10644928_10203351783293112_683823958767845894_n (1).jpg

Avagy, "mit szuszogtok, mint tót a pinában?"

Itt az újabb magyar hiszti, villámgyorsan elterjedt a Facebookon Peter Oravec szlovák szlengszótára, amelyet idén adott ki a prágai Maxdorf kiadó. A hír hallatán egyrészt szomorúan vettem tudomásul, hogy már húsz év eltelt a Braňo Hochel által írt “A szlovák szleng szótára” című könyv kiadása óta. A prevrat utáni első szlovák szlengszótár négyezer szócikkelyt tartalmazott, én pedig 1999-ben vettem meg, amikor két fél évet a pozsonyi FiFukra (mellé) jártam.

Eltelt húsz év, itt az újabb szlovák szlengszótár, amelyben a szerző már tizenkétezer kifejezést gyűjtött össze – nagyon szép munka. Úgy tűnik a gyűjtés mégsem így kerül majd be a szlovmagyar köztudat egy részébe, ez a fejlemény biztosan nem javít a két nép közötti együttélés hangulatán. A tartalmilag kibővült könyv – többek között – tartalmaz egy szócikket, amely kisebbrendűségi komplexusokkal gyötört turbómagyarjaink körében meglehetős felháborodást keltett:

Maďar pejor. Hlupák, tupec, nechápavy clovek. Azaz: Magyar pejor. buta, hülye, értetlen ember, akivel nem lehet szót érteni.

Először is: ez egy szlengszótár, amely a beszélt szlovák nyelv nem hivatalos szavait, jelentésmezőit tartalmazza, ezért alapfeltétel, hogy legyen benne minden, ami csak létezik. A szerző maga is elismeri, nem professzionális nyelvész, munkájának megvannak a határai, a gyűjtés egy nyelvi pillanatfelvétel. Másodszor: a szócikkhez hozzá van adva: pejoratív. Aki nem tudná, ennek jelentése: lekicsinylő, becsmérlő, sértő szándékú, rossz színben feltüntető.

Gyengébbek és a korkep.sk írástudatlanjai számára a „magyar” nem a hülye szinonímája az új szlovák szlovák szlengszótár szerint, hanem e 21. századi  szlovák nyelvi tükör alapján létezik a „magyar” szónak a beszélt (hovorová) szlovákban, bizonyos emberek között használt pejoratív jelentése is. Teljesen korrekt.

Éppen ezért legkevésbé Oravec szerző tehet arról, hogy milyen kifejezések jöttek vele szembe: ha nem örökíti meg, hogy a „magyar” ilyen negatív jelentéssel is bír, akkor meg az a baj. A szerző feljelentése és büntetőjogi felelősségre vonása (!) helyett, inkább örülnünk kellene, hogy Oravec mester korrekten mindent feljegyzett. A 2014-es gyűjtés alapján ugyanis máris megállapíthatjuk, hogy a Hochel-féle húsz évvel ezelőtti nyelvi pillanatfelvétel (1993) a kérdéses kifejezést még nem rögzítette!

Čo si, Maďar? (Mi vagy te, hogy nem érted, magyar?”)

Ellentétben az MKP-s idióták ostoba lázításától, sokkal izgalmasabb felvetésnek tartom, vajon honnan eredhet a kifejezés, mióta létezik a „magyar” szónak ez a pejoratív jelentéstartalma a szlovák köznyelvben? A kérdés megválaszolására segítségül hívtam egy Pozsonyban élő szlovákiai történész ismerősömet, mi a benyomása a kifejezésről, hallotta-e egyáltalán és ha igen, mikor. Nos, tudós barátom feltételezése szerint a kifejezés közép-szlovákiai területekről származhat, pontosabban Besztercebánya városában volt közkedvelt kifejezés a 90-es évek elején, ahonnan szépen elterjedt mindenfelé.

Čo si, Talian? („Mi vagy te, hogy nem érted, talján?”)

A hetvenes-nyolcvanas években a „čo si, Maďar?” kifejezés helyett még a „čo si, Talian?” kifejezés volt divatban, ismerősöm szerint „alapiskolában még ezt üvöltötte nekünk a tanár”. Az értetlen ember olasz változata egyébként annyira elterjedt abban az időben, hogy több szlovmagyar barátom bevallása szerint 10-12 éves korukig meg voltak arról győződve: a „talján” szó csak azt jelenti, hogy hülye és csak később tudták meg, hogy a kifejezés országot és egy nemzetet is jelent. Hehe.

