1205870_1.jpg

Nagy idők tanúi vagyunk, Magyarok ezrei hagyják el Magyarországot minden hónapban, hogy jó hírünk és nyelvünk terjesszék, tanítsák a világban, de a Magyarországra látogató külföldiek sem ússzák meg, hogy titkok és összefüggések mentén megtudják: Magyarnak lenni a legjobb dolog a világon!

Az új év első napjaiban a cseh médiában kapott szárnyra a hír, hogy a budapesti reptéren úgy tudják: a világon mindenki beszél Magyarul. Karel Malý, Új-Zélandon dolgozó cseh állampolgár is egyike azoknak a szerencsétleneknek, akik a globalizmus és a szabad piac messzire vetett hazájától. Idén úgy döntött, hogy még egy lyukat húz a nadrágszíjon és nem közvetlen járattal, hanem többszöri átszállással tervezte meg útját Prágába. Már-már otthon érezhette magát, sikerrel vette a nemzetközi akadályokat, amikor Budapestre érkezett, hogy még utoljára egyszer repülőgépet váltson.

De átadom Karelnek a szót: "Mindent precízen kiszámoltam, megterveztem, menetrend szerint december 31-én, szilveszter napján kora délután Prágába kellett volna érnem, hogy néhány pilzeni mellett megünnepeljem barátaimmal az újévet. Csakhogy éppen Budapesten dugába dőlt minden.  Utolsó gépem felszállását néhányszor elhalasztották, végül Prágába éppen éjfél előtt érkeztem, túlságosan nem tudtam örülni a szilveszternek."

Az Európai Unió szabályozása értelmében a pórul ját utasok az ilyen esetekben jogosultak kártérítése 15 ezer cseh korona értékben. Karel tudott a lehetőségről, de hihetetlen kalandokba keveredett. Végül egy Magyarul írt levelet kapott, ahol angolul csupán egy figyelmeztető mondat szerepelt, miszerint más nyelven nem kommunikálnak és nem is reagálnak az e-mailekre. Karel végül feladta, szerinte a Magyar nyelvű közlemény csak egy a sok trükk közül, amelyet a légitársaság alkalmaz, hogy a törölt vagy később induló járatok miatt keletkező problémák miatt felmerülő kártérítési kötelezettségeiket késleltessék vagy elfelejtsék.

Nem értettem vele egyet, erősen kezdődik az év, jó hírem van a dotoho törzskommentelőinek: Magyarország, úgy tűnik, gazdasági és politikai világhatalom lett. Más okot ugyanis egyelőre nem találok, miért hiszik a budapesti repülőtéren, hogy a Magyar világnyelv. Gondoljunk csak bele, végre minden netes kifejezés Magyarul pörögne, Magyar nyelvű filmek és zenék árasztanák el a világot, a világ első számú káromkodása a "bazmeg!" lenne, és degeszre kereshetnék magukat a Magyar nyelvtanárok is! Örülne a világ is, még egy ilyen csavaros és különleges észjárású nép nem él a Földön, a Magyar nyelv egyszerűsített változatát beszélnék Ázsiától Afrikáig. Végre mindenki átélhetné és megérthetné: milyen különleges dolog Magyarnak lenni!

Minden egyes szóalkotásunkra csodaként gondolna a világ, el tudná mondani a perifériára szorult angol nyelvvel bárki is, mit csinál az ember, aki fázik? Fát gyűjt. A feleség az ember másik fele, a szer-elem, a fél-elem ellentéte: megannyi kis csodát élhet át végre a világon, egyszerre horkanna fel mindenki, hogy vannak, akik választékosabbnak tartják az angolt. Aki így gondolja, annak csak a Magyar szókincse lehet szegényes. Hisz találna olyan angol művet, ami akár csak megközelítené Arany János akármelyik művét?

Természetesen a nyelvvel együtt mindenki átvenné a Magyar mentalitást is, egy csapásra megoldva ezzel a nemzetiségi és egyéb deviáns problémákat, hiszen ki az a bolond, aki cigánybűnöző, zsidó, homokos, antimagyar, olimpiai aranyérem és történelem nélküli szlovák, nácivadász szeretne lenni? Gyűlölet nélkül, csupa móka és kacagás az élet, büszke vagyok, hogy Magyarul figurázhatom ki a kisebbségi jogvédőket is, szeretem ezt a nyelvet, csodálom árnyalatait, nincs még egy ilyen nyelv – bár hármat ismerek ezen kívül – ahol egyetlen történésre legalább öt kifejezés van.

