german-women-abused-second-world-war-soviet.jpg

A Fidesz agit-prop osztály áldokumentaristái Biszku Béla bácsi "leleplezése" után, politikai célokra szeretnék használni a II. világháború végén történt tömeges nemi erőszakot és annak elmesélését.

Meglehetősen virulens fabula az álkonzervatív jobboldalon, hogy a győztesek irányába szigorúan tilos kritikát hangoztatni. Esetleg ha valaki mégis görbe tükröt állít saját országában, akkor marad a zavart pislogás, elhallgatás, félrenézés, mert nem illik bele a kitalált önsajnáló történetbe. Napok óta láthatjuk a Mandineren a felhívást, interjúalanyokat keres a Biszku Béla "bácsit" is prezentáló áldokumentarista brigád. Eddigi munkásságuk alapján várható: újra megmondják a tutit, kit tartsunk bűnösnek és kit áldozatnak, az eddigi kommentárok alapján nem azt fogjuk látni, hogy miért történtek az események, hanem azt, hogy ki tehet róla, ki a felelős, kit kell utálni. Ez az iskola persze általában jellemző a nacionalista történetírásra, azok félművelt képviselőire.

A tábor összetartására persze mindig jól jön egy kis kommunistázás, most az tényleg nagyon olcsó poén lenne, ha szerzőktől megkérdeznénk, hát az ügynöktörvénnyel mi újság, hamár. A Mandiner újságírója nem találta fel a spanyolviaszt, Magyarországon korábban a témával foglalkoztak már. Itt találjátok Pető Andrea írását, amelyből kiderülhet: a nők megerőszakolása körüli csend és titoktartás nem vezethető vissza kizárólag egyetlen okra, sokkal összetettebb történet annál, ahogy ezt az önjelölt történészek gondolják. Térségünkben szerencsére akad korrekt és politikai felhangoktól mentes szembenézés, a dotoho egy berlini történet bemutatásával segíti az egyébként nagyon intim téma körültekintőbb magyarországi újrafeldolgozását.

Az eseményekbe ott kapcsolódunk be, amikor Berlinben az utolsó náci állásokat is kifüstölik a szovjet katonák, karnyújtásnyira a Reichstagtól. Berlinben nem maradt férfi, a szovjet hadsereg közeledtével a berlini nőkben gyakorlatilag hetekkel a város elfoglalása előtt tudatosult, nem kerülhetik el sorsukat az ostromgyűrű összezárása után. (Erről részletesen olvashat Erich Kästner: Nota bene 45 regényében). A film történetét itt kezdi elmesélni az újságírónő, aki nagy veszteségek árán próbálja menteni saját életét, miközben épp ebben a nem túl megfelelő időben rátalál a szerelem is. Az “Egy nő Berlinben” című könyv 1959-ben jelent meg és hatalmas felháborodást váltott ki: a német nők szégyenének nevezték a szerzőt, aki annyira felháborodott kortársai megvetésén, hogy haláláig megtiltotta a könyv újabb kiadását. Szerencsére 2008-ban film készült a könyvből, angol felirattal itt megnézhetitek:

Anonyma - Eine Frau in Berlin (Egy nő Berlinben), 2008. 131 min.

Pedig a film okosan elkerüli azokat a csapdákat, amelyekre szeretnénk felhívni a témával foglalkozók figyelmét. Az orosz katonákat első pillantásra egy kanos, állati csordának látjuk, akik számára teljesen mindegy, hogy 18  vagy 88 éves a karon ragadott nő, akit éppen kicipel búvóhelyéből, de a két órás alkotásban bőven van idő a szovjet katonák különböző karaktereinek kibontására. A szovjet katonák Berlinbe magukkal hozták a háború évei alatt felhalmozott gyűlöletüket, amely többek között a városban maradt német nők megerőszakolásával mutattak ki. Elgondolkodtató kérdéseket tesz fel a film a nézőknek, nem pusztán az eseményeket meséli el, nem csupán annyit látunk, hogy a gonosz szovjet hogyan erőszakolta végig szegény, szerencsétlen Németországot - hanem bemutatja a szereplők cselekedetük okait. Filmnézés közben eljutottam ahhoz a morális dilemmához, hogy a nemi erőszak rossz dolog, de... nem tudtam ellenállni a gondolatnak, hogy ne hibáztassam az orosz katonákat, holott közben tisztán láttam cselekedetük gonoszságát és utálatát.

A film segít megérteni miért tették az orosz katonák, amit. Bár a téma roppant megkísérthet, hogy egy olyan könnyelmű képet fessünk, ahol az oroszok brutális bestia módjára viselkedtek, szerencsére a történet végig megtartotta pontosságát. Igen, az orosz katonák a felszabadított ellenséges területeken sokszor úgy viselkedtek, mint az állatok, gondoljuk el, milyen érzés lehetett bevenni a gyűlölt ellenség fővárosát, a németek élete akkor - beleértve a gyerekeket és a nőket is - egy lyukas fillért sem ért. De ahogy haladunk a filmben és jobban megismerjük az egyes szereplők indulatainak mozgatórugóit, idővel nem tudunk haragudni az orosz katonákra sem. Hogyan ítélhetnénk el őket, amikor tudjuk, milyen borzalmakat követtek el a német és magyar katonák a keleti fronton? Döbbenetes jelenet, amikor a kisgyerekes német családhoz berontó fiatal orosz katonák elmesélik, hogy német katonák a falujukban minden gyereket bestiális módon megkínoztak és megöltek.

És a film segít megérteni azt is, miért tették a német nők, amit. Visszaemlékezések alapján tudjuk, hogy a prostitúció megjelenése meglehetősen normális jelenség volt - ételért, védelemért cserébe. Ezek az asszonyok minden nap tudtak ételt adni gyermekeiknek az elpusztított városban. A film érdekes módon mutatja be, hogyan reagálnak a frontról visszatérő német katonák, amikor megtudják, feleségeik, barátnőik gyakran szexuális szolgáltatást nyújtottak ételért, a túlélésért cserébe. Rászolgált-e vajon a "berlini nő" férfikortársainak undorára, megvetésére? A háború ártatlan civil áldozatai mindig sajnálatra méltóak, de vajon Berlin lakói, akik Hitlert hatalomra segítették, mennyire tekinthetők ártatlannak?  Érthetetlen-e, hogy a film főhősnője a szovjet tiszt barátságát keresi? A film rádöbbenthet minket arra is, hogy a háború bizony nem ért véget Hitler öngyilkosságával, és a fasiszták legyőzésével, hiszen mindenkinek túl kellett élni. Kurva? Talán igen, talán nem, de ételre szükség volt. És mit tettek a frontról hazatérő német és magyar férfiak?

german-women-raped-after-lost-second-world-war-russian-american-soviet-soldiers.jpg

Bizony a téma nem újabb elmesélésre vár, hanem a közben megfogalmazott kérdések megválaszolására. A cselekmény végig feszültséget teremt, mégis, a film legnagyobb jósága, ahogyan elmeséli. Ez egyben a film legnagyobb erőssége is, mindkét oldal felé egyenlő mércével mér. Bemutatja az oroszok mindennapi erőszakoskodásait a berlini nőkkel szemben, közben a németek oroszországi kegyetlenkedéseiről is elégséges információt kapunk, hogy ne érezzük: itt most valami orosz-ellenes német propagandafilmet látunk. Ne legyünk naivak, a Berlinben vagy Budapesten erőszakoskodó orosz katonák nagyon jól tudták, mi folyik a hátországban, amíg ők máshol háborúztak, illetve a frontról hazatérő német és magyar katonák is tisztában lehettek a háborús logikával, azzal, hogyan élték túl a frontot asszonyaik. Ebben a történetben nincsenek jók és rosszak, itt csak a mindkét oldalról érkező megaláztatást elviselő lelkileg hihetetlen erős nőket láthatjuk. 

A lebombázott házak között kóválygó berlini nők nem a legújabb divatról beszéltek és nem recepteket cseréltek ki. - Milyen gyakran? (Ti. Hányszor erőszakolt meg egy orosz katona?) - kérdezi a főhősnő egyik régen látott barátnőjét. - Négyszer... és mindketten felnevettek. Mások ugyanis inkább némán ujjaikkal mutatták a számot, egy kéz általában kevésnek bizonyult. 

Napjainkban a téma kutatói megegyeznek abban, hogy a második világháború végén a Vörös Hadsereg katonái nagyjából két millió német nőt erőszakoltak meg, az oroszok nem válogattak, az áldozatok 8 és 90 évesek közül kerültek ki, átlagosan egy német nőt tizenkétszer erőszakoltak meg. Sokan életükkel fizettek az erőszakoskodásokért. A budapesti nemi erőszakoskodások számát a szakértők 50 és 200 ezer közé teszik. Az események hiteles rekonstruálása írott források hiánya vagy azok töredékes volta miatt szinte lehetetlen, részleges rekonstrukció oral history útján lehetséges, de a kisszámú létező személyes elbeszélés miatt - a riportalanyok többsége jellemzően hallott eseteket, szóbeszédet, pletykát, de nem személyes élményeiről beszél - szintén lehetetlen érdemi és részletes dokumentáció. Egy biztos: a második világháborús nemi erőszak témájának felbukkanása revíziós politikai honlapon a téma aktuálpolitikai félreértelmezését, féloldalas bemutatását sejteti, amelyre időben fel kell hívni a figyelmet.

1945. május 14. Berlin.

A téma ugyanakkor remek alkalmat ad arra, hogy megvizsgáljuk a magyar katonák által elkövetett második világháborús gaztetteket, amelyekről következő posztunkban részletesen olvashattok.

A-WOMAN-IN-BERLIN-RAPE-GERMAN-WOMEN-WW2-SECOND-WORLD-WAR.jpg

komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr95086019

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A szovjetek és a nők 2013.02.18. 16:51:12

Sztálin világossá tette: a nemi erőszak és a német civilek terrorizálása egyfajta „jutalom" a katonáknak. Sztálin azt mondta: az embereknek meg kellene érteniük: a katona – aki több ezer kilométert harcolt végig vérben és fegyvertűzben és halálban – me...

Trackback: A szovjetek és a nők 2013.02.18. 16:50:25

Sztálin világossá tette: a nemi erőszak és a német civilek terrorizálása egyfajta „jutalom" a katonáknak. Sztálin azt mondta: az embereknek meg kellene érteniük: a katona – aki több ezer kilométert harcolt végig vérben és fegyvertűzben és halálban – me...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Imígyen szóla Zarathustra 2013.02.18. 19:53:21

Tévedtem. Nem fogod megérteni. Különben nem előzetesen moderálnál, hanem utólagosan.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.02.18. 19:58:57

@Leon61: :) Ennyi.

