KÉPALÁ_Mihály-Munkácsy-1844-1900-The-Conquest-of-Hungary-Detail-1893-The-Office-of-the-Hungarian-National-Assembly.jpg

A NER és a magyarok.

Három megnyert választás után ősszel mindenki a Miniszterelnök Úrra várt, amikor kirobbant a kitiltási botrány és a magyar kormány gyakorlatilag külföldön megbukott, elveszítette nemzetközi hitelét. A miniszterelnök napok óta nem szólal meg, és szervilis lakájmédiája is csak napokkal később jutott szóhoz, a legerősebb konteo-bajnokok, Magyar Nemzet, Stier Gábor, Pesti Srácok, Huth Gergely, Deutsch Tamás.

A Fidesz-kommunikáció alaptrükkje: akaszd ki a cinizmusmérőt!

Ezeknek a "jobbos" megmondó embereknek a véleménye, amely nemcsak a "Nyugat" ellen szól, alapvető bizalmatlanságot, bizonyos esetekben paranoid megközelítést mutat. Figyeljük meg a technikájukat, nagyon ügyes: minden olyan nyugati megjegyzést, észrevételt, figyelmeztetést olyan állításokkal próbálnak kétségbe vonni, és a közvéleményt megtéveszteni, amely rendszerint még kevésbé hihető, mint az eredeti álláspont.

Ezeknek a szélsőséges véleményeknek sok közös vonása van: bizonyos tények elhagyása, bizarr, az ellenkező véleménnyel szemben felvett harciasság és hajthatatlanság, a jó és a rossz bizonyítékok egybemosása, kvázi-intellektualizmus, kicsavart logika, elfogultság és érzelmi többlet - e jellemzők a jelenséget már a pszichológiában az összeesküvés kategóriájába sorolják.

Összeesküvés-elmélet a gyakorlatban, mint a Fidesz Maslow-piramisának legalsó rétege.

A konspirációs elméletek lényege, hogy az, ami első látásra, hallásra ésszerű magyarázatnak tűnik, tulajdonképpen egy tökéletesen kidolgozott hazugság, maszk. Természetesen azok az emberek, akik "megvilágosodtak", kivétel nélkül titkos információk alapján jutottak el e "tudásig", amely a tudatos összeesküvést leleplezi. Az analitikus pszichológia szempontjából ugyanakkor a jelenség a reménytelenség és a tehetetlenség projekciója, amelyet egy "külső hatalomra" vetítenek.

A motivációk nagy része az emberi tudattalanból származik, mivel a hordozó rögeszméje épp a nem tudáson alapul, ezért vetíti ki ezt a külső ellenségre. Persze itt most nemcsak az aktuális botrány kapcsán keletkezett kormányzati reakciókra gondolok, hanem a mindenkori NER-kommunikáció alapvetéseire és a kormányt támogató magyar nacionalisták lelkiállapotára.

Ez Orbán hatalmának első lélektani alapja.

Az amerikaiakkal vagy korábban Brüsszel szemben folytatott nevetséges kommunikációnak van egy másik pszichológiai alapja is. Az ugye alapvetés, hogy egy nemzet karakterét alapvetően befolyásolják a történelmi sikerek, kultúrájuk, de a történelmi traumák és fordulópontok is. Amíg a sikeres teljesítményeket a magyarok mindig kiteszik a kirakatba, addig a nemzet tudatalattijában az elnyomott fájdalmak gyülekeznek.

Evolúciós szempontból e stratégiának van értelme, mert a pszichét az állandó éberség állapotába állítja, amely mindig készen áll egy újabb trauma kivédésére vagy egy esetleges megsemmisülés kivédésére. Magyar szemszögből ez a külső ellenségtől való félelem kulturális komplexusának aspektusa erősen keveredik a személyes felelősségvállalás kérdésével. Márpedig ez az együttállás egyszerűen tökéletes egy rezsimvezető számára. Orbán és talpnyaló rezsimszolgái biztosítják az absztrakt és örök külső ellenség ideáját, miközben a vezérnek erőt és hatalmat kell felmutatnia.

Ez Orbán hatalmának második lélektani alapja.

A magyar nacionalistákra és a NER népére szintén jellemző, hogy minden megoldást vezérétől várnak el, ezért cserébe, benne feltétlenül megbíznak. Másképp és rövidebben: minden hatalmat a kezébe adnak. A magyar nacionalisták a mai napig így képzelik el a demokráciát is: a rezsimvezér akarata egyben a nép akarata. A rendőrség, a bíróságok vagy a média éppen ezért nem az embereket, hanem a vezért és politikáját szolgálja.

A magyar nacionalistáknak a mai napig nehéz felfogni, hogyan lehetséges, hogy egy demokratikus folyamat során felfedjék saját gyengeségeiket, hibáikat, sőt lépni egyet annak kijavítására. A sajátjaink kritizálása, saját kormányunk teljesítményének kritizálása nem fér bele. A magyar nacionalistákat nem szabad gyengeségeikre emlékeztetni, miközben ők maguk minden egyes kis lépést előre csodaként élnek meg, egy fél dicséretért már pajzsra emelnek a Duna jegén. Éppen ezért hiányosságaik álcázására való törekvés roppant nyilvánvaló.

Ez Orbán hatalmának harmadik lélektani alapja.

Úgy tűnik, a magyar nacionalistákban minden eddigi történelmi korszakhoz képest jobban beleégett, hogy a Nyugat, de már a környező országok is, milyen színvonalat értek el. Bár ma ezt már nem divat Magyarországon hangsúlyozni egyes kormányzati körökben és politikai táborokban, nem mondják ki hangosan, de a nyugati fejlődésben mégis látnak valami vonzót, amely egy kicsit talán már mágikus is a számukra. Mint két, egymással rivalizáló testvér esetében, Magyarországot a Nyugat saját elmaradottságára emlékezteti minden pillanatban, éppen ezért inkább elhatárolódnak tőlük, befelé fordulnak, vagy harcolni kezdenek ellenük.

A nyugati világgal való összehasonlíthatatlanság miatt, a magyar pszichében szakadás következik be: az ismeretlen sötét rész az "ellenségre" reflektál, a pozitív oldal a hősies, büszke önazonosságtudahoz szolgál használati utasításként. Ezért képzelik el a magyarok a nyugati demokráciát saját projekciójuk alapján úgy, hogy itt nyugati államok által lefizetett újságírók, civil szervezetek magyarellenes propagandát folytatnak és, hogy az USA bombázni készül.

Ez Orbán hatalmának negyedik lélektani alapja.

A magyar ördögi kör

A magyar nacionalista történeti gondolkodás erősen kollektivista. Az 1918-1920-as történelmi események, Trianon, majd a történelmi traumákat elmélyítő Horthy-korszak, végül a második világháborút követő Kádár-rendszer, ez utóbbi csak látszólag csillapította az indulatokat. Az Orbán-rezsim 2010-től etnikai alapon próbálja centrális erőterét létrehozni, csakhogy a 21. században már sokkal több identitás létezik, mint 100 évvel korábban.

Orbán politikája a történelmi traumák újjáélesztésére és arra a vakhitre alapoz, hogy a magyarok erősebbek, jobbak, ellenállóbbak, mint azt valójában magukról gondolják. Ezzel együtt egy olyan általános eufóriát hoz létre, amelyben elhihetjük: elég követni a hatalmon lévőket és minden jóra fordul.

Ez Orbán hatalmának ötödik lélektani alapja.

Eközben, azt is érezhetjük, a magyarok nagy többsége itt már nem hisz el semmit, nem tudja elképzelni, hogy történhet bármilyen pozitív változás az országban és egyfajta áhitattal hagyta ott 2014-ben a hatalmat azok kezében, akik erőt sugároztak. Egy mai magyarországi egyszerűen nem tud hinni saját képességeiben, és jellemzően attól fél, hogy bármilyen személyes döntése - nevezzük most így - káoszhoz vezethet. Vegyük már észre az isten szerelmére, hogy a hatalmon lévők pont erre a tehetetlenségre bazíroznak!

Ez egy ilyen ördögi kör: az állami pénzen irányított és támogatott propaganda öntudatlanul indoktrinálja a magyar emberek lelkébe a “ti semmit nem tehettek már itt” érzését. Ugyanakkor az alap, hogy a magyar ember elég nagy érzelmi kilengésekre képes, hiszen a bennük élénken működő komplexusok igencsak erős érzelmeket szülhetnek. Ez olyan félreértéseket okozhat, amelyek elérik az össeesküvés-elméletek szintjét és olyan tömegesen, hogy mint nemzet, önálló életre kelhet.

Ez Orbán hatalmának hatodik lélektani alapja.

A demokrácia varázsa és súlya

Pedig ha a demokratizálódási folyamatot egy folymatos építkezésnek veszem, akkor bizony néha előfordul, hogy ellentétbe kerülünk saját árnyékunkkal, elképzeléseinkkel. Csak egy totális önkritika és egy minél teljesebb önismeretre való törekvés eredményezhet változásokat. Az Orbán-kormány folyamatosan megpróbálja eltüntetni saját árnyékát, fenntartja és működteti az évek alatt kiépített rendszerhazugságokat, amelyek előbb-utóbb teljesen blokkolják a demokratikus haladást.

