmilyen tisztelet nem jár, nagyon jól tudod, miről beszélek, a faszkalap még enyhe kifejezés, ráadásul, aki rendszeresen kurucinfót olvas, arra más billog is jár. de te azzal is tisztában vagy. polgarda? nem tudom, mi az a fos, de kihagyom, McFly.

@Vincenzo90: Van egy megoldás: nem kell olvasni.

@Fisk: örömmel mosom fel ezt a szellemi fost, ami kifolyt a csatornából :D

@Gandalf007: szuper, máris belinkeltem a nagyobb formátumot, enjoy, nagyjóuram! :)

Baloldali érték 2013.10.04. 09:11:03

Már megint a turbószlovák hazudozást lehet olvasni ezen a hányadék hungarofób blogon.

"A megcsonkított Szlovák Köztársaság"

Csonkított a francokat. Ezek Szlovákia EREDETI határai.
Az első bécsi döntés idelyén semmilyen Szlovákia nem volt.

"a müncheni egyezmény közvetlen következménye volt, amely során Szlovákia elvesztette területének egynegyedét és második legnagyobb városát, Kassát."

Nem Szlovákia hanem Csehszlovákia.
És nagyon helyes hogy elvesztette, mivel Kassa SZÍNMAGYAR város volt.
Semmi keresnivalója nem volt ott a csehszlovákoknak.

Az első bécsi döntés igazságos határvonalat húzott, akármennyire fáj is az antimagyar bloggerkénknek.

DezInf 2013.10.04. 09:20:10

@Nemzeti Narancsköd:

Polgárda :))))

Az OPNI kihelyezett tagozata narancsbolsiknak:D

concret 2013.10.04. 13:43:32

Konklúzióm mára:

mellbevágóan megdöbbentő saját nyelvünkön (ami a legnemzetibb sajátosságunk) a mi (egyértelműen érzelmi alapú, erősen elfogult) véleményünkkel ellentétes, vélt érdekeinkkel homlokegyenest szemben álló, kontraelfogult történelmi ismertetőt olvasni.
Mi magyarok valahogy úgy vagyunk: aki magyarul szól (mégpedig helyesen, választékosan), az közénk KELL, hogy tartozzon, az velünk KELL, hogy érezzen. A magyar ember zsigeri reakciója, hogy ez bizony nemzetárulás. Számomra is provokatív, holott tisztában vagyok vele: mindkét oldal számadatai torzítanak, a realitás valahol félúton lehet, a valóság meg sokkal bonyolultabb, mint amit számsorokkal le lehet írni, ergo: objektív "igazság" nincs, nem is lehet.

Túl az érzelmeken viszont be kell látnom: pont erre van szükségünk. Saját szavainkkal leírva kell szembesülnünk csehek és szlovákok saját igazságával. Ha ez a poszt angol- vagy német nyelvű lenne, töredék hatást sem váltana ki. Remélem, még a legmegrögzöttebb nacionalista gyűlölködőkben is elvet a magyar nyelvű poszt valami kis magot, lelkük mélyén apró repedés keletkezhet tőle, amibe beférkőzhet a halvány kétely saját torz magabiztosságukkal szemben.

Szóval, fogadd elismerésem, csehszlovák kém!

concret 2013.10.04. 13:45:17

A csehek Trianon-érzését München miatt teljesen meg lehet érteni.
A Cseh Királyság (Cseh-Morvaország) határai Európa történelmében talán a legstabilabb határok voltak. Hasonlóan a magyar kárpáti határokhoz Dévénytől Szörényvárig: földrajzilag tökéletes egységet határoltak körül. A kora középkorban, a német kolonializáció kezdetéig az országhatárok teljesen megegyeztek a cseh-morva településterület határával - mondhatni, a nyugati szláv közösségből ott alakult ki a cseh és morva nép, amely területet a fejedelmi majd királyi államhatalom lefedett.
Csehország történelmi-földrajzi határait 1918-ig sosem kérdőjelezte meg senki. Igaz, a csehek 1918-ig lényegében mindig német (majd Habsburg-ausztriai) birodalmi keretek között, több-kevesebb német befolyás alatt és állami függőségben éltek, de területi integritásuk sosem volt vita tárgya. A cseh medence peremvidéke, Cseh-Szilézia, valamint Morvaország határvidékének az elvesztése 20 évvel a régen várt függetlenség elnyerése után igazi nemzeti trauma lehetett.