Másoknak is nagyon ajánlom, hogy nézzék végig, oké, nem rövid, és angol/német nyelvtudás szükséges hozzá, de biztosan árnyalni fogja az első felindulásból megfogalmazott véleményeteket, talán a posztot is jobban megértitek, hajrá!

alfax 2013.02.18. 20:01:28

engem sehányszor, de itt a részlet nagymamám visszaemlékezéseiből, aki egyébként zsidókat bújtatott:

"A férfiak leszálltak és kivágták az akácfákat, úgy etették a vonatot, illetve a mozdonyt. Így tudtunk eljutni Szalkáig. Szalkától aztán már normálisabban jöttünk. Jaj, hát ott is volt egy sztori. Az állomáson volt egy ilyen kis szállodaszerűség, ott már kaptunk egy ágyat. Én lefeküdtem a gyerekkel és akkor bejöttek valami katonák. Orosz katonák. Kiparancsolták a férfiakat, a férjemet meg a barátait. Meg akartak erőszakolni. Már fogta a férjem a széket, hogy nekimegy, hozzá vágja, de hát nekik fegyverük volt. Akkor, mikor kitakart és meglátta, hogy terhes vagyok…akkor visszatakart. Nem nyúlt aztán hozzám."

Te hány éves vagy?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.02.18. 20:10:56

+ 1 megjegyzés: sok minden máson kívül, a film segíthet megérteni a FELSZABADULÁS szó korabeli, megfelelő kontextusban használt jelentését is. Nézzétek meg.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.02.18. 20:11:14

"Téged hányszor erőszakoltak meg?"

majd számolhatod te is a börtönben, ha odajutsz, és nem máshová.
persze, értem én, hogy csak provokációval és indexes háttértámogatással tudod felkelteni az érdeklődést irántad, de ez még egyelőre nem ütközik a törvénybe

"Filmnézés közben eljutottam ahhoz a morális dilemmához, hogy a nemi erőszak rossz dolog, de... nem tudtam ellenállni a gondolatnak, hogy ne hibáztassam az orosz katonákat, holott közben tisztán láttam cselekedetük gonoszságát és utálatát."

emberhez méltatlan sorok

"Igen, az orosz katonák a felszabadított ellenséges területeken sokszor úgy viselkedtek, mint az állatok"

felszabadított? mármint meghódított? miért kell elszólnod magad te analfabéta?
az objektivitás álcáját azért minimál szinten magadra vehetnéd

"De ahogy haladunk a filmben és jobban megismerjük az egyes szereplők indulatainak mozgatórugóit, idővel nem tudunk haragudni az orosz katonákra sem. Hogyan ítélhetnénk el őket, amikor tudjuk, milyen borzalmakat követtek el a német és magyar katonák a keleti fronton? Döbbenetes jelenet, amikor a kisgyerekes német családhoz berontó fiatal orosz katonák elmesélik, hogy német katonák a falujukban minden gyereket bestiális módon megkínoztak és megöltek."

persze, a magyar katonák Donnál olyan borzalmas cselekedeteket követtek el az imádott szovjeteid ellen, hogy arra nincsen szó sem.
az meg, hogy egy bűnöst elítéljünk megkövetel egy alap intellektuális színvonalat, tehát ha a nácik kiirtanak civil zsidókat, arra nem adekvát válasz, hogy a zsidók kiirtanak német civileket, dettó német-szovjet szinten, ahogy slomó morell tette a táborjaiban. miben különbözik a zsidó a némettől? sőt, a németek nem erőszakoltak tömegesen nőket a táborban, slomó táborában a zsidók igen.
a kollektív bűnösség nem lehet oka, egy halálnak sem. ugyanis nem szerepelt hitler választási programjában hogy ölni fogja a zsidókat. aztán amúgy se volt demokrácia, de kezdetben sem.

ha lesz egy fehérterror, és adja az isten, hogy legyen, remélem te nem mehetsz a többiekkel karibire

2013.02.18. 20:11:24

Háppersze, nálatok aztán minden jogos, ami azt az országot anmióta csak létezni merészel, tapossa, bántja, gyalázza, üti-vágja, pusztítja,

tök mindegy, mikor, hogyan, és miért, csak fájjon, akár visszamenőlegesen is, annak, aki még szereti, meg aki nem viccből él benne, nem igaz, drága balosok és libbantak? Csak ahogy kicsit sem pártos törikönyveitek és tanerőitek a fületekbe, meg az agyatokba nyomják. Közlöm: nekem is nyomták, de én már túl vagyok rajta, ezek szerint ti még nagyon nem ...

No - ezért is fogok rohanni legközelebb rátok szavazni, arra mérget vehettek :) Nálatok jobban senki se csinál propagandát a legdurvább ellenségeinek, az azért le kéne hogy essen már egy jó ideje, dehát nem. Csak azért sem ...

kifordított nagyanyó 2013.02.18. 20:17:59

Az utolsó mondatot leszámítva egy meglepően korrekt írás.

dr. Trebitsch 2013.02.18. 20:24:24

@Imígyen szóla Zarathustra: Sajnos egy dolgot elfelejtesz. Háborúban bizony az ellenfél minden polgára kollektíven elpusztítandó. Ez eddig mindig így volt, és sajnos így is lesz minden háborús konfliktusban. Az olyan nemzet, amelyik háborúban azért nem csap vissza, mert esetleg az ellenfél oldalán ártatlanok is elpusztulnak, az megszűnik létezni. A háború után pedig majd a győztes megmondja, kit kell felelősségre vonni, és kit nem.

2013.02.18. 20:24:33

bocsi, helyesen: "EZT az országot, AMIÓTA"

Charlie Firpo 2013.02.18. 20:38:04

Nos, elolvasva a blogot,megvilágosodtam. Teljesen megértem a németeket Lidice miatt, megölték a gonosz csehek Reinhard Heydrichet, így abszolút érthető és elfogadható, hogy Lidice lakosságát megfingatták.
Teljesen megértem a németeket, hogy a zsiráfokat bántották, mert biztos, hogy a zsiráfok által őket ért károkért vettek nemes bosszút. Köszönöm a blognak, hogy felvilágosított, szemet szemért fogat fogért, ősi bibliai idézet még mindig aktuális.
Ui.: szegény blogírót valszeg gyerekkorában vmi német vagy jobboldali náci bácsi sok-sok örömben részesítette és ezt egyszerűen képtelen feldolgozni. :)

DarthVader 2013.02.18. 20:41:08

@Helyes Írás:

1, ahol az agresszió, ott a tesztoszteron. (Agresszió->fokozott tesztoszteronszint, Fokozott tesztoszteronszint->agresszió). Ahol a tesztoszteron, ott előbb-utóbb baszva lesz. Biológia.

2, A magyar katonák is követtek el tömeges nemi erőszakot Oroszországban. A magyar katonák is zabráltak. De voltak mindössze néhány százezren összesen. Az orosz meg annyian volt, mint az oroszok.

3, az orosz katonák nemcsak az ellenség lányait-asszonyait erőszakolták meg, hanem a saját hadseregük női katonáit is. (Divat volt egy magasabb rangú parancsnok hadifeleségének lenni, akkor lehettek csak biztonságban a női katonák)

4, az amerikaiak is követtek el tömeges nemi erőszakot pl. Hollandiában (!!) és Németország nyugati részén. (Ezt speciel az amerikai hadvezetés mélyen titkolta. )

4, Olaszországban a francia hadsereg goumier-jei ugyanazt csinálták, mit az oroszok. Csak persze kevesebben voltak, de azoknak az olasz nőknek ez sovány vigasz. (Az olaszok pedig annyira éheztek, hogy a nők valóban élelemért árulták magukat az angol-amerikai seregeknek. ) Az amerikai parancsnokság keménykedni akart Juin-nél, hogy hagyassa abba, de az azt mondta, az olaszok megérdemlik.

5, a délszláv háborúban is sürün előfordult nemi erőszak a támadók és a civil lakosság között. (Persze attól sokkal rosszabb is)

Tehát: a harci tevékenység alatti-utáni nemi erőszak nem orosz specialitás, legfeljebb a mennyisége függ attól mennyire hagyják kibontakozni, az oroszokban az erkölcsi gátlást nagymértékben csökkentette a német megszálló hadsereg viselkedése szovjet területen (az amiknak meg az angoloknak nem volt olyan okuk a gyűlöletre, mint az oroszoknak), az orosz parancsnokság inkább az ivással volt elfoglalva, mintsemhogy eltökélt szándékot mutatott volna a megfékezésére.

Ezekből következően:

Kurvára jól gondolja meg az, aki háborúra uszit, a háborúnak tapsol, vagy csak eltűri - ld krajinai szerbek a szerb szabadcsapatok handabandázását a Krajinában - hogy a háborúknak csak vesztesei vannak. ( A polgárháborúnak is! Sapienti sat. )

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.02.18. 20:46:07

@tede: @YAGA: bárki megteheti a feljelentést.
mégiscsak Magyarországon vagyunk!
az ilyeneknek (és a posztkomcsi elitnek) köszönhetjük, hogy sose lesz itthon a fejekben rend. lassan már látnám hogy van értelme ennek a törvénynek

Szélmalomharcos 2013.02.18. 20:46:50

Komoly történész irodalma van a szovjet katonák (Magyarországon általában oroszt mondanak, pedig a megszállók nagyobbik része ukrán volt) által elkövetett tömeges erőszakoskodásnak, annak ellenére, hogy még mindig erős a tabu ezzel kapcsolatban

Egy tanulmányból másfélmillió német nőre emlékszem, de ennél meglepőbb módon olyan esetek is bőven előfordultak, hogy a baráti, mondhatni testvéri országokban is nagyarányú volt az erőszakoskodás

Komoly feszültséget teremtett például már a legelső időkben a jugoszláv és a szovjet elvtársak között, hogy a Szerbia északi részét megszálló szovjetek (akik Jugoszlávia nagyobbik részét nem szállták meg) becslések szerint 50 ezer nőn követtek el erőszakot

Úgy látszik ez már csak így volt szokásban náluk. Tény, hogy a tisztjeik, sőt a generalisszimusz is inkább bátorították őket

Szélmalomharcos 2013.02.18. 20:51:30

@DarthVader:
"A magyar katonák is követtek el tömeges nemi erőszakot Oroszországban."

