Jó a segged, gyere, elviszlek egy hotelba! - hangzik a felkérés a brüsszeli RITS filmművészeti iskola végzős diájának dokumentumfilmjében, amely Európa szerte nagy visszhangot váltott ki. Sophie Peeters rejtett kamerával forgatott filmet olyan nőkről, akikkel szemben mindennapi sértegetéseket, zaklatásokat követnek el férfiak az utcán. A nyílt szexizmusról szóló alkotásnak és azt követő eseményeknek szomorú aktualitása van Magyarországon is, a pécsi szexuális indíttatású gyilkosság árnyékában.

Sofie vagyok, 25 éves, két évvel ezelőtt költöztem Brüsszelbe. Szeretem a várost, olyan mint egy színház, megőrülök a helyi gofriért, csokikért, és imádom ha a helyi srácok minden alkalommal rám néznek... mint egy kurvára... Pillanat. Micsoda?! Pedig ez így van. Az itteni fiúk úgy szólítanak le bárhol az utcán, mintha a homlokomra lenne írva: kurva vagyok. - írja Utcalány (Femme de la rue) című vizsgafilmje beharangozójában Sofie, aki rejtett kamerával forgatott filmet a belga fővárost járva: mi történik ha egy nő egyedül közlekedik a város forgatagában.

Nem is kell sokat sétálni, hogy találkozzon az első kellemetlen élménnyel: alig hagyta el otthonát ismeretlen férfiak szólították le: hol lakik, meghívhatják-e egy italra, van-e férje, akar-e szexelni, mennyiért menne el az ágyba. Egy férfi nyíltan megmondta, nála ez normális viselkedés, ha kanos, egy másik férfi pedig figyelmeztette, ha a sértegetéseket el akarja kerülni, ne járjon férfi nélkül az utcákon. Kemény párbeszédeket hallunk, az időt mintha ezer évvel tekerték volna vissza. Sophie "kalandjai" után szoknya helyett nadrágot hordó barátnők, a körülmények miatt éppen elköltöző szomszéd nő, vagy "sajátjait" nagyon is jól ismerő férfi szólal meg. Sokkoló szavak.

Mint minden nő, először magamat kérdeztem meg, vajon nem abban van-e a hiba, ahogy öltözködöm - mesélt a kezdetekről Peeters az MRC csatorna stúdiójában - a teljes beszélgetést megnézhetitek a poszt alján beágyazott videón - de aztán rájötten, hogy sok más nőnek hasonló problémája van. A jelenség egyébként annyira általános, hogy a film megjelenése után hetven-nyolcvan e-mailt kapott ismeretlen nőktől, akik bíztatták: végre valaki, aki fel meri vállalni a témát, beszél róla.

A fiatal filmrendező úgy gondolja ez a viselkedés a nők számára meglehetősen frusztráló, deprimáló és valahol kellemetlenül meglepő is. Vajon miért választják a férfiak ezt a stílust? Vagy nem másról van itt szó, mint a flörtölés egy rosszul megválasztott formájáról, vagy a nők csinálnak valamit rosszul? Egyáltalán, miért nem beszélnek róla, miért kezeljük tabuként ezt a témát? - osztotta meg gondolatait Sophie a Facebookon is.

Rasszista film, a multikulti vége?

A több filmfesztiválra is benevezett alkotás egyeseknek jó ürügyet biztosított rasszista alapú támadásokra. A végzős diáklány Brüsszel olyan negyedében lakott, ahol nagy számban élnek afrikai menekültek. A studióbeszélgetésen Sophie is elmondta, figyelni kellett, ne essen a tipizálás és a sztereotípiák csapdájába: nagyon féltem, hogy a filmemet rasszizmussal fogják vádolni, mivel a sértegető emberekből tízből kilenc külföldi bevándorló volt. Ugyanakkor fontos hangsúlyozni, hogy egy kisebb csoport viselkedéséből nem szabad megítélni az egész közösséget. Sophie szerint ez a fajta viselkedés nem Brüsszel egészére jellemző, hanem általában a szegényebb negyedekben tapasztalta.

Témaválasztásom indokolja: Magyarországon is nagyon aktuális lehet ez a dokumentumfilm. Elég csak a nemrég megtörtént pécsi tragikus esetre gondolni, az esetet pillanatokon belül a rasszista szélsőjobb igyekezett kisajátítani, tematizálni. Sokan a liberális társadalmat vádolták ezekért a támadásokért, holott a liberalizmus alapja nem valamiféle keresztény morális relativizmus, hanem a humanizmus, éppen ezért abszurd is hibáztatni a fimben bemutatott jelenségért, hallo. A nők jogainak kivívása és biztosítása alapvető része a liberális hagyománynak.

Pont fordítva:a döbbenetes erejű dokumentumfilm azt mutatja meg, milyen veszélyes a vallási fanatizmus és az antiliberális középkori kultúra. A sértegetések elkövetői vallási fanatikusok és tradíció által nevelt emberek, más vallás, mint a kereszténység, de hasonló mentalitás. Ezért olyanok, amilyenek. Ugyanezt az élményt élnék át a nők akkor is, ha Európában a keresztény fanatikusoknak szabad kezet adnánk. A videón látott esetek után a vitának nem a bőr színéről, hanem a kultúra színvonalának emeléséről kellene szólni. A jelenség néhány gondosan adagolt hívószónál sokkal összetettebb, láthattuk, milyen veszélyes leegyszerűsített politikai jelszavak mentén kisajátítani a közbeszédet.

A filmben feldolgozott jelenségnek semmi köze a multikulturalizmushoz, hiszen egy fiatal, csinos nőre egy mentálisan, érzelmileg, kulturálisan kevésbé megedzett férfitársaság ugyanúgy füttyög, beszól, ugyanolyan félreérthetetlen mozdulatokat tesz Budapesten, Prágában, Pozsonyban, Berlinben, Pécsen, mint Brüsszelben, és az elkövetőnek teljesen mindegy milyen nemzetisége van, hiszen ha valaki primitív módon viselkedik, az nincs összefüggésben faji vagy más kulturális jelleggel, hanem egyedül neveltetésének minőségével.