Más kérdés: a cseheknek óriási szerencséjük volt, hogy Eduard Benes realitástól teljesen elszakadt maximális vágyai 1918-ban nem teljesültek. Mert ha történeti-etnikai alapon megkapták volna Lausitz-Luzsicét, Dél-Sziléziát az Oderáig, Kelet-Bajorországot Regensburggal és Passauval, Észak-Ausztriát Béccsel együtt, akkor korántsem lett volna trivialitás a München előtti határok visszaállítása 1945-ben.

Benes Nagy-Csehszlovákia álma ("a" melléktérkép): terkepek.adatbank.transindex.ro/legbelso.php?nev=163

nemzetiségi viszonyok Csehszlovákiában 1921-ben: terkepek.adatbank.transindex.ro/belso.php?nev=166
terkepek.adatbank.transindex.ro/legbelso.php?nev=166

Papageno68 2013.10.04. 13:49:19

@Csehszlovák Kém: "Tetszettek volna megnyerni a világháborút!"
Lábszagú erőlködéssel mi is győztünk, a Debreceni Kormány hadatüzent Németországnak, miközben a Dunántúlon és később a német területeken a honvédek és leventék még harcoltak (bár ez semmit nem változtat hazánk világháborús hőstettein).
A poszt érdekes, jó olyasmiről olvasni, ami kívülesik az átlagos magyar félműveltségen. Kár, hogy a rajongótáborodnak mindegy, hogy mit írsz, és milyen hangon :-).

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.04. 14:09:57

@concret: remekül látod, köszi a feedbacket! Olvass vissza az archívumba, ott is találsz remek posztokat!! :)

@Papageno68: :D XD Lassú víz, partot mos. Egy percig nem gondoltam, h könnyű projektbe kezdek, ez így izgalmas!!!

mentolos nokedli 2013.10.05. 23:30:18

Nem tudom mi a vita tényleges tárgya, de sommásan így lehetne összegezni: a szlovákok olyan csehek akik tudnak magyarul is. A többi felesleges sz.rcséplés. A nyelvetek még annyira sem különbözik a csehtől, mint a voralbergi tájnyelv a hochdeutschtól.

petraeus 2013.10.05. 23:31:27

@Csehszlovák Kém: "Ma már nincsenek győztesek és vesztesek, partnerek vagyunk"
irod, szep lenne ha igaz lenne, az EU annyit ert el, hogy nem gyilkoljuk egymast yugo modon, es ez egy szep eredmeny. Nem partnerek vagyunk (sajnos), hanem egymas mellett elunk. Partnerek majd akkor leszunk ha az utodallamok tisztessegesen bannak a magyar kisebbseggel, ha majd felhagynak a szisztematikus allami szintu diszkriminacioval es asszimilacioval.

"Ellenben megjegyzésem a nácikra igenis ül: tetszettek volna megnyerni a háborút, amit kollektíve kezdek el, akkor nem lettek volna kollektíven kipicsázva sem."
Megint elgurult a gyogyszered? A hitler hatalomrajutasaban semmilyen szerepet nem jatszo szudeta nemet gyerek hol kezdett haborut? A 46 ban mondjuk 4 eves gyerek aki 42 ben szuletett, hogy a faszba robantott ki barmit? A te primitiv, kirekeszto es gyulolkodo velemenyed nem kivanatos egy modern europai liberalis demokraciaban, de ettol fuggetlenul szolasszabadsag van, terjeszd csak a gyuloletet, elobb utobb ugyis a tolerans emberek lesznek tobbsegben, barhogy is erolkodsz gyuloletet szittani.

Lacusch69(Sch.Lacika) 2013.10.05. 23:34:19

No mizújs?
A számodra kellemetlen kommenteket ne közlöd?

Szánalmas...

