Magyarverő tótok” – hallani sűrűn Magyarországon, ha Malina Hedvig ügye szóba kerül. Jelen posztunkban ezt a leegyszerűsítő toposzt romboljuk le. Bemutatjuk a szlovák társadalom megosztottságát a nyitrai esettel kapcsolatban, amely szlovák és magyar nacionalista kontextusban hitbizománnyá alakult, állást foglalni valamely oldalon, egyet jelent a szlovákság vagy a magyarság kizárólagos “vállalásával”. Ez a mindkét fél által mesterségesen feltúrbózott hangulat nagyban megnehezíti a szlovákiai demokratikusan gondolkodók helyzetét és az eset megnyugtató lezárását. A bejelentésre, hogy a szlovák kormány bocsánatot kérhet Malina Hedvigtől, szlovák nacionalista körökből érkező reakciók roppant mód hasonlítottak a Románia nemzeti ünnepén, a Kempinski szállóban részt vevő Medgyessy Péter magyar miniszterelnök ellen tüntető magyar nacionalisták jelszavaira.

Nem tudom, hogy álmodom vagy ébren vagyok... ez a bocsánatkérés jelenlegi kormányunk magyar-imádatának csúcsa...Innentől kezdve már csak idő kérdése: következő alkalommal némi területet is adunk nekik az országunkból.”  - puffog az egyik "valódi szlovák” kormányt követelő hozzászóló a kormány bocsánatkérését megelőlegező hír alatt. Persze nem kevesebb paranoia jelenik meg a magyarországi „kolléga”  értékelésében sem, aki így szörnyülködik az eset kapcsán: „Martonyi inkább mikor átmegy a szlovákokhoz, akkor sietve leszögezi, hogy hazánknak nincsenek területi követelései. Mondja ezt annak ellenére, hogy senki sem kérdezi. Mindezt többek között azért mert perverzül vonzódik az olyan szituációkhoz, amikor meg lehet alázkodni.” A Fidesz és a Jobbik 2002-es érvelése mindenesetre megegyezik a Smer és az SNS mostani üzeneteivel: akkor Medgyessy, most Radičova lett “hazaáruló”,  a (2002: magyar, 2011: szlovák) “érdekek” elárulója, “meghunyászkodva” viselik el ahogy a (2002: román, 2011: magyar) kormány “megalázza” a “nemzetet”.

Hogyan válhatott ilyen erős szimbólummá a nyitrai diáklány esete? Megannyi össeesküvés-elmélet keletkezése után, jelenleg az ügy háromféle értelemzése létezik Szlovákiában. A történet mindeki számára ismert: 2006-ban, Nyitrán, Malina Hedvig diáklányt elmondása szerint megverték, mert magyarul beszélt. Az eset másnapján Kaliňák szlovák belügyminiszter a sajtó munkatársainak kijelentette az azóta bizonyos körökben alapvetésnek számító mondatokat: az eset nem történt meg, Malinda Hedvig hazudik, a cél Szlovákia destabilizála. Szlovák nacionalista kontextusban az eset nem más, mint a 2006-ban a “két nemzetellenes ciklus” után hatalomra kerülő, “nemzeti érdekeket szolgáló” Fico kormány elleni “aknamunka”, amely "új erőként" lépett fel és "sértette" az amerikai, az EU-s, a magyarországi és izraeli érdekeket. A Fico-kormány presztízsét és sikerességét próbálták ezek “az idegen erők” megtörni az eset nemzetközi tematizálásával.

Az üggyel kapcsolatban fantasztikus legendák és összefüggések születtek. Vajon kinek nem ismerős Magyarországon a „Brüsszelben dolgozó, nemzetellenes EU-s komisszár”, az „izraeli, megrendeléseket végrehajtó manipulátor” és „az országukra törő, agresszív szomszéd” képe? Esetünkben erősen tartja magát az a szlovák nacionalista álláspont, miszerint azokból a tényekből, amelyeket az ügy vizsgálata során megállapítottak, MH-et nem verhették meg. A diáklányt egyszerű hazudozónak tartják, aki az egykori magyarországi kormány és az MKP megrendelésre cselekedett. Később Izraelbe utazott, ahol kétszer is hazugságvizsgálatnak vetették alá, de a negative eredményt nyilvánvalóan manipulálták, mert az öt évvel ezelőtti vizsgálat eredményei csak a napokban kerültek nyilvánosságra. Az ügy kirobbanása után valamikor, valaki feljelentette hazugságért Malina Hedviget. Érdekes, hogy az illető rövid időn belül meghalt, az ő esetét az illetékes szervek nem is vizsgáláták.

Nem kevésbé tragikomikus a magyar nacionalista érvelés által teremtett kontextus. „Feco Gyurcsány” és „Kinga Gönczová” nem lépett fel a „korrupt, aljas, fasiszta szlovák államapparátus” ellen, megkapja magáét a „defetista Martonyi”, sőt előkerül „a határok újraértelmezése” is.  A magyar nacionalista narráció Malina Hedvig esetét, mint „a bátor magyar diáklány magányos harcát” hangúlyozza a mindenkori csúnya és gonosz szlovák kormányok ellen, holott ez téves megközelítés. Hedvig szlovák ügyvéddel dolgzik, de az eset óta többször kiálltak mellette szlovák értelmiségiek is.  Az ügy túlmutat Szlovákiában a szenvedő fél nemzetiségén, erős szimbólumként van jelen a szlovák társadalom demokratikus térfelén. Az ok roppant egyszerű: a Fico kormány alatt az ügyészség kézi vezérléssel működött, a helyi „Polt Péter” irányításával. Daniel Lipšic, jelenlegi belügyminiszter szerint a főügyészséget terheli a felelősség, elfogadhatatlan, hogy az ügy öt évig elhúzódhatott.

Az elért részeredmény sem csupán „a magyarság sérelme ellen elkövetett eset miatti bocsánatkérésként” értelmezhető, hanem azt is jelenti, hogy az állampolgárok nem alattvalók, hanem polgári autonómiával rendelkező egyének. Persze ez a magyarországi nacionalista közvélemény táborában maximum, mint „érdekes fejlemény” értelmezhető, mivel az ügy legújabb fejleménye számukra nem logikus: a magyar nacionalista és a szlovák demokratikus tábor látszólag „közös platformra” került, miközben a szlovákiai demokraták nem vállalnak közösséget a magyar nacionalistákkal éppúgy, mint ahogy küzdenek a szlovák nacionalista jelenségekkel szemben is.  A most elért részeredmény nem a (magyar) nacionalista logikának, erőfitogtatásnak és izomszagnak, a dunaszedahelyi futballhuligánok provokációjának, a ’Ria-ria-Hungária” kiabálásának, hanem a (szlovákiai) demokratikus politikai és értelmiségi erőfeszítéseknek köszönhető.

