phpThumb_generated_thumbnailjpg.jpg

Az átnevezés csak nevetségessé teszi a romákat.

 Átnevezik a város által működtetett étkezdékben a cigánypecsenyét Hannoverben

 A német élelmiszergyártók tiltakoznak

 Cseh roma szervezetek abszurdnak tartják az átnevezéseket

 A német roma központ szerint szintén dogmatikus a hannoveri csoportjuk hozzáállása

Így mérgezhet meg egy félreértett ügy és adhat muníciót a rasszistáknak a jó szándék. A hannoveri Samantha Rose augusztusban robbantotta ki a cigánymártás körüli, országos szinten meg nem jelenő, helyi érdekeltségű vitát: a hannoveri romaszervezet képviselője szerint az étel elnevezése diszkriminatív, ezért javasolta a szósz átnevezését pikáns mártásra. A német gyártók nem tartották rasszistának az elnevezést, szerintük egy több, mint száz éves hagyományos recept alapján készült termékről beszélünk.

Néhány ember véleményéről van szó,

nyilatkozta a DPA német hírügynökségnek Markus Weck, a németországi gyártók szövetségének elnöke, a az átnevezésről szóló javaslatot végül elvetették. A vita augusztus végén eszkalálódott: a szinti és roma közösségek Központi Tanácsa is bekapcsolódott a vitába. Figyelmeztették a hannoveri szervezetüket:

a nyelvi szabályok dogmatikus betartása csak nevetségessé teheti az ügyet.

A szervezet központja kimondta: a cigánypecsenye vagy a cigányszósz terminusokban a "cigány" szó "romára" cserélése kifejezetten ártalmas a romák emancipációs küzdelmében.

Úgy tűnik Samantha és a hannoveri helyi roma csoport nem adta fel: ha a gyártókat nem sikerült lebeszélni az elnevezésről, a városi éttermek üzemeltetőjét igen. A hannoveri menzákon hiába keresnénk a cigánypecsenyét, ilyen név már nem szerepel az étlapon, írta az index a Tagesspiegelre hivatkozva.

Cseh romák: ez abszurd

Az ügy augusztusban visszhangot váltott ki Csehországban - Magyarországra a hír akkor még nem jutott el - a rasszista weboldalak találtak egy újabb ürügyet a romák gúnyolására.

Óvakodnék az ilyen felesleges tevékenységtől,

amelyek csak a romaellenesség növekedéséhez vezethetnek. A romák Európa-szerte a mindennapokban sokkal komolyabb problémákkal szembesülnek, mint egy mártás, szósz vagy egy étel elnevezésének problematikája, ezt már a cseh távirati irodának nyilatkozta Jarmila Balážová roma újságírónő.

Kifejezetten dogmatikus lépésnek tartom

szószok, ételek átnevezését, amelyekben a "cigány" szó szerepel, így Michal Miko, aki a Slovo 21, kormányzattól független, roma projekteket támogató szervezet nevében szólalt meg. Ennyi erővel az összes könyvben, amelyben szerepel ez a szó nagytakarítást kellene végezni. Jobban járnánk, ha ezeket az energiákat a németországi kollegák arra fordítanák, hogy minden ember egyenlő jogokkal és anyagi biztonságban élhessen ezen a Földön, így Miko.

Így szavaztak a welt.de olvasói augusztusban a kérdésre, miszerint Ön diszkriminatívnak tartja a cigányszósz elnevezést?

STEM.jpg

Nincs itt kérem semmi látnivaló, abszurd ez a vita, lehet hazamenni.

88 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr375556260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bambanő (törölt) 2013.10.08. 09:37:10

tipikus nemet tulkompenzalas, polkorrektseg es tullihegett liberalizmus, ami mar onmaga parodiaja lett
elkezdtek a multjuk ferditeset is, Sophie Scholl es Stauffenberg filmek jonnek szepen sorban
Kertesz Imre is megmondta, hogy ez mar holokausztipar, bohockodas

mellesleg a ciganyok orulhetnek, hogy valami pozitiv kotodik a nevukhoz
bar a ciganypecsenyenek sokkoze nincs a roma gasztronomiahoz, magyarok adtak ezt a nevet neki, de semmi negativfelhang nincs benne
a franciaknak sincs koze a french frieshoz... megsem bant senkit

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.08. 10:01:05

@bambanő: A történet pont arról szól, hogy _nem_ ez a tipikus német hozzáállás! Látom, nem tudsz azzal mit kezdeni, hogy a poszt megcáfolja a szélsőjobbos mantrát :)

Vajon milyen erős prekoncepciókkal és előítéletekkel rendelkezhetsz, ha az írott szöveg elolvasása után is csak saját rasszizmusod böfögöd vissza?

Ma megint bebizonyosodott: szar dolog rasszistának lenni.

pushpang (gyilkos ukrán harcidelfin) 2013.10.08. 12:37:25

"Óvakodnék az ilyen felesleges tevékenységtől,amelyek csak a romaellenesség növekedéséhez vezethetnek. A romák Európa-szerte a mindennapokban sokkal komolyabb problémákkal szembesülnek, mint egy mártás, szósz vagy egy étel elnevezésének problematikája..."

Ennyi. Tök igaza van.

Konzervatív0 2013.10.08. 12:38:41

@Csehszlovák Kém: hol is olvasod ki a hozzászólásból a rasszizmustz?

A hír pont erről szól.
Rasszitéának kikiáltani valamit vagy valakit divat lett, és ezzel nem tesztek mást mint a rasszizmus valódi értelmét, a jelentését elkanitek és elcsőpelt divatszóvá válik az egész.

Ha sokat kiabáljátok a farkast, akkor ha tényleg jön mindenki érdektelenül fogja szemlélni...

Ez a cél?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.08. 12:42:07

@Konzervatív0: Ugyan már, ezt csak csak ti gondoljátok így, de most látványosan pofára estetek: a cikkben jól és érthetően leírtam: egy túlmozgásos néniről van szó, akit maga a szervezetének központja sem vett figyelembe, figyelmeztette. Roma szervezetek szintén elítélik. A német közvélemény szintén.

Szóval miről is beszélünk, ha nem arról, h egy újabb rasszista legenda dőlt meg?

yard 2013.10.08. 12:42:38

És a 100 tagú Magyarzenekar egyen magyarpecsenyét. Csak nehogy magyarútra menjen a falat.

