ir2_4.jpg

Szélsőjobboldali konferencia a Krímen. Magyarországot a Jobbik képviseli.

Miközben az Eu-s vezetők semmitmondó nyilatkozatokat tettek a hétvégén Brüsszelben, augusztus 29-én és 30-án egy másik konferenciát is tartanak a Krímben. Pénteken és szombaton a Hotel Jalta épületében az ukrán krízisről, Oroszország geopolitikai kihívásairól tárgyalnak a meghívottak. A második alkalommal megtartott Oroszország, Ukrajna, Újoroszország: globális ügyek és kihívások elnevezésű nemzetközi konferencián ismert európai szélsőjobboldali személyekkel együtt részt vett Gyöngyösi Márton jobbikos politikus is – adta hírül a Sprotyv.info.

A konferencia néhány előadásának címe:

"Az USA problémáit mások kiadásából oldja meg", "Ukrajna a Krím és Újoroszország nélkül", "Szerbia Koszovó nélkül, Grúzia Abbházia nélkül - a modern világrend új valósága", "A többpólusú világrend újraszabályozása: a hatalom és a gyengeség központjai", "Oroszország geopolitikai kihívásai: megoldások és lehetőségek", "Az ukrán krízis - ki a hibás és mi a teendő".

Új állam Ukrajnában?

Érdekesség, hogy Vlagyimír Putyin még pénteken felvett, de csak vasárnap sugárzott televíziós interjújában egy délkelet-ukrán külön állam létrehozását vetette fel. A rendezvény legpikánsabb része várhatóan az lesz, amikor az európai szélsőjobboldali politikusok részvételével a konferencia résztvevői létrehozzák az úgynevezett "antifasiszta tanácsot", természetesen a Kreml hivatalos urainak kontrollja alatt.

A jaltai konferencia regisztrált résztvevői:

Bartosz Becker (Lengyelország) -a Phalanx szélsőjobboldali szervezet vezetője, az xportal.pl weblap főszerkesztője. Az oldal aktívan támogatja az orosz terroristákat és Újoroszország gondolatát. Idén felkereste a Donyecki Népköztársaság vezetőségét.

Mateusz Piskorski (Lengyelország) az European Centre for Geopolitical Analysis titkára. Az intézmény főbb kutatási irányát a Putyin-féle rezsimet feltétel nélkül támogató orosz biztonsági szolgálat befolyásolja. Az intézet egy alkalommal az "Odala" szélsőjobboldali magazin kiadását is vállalta. Piskorski a 2013 márciusi krími népszavazás egyik nemzetközi megfigyelője volt.

Conrad Renkas (Lengyelország)- az European Centre for Geopolitical Analysis intézet poszt szovjet térség osztályának vezetője, Beckerrel és Piskorskival együtt a Kreml titkosszolgálatának emberei.

Nicholas John Griffin, (Nagy-Britannia) a Brit Nemzeti Párt vezetője. A 80-as években neonáci szkinhead csoportot szervezett. 1998-ban 2300 fontos pénzbírságot és két év kilenc hónap felfüggesztett börtönbüntetést kapott holokauszttagadásért. Egyes információk szerint krími útját a az angliai orosz nagykövetség első vagy második titkára fizeti.

Luc Michel (Belgium) az Eurasian Council for Democracy and Elections intézmény vezetőségi tagja, Francois Tiriar belga neonáci közeli munkatársa. Megfigyelőként részt vett a 2013 márciusi krími népszavazáson. A Kreml nyugati propagandistája, aki valamilyen okból gyakran az Európai Parlament tagjának hívja magát.

Frank Kreleymann (Belgium) a szeparatista Vlaams Belang párt képviselője, szintén részt vett a 2013 márciusi krími népszavazáson, mint nemzetközi megfigyelő. Iszlamofóbiás neonácinak tartják, Törökországban hivatalosan is persona non grata.

Gyöngyösi Márton (Magyarország), a Jobbik frakcióvezető-helyettese. Gyöngyösi korábban Moszkvában járt a Jobbik küldöttség tagjaként, egyes információk szerint Gyöngyösi az orosz Duma legfelsőbb képviselőivel egy ún. "Transzkárpát Magyar-Rutén autonómia" megalapításáról tárgyaltak, illetve általánosságban a kárpátaljai régió destabilizásáról.