Platón és Szókratész óta tudjuk a görög-keresztény kultúrkörben, hogy a polgárnak gyakorlatilag kötelessége saját kormányát kritizálni. Vannak olyan elmaradottabb társadalmak - például az orosz vagy a magyar - ahol az emberek többségében ez a gondolat még mindig nagy kihívást jelent. Egy tömegtársadalom átalakítása individuálissá mindig az egyes fejekben dől el, ez egy egyéni harc, amely soha nem egyszerű. Jung mondta: a folyamat hasonlatos egy labirintusból való kijutáshoz, ugyanis a kijutáshoz vezető út megtalálásához néha vissza kell térni.

Magyarország most épp visszafelé tart, csak a legutolsó hónapok eseményeinek tükrében is. Ha egy kicsit távolabbról nézem az eseményeket úgy tűnik az orbáni zsákutcás politika nem más, mint saját magunk keresése a demokrácia labirintusában. Ráadásul azt is megmutatja, milyen fontos dolog keresni, összehasonlítani, kérdezni és főleg: nem félni attól, hogy néha tévedünk. Nincs magyar kivételesség, de nincs ostromlott vár állapota sem: a magyar nemzet is fokozatosan individualizálódik, és tapasztalati úton ismeri meg a demokrácia különböző, mélyebb aspektusait.

Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!

117 komment · 3 trackback

Címkék: #fidesz #1956 #orbán viktor #magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr76826059

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fidesz-Quisling 2014.10.25. 08:34:31

Milyen véletlen, a norvég civilek és a norvég Qusiling! Orbán átlépett egy határvonalat, Komolyan elhitte, hogy az EU és a NATO más, mint a KGST és a VSZ volt, s ezekben a szervezetekben demokratikus döntéshozás van, a kisebbségi vélemények tiszteletb...

Trackback: Internetadó Best Of2 képek 2014.10.24. 10:30:03

  Internetadó Best Of folytatása, de itt már csak képek lesznek, beköpések nem.                                  

Trackback: Diszlájkoltam Orbán Viktort 2014.10.24. 10:29:41

Két nagy tömeg uralta március 15-ét? A fenét kettő, hanem három, és a legnagyobb azoké, akik egyik oldalból sem kérnek. Ők a távolmaradásukkal demonstráltak. 2011 februárjában még megpróbáltam párbeszédet kiépíteni a két oldal között, de mára már te...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ybl 2014.10.24. 10:58:20

A tót az egy alattomos, kegyetlen fajta. Mint ennek a cikknek a szerzője is.

Mizantróp 2014.10.24. 11:04:02

@ca2: Te is egy mélyen elemző elme lehetsz. :) A baloldal - létező - válsága szerencsétlen együttállásban van azzal a narancsoldali elvtelenséggel, amelynek ékes példáját szállítod. Kb. a Szabad Nép olvasói leveleire hajazó érvelés propaganda-hazudozással vádolni a baloldali blogokat, miközben mondjuk otthon a köztudottan tárgyilagos köztévés Híradót nézed, vagy a szintén kitűnő MNO-t olvasod.

Michel Djerzinski 2014.10.24. 11:04:10

@Ybl: Miért lennék nagyképű? Mert egyetértek a cikkben komolyan, magas szinten megfogalmazott, érvek mentén alátámasztott állításokkal? Mert értem azt, amit te nem, és soha nem is fogsz? Mert nekem sikerült az az életben, amit a te örökké vesztes kis lelked képtelen megemészteni? Hogy dögölnél meg. Hát te vagy a szarházi, te proli kis majom.

2014.10.24. 11:04:22

@maxval a bircaman: "Nem éppen. Egyszerűen a Fidesz a kisebbik rossz manapság. Ez a népszerűség oka."

ez hazugság, egy rengetegszer kormányon lévő, mindig lopó, földmaffia, trafik maffia, ezerféle lenyulások kormány nem lehet a kisebbik rossz, erkölcsileg a fidesz és az mszp teljesen vállalhatatlan, a Jobbik az egyetlen értelmes párt magyarországon, ami egyébként nem is radikális párt

Michel Djerzinski 2014.10.24. 11:04:29

@pandius: Győzzőn a JOBBIK!? Fasiszta-e vagy?!

Szégyellheted magad.

1349973572759 2014.10.24. 11:04:32

Én nem szégyenkezem, ha Orbán Viktorhoz imádkozik a családunk.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2014.10.24. 11:04:43

Egy dolog miatt uralkodik még OV: tudja, h a békát nem egyből kell a forró vízbe dobni, hanem szép fokozatosan kell élve megfőzni. Meg is mondta, nyíltan csinálja is. Mégse zavarja a békákat.

jürgen baromartz 2014.10.24. 11:04:48

@maxval a bircaman: a fidesz éppen ugyanolyan korrupt geci banda, mint a baloldal. nincs különbség.

Darth Revan 2014.10.24. 11:04:56

@Sztbeni: Aha, a kisebbik rossz. Amikor nemcsak a 3000 millardos nyugdijalapot nyultak le, de egesz iparagakat lopnak el szemermetlenul (takarekszovetkezetek, trafikok, kaszinok), a nincsteleneknek nemhogy nem segitenek, de belejuk rugdosnak es megalazzak oket, ujabb es ujabb kulonadok es sorolhatnam. Es akkor a demokratikus intezmenyek szetvereset meg sem emlitettem, pedig az a legfajobb pont.

En meg 2007-ben leleptem az orszagbol, mert azt gondoltam, hogy annal nem lehet rosszabb, hat a fidesznek es orbannak sikerult alulmulni a szocikat, de olyan sikersen, hogy innen mar nem is igazan van kiut.

1349973572759 2014.10.24. 11:12:59

Ha együtt imádkozunk a miniszterelnök úrhoz, akkor tudunk vacsorázni is, szenteltessék meg az ő szent keze.

siger 2014.10.24. 11:21:07

@Darth Revan:
jó lenne már utánanézni hogy az iparágakat mikor tették tönkre és lopták el a komcsik, liberális segítséggel - nem most!

Taligamajom 2014.10.24. 11:21:37

Mondanék még egy alappillért ami itt a hozzászolásokból rögtön kiderül:

A dualitástudat fenntartása. Van jobb és a bal. A jobb oldal se jó, de nincs jobb. Mindent, csak a baloldalt ne, igy marad a jobb...
A tökagyú magyar ember nem képes kilépni a kettősség tudatállapotából, ahol az egyik barát, a másik ellenség. Ezen kivül nincs semmi. Nem is lehet. Az egónak kell az ellenségkép, igy tartja fenn a saját létezését. De ez egy degradált tudat, ahol azt hiszem hogy csak valaki kárára létezhetek én.

Amig ezt elhisszük, Orbán nagyszerüen tudja fenntartani ezt a hatalmi poziciót.

Igazából az összes mostani cikk és hozzászólás ezzel végződik: Lehet hogy szar ami van, de úgyse lesz jobb helyette. Ez a magyar néplélek. Nem merjük felrúgni a szart és majd meglátjuk mi lesz? Mi ülünk és türjük a szart... Sajnos a lehetőség addig nem világlik fel amig nem változtatunk...

Ez a legnagyobb fegyver ellenünk.

siger 2014.10.24. 11:21:58

Aki ezt írta az komplett szerencsétlenség!!! Ebből látszik hogy bal milyen rosszul látja a dolgokat.
Az Orbán az az ember aki végre megtestesíti amit ÉN és SOK MILLIÓ ember akar - NEM FORDíTVA! - és ez a szám lassan de növekszik, ahogy a komcsilib. oldalon az értelmessebjének tisztul a feje.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.24. 11:37:03

Egyébként a lakosság sosem a kisebbik rosszat választja, hanem rendszeresen a nagyobbik rosszat. 2002-ben és 2006-ban ez az MSZP volt, 2010-re viszont már annyira elment komcsi irányba a Fidesz, hogy ők voltak a nagyobbik rossz, ezért meg is szavazták őket, ahogy 2014-ben is.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.24. 11:37:15

@Reszet Elek:
Az Orbán rendszer logikája, hogy semmilyen ellenzék sem tudja láttatni magát a tömegek előtt, ez az amit tévesen úgy magyaráznak meg a hívek, hogy nincsen alternatíva, pedig nem erről van szó.

Sir Galahad 2014.10.24. 11:37:31

Én csak annyit kérdeznék, hogy ennek a posztnak mi köze az ún. Szlovákiához?

csak egy néző 2014.10.24. 11:41:46

"Kövér megjegyezte: az önkormányzati választás eredményei „egészen imponálóak”. Ez nagy lehetőség az országnak, az emberek többsége ma egyedül a Fidesz-KDNP-t látja alkalmasnak a kormányzásra. Az nem feltétlenül jó, hogy nincs kormányzóképes alternatíva, de ma ez a helyzet. Az ellenzéknek kellő alázattal és szerénységgel kellene önvizsgálatot tartani, mi az amit elrontottak, amin változtatni kellene."