Nemzeti Narancsköd 2013.10.05. 23:34:36

@Csehszlovák Kém:
Amire te gondolsz, az a notórius lesz. Magyarul úgy-ahogy megtanultál már, de látom, a latin még nem megy, "történészkém". Arról neked fogalmad sincs, hogy én mit olvasok, de a toleráns, liberális fajtád már azért is lincselne, ha valaki mást mer gondolni, olvasni, mint ő. Sajnos komolyan vehetetlen vagy, mivel már az első vitánkban heves személyeskedéssel palástoltad az érveid hiányát, nem beszélve a csendes elmenekülésedről.
A magyargyűlölő blogodat változatlanul üdvözlöm, hiszen - mint mondtam - hatékonyan fordítja a kormány felé az esetlegesen ingadozókat. Ugyanakkor a silány fröcsögéseid olvasását meghagyom másoknak, nekem elég a tudat, hogy szakadatlanul dolgozol a mi oldalunk sikeréért. És ez még enyhe kifejezés. ;)
Adjon Isten!

gigabursch 2013.10.05. 23:34:45

A hazudozás tipikusn esete, de átlátszó.

Magyarország nem elfoglalt területeket!
Magyarországhoz visszakerült.

Ismét megbuktál történelemből.

Amúgy a múltkori reagálásodra.
Momentán legalább 5 magyar embert ismerek, aki járt már Terhelyen, csak az elmúlt 25 évben.

Psyman 2013.10.05. 23:34:51

Tetszik, vagy sem, a Bécsi Döntések sokkal igazságosabbak voltak, mint a Párizs-környéki békeszerződések, és ha nem a Harmadik Birodalom, hanem a nemzetközi közösség támogatásával jöttek volna létre, akkor ma sokkal nyugodtabb hely lenne a közép-európai régió.

KTM 2013.10.05. 23:34:54

Üdv te Morva-Cseh kém

Nagymamám még gyerek volt 1920-ban. Pozsonyban élt -főleg németek lakta város- 13 évesen . Megkérdezték az apjától: Magyarnak vallja magát? Igennel válaszolt, így költözhetett a mai Magyarország területére 2 bőröndnyi vagyonnal. Így még statisztikát sem kellett hamisítaniuk a szlávoknak, hiszen az ott élők hirtelen mind Szlovákok lettek.
Érdekes, a történelmi, elnyomó, rasszista Magyarország nem irtotta területén a magukat nemzetiséginek valló polgárokat. Pedig milyen szép 100% magyar lakossági arányt tudtak volna felmutatni.

Ne válaszolj erre a hozzászólásra kérlek, mert szarba nyúlni egyszer is elég egy nap, tehát nem fogom elolvasni a válaszodat.
Holnaptól meg indítok egy saját topikot, olyan jó érzés lehet másokat, más országokat lebunkózni, ha nem a te véleményedet vallják.

Üdv a türelmes magyar (melléknév azért kis betű a Magyar) hozzászólóknak.

Lacusch69(Sch.Lacika) 2013.10.05. 23:35:00

@Csehszlovák Kém: Szar a párhuzamod is: a német zsidók nem kezdtek háborúba, ők németként éltek Németországban.

1933.03.24. "Judes declares war on Germany"

Amúgy meg pont 6 évvel később lerendeztük a tótocskákat. Fáj? :)

Fazakas László 2013.10.05. 23:35:04

Elég érdekes politikai vélemények csattognak itt mindkét oldalról. Van bennük történelmi tényfeltárás, persze figyelembe se véve a valót, pl. azt, hogy általában minden érintett államvezetés megtesz mindent a maga igazának jogos vagy jogszerűtlen de tényszerű alátámasztására.
A népszámlálások egy idegenek által megszállt országban azért többnyire eléggé "érdekesek" szoktak lenni, már ami a nemzetiségi hovatartozási kérdéseket illeti.
De egyet azért nagyon kifelejtenek a nagy szórásból:
- A Trianoni döntésben az ezeréves magyarországi történelmi Felvidéket csatolták hozzá a háborúban győztesek oldalán álló (Antant) Cseh-és Morvaországhoz.
Hogy mindebben mennyi volt az etnikai dolog, az megint másik kérdés. A győztesek alaposan visszaéltek hatalmukkal. (Hallottunk mi már elnémetesítésről, meg elszlovákosításról, elmagyarosításról, elrománosításról, stb. Csupán csak egy kicsit kellett "megfingatni" a delikvenst ... és máris a saját "érdekei", valamint az állam érdekei szerint tette le a voksát.)
Aztán sokáig Csehszlovákia közös néven futottak ....
Ám ez a háborúban foggant és igazságtalan békében kreált ország az 1993-as felbomlásakor Csehországra és Szlovákiára esett szét, hát az már talán nagyon érdekes. Hiszen maga Szlovákia előtte SOHA nem létezett. Az csak simán de magyar Felvidék volt örök életében!
Hogy egyszerre csak ott lakott és nagyon elszaporodott az 1240-es évek tatárjárásai során a szinte lakatlan és üres, erdős-hegyes területekre felvándorolt, addig oly sokat üldözött szlovén kecskepásztor-népség, az bizony egy dolog. Fogyott a kecske, így persze egymást kezdték el zargatni ... milliós néppé formálódva. És betelepítették magukkal a magyar felvidéket - az ott élő kevés magyar háta mögött - és szemük láttára.