Neander 2013.10.08. 12:42:49

És még valami, ami logikailag nagyon nem stimmel. Ezek szerint akkor az orosz krémtorta oké, a franciasaláta oké, az angol reggeli oké, a svédgomba oké, csak a cigányok olyan alsóbbrendűek, hogy még egy ételt sem lehet róluk elnevezni?

Amatőr 2013.10.08. 12:43:06

@kesztió: Sajnos igaz.
Miért nem volt jó cigányként lenni? Miért kellett romává keresztelkedni?

Talán mert devalválódott a régi elnevezés. És ha a roma már ma is pejoratív? Találnak mást?

Bizony nem a hangok egymásutánja, hanem a mögöttes tartalom miatt válik a szó/név megvetetté, sértővé, negatív értelművé.És itt a baj! És ezen az alkalmankénti névcsere nem segít.

Legendás történet a fekete-fehér tv-k idejéből. amikor is az olimpiai közvetítések során egy NDK-s és egy kubai öklözött a ringben. Mivel azonosnak látszó öltözékben küzdöttek, a jónevű magyar riporter azt találta magából kiizzadni, hogy az NDK-st a sötét zoknijáról lehet felismerni. Ühüm.
De, hogy a kubai pedig néger/afroamerikai/fekete/stb, arról szó sem esett.

Nagy az Isten állatkertje és alacsony a kerítés.

Amatőr 2013.10.08. 12:43:16

@kesztió: Sajnos igaz.
Miért nem volt jó cigányként lenni? Miért kellett romává keresztelkedni?

Talán mert devalválódott a régi elnevezés. És ha a roma már ma is pejoratív? Találnak mást?

Bizony nem a hangok egymásutánja, hanem a mögöttes tartalom miatt válik a szó/név megvetetté, sértővé, negatív értelművé.És itt a baj! És ezen az alkalmankénti névcsere nem segít.

Legendás történet a fekete-fehér tv-k idejéből. amikor is az olimpiai közvetítések során egy NDK-s és egy kubai öklözött a ringben. Mivel azonosnak látszó öltözékben küzdöttek, a jónevű magyar riporter azt találta magából kiizzadni, hogy az NDK-st a sötét zoknijáról lehet felismerni. Ühüm.
De, hogy a kubai pedig néger/afroamerikai/fekete/stb, arról szó sem esett.

Nagy az Isten állatkertje és alacsony a kerítés.

Mária 2013.10.08. 12:43:20

A kedves posztoló le van maradva :D

A cigányszósz meg a cigánypecsenye nem romaszósz meg romapecsenye lesz, hanem MAGYAR, vagy PUSZTA :D

Ezt írta tegnap az Origo:

"Egy német romaszervezet sikerrel küzd a rasszistának tartott ételelnevezések ellen. Hannoverben átnevezik a pecsenyéket és mártásokat, mostantól a magyaros vagy puszta jellegűnek tüntetik fel őket az étlapon."

www.origo.hu/nagyvilag/20131007-a-nemetek-atkeresztelik-a-ciganypecsenyet.html

Németországból nézve a cigány meg a magyar egykutya, a különbség annyi, hogy a magyarok nem fognak rinyálni a diszkrimi miatt, meg a két népcsoport karakterének az összemosása miatt, mert kell nekik a németek jóindulata :)))

Kim Jong Un 2013.10.08. 12:43:23

@Csehszlovák Kém: de meg szarabb lehet egy ilyen elo fekalianak lenni mint te vagy te seggfej. Na bannolj te szar!

johevi 2013.10.08. 12:43:26

Tornaórán ma romakereket csináltunk....

royal fröccs 2013.10.08. 12:43:40

bambanőnek igaza van. Kém, te olyan ostoba vagy, hogy a saját szöveget se érted...

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.08. 12:54:28

@royal fröccs: konkrétan miben van igaza?

@johevi: erről az érvről már lecsúsztál, most húztam ki alatta a talajt a posztban :)

@Kim Jong Un: nem bannollak, magadat égeted, évek híján ennyire futja...

@Mária: uyge nem kell megmagyarázni, miért ezt adtam címnek? :D

@Amatőr: a "cigány" szó, még mindig diszkriminatív és mint oly sok minden másnak e szónak használata is kontextustól függ.

Ezt persze a leegyszerűsítésekben és sztereotípiákban gondolkodó buta rasszisták nem értik meg.

Pl igenis van relevanciája a "tót" szónak egy 19. századi műben, de ha most leírod, simán kitiltalak miatta.

Ugyanígy a "nigger" szó is vállalható a Tamás báttyja kunyhójában, de pl Bronxban agyonbasznának szájon, ha kiejted.

És így vagyunk a "cigány" szóval is. Cigánykerék, cigánypecsenye, stb nem bír rasszista tartalommal, de ha a Mária utcában kezdesz el cigányozni, ne csodálkozz, ha megint csak pofánbasznak.

Nem bonyolult, tök egyszerű, de aki rasszista az nem fogja megérteni.

Amúgy néhány ilyen kommentet most beengedtem mutatóba, mekkora seggfejek vagytok, de mostantól csak az értelmesebb hozzászólások mennek ki, remélem érthető voltam.

Töksi 2013.10.08. 12:55:04

A marhák. Jó dolguk lehet a hannoveri cigányoknak, ha erre a "problémára" egy percnyi időt is fordítanak :-)

Csetepaté márki 2013.10.08. 12:55:40

Vegre valami haladas! A "cigany" nem lehet, "roma" lehet.
Vege van a "nepes csalad" meg a "fiatalkoru" halandzsaval telitüzdelt hireknek.

Szúnyog 2013.10.08. 13:11:39

@Csehszlovák Kém: Na látod, pont ez az a szemlélet, ami miatt egyáltalán eljuthat oda egy ügy, hogy komolyan foglalkozzanak vele. Rasszistázhatsz, de a magatokfajta nélkül nem tárgyalná egy bíróság a cigánypecsenye ügyét. És egyébként most miért magyarpecsenye? Mert a cigány=magyar? Ez ellen miért nem tiltakoztok?
A tóttal meg semmi baj nincs. Ma se. Eszem megáll, azért mert ez, meg az úgy gondolja, azért mi változtassunk a nyelvünkön.
Te az a raszzistázó vagy, aki próbálja mentegetni ezt a nélmet ügyet, mert érzi, ez már megmagyarázhatatlanul gáz. Csakhogy ez éppen egy jó tükör neketek: ilyen nevetségesek vagytok.