Nagyon szeretek Magyarnak lenni, bár nem tudom, hogy őslakos Magyarok voltak-e a felmenőim, de neveik Magyarok voltak és az egykori fotókon látott őseim is nagyon hasonlítanak a Magyarokra, bár tudom, hogy ez nem bizonyíték. Ne gyertek nekem most azzal, hogy géneinkben alig van már Magyar, másokkal is vegyültünk, keveredtünk, legutóbb a szovjet hadsereg baszta végig az országot, mert ez nem számít, én nem erre gondolok, hanem a hazaszeretetre és arra, hogy legszívesebben vályogházban laknék!

Egyszóval Magyarnak lenni jó. Aki ezt nem érti, annak kár megmagyarázni.

74 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr754999670

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egy cenzúrázott komment 2013.01.06. 17:58:29

Írtam tegnap délután egy kommentet Csehszlovák Kémnek, ami láthatólag átlépte nála a küszöbértéket, ezért kicenzúrázta. Mivel szerintem a kommenttel semmi baj (annál inkább a poszttal, amire válaszként született), ezért tartalmilag ide villámposztolom:...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Papageno68 2013.01.05. 16:39:44

Valóban gusztustalan, de viszonylag elterjedt szokás, egyáltalán nem magyar találmány (nekem egy svéd takarékbankkal van hasonló kalandom). Mondjuk kíváncsi lennék melyik légitársaság kommunikál csak magyarul.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.01.05. 18:28:24

Természetesen Magyarország képes sok kellemetlen meglepetést szerezni az egyszeri turistának, ami mindenképp szégyenletes, de azért a Tékozló Homártól vehetnél néhány leckét az ilyen jellegű sztorik tálalásában, mert abszolút nem derül ki semmi arra nézvést, miért késett a gép, milyen légitársasággal repült, mennyiben hibás a légitársaság és mennyiben a reptér.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.01.05. 18:39:47

@promontor: Köszönöm a véleményed, valóban szánalmas egy országimázs. Azt pedig, hogy a Tékozló Homár hogyan tálal, pont leszarom.

paraszthajszal 2013.01.05. 19:14:25

@Csehszlovák Kém: Itt azért mintha kicsit félre lenne értve a dolog. Természetesen szó sincs arról, hogy az ungarische-only ügyintézést valamilyen patriotizmus, nacionalizmus vagy sovinizmus magyarázná.

Mind Budapest Airport, mind a Wizzair (vagy bármely másik itteni légitársaság) tulajai külföldiek, munkatársaik természetesen beszélnek angolul, ha arról van szó, hogy túlárazott, vizezett bort vagy lejárt szavatosságú szendvicseket kell rásózni az ügyfélre. Nem, itt csak arra játszanak, hogy hátha rá lehet venni a szerencsétlen kfi balekot, hogy hagyja az egészet a francba. Ez egy klasszikus fogyasztóvédelmi ügy...

Wilkomirski 2013.01.05. 19:14:32

@promontor: attól még lehet jó egy bejegyzés, hogy nem ad választ egy általad fontosnak tartott kérdésre - és ez a bejegyzés JÓ! Minden elismerésem a szerzőnek!

Mystes 2013.01.06. 01:30:48

Teljesen egyetértek a szerzővel. Magyarnak lenni jó.

kuvtim 2013.01.06. 12:10:46

Szilveszter napján köd miatt csúsztak a járatok, náhány Bécsben landolt a nagy budapesti köd miatt. Tehát a bp-i repteret ezért hibáztatni badarság. Ha ez a tény a cseh cikkben nem szerepel, akkor egyszerűen nem korrekt. Persze a csak magyar nyelvű levél is badarság, de a legnagyobb badarság ilyen (dotoho) cikket írni az egészről.

Boo 2013.01.06. 12:10:59

Teljesen jó magyarnak lenni. A német autópályás büntetés ellen is (amit a magyar hatóság kézbesített) csak németül lehet fellebbezni.

bigthereal 2013.01.06. 12:11:04

szerencsétlen hülye, nagyanyádat szétbaszták az oroszok, de anyád élve született, sajnos...