A szlovák állami szervek töketlensége és az eset totális átpolitizálása magyar és szlovák részről azt is eredményezte, hogy Szlovákiában kialakult egy harmadik utas és talán legelterjedtebb álláspont is. Az érvelés elismeri, hogy a szlovák rendőrség, a belügyminiszter az eset kivizsgálása során hibát követett el, amikor elhamarkodottan és sommásan ítéletet mondott a lány felett. A harmadik utas álláspont szerint,  a rendőrség 2006 óta nem tud kétségbevonhatatlan bizonyítékokat felhozni Malina bűnösségére, ez alsóhangon gyanús, jobb körökben hamis vád és bűncselekmény. Ugyanakkor a másik oldalon is nagy problémákat látnak ezek az emberek ott, hogy a mai napig nem jelentkeztek azok, akik magyarul beszéltek a diáklánnyal megverése előtt, mai napig nincsenek meg a tettesek és az eset kapcsán felmerült számtalan kisebb ellentmondást nem sikerült megnyugtatóan cáfolni Malináéknak. A társadalom meghatározó része az esettel már egyáltalán nem tud mit kezdeni, nem tudja hol az igazság, pedig vágyik annak megtalálására.

Fontos persze azt is látni, hogy Strassburg nem magát az esetet vizsgálta és mondott végleges ítéletet arról, hogy Malina Hedviget megverték vagy sem, hanem a szlovák állami szervek felől megmutatkozó, vizsgálatok során keletkezett, emberi jogok sérelmére elkövetett visszásságokra mutatott rá. A döntésnek igenis örülni kell, ugyanakkor sajnálatos, hogy csak egy nemzetközi bíróság tudja kikényszeríteni  az állam bocsánatkérését. A demokratikusan gondolkodó szlovákok számára az eset szégyen Szlovákiára nézve, bocsánatot nem Radičovaéknak, hanem a nyitrai rendőségnek, a Trnka-féle ügyészségnek és a Kaliňák nevével fémjelzett Fico-belügyminiszternek kellene kérnie az egykori diáklánytól. A demokratikus és jogvédő álláspont szerint az eset szomorú példája annak, hogy az állam jogilag meglincselheti a védteleneket, akik képtelenek a hatékony védekezésre, vizsgálat nélkül elég csak bűnöst kiáltani.

Persze Kaliňák továbbra is állítja, hogy Malina Hedvig hazudik, ezt neki bizonyítani kellene. Amennyiben erre képtelen, Malina Hedviget automatikusan ártatlannak tarthatjuk. Az üggyel kapcsolatos vizsgálat még be sem fejeződött, de az ex-belügyminiszter úr feljelentette Malinát hamis tanúzás miatt. Kaliňák, mint belügyminiszter tette meg feljelentését, még Trnka ex-főügyész is figyelmeztette személyes érintettségére, de öt év alatt képtelen volt érdemi bizonyítékokat szolgáltatni az ügy lezárása érdekében néhány látványos médiamegjelenés és kinyilatkoztatáson kívül. No, ez a tény viszont valamiről tanúskodik. A dotoho.blog ugyanakkor nagyon kevésnek érzi az állami bocsánatkérést azért, amit a nyitrai diáklány éveken keresztül átélt.

Amennyiben elfogadjuk, hogy Malina Hedvig igazat mond és valóban az történt 2006-ban Szlovákiában, amit állít az nagyon rossz üzenet Közép-Európa polgárai számára: a mindenhatónak hitt, erős és a 19. századi nacionalista rétorikára épülő állam és annak intézményei kényük és kedvük szerint beavatkozhatnak az állampolgár magánéletébe, személyes autonómiájába. A Smer és Fico kormánya megbukott. Az új szlovák kormány esetleges bocsánatkérésével a Duna mindkét partján világossá válhat:  a szlovák-magyar konfliktusok nem oldhatók meg nacionalista módszerekkel,  bármiféle eredményt csak előítéletektől mentes, józan vitákon alapuló, demokratikus hozzáállással lehet elérni. Gratulálunk a jelenlegi szlovák kormánynak! 

85 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr733266045

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szlovákia sajnálja Malina Hedvig ügyét 2012.02.01. 14:19:03

Sajtónyilatkozatban fejezte ki sajnálkozását Malina Hedvig ügye miatt a szlovák kormányhivatal. Az ügy ezzel hivatalosan befejeződik, bár a lány ügyvédje szerint így meglehetősen paradox helyzet áll elő.

Trackback: Véget ért a Malina-ügy 2011.12.06. 13:23:01

A strasbourgi Európai Emberi Jogi Bíróság elfogadta Malina Hedvig és a szlovák kormány megállapodását – írja az Új Szó.

Trackback: Véget ért a Malina-ügy 2011.12.06. 13:23:01

A strasbourgi Európai Emberi Jogi Bíróság elfogadta Malina Hedvig és a szlovák kormány megállapodását – írja az Új Szó.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Terézágyú 2011.09.30. 08:51:05

"„Nem tudom, hogy álmodom vagy ébren vagyok... ez a bocsánatkérés jelenlegi kormányunk magyar-imádatának csúcsa..."

Ez annyira szomorú, hogy ilyen vélemények vannak ott... ahogy nálunk is ennek, a magyar megfelelői...

Mind a két nép szélsőségesei úgy érzik, hogy el vannak nyomva...
ez olyan, mint ahogy a magyar zsidók úg érzik, hogy a magyarok elnyomják, a magyarok meg úgy érzik, hogy a zsidók nyomják el... patthelyzet :(

nalazo 2011.09.30. 08:53:42

Tény, hogy a lányt meghurcolóknak kellene bocsánatot kérniük, de az is elégtétel valamelyest, ha a mostani ciklus kormányzata ismeri el, hogy annak idején igazságtalanul bántak vele. Az állam elvileg ugyanaz, csak a pártok változnak. Persze abszolút el tudom képzelni, ha ismét Fico-ék kerülnének hatalomra, visszavonják a bocsánatkérést azzal, hogy az csak a mostani kormányzat alázatának, alávetettségének volt az egyik bizonyítéka.
Mi meg itt Magyarországon egy pillanatra se érezzük majd egy bocsánatkérés esetén, hogy ez nekünk köszönhető. Semmiközünk hozzá, sokkal inkább a szlovák demokratáké.

Azúrkék égbolt (törölt) 2011.09.30. 09:02:43

Mik ezek a zsidó papírok,itt ezek kavarták a szart!?

klacus 2011.09.30. 09:05:00

Tény, hogy bocsánatot, Malina Hedvigtől mint állampolgártól kell kérniük, nem pedig Magyarországtól!

És nem azért mert megverték, hanem azért maiért az állam nem adta meg azt a jogbiztonságot ami jár neki.

A többi ami ezen kívül felmerül, már csak az uszításra jó.

timarg · http://sas2.elte.hu/tg 2011.09.30. 09:13:04

nalazo, klacus +1

egy megjegyzés:
Radičova bocsánatot kér egy állampolgártól, de természetesen nem megy el november 2-án (első bécsi döntés évfordulója) egy magyar fogadásra. Na ezért sántít a két párhuzam nem kicsit.