Szergej Glazijev (Oroszország), Vlagyimir Putyin orosz elnök gazdasági tanácsadója.

Maxim Sevcsenko (Oroszország), az Oroszországi Föderáció Társadalmi kamarájának tagja, publicista, újságíró az orosz állami tévé és rádió munkatársa

A Donyecki és a Luganszki Népköztársaság képviselői.

Peter Gecko, Basil Dzhugan és Anatoly Sava - az ún. Transzkárpáti szeparatisták. Érdemes megjegyezni, hogy a magukat kárpátaljai ruténoknak tartó vezetők egyike sem él Kárpátalján. Ennek ellenére - a Jobbik utolsó moszkvai látogatása után - magukról azt terjesztik, hogy a kárpátaljai társadalom 90 százalékának véleményét képviselik. Aktívan együtt működnek a magyarországi Jobbikkal és az orosz titkosszolgálattal Kárpátalja destabilizációjának érdekében a helyi ruszinok és magyarok autonómia-követelése ürügyén. A jaltai találkozón a "transzkárpát forgatókönyv" is szóba kerülhet - állítja a honlap.

Vajon a Jobbikra szavazó magyarok mit gondolnak erről a nettó hazaárulásról, a magyar érdekek totális figyelmen kívül hagyásáról és egy olyan politikáról, amely az első-, és a második világháború után újra a rossz oldalra sodorhatja Magyarországot?

UPDATE!

Szeptember elsején a poszttal kapcsolatban a Jobbik sajtófőnöke közleményt juttatott el szerkesztőségünkbe.

A közleményt itt elolvashatod.

dotoho

34 komment · 1 trackback

Címkék: #putyin #ukrajna #krím #oroszok #antifasiszta #jobbik

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr496652549

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Cshszlovák Kém cenzúrájára reakciók 2014.09.02. 19:41:41

Ez nem vicc: antifasiszta koalícióban a Jobbik!   A leghíresebb magyargyűlölő bloggerünk, lépett akcióba.Természetesen egy szokásos magyarokat szapuló blogban (a Jobbik csak ürügy). Többek között Mystes -t cenzúrázta, aki ezt jelezte, így közlöm a c...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.31. 15:26:10

Igen, Novorosszija megalapítása jó megoldás lenne. Transznisztriától az Azovi-tengerig. A Transznisztria és Gagauzia nélküli Moldáviát meg odaadni a románoknak, hogy ne legyen ellenükre a dolog. Az ukránok meg csinálhatják fasiszta nemzetállamukat a maradék területen.

exterminador 2014.08.31. 22:02:10

Maxval, nem mondom. Tudod te azt magadtól is.

kalandozomagyar 2014.08.31. 22:04:02

Ukrán, erősen liberális barátom szerint hagyni kellene a keleti végeket elszakadni a fenébe, aztán majd megtudják mit választottak, de az ő bajuk. Szerinte a keletiek sosem ismernek el egy nyugati orientációjú Ukrajnát. Ő ezt 4 éve hangoztatja, szóval nem a háború miatt gondolja így. Lehet igaza van...

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.08.31. 22:05:22

@kalandozomagyar: Ukrán liberális barátod akkor nem olvasta a felméréseket, amelyek arról szólnak, h még a keleti végeken lakók többsége sem szeretne Oroszországhoz tartozni vagy leválni Ukrajnáról.

kalandozomagyar 2014.08.31. 22:19:03

@Csehszlovák Kém: Szerintem olvasta, de ő olvasta azokat is ami szerint ugyanezek a keletiek nem szeretnének az EU-hoz és a NATO-hoz sem tartozni, míg a nyugatiak igen. (Ő pl. erősen EU párti.)
Ukrajna egy erősen megosztott állam, ideje lenne rendesen megkérdezni a lakosait mit is akarnak. Mert sajnos jelenleg sem az EU sem az Oroszország-barát felméréseknek nem lehet hinni...
Az ország egyes részei meg annyira különböző jövőt képzelnek el maguknak, hogy nehéz elhinni, hogy ezt egy országon belül meg lehet valósítani. Lehet jobb lenne feldarabolni, de persze igazi népszavazás után, nem úgy, mint a Krímben...

