autonomiahahaha.jpg

Ismerd meg a 21. századi szlovmagyar politika legnagyobb szemfényvesztést! 

Pörög a nyár, ki emlékszik már a martosi Staffesztre vagy a szlovmagyar fiatalok táborainak legnagyobb „epic fail ever” kategória győztesére? Tudjátok, Gombaszög – A nyitott tábor! Azaz: „Maradjatok heterok, üzenem a fiataloknak!” Rég nevettem ilyen jót, na. Szóval, ugorjunk, túl vagyunk a tusnádi táboron is, amelyet Romániában tartottak, a hagyományok szerint.

Orbán elmondta „tusnádi beszédét”, bejelentette szélsőjobboldali államkoncepcióját: szakított az emberi jogokkal, a szabad piaccal, a Nyugattal és szakított a liberális demokráciával is. Nehéz helyzetbe hozva ezzel híveit, különösen a határokon túl. Nézzük most meg, milyen következményekkel járhat ez a gyakorlatban a szlovmagy politikában, illetve miért nem halljuk az MKP-t?

A Magyar Közösség Pártjának vezetősége ugyanis síri csendben, de nem kukorékolnak a máskor olyan aktív MKP-közeli civilek vagy VIA NOVA ifjúsági szervezet tagjai sem. Elismerem: nem könnyű ilyen helyzetben megszólalni, amikor a Főnök, Minden Nemzeti Baksis (MNB) atyja, gyakorlatilag olyan nemzetpolitikát hirdetett meg, amely ellen itt Szlovákiában, hatékony édekképviseleti munkát kéne folytatni. Annyi kétség, halogatás és találgatás után Tusnádon ugyanis választ kaphattunk egy évek óta kínosan húzódó kérdésre:

Orbán Viktor tett pontot a szlovákiai magyar autonómia vitájára!

Idézzük fel főbb állomásait, senki nem röhög:

2014 június: nyáron mutatja be autonómia tervezetét az MKP.

2014 május: bemutatta Orbán magyar miniszterelnöknek az MKP autonómia tervezetét.

2013 december: Finisel az MKP autonómia tervezete.

2013 november: Januárra készülhet el az MKP autonómia koncepciója.

2013 június: Az MKP vitaanyagot készít az autonómia modellről.

2013 április: Berényi Budapesten követelte az autonómiát.

2013 február: Németh Zsolt: Kötelességünk támogatni az autonómiát, ha azt a határon túliak kérik.

2008: Kizárt a szlovákiai magyar autonómia.

Ha benned eddig volt legalább egy kis szemernyi kétség, hogy az MKP területi-autonómia törekvése kábé annyira komolyan vehető tény, mint a kofola melegen, annak javaslom, ne is olvasson tovább, menjen ki a strandra! Viszont ha úgy gondolod, hogy itt magyarságunk megmaradásáról és az asszimilációra adott méltó válaszcsapásról van szó, akkor gyere velem tovább  és ismerd meg a 21. századi szlovmagyar politika eddig legnagyobb szemfényvesztést! Nézzük, miért is óráskamu mindenféle autonómia-koncepcióról beszélni a Kárpát-medencében, Szlovákiában!

1-es kamufaktor: Az MKP és Columbo felesége

Ami ma Szlovákiában autonómia elnevezés alatt történik, nem más, mint egy konkrétan körberajzolható politikai tábor szómágiája, minden mögöttes, konkrét politikai tartalom nélkül. Aki feltétel nélkül elfogadja a Magyar Közösség Pártja misztikus törekvést, jelentsen az bármit, velünk van, aki nem, az ellenünk. Az MKP autonómia programja, olyan, mint Columbo felesége, senki nem látta, de mindenki róla beszél. Ráadásul a téma egy közepesen erős verbális politikai fegyverként is jól működik. A témát mindig a Híd ellen lehet fordítani, mondván az autonómia akarása a „magyarság-pride” mindenkori fokmérője!

2-es kamufaktor: A Vízió, mint politikai alku tárgya

Az MKP imamalom szerű autonómiázása mellett persze az is baj, ha egy másik párt, esetünkben a Híd, tesz le egy koncepciót az asztalra. Tekintsünk most el attól a ténytől, hogy a Vízió 2016 mint olyan, számomra nagyon sok, szimpatikus elképzelést tartalmaz. A fő probléma ez esetben is ott van, hogy a vita pártpolitikai keretek között folyik tovább. Ki gondolta volna, hogy a Híd javaslata a szlovmagy világ MKP-s térfelén egy percre is komolyabb figyelmet érdemel ki? Nem olvastam MKP-s, vagy MKP-közeli szerzőtől olyan reakciót, amelyben ne az MKP radikálisabb, nacionalista programját kérte volna számon a Vízió 2016-on. Na, ez így, a szlovmagy társadalom kizárásával, nem fog menni.

3-as kamufaktor: Civilek, mint a nemzet ellenségei

Egészen para és sokk lehetett a Szlovmagy Terepasztal Lovagjainak vagy szegény Kétnyelvű Délszlovákiáért Mozgalom tagjainak, amikor Orbán a civilekről, mint a külföld által pénzelt ügynökökről beszélt. Ez putyini beszéd volt, nem vitás! Vajon mi futhatott át az ifjú tapsikolók agyában az eszmefuttatás hallatán? Az eset elképesztő fonákja ugye, hogy esetünkben a magyar kormány támogatja kintről a szlovmagy kultúrát, sajtót, felsőoktatást. Mi van, ha egy nap Ficoék kitalálják, hogy ti fizetett politikai ügynökei vagytok Magyarországának – és Orbánra hivatkozva betiltják e szervezeteket?

4-es kamufaktor: Magyar területi autonómia vs. Illiberális nemzetállam

Jó okunk van feltételezni: valami nagyon nem stimmel Budapest és a hatuma kisebbségi érdekképviseleti szervek együttműködésében. Ezt Szilvássy József remekül összeszedte szerdai cikkében a népszabóban:

  •   Ha a Szabadság-téri történelemhamisító giccs rendben van, miért kéne a szlovákoknak a Benes-dekrétumokért bocsánatot kérni?
  •   Ha nemzetállamok Európáját hirdetjük, hogyan férnek el ebbe a dogmába a magyar nemzeti kisebbségek, akik egyenrangú partnerei lehetnének a többségi nemzetnek?
  •   Kína és Törökország, mint pozitív példa? Vajon mit szólnak ehhez a kurdok és az ujgurok?

Gondoljuk tovább Szilvássyt, aki szerint az egész autonómia-hókuszpókusz a Fidesz magyarországi, tehát belpolitikai hatalmi harcához egy közepesen sem fontos kellék.

Még egy csekély értelmű Via Nova próbapolitikus is beláthatja: a Fidesz jelenlegi politikájára, legyen az gazdasági-, vagy a kulturális irányultságú, a tökéletes homogenizálás és a megszállás az érvényes. A Fidesz politikája nem enged a NER hivatalos vonalától eltérő konkurenciát maga mellett, lemond a parlamenti demokrácia azon elemeiről, amelyek a mindenkori kisebbség érdekeit is figyelembe veszik, biztosítják. Ezek után egészen hihetetlen, hogy Berényiék nem veszik észre: előbb lesz Tisza Kálmánnak szobra Pozsonyban, mint magyar autonómia Szlovákiában!

Vajon hol látják az MKP-s politikusok a Fideszben a lehetőséget, amely elhozná számukra az autonómiát, miközben ugyanez a párt, amit lehetett felszámolt a különböző hatalmi ágakat, civil műhelyeket, autonómiákat? Rendkívüli az az ostobaság, amely a kisebbségi magyar érdekekért lobbizó politikusként Fico nemzetállami törekvéseit, egyben a magyar szempontokat nem figyelembe vevő politikát támogatnak!