Van erről valami megbízható forrásadat?

dr. Trebitsch 2013.02.18. 20:56:40

@ekszvájzed: Te nyilván azokhoz tartozol, akik Magyarországon (de csak Magyarországon) jobboldalinak tartják magukat. Rátok azért nem szavaznék, mert miattatok veszett el az ország nagy része, a ti eszmei elődjeitek vitték bele, persze tisztán hazafias alapon, az országunkat egyenlőtlen kilátástalan háborúkba. Ezek az erők voltak azok akik hazafias jelszavak mentén vesztébe vitték az országot, mert politikájukban teljes mértékben figyelmen kívül hagyták a nemzetközi helyzet realitásait, az erőviszonyokat. Most is azt teszik. De a másik brancs, akik baloldalinak nevezik magukat (szintén csak Magyarországon, mert máshol az ő politikájuk egyáltalán nem baloldalinak számít), akik, miután a "jobboldal" szakértő és "hozzáértő", nemzetvesztő politikája után beözönlött ide egy ázsaiai horda, azzal a hordával rögtön lepaktáltak és árulóvá váltak, hát ezzel a branccsal sem tudok azonosulni. Ez az oka, hogy élemedett korom ellenére még nem tudtam egy szavazáson sem részt venni. És igen, ez már a NÉP, a NEMZET hibája, hogy még olyan primitív szinten van politikailag, hogy józan, a nép, az ország érdekeit legfontosabbnak tartó politikai erőket a hatalomnak még a közelébe sem enged.

Szélmalomharcos 2013.02.18. 20:57:59

@Charlie Firpo:
"megölték a gonosz csehek Reinhard Heydrichet, "

Az utolsó Rubiconban (2013/1)foglalkozik egy tanulmány Heydrich megölésével. Az igazi sztori hogy ezt azért határozta el az emigráns londoni cseh kormány, mert túlságosan elfogadottá, sőt népszerűvé kezdett válni a csehek körében bizonyos népjóléti intézkedések miatt

Tény, hogy ő maga nem készült fel rá hogy merényletet kísérelnek meg ellene, úgy látszik bízott a saját elfogadottságában. Az is tény, hogy a merénylettel sikerült elmélyíteni a törésvonalat, pont ez volt a célja

nagykerek 2013.02.18. 21:00:10

@fidesz = népirtó csőcselék: Remélem, arról is készül propaganda film, hogy horthy testvér katonái mit műveltek a ruszkiknál!

Természetesen készült, ahogy a Délvidéki esetnek is megvan a magyar verziója, a szerbre meg 30 éve várunk. Itt megtekintheted:
film.indavideo.hu/video/f_doni_tukor

A cikkíró kissé sablonos felfogása közismert. Aki a szovjet hadseregről egy kis konkrétumra is kíváncsi ebben a témakörben, az nézze meg Sára Sándor: A vád c. filmjét (1996). Itt megtekinthető:
http://www.youtube.com/watch?v=1BRC_mwpMcs

Ugyanis nem csak arról van szó, hogy egyes emberek mit műveltek, hanem arról is, hogy elöljáróik - a tisztikar, a parancsnokság - hogyan viszonyultak ehhez.

DarthVader 2013.02.18. 21:09:28

@Szélmalomharcos: van. Nézz utána.
(Nem mellesleg anyám nagybátyja, aki megjárta az orosz frontot, miután hazajött, per tangentem szintén "beszámolt", elmondása szerint "a tyúkólból előráncigálták a lyányt, aki be volt kenve korommal, de őket nem tudta becsapni, jól megfürdették - és utána hamiskásan mosolygott. A többit a 14 éves anyámra való tekintettel nem részletezte, de mindenki értette. Anyám is. )

Miből gondolod, hogy a magyar paraszt Grál-lovag volt odakint, amikor mindenhonnan azt hallotta, hogy az orosz rosszabb az állatnál?

dr. Trebitsch 2013.02.18. 21:10:00

@Szélmalomharcos: ezt kellett volna mérlegelni a hadbalépésnél. A magyar titkosszolgálatnak gondolom volt adata arról, az NKVD (a KGB elődje) hogy viselkedett A SAJÁT LAKOSSÁGGAL, hogy bántak a GULÁGBA hurcolt szerencsétlenekkel, azok otthonmaradt családtagjaikkal. Ezeknek az információknak a birtokában lehetett azért arra számítani, mi történik. Miért gondolták azt, hogy az ellenséges országok lakosságát jobban fogják kímélni, mint a saját polgári lakosságukat??? Ezt kis országként úgy kellett volna tekinteni, mint ha egy völgyzáró gát mellett laknánk... nem piszkáljuk a gátat, ha 200 m vízoszlop van felettünk.

sam poppat 2013.02.18. 21:10:14

csak tudnam,hogy ennek a csehszlovak majomnak melyik indexes turja a segget,hogy barmilyen szemetet ir,cimlapra kerul...

lüke 2013.02.18. 21:19:56

a film remek, bár határokat feszeget
a poszt kevésbé, de a vita heves és helyes
javaslom még-mindenkinek-erröl a filmet:
fr.wikipedia.org/wiki/Collaboration_f%C3%A9minine
10 ezer kivégzett, 20 ezer kopaszra nyírt nö

hopptarisznya 2013.02.18. 21:20:13

A posztnak annyi értelme volt, hogy felfedeztem magamnak őt: Polcz Alaine, pszichológus, írónő, a Magyar Hospice Alapítvány megteremtője.

És el is olvastam Az asszony a fronton (80 oldalas PDF) második felét. Köszönöm a hozzászólóknak! Szép történetek vannak benne az állat módjára viselkedő oroszokról.

sárkányfő 2013.02.18. 21:24:15

@$pi$:
Nem tudom pontosan milyen ménesről beszélsz, leírhatnád, biztos érdekes történet.

De ha a magyar állam hivatalosan valaha valóban eltulajdonított egy ménest jogtalanul, és ezt a történészek is elismerik, akkor én, mint a magyar nép tagja ezt elismerem, és sajnálatomat fejezem ki, egyben támogatom, hogy az aktuális magyar kormány hivatalosan is elismerje, és mint jogutód, megkövesse az áldozatokat, illetve emléküket. Amennyiben lehetséges az utódokat kártalanítani, akkor nem csupán morális, de anyagi kártérítést is nyújtson a magyar kormány.

DarthVader 2013.02.18. 21:57:01

@hopptarisznya: tehát Te 40 oldalt olvastál a második világháborúról, Polcz Alaine-től, és már tisztában is vagy mindennel. De jó neked.... Nekem több mint 1 méter könyv van a könyvespolcomon a második világháborúról, van vagy nyolcezer oldal,nem számitva az irodalomjegyzékeket, 90 %-át olvastam, és egyre zavarodottabb vagyok.

Szélmalomharcos 2013.02.18. 21:57:05

@DarthVader:
Az egyetlen konkrétum ebből anyád nagybátyja. Ez lehet akár családi vonás

hot-spot (törölt) 2013.02.18. 21:57:10

Engem már negyven éve folyamatosan erőszakolnak a mindenkori felelős magyar kormányok.
Teli van a bugyrom.

Szélmalomharcos 2013.02.18. 22:02:35

@dr. Trebitsch:
"ezt kellett volna mérlegelni a hadbalépésnél. "

Te is nagy ász vagy ám. Komolyan gondolod hogy ki lehetett volna maradni az egészből? Különösen a kassai és a többi légitámadások után? És akkor kész, élhettünk volna békében miközben folyik a háború Kanada partjaitól a Volgáig, az északi sarkkörtől le egészen a Szahara közepéig? Nem szálltak volna meg a németek vagy akár a románok, a német vereség után a szovjetek ugyanúgy mint ahogy enélkül is történt?

hopptarisznya 2013.02.18. 22:24:50

@DarthVader: az utóbbi egy órában olvastam 40 oldalt. Ami a mocskos hazugságotokat illeti, azért azt szögezzük le, hogy egy horda viselkedését nagyban befolyásolja a horda átlag-intelligenciája. Namost ha azt mondod, hogy egy ázsiából ideszalajtott ősember azonos szinten viselkedett, mint egy európából odaküldött, akkor nagyon hülye lehetsz.

Szélmalomharcos 2013.02.18. 22:24:58

@hopptarisznya:
Egy másik memoárban olvastam a Nyíregyházát elsőre megszálló szovjet katonákról (a várost kétszer foglalták el), hogy egy lánygyereket dobtak partiba, és közben az anyját a fejéhez tartott puskával arra kényszerítették hogy nézze az egészet végig

dr. Trebitsch 2013.02.18. 22:25:07

@hot-spot: Ez a jó hozzáállás. Nem kellene azt képzelni, hogy mi akkora hatalom vagyunk, hogy majd mi teszünk igazságot a nagyhatalmak között. Szeretnék egy olyan magyar kormányt, amelyik nem akar igazságot tenni a nagyhatalmak között, nem támad rá olyan országokra katonai erővel, amelyik több százszor erősebb népesség és fegyverzet tekintetében is, nem támad rá gazdaságilag és verbálisan a világ vezető gazdasági hatalmaira, hanem belátja, hogy ezekre hatalmakra nem tud nyomást gyakorolni, egyszerűen elfogadja ezeket, mint egy elemi erőt, amit nem lehet befolyásolni, és az adott lehetőségek között úgy próbál lavírozni, hogy nekünk, a MAGYAR NÉPNEK jó legyen!

DarthVader 2013.02.18. 22:25:13

@Szélmalomharcos: mondom, nézz utána. Olvass. Sokat. Most nem fogom végigbújni az összes könyvet, melyikben és hol van a forrás. Ugyan a kedvedért nekiültem, de hagy ne töltsem már az estémet ezzel. Van.

dr. Trebitsch 2013.02.18. 22:25:21

@Szélmalomharcos: történelmi tény, hogy Sztálin nekünk ígérte Erdélyt, ha kimaradunk belőle. Már ennyit megért volna egy kis német megszállás, amit viszont nem kellett volna fegyveresen akadályozni. Volt már a magyar történelemben passzív rezisztencia. És bár Sztálin nem volt egy szavahihető, de miért hazudott volna, ha Románia marad az utolsó csatlós szerepében?

DarthVader 2013.02.18. 22:25:29

@Szélmalomharcos: Voltál már Csehországban? Menj el, nézz szét, és gondolkodj el, kinek jobb: a megszálltnak, vagy az aktív résztvevőnek.

ember100 2013.02.18. 22:25:37

@Skorzeny:
Helló !

Mégis mivel tudnád védeni a holokausztot , népírtást ????
Mire gondolsz ilyenkor amikor ezt leírod a túrós palacsintára , legyél már észnél , és a Skorzeny nevet pedig emlegesd azoknál az olasz családoknál akiknek a fiait megölte amikor pl. kiszabadította a Ducsét !

