sepsi.jpg

Románul beszélt, megverték: Gheorge Predut az új Malina Hedvig.

Hiába no, kezd beérni a Fidesz-Jobbik tandem nemzetpolitikája, a sok székely zászlón kívül, végre vannak felmutatható eredmények is, lassan, de biztosan megtaláljuk a helyünk a kelet-európai nacionalisták élmezőnyében. Nem is kellett sokat dolgozni rajta, hiszen az etnikai politizálás gyümölcsöző, könnyen látványos eredményeket hoz. Lehetett már érezni ezt a bukaresti román-magyar meccs körül kialakult nemzeti hiszti idején is, az úgynevezett székely kígyózásról nem is beszélve, az erdélyi magyar társadalom szép lassan csúszik a lefelé a balkáni csúszdán, ide vezet a fene nagy magyarpride.

Aki ne tudná, szilveszter idején több sepsiszentgyörgyi magyar nemzetiségű fiatal kötött bele egy már nyugdíjas korú román politikusba, beszélsz magyarul? Nem beszélt, eszméletlenre verték. Alaposan. Anyanyelve miatt. Mert románul beszélt. Ami különösen dicsőséges, hogy a hírek szerint öten-hatan vertek egy embert, Csaba királyfi népe, ez lenne a székely virtus? A megvert férfinak bordája tört, feljelentést tett, és még ezt is mondta: „Ha valaki korábban azt mondja, hogy ilyen Sepsiszentgyörgyön megtörténhet, nem hiszem el”. A támadókat azóta elfogták, eddig két fiatal magyar nemzetiségű román állampolgárt azonosítottak be.

Az igazi dili mégis az eddig az eset kapcsán született magyar reakciók böngészése. Természetesen az ügy kapcsán nagy kuss van a magyarországi médiában, mondhatni tipikus nacionalista elfojtás. Az erdélyi, partiumi lapok még csak-csak beszámolnak az esetről, szűkszavúan, csak mértékkel. Ha Gheorge Predut az új Malina Hedvig, akkor a magyar közvélemény első reakciói alapján újra átélhetjük a szlovák közvélemény 2006-os reakcióit is, már amire egyáltalán ráakadhattunk a nagy kollektív magyar elhallgatás közepette: nem is történt meg az eset, nem úgy történt meg az eset, különben is, akit megvertek egy notorikus hazudozó, ja meg különben is, olyan sokáig elnyomtak minket, ez most járt, vagy legalábbis belefér. Ezüstérmes: minek ment oda provokálni? És az eddig legjobb: a székelyek visszavágtak a román-magyar 3:0-ért.

Nem kevésbé mulatságosak és valahonnan nagyon ismerősek a lassan szivárgó hivatalos reakciók is, nem történt etnikai támadás. Malina Hedviget elmondása szerint azért verték meg szlovák fiatalok, mert magyarul beszélt. Gheorge Predut elmondása szerint azért verték meg magyar fiatalok, mert csak románul beszélt. Malináról nem sokkal később kiderül, hogy hazug és vallomása ellentmondásos, nem is úgy történt az egész, a rendőrség szerint kizárható az etnikai támadás. Predutról is lassan kiderül, hogy „óvatosan kell bánni nyilatkozataival”, különben is, nemrég előzetes letartóztatásban volt közokirat-hamisításért. Mintha a két esetnek lenne köze egymáshoz, ha így haladunk jó esély van arra, hamarosan megtudhatjuk: Predut saját magát verte meg, sőt puszta kézzel eltörte bordáját is!

Jah, Dunának, Oltnak egy  a hangja.

Majd el felejtem, azt azért ugye mindenki tudja, hogy a rommagyar autonómia-törekvéseknek, megannyi, rengeteg aprómunkát, előkészítést követelő román-magyar konferenciának, közös ügyeink békés kibeszélésének tehet most be a mostani eset a román közvélemény egy tekintélyes részében. Amúgy Fico-Kalinák módra le lehet tagadni az esetet, meg sem történt, de az aligha győzi meg a román közvéleményt. Most mindenki gondolkozzon el gyorsan magában, vajon hányan hiszik el a szlovák kormány hivatalos álláspontját Malina, győri lakos hazudozásairól? Mert nincs az a második székely menet, tele román zászlóval, amely a nacionalista indulatot és dühöt csillapíthatná. Amúgy e kijózanító sorok helyett írhatnék valami távolságtartó sajnálkozó bekezdést is, csak látni kell, hogy a legújabb etnikai rommagyar politizálásban már a projekt kilövése pillanatában bele volt kódolva a kudarc.

Sepsiszentgyörgy egyébként azon kívül, hogy az egyik legnagyobb székely közösséggel rendelkező város, azért érdekes, mert polgármestere az a nacionalista RMDSZ-es Antal Árpád, aki az elmúlt években végigturnézta, zabálta a Kárpát-medencét a székely autonómia álmával. Most az eset kapcsán képes volt lenyilatkozni: egyre több a provokáció Sepsiszentgyörgyön. Értjük. Tehát ha valaki Romániában nem beszél magyarul, az provokáció. Minimum verés jár érte. Ez teljesen hülye? Mint ahogy teljesen megbolondult a a sepsi rendőrség is, amely még december elsején rótt ki 33 ezer forintos bírságot egy román fiatalra, mert román zászlót lobogtatott a város főterén, Ez román föld, kiabálta. Tort ül a nacionalizmus, semmi kétség.

Az etnikai alapú nemzetpolitizálás első gyümölcseiről írtam az elején, és nem az autonómiáról, amit így, biztosan nem lehet elérni. Vajon milyen szellemben nevelhetik arrafelé a fiatalokat mostanában a székely tanítók? Erre megy el a magyar adófizetők pénze, hogy sok kis nackó faszkalapot termelünk Erdélybe, Székelyföldre is? Azt mondja az egyik megmondó csávójuk, ilyeneket nyilatkozik: annyi közöm van Romániához, hogy ott fizetem be az adómat. Facepalm. Ebben a szellemben akarjátok ti az autonómiát elérni? Ha Demeter Szilárd, Tőkés kabinetvezetője így beszél, milyen lehet a többi? Oké, most kaphattunk egy kis ízelítőt, most még először kérdeztek, aztán ütöttek.

Van két javaslatom is gyorsan a végére: keressünk már 3 különbséget a

Szabadkai magyar fiatalokat verő szerbek

A felvidéki magyar diáklányt verő szlovák kopaszok

És a román politikust verő székely legények között!

Nagy most megint a sírás, szegény Malina Hedviget elüldözte ez a gonosz szlovák állam, bezzeg az Eu megint hallgat. Javaslom a szlovmagyar és rommagyar érdekképviseleti szerveknek és küldöttségeknek, próbáljanak egyeztetni az erdélyi román kollégákkal, mikor repülnek ki Strasbourgba. Talán így panaszaikat, együtt, közösen megérti az Európai Unió is, amely eddig ugye „süket” volt hasonló problémák meghallására és amely szerintük béna kacsaként viselkedett. Nem lennék most az Eu helyében, de az biztos: megértem őket, hiszen az a klub nem piszkos kis kelet-európai nacionalizmusok apró-cseprő frusztrációra lett kitalálva, ehhez az adott tagországok társadalmának kell belül, egymás között válaszokat találni. Nekünk, nekik most így sikerül.

Üdv az ököljog évében!

205 komment

Címkék: #malina hedvig #székely-terrror #erdély #magyarpride #sepsiszentgyörgy #rommagyar

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr775746555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Töksi 2014.01.08. 12:03:43

"FRISSÍTÉS: Nicoleta Marin rendőrségi szóvivő az adevarul.ro-nak azt nyilatkozta: Preduţ bántalmazásának nem volt etnikai indítéka."
Mán a román rendőrség is a fityiszes nácik szolgálatában van... Az oroszok meg a spájzban.
Amúgy meg a VALÓBAN etnikai indíttatású atrocitások sajnos majd' mindennaposak odaát, pro- és kontra. De inkább pro- :-) Szerencsére ritkán jutnak el a tettlegességig, diszkrimináló viselkedésnél, verbális adok-kapoknál megáll a dolog.

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2014.01.08. 12:06:54

Lemaradtál egy körrel:
„Nicoleta Marin szóvivő az MTI-nek elmondta, az eddigi vizsgálatok nem igazolták, hogy etnikai indíttatása lett volna az incidensnek.”

itthon.transindex.ro/?hir=35119

Nem mintha ez a részletkérdés épp olyan sokat nyomna a latban, de pont azzal hitelteleníted az írásodat, hogy ilyen tényeket nem említesz meg.

És akkor már essen szó arról is, hogy pl. egy baloldalinak távolról sem nevezhető portál (érdemes megnézni a reklámokat) nagyon tisztességes hozzáállást tanúsított az ügyet illetően:

erdelyimagyar.wordpress.com/2014/01/03/megvertek-mert-nem-magyar/

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 12:10:30

@kesztió: @Töksi: Láttam a frissítést, ott van a posztban, 4. bekezdés, olvastátok?:)

Tehát megint ott tartunk, hogy akit megvertek, az hazudik. Ok.

Töksi 2014.01.08. 12:16:11

Na akkor lássuk a szegény, a magyar nacionalisták szolgálatába szegődött román rendőrök által megbüntetett zászlólengetőt:
"december elsején - amikor Románia nemzeti ünnepét és advent első vasárnapját ünnepelték - egy fiatalra azért rótt ki 500 lejes bírságot a helyi rendőrség, mert az fellépett a magyar adventi ünnepség szabadtéri színpadjára, és ott egy román zászlót lengetve azt kezdte kiabálni, hogy ez román föld."
Szóval ja, a főtéren zászlót lengetett... Nem pedig beletaknyolt mások ünnepébe...

A támadáshoz visszatérve: a román rendőrség nem EDDIG KÉT elkövetőt azonosított, hanem A KÉT elkövetőt. Meg azt a másik három - valszeg szintén magyar - fiatalt, aki az áldozat segítségére sietett
Szomorú az eset, de nem használ, ha megint aljas indokból csúsztatgatsz, hazudgálsz :-)))

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 12:19:12

@Töksi: Zászlólengető fiatal: látod, hogy ér véget a bekezdés? " Tort ül a nacionalizmus, semmi kétség."

A megvert politikus elmondása szerint 5-6 támadóról volt szó. A végeredményen pedig semmit nem változtat, hogy öt vagy hat esetleg két magyar vert egy románt. Szégyen.

Töksi 2014.01.08. 12:44:54

@Csehszlovák Kém: nem, nem ott tartunk. Sőt, én szinte senkinek nem hiszek el semmit :-)
Csak arra akartam rávilágítani, hogy több oldalról kellene megvizsgálni a dolgot, aztán ha ez sikerült, minden infóból szemezgetve, mérlegelve állást foglalni, és akkor nem egy ilyen agyatlan fröcsögést basz fel a blogger a hálóra, aranyapám :-)
Amúgy ki nem állhatom az ilyen jellegű erőszakot, még akkor sem, amikor az ember igazságérzete kevésbé tiltakozik. De ez nem megoldás, nagyon rossz útra visz.
Jelen esetben pl. ez a fütyi elsősorban híres magyarfaló, románsága ehhez csak adott, de nem szükséges és nem is fontos feltétel. Tehát ha az ipsét eme szélsőséges nézetei miatt csapkodják meg, az olyasmi, mint amikor valami kis hülye nácit jól meggyepálnak az antifák ;-)

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 12:47:41

@Töksi: Elég jól körbejártam a témát, ha többet akarsz még az esetről megtudni, akkor klikk a linkekre, erdélyi weblapokhoz jutsz el, minden infót elérsz. Amúgy csak szólok, ez egy publi, saját véleménnyel, nem az eset tudományos kiértékelése. Az pedig, hogy nem értesz egyet velem, természetesen legitim életérzés, miért ne? :)

♔batyu♔ 2014.01.08. 13:54:35

Rohadék szlovák provokátor. Volt egyszer is a blogodban magyarverés? Pedig volt egy pár.

Töksi 2014.01.08. 13:55:54

@Csehszlovák Kém: pont ez a szomorú, hogy elég jól körbejártad, és mégis ilyen egyoldalú és félresikerült írást bírtál alkotni. Értem én a célod (ami biztos, hogy nem a megbékélés elősegítése), de hát úgy dolgozol az infókkal, mint egy rákosista ügyész vagy bíró. A koncepciódba illőket felhasználod, esetleg hozzá is költesz valamennyit, amelyik meg nem illik a képbe, ignorálod vagy jelentéktelennek tünteted fel :-)

Töksi 2014.01.08. 13:55:57

@Csehszlovák Kém: az előző mondatból azt a következtetést vontam le, hogy nem helyesled a román rendőrök fellépését a lengetővel szemben, így a "tort ült a nacionalizmust" ironizálásnak éreztem.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 13:56:30

@♔batyu♔: Te olvastad a hírt?

"A rendőrség szóvivője azt mondja, hogy egyelőre nincs rá bizonyíték, hogy azért verték volna meg Gheorghe Predu demokrata párti román politikust, mert nem tudott magyarul."

Jimbo75 2014.01.08. 14:02:08

Arról miért nem írsz, amikor szlovák kommandós haverjaid verték a fradi B-közepet Pozsonyban, te csíra???

Rwindx 2014.01.08. 14:02:21

A poszternek visszanyalt a fagyi. Csak a szokásos.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 14:04:26

@Rwindx: Pontosan. Malina Hedvig is saját magát verte meg.

Azazuma 2014.01.08. 14:04:39

Jól fizet a baloldal, mi?

anyadmajma 2014.01.08. 14:13:22

@Csehszlovák Kém: ez a @♔batyu♔: fasz nem olvas semmit, nem is értené, fizetett hazaáruló fidesztroll, ne foglalkozz vele.

Egyébként tényleg az van, hogy a nácik szerint a zsidók irtása rendben van, az kell, de ha valaki véletlen nem úgy néz ránk, ahogy elvárjuk, hát ő a hibás, és kinyírják azt is. A Nürnbergi per is igazságtalan volt szerintük, semmi alapja nem volt...
EZ a hazaáruló fidesz elérte, hogy Romániában megint mindenki utálja a másikat, román a magyart, magyar a románt. Pedig szép lassan már egész jól elvoltak egymással.
Ez a senkiházi orbán addig nem nyugszik, amíg polgárháborút nem indít a magyarok között. Vagy rosszabb esetben megszállnak megint a románok, mert lássuk be, esélyünk sincs ellenük.