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.08.31. 22:26:25

@kalandozomagyar: Ukrajna lakosságát többször megkérdezték már független intézetek. Amúgy nincs igazad abban, hogy különböző jövőt képzelnének el Ukrajna egyes részeinek lakosai, pl Ukrajna egységét nyugaton több, mint 90, keleten, a lakosság 70 százaléka akarja. Ez elég egyértelmű. A választások is az ország Eu-irányultsága mellett döntöttek, az ukrán tudat meglehetősen erős még a keleti orosz etnikumúak körében is.

kalandozomagyar 2014.08.31. 22:38:44

@Csehszlovák Kém: "A választások is az ország Eu-irányultsága mellett döntöttek" legutóbb. Előtte meg nem. Azelőtt meg igen. Látható, hogy nincs elsöprő többség sem a keleti, sem a nyugati irányultság mellett.
A háború előtti döntésképtelenség idézte elő a jelenlegi helyzetet. A gáz az, hogy egyszerűen nincs jó megoldás. Hiába akarnak egy országban élni, ha közben semmiben sem tudnak megegyezni...
Az oroszok csak kihasználják a töketlenkedést. Azt is amit az ukránok és azt is amit az EU tesz.
Helyes ez? Nem.
A helyükben mi is ezt tennénk? Valszeg igen. (Ti is, tót atyafiak...)
Szóval én inkább odadobnám nekik a keleti két megyét, csak ne vigyék az egészet. Mert az oroszokat nem szeretném megint szomszédnak...

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.08.31. 22:40:44

@kalandozomagyar: Oké, ez a te véleményed. A kelet-ukránoké pedig az, hogy nem szeretnének Oroszországhoz csatlakozni.

Már csak azt nem értem, a Jobbik milyen érdekek mentén politizál a Krímben? Megint a hazát védik, mint a 2. magyar hadsereg a Donnál?

Attila64 · www.sagaontour.ca 2014.08.31. 22:58:36

@Csehszlovák Kém: erősen esélyes, hogy a csehszlovák kémeket fogják lekapcsolni. Szar ügy :)!

kalandozomagyar 2014.08.31. 23:00:46

@Csehszlovák Kém: "A kelet-ukránoké pedig az, hogy nem szeretnének Oroszországhoz csatlakozni."
Ez eddig oké azt ne mmondtam, hogy oda akarnának csatlakozni, de az EU-hoz sem akarnak csatlakozni. A nyugat-ukránok meg igen. Szóval túl sok választásuk nincs. Ha kicsit okosabbak, felszabják az országot egy EU és egy oroszbarát független részre. De túl sokáig szarakodtak és a medve megette a keleti részt...

Hogy a Jobbik mit csinál Krímben azt én nem tudom, de nem is érdekel. A doni dolgot ne keverjük ide, mert mi akkor is az orosz ellen harcoltunk, míg ti alig adtatok katonát, pedig hivatalosan egy oldalon álltunk...

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.08.31. 23:09:56

@kalandozomagyar: Azért írtam, hogy ez a te véleményed :) Ami viszont nem egyezik a kelet-ukránok véleményével. A kelet ukránok egy harmada szintén EU párti, másik harmada mindkét fél felé elkötelezett, a harmadik harmad pedig inkább oroszbarát. Ha Magyarországon is sokan elfogadják a Fidesz 2/3-os többségét, akkor Ukrajnában is el kell tudni fogadni, igazam van?

A cikkben elolvashatod, mit csinál a Jobbik, épp hazaárulást követ el és az orosz agresszor oldalán Kárpátalja destabilizásáról tárgyalt a hétvégén.

A Jobbik pont olyan hazaárulást követ el, amit Horthy is elkövetett több százezer magyar vágóhídra küldésével a keleti frontra, ezért jó a párhuzamom.

A szlovákok jó része pedig már ekkor is az antifasiszta ellenállásban harcolt a csehekkel és a nyugati nemzetekkel, bár hivatalosan egy oldalon álltunk.

kalandozomagyar 2014.08.31. 23:44:42

@Csehszlovák Kém: Ukrajna "kicsit" nagyobb és összetettebb ország, mint Magyarország. Szóval ami nálunk működik, ott nem feltétlen megy ugyanúgy. Nincs olyan politikai standard ami mindig mindenhol működne...