Balt 2011.09.30. 09:13:25

Gyenge próbálkozás a ficoista hozzáállást összemosni a magyar jobboldallal. Fico pártja éppen az MSZP-vel ül egy frakcióban (ma is), valamint éppen most kerültek terítékre Madarskoban az előző ciklus sunyi "terrorgyanús" ügyei. (Szilvásy: "kiváló a kapcsolatunk a szlovák titkosszolgálatokkal" meg persze a bolgár-oroszokkal is...)

Nyilvánvalóan kapóra jött az "el lehet menni Szlováliába..." kirohanás után pár ilyen magyarellenes atrocitás a Dunaj mindkét oldalán... (Amivel még véletlenül sem állítom persze, hogy Hedvig ügye koholmány.)

Fue · http://www.english-hungarian.com 2011.09.30. 09:16:15

A cikkből is jól látszik, hogy az igazi törésvonal nem a szlovákok és a magyarok között van, hanem a nacionalisták és a demokraták között - persze nem csak ebben a két országban, sok más helyen is a világon.

Amúgy nagyon jó összegfoglaló, köszi szépen. Nem igazán voltam képben, sokat segített.

joszip 2011.09.30. 09:20:23

Ez a nyomorult blogmotor mit tilt le

nalazo 2011.09.30. 09:20:40

Fico pártja hiába ül egy frakcióban a magyar szocikkal, a gondolkodásuk ég és föld. Elsőnek a gondolkodását a nacionalizmus a másodikét az internacionalizmus jellemzi. Ficoékat és a mi nemzeti radikálisainkat ugyanaz a sértettség, a másik történelmi hibáinak, vétkeinek a keresése és természetesen megtalálása mozgatja.

joszip 2011.09.30. 09:21:37

"Magyarverő tó tok – hallani sűrűn Magyarországon"

Nos amikor egy poszt első sora ekkora khmm...csú sztatással kezdődik, akkor már nem is meglepő az utolsó mondat, a beny*lás a szlovák kormánynak. Persze ez egy remek módszer, eltoljuk az origót a koordinátarendszerben, és akkor a végén nekünk lesz igazunk.
Az egyénekkel nincs bajom, egy szlovák meg egy magyar lényegében ugyanaz, de a kisantant országokban a mai napig jelen van a _tettlegességig fajuló_ magyarellenes fa sizmus, ráadásul megtűrt, hétköznapi szinten, ezen nincs mit szépíteni. A magyarokra rákényszerítik az államnyelvet, ignorálják magyarságukat (szlovák föld, szerb föld, itt nincs magyar), holott a 'szörnyűséges' 19 században ilyen nem volt. Az beszélt tótul aki akart, sokan nem is tudtak magyarul. Hedvig ügye csak egy a sok közül, és hacsak feleannyira hívnánk fel a nemzetközi figyelmet rá, mint az itteni rettegők a 'tomboló antis zemitizmusra', már elég ciki lenne egy ilyen blog! De hát csak dotohó, dotohó, végülis közénk is lövethettek volna.

Balt 2011.09.30. 09:21:40

@timarg: :) Ez jó.

Egyébként Radičovával (és Dzurindával) meg lehet találni a hangot. Illusztráció:
www.parameter.sk/files/imagecache/large/files/article_image/sturovo1_0.jpg

Balt 2011.09.30. 09:22:52

@Fue: "A cikkből is jól látszik, hogy az igazi törésvonal nem a szlovákok és a magyarok között van, hanem a nacionalisták és a demokraták között"

Debezonyám! És itt látszik, hogy még véletlenül sem lehet utóbbiak közé sorolni sem Ficot, sem Gyurcsányt.

Anti Anyag (törölt) 2011.09.30. 09:23:03

Hagyjuk már ezt. Egyszerűen a mindenkori szlovák kormány primitívebb mint a szomszédoké. Jellemző, hogy még a legnormálisabb (Radicova) is olyan, hogy egy Malinova ügy tisztázásához 2 év és egy izraeli hazugságvizsgálat kellett.

A probléma szokásos elfedése, hogy a mindenkori szlovák kormány lépéseivel és kommunikációjával párhuzamba állítok hat magyar senkit, aki a szlovák kormány ellen tüntet itthon és kicsúszik a száján valami sértőbb.

Aztán úgy tüntetem fel, hogy végül is nem történt semmi, a duna mindkét oldalán problémáznak.

joszip 2011.09.30. 09:25:26

Haha, megvan, ez a til tott szó: "tó tok" (direkt tettem bele space hogy átmenjen)
Nem baj hogy a poszt is így kezdődik :D

joszip 2011.09.30. 09:26:38

"a mindenkori szlovák kormány lépéseivel és kommunikációjával párhuzamba állítok hat magyar senkit, aki a szlovák kormány ellen tüntet itthon és kicsúszik a száján valami sértőbb.

Aztán úgy tüntetem fel, hogy végül is nem történt semmi, a duna mindkét oldalán problémáznak. "

Úgy úgy!

PS: a "til tott" is til tott szó XD

Aron M 2011.09.30. 09:27:30

Rémesen semmitmondó egy cikk ez. "Objektivitás" meg "harmadik utas álláspont" az annyit jelent ebben az esetben, hogy próbálsz kimaradni meg hogy ne kelljen állást foglalnod.

A magyar identitás csődje ez a cikk... még hogy "demokraták" vs. "nacionalisták".

Az meg logikai bukfenc, hogy MH harca NEM a szlovák kormányok ellen harcoló magyar diáklány küzdelme lenne. Hanem mi? Attól, hogy szlovák az ügyvédje, még ő egyedül harcolt a szlovák kormányok ellen.

Aláírás: Egy magyar nacionalista demokrata

joszip 2011.09.30. 09:31:01

A fasizmust relativizáló dotohó blogot a jóérzésű demokraták nevében ezennel bezáratom. Joszip.

klacus 2011.09.30. 09:32:35

Mondjuk biztos vannak érzékeny pontok arra felé is.

Ha végigsétálsz egy "Én idősebb vagyok mint ez az ország" pólóban, akkor ne reménykedjünk abban, hogy megússzuk verés nélkűl. A gáz az, hogy Malina Hedvigen nem ilyen póló volt.. :-)

Valahol pedig csak Magyarországon furcsa, hogy egy politikus élősszőr nemzeti, és csak utána jobb vagy bal oldali. Nem tudom miért alakult ez itt így ki, de sajnos ez van.

Terézágyú 2011.09.30. 09:34:36

@Balt:
"Gyenge próbálkozás a ficoista hozzáállást összemosni a magyar jobboldallal."

Ugyan már. A szélsőség az szélsőség.