Mr. Rustical 2014.01.08. 14:15:13

Úgy látszik, ott voltál s láttad, hogy verik, és miért verik. Jelentkezz tanúnak.

Ez az Predu ügy pont annyira világos és megalapozott, mint bármelyik 50es évekbeli koncepciós per.

Persze ahogy téged ismerlek, ez nem zavar, szerinted Esterházy János is háborús bűnös, a Benes dekrétumok pedig a jogállamiság legmagasabb standardjainak is megfelelnek.
Nem csoda, hogy a román rendőrség nálad az igazság szócsövének a szerepét tölti be.

Az nem tűnt fel, hogy Malina Hedviget magyarként a szlovák rendőrség zaklatja, míg Predu barátod mögött 15,000 SRIs és Európa egyik legrutinosabb állami erőszakszervezete áll?

Kicsit is ismerve a szentgyörgyi helyzetet, szinte kizárt, hogy a fickó igazat mond. Kb. annyira, mint az, hogy Malina Hedvig hazudik.

Azzal együtt könnyen lehet, hogy előállítanak néhány szerencsétlen bűnbakot, akik majd jólé megszívják, mint az oroszhegyi meg a zetelaki "rendőrgyilkosok", vagy Cseresznyés Pál, vagy a többi marosvásárhelyi elítélt. Mivelhogy Románia még annyira se jogállam, mint Szlovákia, viszont legalább annyira magyargyűlölő.

De azért gratula, megint sikerült címlapra kerülni egy aljas hazug provokációval.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 14:17:08

@Mr. Rustical: még az elején vagyunk, de máris ott tartunk, hogy Predut saját maga törte el a bordáját! Őrület!!! XDXDXDXD

anyadmajma 2014.01.08. 14:17:38

@Jimbo75: Mer a szlovák kommandósok jól tették. Itthon is azt kéne. Tudod a fasiszta haverjaid előtte szétvertek egy-két várost. Na a szlovákok megelőzték a bajt. Csak erre nem akartok emlékezni.
Mint arra sem, hogy ez a csürhe 2006ban hány embernek okozott nem kevés vagyoni kárt, és azoknak senki egy fillér kártérítést nem fizetett. Éles lőszerrel kellett volna közéjük lőni. Az akasztófára való csőcselék olyankor elszalad, a forradalmi tömeg meg nem. Ez egy alapvető különbség a két dolog között. Ti a gumilövedéktől is úgy futottatok anyátok szoknyája mögé, hogy a mögöttetek szaladó elcsúszott a szarcsíkon, amit húztatok magatok után.

anyadmajma 2014.01.08. 14:19:12

Na most nézem csak, hogy beszartak megint a fidesznél!

Az összes fizetett és önkéntes troll megint ki lett vezényelve!
Pedig az inkompetens tehetségtelen baloldal csak bejelentette, hogy lehet, hogy mégis megegyeznek.
Szánalmasak vagytok. nácibolsik! Csak az zavar, hogy velem fizettetik a hülyeségeteket.

MACISAJT 2014.01.08. 14:22:34

Nem etnikai indíttatásból verték meg a sepsziszentgyörgyi román politikust
A Kovászna megyei rendőrség azonosította azt a két fiatalt, aki szilveszter éjjelén Sepsiszentgyörgy központjában bántalmazott egy román politikust, s a rendőrség szóvivője szerint nem etnikai indíttatású volt az incidens.
MTI| 2014. január 8.

Az MTI-hez szerdán eljuttatott rendőrségi közlemény szerint a bántalmazással egy 17 és egy 19 éves fiatalembert gyanúsítanak, akik ittas állapotban távoztak egy helyi iskola szilveszteri mulatságáról, kimondottan azzal a szándékkal, hogy botrányt okozzanak. A közlemény kitér arra, hogy velük volt egy harmadik fiatal, aki az áldozat védelmében avatkozott be az utcai konfliktusba, ahogy két további járókelő is.

Nicoleta Marin, a rendőrség szóvivője az MTI-nek elmondta, az eddigi vizsgálatok nem igazolták, hogy etnikai indíttatása lett volna az incidensnek. Hozzátette, az elkövetők mellett a sértett fél védelmében fellépő fiatalok is magyar nemzetiségűek voltak. A két elkövető beismerő vallomást tett, és szabadlábon védekezhet.

A bántalmazott férfi Gheorghe Predut volt, a Demokrata Párt korábbi Kovászna megyei elnöke, aki az incidens következtében bordatörést szenvedett. Nyilatkozatai alapján a román sajtó etnikai indíttatású agresszióként mutatta be a sepsiszentgyörgyi esetet. Predut feljelentése szerint azért kötöttek bele a fiatalok, mert miután magyarul megszólították őt, közölte, hogy nem tud magyarul.

----

Vagyis egy idióta megpróbálta -ha már politikus- akkor neki megfelelő politikai haszonszerzésre fordítani az ügyét.

Pont mint ez itteni blogszerző is,jelzem.

==T== 2014.01.08. 14:22:49

A forráscikk kommentelői szerint a fazon egy helyben jól ismert nacionalista (magyarellenes) POLITIKUS volt. Inkább nekik hiszek, mint a blogírónak.

De ha igaz is a sztori, a dolog csak annyit jelent, hogy már nem csak románok vernek magyarokat...

McKinney 2014.01.08. 14:23:16

nekem tetszik a székely-terror, mert legalább humoros: pl. "szereted a kórházi kosztot?"

anyadmajma 2014.01.08. 14:28:16

@==T==: az jó, mert tudod van kb több, mint 20millió román, és van kb kevesebb, mint 1,5millió magyar. Gondolom, te nem ott laksz, leszarod, ha az ilyen hülyék miatt elverik az összes magyart.

Netuddki. 2014.01.08. 14:32:07

Pedig meg is bicskázhatták volna.

Gál András Levente 2014.01.08. 14:33:36

Szerintem az uriember azért kapott mert provokálta a fiatalokat. Saját tapasztalatbol mondom, hogy vannak Sepsiszentgyörgyön provokátor románok akik elküldenek haza Ázsiába vagy hazátlannak neveznek persze hozzá téve az ők tipikus szitkozodásukat a ,, futui morci masi ,, . Ilyen incidensek voltak és lesznek, ameddig vannak akik direkt ezt akarják ... van az a pénz amiért valaki megveretteti magát, főleg egy ilyen multú román illető.

Mária 2014.01.08. 14:33:59

@kesztió:

"Nicoleta Marin szóvivő az MTI-nek elmondta, az eddigi vizsgálatok nem igazolták, hogy etnikai indíttatása lett volna az incidensnek."

Ez azt jelenti, hogy az áldozat vallomása állt szemben a tettesek vallomásával.

Nem azt jelenti, hogy nem azért verték meg, mert románul beszélt.

Mária 2014.01.08. 14:38:41

@MACISAJT:

Az MTI mióta független, hiteles hírforrás?

Én majd akkor hiszem el, hogy úgy volt, ahogy az MTI megírta, ha a Napraforgó blog is ugyanazt írja :DDD

anyadmajma 2014.01.08. 14:40:13

@Mária: A fene tudja, mert ha tényleg csak balhézni akart 2 ostoba tini, akkor az indok lehetett az is, hogy románul beszél. Persze, ez a "megint nincs rajtad sapka" esete, mert ez csak az ürügy volt ebben az esetben, és nem a valós ok.

vasasfan 2014.01.08. 14:40:35

www.origo.hu/tudomany/tortenelem/20140107-madefalva-250-eve-utottek-rajta-a-madefalvai-szekelyeken.html

Ezek után székely-terrorról povedálni nemcsak gusztustalan, de kegyeletsértő is.
FAF!

Töksi 2014.01.08. 14:40:39

@anyadmajma: Fradi B közép =/= fasiszták, te féleszű... Másrészt nem csak a kemény magot verték el akkor, hanem akit értek.

2014.01.08. 14:50:09

Székely terrorista repülőgépet térít el:

- Curikk nyee! Curikk, me ehejt megnyuvasztom a babádot!

dr Smittpálelnökúr 2014.01.08. 14:50:28

Én aztán végképp nem vagyok zászlólengető nacionalista, de ha a román sajtó szerint sem a nemzetisége miatt verték meg a fószert, akkor ezen nincs mit csámcsogni.
Általános közvélekedés, hogy a román szervek, szervezetek nem csípik a magyarokat és lám, az eset miatt nem estek neki a magyaroknak.

Hm?

J.László 2014.01.08. 14:50:32

Honfitársaim. Verjük már laposra ezt a tetvet.

MACISAJT 2014.01.08. 14:50:41

@Mária:

Hogy te kinek mit hiszel az a magánügyed.
Viszont a magyar barátsággal éppen nem vádolható Gandul/Mediafax román lapnak és hírügynökségnek csak elhiheted:

www.gandul.info/stiri/presupusii-agresori-ai-fostului-lider-pd-covasna-doi-tineri-din-sfantu-gheorghe-identificati-11865690?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+GandulNews+%28Gandul_News%29

Nagykevély 2014.01.08. 14:50:47

Most rögtön kiveszek egy nap szabadságot, hogy otthon, zavartalanul sajnálhassam Gheorge Predut.

Szelid sunmalac 2014.01.08. 14:51:06

Imadom ezt a blogot! A felesegem romaniai magyar, epp karacsony utan voltam megint a nagyszuleinel, rokonainal stb., egy felvideki nepzenekarral jatszottam eveken at, tehat elfogultsaggal szerintem nem nagyon lehet vadolni. De TE posztolo, te mindig meg tudsz lepni. Egy ekkora mocsadek gennyzsakot meg az internet legsotetebb bugyraiban is nehez talalni.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 14:56:07

@MACISAJT: így van, miután valaki közli veled, hogy nem tud magyarul, erre általában az a reakció, hogy összevered, megtöröd a bordáját.

Valóban. Nem történt semmi, főleg nem etnikai okokból. Tök életszerű.

Lesz még Magyar Köztársaság 2014.01.08. 14:56:32

@Jimbo75: "Arról miért nem írsz, amikor szlovák kommandós haverjaid verték a fradi B-közepet Pozsonyban,..."

Azokat ütni is kell - persze ha csak okot adnak rá, de rendszerint adnak.

anyadmajma 2014.01.08. 14:56:39

@Töksi: De, a Fradibközép pont egyenlő a fasisztákkal. Aki fideszes, az fasizta. aki jobboldali, az faszita mind. Aki nincs veletek, az ellenetek van.
Ez van, ezt akartátok.
Ja, és hogy nem válogattak? Kár, pedig ha megkérdik, hogy ugyan már, kedves randalírozó tömeg, lépjen már ki közületek az, aki szét fogja verni a várost, mert ő kap érte pofont, hányan léptek volna ki? És utána mennyi ideig tudott rendesen viselkedni meccsek után az a csürhe? majd egy évig kibírták. Szóval fél évenként el kéne verni őket, és egész rendben lenne a dolog.

randomuser1 2014.01.08. 14:57:30

politikust verni nem bűn, hovatovább, a román parlamentbe havonta legalább egy berdózás van, nem értem mit panaszkodik az öreg.

ultracionista tájnigger 2014.01.08. 15:04:26

Na, állítsd hát meg! Remélem pár bicskával a gyomrodban végzed, te... te fotellibsi.

SzJ1982 2014.01.08. 15:04:36

Na, ezt megint benézted, te szarzsák...:P

Töksi 2014.01.08. 15:04:40

@anyadmajma: Te meg jó nagy marha vagy... de legalább mókás :-)))
És most 100 leírod helyesen, hogy FASISZTA, különben az ápolók nem adnak vacsorát :-)

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 15:05:29

@SzJ1982: Pont annyira néztem be, mint ahogy Malina Hedviget sem verték meg, ugyebár :P

Helmut von Offenburg 2014.01.08. 15:06:47

@Republic Forever!: Látszik hogy te sem voltál ott, egyértelműen a magyar zászló miatt ütötték a fradistákat. Magyarul káromkodtak a tót rendőrök és vertek mindenkit válogatás nélkül.

anyadmajma 2014.01.08. 15:13:06

@Töksi: Nem érdekel, hogy kapsz-e az ápolóidtól vacsorát vagy sem, akkor se írom le százszor.
pedig akkor ez is egy szép magyar szövegrész, pedig te írtad:
"És most 100 leírod helyesen"

Ringlósztár 2014.01.08. 15:14:02

@♔batyu♔:
Milyen lapja, baszod?
Az index.hu egy vérfideszes kiadvány, kb. annyira független, mint m1,m2, DUNA, METROPOL, Heti Válasz, Mandiner, Hírtv stb.
"Uj Péter a Heti Válasznak cáfolta azokat a híreszteléseket, miszerint politikai ellentét lenne közte és a tulajdonos, Spéder Zoltán között, de hozzátette, az már macerásabb, hogy a politika hogyan gondolkodik kettejükről. ...A sajtócenzúrára utalva ugyanakkor Uj Péter úgy fogalmazutt, hogy "Magyarország a média területén is Minszk és London között helyezkedik el, az előbbihez kicsit közelebb"."
Fidesz alapító: "„Diákbizottsági választások, vérig menő viták programokról, értelmiségi szerepvállalásról, társadalmi mobilitásról, versenyek, bulik, az örökös kollégiumi vezető, Chikán Attila, izgi volt nagyon”– fut füléig a szája Zoltánnak, hozzátéve: a Bibó-kollégistákkal közösen szervezett szociológiai, politológiai kurzusokon, a jogászok és közgazdászok együttműködéséből, mindent megváltó együtt­táborozásából keletkezett a rendszerváltozást erjesztő kovász."

DemoJoe 2014.01.08. 15:14:09

@Csehszlovák Kém: fölháborító, a neved bezzeg nem mered vállalni....

KIFORDISZTÁN

SzJ1982 2014.01.08. 15:14:47

@Csehszlovák Kém: Mindig meglep, ahogyan magadat alulmúlva a köcsögség új csúcsait hódítod meg... Na nem maga a tény, hanem a mélység...

Helmut von Offenburg 2014.01.08. 15:15:57

@Csehszlovák Kém:

Hát pedig benézted.

"Nicoleta Marin rendőrségi szóvivő az adevarul.ro-nak azt nyilatkozta: Preduţ bántalmazásának nem volt etnikai indítéka. Ezt szerdán az MTI-nek is megerősítette. Hozzátette, az elkövetők mellett a sértett fél védelmében fellépő fiatalok is magyar nemzetiségűek voltak. A két elkövető beismerő vallomást tett."