Azt viszont nem értem, hogy a Jobbik hol követne el hazaárulást? Nem Magyarországról van szó, hanem Ukrajnáról, az meg nem a hazájuk... ;-)

Horthy-ról meg annyit, hogy ti is kb. 45000-ret küldtetek arra vágóhídra (a keleti fronta), csak a tieitek valszeg nem elöl álltak...

Ekkoriban (42-43) a szlovákok nagy része, ahogy a cseheké és amúgy a magyaroké is a pincében várta a háború végét. Néhányan persze felkelősködtek, de semmi komoly jelentőségük nem volt, ahogy nálunk sem. A "nemzeti felkelésetek" meg legalább annyira megkésett volt, mint Horthy kiugrási kísérlete... (két hónap ide vagy oda tökmindegy...)

Persze álmodhattok dicső történelmet, de legalább annyira elk*rtátok a II. VH-t, mint mi...

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.08.31. 23:46:34

@kalandozomagyar: Aha, nagyobb ország. Tehát ami rendben van Magyarországon, azt már nem fogadod el egy másik országban, értem. Ezt hívjuk ugye kettős mércének.

Jobbik hazaárulása ott van, hogy tudtommal senki nem hatalmazta fel a pártot, hogy nyugat-, és kelet-európai neonácikkal együtt Putyinnal tárgyaljanak Kárpátlaja destabilizálásáról. Ezen kívül, a párt teljes oroszbarát politikája szintén az EU tag Magyarország érdekeivel szemben áll.

Ha Horthyról akarsz valamit mondani, miért keversz minket ide? Ennek fussál neki még egyszer. Egyébként én egy másodpercig sem szimpatizálok a klerikális fasiszta Tiso rendszerével, hát te hogy állsz Horthyval?

Erősen bagatellizálni próbálod a felkelés jelentőségét, de hát, akinél nem volt, és csak Megszállási Emlékművekkel akarják a történelmet átírni, azokat meg is értem, miért irigykednek egy jó kis antifasiszta ellenállásra.

Mi nem kúrtunk el semmit, visszakaptuk azokat a területeket, amelyeket a nácik odaadtak nektek ősi országunkból. És ti mit kaptatok az oroszoktól?

gizmo26 2014.09.01. 02:54:57

Ha vége lesz ennek a háborúnak, és levágják Kelet-Ukrajnát, akkor a megmaradt nyugati terület kormányának és lakosainak első dolga lesz, hogy elüldözzék/eltüntessék az egy tömbben levő kisebbségeket, azt pedig a határmenti kárpátaljai magyarok fogják csúnyán megszívni. Főleg ha előszedik, hogy ha az oroszok oldalán egy magyar párt is aktívan részt vett ebben. Azt hiszem körülbelül ez lehet az, ami kimeríti a nemzetáruház fogalmát.

Lacdelo 2014.09.01. 02:55:08

Jobbik az egy hazaàruló pàrt. Az anyjukat eladnàk 2 Ft-èrt az oroszoknak. Magyaroszàg pusztulàsàn dolgoznak szorgalmasan.

Sárfehér 2014.09.01. 08:24:24

Mindössze annyi történik, hogy mindenki önhatalmúlag, saját politikai propagandájának megfelelően a "fasiszta" szót általános pejoratív jelzőként használja. ("Bebe, én mondtam előbb rólad, hogy te vagy a fasiszta!")

Sárfehér 2014.09.01. 08:25:25

Ezen mit csodálkozol? Az oroszok (és általában a szlávok, legalábbis a ruszofil szlávok) a saját történelmi legendáriumuk szerint genetikailag tisztán antifasiszták, legújabb kori történelmük abból áll, hogy harcolnak a fasizmus ellen. Megfordítva, mindenki fasiszta, aki nem ért egyet a szovjetekkel, ill. oroszokkal. Fasiszták voltak a második v.h. után a szociáldemokraták ("szociálfasiszták"), a lengyel felkelők, az 56-os magyar felkelők, a 68-as csehszlovákok, folytassam? Az oroszok ma is és mindenkoron csak és kizárólag fasiszták ellen harcolnak.