Bicepsz Elek77 2013.01.06. 12:11:14

homar.blog.hu/2012/04/18/betonon_varakoztatja_a_ryanair_az_utasait

"Kis penz, kis foci!"

Nem tudom, hogy megis mit vart el? Miert kerulne az o szilvesztere 15 000 koronaba?(154 200,0 huf)

kennyking 2013.01.06. 12:11:28

Prágában, a belvárosban minden második kocsmában átbasznak.Ellopták a kamerámat és a fényképezőgépemet.Akkor most ez valami cseh országimázs? Minden cseh köpedelem? Valamiért mégis újra meg újra elmegyek Csehországba.Karel legközelebb hagyja ki Budapestet és az életminősége ugrásszerüen feljavul.Csak szegény Magyarországot sajnálom, mennyit fog veszteni, ha még Karel is elkerül minket.

ggx 2013.01.06. 12:12:50

Ez poszt értelmetlen trollmágnes lett. Én sem imádok ebben az országban élni, de azért ne akarjuk már mindenáron bebizonyítani, hogy ez a legszarabb ország a világon. Amúgy meg kurvára pontatlan az egész.

www.magyarefk.hu/hu/hasznos-tudnivalok/legi-utasok-jogai/jaratindulas-kesese.html

1. Karel-nek nem jár kárpótlás, csak kaja v pia, és szállás abban az esetben ha gép csak másnap indul vagy kérheti vissza a jegy árát. A kárpótlás(600 EUR - 15e CZK) akkor jár ha Karel jegyét eladták egy másik Karel-nek is így ő nem fér fel a gépre. Ekkor az egyik opció a 600 EUR.

2. Melyik légitársaságtól kapott levelet magyarul? A Malév már nincs, a Wizz-nek nincs prágai járata, de ha lenne is, a cég olyan nyelven kommunikál az ügyféllel amilyen nyelven a jegyet foglalták. A BA nem levelezik az ügyféllel direktbe, csak ha BA-s dolgozóra tett panaszt. (de ennek meg semmi köze a járatkéséhez)

3. Az eset vis mayor volt, mivel a gépek köd miatt nem tudtak felszállni.

háténimmár 2013.01.06. 12:13:00

van magyar légitársaság?

rohadjmegARCgeci 2013.01.06. 12:13:28

Hol van magyar légitársaság?A MALÉV feltámadt poraiból talán?:)

McKinney 2013.01.06. 12:13:45

azér nem nevezi meg a légitársaságot, mert egy esetleges perben kiderülne, hogy minden nyelven beszélnek, a számukra legkedvezőbb jogot alkalmazzák a világ százakárhány országa közül, dr mégis a magyarnál maradnak, mert itt a becsületsértés mint btk. tényállás cégeket id megillet, és különben is ez az a világ legmélyebb segglyuka ahol a fogyasztóval bármi megtehető. hadd ne térjek itt most pl. ki a karácsonyi gagyikkal megtörtént jótállási szívásaimra, de hát hülye azért vagyok, mert, markt.

D. úr 2013.01.06. 12:13:52

Magyar melléknévként az kis m. Még akkor is, ha ennyire el van ragadtatva tőlünk a szerző :D

VHB 2013.01.06. 12:14:27

Ühüm-ühüm. Valami nekem nem kerek. Megnéztem a BUD.HU-t és Prágába csak OK kóddal találtam légitársaságot. Ez nem jelenti azt, hogy szilveszterkor nem volt esetleg egy charter vagy akármi. Nos az OK, az a CZECH AIRLINES IATA kódja.

"...csak egy a sok trükk közül, amelyet a légitársaság alkalmaz..."

A posztoló is légitársaságot ír nem repteret. Ebből számomra az jön le, hogy a cseh vendégmunkásunk a saját nemzeti légitársaságával keveredett disputába.

Külön ellenőrzitem, hogy sem a Ryanair sem a Wizzair nem repüli PRG-t BUD-ról. Bár azt sem feltételezném az utazóról, hogy Auckland-Budapest jegyet vett, aztán itt meg átszállt volna fapadra.

petersin 2013.01.06. 12:14:34

@Papageno68: Szerinted hány légitársaság van magyar érdekeltséggel?
/segítek, magenta-cső/

Frőczy Sanyi 2013.01.06. 12:23:38

Bajszos népünk gyõzni fog!