Töksi 2013.10.08. 13:11:53

@Mária: Te még mindig nagyon hülye vagy. :-)
Felőlem úgy nevezik a szószaikat, ahogy csak akarják, de ne erőlködj: a magyar és cigány Németországból nézve sem egykutya. Max valami hannoveri cigányaktivista fejében :-)

2013.10.08. 13:12:00

Cigánykerék - etnikai fordulat

vasvirag (törölt) 2013.10.08. 13:12:04

Milyen németek? Ilyen nép már nincs, ott csak ajrobürgerek élnek. Aki német, az ab ovo náci.

Deres · http://textura.blog.hu 2013.10.08. 13:19:59

Nem a "cigány" szóval van a gond, hanem azokkal, akiket e szó jelöl. Lassan el lehet kezdeni sipákolni a "roma" jelző ellen is, mert már ugyanolyan pejoratív.

Nem az okozatot kell megszüntetni.

prkl 2013.10.08. 13:20:03

a cigányok helyében inkább büszke lennék rá, hogy van legalább két kifejezés amiben a "cigány" szó pozitív kontextusban fordul elő.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.08. 13:20:28

@Szúnyog: Nincs mit mentegetni. Ez a poszt nem erről szól, hanem arról, hogy időben kihúzza a bepróbált rasszista érvet: lám, minden antirasszista ilyen dogmatikus. Hát nem, kisbarátom, nagyokat tetszik tévedni.

Nem ok nélkül rasszistázok. Fajgyűlölet sajnos van és az utóbbi években csak nőtt az ilyen esetek száma, majd minden országban. A hannoveri néni nyilvánvalóan túlpörögte az egyébként nagyon is pozitív ügyet, ennyi a történet. Te meg görcsösen bele akarod magyarázni, hogy maga az antirasszizmus gondolata is ilyen, össze akarod mosni a túlzókat a mainstream antirasszista politikával. hát tévedés kisbarátom, nem fog sikerülni.

Ráadásul erre a posztom a legjobb példa, felfogja a német társadalom (96%!!!) majd egésze és a roma szervezetek is. Csak te nem. Mert menthetetlenül egy retardált rasszista vagy, aki most kétségbeesetten próbálkozik, de lepattansz, mint légy az üvegről.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.08. 13:22:29

@Deres: Egy újabb rasszista kommentelő és egy aljas csúsztatás.

Ugyanis nem az az "ok", hogy valaki roma. Romának születik az ember, amiről nyilvánvalóan nem tehet, ellentétben attól, hogy valaki retardált rasszista és nácivá válik, mert arról egyedül csak saját maga tehet.

Netuddki. 2013.10.08. 13:28:26

@Mária: "A cigányszósz meg a cigánypecsenye nem romaszósz meg romapecsenye lesz, hanem MAGYAR, vagy PUSZTA :D"

Magyarként tiltakozom! A magyaros ízeknek semmi közük a cigányos ízvilághoz.

De most komolyan! Ezek szerint vannak akik jódolgukban nem találnak maguknak más elfoglaltságot...

Myra13 2013.10.08. 13:28:45

Hehe...Minek lesz átnevezve a cigánykerék,cigány kártya és Jókai műve a Cigány báró? Kíváncsian várom. :-D

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.08. 13:28:52

@Amatőr:

Meg a híres történet a 90-es évek elejéről Dél-Afrikából. A CNN tudósít Nelson Mandela elnöki beiktatásáról és azt mondja "Dél-Afrika első afro-amerikai államfője".

Netuddki. 2013.10.08. 13:29:10

@Csehszlovák Kém: Tévedel! Benne van a nácizmus a génjeikben. Arról se tehet senki, hogy hülye ha egyszer úgy született...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.08. 13:29:31

Mo-n hasonló gond van a "zsidó" szóval. Sokan félnek kimondani, nehogy "zsidózásnak" számítson. Elmebeteg helyzet. Meg amikor magyar forrásokban Marc Chagall belarusz festőként, Solem Alehem meg ukrán íróként szerepel pedig Chagall ZSIDÓ festő, Solem Alehem meg ZSIDÓ író.

Töksi 2013.10.08. 13:29:34

@Csehszlovák Kém: szerintem nincs igazad ebben a cigány - roma kérdésben. Abban egyetértek, hogy a cigány szó használata sok esetben sértő lehet, és valóban a kontextus a meghatározó, de egyszerű népnévként használva semmiképpen nem sértő! Maguk a cigányok is legtöbben ezt használják magukra. Egy rakás cigány szervezet van, amelyik nevében a cigány szó szerepel, nem a roma. Ha annyira fájna nekik, egy sem lenne!

piszter 2013.10.08. 13:29:42

szerintem ez az egész elérte a célját. felhívja a figyelmet a problémára. hogy ez most lövészárkokat nyit e, vagy közeledést, enyhülést hoz, azt nem tudom. de nyilván kétélű fegyverről van szó...

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.08. 13:34:30

@Töksi: Külön kell választani. Amennyiben egyetértesz azzal, hogy kontextusfüggő a megfelelő népnév használata, akkor már félig jók vagyunk.

A "roma" 1981 óta hivatalos népnév, nyilván idő kell, amíg teljesen elterjed, a "tót" és a "szlovák" elnevezés cseréje között is volt átmenet, de pl ma Magyarországon még mindig inkább a "tót" elnevezést használják magukra a szlovákok, mint azt, hogy "szlovák". Látod: megint csak ott tartunk: kontextus.

Amúgy sztem te is és a többség is tetteti magát, egy gimnáziumi műveltséggel rendelkező ember nagyjából már el tudja találni, mikor mondjunk "romát" és mikor "cigányt". Nem nagy deal, csak nem szabad felülni a rasszista provokációknak és az erre alapozó rasszista politikai projekteknek.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.08. 13:37:19

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Kontextus.

@kovi1970: senki nem születik nácizmussal a génjeikben. Ahhoz sajnos elég csak simán butának lenni.

@piszter: nyilván figyelemfelkeltésnek jó, de abban is igaza van a cseh roma képviselőnek, h Európában ma a roma kisebbség számára nem ez az igazi probléma...