Etniez 2013.02.18. 22:26:06

Akkor azt is elmesélheti a prosztó vagy izé.. posztoló, hogy ugyan Katyn-nál pl. mit toroltak meg a hős szovjet vitézek, amikor a lengyel nép krémjét hátba támadták, majd tarkón lőtték...

Hagyjuk már. Az oroszok egy horda volt, akkor is végigerőszakolták volna Budapestet, ha egy fűszálat nem szakítunk le náluk. Tömeges erőszak azért volt Budapesten, mert minket OSTROMOLTAK és BEVETTEK. Az országban még sokfelé volt erőszak, de itt Pesten két napra szabadjára engedték ezt a hordát jutalomképpen.
Olvasni kellene a történelmet, ha már ilyen okosakat írunk...

2013.02.18. 22:34:08

Nekem marhára tetszett a poszt. Örülök, hogy valakinek végre nem csak az oroszok szörnyetegek, a magyarok ártatlan szentek, hanem fordítva IS. IS! De iszonyú messze vagyunk még attól, hogy az emberekből ne csak az acsargás dőljön folyamatosan a témában, hanem értelmesen gondolkodni is tudjanak róla...

Mr. Waszabi 2013.02.18. 22:34:36

Nincs igazság, mármint az ideákhoz, érdekekhez képest. A kultúrált európához képest, amely valójában azt a háborút kirobbantotta, nos álságos az évekig tartó háborúra kényszerített, s amúgy sem az európai műveltség és kultúra szintjén nevelkedett orosz katonák viszonyulását barbarizmusnak tekinteni. Inkább úgy kéne nézni, hogy semmi gonoszság nem követkehtő el fizetség nélkül - jelen esetben a nők fizettek a gaz és erkölcstelen politikusok helyett. Sok esetben olyan nők, akik maguk is támogatták saját politikusaikat, más esetekben ellenzéki érzületűek. De a minden tekintetben kiéheztetett orosz katonák nem tudhattak különbséget tenni érdemesek és ártatlanok között. Szerelemben és háborúban nincsenek szabályok, ez régi mondás. Nem helyes, ha egy mai modern, 50 évvel későbbi szemlélettel akarjuk érzékennyé tenni a ma társadalmát olyan események iránt, amely egy másik korban ,más társadalmi körülmények közt történt. Az akkor az akkor volt, a most meg most van. Sajnos, ma sem lenne másképp, mert az emberek nem változtak meg. Ma pont ugyanúgy viselkednének hasonló szituációba kerülvén.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.02.18. 22:37:42

@kifordított nagyanyó: @canahari: Eddig a pontig mindenképp szerettem volna a poszttal eljutni. Kösz a véleményt!

ember100 2013.02.18. 22:42:05

@Etniez:
Helló !
Azért ehhez az ostromhoz az is kellet hogy vitéz lóbányai Horty Mikike hadat üzenjen a gaz ruszkiknak , meg egy kis doni hazánk védelme 1500 km re budapestttől . Remélem ÉRTED !!!
Persze nőket megerőszakolni tilos büntetendő !

dr. Trebitsch 2013.02.18. 22:44:29

@Mr. Waszabi: Részemről ezt még másképpen értelmezem... úgy tűnik, mi magyarok képtelenek vagyunk elfogadni azt, hogy nem mi határozzuk meg a világ forgását. Abban az időben pontosan lehetett tudni, milyen lesz egy orosz megszállás, ami valójában nem is orosz, hanem a Szovjetunió ázsiai részének legelmaradottabb, legbarbárabb hordáinak garázdálkodása lesz. De mi itt szépen elfogadjuk a politikai osztály mosakodását, meg hogy jaj, ilyen gonoszak, meg olyan gonoszok, jaj, mi nem tehetünk semmit. Pedig DE! Pontosan látható volt, hogy milyen lesz ez az ázsiai horda, és hogy ezen hiába sajnálkozunk, az így fog viselkedni. Ezen nem lehet változtatni, de a politikának nem kellett volna háborúba lépnie!

Szélmalomharcos 2013.02.18. 22:54:13

@dr. Trebitsch:
"történelmi tény, hogy Sztálin nekünk ígérte Erdélyt, ha kimaradunk belőle."

Te fogalmatlan vagy diplomáciából.

Volt egy távirat Molotovtól, ami burkoltan úgy fogalmazott, hogy Magyarország érdekeit figyelembe fogják majd venni a háború után, ha megfelelően viselkedik

Nálad már ez konkrét tárgyú ígéret "Erdély visszaadásáról", valójában kétes értékű hitegetés (Magyarország határait a versailles-i békeszerződés határozta meg, amit a Szovjetunió egyoldalúan nem módosíthatott volna). Mellesleg a távirat el sem jutott Horthyhoz

Szélmalomharcos 2013.02.18. 22:59:42

@DarthVader:
Csehországban a földrajzi fekvése miatt nem voltak hadműveletek. Ezenkívül a győztesekhez tartozott, és ennek megfelelően kezelték. Csakúgy mint Szlovákiát, akik Hitlernek és a németeknek nálunk nagyobb támogatói voltak

A történelem tele van abszurdítással, de egy igazi doktrínernek ez nem jelent akadályt amikor önkényesen kategorizál

petraeus 2013.02.18. 23:51:19

Eleg sokan utolag okosak, most konnyu kijelenteni, hogy lehetett latni mi lesz, miert mentek bele a haboruba amit ugyis elveszitenek, stb.
1941 ben es 1942 ben nem sokan fogadtak volna a szovjetekre, se USA ban, se Angliaban se a Szovjetunioban. Nagyon ugy nezett ki, hogy a nacik foldbedongolik a szovjeteket es megnyerik a haborut, hol volt akkor meg Sztalingrad, Kurszk meg Normandia.
A magyar honved meg valoban a hazat vedte a donnal, melettunk harcoltak a szlovakok (akik ugye 1939. szept. 1.jen kezdtek a haborut Lengyelorszag megtamadasaval, kivancsi vagyok ezt megemlitik-e az unnepi beszedekben majus 8. an a gyoztesek...) es a romanok ( akik szinten nagyon lelkesen noveltek az orszag teruletet), ha megakartuk tartani a felvideki, erdelyi teruleteket akkor be kellett szallni. Marpedig ez akkor csak a nemetek oldalan volt realis, akkor meg senki nem tudta, hogy a nagyhatalmak masodszorra is figyelmen kivul hagyjak majd az alapveto etnikai es onrendelekzesi elveket. Pedig Volt ilyen terv is az USA tol, visszakaptuk volna felvidek egy reszet plusz partiumot de a szovjetek nem egyeztek bele...

_most_ 2013.02.18. 23:51:27

hát ez a poszt elég egyoldalú lett.

sorhajóhadnagy 2013.02.18. 23:52:46

Előre sejthető volt, hogy ebben a kérdésben feltörnek az indulatok. Én meg előrebocsátom, a mi családunkban is volt ilyen áldozat, aki soha nem heverte ki az erőszakot, nem szeretem így kimondani, mert beleőrült, és élete végéig ápolásra szorult. Vagyis egyfajta "narratíva" számomra eleve adott lenne. De...!

Mégis, azt tanácsolom az összes forrófejűnek, hogy olvassa el Pető Andrea hivatkozott tanulmányát. Ha nem a propagandaplakátok világából akarnak mindenekelőtt tájékozódni. A posztolónak egyébként azért némi matematikát a figyelmébe ajánlanék, miután ezt írja:

"Napjainkban a téma kutatói megegyeznek abban, hogy a második világháború végén a Vörös Hadsereg katonái nagyjából két millió német nőt erőszakoltak meg, az oroszok nem válogattak, az áldozatok 8 és 90 évesek közül kerültek ki, átlagosan egy német nőt tizenkétszer erőszakoltak meg. Sokan életükkel fizettek az erőszakoskodásokért. A budapesti nemi erőszakoskodások számát a szakértők 50 és 200 ezer közé teszik."

Feltételezem, hogy Antony Beevor Berlin ostromáról szóló - erősen vitatott - munkája lehet ennek a becslésnek az egyik alapja, (bár a szerző bevallottan megbecsülte a saját maga által adott 1,4 milliós számot).

Vagyis kétmillió német nőt egyenként tizenkét ízben gyaláztak meg, ez ugye 24 millió erőszaktétel, valamikor 1945 áprilisa és májusa között. Ami viszont azt jelenti, hogy a Berlin elfoglalására bevetett 2,5 millió szovjet katona fejenként majdnem tíz ilyen akciót hajtott végre, beleértve a náci kapitulációig elesetteket és a sebesülteket is. Amiről én azt gondolom, hogy nyilvánvalóan képtelen számok.

Hasonlóképpen nagyobb kritikával kellene kezelni a budapesti erőszaktételek számát is. Ami semmit sem von le az áldozatok életre szóló szenvedéséből, de azt is el kell mondani, hogy a bizonytalan forrásokban tényszerűen nem lehet eligazodni. A kétszázezres szám ugyanis megint csak azt jelentené, hogy a budapesti harcokat megjárt szovjet alakulatok közül majdnem minden katona részt vett ilyen atrocitásokban, és ezeknek Budapest szinte teljes felnőtt női lakossága áldozatul esett. Ami nem igaz.

Az említett kitűnő tanulmányban Pető Andrea egyébként azt is elemzi, hogy a nemi erőszak pszichés késztetése háborús viszonyok között hogyan alakul ki a katonák nagy részében. Ha ezeket a körülményeket vizsgáljuk, akkor látható, hogy a németeknél, illetve a szövetségeseknél is kialakult - bizonyos helyzetekben - ugyanez a közeg. A neveltetés, a kulturális háttér rendre alulmaradt az ösztönökkel szemben.

Amúgy nagyon gondolkodom. Szíven szerint az elején említett áldozat nagynéném történetét megosztanám hozzáértő történészekkel. Nem propagandistákkal.

dr. Trebitsch 2013.02.18. 23:53:09

@Szélmalomharcos: ezt bírom, mikor magyar polgártársaim kioktatnak diplomáciából:) Bizonyára annyira értetek hozzá, és ez bizonyítja is, mennyire sikeres az ország külpolitikája. Én nyugat-európai színekben 6 évig voltam külképviseleti munkatárs egy NATO ország színeiben, ezért nyilván nem érthetek annyira hozzá, mint Te. De annyit azért tudok, hogy aki ért a diplomáciához, az pontosan tudja, mit kell kiolvasni "egy burkoltan fogalmazó" táviratból. A Párizs Békeszerződés pedig pont annyit módosított a versailles-in, amennyit Sztálin jónak látott...