De ha nem autonómia, akkor mi lesz?

Ezt azokból az elszólásokból rakhatjuk össze, amelyet az MKP politikusai  ejtenek itt-ott el. Samu István MKP-s politikus kedvenc internetes felületén, a parameter.sk-n fogalmazta meg dilemmáját, „Nemzeti közösség vagy kisebbség?”, Duray a marokkói portálon kijelenti: "csupán egyetlen olyan hely van, ahol a magyar nemzetpolitikai kérdések kiforrhatnak, ez pedig Budapest". WTF?

Ezekhez az MKP-s agymenésekhez adjuk hozzá a Martoson is részt vevő Berényi József MKP elnök és Szász Jenő mondatait, aki ugye a budapesti Miniszterelnökség Nemzetstratégiai Kutatóintézetének igazgatója. Beszédeik alapján egy merőben új, az eddigiektől merőben eltérő stratégia, elképzelés és intézményhálózat bontakozik ki! Csak címszavakban:

  •   Nemzetpolitikai Államtitkárság (1990 óta először)
  •   Nemzetegyesítés Fejlesztési Program (2014-2020)
  •   Kárpát-Haza Fejlesztési Koncepció (2030)
  •   És a már létező Nemzetstratégiai Kutatóintézet

Ugye? Ki beszél itt már (területi) ótónómiáról? Berényi egyenesen így fogalmazott Martoson: „A nemzet kelméjét újra kell szőni, hogy ez a szövet újra beboríthassa a Kárpát-medencét”. A helyzet az, hogy a Fidesz és az MKP valójában tesz mindnenféle autonómia elképzelésre. Persze gumicsontnak meghagyják hasznos hülye híveiknek, de valójában az MKP és Budapest paradigmaváltást hajtott végre az ún. Nemzetpolitika területén is. Ezek:

  •   Kárpát-medencére kiterjedő hálózatban gondolkodnak
  •   Nem a helyi, szűkebb értelemben vett szlovmagy közösségben, hanem „nemzetben” gondolkodnak
  •   A meglévő lokális kisebbségi intézmény-rendszer totális elfideszesítésében, lenyúlásában gondolkodnak

Budapest stratégiája nem a szomszédos országokban kialakítandó magyar területi autonómiák mentén alakul többé – valószínűleg belátták, hogy erre nagyjából semmi esély – hanem a szomszédos nemzetek megkerülésével, a még létező magyar területek totális politikai annektálása és Fideszhez történő csatolása és a már most kibontakozó alá-fölé rendeltségi viszony stabilizálása az egyetlen törekvés. Mondjuk ki: a tusnádi illiberális magyar állam gyarmatosítani akarja a határon túli magyarokat, ne legyen kétségünk, ott sem fog az eszközökben válogatni! De vajon milyen lehet egy ilyen magyarokat gyarmatosító magyar külpolitikának az esélye és visszhangja Európában?

A tusnádi illiberális magyar állam a nemzetközi kontextusban

egyértelműen bukásra van ítélve. Ez még jelenti azt is, hogy az általa felvetett ügyek, esetünkben az ún. „magyar ügyek”, szintén a kutyát nem fogják érdekelni releváns helyeken, jobb esetben marginalizálódik, majd beszélünk tán egyszer róla. Miért?

  •   Magyarország keletre, Oroszországra nyit
  •   Magyarország illiberális demokráciát épít
  •   Az Eu-ból nem lép ki, de eljelentéktelenedik súlya

A szomszédos, ill. térségbeli országok:

  •   Jelentős magyar kisebbséggel rendelkeznek
  •   Erősen oroszellenesek, és nyugat-barátok
  •   Geopolitikailag felértékelődnek a Nyugat számára

Nyomasztó érzés leírni, de az első-, a második világháború után és a harmadik nagy geopolitikai konfliktushelyzet előtt Magyarország újra a fasz rosszabbik végén áll. A magyar politikai elitet elvitte újra az etnikai varázslat, az erős kéz technikája és az örökös lázadás hirtelen felvillanó, de mindig hamar kialvó lángja. Itt kérem sem Ady Endre, sem Bibó István, de még José Mourinho sem segítene, azzal kell dolgozni, ami van, ugyanis szarból várat még 2014-ben sem lehet építeni.

MKP és Via Nova, Martfeszt és Gombaszog, Kozbeszed.sk és Madari.sk, Duray, Pálcsáky és Berényibárdos és a Kerekasztal: innen nincs más út, csak a két szék közé esés útja! Nem lesz itt semmilyen autonómia, de még az utolsó szó joga sem lehet már a tiétek, saját hazátokban. Pincsikutyaként eladtátok a lelketek 30 ezüst júdáspénzért a fasiszta Orbánnak, aki most a szlovmagyarokat is Nyugat helyett Kelet felé fordíthatja – a ti közvetlen asszisztálástokokkal!

Köpjétek szembe magatokat, szarháziak.

44 komment

Címkék: tusnádfürdő #fidesz #csáky pál #mkp #most-híd #nyugat #magyarpride #hatuma #szlovmagyar #via nova #orbán viktor #szlovákia #berényi józsef #gombaszög #illiberális demokrácia #autonómia #duray miklós #martos tusnádi beszéd

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr516564147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Muad\\\'Dib 2014.08.01. 14:50:04

Sok igazság van a bejegyzésben csak épp halálosan hiteltelen egy olyan fokon opportunista ember szájából, mint a szerző...

Hunyadi zokogna... ha látná......ezt 2014.08.01. 14:50:24

Tudod a fasz Orbánt csak kb. 2 millió ember támogatja. Becsapva, megvezetve. A többiek nem. Ennyit arról, hogy itt mindenki fidesznyik...
Ami pedig az autonómiát illeti, az eleve járt volna a buggyant cseh-szlovák kényszerházzasság szétesésekor. Jól mutatja a térkép, hogy mely területek még a magyarok által lakott részek. A trianoni diktátumban arról is szó volt, hogy "mi gecik" voltunk veletek, de majd ti, ha a tiétek lesz felvidék megmutatjátok, hogyan kellett volna jól bánni a kisebbséggel. Na megmutattátok. Rosszabbak vagytok, kisstílű bosszúszomjas, igazi rablóbanda. Meggyőződésem, hogy túl nagy falatka lett kivágva részetekre. Hogy Pozsonyból elűztétek a magyar és német lakosokat a kis 30 %-os arányotokkal ma már senkit sem érdekel.
Ez ok ugye, megmondóarc?
Teljes téveszméket gyártotok, hogy igazoljátok azt, hogy a jóisten is szlovák volt. Szánalmas. Ha a 1941-es határokat nem semmisítik meg, most nem lenne ennyi "szörnyű magyar problémátok". Amiért pedig itt folyamatosan gyűlölködsz, általánosítasz minden magyar embert a köpködés téged illetne meg.

Sir Galahad 2014.08.01. 14:51:04

Tartsanak mazochistának - vállalom - ,de időnként benézek a dotohora. Ma megérte, mert ennél zavarosabb, logikátlanabb posztot még sose olvastam itt, mondhatni ez a csúcspont. Szórakoztató volt, na.

Ha fel kéne sorolnom mindent, az nem férne a karakterlimitbe, azért csak néhány apróság - a többiek majd szétcincálják a nagyobbakat.

Aszongya: "az MKP területi-autonómia törekvése..." Nem ismerem részleteiben a párt autonómia-elképzeléseit, de ha jól sejtem, a felvidéki, meg úgy általában a többi magyar kisebbség nem ebben gondolkozik, hanem kulturális autonómiában: szabad nyelvhasználat, kétnyelvű feliratok, anyanyelvi oktatás, stb. Ez szerintem teljesen reális igény.