2013.10.08. 15:00:53

@Csehszlovák Kém: csak kicsit bonyolítja a helyzetet, hogy pl "nigger" szóval hivatalos elnevezésben nem találkozol, ugyanakkor Országos Cigány Önkormányzat-tal pl. igen. A cigány nem pejoratív szó, persze lehet annak is használni. De ugyanígy akkor a zsidót is le kellene váltani, mert zsidózni is szoktak.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.08. 15:05:55

@gwr: Nigeria - de majd megszokod, hogy szopni jársz ide.

"A cigány nem pejoratív szó" - A sommás véleményektől kímélj meg a témában: a "cigány" szó kontextusfüggő. Cigánypecsenye esetében rendben van, senkit nem zavar, amúgy hivatalosan a nép neve: roma. Ezt illik használni. Persze, mondhadsz mást is, szólásszabadság vagyon.

"ugyanígy akkor a zsidót is le kellene váltani, mert zsidózni is szoktak" - ??? A zsidóknak úgy tudom, nincs problémája az saját elnevezésükkel. A romáknak volt, 1981-ben ezért döntöttek az új népnév-használatról. Ezt nem te fogod eldönteni és nem én, hanem aki benne van. Szerintem fogadjuk el a döntésük, benne vagy?

vasgyuszi 2013.10.08. 15:06:43

@bambanő: Inkább tipikus hülye picsa hozzáállás. Semmihez nem tud kezdeni, fészkelodik és ilyen baromságok jönnek ki belole... magyarul eztet híjják hülye picsának :)
"Samantha Rose"

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.10.08. 15:06:57

a lenyeg lemaradt...

ezek valojaban magyar szoszok, es az az igazsag, hogy a magyarokat ciganyoztak igy le, szoval nem ertem miert a romaknak van ezzel baja :)

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.10.08. 15:07:24

@Csehszlovák Kém: mikor mondunk romát is mikor cigányt? :DDD Na öregem, pontosan itt bukott meg az elméleted! Amikor két HIVATALOS megnevezés között válogatni kell az pontosan dettó ugyanaz mint azon izzadni, hogy a cigánypecsenyét nem romapecsenyének hívják. Ez szartapicskolás, attól, hogy "elhasználták" a régi megnevezést, attól még az újról is mindenkinek ugyanaz fog eszébe jutni.

Azt meg garantálom, hogy a széljobb már gyűjti az aláírást vagy szervezi a tüntetést, hogy ezeket a neveket ne merjék magyarosnak nevezni ezután. Fűszeresnek, esetleg.

Vannak pejoratív megnevezések, pl. az osztrákra a labanc, de a cigányra a cigány nem az.

Spacecake 2013.10.08. 15:07:28

klasszikus vihar a biliben....

Thomam 2013.10.08. 15:07:41

"a "cigány" szó, még mindig diszkriminatív és mint oly sok minden másnak e szónak használata is kontextustól függ. "
Nyilván kontextusfüggő, de az semmiképp nem igaz hogy a "roma" szót illik vagy korrekt használni, a cigányt meg nem. Az igazi cigányok sértésnek veszik ha leromázzák őket. Jellemzően a cigányság értelmiségibb részére igaz ez, ilyenek például a zenei tradíciókat ápoló cigány családok, de egyszerűbb, kétkezi munkából élő cigányok körében is vannak ilyenek. Az ő szemükben a romák nem cigányok, hanem valamiféle cigányságot lejárató, tanulatlan, erkölcstelen csürhe akiktől ők igyekszenek elhatárolódni. A cigány kultúrát éppen ezek a romák rombolják leginkább akiknek semmilyen identitásuk nincs, kulturálisan elszakadtak a cigányságtól, a nem cigány társadalomba pedig képtelenek beilleszkedni. Ők azok akik kulturálatlanságukból, primitívségükből adódóan a saját cigányságukat inkább letagadnák és követelik maguknak a "roma" szót. Őket tényleg érdemes romákként emlegetni. Az igazi cigányt viszont ha megkérded milyen népcsoporthoz tartozónak vallja magát, esetleg hogy roma e, felháborodva mondja, hogy dehogy roma, ő cigány. Sajnos ők vannak kevesebben.

2013.10.08. 15:07:54

@Csehszlovák Kém: "össze akarod mosni a túlzókat a mainstream antirasszista politikával. hát tévedés kisbarátom, nem fog sikerülni"

olyan vagy, mint Duró Dóra, a pornós gárdista, a faszpumpás idióta, meg egy sor más eset után: "ugyan kérem, elszigetelt eset, stb".

A faszt ez az egyetlen eset, csak olvasni kell. Svédországból hetente lehet hozni hasonló baromságokat a nemi identitásukban bizonytalanoknak kikövetelt külön öltözőtől a nyelvi "reformgondolatokig", melyik száműznék a különböző nemeket. De Németországban is tüntettek már az állatokkal való nemi élet legalizálásáért.

A helyzet az, hogy a liberalizmus szabadságfetisizmusa kielégíthetetlen. Amint valamit kiharcoltak, egy újabb "szörnyű jogsértés" után kezdenek kutakodni. Ez egy ideig hasznos, de demokratikus, jóléti társadalmakban gyakran átlépi a józan ész határait.

Kötelező tananyag: Brian élete, Júdea Népe Front.

Béci91 2013.10.08. 15:08:06

És azzal mit tudsz kezdeni nagy érvmester Kém, hogy amikor cigányokat kérdeznek, hogy önmaguknak milyen megnevezését szeretik, romát vagy cigányt, akkor szépen elmondják, hogy teljesen mindegy? Nyugodtan lehet cigánynak nevezni a cigányt. Ezért nem vág senki sem pofán. Hiába erőlködsz ezen, nem, nem vágnak. Cigány megnevezés nem olyan, mint a nigger, sokkal inkább, mint a néger. Semmi gond nincs vele.

Ez a történet meg tökéletes illusztrációja a hozzád hasonló elfajzott liberális idiótáknak. ;)

grani 2013.10.08. 15:08:13

Szeretem az ilyet. Mikor a jogvédő PC harcosok hülyesége felszínre tör.:)
Most majd csak az kell, hogy minden Tóth családnevet erőszakkal, a PC nevében mondjuk Szlovákra vagy Szlovinre változtassanak. Nos, liberális PC harcosok, ki vág bele a tót szó eltörléséért vívott harcba?