Frőczy Sanyi 2013.01.06. 12:27:54

Kedves @Csehszlovák Kém: javaslom, hogy vedd fel a kapcsolatot a prágai úriemberrel aztán kopasszátok meg azt a légitársaságot. Gondolom sûrûn pislognának hogy honnan tud ez magyarul.

Gyokszi 2013.01.06. 13:02:31

@VHB: Ott a pont! ;)

De amúgy is, AKL-PRG BUD-on át?

Lehet, hogy én nem vagyok még elég rutinos, de ez nekem valahogy sehogy sem fekszik (hacsak nem valami Qatar Airways-es okosság, olyanról már hallottam, de az sem fekszik túlzottan :)).

Papageno68 2013.01.06. 13:02:56

@petersin: Azt tudom,hogy van benne magyar érdekeltség is, de nem gondoltam volna, hogy csak magyarul leveleznek.
A problémámat időközben a kommentelők megoldották (Szilveszterkor nem volt Wizzair prágai járat).
Karelt ismeretlenül is sajnálom, de annak kicsit örülök, hogy nem a sátáni magyar világ-összeesküvés újabb áldozata (de ezt a prágai újságolvasók sosem tudják meg).

portugéza 2013.01.06. 13:03:01

A légitársaságok nyilván arra mennek rá, hogy ne kelljen kártérítést fizetniük, trükkök százait vetik be a nemes cél érdekében. Én 48 órás poggyászkésés után próbáltam behajtani kártérítést, de már a leszállás után, a kárfelvételnél átejtettek, onnantól esélyem se volt. És éppen ezért természetesen az utasbiztosítótól sem tudtam bevasalni a biztosítási szerződésemben foglalt összeget.

Azóta nem kötök utasbiztosítást, és bizonyos légitársaságokat, reptereket elkerülök.

Egyébként a cseh fickónak több esélye volt, hogy tudott volna e-mailen kommunikálni a céggel, én csak kismillió dokumentum hagyományos postai úton történő elküldésével tudtam volna kártérítést igényelni.

Amúgy én is csatlakozom ahhoz a hozzászólóhoz, aki a magyar mint melléknév (és népnév) nagybetűvel írását kifogásolta. Ne majmoljunk már más nyelveket. Tisztelet? Mármint más nyelvek iránti tisztelet? Legközelebb a hónapok és a hét napjainak a neveit is nagy kezdőbetűvel fogják írni? Ha szándékos retorikai elem volt a helyesírási hiba, bocs, nem szoktam rendszeresen olvasni a blogot.

fortune hai 2013.01.06. 13:03:13

olyan jó, hogy ilyen informatív a bejegyzés. kinek írt levelet például?

JanDítě 2013.01.06. 13:37:27

pár évig volt szerencsém Brno-ban élni.egyszer meglátogatott egy ismerősöm és még mi a cseh sörtől megmámorosodva fetrengtünk elvitték a kocsiját(hozzáteszem teljesen jogosan,mert rossz helyen állt meg)na most mire kiderítettük hol az autó,odaértünk szereztünk egy embert aki beszél csehül mert angolul természetesen nem akartak megszólalni és kifizettük a büntetést addigra eltelt a fél nap.természetesen cseh nyelven kapott bírósági végzést egy nyamvadt angol mondat nélkül(lefordíttatni blablabla).
szóval 1:1.minimum

Tojglitojas 2013.01.06. 13:41:18

Sajnos előfordul, hogy a repülőgépek késnek főleg fapadosoknál nem ritka esemény az ilyen. Ott általában nem is jár kárpótlás, de ezt nyilván a konkrét ügy ismeretében lehetne megállapítani.
10 eurós szállodai szobában is gyakran szar a klíma az ágy és a meleg vízzel is vannak gondok. Törökországban jártam hasonlóképpen egy nyaralás után, ugye turizmus, idegenforgalom, tehát elvileg evidens az angol, a panaszos ügyintézést azonban kizárólag csak törökül intézték… de gyanítom, ilyen élménye sok embernek van sok országban.
Mivel tényleg abszolút semmi nem derül ki a posztból, ki a felelős a gép késéséért (reptér, időjárás, köd), így az egész nem több egyszerű "magyarozásnál".
A magyarozás és a cigányozás között meg ugye annyi a különbség, h az előbbi előszeretettel űzött sport bizonyos "értelmiségi, liberális" :) körökben, utóbbi meg ugye a nácik hobbija.
Engem továbbra is foglakoztat az a költői kérdés, mi benned ez az erős magyar fóbia? A posztok 90%-a mindig valami magyarfikázás. Tehát nem objektív kritika, csak sima fika. Fú, ez még rímel is. :)
Cseh és szlovák testvérinknél annyira jó minden? Cseh nácikkal nincs gond? Fallal melyik országban kerítik körül a roma telepet? Benes dekrétumok hol élnek a mai napig?