Amúgy a "fasiszta" szót a baloldali politikai marketing teljesen elkoptatta, u.i. fő taktikájuk az, hogy a jobboldalt úgy egyben fasisztázzák. (Amikor a baloldali politikai marketingstratégák úgy vélték, hogy a fasiszta szó unalmas lett a választóknak, előásták az amúgy Európában jelentés nélkül bíró "populista" szót helyette, amit ma a baloldali pártkatonák és szimpatizánsaik pártjelvényként hordanak a szájukon.)

lilalalilalázik 2014.09.01. 10:59:08

@Csehszlovák Kém: a magyar szélsőjobb mindig is hazaáruló volt, most is csak azt teszik amit szoktak, a saját elmebajukat, áltudományos baromságaikat, fajelméleteiket rákényszerítenék mindenkire. Sok százezezer ember élete szárad a szellemi elődeik lelkén, az övékén eddig még nem, de ez nem rajtuk múlik.... Csak a szomorú, hogy amikor széljobbról beszélsz akkor a Fideszt se hagyd ki... Nem is tudom, nagyon beteg emberek ezek.

Muad\\\'Dib 2014.09.01. 11:03:00

"...Mi nem kúrtunk el semmit, visszakaptuk azokat a területeket, amelyeket a nácik odaadtak nektek ősi országunkból..."
ROTFLMAO!
Kinek az ősi országa? Ez most ilyen genetikai, fajelméleti izé? Mert szerintem az egész Kárpát-medence egy nagyjából egységes tömb és a legsikeresebb is akkor volt, amikor az itt élő kevert népcsoportok épp nem egymást ölték. De jó tudni, hogy neked ilyen szélsőjobboldali nézeteid vannak ősi országokkal és egyebekkel...

Mohamed 2014.09.01. 11:03:13

@gizmo26:

Először is ez hülyeség, ugyanis, ha az ukránok az eu-ba meg a NATO-ba igyekeznek akkor az ezek által képviselt un. liberális "értékek" miatt nem tehetik meg, hogy ilyet tegyenek a határon túli magyarokkal.
Ráadásul Ukrajna esetleges eu-tagságát bármely már eu-tag meg vétozhatja így Magyarország is, márpedig Zorbán óriási múníciót adna a Jobbik kezébe azzal ha nem vétózná meg egy a magyar nemzetiséget éppen elüldöző halomra gyilkoló ország eu-ba lépését, szal egy ilyen ziccert nem hagyna ki a kormány, a jelenlegi - hazai neonácijait felhasználó - oligarcha puccsista kormánynak más célja nem lehet mint az eu és NATO tagság vagy támogatás mert enélkül elhalna.

A Jobbik meg semmilyen szempontból nem követ el haza árulást épp ellenkezőleg.
Magyarország mindenkori és elsődleges nemzeti érdeke a trianoni békediktátumok miatt elcsatolt területeinek magyarok lakta részeinek viszzacsatolása vagy ha ez nem lehetséges akkor a lehető legszélesebb autonómiájának a kivívása:
Márpedig ebből kifolyólag Oroszország és Magyarország közt most cáfolhatatlanul érdek azonosság áll fenn(ahogy korábban az Euroatlanti térség és M.o. között Koszovó ügyében) ezért kifejezetten nemzeti érdek Oroszország mostani támogatása két okból:
egyrészt mert Novorosszija függetlenedése kiválló precedenst teremt minden más nép és etnoligvisztikai terület függetlenedésére vagy autonómiájának kivívására így Székelyföldé is (Skócia példájával megtámogatva)
másrészt a még nem eu és NATO tag Ukrajnak mindíg is diszkriminatívan és mostohán bánt a nemzetiségeivel (a tatárokat kivéve) és a puccs óta ezet igyekszik felerősíteni olyan mértékig amíg még ez nem szúrja az Euroatlanti térség szemét de a nemzetiségek életét és jogait már komolyan sérti és korlátozza ( de ez már a Narancsos forradalom idején is így volt és akkor még nem volt Novorosszija amire most mutogatnak ez ügyben),a magyar és az orosz nemzeti ség útja most egy.
Ezért az volna a nemzeti érdekekkel való szembemenés sőt haza árulás, hogyha a magyar kisebbségek jogait fű alatt folyamatosan megkurtító és sértő ukrajnak területi épsége mellett állnánki ki ez teljesen szembe mely mindenféle magyar nemzeti érdekkel.