_most_ 2013.02.18. 23:53:25

"A háború ártatlan civil áldozatai mindig sajnálatra méltóak, de vajon Berlin lakói, akik Hitlert hatalomra segítették, mennyire tekinthetők ártatlannak?"
Ilyen kijelentéshez mennyire kell már retardáltnak lenni. A poszt azt próbálja bizonygatni, hogy a katonák akik nőket erőszakoltak tulajdonképpen áldozatok, viszont a nők meg megérdemelték mert lehet, hogy Hitlerre szavaztak.

+/- 2013.02.18. 23:54:04

A filmet nem láttam.
Viszont ennek a recenziónak
az alapján
hsozkult.geschichte.hu-berlin.de/rezensionen/2003-4-138
az eredeti, Marta Hillers könyv kicsit másról szól mint a fennebbi posztban vázolt "az oroszoknak is megvolt az oka, hogy erőszakoljanak". (De persze lehet, hogy a film ilyen egyszerűen tálalja a kérdést.)

A link-béli recenzens azt írja, hogy Hiller könyvében az az érdekes, hogy milyen precízen írja le a németek sokkját a háború végén ami a német "rasszot" jelképező "német férfi" eltűnésével járt és azt hogy miként csúsztak át a megerőszakolt német nők az éhező berlinben lassanként a megélhetési prostitutcióba. A német nők helyzete a recenzió alapján sokkal komplexebbnek tűnik mint a fennebbi posztból sejteni lehet.

A filmet pedig nem ártott volna a német "múltfeldolhozás" kontextusában tárgyalni. Ami az állandó önkritikára alapoz. Nem tudom, hogy ezt a jogos önkritizálást hogyan sikerült a filmben összekötni a nemi erőszak fölötti úgyszintén jogos felháborodással. Erre tényleg marha kíváncsi vagyok. Ez egy olyan hajtűkanyar, amit német filmrendezők nem nagyon szoktak tudni bevenni.

Anyám Borogass (törölt) 2013.02.18. 23:54:19

"Téged hányszor erőszakoltak meg?"

Egyszer. Pont ölég volt. Szubkjektíve, szerintem te egy egy hülye kis pöcs vagy, akinek fogalma sincs arról, hogy mi az, amiről irogatsz.
Szinte kívánom, hogy egyszer téged is (de mégsem, mert te még abból is hülyeségeket vonnál le, mint konzekvenciát, esetleg perverz állat vagy, és élveznéd).
Nuff said.
Javaslom, hogy ne okádj olyan dolgokról, amikről fogalmad sincs.

Gatinho 2013.02.19. 00:28:25

slovensko do picu :)

sorhajóhadnagy 2013.02.19. 01:00:43

@Szélmalomharcos:

Ilyet az Elzászt visszafoglaló francia katonákról is olvashatsz 1944-1945 fordulóján. Különös kicsengés az is, hogy pár éve a "Band of brothers" (direkt nem használom az elcseszett magyar változatot) sorozat egyik epizódjában meg is örökítették, hogy az amerikai ejtőernyősök megdöbbentek nézték, amint a franciák módszeresen kivégzik a német hadifoglyokat.

sorhajóhadnagy 2013.02.19. 01:20:47

@dr. Trebitsch:

"Abban az időben pontosan lehetett tudni, milyen lesz egy orosz megszállás, ami valójában nem is orosz, hanem a Szovjetunió ázsiai részének legelmaradottabb, legbarbárabb hordáinak garázdálkodása lesz."

Milyen hordákra gondolsz konkrétan? A grúzokra és örményekre? A megszállás egyébként összetett jelenség. A szovjet hadsereg az elfoglalt területeken elég hamar - a saját szemszögéből - hatékony katonai közigazgatást vezetett be, amit csak zavartak az erőszaktevők. Kilengések bizonyára előfordultak csökkenő számban a harcok elülte után, de utána az atrocitások már nem szolgálták az "új rend" elfogadtatását.

Az "ázsiai hordákkal" kapcsolatban azonban szeretném leszögezni, hogy a családom más tagjai más szituációkban másfajta szovjet katonákkal is találkoztak az alföldi harcok és a székesfehérvári csata térségében. Ők barátságos és kimondottan jóindulatú beszállásolt oroszokra emlékeztek vissza. Csak nagynénémnek volt tragikus az esete.

Azt meg hát pirulva emlegette az egész família, hogy egy másik hölgy a rokonságból sikeresen ismerkedett némi anyagi előny fejében az összes megszálló erő pártfogó kedvű tisztjeivel, így ő 1945 tavaszán nem vesztett, hanem gyarapodott anyagilag is: egy szovjet ezredes révén míves szamovárra és prémbundákra is szert tett, illetve saját elmondása szerint hódolói a cipőjéből itták a pezsgőt.

És azt is hozzátenném, hogy az "ázsiai hordák" addigra Zsukov keze alatt a világ legerősebb hadigépezetét alkották, amely végül - hát igen - Berlinben tett pontot a történet végére.

Keserves dolog persze a háború, és ahogy a kommentekből látom, mai szemmel, mai fejjel, de máig élő régi indulatokkal nem nagyon lehet erről beszélni. Én azokkal értek egyet, akik szerint egyik gaztett nem ad felmentést a másikra. De ettől még inkább tényeket keresnék, mint újabb legendákat.

aljaskuszobab 2013.02.19. 02:26:18

ugye ez a poszt csak valami trollkodás?! nem létezhez olyan ember, aki szerint nemi erőszakot elkövetni érthető és megbocsátható dolog, hiszen "olyan rossz kedvük volt azoknak a katona fiúknak"

milyen szép a Vértes, ó 2013.02.19. 03:19:15

A poszt viszonylag 'rendben van', bár meg kell hagyni, helyenként valóban félreérthető, főleg a zsidózni, libsizni bevetődő idióták szegényes nyelvi képességeivel -- de nagyjából középfokú magyar nyelvtudás elég (lenne) ahhoz, hogy kiderüljön, nem 'mentségkeresés'-ről van szó az erőszaktevő orosz félállatok tetteivel kapcsolatban, hanem 'magyarázat'-ról. Bizony, mást jelent a kettő. Ez van.

Persze kényelmetlen szembesülni azzal, hogy az, amit hörögve (és sokszor-általában joggal) rovunk fel a hömpölygő ázsiai hordáknak, dicső európai katonáinkra éppúgy jellemző volt* (igen, igen, fehér lovon, a lovagi párbaj szabályai ésatöbbi). Mintha nem bizonyítaná az elmúlt akárhány év bármelyik másodperce, a színesterrorok, a nácik, a nyilasok, a komcsik, a Balkán tömegsírjai (és akkor nem is bambultunk el a Holdra máglyák és akasztófák körül vallási alapon vonyító tömegek idejéig) azt, hogy az európaiak nagy részének civilizáció-álarca alatt sem lapul több gyáva állatnál, mely csupán a 'csürhe felmentését' várja ahhoz, hogy bármit megtegyen bárkivel. És természetesen azok játsszák el legszívesebben a sértett értetlenkedést, akiken leginkább látszik, hogy csak arra várnak idegesen csaholva, hogy hátha végre valaki azt mondja: 'szabad!'; de ez érthető ugye.

* Volt? Ugyan már.

milyen szép a Vértes, ó 2013.02.19. 03:19:55

Rendben, a "De ahogy haladunk a filmben és jobban megismerjük az egyes szereplők indulatainak mozgatórugóit, idővel nem tudunk haragudni az orosz katonákra sem. Hogyan ítélhetnénk el őket, amikor tudjuk, milyen borzalmakat követtek el a német és magyar katonák a keleti fronton?" rész úgy hülyeség, ahogy van, reménykedem, hogy csak fogalmazni nem tudott épp a szerző.

pocaklakó minimanó 2013.02.19. 07:51:55

@Csehszlovák Kém:

"Pedig csupán annyi történt, hogy a posztban egy korabeli napló alapján, felvillantottam a két háborús fél lehetséges indulatainak okait."

A nemlabancon is ilyen kedélyesen csevegnek.

Összenő, ami összetartozik.

pocaklakó minimanó 2013.02.19. 07:52:43

@milyen szép a Vértes, ó:

"Persze kényelmetlen szembesülni azzal, hogy..."

Nem azzal kényelmetlen szembesülni, hanem azzal, hogy olyan keretbe kívánja helyezni a történetet, hogy abból ki lehessen hozni azt, hogy maga a dolog nem is olyan nagy durranás, hiszen bárki elkövetheti.

Érdekes viszont, hogy hasonló keretkijelölés más irányban nem nagyon megengedhető.

Pedig a nemlabancon szintén próbálkoznak bizonyos dolgoknak más olvasatot adni, hogy érdekfeszítő eszmecsere folytatódjék róluk.

De az csúnya. Ez meg itt - bár indíttatása dettó ugyanaz; rokonlelkeket fedezhetünk fel, csak más oldalon - magyarázható.

Silány lelkűeknek mindenféleképpen.

Leone_510 2013.02.19. 10:18:33

amikor az első emberi csordák elkezdtek háborúzni azóta történik erőszak, ebben semmi meglepő nincs , és ez így lesz a jövőben is , de sosem a nép a hibás hanem az egyén

másrészt a ruszkik akkor is végigbasszák európát ha náluk a nácik nem követik el a rémtetteket

és mintha nem látnék forrásmegjelöléseket a posztoló "kutatásaihoz" innentől meg tök felesleges alaposan elolvasni mert ez egy szimpla magánvélemény ami bármiféle tényszerűséget nélkülöz , a posztolót befolyásolhatja az eddigi élete, fájdalma, esetleges frusztrációja és politikai beállítottsága én meg nem vagyok hajlandó az ő szemét át látni a világot

milyen szép a Vértes, ó 2013.02.19. 10:18:37

@pocaklakó minimanó:

A hódító háborúk mindegyikében "szokás volt" megerőszakolni az ellenség, a meghódított területek lakosságát az ősidőktől napjainkig (de 'lokálisabb' konfliktusokban is, mint amilyen pl. a jugoszláv háború volt). Ennek a ténynek a megemlítése mely nyelven jelenti azt, hogy 'nem nagy durranás'? Valami új nyelv, ugye?

A kényelmetlenkedést meg viszonylag könnyű észrevenni a "dehát a dicső európai katonák nem olyanok" típusú tekergésekben. Meg persze a keretkijelölős zavartságokban. Sebaj. :)

milyen szép a Vértes, ó 2013.02.19. 10:18:44

@pocaklakó minimanó:

Egyébként miért ne lehetne megengedni hasonló keretkijelöléseket?