Új törvények a parlamentben és a fővárosban is a szexista megjegyzések ellen

Van értelme beszélgetni a témáról azt jelzi a film belgiumi utóélete is. Az alkotás bemutatója után a belga sajtó több cikkben is foglalkozott a nők felé megnyilvánuló illetlen viselkedésről. A sajtó intenzív részvétele a vitában a belga kormányt is intézkedésre ösztönözte, és gyorsított eljárással új törvényt vezet be, amely kimondja, amennyiben valaki nyilvánosan kurvának nevezi, vagy állítja be a panasztevőt, letartóztatás és 250 eurós büntetés fenyegeti. Joëlle Milquet belga belügyminiszter olyan törvényt készít elő, amely a szexuális alapú erőszak áldozatait védi: a szexista megjegyzéseket, sértegetéseket szigorúan meg kell büntetni, el kell érni azt, hogy az elkövetőkben ott legyen a büntetlenség érzete, mint most - nyilatkozta a Belga hírügynökségnek.

Változások várhatók a belga fővárosban is: Philippe Close a büsszeli városi bizottság tagja bejelentette, hogy szeptember 1-től szankciókkal sújthatják azokat, akik szexuálisan zaklatnak és sértegetnek nőket. A hivatalnok szerint nem a büntetés mértéke a fontos, és előfordulhat nem is fognak minden esetben élni vele, de fontos, hogy mindenkit emlékeztessenek a társadalmi normákra.

A teljes körkép RTBF csatorna hiradójában látható, franciául:

Peeters a jelek szerint a törvényi megerősítéseket már nem várja meg, a legutolsó hírek szerint elköltözött Brüsszelből egy kisebb városba.

Sophie Peeters: Utcalány (Femme de la rue), 2012

A film előtt egy rövid stúdióbeszélgetés látható, érdemes megnézni. Angol feliratozással.

Frissítés!

A poszt megírása után, augusztus 2-án a Sharia4Belgium radikális muszlim csoport videót töltött fel a youtube-ra, amelyben olcsó prostituáltnak nevezik Sofie Peeterst, a "Femme de la Rue" dokumentmfilm készítőjét. A radikális muszlim csoport szóvivője szerint a film negatív kontextusban tüntette fel a muszlim férfiakat, pedig a negatív megjegyzésekért Peeters csak saját magát hibáztathatja.

Aki végignézte a teljes alkotást láthatta, Peeters számunkra normális ruhát hordott végig, ugyanakkor a Sharia4Belgium úgy látja a nő félmeztelen volt és kifestett bohócként mászkált az utcán: Ez a nő nem más, mint egy olcsó prosti, csak saját magát hibáztathatja, hogy verbálisan bántalmazták, inzultálták. Mindene kint volt, hiányosan öltözött, és festette az arcát, ezt vegyétek figyelembe, emberek!

Sofie Peeters a brüsszeli főügyészségen feljelentette a videót feltöltő radikális szervezetet. Genevieve Seressia főügyészeségi szóvivő szerint a csoport ellen már folyamatban van egy vizsgálat, ugyanez fog történni ez esetben is, ha a hivatal rábólint az újabb vizsgálatokra. 

69 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr304693695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ergerberger 2012.08.04. 11:25:15

A büdös kurva anyját baszná meg ez a sok fasszopó muszlim. Ha bajuk van a mi nőinkkel, menjenek haza a fos putri országukba, és ott basszák seggbe egymást.
Húsdarálón darálnám le a büdös túrós faszukat ezeknek a kecskebaszó geciknek...

kifordított nagyanyó 2012.08.04. 11:25:35

Na ugye az arabok nyugaton.Olyanok,mint nálunk a cigányok.Majd megtudják ők is kiket védenek.De ilyen talán még nálunk sincsen.

SzaszaG1 (törölt) 2012.08.04. 11:25:44

Állatok ezek. Ha mi költözünk hozzájuk maradéktalanul be kell tartani az ottani íratlan szabályokat. Egész egyszerűen aki nem állampolgár és nem tartja be a normákat az elsőalkalom után figyelmeztetés, második aljalom kitoloncolás. Az hogy ez nem történik meg, az már a liberalizmus hibája.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2012.08.04. 12:05:03

@kifordított nagyanyó: dehogy nincs. a pécsi gyilkosság is pont erről szólt, csak ott az elkövető nem állt le, sőt tovább ment.. a poszt pont arról szól, hogyan lehet értelmezni és beszélni az ilyen esetekről, rasszista felhangok nélkül.

labrabbit 2012.08.04. 12:24:03

Érdekes írás, tetszik. Én liberálisnak számítok, bár a szekuláris humanista skatulya jobban tetszik. A véleményem:
1. Ha én máshová költözöm, magamra kötelezőnek tartom új hazám alapvető normáit. Ez a betelepülő muszlimokra is vonatkozik (kellene). Nehogy már én adjak csadort a lányomra, mert őnáluk úgy szokás.
2. Az általam ismert férfiak nagy többsége egyszerűen szólva "jó fej". A humor, a bohóckodás nem szexista megnyilvánulás, illetve ugyanilyeneket a nők is tesznek. Ez egy felszabadult közeg, ami nem jár együtt se orgiákkal, se erőszakkal. Nem kéne az Európában normalizálódó férfi-nő kapcsolatot szétzúzni.
3. kérem, kerüljük a szélsőségeket, még a toleranciában is :))

phaszfej 2012.08.04. 12:48:53

A videó szerint a kurvának öltöző nők élvezik a csicska csávók figyelmét.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.04. 13:03:05

@saravad:

Európa hagyománya az ateizmus és a szekularizmus. Ez de facto megszüntette az európai kereszténységet. Az üres térre meg bejött az iszlám. A hiba nem az iszlámé, hanem az ateizmusé ás a szekularizmusé.

Wenceslas 2012.08.04. 13:31:34

Témaválasztásom indokolja: Magyarországon is nagyon aktuális lehet ez a dokumentumfilm. Elég csak a nemrég megtörtént pécsi tragikus esetre gondolni, az esetet pillanatokon belül a rasszista szélsőjobb igyekezett kisajátítani, tematizálni. Sokan a liberális társadalmat vádolták ezekért a támadásokért, holott a liberalizmus alapja nem valamiféle keresztény morális relativizmus, hanem a humanizmus, éppen ezért abszurd is hibáztatni a fimben bemutatott jelenségért, hallo. A nők jogainak kivívása és biztosítása alapvető része a liberális hagyománynak.

oké, 2 dolog, kedves blogszerző.
"a liberalizmus alapja nem valamiféle keresztény morális relativizmus, hanem a humanizmus, éppen ezért abszurd is hibáztatni a fimben bemutatott jelenségért"
1, Nem a liberalizmus okolható, ez igaz.
2, Keresztény morális relativizmus? Oké, tudom mire gondolsz, egyházanként más és más a módszertan, az applikáció, hogy mi bűn és mi nem. De.
Mondom de.
A fiatalok akiket a videón látsz egyrészt csini öltönyt hordanak, másrészt jó Nike csukát. Nem hiszem, hogy ide érdemes keverni bármiféle vallási indíttatást. Másfelől a szexizmus sajna az ateisták között is megjelenik (magam szkeptikus vagyok, elsősorban agnosztikus). Erre egy egyszerű példa Richard Dawkins kis kommentje Rebecca Watsonnak. (vagy hallottál róla, vagy kiguglizhatod).