Terézágyú 2011.09.30. 09:38:03

@joszip:
"A fasizmust relativizáló dotohó blogot a jóérzésű demokraták nevében ezennel bezáratom. Joszip."

Miért beszélsz te a "jóérzésű demokaták" nevében????

joszip 2011.09.30. 09:38:54

"A szélsőség az szélsőség. "

Persze, persze...na slovensku po slovensku, magyarországon magyarul, minden egyéb próbálkozás szélsőség. Ez a te világod. Aki nem dugja homokba a fejét, az viszont megérti, hogy a dolog összetettebb. A magyar nemzet be lett szorítva a szűk határok közé, míg a szlovák nemzet olyan életteret kapott, amire bármilyen nevetséges, de kollektíve sosem tartottak igényt. EZt próbálják ma sokan összemosni, összemaszatolni, hogy meglegyen az egyensúly. Nem fog menni!

joszip 2011.09.30. 09:39:52

@Terézágyú: "Miért beszélsz te "

Mert demokrácia van és megtehetem, tudom, ez fájó változás az elvtársaknak.

Terézágyú 2011.09.30. 09:40:02

@Aron M:
"Az meg logikai bukfenc, hogy MH harca NEM a szlovák kormányok ellen harcoló magyar diáklány küzdelme lenne. Hanem mi? Attól, hogy szlovák az ügyvédje, még ő egyedül harcolt a szlovák kormányok ellen."

De nem a "SZLOVÁK kormányok" ellen harcolt, hanem a "szlovák KORMÁNYOK" ellen. A saját kormánya ellen, amely nem védte meg őt, hanem inkább hazugnak nevezte stb.

Dzsoki Júing 2011.09.30. 09:41:37

Ez már megint egy olyan esemény, amely nyilvánvalóan és megkérdőjelezhetetlenül rávilágít a szerencsétlen t.ó.t.o.k magyarokkal szembeni mérhetetlen kisebbségi komplexusára és frusztráltságára. Az 1920-as trianoni diktátum óta már lassan egy kerek évszázad eltelt és ők még mindig mániákusan rettegnek attól, h Mi majd gondolunk egyet és visszavesszük a Felvidéket, amelynek területét jelen pillanatban a Szlovákia elnevezésű állam birtokolja.
Sokan mondják a csonkaországban, h a területi revízió egy idejétmúlt, alaptalan és lehetetlen elképzelés és el kell felejteni, tovább kell lépni. Lehet, h így van, de sajnos (vagy hálistennek) éppen a szlovákok azok, akik ezt következetesen megakadályozzák az állandó és teljességgel értelmetlen magyarellenes megnyilvánulásaikkal és azzal, h még egy ilyen eset kapcsán is területi revíziót emlegetnek lehetséges következő lépésként.
Fentiek alapján sztem egyértelmű, h közel egy évszázad elteltével sem képesek a magukénak érezni a területet, amin az államukat létrehozták, mert valószínűleg ők még a magyaroknál is sokkal jobban tudják (érzik), h sosem volt és sosem lesz igazán az övék.

Terézágyú 2011.09.30. 09:41:42

@joszip:
"Mert demokrácia van és megtehetem, tudom, ez fájó változás az elvtársaknak."

Na, szövegértés...
Nem azt mondtam, hogy nem beszélhetsz, hanem azért hogy miért beszélsz valakik (*) nevében... na de sebaj, nem baj, ha nem érted.

(*) a szövegeidből éppen a "jóérzés" meg a demokratizmus hiányzik...

joszip 2011.09.30. 09:46:29

"hogy miért beszélsz valakik (*) nevében"

Ezt tanultam a magyar "demokratáktól" akik az elmúlt 20-40-60 évben mindig valakinek a nevében beszéltek (pld. ha nemzetemet kellett gyalázni). Elég egyértelmű volt a stílus szerintem, de mindegy.

joszip 2011.09.30. 09:48:20

@Dzsoki Júing: "tovább kell lépni. Lehet, h így van, de sajnos (vagy hálistennek) éppen a szlovákok azok, akik ezt következetesen megakadályozzák az állandó és teljességgel értelmetlen magyarellenes megnyilvánulásaikkal"

Pontosan, és ezt egyre többen látják szerencsére. Trianon minket csonkolt, de a csonkolók pusztulnak bele lélekben.

joszip 2011.09.30. 09:54:23

Egyedül a Jobbikból nézem ki, hogy nem kerülgetik a kását, és kimondanák: tót elvtársak, maguk* ragaszkodtak görcsösen a magyarok földjéhez, hát viseljék el, hogy országuk déli része magyar marad.

* illetve dehogy maguk, a cseh fasiszták szállták meg az általuk kisebbségben lakott cseszlovák projektet...maguk csak lestek, mi fog történni

Számhúzó kutya 2011.09.30. 09:56:39

"Malinova Hedviga"

Sok mindent elmond Szlovákiáról, hogy egy magyar nemzetiségű szlovák állampolgár így kénytelen használni a nevét.

lashee · http://lashee.blog.hu 2011.09.30. 09:57:03

Muhaha, azt hiszem, keresnetek kéne egymást Galán Angélával, a Szlovákmagyarok c. doku szerzőjével. Valszeg jól megértenétek egymást.

csoko20 2011.09.30. 10:01:36

Nem biztos, de ha az eset után a szlovák politikusok nem szólnak bele: néhány riport, pár hónap aktatologatás és felderítettlenül lezárják az ügyet.
1-2 hónap és senki nem emlékszik rá.

Erre jött a szlovák belügyminiszter és belcsapott a lecsóba. --->Egy politikus ok nélkül nem kavarja a szart!!!
Majd vizionálta egy judeo-hungarista összeesküvés elméletet, hogy legyen municiójuk vádaskodni!

yummy-yummy 2011.09.30. 10:04:38

“Magyarverő tó.tok” - ezt még sose hallottam Magyarországon senkitől, sőt általában nem téma Magyarországon Szlovákia. Még a választási kampányban sem. Szlovákiában meg minden dolgok alfája és ómegája az, hogy Magyarországgal mi van.

Azért elég szörnyű érzés lehet, ha egy egész kormány-államapparátus-rendőrség-ügyészség akarja bebizonyítani egy áldozatról, hogy hazudott.

Én még sose hallottam, hogy szerbet, románt, szlovákot vertek volna meg származása miatt Magyarországon. És erre, mint liberális felfogású ember még büszke sem tudok lenni, mert ez számomra teljesen természetes.

Corporate Soldier 2011.09.30. 10:08:02

@lashee: Így van, Stockholm-szindrómások mindketten.

Corporate Soldier 2011.09.30. 10:10:05

@Dzsoki Júing: ott a pont.

Tegyük még hozzá, hogy a nemzeti önrendelkezés jogát meg kell adni mindenkinek, a szlovákiai magyaroknak is. ez pedig nem jelentkht mást, mint a békés, népszavazásos úton, végrehajtott határmódosítást.

dzsedi 2011.09.30. 10:10:11

szerintem a az alföldi alagutak és a völgyíd árából kijött volna néhány tank, és megfelelő használat mellett már nem is lenne tót kérdés.