Vagy: "Ha a Szabadság-téri történelemhamisító giccs rendben van, miért kéne a szlovákoknak a Benes-dekrétumokért bocsánatot kérni?" Nem kell érte bocsánatot kérni. Vissza kell vonni, mert a kollektív bűnösség elvén alapul, ami számos európai és nemzetközi jogszabályt sért. A szobor ellenben - bár nem vitatom, ízléstelen - senkinek a jogait nem korlátozza semmiben.

Nem folytatom, szerintem ennyi elég lesz.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.08.01. 14:51:13

Ez így értelmetlen. Magyar autonómia akkor se lesz Szlovákiában, ha Obama lesz a következő magyar ME és a ballibek 100 %-ot szereznek a választásokon. Ennek egyszerűen semmi köze a magyar belpolitikához.

röf 2014.08.01. 16:23:51

Teljesen mindegy, hogy a téma a Kismagyarorzágon belüli magyarok-, vagy a Nagy- és Kismagyarország határai közé szorult magyarok sorsa.
Valójában az ellenzéki onlájn felületek minden blogjának minden írása Orbánról és a demokrácia haláláról szól.
Minden írás, közvetlenül vagy közvetve, requiem a korábbi szocialista-liberális országvezetésért.
Egyszerűen nem értem, kihez szólnak ezek....
Saját maguknak, a balos-liberális szavazóknak?
Azoknak minek? Annyian vannak, amennyien.
A Fideszes szavazóknak? Megint kétharmad lett.....nincs több kérdésem.
A Jobbikosoknak? Azok el sem olvassák ezt az Index - Amerikai Népszava ívet.
Ennek ellenére jönnek a csehszlovákok...jönnek a csehszlovákok...
Meg a varánuszok, meg a TASZ-ék, meg a ződbéká(é)k, meg a Fodor-féle röhejpárt, stb. stb..
Nem is tudom mi lenne, ha nem karakterre, hanem teljesítménybérbe fizetnék őket.

munkakozvetito 2014.08.01. 16:24:18

Ez hülye.

Éltem felvidéken 2 évet,és tökéletesen rálátok a felvidéki magyarok helyzetére.Dehogy akarnak autonómiát. Tökéletesen megvannak a kis miliőjükben.
Pl.oktatás: a magyar nyelvű iskolákban a tanárok kötelezve vannak hogy érettségin senkit ne kaszáljanak el mert ha szar a statisztika (pl szlovák nyelvből sokan elhasalnak) akkor a suli is kevés fejpénzt kap -> a suli megszűnik. Én annyi buta sötét sudribunkó embert mint Dunaszerdahely érettségiző osztályaiban soha nem láttam. No a felsőoktatás sem különb, a Selye János egyetem hallgatói(muhahaha) végzősei egy sima magyarországi érettségin is elhasalnának. A feleségem tanított ott, hát abból amit mesélt(az igazgatónő utasítására tilos volt ott is buktatni) széééép dolgok vannak ott is. No nem beszélve arról hogy a "vállakozó urak" Dunaszerdahelyen (
"ugye a mini Dallasz") minden biztositékot kivernek. Kiskirályok vannak ott kéremszépen. Kanovits (az összes hirdetőfelület az övé, mivel az apja felszopta magát az önkormányzatnál) olyan mennyiségű ún "bilbóóórd" felületetel rendelkezik a városban hogy az egy négyzetméterre jutó felületek száma egész európában szerdahelyen a legmagasabb. Nem beszélve arról hogy minden konkurensét ellehetetleniti akár pénzel, akár megfélemlitéssel a becsületesség mitapéldánya. De ottvannak még Zsidrákék, Bertók Matyi(diszcigány videós, aki szintén szeret átgázolni a másikon), A Kanton nevű cégtől a Bartalos "úr" ésmég sorolhatnám. Nos a fiatalság mást nem lát szerdahelyen, komáromban és mondjuk nagymegyeren sem mint a százmilliós autókat (no nem 1-2 hanem 100-200 lizingelt porsét, ferrarit , mazerattit stb..) akinek egy szaros Q7 audija van azt már kinézik... Nos Dotho kolléga is innen jött. alapvetően az ottani magyarok utálják a magyarországi magyarokat, kib..ott nagy kisebbségi érzéseik vannak, amit még leplezni sem tudnak. A sok hülye felvidéki szlovák iskolába iratja a gyerekeit, azt hiszi hogy azzal előrébb lesz ha se magyarul, se szlovákul nem tanul meg rendesen az idióta(nembaj vállakozónak jólesz).

petraeus 2014.08.01. 16:25:35

Annyi igazsag van az irasban, hogy az Orbani magyarsag politika az alapvetoen belpolitikai erdeku es nem segiti inkabb hatraltatja az autonomia ugyet es ugy altalaban rendkivul karos. Errol Tusvanyos ota jo par hiteles cikk szuletett, tobek kozott erdelyi magyar portalokon is, mint peldaul a Transindex.
A szobros hasonlat egy picit santit, hisz nalunk a zsido torvenyek, a zsidok jogfosztasa es vagyonuk elkobzasa nincs mar a jogrendunkben, fura is lenne ha barmilyen okbol a jogrendunkben akarnank tartan a zsido torvenyeket…, sot, megkovettuk oket es karteritest fizetunk, fizettunk, minden magyar iskolaban minden evben van egy emleknap az elpusztitott zsido honfitarsaink emlekere, ez a minimum, a cseh kollegak meg a nepirtas tenyet se nagyon akarjak elismerni….
Szoval ha a szlovakok/csehek megkovetik az aldozatokat es karteritest fizetnek (korrekt lenne ha ez meg azelott tortenne meg mielott az utolso karosult is meghalt..) illetve kiszedik a jogrendukbol a Benes dekretumokat akkor majd ok is allithatnak egy Benes szobrot, vagy varj csak, mar van Benes szobor, a pragai kulugy epulete elott, csak, hogy tudja a vilag mi a cseh kulpolitika alapja….
Ettol fuggetlenul a budapesti hazug szobrot fel kell robbantani, amilyen hamar csak lehet.

stim 2014.08.01. 16:26:25

Örülök, hogy Dotoho is az autonómiáról beszél. Igen, mióta ez a kormány van hatalmon ez egy visszatérő, jelenlévő téma. A magyar kisebbségek/közösségek meg is érdemlik; jár nekik ha erre igényük van. Minden embernek joga van megélni a teljességét. A liberalizmus ugyebár azt jelenti, hogy a mások szabadságát nem korlátozom tehát aki autonómiát akar annak jár. Szerte Európában van rá példa. Nem lehet a határon túli magyar közösségekkel hadizsákmányként bánni.

Ami az oroszbarátságot illeti. A 2. vh után Magyarország és Kelet Németország büntetésül kapta az orosz megszállást, a többi volt varsói szerződéses ország jutalmul. A végeredmény ugyanaz lett. Egy szövetséges jól teszi ha egyértelműen kommunikál és cselekszik és nem felejti el, hogy hova akar tartozni. Ugyanakkor minden országnak joga van saját magának irányítania az életét. A szövetségesek nem arra valók, hogy lehallgassák vagy verbálisan inzultálják a szövetségeseiket illetve beleszóljanak a belügyeikbe. Az ellenkezést és romló viszonyokat vált ki.