Utálom ezt, hogy a saját szavaivait idézzem, "nyikhaj, senkiházi, jöttment" Kövért, de ebben igaza van. Amig a sok vén komcsi nem tünik el, addig sosem lesz itt normális ellenzék.

Reszet Elek 2014.10.24. 11:44:10

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: Ezt te sem gondolod komolyan! Nálunk generációk tanulták hogyan kell a sorok között olvasni. MEnne most is ha lenne mit olvasni.
Van saját televíziós csatornájuk, újságjuk. Szerinted amit műveltek az "összefogás" kapcsán mennyire meggyőző?

Exploiter 2014.10.24. 11:44:21

@siger:

Teljesen őszintén és mindenféle személyeskedés nélkül mondom, hogy ha ez annak a megtestesítése, amit te akarsz, akkor a szellemi képességeid alapján nyilvánvalóan alkalmatlan vagy arra, hogy a politikát befolyásoló döntéseket hozz (pl szavazás). Mindenkinek jobb lenne, ha nem tennéd.

Megérteném, ha a saját érdekeid mentén cselekednél, ami ellentétes pl. az enyémmel, ilyen a világ. De szerintem egyszerűen csak nem érted, hogy mi történik körülötted és a jól hangzó kommunikációs fordulatok miatt hiszed azt, hogy a te érdeked képviseli valaki, aki ezt állítja magáról.

De komolyan, mi az, amit ezek tettek az elmúlt években és amiről úgy gondolod, hogy hosszú távon is előnyökkel szolgál a te, a közösséged és az országod számára? Tudsz konkrétumot mondani?

brumeszkosz 2014.10.24. 11:55:08

Szeressétek a ti felcsuti cigányotokat, de közben nézzetek a zsebetekbe mennyi pénz marad benne hóvégén!
Az ország szegényedik a fidesz csűrhe lop csen csór , ti barmok meg istenítitek. Biz isten ez az ország nem normális!!!!

high up! 2014.10.24. 11:55:17

Nem 6, nem 1000 és nem 1000000 oka van annak, hogy ezen a népen az elmúlt 60 évben szinte csak uralkodni lehetett: Kádár uralkodni tudott 35 évig, gyúrtcsány 6 évig, Orbaneszku meg újabb 8, esetleg 12 évig.

Ennek csak egyetlen oka, van, hogy csak pár éves megszakításal, de ezen a népen rendszeresen lehet uralkodni, ezt a népet rendszeresen a falnak lehet vezetni:

90%-nyi Átlaghülyemagyar országa vagyunk!

Kivancsi 2014.10.24. 11:55:39

bizonyos tények elhagyása, bizarr, az ellenkező véleménnyel szemben felvett harciasság és hajthatatlanság, a jó és a rossz bizonyítékok egybemosása, kvázi-intellektualizmus, kicsavart logika, elfogultság és érzelmi többlet - e jellemzők...

pontosan... mint a ciganyok... de hat miert csodalkozunk ezen? :):)

Pan Modry 2014.10.24. 11:56:59

Teljesen egyetertek CSK elemzesevel.

Igazabol a 2 millios birkaszavazoval egyszeru allampolgarkent nem lehet mit csinalni, bunozok altal iranyitott orszagban szar elni, sztem a legjobb elhuzni kulfoldre es orulni ha Washington kioszt nehany pofont a magyar kormanynak.
Ha nagyritkan haza is megyek nehany helytol eltekintve csak a pusztulast latom, ha a csaladom nem lakna MO-on szerintem max evente egyszer mennek haza, mert a mai Magyarorszag az nem az a Magayrorszag ahol egykor felnottem es szerettem.

A ketmillios fideszbirkatabor pedig kabe olyan mint a sziciliai maffiaban vagy a kinai maffiaban a legostobabb, legcsorobb alsoszintu bunozo aki feltetel nelkul elfogadja amit a parancsolojuk mond.

Alick 2014.10.24. 12:07:23

A Führerprinzip kimaradt a listából...

Michel Djerzinski 2014.10.24. 12:07:27

@siger: Neked, nektek már mindegy. Menthetetlen/ek vagy/tok.

sárospataki 2014.10.24. 12:07:40

kedves csk, eddig aszittem te egy troll vagy. de nem, te ezt komolyan gondolod :-)))

fran7 2014.10.24. 12:21:27

gond, hogy Csehszlovák Kém csak 1920-tól ismeri a magyar történelmet. S nem tud másból kiindulni. De nincs ezzel gond, hiszen az antifasiszta küzdelem is akkor kezdődött. S anélkül nincs rtelme és mozgatórugója a történelemnek. Múltkor például nem értette, hogy a magyarok miért nem álltak be antifasisztának, mikor a szlávokról olyan jó emlékeik maradtak 1849-ből és mintha elfelejtette volna, hogy mi nem beszélünk szláv nyelveket, ahol hízelegni lehet a nagy antifasiszta II. Ukrán hadseregnek. Illetve hogy már ez első világháborúban megismertük az oroszok erejét gonoszságát. Neki nincs emlékezete malenkij robotról, orosz hadifrontokról, boszniai okkupációról.
Azt a sémát nem ismeri fel, hogy mi magyarok folyton kiszolgáltatottak vagyunk. Lásd Mohács, nem Szapolyai hagyta cserben Károlyt, hanem a lengyelek, a velenceiek, az osztrák császárság. Évtizedekig könyörögtünk, hogy segítsenek. Nem tették. Majd egyúttal Habsburgok lenyúlták az országot. Mi elfogadtuk a segítséget azzal a feltétellel, hogy egyszer őket is elzavarjuk. Legalábbis Petőfi így gondolta. Valójában szépen lassan akartunk elszakadni. Mint most is. Nem szabadulni akarunk a Nyugattól, hanem azt akarjuk csinálni, ami nekünk jó. Szabadságharcként van ez előadva, mi a függetlenségünket akarjuk vissza. Nem hajbókoló szocikat akarunk, nem irániakkal lepaktáló Jobbikot szeretnénk, hanem egy európai, független államot, aki dönthet a sorsa felől, aki üzletelhet az oroszokkal, koreaiakkal, arabokkal. Mint ezt teszi minden más nép. Ha ez zavar valakit, akkor nem demokrata és nem kapitalista. S igen ha ehhez az kell, hogy összeveszünk Obamával, Sorossal, kit érdekel. Mi a magunk érdekeiért harcolunk, nem azért hogy Obama nyugodtan aludjon.

metalbobby 2014.10.24. 12:21:37

@maxval a bircaman: "Jó volna észrevenni már, hogy Orbán Viktor Magyarország alászállott megmentője, aki tiszta árja nemzettestével megvédi a világot a démoni jóléttől, a pénz hatalmától és az ördögi tudás támadásaitól. Csak a libsik hiszik, hogy kell ide iskoláztatás meg bankszámtan, pedig elég a hittan is."
Remélem ezt nem komolyan gondoltad.Ez csak keresztény útopia.

csak egy néző 2014.10.24. 12:21:46

Ezek a lények vajon mi alapján döntötték el, hogy kire szavazzanak?

indavideo.hu/video/Legyen_tanc_Dontottem

Exploiter 2014.10.24. 12:42:56

@fran7:

Már csak meg kéne határozni, hogy szerinted mi a mi érdekünk.

Üzletelni lehet úgy is bárkivel, hogy közben nem szopatunk szét mindenkit, akit érünk, beleértve a saját szaros agyhalott lakosságunkat is.

zorki 2014.10.24. 12:43:17

"Ez Orbán hatalmának második lélektani alapja."
Ehhez hozzátenném, hogyan elmúlt kétszáz évben országunk gazdaságilag legsikeresebb időszaka a kiegyezés utáni korszak volt. De még a gazdasági siker sem tette össznemzeti szinten elfogadottá a kiegyezés tényét. Ma meg gazdasági sikerek sincsenek.

Ami a poszt következtetéseit illeti azzal maximálisan egyet lehet érteni.
Azonban itt nagy bajt látok az önkormányzatiság korlátozása, a civilkezdeményezések visszaszorítása és a szakmai, munkavállalói, munkaadói önszerveződések hiánya miatt.
Emiatt akár tartósan is visszafelé menetelhetünk.

ParaZita2 2014.10.24. 12:52:24

Remek írás! Respect...

picit másként: ov egy szektavezér, másfél millió fundamentalista fanatikus pedig csurgó nyállal, szem-lehunyva, "walking dead"-ként vonul amerre rendelték...