Corporate Soldier 2011.09.30. 10:13:45

@yummy-yummy: "Szlovákiában meg minden dolgok alfája és ómegája az, hogy Magyarországgal mi van."

Nem véletlenül. Egész egyszerűen nem érzik magukénak a Trianonban kapott területeket, zavarja őket, hogy még mindig vannak, akik magyarul beszélnek, magyarnak érzik magukat és inkább kell nekik Szent István, mint a szvatoplukos rózsaszín köd.

De mindenre van megoldás, erre is, lásd feljebb.

R_Gábor 2011.09.30. 10:22:30

Azért elnézést, de a Medgyessy-féle koccintás a Kempinski-ben és Malina Hedvig megverése, ill. a rájuk adott reakciók nagyon különböző dolgok, nem kellene összehasonlítani őket.

Ha nálunk megvernének egy szlovák vagy román nemzetiségű magyar állampolgárt, de akár egy ide látogató szlovák vagy román sovinisztát (úgy, hogy nem csinált semmi rosszat, csak a saját anyanyelvét használta), és azt a magyar kormány nemhogy eltussolná, de még meg is vádolná az áldozatot, akkor azt mondanám, hogy a magyar kormány minimum kérjen bocsánatot. Lehet nacionalistának lenni, de ez akkor sem lehet kérdés.
Ugyanezt elvárom szlovák oldalról is.

Ha a magyar kormány ilyen helyzetben nem áll ki a nemzettárs mellett, akkor hazaáruló (egyébként úgy emlékszem, még az előző szoci kormány is kiállt MH-ért).

Ám ezzel a Kempinskiben történt koccintás össze sem hasonlítható. Az egy dolog, hogy szabad-e vért ontani az igazságtalanul elcsatolt területek visszaszerzéséért, de azért hadd ne koccintsunk már a románokkal annak alkalmából, hogy megszerezték Erdélyt. A törökökkel se koccintsunk a mohácsi csata évfordulóján, akkor sem, ha azóta béke van. A japánoknak sem kell koccintani az amerikaiakkal pont a hirosimai és nagaszaki bomba ledobásának évfordulóin, és az izraelieknek sem Hitler hatalomra jutásának évfordulóján.
Szerintem aki mégis koccint a román vezetőkkel december elsején, az esetleg nevezhető akár hazaárulónak is.

Indiana Jonescu 2011.09.30. 10:22:46

Azért ne essünk már hasra attól, hogy egy Strasbourgig elcipelt emberjogi ügyben, amelyben a szlovák kormány történetesen nyilvánvalóan vesztésre áll, a presztízsveszteség minimalizálása érdekében hajlandóak valami csendes kiegyezésre. Ha Malina Hedvig nem vitte volna el az ügyét eddig, és nem lett volna a sifonérban ez a vizsgálati eredmény, ezek a remek szlovák demokraták sem tartották volna fontosnak megtenni a mostani lépésüket.

Egy demokrata nem arról ismerszik meg, hogy emberi jogi bíróság kényszeríti arra, hogy beismerje álláspontja tarthatatlanságát.

kennyking 2011.09.30. 10:26:28

@Dzsoki Júing: Tökéletesen látod a dolgot.

Picurigor 2011.09.30. 10:27:16

@Dzsoki Júing: a trianoni békediktátumot nem kell feltétlenül "elfelejteni" vagy továbblépni, hiszen mégiscsak a magyar nép történelmének egyik legnagyobb traumájáról beszélünk, amely máig feldolgozatlan maradt. Mindössze azzal kell tisztában lenni, hogy adott nemzetközi politikai viszonyok között jelenleg nincs realitása a területi revíziónak, vagyis más megoldást kell találni a határon kívül rekedt magyarok problémájára. Ebben segíthetnek az autonómiák, de ahhoz meg nekünk magyaroknak is össze kellene fogni és egységesen fellépni.

Aztán ki tudja, lehet, hogy 20 év múlva meg úgy alakul a világ kereke, hogy felmerülhet a területi korrekció.

Szóval semmiképp sem mondhatunk le róla.

bucbuc 2011.09.30. 10:32:21

@Dzsoki Júing: Ez csak azért van mert tökéletesen tisztában vannak azzal, hogy semmilyen normális, értékelhető érvvel alátámasztott joguk nincsen azokra a területekre.

Mocskos tolvajok, csak feszítsék a húrt.

Ember_ 2011.09.30. 10:36:17

@Számhúzó kutya:

A Szlovák Köztársaságról semmit nem mond ez el, max az egyénről, hisz már régóta nem kötelező az "ová".

Ha Neki ennyire fájna, hogy magyar nemzetisége ellenére ott az "ová" a neve végén, nyugodtan megváltoztathatná :)

klacus 2011.09.30. 10:36:36

@Picurigor: "Aztán ki tudja, lehet, hogy 20 év múlva meg úgy alakul a világ kereke, hogy felmerülhet a területi korrekció."

Mármint adjunk még egy kis területet?

Elég sok határ menti kistelepülés lehet, hogy szívesen csatlakozna a szlovákokhoz...

Ember_ 2011.09.30. 10:36:55

@bucbuc:

"hogy semmilyen normális, értékelhető érvvel alátámasztott joguk nincsen azokra a területekre"

és mégis az Övék :)

Ember_ 2011.09.30. 10:37:24

@klacus:

Lehet megéljük még Nagyszlovákiát!

klacus 2011.09.30. 10:39:30

@Ember_: Lehet. Ahogy itt mennek a dolgok...

Balt 2011.09.30. 10:43:54

@Terézágyú: Stimmt: Fico éppúgy, mint Gyurcsány.

Ember_ 2011.09.30. 10:44:25

@Dzsoki Júing:

"Fentiek alapján sztem egyértelmű, h közel egy évszázad elteltével sem képesek a magukénak érezni a területet, amin az államukat létrehozták, mert valószínűleg ők még a magyaroknál is sokkal jobban tudják (érzik), h sosem volt és sosem lesz igazán az övék."

Ne általánosíts. Szerintem az a lényeg, hogy az ott élő "kisemberek" érezzék magukénak. Azért, mert van pár paranoiás, én még ezt így nem jelenteném ki.

Ember_ 2011.09.30. 10:46:16

@yummy-yummy:

Lehet azért, mert nem verték nagy dobra. Azért azt kijelenteni, hogy amiről én nem tudok, az nincs is...

bucbuc 2011.09.30. 10:59:58

@Ember_: És? Ezt tudjuk.
Vagy provokálni próbálsz?

Nem a jelenlegi helyzetet nem ismerem tótócska, hanem abban segítek, neked is, hogy tudd miért regálnak mindenre úgy, ahogy.