Az erkölcsi relativizmus nem hiszem, hogy vallási következmény. Te most fogod a konzervatív vádakat és gyakorlatilag fejre állítod őket.

Francekellregisztralni 2012.08.04. 13:45:12

@Csehszlovák Kém: Tudjuk, hogy a poszt PC akar lenni. Tudod mi a baj? Az a hiba, hogy ti osszemossatok a rasszizmust (borszin alapjan genetikailag kodolt tulajdonsagokat feltetelezo ideologia) a kulturalis osszeutkozessel. Az hogy ez a ketto gyakran karoltve jar, meg nem lesz ugyan az.
Azt rasszizmus, hogy megjegyezzuk inzultalorol, hogy arab. Az mar nem rassszizmus, hogy az inzultalo feher nonek szol be? Csinalhatsz ugy mint aki nincs tisztaban vele, hogy ezek a ferfiak a filmben a fehern noket alaphangon kurvanak tekintik, de ettol meg igy van.

Stohl András 2012.08.04. 13:47:17

Aki nem akar baszni az maradjon otthon. Ha meg kimegy az utca, akkor ne csodalkozon, ha mindenki meg akarja dugni, ha igy oltozik.

Helyszíni zsemle 2012.08.04. 13:47:46

A videobol az derul ki, hogy a bruszeli kurvak nagyon kenyesek. Egyebbkent meg hol a francba van az brusszel, es mi az egyaltalan.

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2012.08.04. 13:48:03

@Gondolkodni Próbáló Birca: Európa a vallás világi hatalmát szüntette meg, nagy különbség. Ettől még nyugodtan lehetsz jó keresztény. Sőt. A vallászsabadság valamint az egyház és az állam szétválasztása fontos lépés volt.
Egyben kontraszként az is látszik, milyen az, amikor a vallás előíró, hatalmi módon nyilvánul meg. 

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2012.08.04. 14:18:04

@Wenceslas: Ezek a fiatalok elsőgenerációs bevándorlók, akiknek neveltetését és szüleik neveltetését alapvetően meghatározza egy antiliberális, középkori szellemiségű vallásos (muszlim) közeg. Ha végignézted a dokufilmet ez a gondolkodás tisztán lejön abból a párbeszédből, amikor Sophie a teraszon beszélget az öregebb arabokkal. Vagy szintén tanulságos az a párbeszéd, amit Sophie a felvilágosultabb arab sráccal folytat, érdemes végignézni. Ez az elképesztő primitív gondolkodás, mind vallási fanatizmus maradványa. Ezért hoztam be a kereszténységet is, mint párhuzamos példát: ha az keresztény egyháznak hasonló hatalma lenne még mindig, mint amilyen a muszlim vallásnak van, hasonló jelenégeket tapasztalhatnánk Európában. Ezért volt elsőrangú feladat az állam és egyház szétválasztása, a társadalmi szekularizáció. „Az erkölcsi relativizmus nem hiszem, hogy vallási következmény.” – dehogynem, a keresztényekre célztam, akik a legnagyobb erkölcsi relativisták, ismerős ugye a szófordulat, „hiszen tudjuk, az egy olyan korszak volt”. Nevetségesek és képmutatók.

@Francekellregisztralni: Semmit nem mosok össze (nem tudom, a „ti” kire vonatkozott, ezt a posztot egyedül írtam), mutasd már meg, hol mosok össze bőrszín alapján kódolt tulajdonságokat, azt pont, hogy a rasszisták csinálják) ellenkezőleg, azt hangsúlyozom: primitív, középkori szellemiségű, erősen vallással fertőzött, egyszerű emberekről van szó – legyen az muszlim vagy keresztény - akik számára a nők nagyjából szexuális értéktárgyakat jelentenek. Ráadásul Sophie is hangúlyozza: nem a külföldi bevándorlókat akarta ezzel megbélyegezni, hiszen az is tény, amíg elment 20 bevándorló mellett, akkor abból 1 inzultálta. És igen, az inzultálók közül, 10-ből 9 bevándorló. De nem azt jelenti, hogy a másik 19 bevándorló is hasonló lenne.

Azért szólnak be alapvetően fehér nőknek, mert saját nőik otthon, lefátyolozva ülnek és várják „uraikat”. Nem nézted végig a videót: megszólalnak nem fehér, arab származású nők is, akinek ugyanúgy beszólnak, számonkérik rajtuk, miért dolgoznak, miért viselnek farmert, miért lógnak ilyen későn az utcán.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.04. 14:18:14

@Chigavera:

Az európai szekularizmus jóval tovább ment ennél azonban.

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2012.08.04. 14:18:23

@Stohl András: Szerintem próbálkozz a Sharia4Belgium-nál, valószínűleg van náluk felvétel.

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2012.08.04. 14:18:30

@Stohl András: Szerintem próbálkozz a Sharia4Belgium-nál, valószínűleg van náluk felvétel.

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2012.08.04. 14:18:46

@Gondolkodni Próbáló Birca: Európa a vallás világi hatalmát szüntette meg, nagy különbség. Ettől még nyugodtan lehetsz jó keresztény. Sőt. A vallászsabadság valamint az egyház és az állam szétválasztása fontos lépés volt.
Egyben kontraszként az is látszik, milyen az, amikor a vallás előíró, hatalmi módon nyilvánul meg. 

TCrown 2012.08.04. 14:19:14

Na, akkor ezt a mondatot kellene bizonyítani:

"Ugyanezt az élményt élnék át a nők akkor is, ha Európában a keresztény fanatikusoknak szabad kezet adnánk."

Vagy figyelmetlenül olvastam, és valami keresztény csoport is videót tett közzé, amin lekurvázza a csajt??