Rodzservótersz 2013.01.06. 15:25:57

CSehszlovák Kém egy faszszopó. Egyéb kommentárt nem is ér ez a féreg.

petraeus 2013.01.06. 15:26:22

Egy forrast betehetnel (akar csehet is, van google translate), mert ez igy HOAX szagu, vagy csak trollkodsz?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.01.06. 15:31:04

@Rodzservótersz: A virtigli magyar troll 18-25 év közötti vidéki férfi, aki azért kommentel, hogy felbőszítsen másokat, de ha a nevét is adnia kellene hozzá, akkor legszívesebben beszántaná az internetet.

Ricsikém, a Juhász Gyula Pedagógusképző Karán tanultál meg ilyen szépen érvelni?

radikalisviccek 2013.01.06. 15:31:22

igazából felháborodni sincs kedvem :)
Legközelebb, ha mondjuk nem elég csípős pirospaprikát veszel 599-es kezdetű vonalkóddal, abból vezessed le kérlek, hogy amúgy félázsiai majmoktól származó irtanivaló horda vagyunk, akiknek nem ez az első főbenjáró bűnük :)

vanjoházipálinka 2013.01.06. 16:28:09

erre ráhúzni a nacinalista lepedöt...
ugyanez megtörtént Athénban egy ismerösömmel. Milyenek ezek a görögök, mindenkinek tudnia kell görögül, a görög az világnyelv, és a többi ostobaság.
Vagy szerinted más nagyvárosban nem verik át az embereket? Gondolom, te úgy hiszed Pozsonyban (jaj bocs, v Bratislavě) vagy v Praze, minden stimmel, ott mindenki becsületes.
Így az egész blogot tekintve, felmerült bennem több kérdés is. Fizetnek neked ezért? Te magyar vagy?
Természetesen a kritika fontos, de pl. ilyen posztokkal csak azt mutatod, hogy te is ugyanaz vagy, mint akik ellen állításod szerint próbálsz fellépni. Te is kollektíve utálsz egy népcsoportot, mégpedig a magyart.
A kérdés, hogy magyar vagy-e, megválaszoltad a "Boldog születésnapot, Szlovákia" poszt egyik hozzászólásában. Idézem: ...azt hiszed, most a magyarokhoz hasonlítjuk magunkat...
Ez alapján te nem vagy más, mint egy magyargyülölö szlovák. Ezzel hitelességét is veszti a blogod.
Szerencsédre azért annyira látogatott ez blog, mert szítod az indulatokat egy elég kényes témában. Én pl. ugyanazért nézek fel ide, amiért pl. a Slovenské Hnutie Obrody facebook oldalára néha. Jókat nevetek azon hogy tudjátok hamisítani, megmásítani, elferdíteni, félremagyarázni a dolgokat. Néha-néha felszínre kerül egy két ferdítetlen dolog is, de elenyészö mennyiségben.
Állítod, hogy Prágában élsz.

TH 2013.01.06. 16:28:20

@Csehszlovák Kém: Velem a cseh hatóságok csehül leveleztek annak ellenére, hogy magyar lakcímre magyar állampolgárnak írták a leveleket. Ezek a csehek azt hiszik, mindenki beszél csehül.

Askeladden 2013.01.06. 16:28:34

"legutóbb a szovjet hadsereg baszta végig az országot,"

Szerintem ez rossz duma!
Hány gyermek születhetett ebből? %-osan nem jelentős a számuk.

A mai magyarság genetikai sokszínűsége nem ilyen hadi erőszakolásokból adódik, hanem bevándorlásból, asszimilációból.

marczy 2013.01.06. 17:05:51

A "bazmeg" szót már ismerik Bécsben is. Volt ugyan, hogy "bozmeg"-et csináltak belőle, de amikor szemérmesen kijavítottam az illetőt, másodjára már olyan tőrőlmetszett magyar a-val káromkodott, hogy ihaj. (a bécsieknek nem gond a magyar 'a' hang kiejtése, a ty-vel, gy-vel viszont nagyon szenvednek)

Misi56 2013.01.06. 17:06:06

@Csehszlovák Kém: Leszarhatod,de így értelmezhetetlen.