Hevenyészett közvélemény-kutatásom azt mutatta, hogy a kérdéses kifejezés jelentése Szlovákiában a 90-es években bukkant fel először. (De példul Barak Laci már katonakorában hallotta a cseheknél). Érthető okokból a magyarok által sűrűn lakott vidékeken nem, vagy alig találkozhatott vele az ember. Ismerőseim döntő része a 2000-es években hallotta először, amikor felsőfokú tanulmányaik miatt Pozsonyba kerültek. Összefoglalva: a kifejezés általános elterjedése maximum 15-20 éves lehet, azzal a kikötéssel, hogy elképzelhető: zárványokban működött már korábban is az északi, szlovák többségű területeken is.

„Csehül állok”

Gyorsan mondom, még mielőtt elkezdenénk szörnyülködni, micsoda soviniszta nyelv ez a szlovák, hogy hasonló, pejoratív jelentésmezővel találkozhatunk minden nyelvben, így a magyarban is. Tegye fel a kezét aki nem ismeri és ne használta volna a kifejezést: „csehül állok”. Ugye? A „cseh” szó pejoratív jelentéstartalmának kialakulása még a 19. századi „nemzeti ébredés” korszakára nyúlik vissza, csehek és magyarok több szempontból egymás riválisai voltak, így ez az egymásról való vélekedés is tükrözte.

Kiss Gy. Csaba szerint ha valami "csehül állt”, az azt jelentette, rosszul ment a dolog. Ugyanakkor a csehek számára pedig magyarul beszélni annyit jelentett, mint értelmetlen zagyvaságot mondani.Nem lehet véletlen az sem, hogy a kifejezést néhányszor hallottam Prágában is, függetlenül annak szlovákiai fejlődésétől. Elképzelhetőnek tartom azt is, hogy az északi, szlovák nyelvterületre eredetileg a csehektől érkezett ez a jelentéstartalom.

Ha neked van személyes élményed, véleményed a kifejezéssel kapcsolatban, ne tartsd magadban, oszd meg a komment mezőben vagy írd meg e-mailben!

És jönnek a mélymagyarok

Eddig meg is lennénk, de hát ez az eset ránézésre olyan, hogy „Jönnek a dúlt-keblü mélymagyarok megint (...) jönnek a szarból” és megrázzák megint a pofonfát. Az MKP heccblogja Facebook oldalán értetlenkedik: „Ha a magyar szótárban ugyanígy szerepelne nyomtatott, hivatalos formában a tót, román, stb. kifejezés, azt is felháborítónak tartanánk. Ilyenről azonba nnem tudunk.” – A Dotoho mindig szívesen segít, ha alulinformált kollégák információéhségét kell kielégíteni.

1897-ben jelent meg Budapesten Margalits Ede “Magyar közmondások és közmondásszerű szólások” gyűjteménye, hasonlóan a 2014-es szlovák szlenggyűjteményhez, a korabeli beszélt (magyar) nyelv aktuális állapotát örökítette meg. A szintén fantasztikus gyűjtés elképesztő számú etnikai jellegű közmondást tartalmaz. Még mielőtt a konkrét számok felsorolásába kezdenék, mindezt azért tartom szükségesnek megjegyezni, hogy etnikai nacionalista magyarjaink gondolkozzanak már el mekkora bolhából csinálnak már megint elefántot.

Margalits2.jpg

A Margalits-féle gyűjtés, 1897. Tótok.

Ne legyen kétségetek, a nemzetiségekről szóló legtöbb megállapítás erősen pejoratív jellegű, míg a magyarokat bemutató mondatok nagyon dícsérő, magasztaló. Lássunk néhány szép példát: “Búsul, mint tót a kurvaanyja után”, Czo fel lószar, légy tóttá”, “Egyetek tótok, meghalt apátok”, “Magyarnak korsó, németnek borsó, tótnak koporsó”, “Mit szuszogsz, mint tót a pinában”, “Pénzibe van, mint tótnak a szappan” (nem mosdik), “Tót zefír” (fing), “Tótnak délig esze” (Utána részeg), “Úgy áll a szája, mint a tót kalendárium” (Ferdén), “Tóttal tótul beszélj” (Durván), “Tótul nevet” (Sír), stb.

Összesen a “tótokról”: 86 db

Zsidókról: 78 db

Magyarokról: 71 db

Németekről: 38 db

Oláhokról: 22 db

Ráczokról: 10 db

Oroszokról: 4 db,

Csehekről 1 db

Korabeli kutatásaim alapján elmondhatom, hogy a mű későbbi kiadásaiból fokozatosan kihagyták a legsértőbb megállapításokat. Ez a tendencia jellemző az 1890-es és a századforduló, valamint az 1930-as években megjelent kiadásokra. Természetesen a mondások jó része – modernizált változatban - mai napig ismert és használatos bizonyos körökben. Például: “Adj a tótnak szállást, kiver a házadból”, “Úgy hiányzik, mint ablakos tótnak a hanyattesés”.