A helyzet ugyanis, ami jelenleg van, az az, hogy a muszlim fanatikusoknak sem adott senki sem szabad kezet, aztán mégiscsak lekurváznak valakit, egy másik országban, másik értékrendben.

Nem igazán gyakorló, pláne nem fanatikus keresztényként pedig a pöcsöm tele van azzal, hogy akkor is az én vallásomat ekézik, ha egy videóból az derül ki, hogy a muszlimok a bunkók.

Francekellregisztralni 2012.08.04. 14:46:03

@Csehszlovák Kém: Jo rendben. Akkor en csak arra lennek kivancsi, hogy mi a megoldas? Elgondolkodtam en ezen a birsag dolgon...remek...hogy tervezik megvalositani? Visszaszolni nincs idod mikor odalep valaki es csakugy belemarkol a seggedbe. Kire hivod a rendort? Mit mondasz neki?

Fullánkos Algol 2012.08.04. 14:46:14

Az hogy a nyugati kultúrkörben már szinte megszokott az elkényeztetett kurvás öltözködés, az nem a lejjebb lévő néprétegek hibája, főleg hogy a lejjebb lévők zsírján kényeztettétek el a büdös szukákat. Aki meg elkényeztetett kurvaként viselkedik, azt úgy is kell kezelni.

Francekellregisztralni 2012.08.04. 14:46:39

@TCrown: Arrol nem is beszelve, hogy ez nem vallasi kerdes. Itthon ugyanis relative keves a muzulman megis tesznek ajanlatot teljesen normalisan oltozott nonek az utcan csoportokban ulo ferfiak, plane epito munkasok.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2012.08.04. 14:47:14

@TCrown: Ha ismered a történelmet, amikor a keresztények politikai hatalommal rendelkeztek, az éppen elég bizonyíték lesz. A keresztények felelősek több millió ember haláláért, a gyarmatosított országokban az őslakosság erőszakos átneveléséért (amerika, aus, afrika, ázsia), vagy felelős gyerekek kínzásáért és szexuális kihasználásáért rendházakban, börtönökben, árvaházakban, vagy felelős a kváziboszorkányok elégetéséért, vagy akár nem is olyan rég totalitárius, antiszemita rezsimek hathatós támogatásáért, olyan rendszerekben ahol a nőnek nem sok értéke, szavazati joga, stb. volt.

A muszlim vallási fanatikusoknak szabad kezük van sok olyan országban, ahonnan az európai bevándorlók érkeznek. E fanatikusok nem két nap alaptt nevelnek ki ilyen elmaradott gondolkodású embereket, sajnos az arab világban szekularizációról nagyon nem lehet még beszélni, ezt ugye belátod te is. Az, hogy átjönnek Európába és itt szabadon lekurvázhatnak fiatal nőket, kihasználják a polgári liberális társadalom előnyeit.

Éppúgy félreértelmezik az egyén szabadságát, mint Magyarországon a kurucinfo és az újnyilas kisnácik: ezek az emberek ugyanis azt gondolják, a liberalizmus az, hogy mindent lehet. Hát nem, azt anarchiának hívják. Ezek a szélsőséges gondolkodású bevándorlók éppolyan veszélyesek egy demokratikus társadalomra, mint a magyar jobbikosok. Mindenhol fel kell lépni ellenük, ez nem kérdés, a témánál maradva,nyugat-európában ez a bevándorlási politika újragondolására kell, hogy sarkallja a politikusokat – ez utóbbi persze már csak személyes vélemény 

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2012.08.04. 14:55:06

@Francekellregisztralni: jogos, de ahogy a posztban is írom, a tisztviselő is hangsúlyozza, nem feltétlenül a büntetés kivetése a cél, hanem a társadalmi normák törvény általi megfogalmazása (értsd: letartóztatás, pénzbírság). Ezek az emberek máshogy szocializálódtak, ha Európában akarnak élni, az itteni szokásokat is el kell fogadniuk.

Érzem a kérdésedben a pikírt ízt, jogos, hasonlóan gondolom, férfiként azt gondolom, hogy ne vesszen el annak a lehetősége sem, hogy ha egy nő tetszik, akár az utcán meg tudjam szólítani és elhívni egy kávéra, de ezt lehet úgy is csinálni, hogy ne legyen bántó és dehoneszetáló a másik fél számára.

A videon látott esetek azért totál másról szóltak, azért az nem normális, h pl farmerba kell valakinek járni mondjuk 40 fokban, mert különben...

Sadwick 2012.08.04. 15:19:51

@Csehszlovák Kém: Imádnivaló amikor ilyen finoman árnyalt kijelentéseket lehet olvasni hogy a "A keresztények felelősek több millió ember haláláért"... Ez nagyjából egyenértékű a "minden arab terroristával". Ennyi erővel a belgák is megérdemlik az egészet, mert ugye ők is csúnya dolgokat műveltek Kongóban.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2012.08.04. 15:23:36

@Sadwick: pontosítok, ha nem volt világos: "...a kereszténység felelős több millió ember haláláért..."

TCrown 2012.08.04. 15:26:41

@Csehszlovák Kém: Azt kéne észrevenned, hogy "a keresztények felelősek több millió ember haláláért" mondatrész alapvetően helytelen.
Én is keresztény vagyok ugyanis, és hidd el nekem, elhanyagolható volt a szerepem "töbmillió ember halálában."
Ha azt írnám, hogy "a cigányok felelősek a kábellopásokért" akkor bezzeg azonnal értenéd, mi a gond, sőt, te balhéznál.

Érdemes utánanézned, a londoni merényleteket nem első, hanem azt hiszem második vagy harmadik generációs bevándorlók követték el.

Mindenesetre az utolsó bekezdéseddel egyetértek.

@Francekellregisztralni: Csak a magyar építőmunkások nem csinálnak videót arról, hogy márpedig igazuk volt, mert a kérdéses csaj egy kurva. Ezt nem érzed különbségnek? Én igen.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2012.08.04. 15:36:52

@TCrown: Pontosítottam a mondatomon, fenti komment, "...a kereszténység felelős több millió ember haláláért...", bár ha keresztény vagy ez jó fényt nem vet rád, de egészségedre.

Elhiszem, hogy másodgenerációsok voltak, de ezzel nem cáfoltál meg, hiszen a videón lehet látni idősebbeket és fiatalokat is, alapvetően ugyanolyan elmaradottan gondolkoznak. Ahogy te is valószínűsíthetően örökölted családi neveltetés alapján "kereszténységed" és a keresztény elvek alapján gondolkozol, a fiatal muszlimok esetében hasonlóan történik.