Misi56 2013.01.06. 17:06:16

@Csehszlovák Kém: Mert ugye a te neved is Csehszlovák Kém?

Patreides · patreides.blog.hu 2013.01.06. 17:06:23

Nem értem, akkor most a repülőtérről van itt szó, vagy valami magyar légitársaságról?
A posztban keveredik a kettő.

sánta vas 2013.01.06. 17:06:32

@Askeladden: Ja,és ennyi erővel Ukrajna, és Oroszország egy jelentős része meg genetikailag német, mert a wehrmacht kb. 3 évig képviseltette magát 3 millió fővel a területen.
Nem is beszélve Csehországról, ahol '38-tól '44 végéig volt német megszállás.(Ekkor jött divatba a wursttal töltött knédli :))).)

pushpang (gyilkos ukrán harcidelfin) 2013.01.06. 18:29:10

Esetleg olvasd fel a haverodnak valamilyen nyelven:
www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=11241

Posztod meg -szokás szerint- nettó provokáció.

bazd meg 2013.01.06. 18:30:50

Na most ha bebizonyosodik hogy nem mi vagyunk a leghulyebbek es nem mi vagyunk a legokosabbak, akkor ki a faszok vagyunk mi magyarok ? Erre csak egy valasz lehet hogy egy tetves kocsog atlag baszott nemzet vagyunk, akkor meg mi a faszt gyurunk mindig erre a pirospaprikavizvilagnaygyhatalom dumara, maradjatok kussba bazd meg.

a rettegett drótos 2013.01.06. 19:06:06

hát ezek a malévosok...

horvátba' mikor a nehezen kinyögött "jeden"-emet kijavították "jedna"-ra, hát akkor én is azt gondoltam hogy a mocskos kurva anyátokat... ezek a horvátok asziszik hogy mindenki beszél horvátul

NIKI LAURA 2013.01.06. 19:06:14

Én a Wizz-nél nyomom,nem volt Prága dec 31.én.
Csak "Ok",azaz a Cseh ment,tehát Karel Gott saját gépe.

nevetkőzzcsakszopnifogsz! 2013.01.06. 19:06:29

Jelenleg Budapest-Prága között közvetlen repülőjáratot egy cég üzemeltet, a cseh nemzeti légitársaság, amelyiknek legfőbb tulajdonosa a cseh pénzügyminisztérium.

Azt pedig megszoktuk már, hogy ezen a blogon a posztoló direkt keveri a szart, mert ez hozza a kattintásszámot, amihez szívesen asszisztál a blogketrec szerekesztője is, naná, ez hozza a lóvét.

civil polip 2013.01.06. 19:06:36

@D. úr: "Magyar melléknévként az kis m. Még akkor is, ha ennyire el van ragadtatva tőlünk a szerző :D"

Jogos, de főnévként is.

a rettegett drótos 2013.01.06. 19:06:42

na most akkor vagy a blogmotor szopjon hanyatt, vagy a moderátor :D

Németh András 2013.01.06. 19:41:59

@Csehszlovák Kém: érdekes egy trollra reagálsz, de azokra a kommentekre amelyek azt sugallják hogy a poszt enyhén szólva sem igaz azokról hallgatsz...
szóval? nettó hazugság amit írtál vagy van neki valóságalapja is?

Celtic 2013.01.06. 19:42:05

@Askeladden: Pedig de. Jasz, kun, tatar, mongol, torok, mind idejart.

Aztan:
1. az eroszakhoz nem kell _mindket_ fel beleegyezese
2. az erosebb kutya baszik.

Azaz, pl. Kisvasarhely falujaban Kovacs Janos foldmuvelonek nem jott ossze a szomszed Kis Maris, mert Kovacs Janos nem volt eleg hazdag a hazassaghoz, ettol meg az arra vonulo Ali Akcaba janicsarnak megvolt a Maris, pedig nem is igert hazassagot, csak letepere, a falu meg nezett.

Nyilvan benne van a bevandorlas is, de az ieiglensen itt allomasazo (150 ev pl) csapatokat ne felejtsuk, vastagon van kozuk a genetikai sokszinuseghez.