Bakfitty !

anyadmajma 2014.01.08. 15:16:30

@Helmut von Offenburg: Olvass vissza, mert már leírtam, miért is verték ott el a fradistákat. És nehogy azt hidd, hogy bármiben is különböznek a magyar rendőrök a szlovákoktól. Csak ott a szlovák "rendőrök" kaptak egy kis szabad kezet.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 15:19:18

@Helmut von Offenburg: Aha, ezt te fogod majd eldönteni egy rendőrségi szóvivő nyilatkozata alapján, LOL :D

Amúgy pont ott járunk, ahol Malina Hedvig ügyében. Az áldozat állít valamit, az állam pedig az ellenkezőjét.

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2014.01.08. 15:22:12

Életszerűen hangzik, hogy ez a két fiatal most először ver meg valakit azért, mert az románul beszélt... :)

Még, ha így is történt volna, sokat elmond, hogy a politikus segítségére siető emberek is magyarok voltak.

Ellenben a blog írójáról, és a kedves anyadmajma nevű kommentnáciról ezt nehezen tudom elhinni...Mármint, hogy magyarok...és, hogy emberek... :(

Sandokohn - a maláj jiddis 2014.01.08. 15:27:51

A fagyi visszanyal tipikus esete. Tetszettek volna tisztességesebben bánni a magyarokkal, drága román barátaim! Több évtized falupusztítása, bozgorozása nem múlik el nyomtalanul, néha jön a "payback time".

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 15:30:04

@Sandokohn - a maláj jiddis: De hát most nem az van, hogy mégsem verték meg a románt etnikai okokból? :P :D

@jobbdemokrata: még életszerűbb, hogy vkibe belekötnek, mert nem beszél magyarul ketten agyonverik, másik kettő meg védi.

2014.01.08. 15:33:13

Na mi van, a tréfás kommentek nem jelenhetnek meg?

Rwindx 2014.01.08. 15:33:15

@Csehszlovák Kém: Nohát, egyre jobban tolod a homlokodba azt a fagyit. Senki nem mondta hogy saját magát verte meg az az ember.

tollas 2014.01.08. 15:33:18

Nagyon gyűlölöd a magyarokat Csehszlovák Kém?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 15:34:38

@Rwindx: remek, akkor ezt megbeszéltük, megverték. Akkor most ezt próbáld feldolgozni: az áldozat állít valamit, az állami rendőrség pedig az ellenkezőjét.

terrer 2014.01.08. 15:42:18

Sokszor elmondtam, de nem elégszer: a dotaho a szlovák titkosszolgálat hangulatmérő blogja. Itt hőmérőzik politikusaik számára, milyen a közhangulat egy másik országban, mennyire lehet egymásra uszítani a két népet, így mennyit lehet profitálni ebből. Ne dőljetek be nekik!!!

Töksi 2014.01.08. 15:42:21

@anyadmajma: a te vacsidról volt szó, anyádmajma. De én is leírom 100x, hogy 100x, mert én önkritikus és igazságos fasiszta vagyok :-))

Stabilo 2014.01.08. 15:47:03

Kedves "Csehszlovák kém"!

El sem olvasom azt a szart amit írtál.
Csak a szokásosat írom le:
A jó kurva anyádat!

Töksi 2014.01.08. 15:47:26

@Csehszlovák Kém: több magyarázat lehet a rendőrség viselkedésére:
1. a román állami rendőrség eltussolja az etnikai indítékot, mert
1.1. nem akarnak belpolitikai és nemzetiségi feszkót
1.2. a magyar nacionalisták szekértolói
1.3. ?
2. az ipsét bizonyíthatóan nem etnikai indítékból verték meg.
3. nem bizonyítható, hogy az ipsét etnikai indítékból verték meg.

Amíg nem lesz több infó, addig mindenki legyen több türelemmel. De felőlem addig is válogathat a fenti lehetőségek közül :-)))

VT Man 2014.01.08. 15:47:37

Nem az a szégyen, hogy van olyan hülye aki ilyen hazug blogot ír (Dotoho), hanem az, hogy az Index ilyen színvonaltalan szart kirak a blogketrecbe a főoldalra.

Nem kellene támogatni ezt...

vNHM 2014.01.08. 15:53:46

Szerinted ez a poszt mennyire segiti elo a nemzeteink kozotti megbekelest?

Vulpes Inculta 2014.01.08. 15:54:37

Természetesen minden normális ember elítéli hogy ha megvernek egy másik embert - akármilyen indokból - , így ez is elítélendő.

Azonban Csehszlovák kém, ezt az incidenst te megint arra használod, hogy kihúzd a talajt a magyar Nacionalista alapú politizálás alól. (Holott a gyakorlatilag ilyen nem is létezik, ugyanis a Fidesz is, a Jobbik is csak szavakban nacionalista, ellentétben a környező országok nacionalistáival)

Mivel te az ilyen jellegű témákkal sokat foglalkozol drága kém barátom, bizonyára tisztában vagy vele hogy a Román,Szerb (de még a Szlovák) Nacionalisták elfogadottsága, befolyása, ereje, stb.
NAGYSÁGRENDEKKEL erősebb mint a magyaroké. Ezekben az országokban Nemzetpolitikai téren gyakorlatilag nincs különbség Jobb-Baloldal között, (ellentétben mondjuk velünk, ahol a baloldal kifejezetten internacionalista)

Én tényleg elhiszem (sokakkal ellentétben), hogy nem kifejezetten magyarellenességből vagy ilyen provokatív, azonban megbékélés alapú politizálás a Románokkal egészen biztos hogy lehetetlen, így tevékenységed csak minket gyengíti, a velünk ellenséges nacionalistákat persze meg erősíti, mert ezekben az országokban nemigen vannak a saját hazájuk nacionalizmusával kritikus hangok. Ha pedig vannak, azok befolyása a saját értelmiségi elitjükre jóval gyengébb, mint mondjuk a tied a magyar balliberálisokéra. (hisz ha fingasz egyet, az is kikerül az indexre, és álláspontod a progresszív liberális/baloldali körökben általánosan elfogadott)

Persze, nem hiszem hogy meggyőzhetlek, de azért gondoltam leírom a véleményem.

Na pás.

GONOSZ 2014.01.08. 15:55:10

Az igazi nagy bajt én speciel abban látom, hogy az iromány "alkotója" ugyan azt a retorikát és stílust?, használja amit a félművelt félig iskolázott liberális szülők gyermekei amikor gyakornokként a hvg-hez kerülnek,(vagy a népszabihoz)
Hidd el, ez nem jó senkinek sem,pláne nem neked. Ezzel az irománnyal inkább minősíted magad, mint a tényleg szomorú ügyet. Bimbódzó tehetségedet mással is kamatoztathatod. Pl. lehetnél portás.

angyalföldi partizán 2014.01.08. 15:55:19

@Csehszlovák Kém: anyádmajmát,vagyis anyádat moderáld.

Sir Galahad 2014.01.08. 15:55:37

Most egy pillanatra tekintsünk el attól, hogy a poszt hazugságra épül, és maguk a románok sem gondolják, hogy az incidens hátterében etnikai ok áll. Tegyük fel, előfordulhat az, hogy egy-egy kisebbségben lévő magyarnál elszakad a cérna, miután látványosan, nap mint nap szembeköpi, megalázza az az ország, amelyiknek kényszerűen a polgára. No most, ennek megelőzése érdekében nem kéne tenni? Mondjuk, hogy a kisebbségben élő magyar érezze magát otthon a szülőföldjén, hogy közösségeik kapjanak európai mintára széles körű kulturális autonómiát, amivel mellesleg az irredentizmus méregfoga is ki volna húzva? Én már korábban leírtam: nem örülnék neki, sőt tartok tőle, de ha a magyar kisebbség békés érdekérvényesítése eredménytelennek bizonyul, előtérbe fognak kerülni a kevésbé békés eszközök. És ez senkinek sem lesz jó.

Mitya Ivanov 2014.01.08. 15:56:30

@Csehszlovák Kém: mintha szándékosan nem értenéd a különbséget.
Malina ügy:
1: magyart vertek nem magyarok, mert magyarul beszélt. Etnikai alapú támadás.
2: a magyar nem mond igazat, szó nincs etnikai támadásról. Malina Hedvig ellen foglal állás; ki mondja? a hatalom képviselője, aki nem magyar

Predut ügy:
1: Románt vertek magyarok, mert nem magyarul beszélt
2: a román nem mond igazat, szó nincs etnikai indítékról. Predut ellen foglal állás, aki nem magyar. Ki mondja? a hatalom képviselője, aki nem magyar. É itt van a lényeg. Párhuzamba lehet állítani a két dolgot, csak az a probléma, hogy ellentétes irányba mutat a nyíl..

VT Man 2014.01.08. 15:56:47

@Csehszlovák Kém:
"Akkor most ezt próbáld feldolgozni: az áldozat állít valamit, az állami rendőrség pedig az ellenkezőjét. "

Csak az a baj, hogy a ROMÁN rendőrség állít valamit. Ha valakinek, hát nekik érdekük lenne megvédeni a romániai románt. De ha ők se teszik, az jelent valamit...

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 16:03:25

@VT Man: probléma, hogy képtelen vagy kiesni az etnikai keretekben való gondolkodásból

@Mitya Ivanov: "a román nem mond igazat, szó nincs etnikai indítékról" - sajnos egy rendőri szóvivő állítása, amely tökéletes ellentétben áll az áldozat vallomásával engem nem győz meg. Téged hogyhogy meggyőzött? Malina Hedvig esetében tuti sokkal kevesebbet vaciláltál :)

@Sir Galahad: "maguk a románok sem gondolják, hogy az incidens hátterében etnikai ok áll" - erre te ne vegyél mérget. A rendőri szóvivő hivatalos álláspontja =/= "a románok" véleményével. Másrészt: nagyon sok magyar - lásd: kommentek! - örült, hogy megcsapták a románt, tehát a történet nem teljesen életszerűtlen.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.08. 16:05:31

@Csehszlovák Kém: Ugye tudsz róla, hogy pont azt teszed most, amiért a posztodban a Fidesz politikáját illetve Orbánt kárhoztattad?
Hidd el, a román sajtó nem hagyna ki egy olyan ziccert, amely által felfújhatná ezt az ügyet, ha tényleg etnikai okai lettek volna, és nem csak két balhés kölyökről lenne szó.
Természetesen, az áldozat nem önmagát verte össze, hanem a két vallomást tett elkövető tette ezt vele. Az indítékokat meg faszául félremagyarázod. Ez visszatetsző.

2014.01.08. 16:06:45

Igazából sajnálom ezt a Csehszlovák Kém fedőnevű embert. Régen jó blogot írt, ha jól emlékszem, volt itt szó fociról és jégkorongról is, elég jó színvonalon.

Az utóbbi időben viszont mindig valami idióta hangulatkeltés megy itt (is), ahol úgy tűnik csak a flamelés és a trollkodás elősegítése a célja. Ennyire megéri a reklámbevétel, vagy mi?

ontopic:
Esetleg várjuk meg a további vizsgálat eredményét, ha lesz.
Ha nem, meg ez van, minden szentnek maga felé hajlik a keze, elhisszük, amit a románok állítanak.

Aki verekszik, általában hülye vagy be van rúgva, úri társaságban ennél tovább nem ragozzák az ügyet és nem provokálnak terrorral és egyéb hülyeségekkel.

Vagy most ezzel a kurucot próbálod meg balanszírozni a médiaegyensúly jegyében? :o)

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 16:11:31

@Hátrányos helyzetű kaviár: Ugye a kronológiával azért tisztában vagy?

A román sajtó már felfújta az ügyet, etnikai támadásról beszélnek 5 napja, mert az áldozat azt mondta, megverték, nem tudott magyarul.

A rendőri szóvivő ma jelentette be, hogy megfogták a tetteseket és szerintük nem etnikai támadás volt. Indoklás: a fiatalok balhézni akartak, minden áron. Plusz az áldozat személyéről elkezdtek ma cikkezni, hogy nem beszámítható, stb.

Amit biztosan lehet tudni, hogy magyar nemzetiségű fiatalok megvertek egy román nyugdíjas politikust.

Természetesen nincs vége, nem is lesz vége még egy darabig az ügynek, van két állításunk, ennyi.

Ugye a Malina Hedvig ügyben is a mai napig két állítással birkóznak pro és contra. 2006 óta.

Mitya Ivanov 2014.01.08. 16:12:19

@Csehszlovák Kém: ebben az esetben nem lehet nem etnikai keretek között gondolkodni, mivel ezeke a keretek abszolút meghatározzák az egész téma lényegét.
Egyébként te is etnikai keretek között gondolkodsz, amikor olyan címet adsz a posztnak, amilyet adsz. A blogod nagy része etnikai kereteken alapul. Kár tagadnod

aciduzzu 2014.01.08. 16:12:22

hazudsz, kutya...

és lassan elpattan a húr, amit feszegetsz évek óta:P

icceman 2014.01.08. 16:12:37

Úgy látom itt mindenki a saját véleményét írja le , tehát:
Szerintem egy piti provokátor vagy.
Na jó, aki ilyen stílusú, minőségű posztokkal címlapra tud kerülni(bár ez legyen az index problémája), az nem is annyira piti.
Van a személyiségedben valami amitől úgy érzi az ember,hogy szívesen odaütögetné a fejét bármihez, ami szilárd és dudoros.:)
Valószínűleg rajtad ez sem segítene:)

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 16:17:18

@Mitya Ivanov: VT Mannak válaszoltam, nem neked ő ezt írta: "a ROMÁN rendőrség állít valamit. Ha valakinek, hát nekik érdekük lenne megvédeni a romániai román" erre írtam, h képtelen kiesni az etnikai keretekben való gondolkodásból. És egyáltalán: mi "a román érdek"? Megvédeni egy nyugdíjas elhasznált politikus becsületét vagy esetleg nem fokozni a nackó jelenségeket a politika miatt amúgy is érzelmileg erősen felkorbácsolt Székelyföldön? Nyitott kérdések, hangosan gondolkodom.

lof 2014.01.08. 16:18:27

Én székely vagyok és szerintem igazad van, jó cikk.

butter-k · http://napimorgas.blog.hu/ 2014.01.08. 16:18:41

Amikor az egyik ilyen böffenetedet a haverjaid kitolják a címlapra, majd jönnek a felháborodott olvasók, akkor azért ugye legalább kivered? Biztosan áll a farkad, miközben a normálisabb kommentelők vergődnek, mert a hazugságaid és provokációid ellen senki sem tud tenni semmit, csak írogatsz és élvezel.