Igen, olyasmi, mint a második világháborús holokauszt (gondolom, erre célzol oly szellemesen -- mi meg eldöntjük, melyik koszosabb, a kurucos 'right-in-the-face' primitívség, vagy az ilyen bátran-bátran sugalmazó versenyzőtábor; mindkettő korábbi megfelelőit ismerjük jól nem is egy korból), történt máskor is, máshol is (pl. Törökországban és Kambodzsában, hogy a két legismertebbet említsük), 'ott' azok emlékét fogják még nyögni még jó ideig. Mi nem engedhető meg?

2013.02.19. 10:18:50

Tehát: szeressétek csak az ázsiai hordákat, ha már annyira erősek voltak, 800 évvel ezelőtt a mongolok is azok voltak, végül is. Gondolom, azoknak is nagyon örültetk volna. Tényleg, összeszámolta már valaki a mongolok zsidó és cigány áldozatait? :) Mert a nyakam rá, hogy nem kis számban akadtak bizony olanok is. Vagy akár a dicső sztálin által szintén őközülük kiirtottakat? Biztos érdekes adatok jönnének ki arról, hogy kiket is ajnározok ti, a világ egyetlen, igazi, felkent demokratái, csak azért, mert azok a legszebb álmaitokat is megszégyenítve tették csúffá a magyart. Ami biztos ma is nagyon kéne nektek, mi? Elég pocsék is lehet, hogy egy idejke nincs kit behívni, az EU, meg a NATO bizony nem erre való :)))

Arról meg megintcsak nem tehet senki korabeli és mai józan ember, hogy a zsidó, cigány, szláv, stb. nők megerőszakolása a náci és kollaboráns országokban faji törvényekbe ütköző cselekménynek minősült, (és nemcsak azért, hogy az ilyen "viszonyból" még gyermek is szülessen, de nem ám), így aztán többségében el is maradt. A német katonáknak csak az volt megengedve, hogy "árjának" minősülő hölgyekkel folytassanak viszonyt, és azt is kulturáltan, ezt tessenek összeadni, kérem, ha már a törikönyvből kimaradt. Úgyhogy az ilyesfajta erőszakot továbbra sem az ún. "nemzeti" oldalon lehet keresgélni, és találni.

Kicsit sem aljas az, aki propagandának minősíti azt, hogy az általa pártosnak kikáltott dokumentaristák nézetei szerint pl. a szovjet előrenyomulás és megszállás során történt borzalmak egyértelműen elítélendőek és kárhoztatandók, nemcsak az egyetemes emberiség, hanem még a mindenkire érvényes nemzetközi jog értelmében IS, és nincs felmentés, még a győztesek számára sem.

Aki azt állítja, hogy a fegyveres harc ilyetén "melléktermékei" "jogos" cselekedetek lennének, mivel ezzel azt a háborús bűnt teszi megengedetté, asmiért másokat nyíltan, látványosan elítél és megbélyegez.

(A védtelen civil lakosság elleni minden terrorcselekmény ugyanis HÁBORÚS BŰNTETT, elkövetőjének hovatartozásától tökéletesen függetlenül. Ekkor jön jól, hogy kinek mit mond az ideológiai vezetője, mert itt lehet hinni feltétel nélkül abban, hogy az ún. "JÓK" az ő oldalán állanak, tehát ilyen csúnyát vagy nem tehettek, vagy ha igen, akkor megértőleg simizik meg őket - mint manapság pl. a magyar emberek cigány nemzetiségű gyilkosait is, ugyi. WEbbe szépen bele is illeszkedik ez)

És ez a mentegető-megbocsátó gyakorlat, mondjuk itt masszívan épp a magyar nép ellen, azóta is töretlen, mert a vak, szektás ideológia-hívő, legyen bár kommunista, vagy cionista, annak dalolva bocsát meg, és éljenez, aki mindezeket az ő "dicső" eszméje nevében, vagy legalábbis annak uralma és érdekei érvényesítéséért teszi. Lássátok csak a 20. század későbbi harci eseményeit, diktatúráit, és napjainkéit.

corny 2013.02.19. 18:18:25

hvg.hu/velemeny/20130219_Idefigyelj_kisbaratom

Detahóka, a belinkelt cikket olvasd el, kérlek. Ez tudod egy olyan írás, amely bemutatja az Orbán-rezsim működését, és gunyorosan kritikus. A te írásaid csak provokációk, amelyekkel a szélsőpolgári érdeklődés lankadását szeretnétek elkerülni, felmutatva az ellenséget, és olyan irritáló módon, ahogyan csak Gyurcsányferi képes őszintén szólni a népéhez. Egy kisebb körben te vagy gyurcsány, vagyis ezt a szerepet játszod el. Nem tudom még eldönteni, hogy ennyire ostoba és defektes vagy, és/vagy ennyire aljas. Az aljasra tippelnék ezt a cikked olvasva.

DarthVader 2013.02.19. 18:18:33

@ekszvájzed: Úgy látom, neked sem erősséged az értő olvasás :)

@Szélmalomharcos: "Csehországban a földrajzi fekvése miatt nem voltak hadműveletek. Ezenkívül a győztesekhez tartozott, és ennek megfelelően kezelték."

Cseppet elvesztetted a fonalat. A kiindulás ugye az volt, hogy ha Magyarország nem lép be. Akkor meg lettünk volna szállva. Itt mit mondasz? A megszállt Csehország a győztesekhez tartozott, ennek megfelelően kezelték. Hát pont erről van szó. Magyarország, ugye, nem nagyon tartozott a győztesekhez, Budapestet pedig a hős védők utolsó vérükig védték, ezért aztán szarrá lőtték a várost.

daito 2013.02.19. 18:18:37

@DarthVader: 6. de igazából 7. mert a 4. kétszer van.
7. Ma az amerikai haderő egyik vitatott belső ügye a nemi erőszakok kérdése.
Konkrétan az amerikai katonák által elkövetett olyan nemi erőszakokról beszélünk, amelyeket saját katonatársnőiken követnek el - általában a támaszpontokon, sokszor amerikai területen. Bosszú1, bosszú2, ilyen-olyan indokok nélkül.

Csakhogy még jobban árnyaljuk a képet.

petraeus 2013.02.20. 09:21:37

Azert azok akik, allatozzak es azsiai barbar hordazzak a szovjeteket azon elgondolkozhatnank, hogy ez milyen fenyben tunteti fel a "civilizalt kulturnepek" altal elkovetett haborus/emeberiesseg elleni bunoket. Ebben a narrativaban a szovjetek az allatok akik azert kovetnek el brutalis es kegyetlen tetteket mert civilizalatlanok.
Akkor a civilizalt kulturnepek altal elkovetett tetteket mivel lehet magyarazni? Esetleg ezek nem annyira, fekete-feher ugyek, nagyon sok fugg az egyentol, a hadvezetestol, a helyi parancsnoktol. Amit mi civilizacionak hivunk az egy vekony maz ami a kulturalis evolucio soran epult ki, es ez sokkal gyengebb mint sokan gondoljak, barmelyik orszag es kultura kepes a legbrutalisabb tettek elkovetesere bizonyos helyzetekben, korulmenyek kozott.
Az azsiai szovjetek sokkal kemenyebbek es brutalisabbak az europai nepeknel, az elet erteket, a szenvedest maskep merik, ez igaz, raadasul a szovjet vezetes tudta, hogy karpotolnia kell a katonait. Nagyon sok olyan eset volt amikor szabadjara engedtek oket, hadd gyilkoljanak, raboljanak es par nap utan brutalis kemenyseggel vettek vissza a kontrollt. Nemcsak a legyozottekkel, hanem sajatjaikkal is durvan bantak.
Nyugaton sokkal komolyabban vettek a civilek elleni buncselekmenyeket, nemi eroszakert/gyilkossagert meg ki is vegeztek pl. amerikai katonakat (hadifoglyok agyonlovesert mar nem annyira...). Mondjuk az is hozzatartozik a kephez, hogy egy GI tele volt elelemmel es egyeb ertekes dolgokkal, boven talalt alkalmi prostitualtat, egy szovjet katona inkabb elvette ami kellett neki. Mondjuk kesobb mar ok is inkabb cigarettat, elelmet adtak szexert.

2013.02.20. 12:30:12

@petraeus:

Akkor most elmondanám, hogy a legjobb tudomásom szerint a nagyszerű generalisszimusz a "gőzhengerének" jó részéhez az "emberanyagot" a nőket hosszú évekig csak a Pravdában látott, börtönökbe és gulágokba zárt embertömegnek (természesen nem a politikai, hanem) a

köztörvényes bűncselekmények miatt elítélt részéből merítette, legfőképp az által, hogy parancsmegtagadás eseténi azonnali agyonlövetésük terhe mellett a büntetésük elengedését helyezte kilátásba.

Vagy azokból a teljes népcsoportokból válogattatta ki, amelyeket amúgy büntetésből deportáltatott volna, mint a németekkel együttműködőket, szintén azzal, hogy így még megúszhatják

A legelöl nyomuló harcosok mögött érkező második hullám feladata volt tehát a "pacifikálás", a katonai hatóságok tényleges működésének megkezdéséig. Aki az élvonalban kergette a nyemci meg vengerki, stb. fasisztot, nem mindig ért rá atrocitálni, de persze, az is összerabolta és -gyilkolta a magáét, pl. kar- és zsebóra azonnali oda nem adása esetén azonnali fejbelövéssel, ellenben az utána jövő már nagyon is.

(Belső-)Ázsia brutális beözönlése EURÓPÁBA tehát, vannak még, akik szerint továbbra is igazolható és megbocsátható, mert ugye, mégiscsak máshogy barbárok azok, mint mondjuk a németek, olaszok, japánok, stb, akik több ezer éve kialakult civilizációkat tudhattak a hátuk megett, nemdebár.

(Minden akkori saját mészárlásaik (Nanking, Oradur, Lidice, stb. stb. a digók nem tudom, mit mészároltak, de sztem nem sokat) ellenére, persze, dehát ugye, ilyesmiért senkinek, soha nem kell a szomszédba menni, elég hozzá egy faca kis háborúsdi, és aztán meg "már a régi görögök is ..." :))

Meg a magyarok, az ő ezer éves történelmükkel, és műveltségükkel, melyet már vagy 500 éve istápoltak a lehető legjobbjaik. Akik valahogy tízezerszer nagyobbak és többek voltak, mint az utóbbi 25 évben bárki.