A bevándorláspolitikához annyit fűznék hozzá, hogy a nyugati liberális társadalmak csak liberális polgárokkal tartható fent, ezt kellene belátni politikusoknak és változtatni a bevándorlási politikán. Ugyanez érvényes Magyarországra is: liberális Magyarország itt csak akkor lesz, ha majd az polgárok is liberálisan gondolkoznak.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2012.08.04. 15:56:04

@TCrown: Sőt, ha még szőrözni akarsz és dekonstruálni, akkor egész konkrétan a nem is a kereszténység felelős több millió ember haláláért, hanem azért konkrét emberek felelősek, akik a keresztényeknek hívták magukat, kihaszanálták és felhasználták ezt az ideológiát saját érdekük és gazdagodásuk, hatalmuk érdekében (pl: Orbán Viktor kereszténysége tökéletesen ide tartozik), ugyanakkor ezért nem az ideológia, hanem mi, mindannyian felelősök vagyunk, végeredményben te is, mivel kereszténynek tartod magad, meg én is, noha én ateistának, akiket ki és felhasználtak és közben semmit nem tettünk ellene.

Sadwick 2012.08.04. 15:58:23

@Csehszlovák Kém: Ha mondasz egy olyan vallást ami nem felelős több millió ember haláláért, szívesen áttérnék rá.

==T== 2012.08.04. 16:17:54

"a sértegető emberekből tízből kilenc külföldi bevándorló"

Ez a kulcs mondat.

A sajnos már nem keresztény de még nagyjából fehér európa megérdemli a sorsát, ha tovább engedi a liberális ámokfutást.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2012.08.04. 16:31:33

@Sadwick:

@==T==: Azért ez hihetetlen, hogy megpróbálod a liberalizmust felelőssé tenni - amely gondolat egyik alapeszméje a nők egyenjogúsítása - és képes vagy a muszlimok viselkedését kifordítani és ezzel a liberalizmust felelőssé tenni! Láthatóan nem logikusan, hanem ideologikusan gondolkozol, miközben az áldozatokat vádolod és nem az elkövetőket. Pfej.

A legszebb az egészben, hogy meg sem nézted a videót,vagy tudatosan hazudsz és elhallgattad Sophie állításainak felét. A film készítője ugyanis azt is hangsúlyozza: amíg elment 20 bevándorló mellett, akkor abból 1 inzultálta. És igen, az inzultálók közül, 10-ből 9 bevándorló. De nem azt jelenti, hogy a másik 19 bevándorló is hasonló lenne.

Mocskos, hangulatkeltő rasszista vagy, elrettentő példaként bent hagyom a kommented.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.04. 16:46:38

@==T==:

Nem a liberalizmus a gond, hanem a szekularizmus. A szekuláris vallású Európa pedig immár fasizálódik: emberek öltözködésébe avatkoznak bele, üldözik a körülmetélést, az étkezési szokásokat, templomépítéseket tiltanak, kereszteket tiltanak be.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.04. 16:53:14

@Sadwick:

Én egyetlen vallást sem ismerek, mely felelős lenne több millió ember haláláért.

Blogger Géza 2012.08.04. 17:14:01

Ez a multikulturalizmus. Az ő kultúrájukban egy egyedül, fedetlen hajjal, vállakkal és lábbal, dús keblekhez simuló ruhában sétálgató fiatal nő az gyakorlatilag kurva. Másképp minek mutogatná magát így? Tisztességes muszlim nő így nem flangál pár méterre muszlim férfiaktól. Van pár megoldás:

1) Végezzék el a piszkos munkát maguk, és akkor nem kellenek muszlim bevándorlók.

2) Vegyék át (az előbb-utóbb úgyis többségbe kerülő) muszlim kultúrát.

3) Ne menjenek így öltözve nők muszlim zónákba.

4) Próbálják a bevándorlókat átnevelő táborokban leszoktatni erről.

Mivel ezek egyike se sem reális, kénytelenek lesznek együtt élni ezzel a problémával, vagy megváltoztatják a női divatot.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.04. 20:02:54

@Blogger Géza:

Igen, pontosan erről van szó. Vagy toleráns vagyok vagy nem. Európa egyszerre a kettőt próbálja, ami abszurdum.

Egy részről hivatalosan azt mondják: mindenki szabadon gyakorolja vallását, beszélje nyelvét, ápolja szokásait. Közben meg titokban abban reménykednek: ezek a rohadék bevándorlók majd csak asszimilálódnak, elfelejtik nyelvüket, vallásukat, szokásaikat.

Ez így nem működik.

Ennél sokkal tisztább a muszlim álláspont: jöhetnek idegenek, de tiszteletben kell tartaniuk a MI szokásainkat, mert ha nem, akkor menjenek a fenébe. Ez őszinte álláspont.

Most pedig, miután kiderült, hogy az idegenek nem asszimilálódnak Európában, hanem inkább megtartják saját identitásukat, jön válaszként az európai újfasizmus.

Hasonló probléma az USÁ-ban is volt: a XX. sz. második felében leállt az asszimiláció, s ma már a latin-amerikai bevándorlók nem akarnak "igazi" amerikaivá válni. De az USA ezt megoldott azzal, hogy az amerikai identitást egyszerűen elválasztotta a korábbi angolszáz-fehér-protestáns alapoktól. Amerikai az ami, s a fogalom tartalma változó vallási, faji, nyelvi szempontból.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.04. 20:03:04

Műszaki megjegyzés a blogtulajnak: a rendszer nem küld ki emaileket a blogválaszokról! Más blog.hu-blogok esetében nem tapasztalható ugyanez. Ez kellemetlen, mert az ember sokszor nem követi a válaszokat, ha nem kap róluk értesítést.

eax_ 2012.08.04. 20:03:19

"ismeretlen férfiak szólították le: hol lakik, meghívhatják-e egy italra"

Ez aztan tenyleg felhaborito.

christophe 2012.08.04. 20:03:26

èrdemes tudni hogy a Shaira4Belgium vezetoje ellen,jelenleg is folyik birosàgi eljàràs, ès nem kizàrt, hogy kitoloncoljàk Belgiumbol....