Dotoho csak egy ember a sok közül akinek joga van jártatni a száját. Az viszont az Index szerkesztőségének a felelőssége ha uszító vagy sértő hangvételű tartalmat tesznek közzé. A stílus maga az ember. Minden országban élnek hibbantak és én mind a cseheknél mind a szlovákoknál ismerek Dotohonál sokkal normálisabb embereket. Szerencsére. Közös érdekünk ebben a Közép-Európában úgy kijönni egymással, hogy az mindenkinek jó legyen. Ez természetesen nekünk, magyaroknak is jár. Mint az autonómia.

Ha a környező országok normálisan állnának a magyarokhoz nem lenne igény autonómiára. Az autonómia igényét a rossz hozzáállásuk okozza. Mit fáj a szlovákoknak ha valkinek más az anyanyelve? Miért kell Szerbiában megverni embereket csak mert magyarok? Miért fáj a románoknak az ha kiírják a város határába, hogy Kolozsvár? Nem a magyarok békétlenkednek.

no_successful2 2014.08.01. 20:39:12

@stim:

"Ha a környező országok normálisan állnának a magyarokhoz nem lenne igény autonómiára. Az autonómia igényét a rossz hozzáállásuk okozza. Mit fáj a szlovákoknak ha valkinek más az anyanyelve? Miért kell Szerbiában megverni embereket csak mert magyarok? Miért fáj a románoknak az ha kiírják a város határába, hogy Kolozsvár? Nem a magyarok békétlenkednek."

Pontosan.
Vajon miért nem sír senki mondjuk Horvátországban, Szlovéniában vagy az Osztrákoknál ?
Mert jól érzik magukat, és kész.
A horvátok (hogy értsétek horvát horvátok), és magyarok között pl. határon átnyúló barátságok vannak, (rokonságomban is van ilyen)

no_successful2 2014.08.01. 20:39:26

@maxval, a gondolkodó birca:

"Ez így értelmetlen. Magyar autonómia akkor se lesz Szlovákiában, ha Obama lesz a következő magyar ME és a ballibek 100 %-ot szereznek a választásokon. Ennek egyszerűen semmi köze a magyar belpolitikához."

És pont.

Nem tudom ez a poszt mit akar elérni, de gyanítom nem azt, amit valójában kivált az olvasókból.

Az ember elolvassa, és a következő szalad ki a száján.
Mi vaaan?!
Ez a csehszlovák kém normális ?
Á, csak egy magyar libsi

űrszelvény (törölt) 2014.08.01. 20:39:35

Hmm... előmoderáció? A címoldalon az eggyel feljebbi linken található, szintén felvilágosult és mainstram blog épp azon botránkozik meg, hogy a Magyar Nemzet moderálja a kommenteket :)

űrszelvény (törölt) 2014.08.01. 20:39:49

Liberális demokrácia Magyarországon, ha ha ha! :)

J.László 2014.08.01. 20:40:01

Szerintem te egy fizetett provokátor vagy.

ultracionista tájnigger 2014.08.01. 20:40:20

Fura ilyet olvasni egy vérliberálistól. Egyszerűen egy senki vagy. Az seggemre száradt szardarab többet ér nálad, te kis nyomorult féreg.

Göntér László 2014.08.01. 20:40:53

Minden vélemény fontos, még az is amivel nem értünk egyet. A valóságnak egy részét minden vélemény tükrözi. Remélem, hogy az enyém is.
ktkj.blog.hu/2011/10/16/kisebbsegi_let_3

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.08.01. 22:53:20

@Hunyadi zokogna... ha látná......ezt: Ellenérv?

@Sir Galahad: Jól írod pajtyi, tényleg nem ismered az MKP autonómia elképzeléseit! Ez nem baj, csak akkor ne mkell okoskodni. Egyrészt azért nem ismerheted, mert évek óta ígérgetik, hogy kijönnek vele, de nem teszik meg – a posztban leírom, miért – másrészt évek óta az MKP-sok területi ótonómiáról beszélnek, annak ellenére, hogy könnyen belátható: ez irreális.

De, hogy ne hagyjalak kétségek között, 2014 júniusa, Csáky Pál: “Csáky Pál az MKP európai parlamenti képviselője a párt szombati Országos Tanácsának ülése után portálunknak nyilatkozva elmondta, úgy véli, a területi autonómia segítene Dél-Szlovákia szociális és gazdasági gondjainak megoldásában.” (felvidek.ma).

Benes-dekrétumok: miért ne kéne bocsánatot kérni tőle? Alapvető erkölcsi követelmény lenne. Václav Havelnak sikert, akkor a szlovákok miért ne tehetnék meg egyszer? Én optimista vagyok, ismerek több európai gondolkodású szlovákot!

Pontosan mit szeretnél visszavonni? Benes 143 dekrétumot adott ki. Az összeset? Na, ne bolondozz! Benes a cseh modern államiság egyik megteremtője, a náci által megsemmisített Csehszlovákia menekült, londoni kormányának vezetője! Olyan törvényekről beszélünk, amelyek vagy elavultak, vagy beépültek a cseh és szlovák jogrendbe. Jogilag nincsenek hatályban, ma sem Szlovákiában, sem Csehországban nem fogod tudni törvény alapján elítélni a magyarokat, németeket – kollektíve? Pontosan milyen ma még érvényben lévő törvényről beszélsz?

@maxval, a gondolkodó birca: @no_successful2: Pontosan! A szlovákiai magyar autonómiának SEMMI KÖZE ahhoz, hogy ki a magyar ME vagy milyen %-ban nyernek pártok. Ezt ott a szlovmagy közösségnek kell lezsírozni a többségi nemzettel. A probléma éppen az – és erről szól a posztom is – hogy a szlovmagyok nem a szlovákokkal akarnak dűlőre jutni a kérdésben, hanem Orbánnal, pontosabban szólva, némi baksisért önként hagyták magukat gyarmatosítania Fidesz által. Ráadásul: ahogy írom posztomban, sem a Fidesz, sem az MKP nem is akar autonómiát, na erre varj gombot!

@petraeus: A cseh társadalom, mint minden kelet-európai társadalom jócskán megosztott történelmi kérdésekben, de a mai napig különbséget tudnak tenni megszálló és baráti szövetséges országok között. Történelemhamisítást megerősítő szobrok sem készülnek. Benes szobor a prágai KüM előtt? Igen? Mindent magyar nacionalista prizmán láttató narratívád eltakarja, hogy Benes tevékenysége egy cseppet jelentősebb volt, minthogy 1 témában pálcát törj fele.

Ismétlem: a benesi törvények nem hatályosak, ráadásul 1948-ban a csehszlovákiai magyarok és németek jogaikat visszakapták, az ellenük foganatosított intézkedéseket eltörölték. A szudétanémetek közül, aki akart visszatérhetett Csehszlovákiába, aki nem tudta visszakapni házát/földjét anyagi kárpótlásban részesítették, vagy hozzájárultak háziépítéséhez. Szlovmagy viszonylatban szintén hatályukat vesztették a törvények, és igen, igazad abban tökéletesen igazad van, ki kell mondani ma: az intézkedéseket el kell ítélni, mert a kollektív bűnösség mentén születtek.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.08.01. 23:07:34

@stim: Csacsiság. A kormány csak verbális szinten emlegeti az autonómiát, szavazatokat szerez vele, de érdemi lépéseket lassan 5 éve nem tesz – mivel nem is tud tenni, amit maga a kormány is tud. Ma minden magyarnak joga van megélni teljességét Szlovákiában és közösségi szinten is az élet minden területén kifejthetik tevékenységüket. Ahol nem vagy akadozik, ott lehetőség van jogorvoslásra.