fludd 2013.10.05. 23:35:09

@Csehszlovák Kém: csak azért, mert mi magyarok nem magyarosítunk étel minden város nevet kényszeresen, még nem jelenti azt, hogy azadott városban nagy arányú szlávság lakott volna az utóbbi 5-600 évben. Azt soha nem tagadta senki, hogy Magyarország területén éltek szláv népek a kezdetek óta. Az érvelését a reláció analízis alapján b jelet kapna, ami azt jelenti, hogy bár az állításod mind a két fele igaz lehet, ám ezek között nincs összefüggés. Erre egy olyan hasonlatot tudunék hozni, miszerint a fű zöld, tehát te félművelt vagy. Igaz, igaz, még sincs összefüggésben a kettő. :)

cyberworms 2013.10.07. 18:21:37

@Fazakas László:
Pontosan, ahogyan a román kecskebaszó fűzabáló pásztor is szép lassan bevándorolt Erdélybe, aztán elszaparodtak pár száz év alatt, kitalált történelem és tudjuk mi lett, tudták hol nyaljanak, múlt nélkül úgysincs tartás...
végülis ugyanez folyik nyugat Európában, Belgiumban idén már karácsonyfát sem lehetett felállítani a fővárosban a főtéren nehogy megsértse szegény befogadott muszlimok érzékenységét (mertmár a karácsony is náci gondolom, sőt Jézuska is), igaz már majdnem minden újszülött neve Mohamed... Gyorsabban lesz a franciáknak is trianonjuk hamarosan, mint nekünk volt...

cyberworms 2013.10.07. 18:22:07

@Csehszlovák Kém:
Áruld már el ha ennyire utálod a magyarokat akkor miért írsz magyarul ennyi cikket? Ugyan mi értelme?
És egyáltalán ki engedi az indexen megjelentei ezeket a gyalázkodásokat?
Áldozz egy Szvatopluk bálvány előtt, mert senki nem kíváncsi ezekre a soviniszta szlovák náci (mert ugyebár fasiszta Szlovákia is volt, erről mégis nagy a kuss) hazugságokra.

cyberworms 2013.10.07. 20:27:28

@Csehszlovák Kém:
Érdekességképpen mégis rendszeresen magyarverésekről hallani még ennyi év után is a kisantant országaiban, meg magyarságuk miatt hátrányos helyzetben lévőkről (de mindig csakis a magyarok a nácik ugye?), nos hátrányos helyzetben lévő szlovákokról még nem hallottam idehaza, vagy te igen? de ebből is látszik mennyire "igazságos" volt a trianon, szánalmas bohockódás összehasonlítani a csehszlovák "trianon"-nak nevezni azt, hogy részben orvosolták trianon igazságtalanságát. Végülis Pozsonyban még 1910-ben 15% volt a szlovák lakosság (wikipedia), nagy történelmi karriert befutott szlovák múlt nélküli főváros valóban, nem is nagyon akad Európában még egy ilyen főváros aminek nincs azzal a néppel múltja akinek a fővárosa... szóval érthető a vergődés, a frusztráció.

ezt írtad:
"Amúgy 1918-ban Csehszlovákiához csatolt magyarok száma 5,6% volt"

ez megint tipikus sunyi csúsztatás

nos megnéztem az angol wikipediát:
Szlovákiához 881,320 magyar és 198,405 német került, tehát mondhatni több mint egymillió ember került szlovák elnyomás alá csak úgy "igazságosan".

nos a 13 milliós 1921-es egész Csehszlovákiát nézve (ebből 8,7 millió csehszlovák, 3 millió német) százalékban lehet hogy 10% alatt van a magyarok száma, nade akkor felőlem egész Európával együtt, vagy akár Kínával együtt is számolhatom a magyarok számát, hogy még alacsonyabb legyen, mert neked ez a jó ugye? Nekünk semmi közünk a Cseh területekhez, a magyar Felvidéken 1,688,413 szlovákhoz képest azért már nem 5,6% az elnyomás alá került magyarok száma, hanem jóval több...

ha megnézzük az évszázadok térképeit, a történelem és a határok gyorsan változnak, ahogyan Európa térképe is folyton változik, eljön még az igazság órája...