Brix 2012.08.04. 20:04:11

Európa nyugati felén egyre növekvő gondot okoz a növekvő számú muszlim populáció. Csak idő kérdése, hogy komolyabb erőszakos cselekmények alakuljanak ki. Ahogy a szociális rendszert egyre lejjebb bontják, a túlnyomó részt segélyből élő, fiatal, frusztrált férfiak seregével kerül szembe a helyi társadalom. A nyugati kultúrába ezek nagyon nehezen tudnak beilleszkedni és azokon a politikusokon van a felelősség, aki beengedték őket Európába. Vissza már soha nem lehet toloncolni azokat, akik állampolgárságot kaptak, de az új letelepedőkkel szemben lehetne szigorúan nem- és iskolai végzettség szerinti szelekciót alkalmazni

zum trucc 2012.08.04. 20:04:58

Okos cikk, gondolkodó szerző.
A Belgiumban honos katolikus vallás ugye annyiban hasonlít a mohamedánra, bár e tekintetben annak poros nyomába sem jön, hogy rendkívül nőellenes.
A katolikus papok egy része azért utálja a nőket, mert buzi, a többiek a tiltottgyümölcs-effektus miatt. Még a félrekúrós papok zömének is van ugyanis lelkiismeret-furdalása.
A mohamedánok meg gyakorlatilag mélyállati sorban tartják nőiket, ha tehetik. Nem viselik el, hogy a nő is ember, pedig...Rosszabb, mint az európai középkor. Mondhatni belgábbak a belgáknál. Nem is kicsit.
Szerintem egyébként elvileg le lehet utcán is szólítani nőt, de tilos durváskodni, azonnal szóba hozni a szexet, a pénzt, egyáltalán megalázni. Lehet dicsérni, azt mondani, nem szoktam ilyet csinálni, de te annyira szép/egyedi vagy...
Az ismert vicc szerint ilyenkor tízből kilenc pofon vág, egy elmegy veled. Per szaldó, megéri.
Mondjuk én sosem mertem, bár olykor-olykor kedvem lett volna. Igaz, ateista vagyok, de nem azért.
Egyébként az Internet korában, akinek nincs nője, az valószínűleg beteg.
Vagy buzi, vagy katolikus, vagy mohamedán. Vagy nagyon balga belga.

madandcrazybird (törölt) 2012.08.04. 20:05:07

@ergerberger: Egyetertek. Tul nagy a kulturalis szakadek. Bar en nem birom igy altalaban a fanatikus embereket. A keresztenyeket sem.

2012.08.04. 20:47:01

Na, azt hiszem ez lesz az első és utolós kommentem itt.
Szeretném megdicsérni a szerzőt.
Nagyon jó hogy van ez blog. Pontosan azért, amiért Moldova megírta a Kádár János című könyvét. Ez a könyv vegytiszta formában, mindenféle kompromisszum nélkül, a maga módján igen igényesen összefoglalja egy igazi elvhű proli Kádár képét. Nem kell rekonstruálni semmit, ott van minden a legtökéletesebb módon, mindenféle "reakciós", "nacionalista" sallangtól mentes.

Mármost ez a blog ennek a liberális változata. Vegytiszta formában, mindenféle kompromisszum nélkül képvisel és érvel a (szdsz-es) neoliberalizmus mellett, és egy végtelenül legegyszerűsített liberális-internacionalista történelem és társadalom kép mellett.

Amely olyan szellemes és természetesen végtelenül európai, demokratikus és toleráns bonmot-okban ölt testet, mint "kereszténység felelős több millió ember halálért", "Monachia korrupt rendszer és a magyar a szovinizmus megtestülése", "Trianont megérdemelték a magyarok" stb.

Arrogancia, aggresszivitás, a vitapartner megbélyegzése (rasszizmus, nacionalizmus, antiszem, illetve ma már homfóbia, szexizmus, stb.). A polkorrekt inkvizíciós gondolkodás, és az intoleráns tolerancia.
És ehhez járul még a szlovák nacionalista panelek és történelmi csúsztatások "antinacionalista" érvként való használata. Mindehez pedig frusztráció, gőg és öngyűlölet, amely persze mindig ellenséget keres és talál magának, hogy azután az "európaiság" magaslatából letekinthessen a sötét, suttyó, elmaradott "népre", a "dogmákra", a "fanatizmusra" (nemzet, vallás, család, stb.). És azután végül mindig az "ezek semmit nem értenek meg" csöndes megvetésével legyint a világra.

Teljesen le vagyok nyűgözve. Komolyan mondom. Elismerésem. Ezeket a posztokat ki kellene adni könyvben, úgy mint Moldova művét.

2012.08.04. 20:47:13

Ja, hogy itt előzetes moderáció van.
Éljen a szólás és véleménynyilvánítási szabadság! :))

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2012.08.04. 21:21:15

@Blogger Géza: teoretikus síkon találkoztam olyan véleménnyel, amely azt mondja: ezek a nyomulós muszlim srácok tulajdonkép nem csinálnak mást, mint megpróbálják rákényszeríteni kultúrájukat ezekre a nőkre. Ha láttad a kisfilmet, teljesen megdöbbentő, ahogy az öregek beszélnek Sofieval, simán közlik vele: ne járkálj az utcán egyedül, stb. Vagy amit az arab származású, fejkendős (!) nő panaszkodik: számonkérik, miért nem ment időben haza, miért dolgozik, EZEKNEK. A filmből kiderül, hogy Sofienak vannak arab diáktársai is, akikkel nyíltan meg tudta a jelenséget beszélni, hozzá hasonlóan én is hiszek a multikulturalizmusban, de itt van egy olyan jelenség is, ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Ja és nagyon fontos: erre a jelenségre nem rasszista válaszokat kell adni, a poszt alatti kommentek egy része is tükrözi, hogy milyen könnyen fogyasztható, de hazug válaszok ezek.