Ostorka Béla 2014.01.08. 16:18:47

Kedves szerző!

Köszönjük, hogy példát mutatsz abból, milyen hazaárulónak lenni.

Trollkodásnak gyenge a bejegyzésed, átlátszó provokáció.

lof 2014.01.08. 16:18:56

Egyébként pont a kommentek 90%-a (vagy 100? muhaha) bizonyítja, hogy Csehszlovákkémúrnak igaza van: a véreszszájú nemzetpolitika elérte célját, ilyen a közhangulat.

a nemzet fogatlan provokátora 2014.01.08. 16:19:10

@Csehszlovák Kém: A Malina Hedvig ügyben a szlovák sajtó jobbik fele is a lány mellé állt:
hvg.hu/vilag/20090407_malina_hedvig_szlovakia

Életszerűtlen az a hülyeség hogy saját magát verte volna meg úgy, ahogy a felvett orvosi leletekben szerepel.

gigabursch 2014.01.08. 16:19:16

Miért is nem te voltál abban az autóban, amin Rezes-ová keresztülgázolt?!?!?!

Őértük kár volt, teérted nem.

Sajnos az evolúció szokott néha tévedni.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 16:21:10

@lof: +1

köszi :) Esetleg ha van még 1 perced elmagyarázhatnád autentikus forrásból, helyismerettel, melyik forgatókönyv tűnhet szerinted életszerűnek.

És persze pacsi minden normális székelynek :P

Krisz11 2014.01.08. 16:21:49

@Csehszlovák Kém: Nem itt kellene tobzódnod a magyar gyűlöletedben. Mert ugye magyarok mellet (vagy magyar veréseket elítélő) cikket még sosem írtál. Dániel Péter mintájára légy szíves költözz el izraelbe.

rágógumó 2014.01.08. 16:32:03

Kelet-Európában semmi nem etnikai támadás! Kizárólag a magyarországi romák szoktak etnikai alapon magyarokat bántalmazni, legalábbis a magyarországi bíróságok szerint. Szóval nem tudom miről szól ez a blogposzt, de téves! :D Végigolvasva a kommenteket az ember megérti, hogy Kelet-Európa miért olyan fos hely, ennyi hülye összezsúfolva azon a kis területen :D

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.08. 16:32:20

@Csehszlovák Kém: Igen, azzal igen, te viszont nem vagy tisztában a román sajtó természetével. Ha valódi etnikai balhét akarnak kavarni, akkor magasról tesznek a rendőrség nyilatkozataira, és tovább folytatják a kampányt. Előfordult már nem egyszer. Te viszont megteszed ezt, tovább folytatod a kampányt, balhézol.

Bilbo 2014.01.08. 16:32:28

Ki fizeti ezt a hülye blogot, ilyen hülye álhírekkel?

Honecker elvtárcs is megirigyelné.

El fogtok apám tűnni, mert az erre kíváncsi szubkultúra zsugorodik.

Semper Fidelis 2014.01.08. 16:32:33

Micsoda egy szemét írás. Kíváncsi lennék ki teszi címlapra ezt az uszító fost.

lof 2014.01.08. 16:32:53

@Csehszlovák Kém: kedves de egyrészt nem gondolom, hogy attol hogy szekely vagyok automatikusan jobban tudnam megitelni a helyzetet. Masreszt evek ota nem elek Erdelyben, ezert sem. De azt fontos gondolatnak tartom, hogy ezt a hangulatot valakik politikai celbol szitjak evek ota. Nem akarok mutogatni. Csak sajnalom szegeny szekelyeket mert kihasznaljak oket a Mo-i politikusok.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 16:37:58

@lof: Egyáltalán nem úgy gondoltam, hogy azért, mert székely vagy, jobban meg tudod ítélni a helyzetet, úgy írtam, "autentikus forrásból, helyismerettel" rendelkezhetsz, de ezek szerint már nem. Semmi baj, a lájkot köszönöm :)

Azt én teszem hozzá, hogy csak nekem min féltucatnyi románellenes székely esetről, türelmetlenségről van tudomásom, tehát nem váratlan ez az eset sem. Az okokat pedig a posztban részleteztem. Köszi, h hsz-t.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 16:40:14

@rágógumó: :D Pontosan! Arról nem is beszélve, ha pl Szabadkán hasonlóan részeg szerb fiatalok pl balhéból vernek meg egy magyar nemzetiségűt, az persze egyből "magyarellenesség" lesz. Érdekes ez a magyar nackó logika, ha magyart vernek magyarellenesség, ha magyar ver meg nem magyart, az minimum UFO-jelenség :)

Sir Galahad 2014.01.08. 16:50:38

@Csehszlovák Kém: Ha nem életszerűtlen a történet, akkor még inkább érdemes volna elgondolkozni azon, amit megelőzési javaslatként írtam.

Töksi 2014.01.08. 16:50:58

@Csehszlovák Kém: nekem meg több tucatról. De ahogy írtam, ezek nagyon ritkán fordulnak tettlegességbe, sőt, megkockáztatom, régen többször előfordult. Személyes tapasztalat ;-)
Magyarellenes román esetről meg százával tudok. Bár én csak félig vagyok székely, és én sem élek ott :-)

Nem fogod tudni ilyen hülye és tendenciózus blogbejegyzésekkel megváltoztatni ott a szitut.
Az értelmesebbje látja, hogy provokálsz, ennek ellenére elküld a picsába, bár tudja, hogy a te malmodra hajtja a vizet. A kevésbé értelmesebbje is elküld a picsába, csak ő azt hiszi, neked ez fáj, vagy a másik féleszű típus itt tapsikol a baromságaidnak :-))

lackó 2014.01.08. 16:51:12

Hm. Szerinted azzal a hozzáállással, hogy nackó fasszopózol, fogsz kapni székelytől részletes indoklást? Segítek: nem. Pacsit annál inkább, de nem a kezedbe. És nem tenyérrel, hanem kujakkal. Esetleg fogd magad, irány Sepsiszentgyörgy, kérdezd meg őket, ha annyira autentikus forrást akarsz. De elárulom én Neked az okot, amiért esetleg szó lehet románellenes székely esetről: 1918. december 1. Ha tetszik, ha nem. Olyan fogat tömni, aminek a gyökere gyulladt lehet, csak nem érdemes. De Te ezeket nem akarod megérteni.

feketehun 2014.01.08. 16:57:09

@Csehszlovák Kém: Többen bántalmazni egyetlen embert csúnya dolog. Fiatalként megverni egy idős ember nagyon ronda dolog, a kettő így együtt hatványozottan rossz. Az eset teljes mértékben elítélendő.

Ellenben a párhuzam a Malina Hedvig-üggyel meglehetősen sántít. Abban az esetben elég egyszerű a kép: a többségi nemzethez tartozó arcok megvernek egy kisebbségit. Az a tény, hogy a többségi nemzet által irányított államszervezet a kisebbségi sértett állításait megcáfolja igen logikus, még ha adott esetben szomorú dolog is. Még akár akkor is, ha az objektív tények a kisebbségi igazát mutatják (függetlenül attól, hogy nekem nyilván nincs arra rálátásom, hogy mi történt).

Ebben a székely esetben viszont az országos viszonylatban kisebbségbe tartozó személyek verik meg a többségi nemzet tagját. Ha a cselekménynek valóban etnikai indítéka volt, nem tűnik logikusnak az, hogy a többségi nemzet által irányított igazságszolgáltatás arra irányuló kijelentést tesz, hogy az esetnek nem volt etnikai indítéka, kivéve, ha valóban nem volt. Persze nem kizárható, hogy a románok ebben a helyzetben igyekeznek diplomatikusan viselkedni, és elkerülni a két nemzet közötti konfliktus alkalmi eszkalálódását. Mondjuk ez a román igazságszolgáltatás erkölcsiségét vonná kétségbe, de nem kizárt.

Téged, kedves Csehszlovák Kém, roppant unszimpatikus egy embernek tartalak. Lehetne jó dolog is építő kritikával illetni a magyar nemzetet, vagy bármit a magyarokkal kapcsolatban. Szerintem nem sokan sértődnének meg rajta, ha a valós visszásságokra időről időre rámutatnál. Nekem személy szerint még tetszene is, mint valami üdítő színfolt. De eddig ahány cikkedet olvastam, mindegyik egyoldalú, elfogult, provokatív, cinikus megszólalás volt. Te tényleg állandó jelleggel köpködsz erre az országra. Elvileg elutasítod a nacionalizmus általánosító és gyűlöletkeltő attitűdjét, közben pedig te vagy, aki elítélő általánosításokat teszel magyarokról, székelyekről, fociszurkolókról, bánom is én miről.

Én szeretem tiszteletben tartani mások véleményét, de tisztelettel megkérlek arra, hogy gondolkodj el, minek veszed egyáltalán a szádra a magyar nyelvet, ha csak sározni tudod ezt az országot. Ha meg segíteni szeretnél az általad időről időre felvetett problémák kezelésében, akkor tégy inkább úgy ahelyett, hogy az indulatokat szítod feleslegesen.

petraeus 2014.01.08. 16:57:41

@anyadmajma: Persze, hogy nem kulonboznek a magyar rendorok a szlovakoktol posztkommunista szervezet mindegyik.
A rendorsegnek egesz egyszeruen nincs joga osszeverni egy csoportnyi szurkolot meg ha randaliroznak is. A rendoroknek joguk van tomeget oszlatni, egyeneket kiemelni, ellenallasukat megtorni stb. a rendorsegi torveny alapjan. Osszeverni egy szektornyi embert az nem fer bele meg akkor se ha neked nem tetszennek.
Egy demokratikus rendorseg attol demokratikus, hogy jogszeruen jar el minden korulmeny kozott. Engem nem tolt el orommel ha azt latom, hogy a rendorseg tulzottan es brutalisan lep fel, annak se orulok ha ez az altalam rendkivul utalt szelsojobbosok ellen tortenik meg.

Rwindx 2014.01.08. 17:09:15

@Csehszlovák Kém: Te magaddal vitatkozol, nem velem.

De hogy ahhoz is hozzászóljak:
A hatóság szerint a többséghez tartozó pógárnak nincs igaza.

A tót ügyben pedig a hatóság szerint a kisebbséghez tartozó pógárnak nincs igaza. Gyakorlatilag az áldozatot vegzálták végig.

Az utóbbi nem kavart volna ekkora port, ha nem merült volna fel egy csomó gyanús körülmény a hatóság környékén. Pl a belügyminiszter már akkor "tudta" hogy a lány "beteges hazudozó", illetve hogy saját magát verte meg, mielőtt még a nyomozás lezárult volna.

Thyb 2014.01.08. 17:09:46

Én lent nőttem fel a dél vidéken, s már a 80-as években is megvertük a 2 V.H. után betelepített Crno Goracokat (Montenegróiak, aztán meg Ők minket. Volt, hogy 1 hétvégén 3 tömegverekedés is volt, de soha nem az jött le, hogy ez nemzeti alapon történt (persze mi is megadtuk rá az okot meg Ők is).
Ez a típusú kommunikáció, melyel felfújják a dolgokat csak a szélsőségeseknek kedvez. Ott volt Temerin, majd ha jól emlékszem Becsén is ezt akarták felhozni, csak ott kiderült, hogy a srác barátnőjének a rokona, vagy testvére volt a bűnös. Az utóbbi időben bárkit atrocitás ér az csak is nacionalista alapú lehet, hogy tüzelje a szélsőségeseket, mint itthon úgy külföldön is.
Ha megverték indokolatlanul, akkor majd garázdaságért kell felelniük, mi meg ne legyünk bírák, amikor az itthoni roma magyar ellentétben sem vagyunk képesek bebizonyítani az etnikumból adódó támadásokat. Lehet, hogy először itthon kellene rendet teremteni, s utána más háza táján.
Tény, hogy az ilyen eseteket minden ország próbálja eltusolni, hogy ne keljen Brüsszelben felelni a dolgokért.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 17:13:54

@Thyb: köszi, korrekt.

@Rwindx: Ebben az esetben csak az a gaynús körülmény, hogy az áldozat vallomása és a hivatalos rendőri álláspont különbözik. Fuss neki még1szer.

Amúgy a hatóság szerint ez esetben egy a kisebbség által többségként lakott területen amúgy az országos többséghez tartozó, de helyi szinten kisebbségiként élő embernek nincs igaza.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.08. 17:14:34

@Sir Galahad: "előtérbe fognak kerülni a kevésbé békés eszközök"

Csak úgy előkerülődnek, ugye, senki se tudja, hogyan?

Stringer 2014.01.08. 17:16:43

A blogíró provokál.
Tény.

Viszont, kedves barátaim, akármi volt is az indíték, hát jó, legyen garázdaság, de majd amikor ezt a két jóravaló magyar fiút 10 szintén jóravaló román fiú nagyon csúnyán agyonveri, akkor se gondoljuk, hogy az bosszú avagy etnikai alapon történt, hanem csak szimpla garázdaság. Ha esetleg e jóravaló székely fiúk családját molesztálják, esetleg a barátnőiket támadják meg, az sem lesz ám több szimpla ifjúkori ballépésnél.

Gondoljatok erre, és legyen szép, nyugodt az álmunk, mert minden világok legjobbikában élünk.

Messzi Vetek 2014.01.08. 17:17:59

a szerző szégyent hoz a csehszlovákságra.
legyen szíves és ezt a jelzőt vegye le! legyen csak simán kém. bézinger.

Thyb 2014.01.08. 17:24:40

@Stringer: Én megjártam a Horvát frontot 91-ben és láttam hová vezet, ha fegyvert fog egy rakás nacionalista, hogy igazat adjon magának.
Valahogy nem kérek belőle, akik pedig erre hajtanak, azok sajnos még nem tudják, hogy a másik puska végén is ember van, s Ő sem fogja nézni kire fog lőni.
AK-val 1 km-re le lehet adni egy gyilkos lövést, de olyan távra majd nem hallik el, hogy "Ne lőj barom, én is Magyar vagyok!"

Sir Galahad 2014.01.08. 17:26:27

@Counter: Dehogynem, pontosan lehet tudni, honnan, az előző bejegyzésemben le is írtam. Annak válaszaként, amit az érintettek nap mint nap megélnek: "előfordulhat az, hogy egy-egy kisebbségben lévő magyarnál elszakad a cérna, miután látványosan, nap mint nap szembeköpi, megalázza az az ország, amelyiknek kényszerűen a polgára."