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.07. 20:40:18

@cyberworms: Sajnos nálatok már nincsenek szlovákok :( Romák és zsidók vannak, rendszeresen veritek, hátrányosan megkülönböztetitek vagy lelövitek őket. Erről mesélhetnél.

Amúgy szlovákok már azért nincsenek, mert ti már a Kádár-rendszerben asszimiláltátok őket az Alföldön, komcsi magyar és nackó magyar között nincs különbség, mindet egy cél hajtotta, eltüntetni a szlovákságot Magyarországon.

Hadd röhögjek rajtatok, komolyan elhittétek, hogy a világtörténelem egyik legnagyobb gazembere fogja a magyar határokat és területeket garantálni? LOLOLOL XDXDXDXD

Frusztráltak ti vagytok, mert képtelenek vagytok a mai napig ezzel szembenézni, inkább a múltba akartok minden csatát megnyerni, lúzerek.

Semmiféle százalékban nem csúsztattam, ez az igazság, 1918-ban Csehszlovákiához csatolták a magyar kisebbséget – vagy te máshogy ismered a történelmet? Felőlem kiszámolhatod Kínához is a magyarok arányát, de csehszlovákiai magyarokról csak úgy tudunk beszélni, ha Csehszlovákia területéhez viszonyítunk.

Az igazság órája már eljött 1945-ben, Európa legyőzte a barna diktatúrát és 1990 óta a vörös diktatúra sincs már jelen a kontinensen.

Csak szólok, hogy egy csónakban evezünk te már itt nem fogsz tudni megtámadni senkit, az Eu-ban van mindenki, hacsak nem akarsz egy kicsit “szerbeskedni”, nézd meg, hogy jártak a nagy “igazságkeresésben”.

cyberworms 2013.10.08. 10:25:42

@Csehszlovák Kém:

"Sajnos nálatok már nincsenek szlovákok :( Romák és zsidók vannak, rendszeresen veritek, hátrányosan megkülönböztetitek vagy lelövitek őket. Erről mesélhetnél."

nem tudok megvert zsidókról, mondj egyet kérlek

a cigányok verik rendszeresen a magyarokat és ezt mindenki tudja
erről mesélhetnének hogyan élnek rettegésben a vidéken az idős emberek

Egyébként is a hírekből úgy tudom, Szlovákiában nagyobb a cigányellenesség, cigánytelepeken rendszeres a balhé, sőt Csehországban még a rendőrőkkel is vannak tömeges incidensek, szóval ezt felesleges ide keverni, mert a franciákról is kiderült már, hogy "nácik" mert hazaküldik a romániai cigányokat, sőt az angolok is nácik, hisz nemrég ők is felszámoltak valami cigánytelepet egy közparkban Londonban, szóval valahogy 500 éve nem megy a beilleszkedés és természetesen ez Európai népeinek az egyedüli hibája, az övéké véletlenül sem.

angol wikipedia szerint a top 10 szlovák vezetéknév:

1 30,813 Horváth
2 29,079 Kováč
3 21,650 Varga
4 21,604 Tóth
5 19,341 Nagy
6 14,114 Baláž
7 13,998 Szabó
8 12,632 Molnár
9 10,872 Balog
10 9,718 Lukáč

Elég beszédes, hogyan lehetséges ez?
Elég sok magyart kellett elszlovákásosítani nemde? Az "igazságosság". Mert ha megakartak volna maradni magyarnak mindent elvettek volna tőlük a háború után...vagyonelkobzás, nyugdíjmegvonás, stb földönfutóvá tették őket, lásd benes-dekrétumok...

Úgy tudom a Csehország a Monarchia része volt ugyancsak, tehát a csehek és a magyarok is Habsburg elnyomás alatt éltek. Mégis hogyan lettek a győztesek oldalán? Arról sem hallottam sokat hogy az antant oldalán harcoltak volna. Egyszerűen a franciák csak a németeket akarták sakkba tartani velük azért kedveztek nekik, nem az érdemeik miatt. Mégcsak nemis saját katonai erővel foglaltak el bármit is.