NA YA! 2011.09.30. 11:02:07

@joszip: "Persze, persze...na slovensku po slovensku, magyarországon magyarul, minden egyéb próbálkozás szélsőség......A magyar nemzet be lett szorítva a szűk határok közé, míg a szlovák nemzet olyan életteret kapott.."

Ez az "élettér" dolog valahonnan már ismerős. Nem vagy te klausztrofóbiás? Szerintem mozdulj ki otthonról, és keress egy nagy mezőt magadnak, ahol jó lesz! Egyébként én sem vagyok egy sittpali, de azért Magyarország az nagybetűvel van, és nekem tökre megfelel "élettér" gyanánt!;)

Ember_ 2011.09.30. 11:02:23

@bucbuc:

Nem személyeskedtem. Te se tedd.
Nyugodj meg, ez nem változtat semmin. Pöröghetsz még ezen, attól a tény az tény marad :)

Dzsoki Júing 2011.09.30. 11:05:27

@Ember_: Kedves Ember!
Akár igazad is lehetne, de a szlovák politikát, közéletet évtizedek óta jelentősen tematizálja az úgynevezett "magyarkérdés". Minden egyes választási kampányban előkerül a "magyarkártya", amivel olcsón, sok szavazatot lehet vásárolni sajnos. Ez a tény már önmagában mindent elmond a szlovák közélet irányultságáról, színvonaláról. Emellett az is tény, h amíg a csonkaországban a kutyát nem érdekli, h mi történik szlovákiában, addig, ahogy valaki találóan megfogalmazta fentebb: "Szlovákiában meg minden dolgok alfája és omegája az, hogy Magyarországgal mi van."

bucbuc 2011.09.30. 11:08:40

@Ember_: Ja nem, te mást teszel. ezek szerint szlovák vagy, csak idejössz provokálni.

Ilyen faszásgokat írsz:
"Lehet azért, mert nem verték nagy dobra. Azért azt kijelenteni, hogy amiről én nem tudok, az nincs is..."

Ja, biztosan nálunk ahol a sajtó 90%-a úgy van beállítva, hogy csak a rasszistamagyar lehet a hibás, biztos eltussolatlan maradna.
Ezek szerint eltussolták de te tudsz ilyenekről, igaz?

Ezzel bagtelizálod szerencsétlen felvidéki lány esetét. Akkor ennyi erővel feltételezhetjük azt is, hogy nálatok nem csak a magyarokat terrorizálják, ugye? Csak nincs nagy dobra verve.

Egyébként meg nagyon egyszerű a megoldás, azért viselkedtek úgy a felvidéken, mert megszállók vagytok. Azoktól természetes ez a tempó.

joszip 2011.09.30. 11:12:10

@NA YA!: "Magyarország az nagybetűvel van, és nekem tökre megfelel "élettér" gyanánt!;) "

Nincs ezzel semmi baj, valószínűleg neked a Tiszántúlra sincs szükséged, ha nem jársz arra, felőled az lehetne román, vagy Esztergom szlovák...vannak ilyen emberek, én ezt elfogadtam. Bár egy kicsit furcsa, hogy minek jönnek akkor okvetlenkedni olyan témákban, amelyek láthatóan hidegen hagyják. Talán unalomból, kirekesztettségből. Akárhogyis, szerintem ne fárasszuk egymást. Mennyé a meződre :)

PS: Slovensko is nagybetű, de nem baj, majd legközelebb jobban odafigyelsz, mielőtt tanárbácsit játszol.

Ember_ 2011.09.30. 11:12:13

@Dzsoki Júing:

ismerek rengeteg szlovákiai embert, nekik a mindennapjaikban egyáltalán nem kerül elő, hogy mi van MO-n. Nem foglalkoznak ezzel, csak az őket érintő dolgokkal.

"Minden egyes választási kampányban előkerül a "magyarkártya", amivel olcsón, sok szavazatot lehet vásárolni sajnos."

Igen, és szavazatot lehet még vásárolni a cig@nyok elleni kamapánnyal, meg csomó mással is.

Egyébként meg elég kimenni egy focimeccsre. Amint kicsit is vesztésre áll egy magyar csapat, egyből jön a "vesszentrianon, szarszlovákia"...
Nem tudom, akkor kik is nem képesek túllépni.

Én azt mondom, hogy inkább legyen a sajtó hangos ettől, amíg az emberek a mindennapjaikat nyugodtan élik, minthogy a politika csendes legyen, de minden elképzelhető veszteségüket az emberek Trianonra vetítsék ki :)

bucbuc 2011.09.30. 11:13:14

A nagy szlovákok bazmeg,

__megtámadnak egy lányt többen__

mert nem szlovákul beszélt telefonon.

Aztán a komplett államapparátusok azon rugózik, hogy eltussolja.

Na ez mond el rólatok mindent. Geci büszkék lehettek magatokra.

Ember_ 2011.09.30. 11:16:07

@bucbuc:

Látod, ez szánalmas, hogy ha valaki nem köpköd Szlovákiára, akkor egyből miket írsz. Tényeket írtam, sajnálom, ha neked ez fáj, attól még így van.

"Ezzel bagtelizálod szerencsétlen felvidéki lány esetét. "

Egy szót nem írtam erről.

Írtam, nem fogok személyeskedni, tótozz csak nyugodtan, nem rólam állítasz ki bizonyítványt.

Dzsoki Júing 2011.09.30. 11:17:23

@Ember_:
Valóban, jelen pillanatban ez ténykérdés. Hangsúlyozom: jelen pillanatban. De ki tudja mi lesz 10, 20, 100 év múlva. Ha nagy jóindulattal elvonatkoztatunk attól, h hogyan jutottak hozzá a t.ó.t.o.k a Felvidékhez, még akkor is 1000 évig kéne birtokolniuk ahhoz, h érdemben jogot formálhassanak rá velünk szemben.

KürtiT (Tromb74) 2011.09.30. 11:18:04

CSK!
Hasznos cél a szlovák társadalom ügyhöz való hozzáállásának árnyalása, de már megint az az eszköz, hogy a magyar álláspontokat meg összemosod. Ezért merül fel sokakban a relativizálás gyanúja.
Az ügy mögött egyre inkább szlovák belpolitikai célok, és pártérdekek sejlenek fel. Ennek bizonyítása már önmagában is cáfolná a (szerinted sokat hallott) "magyarverő szlávok" felkiálltás indokoltságát.
Az olyan csúsztatások, mint pl. a szlovák értelmiség és a magyar focihuligánok ügybeli szerepének összehasonlítása pedig nyilván egy vicces fricska a magyar szélsőségesek irányáb, de akarva, akaratlanul mégis a relativizálást erősíti.

Ettől függetlenül, tartalmilag hasznos ez az összefoglalás.

belekotty 2011.09.30. 11:19:03

@bucbuc: "A nagy szlovákok bazmeg,

__megtámadnak egy lányt többen__

mert nem szlovákul beszélt telefonon.