2013.10.08. 15:08:16

@Csehszlovák Kém: "fajgyűlölet sajnos van és az utóbbi években csak nőtt az ilyen esetek száma, majd minden országban"

no, aztán melyik fajt gyűlölik és kik?

Töksi 2013.10.08. 15:08:31

@Csehszlovák Kém: félreértesz: nem a "megfelelő" népnyelv használata kontextusfüggő, hanem egyáltalán BÁRMILYEN népnyelv bizonyos kontextusokban való említése helytelen.
Nem látom be, miért lenne sértő az "XY egy nagyszerű cigány politikus/művész/esztergályos" mondjuk a "minden roma bűnöző/fogyatékos/élősködő" mondattal szemben.
Szóval én sosem használom a roma szót, viszont a cigány népnevet is csak megfelelő környezetben.

Muad\\\'Dib 2013.10.08. 15:08:46

@Csehszlovák Kém:
Az egész ügy marhaság, lévén teljesen értelmetlen azért egyre újabb és újabb kifejezéseket kitalálni, mert pejoratív tartalom rakódott az előzőre. Sokkal egyszerűbb lenne büszkén vállalni egy megnevezést a pejoratív tartalommal együtt, mint folyamatosan defenzív módon újabbakat és újabbakat kitalálni, amivel kizárólag a megélhetési "antirasszistáknak" adnak táptalajt. Ezen felül az okokat sem ártana megvizsgálni, lévén hipp-hopp nem szokott pejoratív tartalmúvá válni egy szó, másrészt pedig rövid időn belül az "utódja" is követni fogja.
Számomra pl. a tót semmiféle pejoratív tartalommal nem bír. Sok évszázadig békében megéltünk úgy, hogy így neveztük őket. A szlovák sokkal több rossz érzést, és frusztrációt okoz a legtöbbeknek, mert sz ellenségeskedésre emlékeztet.

2013.10.08. 15:08:56

Ha cigánypecsenye van akkor élőzene nincs.

Viccet félretéve, ha itt végeztek a jogvédők (wtf?), akkor átkeresztelhetnék a "babaolaj"-at is valami másra mert az félelmet kelt a kismamákban!

csavari 2013.10.08. 15:09:14

@Csehszlovák Kém:

Nálad nagyobb rasszistát keresve se lehet találni, csak pont az őket eltartókkal szemben okádod a rasszizmusodat! igaz az nem számít mert te böfögöd a normális értéket képviselő népekkel szemben!

barli 2013.10.08. 15:09:29

Annyit hozzátennék a diskurzushoz, hogy németül a "Zigeuner" az tényleg egy diszkrimináló kifejezés inkább jelent életmódot, mint létező kissebbséget. Sokan azt sem tudják, hogy tényleg van ilyen kissebbség, nem is tudják megkülönböztetni őket az egyéb "Osteuropäer"-től. A cigányok német megfelelöje a "Sinti" és a "Roma".
Ettől függetlenül ez egy vihar a biliben és inkább árt a cigányságnak, mint használ.

impala 2013.10.08. 15:09:47

mindegy, mi az elnevezésük, ha megfertőzik maguk körül még a talajt is, és összeszarják a szobát, aztán elmennek lopni, gyilkolni.

remélem az ároktőiek már ott vannak nálatok.

coki CSK

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.08. 15:09:56

@Csehszlovák Kém:

"ma Magyarországon még mindig inkább a "tót" elnevezést használják magukra a szlovákok"

Viszont a szlovákiai szlovákok sértőnek tartják!

Myra13 2013.10.08. 15:10:12

Én speciel büszke vagyok rá,hogy átnevezik.Még egy jó dolog ami a Magyar szóhoz kötődik.Előbb kellett volna. :-D

Mitzimackó 2013.10.08. 15:10:18

Az itten a legnagyobb baj, hogy míg a "nigger"-t azért változtatták a négerek előbb "feketé"-re (Black Power), majd "afroamerikai"-ra, mert a névnek pejoratív felhangja volt a RABSZOLGATARTÓK szájából. De "cigány"-nak sajnos nincs ilyen evolúciója, a nevet CIGÁNYOK járatták le, és így a becsületes cigány többség érezheti magát tőle kellementlenül. És így NEM IS EZEK jöttek elő ilyen ötlettel, hanem egy ki tudja milyen hannoveri csaj "cigánykodik" itt! Ugye, az ige nem véletlenül keletkezett?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.08. 15:39:56

@grani: üdvözöljük az újabb retardált rasszista kommenelőnket! Senki nem akar a Tóth vezetéknév betiltása ellen kampányt kezdeni, ellenben a "tót" népnév pejoratív értelmű a mai szlovákok között, ha te ezt nem tudtad eddig, ülj le fijam, egyes.

@Béci91: ez a történet a rasszista kommentelők pofáraesésének csodálatos esete, köszönöm, hogy te is részt veszel benne :)

Ja és kérdezgess romákat bátran, beszélgess velük, hidd el, csak javadra válik.

@csentecsa: Orbán Viktor nem roma származású. De még ha az is lenne, na és? Orbán Viktort aktuális politikája miatt lehet utálni és leszavazni, de minél nagyobb arányban. Ennyike.

@Thomam: Az "igazi cigány" olyan mint az "igazi magyar"? Köszi, ebből a gondolatmenetből nem kérek, a történelem már átlépett rajta, ülj le, egyes. Kérem a következőt.

@HavocS: "Amikor két HIVATALOS megnevezés között válogatni kell" - Nincs két hivatalos megnevezés, leülhetsz, egyes.

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: kommentedben a "cigány" szót pejoratív értelemben használtad, még egy ilyen és repülsz.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.08. 15:44:54

@csavari: érveket hallok ma? ülj le, egyes.

@Muad\\\'Dib: nem találták, saját maguk döntöttek így. A tót benned nem, egy mai szlovákban negatív érzéseket szül. Szerintem bízzuk arra, hogy eldöntse, akiről a népnév szól, igaz mongol? vagy bozgor?