Muad\\\'Dib 2014.09.01. 11:03:17

Ukrajna amúgy jelenleg két imperialista tömb játszótere. A "nyugat" jelenleg épp a szélsőjobboldali hordákat fegyverezi fel, a "kelet" pedig saját szélsőségeseit uszítja rájuk. Az ukránok kívánságai jelen helyeztben mindkét oldal számára irrelevánsak. Amint csitul a helyzet a nyugat majd az ukrán vezetést ostorozza a felfegyverzett szélsőségesek miatt - az mindegy lesz, hogy épp ők fegyverezték fel őket - és kezdődik a kör előröl. Szerencsétlen ukrán állampolgárok pedig, akik pedig csak normális életet szeretnének, folyamatosan szívni fognak évekig, akármi is lesz a kimenetele a helyzetnek.

lilalalilalázik 2014.09.01. 11:03:20

@kalandozomagyar: a Jobbik hol követ el hazaárulást? :D nagyon vicces fiúcska vagy... ott követ el hazaárulást, hogy amit csinál az Magyarország kárára van és ezt csak azért nem érzed MÉG, mert egyelőre még van felettünk egy rohadt, libsi, EU-nak nevezett védőháló ami többek közt azt is lehetővé teszi, hogy szabadon lehess hülye te is és írhasd a baromságaidat nyugodtan...

"Horthy-ról meg annyit, hogy ti is kb. 45000-ret küldtetek arra vágóhídra (a keleti fronta), csak a tieitek valszeg nem elöl álltak..."

Ki az a "ti"? Jaaa, azok a nemmagyarok mi? :D Jujj, de vitces. Mi, ti. :D

Mohamed 2014.09.01. 11:27:03

@Csehszlovák Kém:

Keleten 70% ? Mégis honnan veszed ezeket a hasraütésszerű számokat?
Ha jól tudom Krím esetében is volt egy teljesmértékben legitim népszavazás oszt meglett az eredménye, a nép döntött.
Igen prsze te kitalálhatod hogy szerinted nem volt legális a népszavazás sőt elő is rángathatod azt az egyszem értesülést amit valamelyik fősodratú manipulált brit lap lobogtatott meg és amelyet aztán átvett mindegyik nyugati sajtó oprgánum, csak a problematika az, hogy máig nincs semmilyen hiteles forrás vagy bizonyíték arra vonatkozóan, hogy igazolják az állításaikat miszerint a krímiek nem akartak Oroszországhoz catlakozni.
Ha igaz lenne az állításod akkor Krímben is lenne egy kis Majdan ahogy korábban az addig szintén moszkvabarát Kijevben is, de nem látom az ukrán tiltakozók tömegeit Szimferopol főterein(a tatárok nem ér).

Másrészt gondolj bele hogy ha nem lenne többségi támogatása a szeparatistáknak Novorosszijában akkor meddig tudnának megmaradni azon a területen? Meddig biztosítana az számukra táptalajt? Segítek. Semeddig. Vagy úgy gondolod hogy Libanonban sincsen többségi támogatása a siíta lakta területeken a Hezbollahnak és az egészen Irán meg a háborúba fulladó Szíria finanszírozza zsebből? Mert akkor ostobább vagy mint hittem.
Ha esetleg eddig nem is volt 50+% támogatottsága a szeparatistáknak csak úgy 40% akkor mostanra már biztos elintézte, a szakadsár állások helyett bányákat, olajipari komplexumokat, gyárakat és feldolgozó üzemeket - azaz a helybéliek munkahelyét megélhetését jelentő infrastuktúrát - feltűnően gyakra bombázó ukrán légierő hogy a szeparatisták támogatottsága bőven 60 vagy 70% fölé ugorjon.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.09.01. 11:30:45

@Mohamed: Nincs viccesebb amikor egy magyar náci kgb-s putyin-féle propagandát tol!

www.washingtonpost.com/blogs/worldviews/wp/2014/05/08/new-poll-shows-eastern-ukraines-separatists-are-wrong/

Krím: az oroszok maguk ismerték el, hogy csaltak. Valójában alig 18% mondott igent az orosz csatlakozásra szemben az általuk kiadott hazug számokkal.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2014.09.01. 13:11:42

Alapvető dolgokat kell itt tisztázni!
Mi az értékesebb:
1. emberi életek
2. területi egység, status quo, meg ilyen szent szarok.