No, ezért mondom én akkor továbbra is azt, hogy akik még ma is örülnek ezeknek, ha TÉNYLEG DEMOKRATÁK !!! hát akkor egyenesen a mennyekben járnának, ha történetesen mégis megkönyörült volna a világ ezen az országon, és térségen, és hogy a pamacsbajusz egy kicsivel később nyúvasztassék ki, inkább nem a ruszkiknak veti oda, hanem maga jön el érte, a nyugati demokráciájával, a Marshall-segélyével, a szén- és acélszerződésével, a közös piacával, meg a nátójával.

Hazudnak, vagy az előkerült dokumentumok ismeretében immár szándékosan tévednek azok, akik azt állítják, és hintik, a mai napig is, kisiskolás korú vagy szinten rekedt tájékozatlanok számára, hogy minden rendes ember ezen a tájon így járt jól, hogy ezt, az 1000 éves okleveleket a lovaikkal föletető, a még épen maradt műemlékeket is atomokra szaggató,

a tisztességeseket, és bennük bízókat (akik nem hittek a "rémhíreknek" és ellenállni várták meg őket), is kirabló, megalázó, agyonlővő-agyonverető vagy elhurcoló büdös hordát kaptuk a nyakunkba, és igazából tényleg csak azoknak volt a legjobb mindez, akik rajtuk keresztül juthattak abba a hatalomba, ahol már ők folytathatták ugyanezt - mint az ő "legjobb tanítványaik"

2013.02.20. 12:50:22

Bocsi, közben eszembe jutott, a digók kicsit korábban Líbiában mészároltak, nem is keveset, egész falvakat, volt, hogy még harci gázzal is ...

No de egy szó mint száz, a fegyvetelen, magát megadó civil lakosság elleni atrocitásokat akkor sem mentheti SEMMI, még az sem, ha a csecsemők, meg a debilek és kretének is hitlerre, vagy szálasira szavaztak volna, bármennyire is nehéz néha a barbár hordáknak és mai napig kitartó imádóiknak lelkileg feldolgozniuk ezt.

Mikken_kovács 2013.02.21. 11:18:24

Kém,

Úgy látom, könnyedén offolsz a blogodban, ezért kikérem a véleményed (meg a veled egy húron pendülő "cimborákét" is) a szolnoki kosárlabda-mérkőzésen történtekről.

Szolnoki Olaj-Napoel Unet Holon, hazai győzelem. Állítólag a vendég(?)csapat kérése volt, hogy a meccsen ne lehessen nemzeti jelképeket használni, ergo a magyar zászlókat nem engedték be a csarnokba. Ultrák és szurkolás nem volt.

Erről miért nem írsz? Ez off?

2013.02.21. 16:53:13

@Csehszlovák Kém: a film jó, te viszont ugyanaz a mitugrász kis troll maradsz, aki eddig is voltál.

Gondolod, ha a Karamazov testvérekről írnál, akkor Dosztojevszkijjel lenne baj? Nem, kizárólag veled van.

pocaklakó minimanó 2013.02.22. 09:51:52

@milyen szép a Vértes, ó:

Érdekes, hogy Nyugat-Európában (ld. még hivatkozási alap) sok helyen nem engedékenyek a nyílt társadalmi vitákra és megújult keretkijelölésekre.

Hogy mik vannak! :)

dennisthemenace 2013.02.22. 22:37:16

@tesz-vesz: De nem lesz. Mert nektek, neonáci faszkalapoknak csak a pofátok nagy, az is csak az elso picsánrúgásig.

kjoji 2013.02.22. 23:55:06

@sárkányfő: azt a ménest nem ellopta a magyar állam, hanem fehér lovanként megvette. igaz, ennek 1000 éve.

salv 2013.02.23. 15:02:10

Eddig nem ismertem a fenti filmet, most megneztem. Nagyon jo. Koszonet a posztironak, hogy felhivta ra a figyelmet. Altalaban is, az utobbi evek nemet tortenelmi filmjei nagyon jok: A bukas, Napola, Sophie Scholl, es ez az Egy no Berlinben is. A nemetek szembe tudtak nezni a multjukkal, azert tartanak ott, ahol.

2013.02.23. 17:42:58

@salv:

Baromira nem azért tartanak ott, hanem mert az egyik térfelükön legalább érvényesülhetett az, amit a nálunk sajnos nem létező igazi demokraták neveznek "demokráciának" és az bizony nem a keleti volt.

A keleti félen meg aztán szembenéztek bizony a Stasi-aktákkal is. És semmilyen nkp-tag, stazi-terrorlegény, s más komcsi- és ruszki-kiszolgáló nem vehetett részt 1990-től a köz életében, elég sokáig.

Továbbá: a hidegháború legfőbb frontja volt, így a nyugati felében bizony meg kellett mutatni, hol terem a jólét, és a szabadság, meg az ipar és a technika, míg keleten azt, hogy milyen fejlett ideológiai ráhatással milyen remek és öntudatos komcsikká is lehet által pofozni ezeket a francos nácikat. Oszt' ennyi.

És tényleg: hányszor nézzünk még szembe, mikor 1945 tavasza óta átlag óránként egyszer nézettek szembe vele minket, mint mikor a kiskutya orrát verik a pisibe-kakiba ...

Szinte mást sem tanultam (a komcsik végtelen dicsősége mellett, persze) a modern töriről a kádár alatt 18 éven át, teli volt vele film, színház és muzsika, rogyásig, s szakadásig nyomjátok a pofánkba, mint valami hittérítést, vagy mosóporreklámot.

Az anyátokat, a szerelmeteket is átkozva fojtanátok meg, ha minden órában ezzel akarna benneteket traktálni, nemhogy vadidegenbeket, akikhez annyi közötök van, hogy (csupán elvileg, persze) ugyanazon közigazgatási területi egységben érvényes törvényi rendelkezések hatálya alá tartoztok.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.02.23. 18:13:15

@Mikken_kovács: Nem off, de utánanéztem, a klasszikus vicc jutott az eszembe róla:

- Igaz, hogy Moszkvában Mercedeseket osztogatnak?

- A hír igaz, közli a jereváni rádió, azzal az apró korrekcióval, hogy nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem Mercedeseket, hanem Zsigulikat, és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak.

2013.02.23. 18:41:13

@dennisthemenace:

Tényleg: miért kell fenyegetned azokat, akiknek ez az ország a hazájuk, és azt szeretik, ha az az ő hazájuk s nem pedig a másé? Neked az hogy esne, ha a TE SAJÁT hazádat szerető, s a hazádat piszkolókat már rég megelégelt emberként téged, meg a veled egyetértőket "picsánrúgással" kinálgatnák?

Mert ezzel itt én is sértve vagyok, aki, úgy látszik, a te szemedben csak "náci", s gyakran már nem is nagyon másért, hanem pusztán csakis azért, mert nem ért egyet országa folyamatos gyalázásával, bántásával, fenyegetésével.

Nagyon szeretheted azt a fentiekben taglalt kort te is, ahol csodálatosan humanista, népidemokratikus elnyomóink mindent megtettek érte, hogy az általad imádott "picsánrúgást" a tökélyt közelítve, kivitelezzék, igaz, végül már nem a fizikailag vett embertömegeket, hanem bennük a lelket megölve,

bár nem hiszem, hogy ez, ha itt tényleg normális, és igazságos, nyugati mintájú rend vette volna kezdetét 1990 után, ennyire evidens gondolati azonosulás lenne a megszállókkal és kollaboránsaikkal, a moszkovitákkal, az ávósokkal, a mai napig is a tiedéhez hasonló ideológiát követők számára.

Szóval 67 évi itteni "picsánrúgás" neked sem volt még elég, te picsánrúgások nagy barátja, nézz csak körül, hány száz népet, országot, családot, egyént "rúgnak picsán" 2-300 év óta máig, sokszor akár csak a puszta racionalitásra hivatkozva is a mindenféle "hősöknek" vagy "demokratáknak", "nagy embereknek" kikiáltott, emberségből kivetkezett szörnyetegek,

s addig is élvezkedj az ilyetén módon 'megbüntetettek' szenvedésén, fene abba az erőszakkal terhes lelkedbe, már bocs.

átlátó 2013.02.26. 01:39:23

Leragadtam ott, hogy a szovjetek "kifüstölték" a nácikat. (Előtte meg a nácik pörköltek oda a szovjetnek, oszt jónapot.)
Az orosz egy primitív nép, most ne gyere azzal, hogy ismered mittudomén Solohovot, Csajkovszkijt, Csehovot... stb. Olyan surmók, hogy nem kicsit.

Pussy Riot (törölt) 2013.03.06. 19:08:05

Nem is tudom.....
Végül is svájcban vannak remek szanatóriumok.

Marciii 2013.03.21. 12:27:43

Két káros véglet jellemző az országra ma: a nagy magyar zászlólengetés a jobb oldalon és a patalógikus magyar önutálat a ballibeknél. A blog szerzője nyilván az utóbbihoz tartozik.

Nem értem miért kellene felmentést adni az orosz katonáknak a tömeges nemi erőszakért. Ha a romagyilkosságokról van szó, a blog szerzőjét kevésbé szokta érdekelni a cselekmények mozgatórugója, ilyen esetekben nyilván megelégszik azzal a megállapítással, hogy az egész ország fasiszta.

" A háború ártatlan civil áldozatai mindig sajnálatra méltóak, de vajon Berlin lakói, akik Hitlert hatalomra segítették, mennyire tekinthetők ártatlannak?"

Sikerült egy kalap alá venni Berlin összes lakosát, ehhez gratulálok. Helmut Kohl néhai felesége, Hannerloret 12 éves korában pl biztosan megérdemelten erőszakolták meg és hajították ki az vörös katonák csigolyarepedést okozva nála. en.wikipedia.org/wiki/Hannelore_Kohl

Ja, és ha elolvasod a könyvet is, nem csak a meglehetősen átírt filmet nézed meg, akkor rájöhetsz, hogy nem talált rá a szerelem az újságírónőre.

Marciii 2013.03.21. 15:32:54

Ja még egy valami: felszabadításról csak Németország nyuati részében beszélhetünk, ahol nyugati csapatok állomásoztak és ahol később demokratikus berendezkedés valósulhatott meg a háború után. A szovjetek által megszállt területekről elég nehéz lenne így beszélni a háborút követő teljes ipari kizsigerelés, a szovjet segítséggel megvalósuló kitelepítések és a nekik köszönhető elnyomó NDK államvezetés tudatában.

emberekembere 2013.04.02. 10:15:00

Az emberiség összes háborújának velejárója a tömeges éhezés, a kegyetlenkedés és a nemi erőszak. Ugyanezt csinálták minden kontinensen, minden történelmi korszakban a haban álló felek. A mi katonáink sem voltak különbek. Akinek ez magas azt sajnálom. A poszt korrekt, aki abba beleköt, azt szintén sajnálom.