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 17:28:13

@Sir Galahad: bruhaha, előttem van ahogy egy-egy kisebbségi magyar elé odaáll az ország, megalázza, szembeköpi :D LOL

Jóember, tudod te miről beszélsz? Nem.

micsoda? 2014.01.08. 18:37:39

Eltudom képzelni, hogy a bulizó fiatalok azért verték meg a férfit, mert románul beszélt. Teszünk róla, hogy soha ne aludjon ki a tűz, a románok, és az ott élő magyarok között.

@anyadmajma: "És most 100 leírod helyesen"
Ez a szóváltás legalább mosolyogni való, mert a nagytöbbség hsz.-e undoritó.

Sir Galahad 2014.01.08. 18:38:12

@Csehszlovák Kém: Idétlen röhögés helyett érdemesebb volna az érintettekre hagyatkozni abban a kérdésben, hogy ezt érzik-e vagy sem.

lackó 2014.01.08. 18:39:05

@Csehszlovák Kém: az a helyzet, hogy Neked eszed ágában sincs normálisan reagálni a normális hangnemben íródott hozzászólásokra, csak azokra, amivel egyetértesz. Amiben meg esetleg találsz valami olyan kapaszkodót, amire tudsz troll módjára reagálni, azonnal megteszed. Ez így tényleg csak színtiszta provokáció, így nem lehet sem értelmesen beszélgetni, sem értelmesen vitázni. De úgy látom, nem is ez a célod. Szerusz.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.08. 18:39:31

@Sir Galahad: Valójában ezt írtad:
"ha a magyar kisebbség békés érdekérvényesítése eredménytelennek bizonyul, előtérbe fognak kerülni a kevésbé békés eszközök".

Azaz ha nem lesz az, amit szép szóval mondunk, akkor – szigorúan ettől függetlenül, persze – előkerülődnek az erőszakos eszközök, a maguk lábán, persze. És alkalmazódnak. A hibák meg elkövetődnek.
Ez igen kifinomult érdekérvényesítésnek tűnik, mi több, sikerre van ítélve, úgy látom.

Stringer 2014.01.08. 18:40:06

@Thyb: Igen, mindig meg tudjuk magyarázni a magunk igazát, és ez feloldozást is ad, bármit tegyünk is.

Töksi 2014.01.08. 18:40:31

@Csehszlovák Kém: ne legyél már értetlen... NAPONTA előfordul, persze csak ha az országgal azonosíthatunk mondjuk egy rendőrséget, hivatalt, vagy akár a többségi társadalom egy-egy szeletét: legyen az üzlet, munkahely, vagy akár egy focimeccs. NAPONTA előfordul Romániában a magyarokkal, és biza NAPONTA előfordul nálunk a cigányokkal.

Rwindx 2014.01.08. 18:40:49

@Csehszlovák Kém: Miért futnék neki mégegyszer? Ha így nem érted, úgysem fogod, én meg leszarom mit gondolsz.

A lényeg hogy a fagyi visszanyalt, jó nézni.

Thyb 2014.01.08. 18:41:17

@Csehszlovák Kém: A szembeköpést én kicsit máshogy látom. Ott ahol az anyanyelvem használatát megpróbálják korlátozni mint bizonyos "környékbeli" országokban, az számomra bizony szembe köpés. Ha én lemegyek s a délvidéken a magyarok lakta területeken bemegyek egy pl gyógyszertárba s ott magyarul köszönök, akkor még a szerb értékesítő is (jól lehet törve, de) magyarul fog kiszolgálni. Mert megtanulták az együtt élést. Ott ahol a kereskedőnek, s a vásárlónak azonos az anyanyelve mégis idegen nyelven kell kommunikálniuk mert egy harmadik személy jelen van a helységben, az nekem már szemen köpésnek minősül.

átlátó 2014.01.08. 18:42:20

Van vagy te cigány blogíró? Nem baj, csak kérdezem.
Ugyanis a cigánynak a szokása az, hogy amikor a kurva anyjába elhajtom, hogy miért is jár rendszeresen a 83 éves anyám kertjébe, - igen, körbe van kerítve - tehát a cigánynak a szokása, hogy kikéri magának a minősíthetetlen hangot az anyjáról... mindeközben nem felejti el elmondani, hogy és pontosan idézek: "A szemedet is ki fogom lopni magyar!"
Ezzel aztán az okozat lesz a lényeges és nem az, hogy ab ovo, ki lopott és kitől.

b3nta 2014.01.08. 18:42:53

Nyilván mindent megmozgatsz a látogatottságért, nincsenek gátlások. Nem vagy te buta, csak hülye. Ez a rejtőzködő odamondás elég sunyi dolog, és bármilyen korcs is volnál, én az akcióid ellenére remélem a te érdekedben, hogy valahol hátha neked is tartogat az élet valami ennél nemesebb elégtételt.
Egy biztos: én normális székely vagyok (sosem pofoztam felg még egy románt sem, akárhogy is szólalt meg)de téged bármikor szívesen felpofoználak, még akkor is, ha magyarul szólalnál meg.

b3nta 2014.01.08. 18:43:13

Te még cenzúrázol is? Pfujj. Azt kívánom neked, hogy soha ne kerülj egy normális székely kezeügyébe. No nem, mintha nem érdemelnéd meg.

thinker_ 2014.01.08. 18:43:30

enm emléxem, hogy olvastam volna ebben a blogban az erdélyi magyarokat ért atrocitásokról... azon nem tetszett felháborodni? vagy ez nem számít?

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.01.08. 18:43:47

Remélem a román politikus ellen eljárást indítanak, hamis tanúzásért, és meghurcolják, mint ahogy tették a tetves szlovák kedvenceid Hedvig ellen !

Attila61 2014.01.08. 18:44:07

@MACISAJT: Ezek a lipótvárosi áltótok is megérdemelnek már egy kiadós zakót.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.01.08. 18:44:40

@MACISAJT:

Valahogy sejtettem, hogy kb ez lehetett a szitu.

CSehszlovák Kémnek mindegy csak maszturbáljon a magyarok lejáratására napi kétszer, oszt jó neki. Megírja.

petraeus 2014.01.08. 18:45:09

@Csehszlovák Kém: Viccesnek talalod? Jo neked, ilyen az amikor egy kisebbsegi embert szembekopnek es megallaznak:

marosvasarhelyi.info/hirek/nem-diszkriminativ-magyar-diakok-roman-nyelvu-gyakorlati-oktatasa

itthon.transindex.ro/?hir=32303

itthon.transindex.ro/?hir=34253

Es meg hosszan lehetne sorolni.
En ha azt tapasztalom, hogy a hazam, Magyarorszag odall egy roma polgartarsam ele es megalazza, szembekopi en nem nevetni szoktam, hanme elszegyellem magam es keseruseget erzek. De ugyanezt erzem, ha a roman vagy szlovak allam teszi ezt meg a kisebbsegi magyarokkal is.

petraeus 2014.01.08. 18:46:23

Arpad Antal nyilatkozatat felreerted (rosszabb esetben csusztatsz), ha a teljes mondatot idezed az igy hangzik: „Sepsiszentgyörgy a legnagyobb, magyar többségű város Erdélyben, és itt van a legtöbb provokáció is, ha valakik valamit terveznek Erdélyben, az Sepsiszentgyörgyön fog bekövetkezni”, mondta Antal Árpád. A polgármester hangsúlyozta, a provokációkat csak rendkívüli bölcsességgel lehet kivédeni, ezért arra kéri a jóérzésű románokat és magyarokat, legyenek bölcsek és ne válaszoljanak ezekre.
Tehat nem ezt az egy esetet nyilvanitja provokacionak es nem azt allitja, hogy a roman srac provokalt, hanem beilleszti ezt a provokaciok es etnikai alapu tamadasok (sajnos) hosszu soraba, es mindket feltol keri, hogy ne uljenek fel ezeknek, mindket kozosseget nyugalomra inti.

Az okoknal egysikuan mindent a magyar felre kensz, ez elfogadhatatlan. A Jobbik es mas szelsoseges szervezetek jelenlete ront a helyzeten, de nem lehet CSAK oket felelosse tenni, nem szabad szerepuket tulertekelni.
A roman sovinizmus es a roman hatosagok sulyosan magyar ellenes intezkedesei tokeletes alapot adnak a szelsosegeseknek a fejlodesre es a meg egyebkent nem szelsoseges egyeneket is nagymertekben frusztralja, elkesiriti ha azt latja, hogy a szamara fontos szimbolumokat, dolgokat folyamatosan meggyalazzak, tiltjak. A magyar kozosseg romaniaban szisztematikus es intezmenyesult diskzriminacio aldozata, nyelvhasznalatuk, nemzeti jelkepeik hasznalata korlatozott. Autonomia torekveseik (mind teruleti mind kulturalis autonomia) folyamatosan elutasitasra kerulnek. Ez a majd 100 eves folyamat vezetett oda, hogy a ket kozosseg bizalmatlan egymassal sok a surlodas, konfliktus, illteve a magyar kozosseg is soviniszta modon all hozza a romanokhoz, foleg az etnikai okbol betelepitett nem tosgyokeres romanokhoz.
A tobbsegi tarsadalom es a kormanyzat felelossege, hogy megallitsa a szimbolikus eroszakot, kuzdjon a diszkrimancio ellen es megkezdje a targyalasokat az autonomia bevezetesenek utiterverol. Termeszetesen ez nem befolyasolhatja az egyes eroszakos cselekedetek elkovetoinek fellelosegrevonasat. Egyertelmu, hogy a magyar szelsosegesek altal kivant elszakadas es hatarmodositas nem realis cel es nem is elfogadhato de ugyanugy elfogadhatatlan a roman allam allaspontja, miszerint minden rendben van erdelyben es meg targyalni sem hajlandoak az autonomiarol, se a kulturalisrol se a teruletirol.
Egy ilyen szituaciobol egyetlen kiut van: a tobbsegi tarsadalomnak kell gesztusokat tennie. Es most nem arrol beszelek, hogy holnaptol legyen szekely autonomia, hanem mondjuk arrol, hogy a magyar autonomia torekvesekre adott valasz az nem egy kategorikus soha lesz hanem mondjuk egy targyalasi ajanlat, vagy vegre abbahagyjak a szekely zaszlo miatti zaklatasokat, engedelyezik, hogy kozepuleteken kint lehessen a magyar/szekely zaszlo. Nonszensz, hogy meg a letezo kisebbsegvedelmi torvenyeket se tartjak be, mert ott es ugy szabotaljak el ahol csak tudjak. Peldakat hosszan lehetne sorolni, EUban elkepzelhetetlen dolgok tortennek meg nap mint nap. Mint mindig, mindenhol kisebbsegi ugyekben, a tobbsegen mulik az, hogy a kisebbseg hogyan erzi magat egy allamban, csak az adofizetes koti oket az allamhoz vagy esetleg kolcsonos tisztelet is.

muskotály küvé 2014.01.08. 18:47:02

Fájdalmasan ostoba cikk.
Még ha úgy is történt, ahogy a fickó írja, a dolognak semmi köze ahhoz, hogy több százezer székely autonómiát akar, meg pláne semmi köze Malina Hedvighez. Azzal egyetértek, hogy az etnikai alapú agressziónak nincs helye Európában, de ettől ezek külön dolgok.
A fickónak jobbulást, neked meg több bölcsességet.

'it's cool to know nothing' 2014.01.08. 18:47:39

"Hiába no, kezd beérni a Fidesz-Jobbik tandem nemzetpolitikája, a sok székely zászlón kívül, végre vannak felmutatható eredmények is, lassan, de biztosan megtaláljuk a helyünk a kelet-európai nacionalisták élmezőnyében. Nem is kellett sokat dolgozni rajta, hiszen az etnikai politizálás gyümölcsöző, könnyen látványos eredményeket hoz."

A blogíró is sokat tesz, hogy a magyarság felzárkózzon a régió nacionalista mezőnyéhez.
Őszénte mélyből jövő hálám ezért. Szeretném felterjeszteni ezt a blogot valami állami kitüntetésre, mert tényleg sokat tesz a magyarság összetartásáért. Ez a blog méltón mutatja be a környező népecskék féreg-mentalitását, valamint azt, hogy semmi másból, csak a nyers erőből értenek. Kár is alkudozni velük.

Itt is még sokan hisznek abban, hogy van fair bánásmód, van objektivitás. Hát ez az objektív mérce minden környező népből hiányzik teljes mértékben (különösen, ha magyarokról van szó). Nekünk is abba kellene hagyni az önmarcangolást, és csak azt tenni, ami jó nekünk (függetlenül attól, hogy más népeknek az jó-e)és nem azt, amit valaki valami objektív jónak gondol.

2014.01.08. 18:48:05

@Csehszlovák Kém: Gratulálok, te fasz! Rengeteg kattintást hozol az index.hu.-nak. Érdekes, hogy bárhol bármi történik Neked alkalmat ad a nácizásra, fasisztázásra, magyarellenességre. Egyébként a nevedből is látszik, hogy súlyos identitás zavarral küzdesz.Te fasz csehszlovák. Elnézést a faszozásért de ez már hihetetlen.

willdattaa 2014.01.08. 18:48:24

Azt mondjuk nem értem hogy az index.hu-nak mi szüksége van rá hogy ilyen ostoba és aljas bejegyzést a címoldalon tegyen elérhetővé.

2014.01.08. 18:48:38

@Csehszlovák Kém: Jó lenne ha egy kicsit gyorsabban moderálnál "előzetesen"

Ellensúly 2014.01.08. 18:50:35

Kedves Bloggazda!

Majd akkor írj ilyeneket, ha bebizonyosodik, hogy etnikai alapú volt a támadás. (Jelen állás szerint nem így van.)

De még ha így is lenne, gondolkozz el egy picit: vajon ugyanolyan megítélés alá esik-e egy kisebbségi, sokak által kihalásra ítélt, veszélyeztetett, sorvadó kultúra képviselőinek – kétségtelenül elítélendő – agresszivitása, mint az egységes nemzetállam soviniszta mámorában élő, a kisebbségeket törvényekkel, rendeletekkel, hivatali packázással, ököllel és vasdoronggal egyaránt beolvasztani kívánó többségi társadalomhoz tartozóké?