Én, egyes libsibolsi halálpártiakkal szemben, az egyes pontra szavazok.
Semmiféle szuverenitásra meg területi egységre való hivatkozás nem igazolhatja emberek százezreinek elüldözését (a kijevi fegyveres erők kb. 1 millió embert üldöztek el Kelet-Ukrajnából), városok bombázását.
Létre kell hozni, illetve el kell ismerni nemzetközileg is Novorossziját, mint új államot, és véget kell vetni a vérontásnak. Ukrajnának ketté kell válnia, de megmaradó nyugati résznek is biztosítania kell az anyanyelv használatát, és egyéb, nemzeti kisebbségeket megillető jogokat. Ha egy párt, legyen az akár a Jobbik is, ezért harcol, az dicsérendő. Irreleváns, hogy mit kárognak a megmondóemberek.

Mohamed 2014.09.01. 13:11:49

@Csehszlovák Kém:

Az meg megint más kérdés hogy ha igaza is lenne a washingtoni agytröszt közvélemény kutatásának az nem jelenti azt ,hogy a krímiek 82%-a igent mondana az eu és NATO irányú közeledésre és az euroatlantista mézesmadzagra, hiszen afölött szemérmesen átsiklott a közvélemény kutató és te is hogy nem tett fel kérdést arra vonatkozóan, hogy hogyan ítéli meg a puccsista kormány euro atlantista irányányt vagy, hogy amennyiben nem tart igényt az orosz csatlakozásra Ukrajnán belül akar maradni vagy függetlenedni szeretne
(Novorosszijához hasonlóan). Gyanítom, hogy más kép rajzolódna ki.

Mohamed 2014.09.01. 13:11:52

Cöcöcö picinyem, ne maszatolj és ne hazudj, a Krími és az anyaországi orosz vezetés sem ismert el soha semmi hasonlót, ilyet a cikkben sem írnak csak annyit írnak hogy valamilyen washingtoni központú (minő véletlen washingtoni, a pártatlanság bizosítva van)agytröszt valamilyen ködös közvélemény kutatást végzet reprezentatív minta alapján.
Na most hasonlítsd össze, hogy melyik tudja jobban prezentálni egy adott terület véleményét, akaratát?
egy reprezentatív mintán(kb. 1000-5000fő) végzett ad hoc közvélemény kutatás vagy egy több millió embert megmozgató népszavazás. na ugye. Arról nem is beszélve, hogy a közvélemény kutatások eredményeit úgy lehet manipulálni ahogy egy népszavazást csak igen nehezen vagy sehogy sem tekintve, hogy a közvélemény kutatások rendelésre készülnek és láss csodát mindegyik kutatás az aktuális agytröszt vagy megrendelő világképét tükrözi.

És így van ez a felmérést végző Pew Global Attitudes Project nevű washingtoni agyrtöszt esetében is aminek az alapítója egy amerikai szenátor egy bizonyos Jacob K. Javits munkatársa és közeli jóbarátja volt szóval ennyit a pártatlan közvélemény kutatásról.

Nacionalista?! 2014.09.01. 17:52:52

"Mi nem kúrtunk el semmit, visszakaptuk azokat a területeket, amelyeket a nácik odaadtak nektek ősi országunkból."