@Gondolkodni Próbáló Birca: Nézd, egyelőre Nyugat-Eu-ba vándorolnak ki emberek és nem a muszlim országokba. Pontosan azért, mert az élet emberközpontúbb, mint a középkori elmaradottságban élő bázisországokban. Ahogy fentebb már egy kommentben írtam, az alapvető és belátható, hogy liberális társadalmat, csak liberálisan gondolkozó emberekkel lehet működtetni. Ez nyilván elsősorban oktatás, művelődés kérdése. Namost, ha egy lib. társadalom hirtelen nagyszámú bevándorlóval "terhelődik meg", amely ráadásul évszázadokra el van maradva Európától - jelen példánk szerint a nőkkel való viselkedésben - természetes, hogy konfliktusokkal is jár. Éppen erről szól ez a poszt, ezért tartottam fontosnak megírni, hogy itt közép-európában tanuljunk valamit a nyugattól. Mire gondolok: Pl arra, hogy ilyen dokumentumfilmek születnek a jelenségre, amit a posztban bemutatok és nem a Pesty Laci féle rasszista propaganda-alkotások. Médiamegjelenés újságokban, viták, szintén nem a leegyszerűsítő rasszista fekete-fehér világnézet mentén. Kormányzati és önkormányzati intézkedések, de nem a szociális juttatásokkal való bűvészkedés alapján, hanem büntetés formájában, amely megléte is normát jelezhet. Nem lehet elhallgatni a szélsőjobb megerősödését sem ezekben az országokban, ez sajnos várható és prognosztizálható rekació, de ezt is kezelni kell.És nem úgy, ahogy Magyarországon a Fidesz teszi a Jobbikkal és annak szavazótáborával. Izgalmas téma, biztos pattintok még posztot, ott majd hosszabban kifejtem :)

@zum trucc: köszi a pozitív kritikát :)
örülök, h átment az is, film sem az ellen van, h ne lehessen csajozni az után, de vannak bizonyos normák és formák, amiket ebben az esetben bizony érdemes követni, még ha 10-ből 9-szer pofára is esünk :)

paraszthajszal 2012.08.05. 06:00:46

@Csehszlovák Kém: "Nézd, egyelőre Nyugat-Eu-ba vándorolnak ki emberek és nem a muszlim országokba. Pontosan azért, mert az élet emberközpontúbb, mint a középkori elmaradottságban élő bázisországokban."

Ebben szerintem nincs igazad.

Ellenpéldaként nézzük az Egyesült Arab Emírségeket, amely ugyan Szaúd-Arábiánál sokkal liberálisabb, de a vendégmunkások zöme nem (csak) ezért megy oda, hanem mert több pénzt akar keresni és jobban akar élni, mint a saját hazájában.

Egy kis statisztika: a CIA World Factbook az Egyesült Arab Emírségekről (Demographics): "Emirati 19%, other Arab and Iranian 23%, South Asian 50%, other expatriates (includes Westerners and East Asians) 8% (1982)" A Wikipédián frissebb adatok is vannak: "In 2010, the UAE's population was estimated at 8,264,070, of whom only 13% were UAE nationals or Emiratis, while the majority of the population were expatriates. The country's net migration rate stands at 21.71, the world's highest."

Globetrotter2014 2012.08.05. 12:22:45

@paraszthajszal: a példa érdekes.

Mit olvastam az biztos, hogy nem az életminőség miatt mennek Dubaiba az emberek dolgozni. És bár az AUE az egyik legliebrálisabb állam híráben áll, simán beüthet valami gixer a kultúrális különbésgek miatt, mondjuk utcán csókolózásért lesittelnek vagy kitiltanak...

csakazolvassa 2012.08.09. 02:30:59

Kedves blogíró!
Cikket írok a témáról, jól látom, hogy eltűnt a videó a film maga)? Tegnap még megvolt.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2012.08.09. 02:35:16

@csakazolvassa: hello,

nekem működik az összes beágyazott video, szóval nem tűnt az el :)

Hova írod a cikket? Ha elkészült, dobj egy linket, elolvasnám én is!
csk

kifordított nagyanyó 2012.08.10. 15:09:49

Menjen a francba akinek ez kurvás öltözet!
Anyátok!

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2012.08.11. 12:56:13

A szekularizmus jó. Megvédi a nőket a vallási elnyomástól, és általában az emberi gondolkodási képességet a túl hülye keretektől. Európa problémája nem az, hogy feladta a kereszténységet a szekularizmusért, hanem hogy nem védi azt meg az iszlám erőszaktól.

ottomoll 2012.08.13. 11:13:29

@Csehszlovák Kém: Akkor a zsidó vallást is elítéled, amiért az i.e. 15. század környékén gyakorlatilag kiirtották a kánaán földjén élő kánaánita lakosságot? Történetileg bizonyított, hogy ez etnikai tisztogatás volt. Egyébként ők is leírják az ószövetségi könyveikben.Ha már a történelmi tényeknél tartunk...

ottomoll 2012.08.13. 11:14:24

@SzaszaG1: Ja próbálnál meg leszólítani bármelyik arab országban egy nőt. Nagyon súlyos következménekkel számolhatnál a férfi rokonai részéről. Ezek az arab srácok pontosan tudják, hogy egy fehér nőt leszólítani semmiféle következménnyel nem jár. Az ő erkölcsi felfogásuk szerint egy átlagos nyugati lány egyszerűen kurva, aki már az öltözködésével is erre utal. Ha különböző kultúrák keverednek egy helyen, egyszerűen elkerülhetetlenek az ilyen jellegű problémák

ottomoll 2012.08.13. 11:14:44

@kifordított nagyanyó: már megint a szokásos liberális dumánál vagyunk: szegény elmaradott muszlim fiúk csak áldozatok, hiszen ők máshoz szoktak, és nem tudnak ellenálni a túlzottan lenge öltözékű nyugati lányoknak. Így hát ajánlatot tesznek, rossabb esetben kicsit megerőszakolják őket, de természetesen nem az ő hibájuk, hanem a gonosz mohamedán imámoké. Bezzeg ha egy fehér srác teszi ugyanezt, az a szexizmus nyilvánvaló megjelenése. Azért végigmehetett volna a hölgy egy fehérek lakta városrészen is csak összehasonlításképpen.