Ha szerinted valóban székely terrorról van szó, akkor bizonyára egyetértesz a Kuruc.infó zsidó terrort és elnyomást emlegető cikkeivel, valahányszor egy nem zsidót sérelem ér zsidó részről. (LEgyen szó akár egy szórakozóhelyen történt piszlicsáré veszekedésről.)

Szlovák náci, magyar náci: két jó barát. Vagy írhatnám úgy is: Dotoho–Kuruc.infó két jó barát.

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2014.01.08. 19:00:44

Kedves cseszkószpáj! Irgalmatlan nagy baromnak teccik lenni, és ezt milyen finoman és civilizáltan fogalmaztam meg.

'it's cool to know nothing' 2014.01.08. 19:00:54

Emberek nincs pártatlanság, soha nem is létezett. A környező népeknek ez nem okoz problémát. A blogíró is jónak tartja a magyarok, németek kitelepítését, a Benes dektrétumokat, de rossznak tartja a Monarchia beli magyarosítást, vagy kigúnyolja a székelyek autonómia törekvését. Komplett kettősmérce, mégsem okoz ez gondot neki.

Ha mi korrektebbek akarunk lenni, ezek megesznek bennünket. Ezért elég, ha mi is csak a mi érdekeinket nézzük. Lefordítom magyar szemszögből: Malina Hedvig megverése rossz, el kell ítélni, ennek a románnak, pedig, mint a megszálló hatalom képviselőjének (román politikus) a megdorgálása pedig jó.

Azért hiába a székelyekben még van vér. Megszállókkal nem kokettálunk!
No pasaran!

Remélem, hogy a felvidéki magyarok is példát vesznek és minden szlovák, aki rászól egy magyarra, hogy ne beszéljen magyarul a szülőföldjén, egy pofonnal tér haza ajándékul.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 19:16:20

@'it's cool to know nothing': benézted. A Benes-dekrétumokat nem tartom jó dolognak, sőt elítélem és a múlt részének tekintem. Erkölcsi jóvátétel, bocsánatkérés az ügyben a minimum. A Benes-dekrétumok eltörlését viszont nem tartom reálisnak, az előbb említett történelmi okokból.

A magyarosítás buta dolog volt, főleg, hogy létezett egy olyan kulturális szövet, amely alapján létre lehetett volna hozni egy ká-eu-i Svájcot, Belgiumot, USA-t, stb, főleg, hogy a magyar etnikum soha nem alkotott többséget a modern nemzetébredés korában Hungáriában. Ezzel lehet egyet nem érteni, én így gondolom. A magyar nacionalizmus elkúrta a lehetőséget.

A székely autonómiát nem kigúnyolom, hanem a budapesti hátszelű külhoni magyar politizálást támadom, igen, elég erősen. Semmi köze Budapestnek ahhoz, hogyan képzelik el a rommagyarok vagy a szlovmagyarok belső életüket. Mindkét belső kultúrszövetet szétroncsolta, megosztotta az Orbán-kormány exportált etnikai nemzetpolitikájával.

Te viszont véleményed alapján egy buta agymosott nacionalista vagy és mint olyan, részletes vitára alkalmatlannak tartalak.

Wagem 2014.01.08. 19:17:18

Te meg azt a büdös provokatőr jó kurva anyádat rakd telibe te hatodrangú lárva blogger.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 19:30:22

@Ellensúly: Az áldozat vallomása alapján etnikai jellegű támadás volt. Ha elfogadod azt, amikor egy szabadkai magyar azt mondja megverték, vagy Malina Hedvig vallomását is elhiszed, miért lenne okod kételkedni egy megvert ember állításában, csak azért, mert román?

A cikk címe bevallom nekem nagyon tetszik, de aki nem látja benne a nackók felé mutatott görbe tükröt az félreérti. Te most így jártál. Majd legközelebb, töb rutinnal kattintasz a dotohora :)

Amúgy te új vagy itt vagy új nicked van?

@tfedo: Köszönöm, valóban rengetegen olvasnak. A komemmentedet külön értékelem, hiszen ahogy már írta itt valaki, erre verem :)

@'it's cool to know nothing': kitüntetésre való felterjesztést hagyjuk, de a Kerényi Krónikában néhány hasábot el tudnál intézni?

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Elárulod miért lejáratása a magyaroknak az, ha két magyar nemzetoségű hülyegyerek megvert egy idő románt? Ja, hogy fájdalmas azzal szembesülni, hogy nemcsak "a magyarokat" verik "a szerbek" meg "a cigányok", hanem ti is ugyanolyan suttyó parasztok tudtok lenni? Hát kérem, ezt nevezik az önismeret teljes hiányának és a saját nacionalizmusotok krónikus elfojtásának.

De szerencsére a Dotohon mindezt elolvashatjátok, helyezkedjetek el kényelmesen a díványon!!!

'it's cool to know nothing' 2014.01.08. 19:33:10

Magyarázkodsz. Amint észrevetted nem vitatkozom veled.De az biztos, hogy köszönettel tartozom ezért a blogért.

A környező népek elszámították magukat. Azt hitték, hogy már megoldották a magyarkérdést. Erre tessék. Azt azért a figyelmükbe ajánlom, hogy nem felejtünk. A helyükben nagyon gyorsan elkezdenék egy új kiegyezésen dolgozni, mert sethetik, hogy tanultunk a saját hibáinkból (értsd, puhányak voltunk 1914 előtt), és az ő jelenlegi magatartásukból. Abban biztosak lehettek, hogy leszünk mi még felül, van időnk kivárni. A revansot egy módon úszhatják meg: az említett kiegyezéssel, de nem nekünk kell kezdeményezni.

Ezt üzenem a gazdáidnak.

'it's cool to know nothing' 2014.01.08. 19:34:13

@Csehszlovák Kém:

A K.u.K valóban közel volt egy eszményi államalakulathoz. Reformmal egy időtálló egység lehettt volna. Annyit még, hogy a magyar nacionalizmus is elkúrta azt a lehetőséget (kétségkívül sok, jelentős hibát vétettek őseink). Valamint a szlovák, román, szerb stb. nacionalizmus is elkúrta. Ahogy most is ez történik. Magyarország nem volt nacionalista ország 20 éve. A környező országok pedig mind azok voltak (talán Jugoszlávia volt a kivétel, legalább is a felszínen). A környező népek mindent megtesznek, hogy feltámasszák a magyar nemzeti öntudatot. Hát meg fogják kapni.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.01.08. 19:56:23

@Csehszlovák Kém:

Tehát szerinted ez a cikk, és a többi amit idehánysz, és valami gennyes ballib szerkesztőnek hála címlapra tesznek rendszeresen, nem a magyarok ellenében íródik.

Tőled nagyobb rasszista kirekesztő köcsögöt nem ismerek.

Magyarellenességed már rég elérte a krónikus állapotot, annyira hogy orvosok versengve állítanának fel kényszerképzettel tarkított üldözésimániádról diagnózist, ha hagynád.

Szerencsétlen szánnivaló majom vagy csupán.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 20:14:48

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Hát ezt nagyon benézed akkor. Én imádom a magyarokat, a magyar lányok csinosak, Budapest fantasztikus és azok a hidak a Dunán! Szeretek nálatok nagyokat enni és inni, változatosak a tájak! Sok magyar barátom van határon innen s túl, nincs okom panaszra.

De ha hülyék vagytok, megírom. :D

Ez a blog erről szól, kollektív ká-eu-i önismeretképző.

Dr.Bio74 2014.01.08. 20:25:27

Jó ez blog ! Rájöttem, hogy nacionalista magyar vagyok, és nem is rossz érzés, sőt jó!
Köszönöm !

Thyb 2014.01.08. 20:25:37

azonban az én szembeköpős posztomra nem reagáltál, vagy szerinted ez ugy jó ahogy van?

yatumux 2014.01.08. 20:25:46

Elég sokan útálnak már prolikám!

gotenson 2014.01.08. 20:25:50

Kedves CSehszlovák Kém!

Alapvetően pozitív irányból szeretnék gratulálni a poszthoz, mert egy olyan jelenséget mutatsz be, ami itthon kevésbé nyilvánvaló. Ezért gratu. DE...

Lehet szapulni SemjénVezér politikáját, meg hogy Vona vonta maga után a magyarkodást, s lám, meglett az eredménye.
Beszéljünk akkor nyíltan: Miért nem írunk ki népszavazást a vegyes lakosságú területeken? Szavazhatnának a Zoboraljai magyarok, meg a Galgagútai szlovákok, hogy mégis melyik állam fennhatóságát ismerik el. Telelennénk sok kicsi enklávéval, de a belga-holland vidéken ez teljesen normális, akkor itthon is menne.

Elítélem bárki bántalmazását,mivel elsősorban mindenki ember, csak véletlenül magyar/román,cseh,szlovák,satöbbi/.

Mit gondolsz, miért nem csinálják? Fico burkoltan célzott rá Turócszentmártonban: "Az államot elsősorban a többségnek alapítottuk" Akkor a kisebbség helyeselhetne,hogy valóban Po slovensky na slovensku /remélem,jólírtam, ha nem nézd el kérlek/, de itt mi szeretnénk Magyarországhoz tartozni, nemcask lélekben, hanem fizikailag is a szülőföldünkön.

Vélemény?

A "politológus"/hátha így rémlek/

Hannibal ante portas 2014.01.08. 20:52:02

Ez a csahszlovák kém sose volt csehszlovák, se cseh, se szlovák, se nem kém. Egyszerűen egy gátlástalan, gyűlölködő, rasszista alak, valahonnan a DK vagy az MSZP tájékáról. Így is kell kezelni.

Thyb 2014.01.08. 20:52:13

@gotenson: "de itt mi szeretnénk Magyarországhoz tartozni, nemcask lélekben, hanem fizikailag is a szülőföldünkön."
Ezzel kapcsolatban csak 1 kérdésem lenne: mit tennél a betelepített szlovákokkal, románokkal, szerbekkel?!?
Elvégre már a második, harmadik generáció él a régi magyar területeken. 10 jó esélyel 20%-uk beszél magyarul.
Az, hogy én megtanultam rácul, te románul, Ő pedig tótul az egy dolog, mert ez volt a hivatalos, de menyi idő lenne míg az ott élő nemzetiségiek megtanulnának magyarul? Márpedig ha nem kint a földön szántanak akkor bizony ismerniük kell a nyelvet. Akkor addig eltartod őket?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 21:21:57

@gotenson: Kedves “politológus”,
vannak politológus ismerőseim, ez alapján nem tudlak beazonosítani, de ez most tán nem is lényeges.

Kérdésed fasza, de elméleti. A helyzet az, hogy térségünkben a populizmus totális győzelmet aratott. Zeman Csehországban, Ficoland és Orbánisztán, csak hogy a dotoho állandó főszereplőit említsem. A légkör nem kedvez az értelmes párbeszédnek, míg Európa más országaiban ezt határon belül általában meg tudják oldani, erős a gyanúm, h térségünkben erre a civilizációs szintre még nem értünk el. Például remek úton haladunk egy esetleges székelyföldi autonómia teljes elqúrása felé is, nem hiszek a térségben az etnikai alapú megközelítésekben.

Fico egy ostoba nackó, idézett mondata a Magyaroszág a magyaroké! jelszó szlovák változata.Ugyanaz a nemzetállami látásmód, amely Magyarországon nem lát mást csak magyart. Szlovákiában, Csallóközben realitása amúgy max egy kulturális autonómiának lenne reális esélye, de mint a román esetben is, egyedül, a többségi nemzet bevonása nélkül ezt lehetetlen lesz elérni. Sajnos ott sem e reális gondolkodás irányába haladnak a dolgok, az MKP konkrét magyarságbizonyítvánnyá emelte a területi autonómiát, amelynek SK-ban, valljuk meg, sok esélye nincs.

Sir Galahad 2014.01.08. 21:25:44

@Counter: Az tény, hogy a kisebbségek autonómia-joga Európában elfogadott. Vannak szerencsés kisebbségek, amelyek ezt békésen érték el, erre jó példa a svéd-finn vagy az olasz-osztrák viszony. Vannak, akik ugyanezt csak véres eszközökkel érték el, erre a legközismertebb példa a spanyolországi baszkoké. Néhol tehát a békés út hozott sikert, másutt az ellenkezője. Én azt remélem, ezt a magától értetődő európai jogot a határon túli magyar kisebbség békés úton éri el - a kérdés az, hogy a többségi nemzetek ebben mennyire lesznek partnerek.

Kihaennem00 2014.01.08. 21:26:17

Az ember ahhoz már hozzászokott, hogy rengeteg féreg van aki semmiféle kettős mércétől, csúsztatástól, hazugságtól nem riad vissza, ha magyarokat kell gyalázni, ráadásul mindezt magyarul. De hogy ezeknek a fröcsögéseknek Magyarország legnagyobb internetes portálja rendszeresen felületet is ad(sőt igazából mással nehéz is címlapra kerülni), egészen megdöbbentő. Az index.hu is ugyanúgy beletartozik ennek beteg országnak kórképébe mint a politikai "elit", a gazdaság - társadalmi morál, vagy hogy éppen az hogy az ilyen csehszlovák kém nevű ki tudja honnan szalajtottak "magyar" támogatással bármit beleokádhatnak az éterbe.

gotenson 2014.01.08. 21:26:28

@Thyb
"Az államunkat elsősorban a többségnek alapítottuk,nem a kisebbségeknek"-Robert Fico

Elhiszed Nekem,hogy senki se akar kisebbségi létben élni, mégis abban élnek sajnos jópáran.

Felvennék anyanyelvi hivatalnokokat, 100% kétnyelvűség, a példa Brüsszel. /az utcaseprő három nyelven tud... minimum/

Lakatos Baltazár 2014.01.08. 21:53:11

@yatumux: utálnak, te idióta. rövid u-val.

a nemzet fogatlan provokátora 2014.01.08. 21:53:51

Azért az érdekes, hogy amikor 3 székely megver egy románt, akkor székely-terrorról beszélsz.
Ellenben ha 3 cigány megver egy nem cigányt akkor a cigány-terror mint olyan természetesen fel sem merülhet. Hogy is van ez?

petraeus 2014.01.08. 21:54:01

@gotenson: @Thyb: Ez mar megtortent egyszer, magyarok millio tanulhattak szerbul, romanul, csehszlovakul, nem volt jo a magyaroknak es pont ezert nem kene megismetelni a szerbekkel, szlovakokkal es romanokkal. A felvideki, delvideki, erdelyi magyarok a magyar autonom teruleteken erezhetik otthon magukat, ahol minden ketnyelvu, ahol az iskolakban a tobbseg is tanulja a kisebbseg nyelvet, ahol szabadon lenghet minden nap a magyar zaszlo. Lehet allomnak tunik, de az onallo csehszlovak allam is alonak tunt a csehek szamara, vagy a szocializmus bukasa is, megis megtortentek. Lepesrol lepesre meg fog valosulni ez is.