Ambiorix 2014.10.24. 13:09:32

@ParaZita2:
Igen, ez a ti szocproblémátok ott ballib oldalon: az önreflexióra való totális képtelenség. Veletek semmi gond nincs, úgyhogy aki nem balra szavaz, az nyilvánvalóan csak elmebeteg lehet, mi?! :)

Ambiorix 2014.10.24. 13:09:47

@fran7:
Várjál már egy percet, te töriprofesszor, mert most kicsit elvesztettem a fonalat. Ha Szapoyai Károlyt hagyta cserben, akkor viszont ki volt az a Lajos, aki a Csele patakba fulladt? Valami trónbitorló, vagy mi? :D

fran7 2014.10.24. 13:35:18

@ParaZita2: Azzal nem lenne gond, hogy te mint balos szavazó így gondolod. Amúgy igen, mert elég nehéz vitatkozni és meggyőzni azt, akiről ezt gondolod. Így meg sem próbálod. Moindjuk ezzel magad is minősíted. A baj, hogy a balos vezetők véleményvezérek is így gondolják. Nem akarják meggyőzni a maguk igazáról a jobbosokat. Nem próbálnak úgy érvelni, hogy én azt mondjam. Van benne valami, van benne rendszer, talán még lehet ebből valami jó. Nem a balosok szavazzanak rám, mert balos vagyok. Ugyan munkásemberrel évek őta nem találkoztam. Internacionalista vagyok, de azért titokban én is cigányozom Viktort, meg rosszat gondolok Suchmann Tamásról.. Így nem lehet politikát csinálni. S a nép ugyan buta, de ennyi esze mégis van.

Pan Modry 2014.10.24. 13:35:39

@fran7:

Nem, te max Orban Viktor es sleppje erdekeiert harcolsz es te fizeted az arat.

Ha Orban annyira az orszag javat akarna, akkor mar reg szetcsapott volna a korrupt NAV-ban.

fran7 2014.10.24. 13:35:51

@Ambiorix: Igazad van. Most hallottam egy beszélgetést Mohácsról, jelentőségéről. Ott mondtéák el, hogy már 1521-re eldőlt a sorsunk. A lengyelek békésen akartak egyezkedni a törökkel, a velenceiek a tengeren akarták megvívni a döntő csatát, az osztrákok is arrafelé összpontosították a hadseregüket. Így egyedül maradtunk. Mint Horn Gyuszi és Szanyi kapitány. Csak az volt a kérdés, mikor jön a mindent eldöntő csapás. Szapolyai már ezutánra koncentrált. Nem Lajost akarta cserben hagyni. Hanem meg akart őrizni egy hadsereget, amivel valamennyire védekezni lehetett Mohács után is.

fran7 2014.10.24. 13:36:03

@Exploiter: Vegyük a paksi sztorit. Medgyesi elintézte, hogy a Siemens hozzányúljon Pakshoz. Majdnem felrobbant az erőmű. Az oroszok valahogy rendbe hozták. Ezek után egyértelmű, hogy az oroszokkal üzletelünk ezen a téren. S ez nem az euroatlanti szerződés felrúgása, meg Magyarország kiárúsítása az oroszoknak. Hanem az egyetlen józan tett. S most gondold végig, mit is olvastál erről. Vagy a gyümölcstermelésünk Oroszország felé írányítása is ilyen. Nem üzletelünk az oroszokkal jobban, mint a szlovákok és csehek.
Viktor beszél a keleti nyitásról. Érdkes módon ott fogadják a legmagasabb szinten, Kínában, míg az USÁ-ban nem. Biztos csak az ő hibája. Miközben épp szigorítani akarják a külföldi kormányok, cégek lobbierejét Washingtonban. Ezer dollárért leülhetsz Obamával vacsorázni. Magyarország vezetője nem teheti meg. Biztos csak Viktor a hibás.
Én egyetlen kérdést szoktam feltenni. Megértem, hogy Viktort a Nyugat nem kedveli. Akkor Gyurcsány, hogy fért bele az elvárásaikba? Nép nélküli 56-os megemlékezéssel.Megértem, hogy Nyugatnak van egy elvárási szintje a magyar miniszterelnökkel kapcsolatban. Joguk van hozzá. Csak Gyurcsány, Bajnai miképp felelt meg az elvárásoknak?
Vanm amit nem értenek sokan. Több politikai elitmentalitás van Magyarországon. Van a kuruc hozzáállás, a szabadságharcos. Van a behódolós dunántúli habsburg párti, nyugatos hozzáállás. S van az erdélyi, furfangos, Bethlen és a többiek, akiknek egyszerre kellett jóba lenni a Portával, a Habsburg udvarral és távoltartani az oroszokat. Mindezt egy multikulturális társadalomban. Ez a harmadik működhetne ma is, csak valahogy nincs meg hozzá az emberünk. Horthynak volt ilyen embere Bethlen személyében. Viktornak nincs vagy nem engedi oda. Martonyi lehetett volna ilyen, csak őmögé nem állt senki.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.10.24. 13:55:35

@metalbobby:

Ezt nem én írtam, hanem egyik hívem, aki utánoz.

kertesz 2014.10.24. 14:02:31

"A magyar nacionalista történeti gondolkodás" a kulcsa mindennek- szerintem.

Míg az összes nép átment egy nacionalista érési folyamaton, amelyik a 17. századtól kezdve erősödött (kezdve Angliával és Hollandiával, folytatódva Franciaországgal, és még később a régiónkkal) és a 19. században tetőzött, a magyar nép nem.

Az álláspontom szerint, bármelyik népet nézzük Európában, volt egy "népi ébredési mozgalom" amire rá tudott ülni a modern nacionalizmus. Kivéve- találhattok egyet- Magyarországot.

Európában etnicista nacionalizmusok alakultak ki- vérségi kötelékekből eredeztetve a nemzeti érzést, jobb fogalom híjján ezeket "törzsi nemzeteknek" nevezném.

Magyarországon a történelmünk miatt ilyen nem alakulhatott ki. Az etnikai magyarság, amelyik hont foglalt, már a középkor elején is annyit keveredett, hogy csak az "államtudat" élt, mint "Magyarország". Jobb híjján "politikai nemzetnek" nevezem.

Namostakkor. A törzsi nemzeteken belül bármilyen politikai hitvallással is rendelkezzen valaki, ahhoz a nemzethez tartozik, még akkor is, ha a nyelvét, vagy egyéb identitását elveszti. Gondoljatok a kivándorolt görögökre, írekre, örményekre. Hiába beszélnek más nyelven, hiába van más kultúrájuk, örménynek, görögnek, írnek tartják magukat. A "törzs" részei.

A politikai nemzet más. Ott hinned kell valamiben. USA politikai nemzeti hitvallása: "mi vagyunk a szabadság bajnokai" A néhai Szovjetunió politikai nemzeti hitvallása: Mi vagyunk a nemzetközi proletárok védelmezői"
Az 56 utáni kommunista Magyarország politikai nemzeti hitvallása "Aki nincs ellenünk az velünk van, éljünk jól, a többi nem számít"
A régi-új Magyarország politikai nemzeti hitvallása: "Mi vagyunk a Nyugat védőbástyái, a kereszténység védelmezői, az ügyeskedők, akik mindig talpra állnak, 48, 56 vesztes hősei és így tovább"

Vagyis, a politikai nemzeteknél a nemzeti hovatartozás hit kérdése. És hitet nem érdemes feszegetni, vagy van valakinek, vagy nincs. Lehet erősebb, lehet gyengébb. E hit nevében még számon is lehet kérni valakit, stb.

A rendszerváltás után óriási ütés érte a magyarságtudatot, mint hitet. A kommunista- kissé hamiskás, félős, gyáva magyarsághit-eltűnt, és egy erős, affirmatív politikai magyarsághit kezdett éledezni, amibe egyre erősebben vegyült egy etnicista szál. A MDF-MIÉP-Jobbik egyre erősebben jelenítette meg az etnicista vonalat. A Fidesz, kb. 1996-tól egyre nagyobb erőre kapva a politikai, affirmatív, magabiztos magyarságtudatot viszi.

Miért indult be ez az etnicista szál, amikor századokon át jól megvoltunk a magunk politikai magyarságtudatával?

A körülöttünk látható példák miatt. A Kárpát-medencében a körülöttünk lakók, akik területeket szakítottak ki maguknak a történelmi Magyarországból, mind etnikai "törzsi" nemzetek.

Vagyis a magyar etnicista vonal követői azt látják, hogy jó 100 éve az etnicista "törzsi" nemzetek sikeresebbek a régióban. (Nem is csodálkozom a következtetésükön, de erre majd máskor térek ki)

És a Jobbik ezért sikeres,és egyre sikeresebb, mert etncista "törzsi" nacionalizmust hirdet. Rovásírásos helységnévtáblák. Kurultáj. Rovásírásos ábécéskönyv és így tovább.

A Fidesz, viszont jól érzi, az etnicista magyarságtudat csak egy részét fedi le a jelenleg magyarul beszélők közösségének. Szélesebbet merítenek annál.

Aki olvasta a kötcsei beszédet, megértheti, hogy a Fidesz középre helyezkedik, a statisztikai normál eloszlás púpja alá. Érzik, hogy a régi, kádári magyarságtudat kikopik, és képviselői kihalnak, vagy egymást maró kis pártocskákba szerveződnek.