@Töksi: és nem megfelelő környezetben mit használsz? am nem értem az érvelésed, mert abból az következik, hogy a romát is használod :D

azért sértő, mert közmegállapodás van, hogy roma a népnevük hivatalosan. Használhatod persze a tót elnevezést Pozsonyban mondjuk holnap, de ettől még nem leszel korrekt. És, hogy mennyire nem egyszerű a világ: van, akinek a "tót" nem sértés (és nyilván fox találni romát, akinek a "cigány" elnevezés sem sértő).

@gwr: a roma nemzetiségű állampolgárok ellen, amelyre sajnos rásegítenek a rasszista alapvetésű politikai projektek is, pl: jobbik

"olyan vagy, mint Duró Dóra" - ??? :D Túlzások mindig, mindenhol előfordulhatnak, egyik esetben sem beszélhetünk tömeges jelenségről. Ha nekem nem hiszel, fogadd el a német közvéleménykutatást, ahol a megkérdezettek 96%-a nem ért egyet a túlzókkal. Leülhetsz te is, egyes.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.08. 15:51:24

dollar papa: a poszt bemutatott rasszista érv alól húzza ki a talajt. köszönöm, te is leülhetsz, egyes.

kifordított nagyanyó 2013.10.08. 15:55:33

@Csehszlovák Kém: Haver!Te semmit sem tudsz a cigányokról.

Béci91 2013.10.08. 15:55:56

@Csehszlovák Kém: Én, veled ellentétben, kérdezgetem őket, beszélgetek velük. De látom érdemi reakcióra nem futotta a nagyon okos agyadból. :-)

Dekatlon 2013.10.08. 15:56:07

Elképzelem, amikor a jóhírrel beállít Gazsi bácsihoz a tulmozgásos jogvédő:
- Gazsi báttyám, megcsináltuk! Ovoda nincs, munkahely nincs, a fia egy éve előzetesben tárgyalás nélkül, de most figyeljen: a cigánypecsenye mostantól pikánshús. Igen. Nem kell megköszönni.

Ó anyám...

szuperkrumpli 2013.10.08. 15:56:27

Marék ostoba hannoveri! Én szeretek cigányozni! Romázni nem szeretek, mert az olyan tájidegen, mint egy banánfa! :DDD

2013.10.08. 15:56:54

@Csehszlovák Kém: "A romáknak volt, 1981-ben ezért döntöttek az új népnév-használatról. Ezt nem te fogod eldönteni és nem én, hanem aki benne van. Szerintem fogadjuk el a döntésük, benne vagy?"

én abszolút, az a kérdés, ha annyira fontosnak tartják, akkor ők miért nevezik magukat cigányoknak

www.mmi.hu/romacult/link_cigany_szervezetek.htm

Engem ez nem hat meg, ha éppen az jön a számra, cigányt mondok, máskor romát.

Te meg rasszistázz ezért, ha akarsz, tót atyafi.

Amatőr 2013.10.08. 15:57:00

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: "Vannak pejoratív megnevezések, pl. az osztrákra a labanc, de a cigányra a cigány nem az. "

Bocs, de ez súlyos tévedés! Ugyanis mind a kurucok, mind a labancok MAGYAROK voltak!

sas70 2013.10.08. 15:57:08

@johevi: Azt aztán nem! Etnikai kézenátfordulást esetleg! :-)

Amatőr 2013.10.08. 15:57:37

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
"Meg a híres történet a 90-es..."

Szánalmas is, beteges is.
Az ötvenes évek túllihegésére emlékeztet.
Ez a tipikus "ló túlsó oldala" eset. Csak rosszul sülhet el, mert az állandósuló csesztetés előbb-utóbb valóban kiváltja a rasszista, vagy annak látszó gyűlöletet a jó szándékú kívülállóból is.

Szerencsés vagyok, mert nem tartozom semmilyen kisebbséghez; annak a behatárolhatatlan közép-európai népcsoportnak vagyok tagja, amely magyarnak vallja önmagát. Ezen a maradék tenyérnyi földdarabon sokadmagammal otthon vagyok. Van saját anyanyelvem; a magyar. Talán ez az egyetlen közös ismertetőjegyünk.

Minden nép nyelve logikus és igazságos.
A miénk is az. Lehet próbálkozni, belekontárkodni jó, vagy rossz szándékkal, de fölösleges. Csak meddő erőszaktétel marad, aminek gyümölcsét a köznyelv kiveti magából. Jó esetben. Vagy kigúnyolja.

És ez az igazán fájó. De igazságos.

roki 2013.10.08. 15:58:51

@Csehszlovák Kém:

Hát ez az.....;))))

Lószart születik romának, azzá lesz.
Születni gádzsónak és gádzsinak születik, majd a fiú serdülő korára lesz teljes jogú tagja a cigány társadalomnak, a lány pedig akkor lesz romnyi, ha egy roma férfi asszonyaként szül egy fiút.

Aki képes értelmezni a Goj Motorosok névadásában megbújó sértést a szintén ókori jogértelmezési determinációk hordozásával gyanúsított zsidók irányába, annak szemének kellene lenni arra is, hogy ez a nagy romázó divat nem más, mint a cigányok nevelő szándékú szopatásának felvezetése.

Ahol van roma, ott kell lennia jogértelmezési körön kívül álló gádzsónak is, aki sajátos jogszemléleti alanyként egy roma számára szabad préda. A cigány emancipáció addig nem jöhet létre, míg a cigány lelkek mélyén él a roma ilyetén joga. Ahhoz, hogy ezt a meglehetősen szofisztikált álláspontot az átlagos cigány befogadási szinteken tömegesen megértsék, ahhoz szükséges a megfelelő nevelési szándékú stratégia.
Bárkik, bárhol is találták ki a romázást, feltehetőleg az a szándék vele, mint a rakás kutyaszarral, amit ha színpadon elejtve látunk, akkor biztosra vehetjük, hogy előbb-utóbb előkerül a kiskutya is, aminek orrát szobatisztaságra nevelés szándékával beleverik.

Magyarországon egyre erősödik az az egészséges és őszinte öntudat, amelyik kiköveteli önelnevezésként a cigány etnikumnév használatát.

Sadwick 2013.10.08. 15:58:58

"Roma nemzetiség" nincs, legfeljebb etnikum.

Papageno68 2013.10.08. 16:06:15

@kovi1970: Mondjuk a II. VH idején a magyarokat konkrétan cigányozták a kamerádok. +Ha a német konyha és ízvilág felől nézed a dolgokat elég hasonlóak kedvelt ételeink és a paprikafüggőségünk.