Hannibal ante portas 2014.01.08. 21:54:13

@Csehszlovák Kém: Jó, hát ez apróság. Valamirevaló ember nam szavaz saját magára...

Lakatos Baltazár 2014.01.08. 21:54:44

Szépöcsém, kitartást.

A helyzet, ahogy látom siralmas. Van aki elolvas egy bejegyzést, vagy el se olvassa, aztán kommenthuszárkodik.

Nem mondom, hogy mindenben egyetértünk, de ha valaki kitenné a lábát a kibaszott ország / város határán kívülre, meg kinyitná a szemét, megtanulna egy másik nyelvet, vagy bármivel tágítaná szűk agyát, vagy már annyi h nem felejtené el az elmúlt leélt éveit, nem kommentelne faszságot.

Önkritikát gyakoroljatok már, basszátok meg.

Lakatos Baltazár 2014.01.08. 21:54:53

@Kihaennem00: te is beletartozol ebbe a kórképbe, nem, cseszdmeg?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.08. 21:55:00

@gotenson: https://www.google.com/maps/preview#!data=!1m4!1m3!1d498166!2d4.5676815!3d51.2160729

Hol vannak az enklávék?

---

Magyarországon kétnyelvűek a hivatalnokok vend, szlovák, sváb vagy éppen román falvakban?
Netán van anyanyelvi oktatásuk az egy szem fővárosi orchidea-bölcsészkaron és nagyobb kisebbségek esetén szintén egy szem, többnyire fővárosi gimnáziumon kívül?
(A Trianon után meglévő szórványkisebbségeinket úgy elmagyarosítottuk, hogy Ceausescu is sárgulhatna. Még vannak olyan idős őslakosok egyes falvakban, akik nem is nagyon beszélnek magyarul...)

@Sir Galahad: A tény az, hogy nem általánosan elfogadott. Pl. Franciaországban, Norvégiában, nincs a katalánoknak autonómiájuk, a bulgáriai és romániai törökök.

A baszkok autonómiája 1978-as. Erőszakkal, úgy tudom, nem sokat értek el.

Amúgy ez egy érdekes megközelítése a jogoknak, hogy bármely jog érvényesítéséért bármilyen eszköz megengedett volna.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.08. 22:27:34

@Counter: A Kádár-rendszerben a magyarországi szlovák közösséget "nyírták ki"!

Annyira magyarországi magyar a közgondolkodás, hogy ezekig a kérdésekig el sem jutnak. Érdekes mód a határon át, hirtelen felhagynak a nemzetállami szemlélődéssel és kulturális egységnek látják a "nemzetet". Ez pl egy olyan kognitív disszonancia a magyarok között, amit 1918 óta nem sikerült feloldani.

Thyb 2014.01.08. 23:22:22

@Csehszlovák Kém: "A Kádár-rendszerben a magyarországi szlovák közösséget "nyírták ki"!" = asszimilálták, mondaná ezt 7-es.
Azt viszont ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy szerbia a második világháborús kollektív bűnösség vádját visszavonta (holott nem is EU tagország) míg szlovákia a mai napig ragaszkodik a Beneš-dekrétum-hoz, holott a háborúért a felvidék lakosságának maximum 2% volt felelős. Valószínűleg fájna a kárpótlási procedúra, de az ilyen kollektív büntetés sem a 21-ik századdal sem az EU-s normákkal nem össze egyeztethető.

salitis 2014.01.08. 23:22:31

...persze én vagyok a hülye, hogy már megint beleolvastam ebbe a csehszlovák-náci hányásba...

Thyb 2014.01.08. 23:22:43

@petraeus: Ezzel tökéletesen egyet értek, mert nem a valuta az amely egy nemzetet alkot, hanem a szóhasználat, s ezt leginkább az autonómiában kialakított többnyelvű iskola segíti elő. "Nyelvében él a nemzet" s míg lesznek olyan fiatalkorúak akik szabadon s legalizálva beszélhetik a nyelvet, addig a magyarság is élni fog. Nem a korrupt politika határozza meg a nemzetiséget, hanem öregapáink kultúrája, s ha ezt tovább tudjuk adni, akkor túléljük az összes nehézséget. S itt nem az állampolgárság dönt, amely csak egy gesztus (vagy eszköz a politika kezében), hanem maga a szülői gondoskodás, s a mindenkori társadalom elfogadása a nemzetiségekkel szemben.

'it's cool to know nothing' 2014.01.08. 23:23:00

@Counter:
Miért, ha adnánk több jogot a magyarországi kisebbségeknek, akkor viszonzásul a környező országokban javulna a magyarok helyzete? Nem, nagy jóf@aszt. Az elmúlt száz év bebizonyította, hogy a magyar kezdeményezéseket soha nem viszonozták. Volt pár reménytkeltő magyar indítás (emlékszik valaki, hogy 1989-ben az egész ország egy emberként mozdult meg és vitt mindenféle segélyt magyarnak és románnak? Edélybe és a Regátba is. Utána jött a Marosvásárhelyi pogrom és magyarverés viszonzásul. De említhetném ennek a szerencsétlen román kézilabdásnak az esetét is. Viszonzásul jött a román stadionban az a visszataszító magyar terhes nős felirat)

Itt nincs már más megoldás, mint totális ellenállás. Annak kell tekinteni a környező országokat, amik: megszállóknak és nem szabad velük egyezkedni, kollaborálni.

Egyébként szép számmal vannak országok a világban, ahol egy etnikai kisebbség van hatalmon, ők az elit. Legyen ez a cél. Sok erénye van a magyarságnak, amit a környező népek is elismernek, irigyelnek és félnek. Erre lehet építeni.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.08. 23:34:50

@'it's cool to know nothing': Hány hadosztálya/atombombája/öngyilkos merénylője/stb. van Magyarországnak?

Hány éri meg a vele járó erőfeszítést és károkat a miért is?

petraeus 2014.01.09. 00:20:54

@Csehszlovák Kém: A magyaroszagi szlovak kozosseget a csehszlovak-magyar lakossagcsere nyirta ki. Trianon utan minimalis letszamu kisebbseg maradt magyarorszagon (leszamitva a kiirtott zsido es kitelepitett nemet kisebbseget). A kadar korra jellemzo volt az asszimilacio, de a kis letszam miatt ez nem kellett, hogy tul eroszakos legyen. Jelenleg csak a termezetes asszimilacio van es a magyarorszagi kisebbsegek kulturalis autonomiaval rendelkeznek es allamakoto tenyezonek ismeri el oket meg az uj alkotmany is. Egyebkent is nem pont azert kuzdott az osszes kornyezo orszag, hogy vegre az EUban demokratikus normak szerint eljunk? Vagy ez Romaniaban, Szlovakiaban csak az "allamalkoto" kozossegre vonatkozik?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.09. 00:21:09

@csentecsa: Tehát az nem méltánylandó tény, ha valaki személyében etnikai kisebbséghez tartozik, hanem az, ha ez az etnikai kisebbség kellő arányszámot képvisel. Ha nincs meg a limit, akkor mehet a kukába az amúgy létező, működő anyanyelvi oktatás?

1920-ban Mo. lakosságának 90%-a volt magyar etnikumú, 1990-ben 98,5%-a. Ez lett a mi etnikai kisebbségeinkkel.
mek.oszk.hu/02100/02185/html/171.html

Amúgy a '11-es népszámlálás 8,5% magyart számolt, az a 10% pontatlan adat.

"A 21. században ha egy saját nyelvvel rendelkező etnikum aránya elér egy bizonyos szintet, akkor-elsősorban a nyelvhasználati lehetőségek terén- külön jogokat kell számára biztosítani"

Mi ennek a kötelezettségnek ("kell")az alapja?

"(nem pedig nyeltörvénnyel még korlátozni is azt)"

A nyelvtörvény technikailag nem korlátoz (ami ugye egy tiltó norma), hanem a jog gyakorlásának és biztosításának feltételeit írja elő. Ha egy jog érvényesítésének nincsenek megszabott feltételei, hozzárendelt források, akkor azzal a joggal nem lehet élni – vö. szovjet alkotmány, amiben aztán minden volt, csak épp ezek hiányoztak, s olyan is lett az érvényesítésük, ugye ;-)

"Ha pedig egy tömbben él az adott nemzetiség, akkor autonómiát kell biztosítani a számára.
Ez utóbbi Európa-szerte érlelődik."

Mi alapján "kell", már megint?
Mi az, hogy "autonómia"? Borzasztó tág és nehezen egységesíthető fogalom, még Európán belül is.
Kell majd autonómiát biztosítanunk az egy tömbben élő cigányságnak?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.01.09. 00:37:55

@petraeus: a lakosságcsere felgyorsította a magyarországi szlovákok asszimilációját, de a kádár-kori iskolareform pecsételte meg kisebbségi létük.

Rwindx 2014.01.09. 02:47:20

@muskotály küvé: a fazon fel fog épülni, ez az egy ami tuti :)

pvcpadlo01 (törölt) 2014.01.09. 11:24:40

@aciduzzu: Van bizonyítékod arra, hogy az esetet kitalálta a kém?
Mondjuk jó lenne ha bekopizná az eredeti román cikket is.

pvcpadlo01 (törölt) 2014.01.09. 11:24:46

@Hátrányos helyzetű kaviár: Ha történetesen román fiatalok kötöttek volna bele egy magyarba akkor is ezt állítanád?

Sárfehér 2014.01.09. 11:25:26

@Csehszlovák Kém:

Ez tökéletesen így van, a kádár-kori nemzetiségi iskolarendszer sokkal rosszabb volt, mint a horthy-kori. Alapvetően a "létező szocializmus" mindenütt erősen nacionalista volt (kamu ez az internacionalizmus a szovjet típusú szocializmussal kapcsolatban - a szovjetek az internacionalizmus alatt igazából a pánszláv nacionalizmust értették), úgyhogy méltán megérdemli a "nemzeti szocializmus" jelzőt. Esetleg "nemzeti kommunista", röviden nackommunista.

Én a magam részéről a magyarországi szlovákok, határon túli magyarok asszimilációját nem a többségi társadalom rovására írom, hanem a nackommunizmuséra. Sajnos, a folyamat nem igazán fordult meg.

Helmut von Offenburg 2014.01.09. 12:44:18

@anyadmajma: Te leírtad, én meg ott voltam. Lóxart se tudsz az egészről. Inkább maradj csöndben.

Sir Galahad 2014.01.09. 15:17:28

@Counter: "Amúgy ez egy érdekes megközelítése a jogoknak, hogy bármely jog érvényesítéséért bármilyen eszköz megengedett volna." Szerintem egyikünknek sincs joga megítélni azt, hogy egy népcsoport milyen eszközöket vehet igénybe annak érdekében, hogy elérje mondjuk az autonómiát, ami egy legitim, Európa-szerte elfogadott cél. Igazad van, még nincs mindenütt bevezetve (másképp mi sem vitáznánk róla a határon túli magyarok viszonylatában), de ez minden bizonnyal idő kérdése is - fafejű vérnacionalista államok esetében ehhez idő vagy erő kell. Azért az tény, hogy ahol a többségi nemzet fogadókész volt a kisebbségi autonómiára és sikerült erről békésen megegyezni, ott nyugalom volt-van, ahol nem, ott meg nem.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.09. 18:41:31

@Sir Galahad: Szerintem meg nincs olyan cél, ami akármilyen eszközt szentesíthetne.

(Amúgy továbbra se derült ki, mi az, hogy "autonómia", részletesebben lásd: dotoho.blog.hu/2014/01/08/alltsuk_meg_a_szekely-terrort/fullcommentlist/1#c21380258 .)

Rovancs 2014.01.10. 02:09:11

@Counter: A nemzetisegek reszaranyanak csokkenese MO-on elsosorban a nemetek 2. Vh utani kitelepitesenek es a szlovak magyar lakossagcserenek tulajdonithato. Soha nem volt tervszeru aszimilacio, mint pl a reszlovakizacio Csehszlovakiaban, vagy az etnikai aranyok megvaltoztatasa Erdelyben betelepitessel.

gotenson 2014.01.10. 02:09:15

@Counter: Baalre-Nassaunál. Olaszországnak, valamint Németországnak is van Svájc felé.

Csak ugye, ezután már olvasni kell,mert csönd van róluk.

petraeus 2014.01.10. 02:09:23

@Counter: Az autonomia egy teljesen elfogadott es bevett fogalom ami az onrendelkezes kulonbozo formait jelenti. Ahany kisebbseg annyifele autonomia, az hogy mi szamit es milyen autonomianak jol korul van irva, de a fogalom tag, sok minden belefer.
A gond ott van, hogy a roman es szlovak kormanyok targyalni se hajlandoak az autonomiarol se a teljes teruletirol se a joval kevesebbet jelento kulturalisrol, semmirol se hajlandoak meg beszelni se igy aztan nem igazan derul ki, hogy mire is mondanak nemet, csak a frusztracio no, mert a vilag kinyilt, pontosan tudja az erdelyi es felvideki magyar is hogy, hogy elnek a kisebbsegek az EUban ahova elvileg ok is tartoznak.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.10. 11:14:34

@petraeus: No és mit jelent? A magyar kormány legyen hajlandó tárgyalni a Nyír-Borsodi Vajdaságról az első szóra?

És amíg nincs autonómia (ami ugye isten adta jog), addig mi a megengedhető ezért? Lehet csecsemőket falhoz vagdosni, csak hogy tudjam, én mit tehetek érte?

@gotenson: Azok az enklávék nehezen mondhatók "ma, a XXI. században már ez a menő" enklávénak. Pláne nem az etnikai önrendelkezés eredményének.

Épp ellenkezőleg.

@Rovancs: Ja, ja, merőben véletlenségből tűntek el, mi, magyarok erről se tehetünk semmit.