Felismerték, hogy mindig lesznek olyanok, akiknek a (politikai) magyarságtudata gyenge (="balliberálisak") és mindig lesznek olyanok, akiket a politikai magyarságtudat nem elégít ki, és etnicisták (="nácik"). Jó manőverezéssel ezek közé definiálva magát, minden választási manipuláció nélkül elérheti a sorozatos választási győzelmeket.

A politikai nemzetfogalomhoz mindik kell egy ügy, egy eszme. És ahol kikristályosodott ügyek vannak, oda vezér is kerül, ha értitek, hogy mondom...

Diszklémer: A magyar nemzettudat politikai értelmezését tartom optimálisnak, de nincs ellenemre az etnicizmus sem, ha nem támad másokat.
Gazdasági, társadalomfelfogási értelemben liberálisnak tartom magam.
Vagyis nemzeti liberálisként gondolkodom.

fran7 2014.10.24. 14:02:39

@Pan Modry: Ezt már néhányszor megénekeltem. A legnagyobb hanguavar azon Fideszes terv ellen volt, mikor Adórendőrséget akrtak felállítani 1998-ban. Mikor rájöttek miért ez a nagy ellenállás, akkor felhagytak vele. Amúgy az, ami most kiugrott az étolaj áfacsalásával kezdődött. Mikor Magyarország beállított az EU-hoz, hogy szeretnénk valamit kezdeni a cukorhoz, liszthez kapcsolódó több tízmilliárdos adócsalással, akkor azt mondták túl régi a probléma nem lehet rajta változtatni. Szerinted adócsalásról van most szó. Az Uniót ezért nem kedvelem. Ne csalj adót mondják. Mikor tennél valamit ellene. Akkor azt mondják nem, ezt nem teheted. Szerinted az EU valóban magyar érdekeket néz vagy az adócsalók már rég megvették? Mindannyian tudjuk hogy Viktorék sem akarták nagyon megszüntetni ezt az adócsalást, de ebben partnerük az EU.

Kandaláber 2014.10.24. 14:09:12

Valaki meslhetne arrol, hogz ugynevezett jobb es bal oldallal, mindket felnel halomban kommunista aktivistak es (szellemi) leszarmazottaik, egy soha alapjaiban meg nem reformalt titkosszolgalatokkal, kommunista ugynokhalozatokkal es tisztekkel, hogy ezekkel mitol olyan nagy politikai pluralizmus Magyarorszagon, es igy a demokracia.

balos, jobbos = mas tabor, azonban - hasamra utok, auuuu - 60-80%-kban azonos politika.

milyen az a "demokracia", amely nem az egy fore eso GDP es a lakossag boldogulasanak sikeressegere hegyezi ki a valasztasi rendszert?

fran7 2014.10.24. 14:19:34

@Kandaláber: A balos, eszmei alapon kommunista, sosem szakított sem tetteiben szavaiban valójában a kommunizmussal.. A jobbosoknak a tanult viselkedési mintájuk és hatalmi technikájuk kommunista, eszméik vágyaik jobbosak. Így tudod megkülönböztetni őket. Jobbikos, akit soha nem vesznek be a buliba.
Amúgy a politikát nem a GDP határozza meg, mert akkor Viktornak igaza lenne és le kellene utánoznunk Szingapúrt és Dél-Koreát. Esetleg Kínát, Indiát. Mert az USÁ-t nem tudjuk. Ők mindig is gazdagok voltak.

bulista 2014.10.24. 14:36:08

@maxval a bircaman: Nemá birka, egész Bulgáriában nincs egy pszichiáter?????????????

KUHULIN 2014.10.24. 14:36:35

Milyen érdekes, hogy amikor a zsidók (is) kormányon voltak, nem voltak ennyire okosak. Persze nem azt mondom, hogy a fideSS nincs tele zsidó tanácsadókkal...

Netuddki. 2014.10.24. 14:53:18

@Csehszlovák Kém: Szerintem már ezen a blogon is kifejtettem régebben, hogy sajnos a legfontosabb tényező ebben az egészben a 40 év cucializmus. Ez volt az amelyik kinevelt egy olyan generációt amelyik gyakorlatilag a kibekkelésre, túlélésre játszott, mindezt egy jó adag megalkuvással megspékelve.

40 év alatt akkora trauma érte ezt a nemzetet, hogy szerintem gyámság alá kellett volna helyezni amíg a demokrácia alapjai, az önérzet, az erkölcs megerősödnek, nem pedig bedobni a vadkapitalizmusba. Gyakorlatilag a rendszerlopás óta ezt használták ki a pártok. Amit az orbán fejlesztett tökélyre.
Tudod ez az az eset amikor a melóhelyen a fejjel alacsonyabb és 30kg-al könnyebb főnök ok nélkül leordítja a fejedet, pofánbasz, te meg a helyett, hogy a földre küldenéd, vagy minimum leperelnéd a gatyáját is, lehajtod a fejedet és elkullogsz. Mert félted az állásod, fizetni kell a csekkeket, meg amúgy megszoktad, hogy megaláznak.
Ez az orbán rezsim, és ebből építkezik. Körülbelül 20% lehet a támogatottsága a választók körében, és mint gyűjtőpárt ebbe a 20%-ba gyűlik össze az ország szemete. Elég csak a fideszdrukker trollokat megnézni itt a blogokon.

Persze akármeddig az orbán se mehet el, és ezzel ő is tisztában van. Ezért is választotta a lassú tűzön főlő béka taktikáját. Szép lassan nyesegeti itt vissza ami még mutatóba a demokráciából megmaradt.
Ennek legjobb bizonyítéka a mára már csak "köz"-nek csúfolt média. nem részletezem, elég pár ütközőt meghallgatni ami a Kossuthon megy minden nap fél 1-től. A kitiltási botrányról is úgy kussolnak mint szar a füben.

Mi lenne a megoldás? nem tudom. Gondolom az orbánt senki nem akarja nekünk "kilőni". Szóval csak magunkra számíthatunk Sajnos mindenki félti a kis vagyonkáját, vagy amit annak gondol, és annyira megint a kibekkelésre helyezkedett, hogy nagyon nehéz lesz váltani. A már leszerepelt megélhetési "politikus" réteg meg szóba se jöhet...

netnepper 2014.10.24. 15:09:28

Lézerdzsonit most már jó eséllyel egy szállodában valamilyen baleset fogja érni egy ny.európai kufircolós túra alatt.
A kocsija GPS koordinátái pedig alighanem már egy predátor drón vezérlő programját gyarapítják.
A vizsgálat majd megállapítja, hogy drog túladagolás végzett vele, vagy a lambó motoros audival nem megfelelően válaszotta meg a kanyarvételi sebességet.
Viktorral és vidám baráti körével pedig egy azeri katonai repülőtéren landol majd a menekülésre felkészített kormánygép.
És többet nem hallunk róluk...

siger 2014.10.24. 15:29:02

@Exploiter: tényleg úgy néz ki hogy az ország többsége ezek szerint vak, és rosszul gondolkodik? A baj az hogy nem merek visszanézni a komcsik és libek cselekedeteire - és nem is akarok - ha lehet akkor soha.Végig kell nézni a történelmet igaz és valós szemüveggel és a konkrétumok foghatóak lesznek.

bontottcsirke 2014.10.24. 15:29:16

Uralkodni? Baszki már az Árpád-ház után sem tudtak magyart ültetni a trónra, mert tele volt az ország önző hülyével. Max. HUnyadi törte ezt meg, őt meg megmérgezték, nehogy létrejöjjön valami jó is.

Már a 20. század fordulójától léptek le értelmes emberek ebből az országból ezért tartunk itt.

áasdklfjáasn 2014.10.24. 16:33:35

@fran7:
"nem Szapolyai hagyta cserben Károlyt"
Melyik Károlyt? A Lajcsit vagy a Szulejmánt?
"Érdkes módon ott fogadják a legmagasabb szinten, Kínában, míg az USÁ-ban nem."
Tudod, nyugaton szalonképtelen tahóval nem tárgyalnak. Keleten, mivel maguk is azok, igen.

@bontottcsirke:
Már az Árpád ház is alig hordozott magyar géneket, sokkal több volt bennük a német.
Ja, Hunyadi tényleg színmagyar volt. Az apját is csak véletlenül hívták Jan Szibinjannak. Igaz, később Hunyadi János néven verte a törököt.

zorki 2014.10.24. 16:34:23

@kertesz: Rengeteg téves megállapítás, elhibázott következtetés.
Pl. kivándorolt görögöknél, örményeknél és íreknél is a vallás az összetartó erő. Vallásukat csak saját nemzetiségükkel közösen tudják gyakorolni, igaz ez még több más nemzetiségre is. Írek kicsit másképpen tartoznak ebbe a kategóriába, mint a többiek.
A korábbi magyar nacionalizmus semmiképpen sem "csak" politikai. A XIX. században rendi-nyelvi -ennek már sokkal korábbról vannak előzményei-, a XIX. század végén XX. században éledő népi nacionalizmus, 1919 után társult ezekhez a revizionizmus.
Ez utóbbi hatása még ma is pontosan tetten érhető.
Lásd: kettős állampolgárság és/vagy autonómia plussz legújabban EU.
Amíg ezt a hármas kérdést nem tudjuk véglegesen -a leginkább érintettek bevonásával egy irányba mutatóan- lezárni, addig folyamatos konfliktust gerjeszthet.