Oroszbarátság: kár, hogy ez a meglehetősen izzadtságszagú magyarázkodásod 2007-ben még nem jutott Orbán eszébe, akkor meglehetősen oroszellenes retorikát használt még beszédében. Természetesen joga van egy országnak “irányítani életét”, de ne felejtsd el, hogy Mao. ma egy nemzetközi szövetségi rendszer része, tagja, amelynek elfogadtuk alapértékeit. Amit Orbán Tusnádon megtagadott. Én kérek elnézést, de ez az ember és ez az ország akkor mit keres még itt, a nyugati szövetségi rendszerben és az Eu-ban? Takarodjatok innen a picsába, ha nem tetszik itt, semmi nem kötelező!

Az autonómia nem “természetes”, az nem csak úgy jár, nagy tévedésben vagy. Mutatni is kéne valamit, hogy készek vagytok olyan értékek mentén politizálni és élni, amely az autonómia alapfeltétele lenne. Az illiberális nemzetállam nem az. Coki.

Ha a környező országok normálisan állnának a magyarokhoz nem lenne igény autonómiára – haha, mindig a másik a hibás, ez tipikus! Na, menjél szépen ki a Szabadság-térre, ott van ennek a gondolkodásnak az emlékműve, verd ki rá a répádat, élvezz jó nagyot!

J.László 2014.08.02. 00:22:22

Nagy ökör ez a dotoho, de azt becsülöm benne, hogy nem igen moderál.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.08.02. 00:26:53

@ultracionista tájnigger: Meghajlok érveid súlya alatt, Mester!

@J.László: Nagyra becsülöm, hogy benézel hozzám, bár egy betűmmel nem értesz egyet!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.08.02. 07:26:17

@J.László: nem moderál? nehogy már álomvilágban élj. nagyon keményen moderál, és még magyarul se tud:

"Ismerd meg a 21. századi szlovmagyar politika legnagyobb szemfényvesztést! "

petraeus 2014.08.02. 15:21:47

@Csehszlovák Kém:
Azert az orvendetes, hogy az evek soran sokat puhult az allaspontod, de meg eleg messze vagy attol ami egy liberalistol elvarhato, nepirtoknak, etnikai tisztogatast vegrehajtoknak nem allitunk szobrot, pont. meg akkor se ha elotte/utana mondjuk feltalalta a rak ellenszeret van olyan bun amit nem lehet jovatenni.
Latom szamodra viszont van, szoval aruld el mi jot tett az emberiseggel Benes ami olyan sulyu volt, hogy ezert megbocsathato kb. 30.000 ember halala es milliok deportalasa jogfosztasa, 10 ezrek kenyszermunkara hurcolasa. Benes tudatosan keszult a bosszura es a terve egy etnikailg tiszta szlav csehszlovakia megteremtese volt, nemetek es magyarok nelkul, ez hol fer bele barmilyen demokratikus vagy liberalis gondolkodasba? Egy ilyen emberrol, hogy lehet iskolat elnevezni? Tisztelet a normalis gondolkodasu cseheknek, kar, hogy kevesen vannak es ennek fo oka az oktatas hianyossagai, a hazugsagok amikkel a gyerekek fejet tomik a cseh es szlovak iskolakban.
Amit a masodik bekezdesben elkovetsz az tomeny cinizmus es az aldozatok emlekenek sarba tiprasa, de a holocaust relativizalok sokat tanulhatnanak toled, csak kicserelik a Benes szot Horthyra es mar mehet is a hozzaszolasod a kuruc.infora...visszaterhettek volna ha akarnak? ez most komoly?

petraeus 2014.08.02. 15:23:26

@Csehszlovák Kém:

Itt egy erdekes cikk a temarol, jol bemutatja a tomeggyilkossagot, a bestialis kegyetlenseget, a cseh hatosagok es kormany tudatos donteset az ugy eltusolasarol es az emberek hozzaallasat az ugyhoz. Tisztelet az ujsagiroknak, igazi europai demokratak.
Mivel szeretsz osszehasonlitgatni, gondolj bele, nalunk a kisebbseg az amelyik hozong es foggal korommel tiltakozik a holocaust emlekmuvek ellen, a cseheknel a kisebbseget azok a normalis emberek adjak akik tudjak, hogy emlekezni kell a bunokre is, mert csak igy talalhatja meg egy orszag es az egyenek a bekejuket. Az utolso bekezdes kulonosen erdekes, meg ma is attol tart a csehek egy resze, hogy a nemetek visszakerik lakohazukat, foldjuket, szanalmas es szar lehet igy elni, sajnalom oket, de egyben uzenem is megtarthatjak mostoha nagyapam hazat es muhelyet, ugyse menne oda vissza a csalad soha, eleg ha bocsanatot kernek es akkor megkothetjuk a beket, addig szo se lehet rola.

www.spiegel.de/international/europe/revenge-on-ethnic-germans-czech-town-divided-over-how-to-commemorate-1945-massacre-a-646757.htmla

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.08.02. 15:25:56

@petraeus: Mókás, amikor cinizmusról beszélsz, pont te XDXD Nem azt írtam, hogy “megbocsátható” lenne tette, hanem azt, hogy cinikus módon az áldozattól, a megtámadott féltől elvárod, ne védekezzen.

Hazudsz, amikor azt mondod, hogy “tudatosan készült” több tízezer ember halálára és több millió ember deportálása. Ezzel szemben a tény az, hogy Benes a szudéta-németek sorsával már korábban is foglalkozott, első körben apróbb határmódosításokat és a német lakosság részleges cseréjét javasolta, de végül a cseh protektorátusban létező cseh antifasiszta ellenállás radikális megoldási javaslatát fogadta el: az összes szudétanémet kitelepítését.

Ezt a döntést a potsdami konferencia hagyta jóvá, amelyre a ma fennálló politikai-, és jogrendünk is épül. Hazudsz továbbá, amikor a magyarokról egy kalap alatt beszélsz a németekkel, mert a magyarok kitelepítése nem volt napirenden első körben. A magyarok kitelepítését a magyarországi elvtársaknak köszönd, a magyarországi németek kitelepítésének alapján javasolták a szlovákok a szlovmagyarok kitelepítését is. Ez végül csak részben lett elfogadva.

Benes londoni menekült csehszovák kormánya, mint legitim, a szövetségesek által elismert szervezet, együtt harcolt a nácizmus ellen, ami Horthy Miklósról egyáltalán nem mondható el.

Végül, de nem utolsó sorban: igen, Benes csehszlovák nacionalista volt, és mint olyan, a dotoho blog ellensége, nem szorul különösebb védelemre.

Az viszont felháborító, ahogy relativizálni próbálod az áldozat és a tettes közötti nyilvánvaló morális különbségeket. Ahogy a magyarországi zsidók, úgy a csehországi csehek is egy gyilkos, népírtó eszmerendszer áldozatai voltak, amelyen ellen morálisan totálisan igazolható minden fellépés! Igen, egy gettóba zárt zsidó által egy varsói SS-tiszten elkövetett gyilkosság vagy a náci SS-szel kollaboráló és hatalmát kiszolgáló szudétanémet kivégzése önmagában gyilkosság, humánus szempontból elítélendő, de az adott korszak háborús kontextusában tökéletesen érthető cselekedet.

Relativizáló logikád alapján veszélybe kerültek Magyarországon a Szent István szobrok is!

Sir Galahad 2014.08.02. 16:13:28

@Csehszlovák Kém: Mint a válaszodból is kiderül, nem csoda, hogy nem ismerem részleteiben az MKP autonómia-koncepcióját, ezért azt hiszem, felesleges megrónod. Más kérdés, hogy amit én jónak tartanék - nyelvi, kulturális autonómia, kétnyelvűség a Felvidéken stb. - , az sem tart sehol. A felvidéki magyarok majd eldöntik, melyik jobb nekik, és azt milyen eszközökkel érik el. Még az is lehet, hogy a végén nem lesz igazam, és mégis területi autonómia mellett döntenek, mert a kulturális megbukik a fafejű tót politikai elit ellenállásán.