2013.04.02. 16:53:05

@emberekembere:

Itt csupán arról lenne szó, hogy a dicső "felszabadítóink" 40 éven át - és egyes körökben máig is tartó - kritikátlan istenítése és mentegetése, pusztán csak AKTUÁLPOLITIKAI okokból, lásd a folyamatos, megállás nélküli nácizást és fasisztázást, amit ez a blog is remekül hoz, nem kicsit sántít.

Vannak ma még, akik kb. 30-20 éven át, egész ifjú életükben hallgatták a kötelező mantrát, a csodás, hótiszta, emberfeletti héroszokról, a szabadságért életüket tömegesen áldozókról szóló eposzokat, mielőtt minden normális, széles látóköre vágyó ember számára kiderült volna róluk, hogy bizony gyakran ők is csak minden emberségből kivetkezett mocskok voltak, akik nem ismertek irgalmat.

Különben is: nekem egy "felszabadító" semmilyen indokkal ne durvuljon ÁRTATLAN POLGÁROKKAL, ez alap. Különben akkor nem felszabadító, csak egy horda trágyarakó állat. Nyilván ugyanúgy nem várod el az efféle és hasonló háborús bűnöket egyetlen jó ügyért harcolótól sem, se a Szent Grál lovagjaitól, se a Star Wars lázadóitól, se a Gyűrűk Ura rohani lovasaitól, ha mesék is ezek, és ha nem. Mert akkor lélekben nem tudnál az ún. "jó" oldalhoz kötődni, ugyi. Bár ha nem olvasol-nézel néha ilyeneket, akkor nem szóltam.

És, ofkorsz, ha valaki még 23 év után is "hősnek" nevezi ezeket, mindazzal együtt, amit immár köztudottan a harcolászáson kívül műveltek, azt meg én sajnálom.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.04.02. 16:56:06

@ekszvájzed: Abból a szempontból mindenképp köszönettel tartozunk nekik, hog felszabadították Európát - a többi szövetséges katonai nagyhatalommal együtt - a náci uralom alól. Ennyi. Utána nyilvánvalóan egy új történet kezdődik.

De vajon a népirtó és hódító hadjáratra induló magyar katonák mennyiben minősülnek hősöknek kétezer kilométerrel hazájuktól? Semennyire.

2013.04.02. 17:22:37

@Csehszlovák Kém:

Tudod mit: felszabadítója válogatja. Én speciel boldog ember volnék, ha inkább a másik három AKÁRMELYIKE jött volna inkább ide, de hát te csak jobban vágod ezt, igazság harcosa.

Aztán hogy ki milyen messzire megy el hazulról a "szabadságért" meg a "demokráciáért", talán inkább ne menjünk bele.

Mert akkor epedezve várom a cúnanáci orbi-kormányt örömmel ekéző posztot, amiért az még meg is dícsérte az Afganisztánból nemrég hazatért magyar kontingest, és fontosnak nevezte annak misszóját ... :)))

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.04.02. 17:25:33

@ekszvájzed: Gondolom földrajztérképed még meg van, lapozzad fel és tippeld meg, vajon melyik nagyhatalom érdekszférájába eshettünk.

Ugye nem kell elmagyarázni a kötelező katonai besorozás és a zsoldos sereg közti különbséget, te szerencsétlen?

Petykabá 2013.06.09. 14:58:18

ennek a posztnak az írója egy közveszélyes őrült, nem veszi észre, hogy valójában semmi az ég adta világon nem választja el azoktól az emberektől, akik szerint pl. minden cigány bűnöző ("A háború ártatlan civil áldozatai mindig sajnálatra méltóak, de vajon Berlin lakói, akik Hitlert hatalomra segítették, mennyire tekinthetők ártatlannak?") Ilyet csak egy elmebeteg ír le...

Én azt gondolom, hogy ez az egész blog egy olyan rasszista magyargyűlőlő terméke, aki tud magyarul.

REM. 2013.06.10. 00:59:04

Miért írod azt, hogy ebben a postban ezt meg azt mutatsz be? Te nem mutatsz be semmit. Ez nem leírás. Ez egy személyes filmélmény felháborítóan rosszindulatú értelmezése és leírása.. Csak azért nem háborodok fel az álszentségen és a demagógián (és a szemet szemért elv alapján a kicsinyességen..) mert megszoktam, hogy az emberek ilyenek.

REM. 2013.06.10. 00:59:10

Na mivan tahókám? cenzúrázunk? Törlünk? Nem szeretjük az ellenvéleményt?

Almandin 2013.09.29. 02:46:20

Nagyon egyoldalú ez az írás! Tény (történelmileg bizonyított), hogy a szovjet hadsereg 1945-ben az átlagosnál nagyobb mértékben alkalmazott nemi erőszakot. Máshol is így emlékeztek rájuk (Jung Chang Vadhattyúk c. művében írta, hogy Kínában is ugyanezt művelték).
Nyilván a német és a magyar hadsereg is erőszakolt meg nőket a Szovjetunióban, de nem olyan arányban, mint ez fordítva történt. A szovjetek aktivitása az összes akkori hadseregét felülmúlta ebben.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.03. 09:31:16

@pushpang (gyilkos ukrán harcidelfin): történelmi féligazságokra épített magyar propagandafilm, élvezeti értéke: nulla.

2013.10.03. 15:00:54

Hát te még élvezni is akarnád ezt, te utolsó, primitív, rohadt, szaros aljadék? Szerinted az ilyesmit ÉLVEZNI kéne ??? Vagy kellett volna netán azoknak, vagy azok leszármazottainak, akikkel ez megtörtént ??? Propaganda lenne ez, szerinted, mi, te hitvány mocsok, csakúgy, mint a tífuszos, anorex tábori gebék bazi-sok zsírjából kifőtt babaszappanotok ???

Akkor menj el a betegesen magyargyűlölő propagandátoktól egyenesen bűzlő holokauszt-emlékmúzeumotokba, mert az aztán ehhez képest biztos nagyon tetszik neked, és élvezkedj azon. Érdekes, hogy a fajtád nem az élvezetért jár az ilyen helyekre, vagy az élvezetük elősegítése végett kényszerít rá másokat, hogy ilyen helyekre látogassanak.

Te hitvány, lelki nyomorék állat, az ezt az országot végigpusztító és kifosztó hőseid dicső munkáját épp hogy neked kéne 'élvezned', hiszen ők akkor pontosan azokat bántották és gyalázták, minden létező és igazságos ok nélkül, akiket te is gyűlölsz, de még az írmagjukat is. Szintén ok nélkül.

Legfőképpen pedig: DÖGÖLJ MÁR VÉGRE MEG.

pushpang (gyilkos ukrán harcidelfin) 2013.10.03. 19:52:16

@Csehszlovák Kém: mondod te. Akinek bizonyos történelmi kérdések tekintetében tapasztalható objektivitási együtthatója: nulla.

Mellesleg az "élvezeti érték" kifejezés valóban ritka szerencsétlen megfogalmazás volt részedről. Különös tekintettel a film témájára.

És én még finoman fogalmaztam, nem úgy mint az előttem szóló.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2013.10.03. 19:58:45

@pushpang (gyilkos ukrán harcidelfin): Ez egy ostoba vélemény, amely teljesen feleslegesen született, érdemben nem ismerhettem meg álláspontod, vajon miben lennék elfogult a témában. Ellentétben azokkal, akik a poszt alatt sikítoznak és számonkérik ezt, amivel pont saját magukat sorolják be egy elfogult szemlélet ernyője alá, semmi baj, szólásszabadság van.

Ferenc Weisz 2015.05.13. 10:17:09

Ti semmirekelő szar fideszes buzik,- ne engem gyalázzatok hanem a szemét kormányotokat, amugy nézd meg mi! mit szenvedtünk, deha kell leírom neked fiatal senki!!!

Ferenc Weisz 2015.05.13. 10:42:13

Az Apám 1956. ban elment Anyámet és engem 5 évesen itt hagyott. Az álltalános iskola 3. osztályából kirugtak- Metr valaki aki akkor , mikor én voltam a hetes _ kiírta a WC párkányára, hogy hülye Lenin! Ezekután a családom sem volt biztonságban , ahogy hallottam. A fél életemet ez az akció szőtte át, de akkor még nem lettem ellenálló!!1972. ben azt mondták a cégemnél, legyek munkásőr. Balementm, már csak anyukám miadt is!! Később itt Tisti iskolát végeztem , és szerettem a demokráciát az órszágot és kádárt is!!Nem sokkal az iskola elvégzése után szdpk- szd szolg vez, - majd zpk jelölt lettem. De oda már meg volt a haver! Bejelentettem a leszerelésemet - a Pártból való kilépésemet, és mindenről való lemondásomat, ez 1998. jan 1. vel történt meg!!! azóta a szarok útálnak( énis őket) de a tudásomat soha senki nem tudta elvenni. Én ma is szolid kommunista vagyok, de ez ellen a kormány ellen akár fegyvert is fogok, a többség érdekében. Nem polgárháborut, csak békét és megértést- egymás mellett élést szeretnék. NEM A HÁBORU, AZ AZÉRT TETT ILL ELKERÜLŐ MEGOLDÁSOK A LÉNYEG!! KONSZENZUS SZÜKSÉGÉS AMIT A CIGÁNYKORMÁNY NEM LÁT BE!!nAGYON ROSSZ POZICIÓBÓL KERÜLTETEK IDE CIGÁNYOK. MA MÁR MINDENÉR HARCOLNOTOK KELL, DE SAJNA TI OLYAN KEVESEK VAGYTOK A PÁRTTAGJAITOKKAL EGYÜTT, MINT LÓSZARBAN A NYERÍTÉS. DE NEM EZ LESSZ A VÉGE!!??

2015.05.28. 17:27:57

Ritka egy undorító egy blog ez! Az ok, hogy utálod a nácikat, vagy a komcsikat, de hogy ilyen aljas mocskot leírj? A minap olvastam, a Rubiconban hogy 13 éves gyereket is megerőszakoltak!

A világon nincs olyan indok arra, hogy egy katona 13 éves gyerekekkel erőszakoskodjanak! Aki ezt megindokolja az nem tartozik az emberi nembe! Szégyenled magadat!
süti beállítások módosítása