2014.10.24. 16:34:36

@fran7: "mi magyarok folyton kiszolgáltatottak vagyunk. Lásd Mohács, nem Szapolyai hagyta cserben Károlyt, hanem a lengyelek, a velenceiek, az osztrák császárság"

Ez az, sírjál: ez a magyar nemzeti öntudat alappillére. Talán az akkori magyar főuraknak nem kellett volna 1514-ben kerékbe törni és legyilkolni a saját népét, mert fel mertek lázadni az elnyomás és a nyomor ellen. 12 évvel később, Mohácsnál simán beintettek a hatalomnak: inkább kívánták a török igát, mint a magyar elnyomókat. A történelemről nem csak pofázni kell, hanem meg is kellene érteni.

KUHULIN 2014.10.24. 16:34:42

@netnepper: Neked könyvet kéne írnod! :) Mondjuk pénzt azért ne kérj érte...

siger 2014.10.24. 16:34:51

@Michel Djerzinski: pont most mentjük ami még menthető! Javaslom hogy várd ki a végét.

Ianas 2014.10.24. 17:29:44

@fran7: megvan az, hogy nem építünk atomerőművet, hogy a rezsicsökkentéshez olcsóbban jussunk hozzá az orosz gázhoz?

Netuddki. 2014.10.24. 17:29:59

Azért meg kell hagyni az amcsik jól beletolták az orbánék képét a szopóálarcba. Hogy úgy mondjam a "rögtönzött" demokráciateszten az orbán rezsim csúfosan megbukott. Miért?

Az, hogy előjöttek ezzel a korrupció miatti kitiltással, nyilvánvalóan van mögötte valami komoly dolog is. Ha nem lenne, és az orbán kormány valóban demokratikus, tisztességes kormány lenne akkor még rosszul is elsülhetne az USA felé a dolog. De. Tegyük fel, hogy az USA csak kamukázott. Mit tesz ilyenkor egy becsületes, demokratikus kormány?

Néminemű nyomást tesz a "kitiltottak" felé, hogy fedjék fel kilétüket és azt, hogy mivel "vádolják" őket. Aztán biztosítja nekik, hogy tisztázzák magukat. Ez ilyen egyszerű. Nem? Egy normális, becsületes kormány vezette országban legalábbis. Azt meg nagyon jól tudjuk Magyarországot kik vezetik. Valaki csodálkozik azon ahogy az orbán rezsim viszonyul ehhez a botrányhoz? A legújabb zseniális habonylatyolás: Kitiltás? Most szívattok jenkik? Teccettek volna a III. világháborút kirobbantani '56-ban.

Eh! Tolvajból sose lesz becsületes ember. Még akkor se ha törvényt hoz rá, hogy a lopás nem is bűn... :(

Sword 2014.10.24. 17:30:06

@Taligamajom: Ezzel nagyon egyetértek. Ezt a fekete-fehér gondolkodásmódot látom én is árnyalatok nélkül.

bontottcsirke 2014.10.24. 17:30:12

@áasdklfjáasn: Ühüm igen. Azért szerintem ne sok román tankönyvet lapozgass.

netnepper 2014.10.24. 17:30:17

@KUHULIN: Ja értem, te is azon a gépen leszel. Sok sikert "...és köszi a halakat"...:-)

mortullus 2014.10.24. 17:30:21

@netnepper: álmodik a ballib nyomorúság :)

netnepper 2014.10.24. 18:43:16

@mortullus:
"álmodik a ballib nyomorúság :) "

Nektek talán sajna, de nem a főnökeitek fingják a passzátszelet, legfeljebb csak az látszik rajtuk, hogy anno az iskolában is megbuktak történelemből.
Aki kívül és belül egyaránt túl sok barátot veszít, annak az órája már erősen ketyeg.
És velük együtt a hívek is kussba lesznek taposva.
Ldzsoni barátunk ráadásul egy igencsak gyenge képességű, jellegtelen figura a mostani játszmákban. Ez a fajta kiváltképp nem néz ígéretes jövő elé.:D

Papageno68 2014.10.24. 18:43:27

@Reszet Elek: Már kb. ezren ezerszer megírtuk, és meg fogjuk írni ezt, de mintha az ellenzéki pártok és a mögöttük álló tudományos emberek süketek, vakok, és mondjuk ki hülyék, lennének. Nincs csicskalelkű magyar néplélek, kilóra megvett kisemberek, csak béndzsa, alkalmatlan ellenzék.

DocBulywood 2014.10.24. 18:43:39

Legyen tánc!

... és ezek szavaznak, levegőt vesznek és szaporodnak... :-(

CsekklisztNo.10Reloaded 2014.10.24. 18:43:43

@maxval a bircaman:
Csak csináld sokat: a jezsuiták szerint azzá válunk, akit imádunk

áasdklfjáasn 2014.10.24. 18:43:50

@bontottcsirke:
mek.oszk.hu/00500/00597/html/vs185303.htm

Gondolom, Arany János is román tankönyvekben olvashatta.
Pláne a Rácországban részt, ami nyilván Romániát jelenti.

Talán ha hülye vagy, nem kéne megszólalnod.

korupisti 2014.10.24. 18:44:02

Milyen furcsa neve van a szerzőnek.
Hát igen csak a mucsaiak olyan buták,
hogy névvel vállalják a cikküket!
A hiszteroliberális firkászoknak az nem
trendi. Nahát!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.10.24. 19:40:09

@Sztbeni: Hát... amit mostanában csinálnak én már ebben sem vagyok olyan biztos. Pedig a ballibek, ehh...

kertesz 2014.10.25. 00:50:46

@zorki: már az, hogy végigolvastad az agymenésemet, türelmes lelket mutat. Műkedvelően bölcselkedek, így előfordulhatnak hibák :)

Vegyük sorra.
A görög, ír, örmény népeket pont azért hoztam, mert nagyon tiszta példák. "Nemzetegyházaik" vannak. Nagy diaszpóráik vannak, sokan már nem beszélik a nyelvet sem. Ha az elméletem szerint körbenézel, láthatod, hogy a "törzsi nemzetek" majdnem mind nemzetegyházzal rendelkeznek- valószínű, hogy a törzsi nemzettudat fenntartásához ez kell. Kivétel a németek, de még ők is, ha a régi fejedelemségeket veszed egyenként. A legjobb példa a nemzeti egyházra a zsidó vallás. Egyszerre vallás és (törzsi) nemzet.

"A korábbi magyar nacionalizmus semmiképpen sem "csak" politikai" Egyetértek.
A rendi nemzetiség egyáltalán nem etnicista, noha ott bokáztak kacagányban, de az csak díszlet volt. A "népi" nacionalizmus, az igen. De szerintem soha nem volt hangsúlyos, és 1920 után is a magyar nácizmus nagyon erős sváb vonallal rendelkezett- vagyis tiszta magyar vérvonalú nacionalizmus nem volt. Nem lehetett. Pont ezért tartom nagyon viccesnek a rovásírásos helységnévtáblákat. Budakeszin van már?

A revizionizmust jó, hogy említed. Tökéletes példája annak, hogy egy jogos politikai törekvést hogyan lehet náci szarral bekenni. Külön tanulmányt érne meg a törzsi körüllakó nemzetek vs. új magyar születő etnicizmus viszonya. Egyértelmű, hogy a jogos magyar törekvéseket folyamatosan igyekeztek a nagyhatalmaknál besározni a románok, csehek, szerbek, mondván hogy a régi elnyomóik ki akarják nyírni őket.

A kettős állampolgárság és/vagy autonómia, EU kérdéséhez:

A körüllakó törzsi nemzetek nemzeti ébredésének egy jól használható eszköze volt (és ma is az) a magyargyűlölet. A legélesebben pont a fiatal Szlovákiában lehet érzékelni, hogy a nemzeti identitás építésének ma is eszköze.A legjobb tünete a szlovák állampolgárság mizéria.

A rossz hír az, hogy ez addig meglesz, amíg egyetlen magyar létezik az utódállamok területén. A még rosszabb az, hogy utána is. A magyar állam léte önmagában paranoiássá teszi a körüllakó törzsi nemzeteket.
A jó hír viszont számunkra az, hogy amíg magyar állam van(=politikai nemzet otthona) addig újra is lehet majd építeni a magyar közösségeket akkor is, ha eltűnnek a körüllakó törzsi nemzetek jelenlegi területéről.

Hogy a megjegyzésedre válaszoljak, a végleges megoldás az, ha a magyarság, az államával együtt eltűnik a Földről. De ezt ugye te sem akarod... :)))

Vagyis ezekkel a konfliktusokkal együtt kell élnünk, sőt, eszközként kell használnunk.