Benes-dekrétumok: ostoba a kérdésed, persze, hogy nem kell az összeset visszavonni, csak azokat, amelyek alapján pl. a felvidéki magyarság jelentős részét száműzték. Írod, hogy "jogilag nincsenek hatályban". Ha így volna, ez érdekes lenne, mert akkor az elűzöttek sikeresen kérhetnének például kárpótlást az elkobozott ingatlanaikért. Amennyire tudom, az ilyen igényeket elutasítják. "Csehszlovákia 1992. december 31-én bekövetkező felbomlása után két utódállama, Csehország és Szlovákia elutasítja a jogfosztó rendeletek hatálytalanítását, elítélését és bárminemű kárpótlás kifizetését a meghurcoltak részére."- írja a wikipédia. Meg ezt is: "2007. szeptember 20-án a szélsőségesen nacionalista Szlovák Nemzeti Párt kezdeményezésére a szlovák parlament összes pártja (kivéve a Magyar Koalíció Pártja) megszavazta a Beneš-dekrétumok sérthetetlenségéről szóló 1487/2007 számú határozatát." No most akkor mi a helyzet?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.08.02. 16:15:35

@Sir Galahad: “Más kérdés, hogy amit én jónak tartanék - nyelvi, kulturális autonómia, kétnyelvűség a Felvidéken stb. - , az sem tart sehol. A felvidéki magyarok majd eldöntik, melyik jobb nekik, és azt milyen eszközökkel érik el.” – Baszki, pont erről szól a cikkem! A “felvidékiek” ma már semmit nem dönthetnek el – Budapest jóváhagyása és a Fidesz érdekeinek jóváhgyása nélkül! Azért nem tart sehol az ügy, mert szerintem se Budapest, se az MKP nem is akar autonómiát. Leírtam minden érvet a posztban, komolyan, fárasztó már magamat ismételni.

Benes-dekrétumok: Az a helyzet, amit írtam. Nincs hatályban a kollektív bűnösség elvét alkalmazó rendelet, ha nem így lenne, Csehország és Szlovákia nem lenne az EU tagja sem. Az SNS akciója egy ostoba, nacionalista belpolitikai szavazás volt, amely a korabeli szlovák-magyar elmérgesedett viszony sajnálatos csúcspontja, a szlovák nacionalista párt nyilvánvaló provokációja, amire sajnos a többi párt is elképesztő ostoba módon reagált. Ez védhetetlen, leköpni való dolog.

2014-ben az 1945-ös csehszlovák jogrend valamiféle kitörlését kérni, mókás. Miképp a Benes-dekrétumokat ma már kitörölni sem lehet a cseh és szlovák jogrendből, úgy ennek érinthetetlenségét sem lehet holmi nacionalista indítékból elkövetett szavazással szavatolni.

stim 2014.08.02. 16:31:09

@Csehszlovák Kém: Akkor van joga valakinek megélni a teljességét Szlovákiában ha nem veszik el tőle a szlovál állampolgárságot ha kell neki a magyar is mert ez ellenkezik a szlovák alkotmánnyal is. Ha biztosítanak kellő számban magyar iskolákat, az általánostól a felsőoktatásig. Ha nem szólnak rád náci módon ha magyarul beszélsz. Ha nem zaklatnak egy fiatal nőt lassan évtizedek óta csak mert őt verte meg több, együtt rendkívül bátor szlovák nacionalista csak mert magyarul beszél. Értem én mi a bajod, miért ez a stílus. A szlovákoknak sajnos kisebbségi komplexusuk van és ahelyett, hogy a saját dolgaikkal fogélalkoznának a magyarok ellenében próbálják meghatározni magukat. Ez elég szomorú. Fel kéne nőni. Nem attól szlovák valaki, hogy nem magyar. Történelmi és földrajzi szükségszerűség, hogy ez a két nép normálisan közeledjen egymáshoz még az olyan hülyék ellenére is mint te.

A jelenlegi miniszterelnököt szóban oda küldöd ahová a neveltetésed engedi, a szavazás meg az ami.

Az autonómia jár, ha többszázezer ember akarja. Ha nem akarja mert még elő se jöttek a tervvel akkor ami nincs azt nem is lehet megvalósítani. Az autonómiáért azok tehetnek a legtöbbet akik ott élnek. Ők érziki azt, hogy kell-e nekik, vállalják-e a vele járó rizikót a vele járó előnyökért.

A magyarokhoz való hozzáállás a szomszédos országokban teljesen más történet mint egy-két szobor a Szabadság téren.

Trianonról mindenki tudja, hogy tisztességtelen és embertelen volt. A szlovákokban is az igazságérzet munkál amikor félnek az autonómiától. Érzik, hogy látszik, hogy rablott holmi van náluk és félnek, hogy kicsúszik a kezükből. Nem érzik magukat elég erősnek ahhoz, hogy megtartsák. Ezért az ellenségeskedés. Rossz a lelkiismeretük és félnek. Pedig nem revízióról van szó hanem autonómiáról. Csak azt gondolják, hogy a kettő ugyanaz. Könnyítsenek a lekiismeretükön és jobb lesz a viszony. Ez a közös érdekünk és rajtuk múlik.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.08.02. 16:32:49

@stim:
A szlovák áp elvételéről szóló törvényt megelőzte a magyar kormány, egyoldalú, egyeztetés nélküli kettős állampolgársági törvénye. Két nacionalista actor találkozott, mindketten egyoldalúan, konszenzus keresése nélkül léptek. Az, h vki a szlovák áp elvételét meghirdető törvény után mégis felvette a magyar áp-ot, a saját lúzersége: lásd, Lúzernagyi.

Magyar iskolák: ma Szlovákiában a kisdedóvótól az egyetemig tanulhatsz magyarul – mi a probléma?

Magyarul beszélsz, rád szólnak: frusztrált nacionalisták mindenhol vannak, kiírtani nyilván őket nem lehet, de az oktatás színvonalának emelésével, munkahelyek teremtésével és megfelelő jövőkép felvázolásával csökkenteni lehet számukat.

Malina Hedvig: így van, egészen felháborító dolog, hogy a mai napig nem hagyja békén a nacionalista Fico kormány a ma már győri lakosú kétgyermekes családanyát. Fico és Kalinák és a hozzájuk kapcsolódó szervek politikai bosszúja nyilvánvaló az ügyben, szerencsére a demokratikusan gondolkodó szlovák barátaink kiállnak Malina mellett, óvakodnék itt is az általánosítástól!

“A szlovákoknak sajnos kisebbségi komplexusuk van” – Pontosítanék: nem a szlovákoknak, hanem a szlovák nacionalistáknak. Miképp ugyanilyen kisebbrendűségi komplexusokkal küszködnek társaik, a magyar nacionalisták. Ebből is láthatod, h a két nép között egymás mellett élését a nacionalista düh akadályozza, minkét oldalról.

“Az autonómia jár, ha több százezer ember akarja” – Haha, az autonómia miért járna? Azért, mert te kéred? Vagy több százezer ember? Ezt meg hol olvastad? Egyelőre egy olyan pártról tudok – MKP – akinek elnökére 47 ezer ember szavazott a pártjából, de még ők sem biztos, h a területi autonómiában látnák a lehetséges és mindent megoldó jövőt. Vagy te beszéltél mnd a 47 ezerrel? :XD

“Az autonómiáért azok tehetnek a legtöbbet akik ott élnek.” – Neked is van egy szomorú hírem: ez már rég nem Szlovákiában dől el, hanem Budapesten. Erről szól posztom is, nyugtass meg, elolvastad?