Nem hiába a mondás:

"Addj szállást a Tótnak, kiver a házból"

Képzeljük el, van egy szép nagy házad, befogadod a szegény szomszédodad. Megerősődik a te hátországodban aztán elkezd téged fúrni, követelni magának a lakrészt, külső segítséggel, mégcsak nem is a saját erejéből pofátlanul hazugságok árán megkap egy szobádat. Bizonygatja mindenkinek hogy az az ővé, az ő tulajdonjoga ősidők óta, ő már ott élt régebben, mint ahová beköltözött, a saját kezeddel faragott bútoraidra azt mondja, hogy ő csinálta, a növényeidet átnevezi, a kutyádat rúgdalja, mert nem akar engdelemeskedni neki és elfogadnia hogy ő az új gazda...

szép mentalitás...nagyon dicső

az angol wikipedia (tessék ellenőrizni) szerint Mátyás kori Magyarországon kb 90% volt a magyarok aránya, tudjuk nagyon jól, hogy a török és a habsburg idők eléggé megváltoztatta az etnikai arányokat, de szerintem mindig a befogadottnak kell alkalmazkodnia és nem annak aki befogad.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.08. 10:27:26

@cyberworms: Igen, az európai emberekre sajnos jellemző a romaellenesség, de ezt tudja mindenki, mit akarsz ezzel mondani? Ezzel nem fogod megcáfolni vagy semmissé tenni, hogy Magyarországon lelövik és megverik a romákat. Zsidó rabbikat vernek és inzultálnak pl Budapesten. Eredeti állításod az volt, hogy nálatok nincsenek faji indíttatású támadások. Megcáfoltam.

Szlovák vezetéknevek: ez is azt bizonyítja, hogy milyen brutális magyarosítást folytattatok a 19. században, ezek a nevek azért hangzanak magyarosan, mert abban a korban csak úgy tudtál túlélni, ha magyaros neved lett.

Általános iskolás történelemtankönyv: a magyarok kiegyeztek az osztrákokkal, a csehek nem.

Mindig van egy nagyobb hal. A ”szép, nagy ház” elméleted a Habsburgok is elmondhatnák a magyaroknak, kiverték a házadból a törököt, ti pedig az egészet ki akartátok sajátítani, holott mások is laktak már benne, ősidők óta. Bunkó szokás, az ilyennek nem jár nagy ház, nem tudja fenntartani.

Angol tudósok? :D Nem találom, dobj már linket. Amúgy, hogy csinálhatták az angolok ezt a felmérést? Érdekel a módszertan, mert igazán tudományos áttörés lenne megtudni hogyan mérte fel az "angol wikipédia" (muha) a XV. Századi etnikai arányokat Hungáriában!!!

CoolKoon 2013.10.27. 10:29:36

@Csehszlovák Kém: Kb. a hozzászólások harmadánál adtam fel, de azt azért hozzátenném, hogy a Benes-dekrétumok kapcsán egy elég nagy tévedésben vagy: NEM lehet őket elintézni azzal, hogy a történelem részét képezik, mivel az alkalmazásuk rendkívül messzemenő következményekkel járt. Sőt! Annyira messzemenőkkel, hogy a mai napig érezteti a hatását: nem kérhet SENKI kárpótlást, akit a dekrétumok kapcsán bármiféle sérelem ért, méghozzá semmilyen formában - még olyan formában se, mint amit a zsidókkal csináltak, hogy valami alapot hoztak nekik létre. Az érvelésed pedig ezért bukik el: a zsidóellenes intézkedések pont annyira törvényesítve voltak, mint a magyar- és németellenesek. Ezen utóbbi gaztetteket ráadásul már nem is háborús viszonyok közepette követték el, hanem akkor, amikor már rég megtörténtek a békekötések és lezárult a háború (ezek szerint nemcsak a háborúkban "szünetel" az emberi jogok betartása, hanem bármikor, amikor magát demokratikusnak mondó, de valójában gonosz és gátlástalan rezsimek úgy döntenek). És mégis véded a védhetetlent, mintha ez nem is egy aljas gaztett lenne, hanem sima "nacionalista ömlengés" (kár, hogy az irományaid sokszor teljesen nélkülözik a tárgyilagosságnak még a látszatát is, még akkor is, amikor nem ironikusnak szánt cikket írsz, mint ez itt).
süti beállítások módosítása