Még az is lehet, hogy ott se voltunk.

petraeus 2014.01.10. 13:32:15

@Counter:
Mi lenne ha megprobalnal ervekkel es korrektul vitazni es nem nonszensz lehetetlen peldakkal ellehetitleni a parbeszedet.
Egybekent igen, egy demokratikus tarsadalomban egy csoport vagy kozosseg igenyet - ha az nem megy szembe az altalanos emberijogi normakkal - illik komolyan venni es megvittani, ez nem azt jelenti, hogy barmit es barmikor el kell fogadni de legalabb valami indokot hozzanak fel, hogy miert nem fogadjak el, legyen egy ertelmes vita/targyalas.
Az autonomia nem istenadta jog, de gyonyoruen levezetheto az egyen onrendelkezeshez valo jogabol, plusz a demokrata es liberalis tarsadalom alapelveibol.
Az, hogy osszekotod az autonomia kuzdelmet az eroszakkal teged minosit, miert csak eroszakkal lehetne tobbletjogot kivivni a kisebbsegeknek? Hogy jon ide "csecsemok falhozvagdosasa"?
Ha tenni akarsz valamit akkor kezdd talan azzal, hogy megnezed, hogyan mukodik egy letezo EUs autonmia, legalabb tudd mi ellen kuzdesz.

Rovancs 2014.01.10. 13:50:14

@Counter: jól értem, hogy cigány rezervátum kialakítását szeretnéd? A jobbikosok sírva könyörögnek a megvalósításáért. Csak cigányoknak szóló iskolákkal, cigány osztályokkal,cigány nyelven ugye? Várj, mégsem, az kirekesztés!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.10. 15:31:37

@Rovancs: Nem érted jól.

Arra vagyok kíváncsi, hogy egy ilyen igény esetében a magyar állam számára mi legyen a kívánatos döntés, vonja-e vissza a szuverenitása egy jelentős részét a honfoglaló magyarság és Rákóczi fejedelem törzsterületeiről, ősi magyar földekről, avagy ne.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.10. 15:31:58

@petraeus: dotoho.blog.hu/2014/01/08/alltsuk_meg_a_szekely-terrort/fullcommentlist/1#c21376299
"Én már korábban leírtam: nem örülnék neki, sőt tartok tőle, de ha a magyar kisebbség békés érdekérvényesítése eredménytelennek bizonyul, előtérbe fognak kerülni a kevésbé békés eszközök. És ez senkinek sem lesz jó. "

Most akkor mi van, szabad/kell/szükséges erőszakot ("kevésbé békés eszközt") alkalmazni az autonómiáért, vagy nem szabad?

"Ha tenni akarsz valamit akkor kezdd talan azzal, hogy megnezed, hogyan mukodik egy letezo EUs autonmia, legalabb tudd mi ellen kuzdesz. "

Az ellen küzdök, hogy fertelmes egyszerűsítésekkel olyan érvek hangozzanak el, hogy "az autonómia" az egy "univerzális alapjog", mivel nem az.
Vagy hogy egy feudalizmusból ittmaradt vicces enklávé-rendszert a nemzeti önrendelkezés XXI. századra irányadó példájának állítsanak be.

De mivel ezt így merem gondolni, ezért rögvest az autonómia ellen küzdök. Hát, neked se kell a szomszédba menned kétállású kapcsolóért.

petraeus 2014.01.10. 18:17:56

@Counter: Ha nem az autonomia ellen vagy akkor azt a reszt beneztem, elnezest.
Az eroszak alkalmazasanal, hogy mi szukseges es mi nem azt mindig a helyzet donti el, de en hiszek abban, hogy vannak olyan helyzetek amikor megengedheto az eroszak (nem csak a kisebbseg szamara, hanem ugy altalaban), senki nem varhatja el egy kozossegtol, hogy mindenfele kuzdelem nelkul feladja celjai elereset. Lasd a 1989 es romaniaia forradalmat, a fegyveres felkeles teljesen indokolt volt. Jelenleg persze szerencsere semmi nem igazolja az eroszakot, de ez meg valtozhat.
A jelenlegi helyzetben szerintem a bekes polgari engedetlenseg eszkozei boven belefernek (forgalom lassitas peldaul) ami meg mindig szamithat szabalysertesnek es valthat ki jogos rendori fellepest.
Attol, hogy valami kotodik a feudalizmus korahoz (nem a feudalizmushoz) meg onmagaban nem baj, a kozepkori autonom teruletek, varosok, cehek stb. nagyon fontos elofutarai voltak a modern liberalis es demokratikus tarsadalomszervezodesnek.
Egyebkent meg ha Bukarest sokat szivozik nem a szekely hanem az ossz-erdelyi roman autonomiatorekvesekkel kell majd megkuzdenie, nem csodalkoznek ha a kov. 20-30 evben Erdely onallo allamma valna.

petraeus 2014.01.11. 09:43:10

Allitsuk meg a szekelyek gonosz tervet, most eppen Hargita megye roman tobbsegu reszenek biztsoitanak onrendelkezest, azaz autonomiat!, mar amennyit a torveny szerint lehet, gondolom cserebe meg meghurcolnak par polgarmestert a szekely zaszlok miatt a bukarestbol kirendelt hivatalnokok...

erdely.ma/autonomia.php?id=156247&cim=autonomiat_kaphat_hargita_megye_roman_tobbsegu_eszaki_resze

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.11. 09:44:16

@petraeus: Az ellen vagyok, hogy úgy fogjuk fel: az autonómia istenadta jog, ezért az autonómia jár, és ha nem kapjuk meg, akkor minden megengedett érte.

A '89-es forradalom pl. egészen biztosan nem az autonómiáért tört ki. (Azért senki nem öngyilkolta volna meg a hadügyminisztert – vagy a vezérkari főnököt? – és senki nem állítja falhoz a Ceausescukat, pl.)
Van olyan, istenadta jog, amiért szélsőséges esetben lehet ölni; én az autonómiát nem tartom ilyennek.

A Baalre-Nassau-i enklávék nem a feudális demokrácia eredményei, hanem két helyi földesúr önkényes osztozkodásáé. (Szemben mondjuk az északnémet szabad városok mai jogállásával, asszem még van ez-az a középkorból.)

Önálló állam háború nélkül nem születik (a SzU tagállamai államként voltak a SzU részei, nem a felbomláskor jöttek létre). Ahhoz, hogy Erdély önálló állam legyen Magyarország és Románia között, olyan háborúnak kell lezajlania, amelyben ellentétes oldalon veszünk részt és nem mi vesztünk. Sajnos (?) nem csak ennek, de potenciális szeparatista indoknak sincs sok esélye.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.11. 15:22:39

@csentecsa:
Azért az egy vicces ellenérv a "ha a cigányok követelnének autonómiát, járna-e?" kérdéssel szemben, hogy de hát nem követelnek. "Ha", érted? :-)

Csak nyelvi alapon, nyelvi elkülönültséggel képzelhető el autonómia? Ha a cigányok magyar nyelvű autonóm területet akarnak, akkor az nem is autonómia, nincs is rá szükség?

"Az autonómia lényegét nem lenne képes teljesíteni ez a régió, ami azt jelenti, hogy az autonóm terület lakosságánál több saját forrás marad-kevesebbet fizetve be a központi költségvetésbe-amivel párhuzamosan kevesebb költségvetési forrást kap, és több feladatot vállal, bizonyos mértékig függetlenedve a központi kormányzattól."

1. Tehát akkor szlovákiai vagy kárpátaljai autonómiának helye nincs, pusztán financiális alapokon? Ugye ezt nem gondolod komolyan?
2. Mindennemű újraelosztásnál van résztvevő, aki többet fizet és kevesebbet kap, ellenkező esetben nem újraelosztás van, hanem pénz az ablakban.
3. Akkor tehát minden és bármilyen központi kormányzatnak alá kell vetnie magát az autonómia kondícióinak, amelyek ha teljesülnek (ha jól értem, kell hozzá egy eltérő etnikum, valamint vélelmezett nettó befizetői státus), akkor korlátoznia _kell_ magát. Jár ez alapján autonómia Észak-Olaszországnak?

@petraeus: Hát ha te meg akarod állítani, hajrá. Rám ne számíts.

Rovancs 2014.01.11. 15:23:39

Svajcban az olaszok (8%) allamalkoto nemzet. Neked meg a kisebbsegi autonomia faj? Mit erez az a szlovakiai magyar aki azt hallja a miniszterelnoketol, hogy Nagyszombatnak nem lehet magyar polgarmestere, vagy hogy Szlovakiat elsosorban a tobbseg szamara hoztak letre? Helyettesitsd be a magyart mas nemzettel, ugye milyen felhaborito lenne a mondat?

petraeus 2014.01.11. 15:23:49

@Counter: Nehezen tudom ertelmezni az isten adta jogot, de egyezzunk meg annyiban, hogy az autnomia egy bevett intezmeny europa szerte, levezeheto jo par jogi alapelvbol, alairt es ratifikalt egyezmenybol, EUs iranyelvbol, az mar csak hab a tortan, hogy az egyesulesi nyilatkozatban Romania eleg komoly dolgokat igert a magyaroknak es a szaszoknak amit 94 ev alatt nem sikerult betartani.
A ket allitasod nem fugg ossze, ha az autonomia "istenadta" jog is ez akkor se jelenti, hogy minden megengedett erte.
Az autonomia egy jogos igeny, amiert kuzdeni kell, de, hogy olni? Senki nem beszel fegyveres ellenallasrol, remeljuk nem fog odaaig fajulni a dolog, egyebkent is ez a roman elvtarsak hozzaallasatol fugg. A magyarok 23 eve bekesen mindenfele eroszak nelkul kuzdenek a jogaikert, szamtalanszor bizonyitottak, hogy kozossegkent kepesek a kompromisszumra es az egyuttmukodesre a roman allam, tarsadalom terfelen van a labda.

Erdelyrol, ugy erted polgarhaboru nelkul? Mi koze van Magyarorszagnak Erdelyhez? A lakossag 75% a roman, par eve meg csak par ember beszelt erdelyi autonomiarol, mara mar erdelyi kozeleti szemelyisegek is megemlitik, az erdelyi autonomia kerdese bekerult a koztudatba. Bukarest sose volt tul nepszeru azokon a reszeken, az erdelyi romanoknak mindig is volt erdelyi identitasa, a decentralizalasi torveny bukasa, Romania altalanos allapota, gazdasagi helyzete, a mentalitasbeli, kulturalis kulonbsegek mind erositik az erdelyi autonom torekveseket mikozben Bukarest Moldova bekebelezesevel es a magyar kozosseg megtoresevel asszimilaciojaval van elfoglalva es folyamatosan felresopri az erdelyi romansag igenyeit.
Erdely volt mar onallo allam, es sok even keresztul volt onallo tartomany a habsburg birodalmon belul is, miert es meddig fogadjak el, hogy Bukarest visszahuzza oket, hogy Bukarest dontson mindenben a helyi erdekek figyelmenkivul hagyasaval?
Bukarest vagy nagyobb onallosagot ad a regioiknak vagy addig szorakozik erdellyel amig mar nem fognak megelegedni az autonomiaval.
Erdekesseg, hogy az elso vilaghaboru utan letrejott mesterseges allamok mind szetestek, nincs mar Yugoszlavia se Csehszlovakia a kovetkezo ilyen lehet Romania ha tovabbra is figyelmen kivul hagyjak az erdelyi romansag igenyeit.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.11. 16:21:14

@petraeus: Már idéztem a hozzászólást, amelyben Sir Galahad írt a nem túl békés eszközök szükségszerű előkerüléséről.

Az autonómiához való jog hogy vezethető le nemzetközi alapelvekből? A létező autonómia _illeszkedik_, de a kikényszeríthető jogosultság...?

Ha az erdélyi románok követelnek autonómiát, akkor 1, az miért magyar ügy, 2, nem arról volt szó, hogy etnikai autonómia kell?

Államból állam nem nagyon tud fegyveres erőszak nélkül kiválni, na már most, ha Erdély így akar kiválni Romániából, az Mo. nélkül nem megy. A jugó példa nem vonzó.

@Rovancs: Azt szoktam hallani, hogy Magyarországban a magyar az első, minden kisebbség örüljön annak is, hogy itt lehet.

Rovancs 2014.01.11. 21:02:53

@Counter: azt szoktam hallani... Kitol, a kocsmaban, vagy a miniszterelnoktol? Link? Ez nagyon gyenge volt.

borz30 (törölt) 2014.01.12. 13:58:34

@Csehszlovák Kém: "Én imádom a magyarokat, a magyar lányok csinosak, Budapest fantasztikus és azok a hidak a Dunán! Szeretek nálatok nagyokat enni és inni, változatosak a tájak! Sok magyar barátom van határon innen s túl, nincs okom panaszra."

Mit szeretsz a magyarokban?
Vagy csak annyit, amit akár egy japán turista is írhatott volna egy 2 hetes nyaralás után? (Na jó, neki azért biztosan kevesebb magyar barátja lenne, de nem is tud magyarul.) De te aki itt Budán születtél, amikor itt jársz nem szoktál néha végig sétálni gyermekkorod, ifjúságod utcáin? Nem todulnak elő kedves emlékek? Nem jelent neked az semmit? Neked budai gyereknek nincsen néha honvágyad?

Radnóti Miklós: Nem tudhatom című verse a kedvencem. Most, mikor ezt az üzit írom, is eszembe jutott. Neked jelent valamit ez a vers?

Nem akarok személyeskedni vagy támadni, csak szeretnélek megérteni.

Rovancs 2014.01.12. 18:48:16

@borz30: sokszor hallok hasonlot antiszemitaktol: nincs bajom a zsidokkal, vannak zsido barataim... Nincs bajom a magyarokkal, vannak magyar barataim. Szanalmas.

silent76 2014.01.22. 10:33:24

Megint egy szlovnáci cikk. Mocskos náci vagy.

Tücsök1 2014.01.22. 11:18:21

gyerekek sok a mocskolódás abloggazdával szemben ,pedig sokmindent jól lát.a nacionalizmus nálunk is dúlt.a pilisi községekben a két vh között egy szlovák nyelvű imádságért simán kiárt az internálás. és sokan csodálkoznak hogy a statisztika szerint a szin tót községekben 8-10 % a szlovákság aránya .nem mintha számítana hogy kinek ni a származása de az emberek nem felejtenek

Veridicus76 2014.01.22. 13:10:24

Ezt a köcsögöt kellene pofán baszni.
A székelyföldi ügyről kiderült amúgy, hogy semmiféle nemzetiségi háttere nem volt.

2014.01.23. 12:39:40

@Csehszlovák Kém:

A nácik is a nemlétező zsidó barátaikra szoktak hivatkozni... Neked max szélsőliberális exszadeszes haverjaid lehetnek idehaza...
süti beállítások módosítása