A kettős állampolgárság megadása pont szép példa erre. Igaz, hogy kicsapta a biztosítékot a szlovákoknál, de a szerbek és románok hallgattak. Azért, mert ugyanolyan helyzetben vannak, mint mi, Koszovó, Bosznia és Moldova miatt.
Szóval megfelelő időzítéssel kezelni lehet a "törzsieket".

manager2008 2014.10.25. 00:51:33

@fran7: Érintett vagyok családilag az ügyben ezért utánanéztem a hadművészeti és harcászati vonatkozásainak. Gyakorlatilag értelmetlen volt a csatát elvállalni, mert a csata vesztés biztos volt. A török hadsereg korszerűnek számított, jó tüzérség, fejlett gyalogság, sokkal gyorsabb lovak (arab), és jobb vezetés, + még nagyobb létszám, jobb logisztika stb. Nálunk minden elmaradva. Esély = nulla.

torró 2014.10.25. 00:51:42

@ParaZita2:
Ezt hívják deformált gondolkodásnak. Sőt, továbbmegyek, matematikai elmélkedésnek , téves egyenleg levezetéssel. Mennyien szavaztak "ov szektavezérre"? No. És mennyien a, mindegy melyik, ellenzékre? És mennyin maradtak távol? Ezt százezerszer kitárgyaltuk. Az otthon maradó is szavazott. Részben mert nem érdekli már ez a cirkusz, részben meg megfelel neki az általa képzelt végeredmény. Akkor számolj újra te kis matekzseni.
Egyébként " kertész" megállapításai Egész helyénvalóak.

2014.10.25. 00:51:49

@Barát Csaba: Az majd elválik, ha a húsosfazék közelébe jutnak.

2014.10.25. 00:51:57

@Reszet Elek: Azt hiszem, fején találtad a szeget. Csakis egy erős és hiteles ellenzék lehetne az a fék, ami a mostani böszmeségektől visszatartaná a kormánypártot, mert az ember már csak ilyen. Gyarló, aki addig megy el, ameddig engedik a körülmények.

2014.10.25. 00:52:04

@maxval a bircaman: Ha erre szarkazmusként tekintek, akkor csak gratulálhatok a pontos diagnózishoz.

Egyallampolgar 2014.10.25. 11:25:18

Igen pontos írás ez köszönöm én is. Záró poénként a hat lépcsős lélektani leírást a nacionalista kommentelők itt is megerősítik.

Egyallampolgar 2014.10.25. 11:25:36

@kertesz:
" A legélesebben pont a fiatal Szlovákiában lehet érzékelni, hogy a nemzeti identitás építésének ma is eszköze.A legjobb tünete a szlovák állampolgárság mizéria."

Baromság. Csak a csürhe gyűlölködik minden országban. Az eseteket pedig a másik csürhében ver újabb szalonképtelen reakciókat. Az értelmes embereknek már rég kiszálltak a nemzeti hisztikből. Ezért választotta a szlovákiai magyarok többsége a HID-at.

Persze a nacionalista csürhének nincs más gumicsontja saját nyomorában csak a nacionalista hisztizés. Vélt vagy ősrégi sérelmeken. Ők menthetetlenek.

fran7 2014.10.25. 11:25:42

@manager2008: Ami elemzést hallottam a csatáról, azt mondta, hogy egy apró esély lett volna. Nekirontani a törököknek, míg csak annyian vannak, mint mi és annyira megverni őket, hogy menekülésükkel a még felvonulóban levő sereget ezzel összezavarjuk. Míg egyenlő volt az arány, addig egyenlő volt a csata, de a törökök csak jöttek, csak jöttek.
Ami miatt beleálltunk a cstába az lehetett, hogy féltették a földjeiket a főurak és nem akarták, hogy végigrabolják a törökök.

Menekülés Mutyisztánból (törölt) 2014.10.25. 11:25:54

akolmeleg
ez az egy oka van
emiatt maradhatott fenn a Kádár-rendszer is
se Kádár se Orbán nem lépett olyan mértékben senkinek a tyúkszemére, hogy az forradalmat okozott volna
Orbán az új Kádár

bővebben: a magyarok rájöttek, hogy mindenki lop, aki a fazék közelébe kerül, akkor meg már tök mindegy, hogy ki van a fazék közelében, ők úgyse kapnak belőle

emellett Orbán a legjobb politikus a rendszerváltás óta
szar államférfi és finoman szólva is silány ember szerintem, de politikusnak kiváló
az ellenzékben nincsen senki, aki hozzá fogható lenne
emellett a Fidesz már átszőtte az egész társadalmat, minden szinten ott van, egyház, iskola, munkahelyek
minden iparágban, szférában nyomot hagyott a kormány és becsatornázta a jövedelmeket
Orbán egy olyan rendszert épített ki, aminél már nem elég, ha leváltják őt magát, az egész ország átállt Fidesz üzemmódba, már túl sok embernek nem érdeke a változás, mert a megélhetésük függ a kormánypárttól
ide értem a közmunkásokat is

emellett a nyitott határok is hozzájárulnak ahhoz, hogy Orbán marad még sokáig a miniszterelnök
ha zárva lennének a határok, akkor hamar kiborulna a bili, így viszont a sok elégedetlenkedő elhagyhatja az országot, mehet nyugatra
a biztonsági szelep a kivándorlás, akinek nem tetszik, az elmegy és nem szavaz
aki marad az meg beletörődik

emellett nyugatról jött annyi tőke, befektetés, hogy még életben van a gazdaság, vannak munkahelyek, jön uniós pénz, anélkül semmi fejlesztés nem lenne

a nyugati határ nyitva van, az elégedetlenek, az európai értékekre vágyók elmennek, nem döntik meg a rendszert, az uniós pénzek meg fenntartják az Orbán-rendszert még egy darabig

originalqszi 2014.10.25. 11:26:28

Csehszlovák Kém??? Hmmm, én magamban azért más nevet adnék:DDD

originalqszi 2014.10.25. 11:26:48

Ahogy többen is írták a ballib nem nyugszik bele megsemmisítő vereségébe:(((
A cikkben a bele nem nyugvást a következő kiragadások bizonyítják:
- kormányt támogató magyar nacionalisták
- a magyarok nagy többsége itt már nem hisz el semmit
- Vegyük már észre az isten szerelmére, hogy a hatalmon lévők pont erre a tehetetlenségre bazíroznak!
- a polgárnak gyakorlatilag kötelessége saját kormányát kritizálni
NEM KÖTELESSÉGE!!! fŐLEG HA JÓL ÉRZI MAGÁT KORMÁNYA VEUETÉSE ALATT!!!
HAJRÁ ORBÁN VIKTOR!!!!

Balt 2014.10.25. 11:27:51

@kertesz: Komlyan mondom, ez briliáns, tanítani kéne. A +rossz hír" vs. "jó hír" között ugyan érzek némi ellentmondást (ha az utolsó határon túli magyar is asszimilálódik, miből, mivégre tudnánk újraértelmezni a Kárpát-Medence - jujj, már ez is irredentizmus? - centrumába gravitáló "politikai nemzetet"?), de talán csak látszólagos. A törekvésnek mindenesetre nemzeti minimumnak kell(ene) lennie.

Jut eszembe: érdemes megnézni pl. (ottani kurzustól függetlenül!) szlovák-magyar, szerb-magyar viszonylatban a "merjünk kicsik lenni" és a jelen (amúgy más irányokban nem túl dicső) külpolitikáját:
www.bumm.sk/44438/radicova-maris-jobb-a-szlovak-magyar-viszony.html
index.hu/kulfold/2013/04/09/szlovak_kulugyminiszter_javul_a_ket_orszag_kapcsolata
444.hu/2013/06/25/nagyot-bekul-ader-szerbiaban
stb.

Balt 2014.10.25. 11:28:14

@fran7: "Vegyük a paksi sztorit. Medgyesi elintézte, hogy a Siemens hozzányúljon Pakshoz. Majdnem felrobbant az erőmű."

Bocs, de ez így hülyeség. Szó sem volt robbanásról, nemigen lehet Medgyessy nyakába varrni (noha tényszerűen a kormányzása idején történt a baleset, direkte nyilvánvalóan semmi köze hozzá), a Siemens részben igaz.

Annyi történt, hogy az orosz technológiai utasításokat megszegve csak vegyszeres úton tisztították a hőcserélőket (évek óta), ami így elszennyezte magnetit-lerkódásokkal a prímerkört, jellemzően a legmelegebb pontját, a fűtőelemeket. Ezt a korábbi pár fűtőelem tisztítására alkalmas tartály helyett nagyobb adagokban akarták tisztítani, ehhez adtak megbízást (közbeszerzés...?) az Areva-Siemens konzorciumnak.

A kritikus tömeg abban a konfigurációban nem volt meg a láncreakcióhoz, "bomba" emlegetése felesleges pánikkeltés.