:D:D:D:D
Ezekért a hsz-ekért imádom ezt a blogot olvasni. Tudod mi az, hogy ország/állam? Sose volt nektek olyanotok. ~20 éve létezik egy ún. Szlovákia, amit Hitler nevezett el annak még WWII. idejében. A hegyekben élő szláv népcsoportok (tehát nem szlovákok!) csak a ti buta agyatokban rendelkeztek "ősi országgal". Prehisztorikus Birodalom. :DDD

daito 2014.09.01. 17:53:13

@Mohamed: felhívom rá a figyelmedet, hogy az egész népszavazást cakkpakk 2, max 3 hét alatt bonyolították le.
Ha láttál 5 méternél közelebbről bármilyen - törvényes, nemzetközileg ellenőrzött választást, népszavazást, akkor azért kapisgálnád, hogy ez legalábbis bravúr. Úgy, hogy éppen elszakadtak technikailag a kijevi központtól, tehát egy kaotikus-új-régi-nemtúllegitim vezetésszerű izé és közigazgatás (választási rendszer) bonyolította le.
Eredetileg májusra írták ki - mert 3 hónapot szántak erre - ami egy 2,5m lakossal rendelkező területen teljesen reális. Ezt sikerült kb. 1 héten belül levinni 30 napra, majd 2 hétre. Ezek után el tudott menni a szavazók 83%-a, akiknek a 96%-a elszakadásra szavazott; úgy, hogy a lakosság 24%-a ukrán, 10%-a tatár (és van 6% egyéb).
Persze, az ukránok egy része is Oroszország-párti; de az, hogy a nem orosz ajkú 40% fele orosz párti legyen, ennek a valószínűsége 0.

3 opció van. Vagy eleve lesz.rták az eredményeket és kreálták őket; vagy nem ment a 83%, hanem csak az Oroszország pártiak; vagy elment 83%, azt a végeredmény szépítve lett.
Az nagyon esélyes, hogy az aktív többség Oroszország párti, és egy normális, "szabályos" szavazáson is győzhettek volna.
Csak az a népszavazás nem felel meg egy európai szintű, demokratikus, 2010-es évekre jellemző választásnak, szavazásnak; és inkább csak egy hamisított igazolása a La Causának. :-)

Muad\\\'Dib 2014.09.01. 17:53:20

@Csehszlovák Kém:
Már nem azért, de amúgy mi alapján tekintesz egy adatot hitelesnek, vagy hiteltelennek? Mert, ha netán a "nyugati adat, ezért hiteles" gondolat egyáltalán felmerül, mint érv, akkor tényleg nagyon komoly bajok vannak a jogállammal a nyugati tömbben is.

geriszab (törölt) 2014.09.02. 08:26:50

Ez az oroszbarát konferencia elég vegyes csapatot trombitált össze.
Van benne dzsobbikos, akik muszlimbarátok, meg van benne iszlamofóbiás belga is. Érdekes. Majd lemeccselik egymás között.

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2014.09.08. 08:43:57

@Kara kán: Szó se róla, de gondolom, te is abszurdnak tartod, hogy a „létre kell hozni, illetve el kell ismerni nemzetközileg is Novorossziját, mint új államot” az orosz tankok szó szoros és átvitt értelmében vett kereszttüzében történjen.

Ha feltevődik az autonómia, tessék szíves lenni tisztességesen végigcsinálni. Közvita és propaganda 1–2 évig, mint a skótoknál, utána korrekt népszavazás.

Ha a ruszki fegyverek fenyegetésének hatására szakad ketté Ukrajna, az veszélyes precedenst eredményezhet.

Delco Lajos 2014.09.08. 08:45:29

@Csehszlovák Kém: Milyen választások?
Az majd októberbe lesz (a második február óta).

Untermensch4 2014.11.01. 20:49:01

@Csehszlovák Kém: "Már csak azt nem értem, a Jobbik milyen érdekek mentén politizál a Krímben?"
egy független kárpátalja azért jó ötlet mert
1) a ruszinoknak lehet egy önálló állama ahol nem 1,5%-os kisebbségként élnek hanem ők a többség (ez szlovák szemmel azt hiszem érthető álláspont így csehszlovákia szétválása után...)
2) az ottani magyarok 0,2% helyett 12%-os kisebbségként jobban tudják érvényesíteni jogaikat és érdekeiket az országukban mint most
3) egyik nép tagjainak sem kell attól tartania hogy sorkatonaként a don mentén védhetik az ukrán hazát
4) a népek önrendelkezése, régiók európája és egyebek miatt ez egy nagyon európaii és liberális dolog is ami az ukrajnában előforduló horogkeresztes-zászlós neonácikkal (tudom, "banderisták") szembeni megnyilatkozással együtt javítja a jobbik euroatlanti morális megítélését :)
süti beállítások módosítása