2013.10.08. 16:06:50

@Csehszlovák Kém: "a roma nemzetiségű állampolgárok ellen, amelyre sajnos rásegítenek a rasszista alapvetésű politikai projektek is, pl: jobbik"

És a romák egy önálló fajt képeznének? Nocsak. Most azt nem tudom eldönteni, magadat nem tartod embernek (ez dicséretes önismeret lenne) vagy a romákat (ez meg a legalja rasszizmus).

Nehéz vonalas liberálisnak lenni, mindig feszülten kell figyelni, hogy pontosan fogalmazz. Ha nem sikerül, egyből rasszista leszel, úgyhogy vigyázz, és gyakorolj még sokat.

Töksi 2013.10.08. 16:08:29

@Csehszlovák Kém: nem megfelelő környezetben nem használok semmit :-)
Én meg senkit nem szoktam gyalázni a származását emlegetve.
Pont erről beszélek, hogy ha gyalázni akarsz valakit a származása miatt, hívhatod akárhogy a népét, sikerülni fog.
És ugye a te kedvenced a mongol szó, de biztosan a magyar népnevet használva is meg tudnád oldani :-)))
Nyilván fogok találni, akit nem sért a cigány szó, sőt, igazából én még csak olyat találtam :-))) A feleségem nagyanyja cigány volt, így nem a Rózsadombról szemlélődve agyalgok a cigánykérdésről. A saját gyerekeimet meg úgy neveltem, hogy legyenek büszkék arra az 1/8-ad cigány vérre.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.08. 16:22:35

@Sadwick: De van: www.ullo.hu/?page_id=3761 Például. Stb.

@roki: A "cigány" elnevezés pejoratív, idejétmúlt hivatalos elnevezés tekintetében.

Roma származású ember csak romának tud születni, a többi bullshit.

@Amatőr: Mit kezdesz azokkal a roma származású emberekkel, akiknek magyar az anyanyelvük?

labancok-magyarok? haha, na még egy seggfej :D

@gwr: Mióta lettél félvak? Az oldalon legalább annyiszor látom a "roma" hivatalos elnevezést, mint a nem hivatalos "cigányt". Alakul ez.

www.mmi.hu/romastart.htm

@szuperkrumpli: Ostoba.

@Dekatlon: az ilyen és hasonló roppant vicces rasszista gúnyolódások alól húzta ki posztom a talajt. Remélem ismét jót nevettél a saját osotobaságodon.

@Béci91: Érdemi reakció? mire hülyegyerek? Olvasd már vissza magad, LOL

@kifordított nagyanyó: "Haver!Te semmit sem tudsz a cigányokról." Mester, taníts! Amúgy azért kösz, h rendszeresen elolvasol, látom, te legalább szeretnél tőlem valamit megtudni.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.08. 16:25:14

@gwr: Látom, mély tudatlanságban lakozol, ismerkedj a roma nemzetiségű magyarokkal, tessék: oronk.hu/

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.08. 16:29:04

Érdekes, máshol nem azt írták, hogy "roma" lesz az új megnevezés, hanem egyes ételeknél "magyar", másoknál "paprika" lett a megoldás.

Viszont a németeknél egy liberális hölgy komolyan küzd azért, hogy a régi könyveket átírják, sehol se nevezzék meg bennük például a négereket vagy az arabokat...

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.08. 16:39:11

@Online Távmunkás: Fel kell hívni a néni figyelmét, hogy visszamenőleg nemcsak nem történelmet értelmezünk, de butaság és dogmatizmus belenyúlni régi korok kontextusába is.

Ma átírni egy 100 évvel ezelőtti könyvben a "néger" vagy "cigány" szót, akkora anakronizmus, mintha a mai korra vonatkoztatva számon kérnénk a Benes-dekrétumok kollektív bűnösségre vonatkozó kitételeit!

Sadwick 2013.10.08. 16:42:48

@Csehszlovák Kém: Igen, sajnos ez egy hibás elnevezés, a roma etnikum nem tartozik bele a klasszikus nemzeti kisebbség kategóriájába.

kifordított nagyanyó 2013.10.08. 16:42:58

@Csehszlovák Kém: Ha már haverok vagyunk egy cigánnyal,akkor már lehet cigányozni és mehetnek a cigányos poénok.
Én ezt tapasztaltam.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.08. 16:46:04

@kifordított nagyanyó: Erre mondom: az adott elnevezés használata mindig kontextusfüggő. Én is ismerek olyan roma embert, aki pont leszarja, hogy "cigánynak" mondják vagy romának. De ezek az egyedi esetek nem cáfolnak meg, miszerint ma 2013-ban a hivatalosan bevett és elfogadott népelnevezésre a roma szót használjuk, a "cigány" elnevezés pedig pejoratívnak, dehonesztálónak és negatív tartalommal töltöttnek minősül.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.08. 16:49:33

@Sadwick: 13 államalkotó nemzeti kisebbségről tudok (roma, német, horvát, szerb, örmény, román, ukrán, lengyel, szlovén, ruszin, görög, bolgár, szlovák), leülhetsz, egyes.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.08. 16:57:21

@csentecsa: Szeretnék egyszer egy napra kölcsönkérni egy ilyen retardált jobbos agyat, mint a tied, komolyan.

Tehát szerinted én úgy gondolom, hogy rasszista csak "jobbos" - bármit is jelentsen ez a szó Maon - szavazó lehet? Ki kell, hogy ábrándítsalak. Mint ahogy párhuzamosan ütöm a szlovák és a magyar nacionalista jelenségeket, úgy számomra nincs bal vagy jobboldal, csak antirasszista vs rasszisza felosztás, legyen az jobbos vagy balos.

Ha homokba dugtam volna a fejem, ez a poszt sem született volna meg, kishaver :D

És igen, már vártam: tehát a romagyilkosságokat nem söpredék magyar nácik, hanem a gyurcsányista titkosszolgálat hajtotta végre? :D :D :D Gondolom pont úgy, ahogy a zsidókat is a németek tették a marhavagonba és nem a magyar csendőrök. Felelősséghárítás az megy, ezerrel.

roki 2013.10.08. 16:59:50

@Csehszlovák Kém:

" A "cigány" elnevezés pejoratív, idejétmúlt hivatalos elnevezés tekintetében."