Anti Anyag (törölt) 2013.01.06. 19:42:27

Na itt már rögtön magyaroznak, pld. itt előttem.

Egy haverom (szlovák nőt ejtett teherbe), minden okmányáról sütött, hogy magyarországi magyar (egyébként a szlovákiait is megillette volna), az összes fontos bírósági iratot, szlovák nyelven kapta meg. (A gond ráadásul az volt, hogy a lány sem tudta lefordítani, mert a szlovákok ide küldték Bp-re).

Azon már csak röhögtünk, hogy amikor kiment, a szlovák bíróságon szlovák nyelven olvasták fel előtte az ítéletet, amire persze egyetlen válasza lehetett, "nyerozomil". (Németül és angolul amúgy folyékonyan beszél)

Erre elnézést kértek, hogy sajnos nem tudnak tolmácsot szerezni (egy olyan országban, ahol a déli részen jobban boldogulsz magyarul, mint szlovákul) és aláíratták vele, a végzést. Kérte, hogy küldjék el neki magyarul, amire megküldték szlovákul.

Aláírta, mert a végzés neki pénzt jelentett és szerencséjére a portás tudott magyarul.

Két hónap múlva megküldték a magyar fordítást is, teljesen korrekt volt, csak éppen akkor már szart sem ért.

Vrogoarrr! 2013.01.06. 19:43:42

Ezek a csehek állandóan be vannak tépve.

Thanthia 2013.01.06. 19:43:47

A magyar nyelv azért mégiscsak különleges. Testvére a ókori sumér és
arámi-héber nyelvnek is.

Bronislav Kaminski 2013.01.06. 19:43:57

az a kép ott fenn ismerős, pont ilyen alakút szartam reggel)))) amúgy hajrá szlovákok, heil slota, Maďari za Dunaj!

kisQtya 2013.01.06. 19:44:15

Én magyar vagyok, a nagymamám tót volt.
Elnézést kérek magyar honfitársaimtól ezért a postért, sőt ezért az egész blogért.
Szégyellem magam és szomorú vagyok.

Bízom benne, hogy eljön az a világ, amikor már nem lesznek sem magyar, sem pedig szlovák részről ilyen gyomorforgató, ocsmány gondolatok és megnyilvánulások.

Ezúton elnézést kérek szlovák embertársaimtól is, akiket magyar részről ért bármilyen nacionalista indíttatású sérelem.

Szégyellje magát minden nacionalista gyökér, bármely nemzethez tartozik!

A nacionalista töltetet leszámítva a post értelmezhetetlen, pongyola és egyáltalán: szar.

decoati 2013.01.06. 19:56:16

jut eszembe: a blog címét nem lehetne átírni dotoho.blog.hu-ról detahó.blog.hu-ra?

Anti Anyag (törölt) 2013.01.06. 20:18:50

Ez a cenzúra is annyira illik a blog szellemiségéhez.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2013.01.06. 20:28:58

"Nagy idők tanúi vagyunk, Magyarok ezrei hagyják el Magyarországot minden hónapban, hogy jó hírünk és nyelvünk terjesszék"

Nem hinném, hogy azért mennek ki a magyarok, hogy a kárpáti tót nyelvjárást terjesszék. Mert feltételezem, hogy erre gondolhattál, mivel eddig következetesen T/2-ben beszéltél rólunk, magyarokról.

Amúgy nem teljesen világos, hogy az általad idézett cikkben melyik magyar légitársaságról is van szó. MALÉV?

Kíváncsi vagyok, hogy ezt moderálni fogod-e. Ha nem, akkor sem borulna a megjelent/moderált kommentjeim aránya. Már ha érted annyira az anyanyelvünket, hogy a mondandómat is felfogd...

Nagyzee 2013.01.06. 20:49:24

@Csehszlovák Kém: Az biztos, hogy a blog.hu legnagyobb trollja te vagy. Remekül provokálsz, ezért minden tiszteletem.

Arra a felvetésre mikor válaszolsz végre, hogy ha a posztodnak van bármi valóságalapja egyáltalán, és nem nettó trollkodás, akkor Karel minden bizonnyal a cseh légitársaságtól kapta a magyar nyelvű levelet?

Kösz a halakat! 2013.01.06. 20:49:34

Már megint lódítasz Pável???