Aztán a komplett államapparátusok azon rugózik, hogy eltussolja.

Na ez mond el rólatok mindent. Geci büszkék lehettek magatokra. "

- Ez remek és tömör összefoglalása a lényegnek. :-))

Ember_ 2011.09.30. 11:19:56

@Dzsoki Júing:

Hát ezt, hogy a jövőben mi lesz, sajnos nem tudjuk. Most ez van. Vagy elfogadjuk, vagy nem. Ennyi. de attól még most nem lesz másképp

31/48 2011.09.30. 11:21:50

@yummy-yummy: teljesen egyetértek. A poszt meg a már maga megszokott módján sarkít és csúsztat.

Nagyon örülök, hogy MH ügyét is fel lehetett használni arra, hogy a dotoho belerúgjon a magyar jobboldalba. Büszkék lehettek magatokra.

Annyit azért megjegyeznék, hogy a demokratának nem a nacionalista az ellentéte, hanem az autoriter. Akár nacionalista akár nem.

KürtiT (Tromb74) 2011.09.30. 11:47:05

@yummy-yummy: Feltehetőleg (sőt) vertek meg szlovákot, horvátot, sumért nemzetiségi hovatartozás miatt nálunk is, de egyelőre ebből a tényből nem lehet komolyabb politikai tőkét kovácsolni Magyarországon.
A cigányságot felhasználják ugyan ilyen célokra, de ott meg a szomszédos országokkal való súrlódás lehetősége nem valósul meg, tehát kicsit más téma.

A Malina ügyhöz még hozzátartozik az is, hogy Magyarország számára Szlovákia nem (legalábbis nem oly mértékben) referenciaország, mint fordítva.
Ez persze egyre kevésbé igaz, de igaz.
Ez is picit árnyalja a magyar és szlovák polgárok viszonyát az ügyhöz.

2011.09.30. 11:47:16

'Az új szlovák kormány esetleges bocsánatkérésével a Duna mindkét partján világossá válhat: a szlovák-magyar konfliktusok nem oldhatók meg nacionalista módszerekkel, bármiféle eredményt csak előítéletektől mentes, józan vitákon alapuló, demokratikus hozzáállással lehet elérni. '

Tényleg? Ideje felébredned, kedves Csehszlovák Kém. Egy bocsánatkéréstől miért is válna mindez nyilvánvalóvá? Az még kevés, hogy Te úgy szeretnéd.

És van egy óriási különbség a szlovák és a magyar belpolitika/közélet között: Magyarországon messze nem olyan fontos a 'szlovák kártya' mint Szlovákiában a magyar.

2011.09.30. 11:48:46

@KürtiT (Tromb74):

megelőztél 11 másodperccel

is 2011.09.30. 12:14:48

@Balt: hanem hát mindketten nacionalisták, és olyan szólamokat mondanak, hogy azsonjda:

- gazdasági szabadságharc
- nem vaguynk gyarmata senkinek
- nekünk a nemzetközi szervezetek nem diktálnak

ugye ezeket mind gyurcsány mondja idehaza? téged a tények ugye nem zavarnak az álláspontod kialakításakor?

Vincenzo90 2011.09.30. 12:38:30

Nekem mindegy, hogy bocsánatot kér-e egy olyan kormány, amely egy olyan államot vezet, amely az én szememben illegitim. A nemzetközi jog egy olyan fiktív valami, amire hivatkozni lehet; az EU egy nagy kártyavár, aminek páran a csúcsán jól érzik magukat, aztán majd ha ledől az alsókat agyonnyomják, a felsők nagyot esnek; és végül az egy Magyarország méretű államot úgy befolyásolnak bizonyos gazdasági erők, ahogy akarnak. A fidesz is csak addig játszhatja a nemzeti pártot, amig nem megy túl egy határon, és megfelelően nyal idegen érdekeknek.

"Öljék meg a 15 leggazdagabb zsidót és a világon nem lesz több háború" Henry Ford autógyáros.

sisifux 2011.09.30. 12:39:50

Az Index beállt a s.. talpnyalók sorába. Azért van a nacionalista kártya, hogy el lehessen a figyelmet terelni a narancsos hazugságokról, a magyarok elleni gyűlöletről.
Feltehető a kérdés, mitől nemzeti érzelmű az, aki a honfitársait annyira gyűlöli, hogy ez minden más érzést elnyom ?

Ellensúly 2011.09.30. 12:42:01

Azért ehhez már pofa kell, kedves szerző!

A szlovák soviniszták azért nem férnek a bőrükbe, mert lehet, hogy politikusaik a barbár viselkedés után felvilágosult európai módon bocsánatot fognak kérni egy olyan dologért, ami egyébként összeegyeztethetetlen a felvilágosult európai kultúrával, jelesül hogy szinte a teljes állami apparátus a származása miatt meghurcolt egy lányt, holott mindenki végig tudta, hogy az áldozatnak igaza van.

Ezzel szemben Magyarországon azért tüntettek a "nacionalisták", mert a miniszterelnökük megünnepelte az ország kétharmadának elvesztését az egyik harmad megszállóival. Kedves szerző, vajon hány olyan francia politikust találnál, aki hajlandó lenne megünnepelni a waterlooi csatavesztést? Kíváncsi vagyok, ha megkérdeznéd, vajon édesanyád melyik szervébe küldenének téged franciául. Pedig Franciaországnak ez csak egyetlen dicstelen lapocska a történelmében, nem nemzeti tragédia, nem veszett oda az országuk!

Idézhetjük az író jól ismert sorait: "Az olasz, a zsidó, a német: ha hibát követett el, melyért száz pofont érdemelne és kap egyetlenegy pofont: felordítja minden fajtársát a világon, nemzeti sérelemrõl, megsértett emberi méltóságról, elégtételrõl kiabál a világ minden fülébe. A magyar, ha semmit sem követett el, és kap kilencvenkilenc pofont: vállat vonva ravasz diplomáciai sikeres mosolygással súgja komája fülébe: - Még jó, hogy nem száz pofont kaptam."

sisifux 2011.09.30. 12:59:55

@Ellensúly:

"...Magyarországon azért tüntettek a "nacionalisták", mert a miniszterelnökük megünnepelte az ország kétharmadának elvesztését..."

Azért tedd hozzá, ha a magyaroknak joguk volt független államban élni, úgy minden más nemzetnek is. És a 2/3 elvesztése főleg nem magyar lakta területek "elvesztését" jelentette. Az igazságtalan határmegállapítások más kérdéseket vetnek fel.

Logan Grimnar 2011.09.30. 13:14:20

@R_Gábor: pontosan ezt akartam én is írni, köszönöm a rövid, pontos, korrekt írásodat!