Kár, hogy az érintettek nem tudnak róla, lásd. ÖCO, MACIKA, stb.

Hivatalos elnevezés tekintetében sem pejoratív, ráadásul továbbra sem kaptunk útmutatást tőled arra, hogy miként tudnák feloldani azt a tényleg pejoratív jogszemléletet amit a cigányok felfogásában élő roma-gádzsó viszony képez le.

Láthatólag nem tudsz mit kezdeni a továbbra sem azzal, hogy a cigány társadalmon belül a roma az nem etnikumnév, hanem társadalmi státus jelzéshez kapcsolódik, a joggal rendelkezőket illet a közösségen belül, míg a cigány közösségen belül joggal nem rendelkezők is léteznek, őket gádzsi/gádzsó névvel hívják, mint a cigány társadalmon kívülieket, akiket természetes prédának tekintenek.

Sajnálatos, hogy a fejed a homokba dugod a doktríner liberalizmus irányvonala mentén, mert a nekik engedett szabadosság mentén önsorsrontóan tör elő a cigányság fegyelmezetlen rétegeiből ez a világnézet, amit talán legjobban a népzenéjük szövegeiben foghatsz meg.

Mai, divatos nóta és szemlélet:

"Haragszanak, hogy én élek, hogy én a gádzsókból élek,
Hát cigány vagyok, jól élek, a gádzsókkal nem cserélek."

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.08. 17:12:36

@roki: Országos Roma Önkormányzat, oronk.hu/

Tanulmányozd az oldalt, Magyarország egyes számú roma szervezete is a roma szóalakot használja, ez beszédes.

Ha nem tűnt fel, nem állítom, hogy a "cigány" kifejezést ne használhatnák. Majd kikopik.

"cigány társadalom": nézd, elvileg liberális polgári demokráciát építünk, amelybe nem férnek olyan középkori jellegű hagyományok, mint a vajda vagy az általad számonkért mucsai felosztás. Nemcsak a magyaroknak, de a roma származású embereknek is modernizálódni kell, mert ha ők elvárják az egyenjogúságot a társadalmon belül, akkor nekik is el kell fogadniuk ezeket a játékszabályokat és hasonlóan kell viselkedniük egymás között és a többség felé is. It is clear?

Leírhatom neked sokadjára, hátha megérted: a doktrínerséget bemutató hölgyet, akiről a mai posztom szólt, nagy arányban utasítják el a romák és a többségi társadalom képviselői is, de ez az elutasítás nem a liberalizmusra vonatkozik, hanem a túlzásra. A liberalizmus egy nagyon jó dolog, mert lehetővé teszi az egyenjogúsítást, amit ti, rasszisták nem néztek szívesen. Így persze, hogy most nagy lett volna most az öröm, ha ezt a túlzó esetet ráhúzzátok általánosítva a jogegyenlőségi küzdelmekre, de én gyorsabb voltam és megírtam ezt a posztot: ezúttal simán csak pofára estetek :)

Legközelebb keljetek fel hamarabb!!! de ez most nagy szopóka volt :D :D

Don't fuck with Dotoho!!!!

khmm... 2013.10.08. 21:23:52

@Csehszlovák Kém: És mi van a 100tagú cigányzenekarral...?

Azt is átnevezték már, csak mi buták nem tudunk róla?

:-D :-D :-D

Kikopik.... Anyámborogass! :-D

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.08. 21:26:56

@khmm...: LOL!

Ugyanmár csak csak ti gondoljátok így, de most látványosan pofára estetek, mindannyian!

Ostoba rasszista seggfejek!

paraszthajszal 2013.10.08. 23:55:13

@Csehszlovák Kém: Azért ez a roma vs. cigány ügy tényleg erősen kontextusfüggő ma még, mert pl. a cigánypecsenyén kívül is a cigánykerék, cigányút (stb.) kifejezésekben a c-t romára cserélni igencsak komikus hatást keltene (vagy: üveges szlováknak a hanyattesés? szlovák atyafiak?).

Ha meg ezekben a kifejezésekben megmarad, akkor mindig jön majd a kiscsoportos ovis pistike, aki megkérdezi, hogy akkor a cigánypecsenyében a cigány vajon mit is jelent? "Tudod pistike, az valamelyik nép régies elnevezése, de nem szeretik, ha ezt mondják rájuk, ezért braziloknak kell hívni őket."

GERI87 2013.10.09. 00:22:50

A 'roma' elnevezésnek továbbra se látom értelmét, nem látom hogy "kikopna", főleg hogy..legalábbis MO-on...az az általános vélemény hogy a 'roma' kifejezés csak PC, média duma, nem életszerű és csak azért van hogy elfedjék vele a 'cigány' szó kellemetlen hátterét és a cigányságnak tulajdonított problémákat pl cigány bűnözés.

DE, a lényeg: az ember tudják hogy NEM a szóval van baj, azt felcserélni, erőltetni valami másra értelmetlen, nem old meg semmit és visszatetsző!
Ráadásul a szövegkörnyezettől, a beszédben pedig a hangsúlytól függ hogy a 'cigány' milyen jelentéssel bír éppen: pejoratív vagy sem.

A 'roma' szó amúgy is a cigányság önelnevezése, nem a magyar neve.

(pl a német szavunknak sincs semmi köze a németek saját népnevéhez)

Ha a cigányoknak nem tetszik amit mások gondolnak róluk és ezt úgy akarják megváltoztatni, megoldani hogy tiltják, elnyomják a más nyelveken való elnevezésüket...hát baromi rossz úton járnak.

GERI87 2013.10.09. 00:23:29

"a hannoveri romaszervezet képviselője szerint az étel elnevezése diszkriminatív, ezért javasolta a szósz átnevezését pikáns mártásra. "

Elképesztő mennyi idióta elmebeteg unatkozó fogyi van. És ahelyett hogy önön fogyatékosságukban csendben beszélnek és tesznek.

Mi lehet az a végtelen unalom és lelki sivárság hogy valaki a cigánypecsenye elnevezése ellen tiltakozzon Németországban?
Elképesztő.

gs1.wac.edgecastcdn.net/8019B6/data.tumblr.com/tumblr_me9v45s1pd1r4wbhxo1_500.gif
süti beállítások módosítása