“A magyarokhoz való hozzáállás a szomszédos országokban teljesen más történet” – miért? Indoklás?

“Trianonról mindenki tudja, hogy tisztességtelen és embertelen volt.” – Megint mások meg azt gondolják, h Trianon tisztességes és emberi volt, mert elhozta számukra a szabadságot! Nehéz ez a popszakma, mi?

Fiala-Butora János 2014.08.02. 16:58:54

Kedves Kém,

már régóta figyelem azt a konok konteódat, hogy a 2009-ben alapított és az MKP-sok által állandóan lelibsizett Kerekasztal valami gigantikus Fideszes összeesküvés része. Áruld már el nekem, hogy jutottál erre? Az nem lehet, hogy neked van Fidesz-fixációd, és minden mögött Tudjukkit keresed? Nem annyira ravasz ember ő. Én legalábbis nem úgy gondolom, hogy az egész világot az Orbánista és az Orbán-ellenes erők nagyszabású harca mozgatja.

Mi van akkor, ha tagja vagyok a Kerekasztalnak, finoman szólva nem szeretem Orbánt (nem a tusványosi beszéde óta, régebbi múltra tekint vissza a mi viszonyunk), és gimis korom óta úgy gondolom, hogy nem a magyar kormány fogja elérni a szlovákiai magyarok autonómiáját, mert nem is az ő dolga? (Már ha ez a cél, de a vita kedvéért fogadjuk el azt, amit a cikkben megjelöltél.) Hanem esetleg a szlovákiai magyar parlamenti képviselet, széleskörű társadalmi vita után, amivel sikerül oldani a nacionalista berögződéseket mindkét oldalon. Ez egy hosszú folyamat lesz, ha lesz. Amiben a mindenkori magyar kormány nagyon kis szerepet játszhat csak. Speciel Orbán kifejezetten negatívat.

Akkor most pontosan miért is kellene szembe köpnöm magamat, nekem szarházinak? Ez nem költői kérdés, tényleg érdekel, írd le kérlek, hátha jobban megértem magamat.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.08.02. 17:01:26

@Fiala-Butora János: Hello János,
Ugye azért azt vágod, hogy az MKP szubkultúrájában képest talán csak a “Felvidéki Magyar Sziget” re járó istenbarmai nem “libsik”? :)

Nézd, Orbán “tusnádi-beszéde” nagyon szépen megmutatja, miért nincs itt semmiféle összeesküvés, egészen kiválóan lehet látni a szélsőjobboldali kultúrkoalíció két pártjának közös értékeit.

A tény, hogy tagja vagy a Terepasztalnak engem mindig is szomorúsággal töltött el, ez az én magánvéleményem. Mivel rendszeresen olvaslak, az sem titok, hogy véleményed sok esetben eltér a hivatalos fideszes állásponttól. Ez mindenképp megsüvegelendő. Mégis, egyetlen egy alkalommal sem hallottam tőled vagy a Kerekasztal más tagjától a posztban bemutatott, budapesti gyarmatosító politika elleni esetleges halk kiáltást sem (ha van ilyen és elkerülte a figyelmem, már most elnézést kérek, szívesen elolvasom!) sem az eltelt egy hétben, sem korábban, amikor már voltak ráutaló jelek, hogy a fidesz total kicsúszott a szélsőjobbra.
(most kimegyek sörre, a többire később válaszolok)

Fiala-Butora János 2014.08.03. 16:37:37

@Csehszlovák Kém:

2.

Ami a Benes-dekrétumokat illeti, ezt írod:

„Olyan törvényekről beszélünk, amelyek vagy elavultak, vagy beépültek a cseh és szlovák jogrendbe. Jogilag nincsenek hatályban, ma sem Szlovákiában, sem Csehországban nem fogod tudni törvény alapján elítélni a magyarokat, németeket – kollektíve? Pontosan milyen ma még érvényben lévő törvényről beszélsz?”

Már leírtam neked nem egyszer, hogy a dekrétumok „hatálytalansága” egy kibúvónak használt szlovák nacionalista ál-érv. Nyilván nem most fognak elítélni magyarokat, hanem a dekrétumok alapján már elkobzott vagyonra nem vonatkozik a restitúciós törvény, úgy hogy azt nem lehet visszakérni az államtól ellentétben például az árjásított vagy kollektivizált vagyonnal. A másik pedig, hogy a Benes dekrétumok alapján elítélteket soha nem rehabilitálták, a szlovák parlament viszont 2007-ben megerősítette a dekrétumokat. Tehát ők még jogilag az 1945-48-as évekre vonatkozóan továbbra is bűnösnek minősülnek. Amit anno eltöröltek az csak ennek a szankciója (pl. visszakapták az állampolgárságukat), nem maga a státuszuk.

No most, a kérdés a következő: én már ezt leírtam kommentben nemegyszer, úgyhogy te ezt tudod. Akkor most mi ez a maszatolás, miért játszod az értetlent?

Többek között ezért is gondolom, hogy sima trollkodás, amit csinálsz. De annak azért örülök, hogy elmozdultál a bocsánatkérés támogatásáig. Múltkor még a szlovákok belügyének tekintteted.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.08.03. 16:38:47

@Fiala-Butora János: (folytköv)

2. Aki a Benes dekrétumok eltörlését kívánja, egyben el szeretné törölni az 1944 augusztus 3-án elnöki rendelettel helyreállított csehszlovák jogállamiságot is. 1-es cikkely: az 1938 09. 29-ig kiadott csehszlovák állam alkotmányos és más jogi előírásai a csehszlovák nép akarata és a csehszlovák állam alkotmányos rendjéből következik. 2-es cikkely: azon jogi előírások, amely abban az időben adtak ki, amikor a csehszlovák népet megfosztották önrendelkezésüktől, nem része a csehszlovák jogrendnek. Ez az időszak 1938 09. 30-tól a kormányrendeletek által meghatározott napig tart.

Játsszuk le elméletileg: Dönthetünk úgy, h eltöröltetjük a Benes dekrétumokat, akkor egyben úgy is döntünk, hogy az önrendelkezésétől megfosztott csehszlovák nép feje felett hozott döntések a csehszlovák jogrend részév válnak, többek között a Tiso-féle Szlovák Állam zsidótörvényeivel egyetemben. Valóban ezt akarjuk, mi magyarok? A Tiso-féle Szlovák Állam bűnrészes a szlovákiai zsidók kétharmadának kivégzésében, ezen emberek nagy része magyar nyelvű is volt, kötődött a magyar kultúrához.

Töröljük tán el az 1945/5-ös vagyoni helyzetre vonatkozó dekrétumot, amelynek első paragrafusa így hangzik: bármilyen vagyon elvétele vagy vagyonjogi tárgyalás érvénytelen, amely 1938 09. 29. után lett lezárva nemzetiségi, faji vagy politikai diszkrimináció alapján? Tényleg az árjásítás során létrejött vagyoni helyzetet akarjuk vissza?

Restitúció: meddig nyitjuk meg a restitúciót? 100 évvel vissza? 80 évvel vissza? 180 évvel vissza? Ki fizeti meg a magyar hadsereg okozta vagyoni károkat, amely Dél-Szlovákiában okoztak a szlovák telepeseknek?

2007-es megerősítés: az SNS primitív nacionalista provokációja, de mint ahogy a törvény nincs hatályban, úgy megerősíteni sem lehet.

Kétségek, ellenvetések és egyet nem értések megfogalmazása miért lenne trollkodás? Vagy csak arról van szó János, hogy büdös neked a vita?