Donjon 2012.08.27. 16:55:10

@Csehszlovák Kém:

Kedves Blogíró. Szerintem is kissé félrecsúsztál néhány dologban.
A Középkori vallásosság valóban nem a legideálisabb forrása a helyes szocializációnak. De én nem húznám le a keresztvizet az összes keresztényről. A Biblia azt tanítja, hogy a férfi tisztelje a nőt és szeresse úgy mintha önmaga lenne.(
Úgy kell a férfiaknak szeretni az ő feleségöket, mint az ő tulajdon testöket. A ki szereti az ő feleségét, önmagát szereti. Ef. 5.28) Nem a kereszténységgel kellene példálózni, kissé erőltetettnek érzem a párhuzamot.
A videóban ha jól látom 20. századi szekuláris társadalomban élő bevándorlókat láthatunk. Amikor ennyire eltérő normák találkoznak akkor ilyen kultúrsokk érheti az alanyokat.
Alapvetően a középkori kereszténységből inkább a prüdéria következne. Ha ilyen jellegű társadalomból jöttek volna, akkor inkább megbotránkozás lett volna molesztálás helyett.
Egyetértek azzal, hogy a számukra lengén öltöző fehér lányokban egyszerűen könnyű prédát látnak, mint az bizonyos esetekben előfordul. Ugyanezt nem mernék megtenni a saját közösségükben, de leginkább a szülőhazájukban.

szekularisfigyelo · http://szekularisfigyelo.blog.hu 2012.09.03. 09:48:06

Donjon és mások, miszerint "Ugyanezt nem mernék megtenni a saját közösségükben, de leginkább a szülőhazájukban."
Túrót nem mernék, ugyanezt csinálják. Tunéziában, Marokkóban és Egyiptomban is zaklatják a nőket az utcán, még akkor is, ha azok csadorban vagy nikábban vannak. Csak azért, mert egyáltalán kimerészkednek az utcára.

moiz 2012.09.03. 09:51:13

Rohadt feminista ez a Belgium is. (Oda se fogok menni soha...) Tiszta szégyen, hogy a férfiak szabadságjogait korlátozzák a nők miatt.

Ha a nő kihívóan öltözködik, akkor kussoljon! A férfiak jogosan tesznek sértő megjegyzéseket! Ha nem akarja a nő, hogy megtörténjen, akkor ne öltözzön kihívóan. De ha egy férfi ennek ellenére továbbra is véleményt nyilvánít, hát hagy tegye! Az idióta belgák is korlátozzák a férfiak (szólás)szabadságát. Amerika mellett ez is egy férfiellenes feminista lepratelep. (Ezek szerint a kereszténység férfiellenes?)

A vallással kapcsolatban:
Minden vallás a tudatlanságra épül. A vallás csak azért van, hogy vele néhány ember megszerezze a hatalmat és sok pénzt. Ugyanis a vezető a vallással átmossa az emberek agyát, így irányítani tudja őket, mintha beprogramozott robotok vagy zombik lennének. Háborúba küldheti őket, pénzt követelhet, ...

A vallás miatt van a legtöbb háború és a legtöbb rossz.

Namely 2012.11.22. 15:26:36

Egyszerű a megoldás: senkit nem szabad beengedni Európába, aki nem fogadja el az itteni kultúrát (niggert persze kapásból nem).
Ha valaki létrehoz itt egy olyan szervezetet, amelyik ellenünk egy rossz szót szól, akkor azonnal, családostul visszaküldeni oda, ahonnan ide ette a fene.
Éljen a soknemzetiségű, vallásilag toleráns, de FEHÉR Európa! Niggerek haza!

Régi Péter 2012.11.27. 13:24:19

Óriási tévedésben vagy haver! Nem vagy hajlandó elfogadni az arabok másságát. Az ő kultúrájukban ha egy nő nincs bevarrva egy kurva nagy lepedőbe, már prosti, nem tudod megérteni? Ha idejönnek, akkor NEKÜNK kell alkalmazkodni, nem nekik. Ahogy Magyarországon a cigányság is a többségi magyarok elnyomása miatt nem tud integrálódni, úgy Brüsszelben is az oppurtinista, nyugatos kispolgárok nehezítik az arabok beilleszkedését. Te neveltetési hiányosságnak tartod, hogy az arabok leszólítják az egyedül sétáló, maszk és lepedő nélküli nőket?! Hiszen ez az ő kultúrájuk szerves része, rasszista vagy és kirekesztő! Egy igazi neoliberálnyik-globalista Sofie Peeterset marasztalná el, miért nem elégítette ki az arab fiúk vágyait, hiszen mindig a többségi értékrendet kell a kisebbség (másság) értékrendjéhez igazítani.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2012.11.27. 14:49:12

@Régi Péter: értem én az iróniát, de én ennél radikálisabb vagyok. A nők lepedőbe varrása Afganisztánban sem elfogadható.
Az igazság nem helyfüggő - amit itt nem tűrünk, azt ott se kell.

2002 2013.02.23. 00:50:29

Mondjuk ezt a Sophiet szúrnám azért én is.

radikalisviccek 2013.02.23. 00:51:01

@Sadwick: márpedig te személyesen vagy felelős a több millió halottért. Az időbeli-térbeli távlat tökmindegy, az, hogy közöd nincs hozzá, az is, hiszen keresztény vagy. A "ne általánosítsunk" liberális elv így néz ki a gyakorlatban egy liberális blogon :)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.23. 00:51:09

@Csehszlovák Kém:

"A keresztények felelősek több millió ember haláláért"

Ez egy mítosz csupán, nincs semmi alapja.

TCrown 2013.02.23. 00:51:28

@Csehszlovák Kém: Figyelj, gondold át azt a hozzászólásomat, amit nem engedtél megjelenni.
És ajánlom figyelmedbe a "hipokrita" szó jelentését is.

Ezt is lenyelheted, nem gond, neked szól csak - aki tud olvasni, aki gondolkodik, annak úgyis kibukik ugyanaz, mint nekem.

Én mindenesetre megyek innen, mert nem vagy komoly ember.

TCrown 2013.02.23. 00:51:36

@Csehszlovák Kém:
"ha cigány vagy ez jó fényt nem vet rád"
"ha zsidó vagy ez jó fényt nem vet rád"
"ha nő vagy ez jó fényt nem vet rád"

Te tahó bunkó, te.
És még észre se veszed.

Rwindx 2013.02.23. 00:51:54

A tótok meg egyedül levő nőket vernek az utcán többedmagukkal nemzetiségi alapon, sajnálatos, dühítő, de máshol, pl Nyitrán még rosszabb.

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2013.02.23. 00:51:59

@Stohl András: Szerintem próbálkozz a Sharia4Belgium-nál, valószínűleg van náluk felvétel.

ergerberger 2013.02.23. 00:52:11

A büdös kurva anyját baszná meg ez a sok fasszopó muszlim. Ha bajuk van a mi nőinkkel, menjenek haza a fos putri országukba, és ott basszák seggbe egymást.
Húsdarálón darálnám le a büdös túrós faszukat ezeknek a kecskebaszó geciknek...
süti beállítások módosítása