Részletesen:
epa.oszk.hu/00300/00342/00162/szatmary0308.html

Az jogos észrevétel, hogy ebből kifolyólag a nevezett cégek renoméja megkophatott Pakson...

Balt 2014.10.25. 11:28:23

@fran7: Alapvetően igazad lehet, de Mohácson nem volt eleve elrendelve a vereségünk a korábbi Dózsa-féle parasztlázadás és a túlerő ellenére sem, sőt: a rosszul megválasztott hely, a kritikus pillanatok szülte rossz döntések ellenére eleinte nekünk állt a zászló.

Ettől persze még a törökök újra és újra próbálkoztak volna, és ha nem Mohácsnál, akkor máshol biztos sikert érnek el előbb-utóbb.

Balt 2014.10.25. 11:28:28

@brumeszkosz: Nyilván minimálbéres vagy.

nu pagagyí 2014.10.25. 11:28:45

A modern nemzet a polgárok egyenlőségének tudatán, az egyének szabadságán és a közös kultúrán alapul. A Fidesz kormányzása mindhárom elvvel szembe megy. Azért teheti ezt meg, mert Magyarország történetében nem volt olyan fordulópont, amely ezen eszmék jegyében tartós sikereket tudott volna felmutatni, egyszer és mindenkorra szalonképtelenné téve az egyenlőtlenség fenntartásából nyerészkedő rétegeket. Mindig újra és újra visszatérnek a feudális viszonyok, az urak és szolgák világa, a kettős kultúra, a nemzetrontó ideológiák. Nálunk a nemzet csak az "urakat" jelenti, a szolgák pedig a "nép". Az "urak" fő tevékenysége, hogy áthatolhatatlan falat építsen maga és a nép közé, amelyen belül a magafajták kényelmes luxusban élhetik fel a tudatlanságban tartott nép gürcölésének eredményét.

siger 2014.10.25. 13:43:16

Kétség kívül az országnak a legnagyobb károkozást /erkölcsi-morális-gazdasági.../ a ballib okozza. Ezek még ellenzéknek sem jók, értékrendjük meg nincs. Tiszta gáz ez a társaság. A lib.globalogazdi diktálja az érdekeit, ez a szerencsétlen komcsi csapat meg végrehajtja, mert ha kell az anyját is eladja. Attól függ milyen szél fúj, arra megy. Se erkölcs, se morál, se isten. Csináltak már annyi kárt az elmúlt 50 évben hogy már csak becsületből is, legalább 50 évig csöndben kellene maradniuk. De nem megy mert a HATALOM NEM AZ ÖVÜKÉ!!!

fran7 2014.10.25. 13:43:32

@nu pagagyí: Feltéve, de nem megengedve, hogy igazad van. Egy kérdést tennék fel. Melyik pontod nem volt igaz arra, amit a szoclib kormányzás produkált.
Volt valós egyenlőség? Volt-e az egyéneknek szabadsága? Követelhettél például újraszámolást, vagy bármi olyasmit, ami az egyéni szabadsághoz kellett. Volt-e közös kultúra? Alföldi, Konrád, Nádas nem a magyar kultúrához tartozott. Amit az irodalom , színház, mozi területén műveltek azzal szemben a távolmaradással tüntetett a magyar nép.
Azt gondolom az általad említett téren az egyén szabadsága az, ahol nincs óriási hátrányban a baloldal. Épp ezért ezt a fene nagy síránkozást csak abból a szempontból értem meg, hogy nem jó érzés a csalán rosszabbik felére kerülni.

élhetetlen 2014.10.25. 15:38:23

@maxval a bircaman: maxval a bircaman, most megzavartál. Volt a gondolkodni próbáló, volt a gondolkodó, ma már találkoztam valami elmélkező, vagy filozofáló bircával is. Melyikőtök a homofób? Vagy ugyanazok vagytok?

élhetetlen 2014.10.25. 15:38:31

@metalbobby: Maxról.„Remélem ezt nem komolyan gondoltad”. Én most komolyan vettem, hogy ez, ilyen töményen már irónia részéről. Még meg is dicsértem. De hülye vagyok!

élhetetlen 2014.10.25. 15:38:41

@maxval a bircaman: Tudom, hogy ez Téged nem érdekel, de ezért a bejegyzésedért megbocsátok párat a régebbiek közül.(na, nem sokat).

mi vok én 2014.10.26. 10:35:04

:-) Milyen érdekes ellenkező hozzászólások mi itt az igazi gond? Az értékrendszerek megbicsaklása szinte mind a két oldalon.. Haza család, Érték Hatalom mindenek felett, szolga szellem. A gond az hogy egyesíthető a RÁCIÓ és a LELKÜLET ha ennek a fényében nézed a leírtakat azonnal rájövünk, hogy mi az alapja, szemszöge. Tehát becsületes hazáját szertő garnitúrának nincs esélye. Ezért mindig az áruló "nemzetközi" bagázs és a "hitet" szajkózó banda a választék egyenlőre.Magam a királyságot tűzzel vassal oldalon vagyok, mert ebből soha nem jövünk ki! .. de kivel,....

mi vok én 2014.10.26. 10:36:34

Most találtam az írásom után tökéletesen látja én is ezt mondom...
----------------------------- "Taligamajom 2014.10.24. 11:21:37
Mondanék még egy alappillért ami itt a hozzászolásokból rögtön kiderül:

A dualitástudat fenntartása. Van jobb és a bal. A jobb oldal se jó, de nincs jobb. Mindent, csak a baloldalt ne, igy marad a jobb...
A tökagyú magyar ember nem képes kilépni a kettősség tudatállapotából, ahol az egyik barát, a másik ellenség. Ezen kivül nincs semmi. Nem is lehet. Az egónak kell az ellenségkép, igy tartja fenn a saját létezését. De ez egy degradált tudat, ahol azt hiszem hogy csak valaki kárára létezhetek én."

kertesz 2014.10.26. 19:22:26

@Egyallampolgar:
Bocsika, keveset markolsz. Nem az egyes szlovákokra gondolok. Kiváló szlovák barátom* is van, semmi gond.

A szlovákságra, mint nemzetre- mint "törzsi" nemzetre értem. És fenntartom, hogy a szlovák nemzeti érzés egyik fő táplálója a hivatalos, doktrínaszerű magyargyűlölet/lesajnálás/kirekesztés/felette érzett felsőbbrendűség, értelmezd ahogy szeretnéd.

Folyamatosan érzékelhető a kiszorítósdi a magyarság kárára. (Érthető, az angolok, franciák stb. mind eljátszották a maguk kiszorítósdiját, a maguk nemzetformálódásának idején, sőt, mi magunk is eljátszottuk ezt).

A fájdalmas, hogy ez most zajlik, a szemünk előtt, és érzékeljük- mármint azok, akiknek ez fontos. Cirill Metód, Szvatopluk szobrok és ilyenek. Wolfgang Kempelen, Paul Chinezu, Matei Corvin, Matvej Cakovec, folytasd a sort szabadon.

A körülöttünk élő törzsi nemzetek a magyar politikai nemzet területükre eső múltjából nagyon kreatívan tudnak mazsolázni. :)

(*)Amikor valahogy szóbakerült a Nagyszombati Egyetem, elkerekedett a szeme. Mit kerestek ott a magyarok. Kiderült, semmit nem tudott arról, hogy magyarok határozták meg a vidék képét. Nem feszegettem tovább, többet ér a barátság. :)

kertesz 2014.10.26. 19:22:39

@Balt: Jó a kérdésed.
Arra utaltam, hogy az ezernéhány év alatt folyamatos volt a magyar államiság, és úgy tűnik, ez jelenti a túlélést politikai nemzetünk számára.

Hiába tűnik el a magyarság valahonnan, amíg van (bárhol) magyar állam, addig van remény az újranépesítésre is. Gondolj bele, ha a zsidók megcsinálták, mi is megcsinálhatjuk. Persze, nem kéne ezer évig, vagy meddig várni ezzel, mint ők.
(A hátulütője a folyamatos államiságnak magának az államiságnak a túlértékelése- de ez már messzire vezetne)

Node, vissza a kérdésedre: mi a nemzeti minimumunk? Merthogy én semmire nem jutottam. Mi az, amivel maradéktalanul, előítélet nélkül azonosul minden magyar?

Mertha ez megvan, akkor lehet építkezni, és talán alternatívát kínálni a jelenlegi torz nemzettudatocskák helyett...

concret 2014.10.29. 12:51:47

@fran7: Tudod, az apukám még a 30-as években kezdte az elemi iskolát, és bár messzire jutott az iskolázottságban, mégsem tudott megszabadulni a gyerekkorában a fejébe töltött zagyvalék nemzettudattól.
Te biztosan nem vagy 84 éves, mégis, 65 év múltan pontosan ugyanazokat az agyament, idegesítően ostoba paneleket nyomod, mintha vitéz nagybányai rosszul fűtött népiskolájában ragadt volna Rád a kosz és a "magyarság". Borzasztó.
Sosem fog ez a nemzet fölnőni.
De még csak fölserdülni sem.
süti beállítások módosítása