A szlovák bocsánatkérés, az szlovák belügy. Mindig is ugyanazt gondoltam, nincs véleményelmozdulás.

Fiala-Butora János 2014.08.03. 16:39:14

@Csehszlovák Kém:

3.

„Ma minden magyarnak joga van megélni teljességét Szlovákiában és közösségi szinten is az élet minden területén kifejthetik tevékenységüket. Ahol nem vagy akadozik, ott lehetőség van jogorvoslásra.”

Már bocs, de az Európa Tanács, az EBESZ, vagy a Velencei Bizottság durván nem ért egyet veled. Gondolom ők is az orbánista erők szolgálatában állnak. Az ET egyenesen a három legkorlátozóbb európai szabályozás között tartja számon a szlovák államnyelvtörvényt, mert a magánszférába is beavatkozik.

És ismét: nagyon jól tudod, hogy súlyosan korlátozva van a nyelvhasználat Szlovákiában. A példák egy részét is ismered. (Itt egy friss: ujszo.com/napilap/regio/2014/07/12/eltuntek-a-tobbnyelvu-feliratok). Milyen jogorvoslat van erre? Milyen jogorvoslat van a csak szlovák egynyelvű vasúti táblákra, vagy ha az orvos nem vizsgál ki a sürgősségi ügyeleten, mert nem beszéled elég jól a szlovákot, vagy ha az államelnök PR-osztályvezetője lekibaszottmagyarpicsáz mert magyarul beszélsz a bárban, vagy mert nem lehet emberi jogi szemináriumot tartani magyarul, vagy mert a magyar regionális (magán) TV-k nem sugározhatnak magyarul csak szlovák feliratozással (ld. még élő műsor)? Esetleg nemzetközi. Sorolhatnék hatvan oldalnyi példát, de te csak trollkodj nyugodtan tovább. Ja, értem, a nyelvhasználat nálad biztos nem része a „teljesség megélésének”. Kis ravasz.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.08.03. 16:40:08

@Fiala-Butora János: (folytköv)

3. János, ezért írtam: “Ahol nem vagy akadozik, ott lehetőség van jogorvoslásra.” – Mi a gond?

Ez a munkád, igaz? Csinálni kéne!

Persze, azt megértem, nehéz úgy a munkád végezned, h az egész kérdéskört elvitte a nacionalista cica, nem könnyű kiszállni a nacionalista narratívából egyik oldalon sem, ami – lássuk be – alapvetően gátolja a jogi orvoslási lehetőségeket. Na de ez már egy elvi döntést igényelne tőled.

Amúgy Orbán “tusnádi beszédéről” mi a véleményed?

Sir Galahad 2014.08.03. 16:52:59

@Csehszlovák Kém: "Nincs hatályban a kollektív bűnösség elvét alkalmazó rendelet, ha nem így lenne, Csehország és Szlovákia nem lenne az EU tagja sem." Hurrá, köszönöm, hogy felvilágosítottál. Mindjárt szólok is a felvidéki Gútáról ifjúkorában kiebrudalt barátomnak, hogy jelentkezhet kárpótlásként az egykori szülői házért. Ha akadékoskodnának a tótországi hatóságok, hozzád küldöm őket, jó? :P

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.08.03. 16:54:25

@Sir Galahad: Meg kell nézni a konkrét ügyet, h ifjúkorában kiebrudalt gútai haverod vagy szülei milyen kapcsolatban álltak a Horthy-Magyarországgal!

petraeus 2014.08.03. 17:04:09

@Csehszlovák Kém:
Hat igen, nehez ez a popszakma, a vilag nem fekete es feher, Trianon egyszerre hozta el a szabadsagot es az onallo allamot Szlovakianak es egyszerre volt igazsagatalan es szuksegtelenul erzeketlen a hatarok kijelolesenel, miert olyan nehez ezt felfogni?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.08.03. 17:04:43

@petraeus: Én tökéletesen felfogom, az nem fogja fel, aki ezt írja: “Trianonról mindenki tudja, hogy tisztességtelen és embertelen volt”.

Ezek után kutya kötelességem felhívni a saját nacionalizmusa által elvakított kommentelőt, h ez biza nem így van, nem mindenki gondolja ám így.

Ami intellektuálisan felettébb érdekes, h te mindig, minden alkalommal kiigazításomra reagálsz és nem az eredetileg téves megfogalmazásra.

Te most a mindenkori nacionalista jelenségekkel csatázol velem együtt vagy velem akarsz csatázni, holt feleslegesen?

egyetmondok 2014.08.04. 09:01:50

Attól tartok,hogy ha egyszer a Jó Isten megadná a határon túli magyarságnak a területi autonómiákat,akkor azokra a legnagyobb veszélyt a magyar állam jelentené.
Ma azt köpik le a nyílt utcán,aki nem "eléggé" akarja a területi autonómiát,akkor azt köpnék le,aki az autonóm területet nem annyira akarná a magyar államhoz csatolni..

Frau Janka 2014.08.05. 20:39:30

@J.László: 2014.08.02. 00:22:22

jaja, engem se tiltott még ki. mondjuk mostanában nincs sok kedvem trollkodni sehol, unalmassá váltak az indexes blogok

@Csehszlovák Kém: te tudtad, h a szlovák féle gulyásleves sűrűbb és paradicsomos? más, mint a miénk, de finom. a töpörtyűs pogácsájuk is.

miketbeszéltek 2014.08.08. 14:30:16

@röf: "Valójában az ellenzéki onlájn felületek minden blogjának minden írása Orbánról és a demokrácia haláláról szól."
Megkérdezett jobboldali(!) tisztségviselők sem mertek az Orbán beszédről nyilatkozni, név nélkül sem, mert rájuk ismerhetnének, és bajuk származhatna. Ez attól függetlenül, hogy mit mond egy ballibsi, magának a formálódó diktatórikus gondolkodásnak-amelynek egyik része a megfélemlítés-a legszebb kifejezője. És egyszersmind a rendszerváltozás után 24 évvel sírnivalóan tragikus....

miketbeszéltek 2014.08.08. 14:30:22

Pozsonyról most olvastam egy szlovák turisztikai oldalon, tanulságos:
"A pozsonyi vár Pozsony történelmi dominánsa. A 9. századból származó régi szláv erődítményen áll, és az első írásos emlék a várról a Pressalauspruch 907-ből. Nagy-Morvaország idejéből a vár területén fennmaradt a háromhajós bazilika alapja. A vár ... a reneszánsz, valamint korabarokk kor stílusjegyeit viseli. Az egyik legjelentősebb építészeti átalakítás Mária Terézia császárné nevéhez fűződik. A pozsonyi vár 1811-ben leégett."
És így tovább az összes várnál. A Magyarország szó összesen csak egy kiállított Röntgen-készülék kapcsán fordul elő! Így nehéz konszenzusra jutni, ha ilyen kicsinyesen próbálják tagadni szlovák részről a magyar történelmi létezést is. -Kém barátunk nem fogod fel, hogy közíróként felelősséged van: egyrészt elfogadhatatlan az intoleráns, agresszív, cinikus, kioktató, egyre trágárabb kifejezéseket is használó stílusod. Másrészt a szlovák nézeteket ismerő magyarként óriási lehetőséged lenne híd szerepet betölteni, a konszenzust keresni. Ehelyett az identitást váltó emberek között ismert jelenséggel szélsőségeseket is lepipálóan szélsőséges, provokáló szlovák soviniszta vagy....Kár érted. Egyébként tagadod, hogy szlovák sovinisztaként nyilvánulsz meg?
süti beállítások módosítása