JohnHenry 2013.01.06. 21:06:53

bámulatos, hogy sok-sok honfitársam csak annyit értett meg a posztból, hogy baj volt a reptéri csatlakozással. nem erről szól a poszt!

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.01.06. 21:07:01

Nyelvtannáciság: az nem "Magyar", hanem "MAGYAR". Teringetteebugatta.

antho 2013.01.06. 22:20:56

Ugyan már. A múltkor 6 órát késett a Ryanair gépem. Küldtek egy igazolást erről. Majd ezt a levelet továbbítottam a Ryanair biztosítójának (mert a levélben az volt, hogy küldjem el a biztosítónak.) Majd ezután küldtek a biztosítótól nekem egy négy oldalas formanyomtatványt kb. 120 kérdéssel persze angolul. Még magyarul sem állnék neki. Nyilvánvalóan az a szándék, hogy ne töltsem ki.

kovego 2013.01.06. 22:21:09

Magyarul magyarnak lenni kis m- mel jó. Kivéve a mondat elején!
Permellesleg a román wizzair csak románul hajlandó kommunikálni. Akkor a román is világ nyelv???
Mindig is gyenge volt ez a blog, de ez a legalja!

NemNick 2013.01.06. 22:21:35

Tudod, eleinte én is azt hittem, hogy egy jó szándékú, a szlovák-magyar együttélést _segíteni_ igyekvő akárki vagy, aki érdemleges dolgokat vet fel és párbeszédet vagy maximum vitát (de nem vitatkozást, pláne nem hangulatkeltést) szeretne.

Ma már sem a jószándékút, sem a segítséget, sem az érdemlegest nem gondolom. Azt meg pláne nem, hogy akár "akárki" lennél.

"A virtigli magyar troll 18-25 év közötti vidéki férfi, aki azért kommentel, hogy felbőszítsen másokat, de ha a nevét is adnia kellene hozzá, akkor legszívesebben beszántaná az internetet."

Miért gondolkodom már egy ideje azon, hogy ez a leírás teljesen Rád illik?

Mármint a magyart kivéve.

Csatlakozom Kisqtyahoz.

ne most 2013.01.07. 10:02:36

@promontor: Igy van azt se irta le mit reggelizett vagy hogy mi volt a légikisérő csillagjegye, anélkül pedig nem ér.

sánta vas 2013.01.07. 13:07:07

@Celtic: Hát, ha megnézzük, hogy a történelem során ki kit tepert le, meg melyik hadsereg hol gyakta végig a fehérnépet elég érdekes dolgokat láthatunk.
A magukat a latin kultúrához soroló franciák például elég hevesen tiltakoznának az ellen, hogy őket a germánok bizony "végigszántották" egynéhányszor (gallkakas ide vagy oda).
Először a Róma bukása utáni időszakban özönlötték el a frankok az észak-franciaországi régiót, akik a legnagyobb lélekszámú germán törzsnek számítottak.
Pár száz évvel később a viking normannok alapítottak királyságokat nyugat-Franciország több pontján.
Újabb pár száz év, és a százéves háború alatt a szigetországból érkező anglo-normann hadsereg fennhatósága alatt állt északnyugat-Franciaország jórésze.
A csehek pedig a 30 éves háború alatt számítottak jópár évtizedig frontzónának.

Rodzservótersz 2013.01.07. 19:37:18

@Csehszlovák Kém:
Semmi se stimmel. Próbáld újra, faszszopó!

enismegjottem 2013.01.30. 19:19:15

en rajottem mi bantja. az, hogy o nem itt el. ezert ilyen rettenetesen irigy:-)

enismegjottem 2013.01.30. 19:19:20

Csehszlovák Kém, kezdd újra a posztot!
Tényekkel alátámasztva és ellenpéldával igazolva (mondjuk cseh és szlovák példákkal, ha már ennyire imádod őket). A magyar nyelvet meg felejtsd el, nem érdemled meg!

2013.01.31. 20:40:29

ez egy mekkora hazugság, te jó Isten.

Aucklandből pesti átszállással Prágába. Ühüm. De kíváncsi lennék azokra a beszállókártyákra. Egyszerűen nincs olyan opció, ami egy pesti átszállással lenne kedvezőbb anyagilag.

De persze meggyőzhető vagyok.
süti beállítások módosítása