Dzsoki Júing 2011.09.30. 13:29:42

Szerintem mindennél beszédesebb tény, hogy a t.ó.t.o.k kezdetektől fogva nem úgy viszonyulnak az ún. szlovákiában élő magyarokhoz, mint ahogy egy civilizált állam államalkotó többsége egy, a területén élő kisebbséghez. Hanem sokkal inkább úgy, mint egy megszálló hatalom a helyi őslakossághoz. Ezzel pedig, hatalmas szolgálatot tesznek a magyar nemzetnek, hiszen így gondoskodnak arról, h a trianoni tragédia egy pillanatra se merülhessen feledésbe és folyamatosan napirenden legyen. És hálistennek továbbra is túl ostobák ahhoz, h ezt észrevegyék… 

'it's cool to know nothing' 2011.09.30. 13:38:33

Az,hogy Magyarországon megverjenek valakit, mert szlovákul beszél, elképzelhetetlen.

Az, hogy Szlovákiában megverjenek valakit, mert magyarul beszél, meg elképzelhető, vagy tény.

Ez a lényeg, a többi parasztvakítás.

Nem vagyunk egyformák a Duna két oldalán.

Kevés olyan magyar van, akit ne ért volna valamilyen atrocitás Szlovákiában járva. A szlovákoknak meg maximum az önérzetük sérül Magyarországra látogatva, amikor szembesülnek a közös történelmünkkel, de egyébként senki le se sz@rja őket. Nem vagytok fontosak, ki a fenét érdekel egy szlovák? (természetesen nem a felvidéki magyarokra értem)

'it's cool to know nothing' 2011.09.30. 13:51:44

@Ember_:

A Nagyszlovákiát most élitek meg.

De hát jól tudjuk, ebül szerzett jószág ebül vész el.

Nem kell nyugtalankodni, ez elkerülhetetlen. Kár idegeskedni miatta. Időnk pedig van temérdek.

1849-ben csak azt fogadták meg őseink, hogy nem koccintunk sörrel 150 évig. Betartottuk azt is számtalan generáción keresztül, pedig nem egy életbevágó dolog.

Gondolod, hogy gondot jelent betartani ennél fontosabb, életbevágóbb fogadalmakat? Amit akarunk, elérjük, tudjuk, hogyan kell, évszázadok alatt megtanultuk. Kivárjuk.

Alonso Mosley 2011.09.30. 17:07:36

a de tahó blog megfelelőbb név lenne

NA YA! 2011.09.30. 20:17:57

@joszip:"PS: Slovensko is nagybetű, de nem baj, majd legközelebb jobban odafigyelsz, mielőtt tanárbácsit játszol."

Már magaddal beszélgetsz, ez súlyos te kis "élettér bajnok"!:))))

slingsh0t 2011.10.03. 19:45:06

Miért nem beszélünk arról, amikor szlovákiai magyarok vernek más nemzetiségűeket? Pumukli@Bellator, baby:

www.sherdog.com/news/news/Update-Vegh-Joins-Bellator-Expected-for-Season-6-LHW-Tourney-36108

jardajagr · http://kozepeuropaisport.blog.hu 2011.10.03. 21:32:49

ez a magyarok bezzeg nem vernek szlovákot nem jó példa, mert a magyarországi szlovákságot sikerült felszámolni...(persze tudom, önként és dalova lettek magyarok)Szóval nem jó hasonlat, mert ekvivalense pl. a magyar zsidóság lehetne, melyet mint tudjuk ngay szeretet vesz körül a rettenetesen civilizált Magyarországon. De még ez sem jó példa, mert nehéz ránézésre megállapítani valakiről, hogy zsidó. Szerdahelyen nincsenek futball huligánok kedves Kém, legfeljebb a Fradista bohócok jöttek el, dobni az agyukat undoritó pesti, magyartalan intonációval szennyezve a városomat.
Malina ügye tényelg meredek, mert ha igaz, amit a csaj állít , akkor a szlovák rendőrségnek és államhatalomnak Te , mint átlagember nem hihetsz. És ez a legijesztőbb.
Paranoia mindkét oldalon van, Trianon elmúlt, jó lenne, ha mindenki hazamenne , mert azt a meccset már lejázszották, Hungary pedig belülről, ellneségek nélkül rohad szét, és erről csak Ti tehettek. Színmagyar emberek sem értik mifelénk mi va nálatok,miféle erkölcsi romlás folyik nálatok. Nem értjük az egészet, nincsenke szimpátiáink, nem vagyunk Fideszesek, se szocik, csak nézünk benneteket, kedves anyaországiak és szánalmasnak talákjuk az egészet. Meg sajnálatosnak, szomorúnak. Magyarország állapota a tükörképe az egész magyar társadalomnak.
Nem vagyunk jobbak a szlovákoknál sajnos, csak mások a baromságaink és a paranoiáink.

paraszthajszal 2011.10.04. 23:15:09

@jardajagr: Sajnos elég szomorú, hogy a Magyarországon mostanság gombamód szaporodó újnyilas, fasisztoid, szélsőjobber társaságok (Betyársereg, Gárda, Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom) terrorizálják a kisebbségeket.

Más kérdés, hogy Magyarországon, nyilván nem függetlenül az itt maradt szlovákság létszámától, tényleg inkább a cigányságot és a zsidóságot teszik "felelőssé" a magyarság hányattatásai miatt.

Azt viszont nem igazán tartom jogosnak, hogy a magyarországi szlovákság "eltűnését" hozod fel a "szlovákellenesség" bizonyítékául. Ugye a csehszlovák-magyar "lakosságcsere-program" (en.wikipedia.org/wiki/Czechoslovak-Hungarian_population_exchange ) keretében a magyarországi szlovákság (a szlovákiai magyarsággal ellentétben) önként, nem magyar, hanem (cseh)szlovák unszolásra költözött Szlovákiába. Miután így a szlovák-többségű "homogén etnikai tömböket" felszámolták, a maradék "szórvány" jobban ki volt téve az asszimilációnak; mint a relatíve nagyobb létszámú, egy tömbben élő etnikai csoportok. Nyilván az is felvethető, hogy a kedvező feltételekkel való áttelepítést a szlovákok közül azok nem vállalhatták, akik pl. mindkét országhoz kötődtek (vegyes házasságok, kevert vérvonalak révén), így eleve nyitottak voltak az önkéntes asszimilációra. Nyilván nem segített az sem, ha az anyanyelvi oktatáshoz, a szlovák kultúrához nem fértek hozzá, de szórványban élő kisebbségek esetén ez még "nem ellenséges" többségi hozzáállás esetén is probléma.

jardajagr · http://kozepeuropaisport.blog.hu 2011.10.05. 22:28:05

@paraszthajszal: a szlovákság eltűnését nem szlovákellenességnek tudom be, hanem a mi öntelt ignoranciánknak, miszerint, ha mi csináljuk, akkor ok. Mi nem gyűlöljük a szomszédos népeket, hanem lenézzük. Kultúrfölényűnk van, nemdebár...Naponta látszik is.
süti beállítások módosítása