Hasonló kifejezésekkel találkozhatunk a Magyar Értelmező Kéziszótár (Akadémiai Kiadó, 2003) oldalain:

photo 1.JPG

Cigánykodik. Pejor. Nem mond igazat, ill. igyekszik az igazságot ravaszul elrejteni.

Vagy:

photo 2.JPG

Cigány. Pejor. Ravaszul hízelgő, kunyeráló, hazudó ember.

Összességében úgy látom, nincs mit egymás szemére hányni, a történet sajnos arról szól, hogy kedvelt szlovákjaink felzárkóztak a másfél évszázados magyar és cseh nyelv mai napig aktívan alkalmazott vívmányaihoz, így a „csehül állok” és a „buta tót” mellett végleg befutott a „čo si, Maďar?” kifejezés is. A sztereotipizálásra és emberi butaságra alapozott leegyszerűsítő megfogalmazások tök jogosan zavarhatnak és felháboríthatnak, de illik a helyükön kezelni: ne üljetek fel a gyűlöletgyárosoknak és etnikai feszültséget keltő nacionalista politikának! 

 

komment

Címkék: #hülye magyar #hülye szlovák

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr786632893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.08.25. 17:55:54

MEGB4SZOD AZ ANYÁDAT .

Kopiati 2014.08.25. 17:55:57

A tirpák még egy hasonló szó, szintén az egykori tót/szlovák szomszédokra volt használva, ma meg eléggé lekicsinylő a jelentése.

blaubner 2014.08.25. 17:56:13

néhány észrevétel és megjegyzés:

1. egyáltalán nem zavar a "magyar" szó pejoratív jelentése és használata a szlovák nyelvben, személy szerint egy jót röhögtem rajta

2. jól értem, hogy a 2014-es szlovák szlengszótárat egy 1897-es kiadású magyar szlengszótár tartalmával kívánod ellensúlyozni?

3. miért kell egyáltalán ellenpéldákat keresni, főleg ilyen kétségbeesetten, ahogy te próbálod mentegetni szegény szlovák szótárt?

4. szvsz a "turbómagyaroknak" (akármi is az) egyáltalán nincsen kisebbrendűségi komplexusa, szerintem ez a fogalom mást jelent.

Gergely_it · http://gergo.me 2014.08.25. 17:56:18

Klassz cikk, gratulálok. Végre valaki, aki nem szemellenzősen nézi a világot.

Sárfehér 2014.08.25. 17:56:27

Na, egy jó poszt. A "tótnak délig van esze" szólást én is hallottam. A "kell, mint ablakos tótnak a hanyattesés" egyébként nem pejoratív, szegények ugyanis a hátukon cipelték az üveget a Felvidékről, sokszor akár Belgrádig is. Továbbá mi itt a cseh hangzású halandzsán jót röhögünk (l. pl. Benkó Dixiland Band), de én is hallottam zenés paródiát a cseh tévében, a "jaj, Istenem"-re ott is bejön a röhögés.

Ez az etnikumok közti zrika mindenütt jelen van, nincs is vele semmi baj, csak nem szabad vele túl komolyan venni.

Domikk 2014.08.25. 17:56:35

Elképesztően szánalmas, hogy egy 120 éves könyvvel próbálod védeni a védhetetlent. Kereshetnél esetleg valami középkori forrást is, biztos akkor is voltak cifrák.

Noked-Lee 2014.08.25. 17:56:56

összehasonlítani egy 1897-es és egy 2014-es szótárt... ez igen.

diszkriminans (törölt) 2014.08.25. 17:57:00

Mondjuk az nem korrekt, hogy 100 éves kiadásokkal vetsz össze egy mait, hiszen azóta sokat változott a világ, ma már nem PC az, ami akkoriban az volt.

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2014.08.25. 17:57:04

már ne is haragudj, de nem kéne mindenkit leturbómagyaroznia a poszt tolónak, akinek nem tetszik a "magyar" szlengszlovák jelentése.

inebhedj - szerintem 2014.08.25. 17:57:10

Szégyen és gyalázat, hogy megint a dotoho-tól tudom meg, hogy van legújabb magyar hiszti, és egyből a cáfolattal.

Nekünk, vidékieknek nagy szerencse, hogy van ez a blog.

Jó Mercutio halott 2014.08.25. 17:57:17

És azért emlékezzünk meg nagy nagy tisztelettel arra a Mucsi Zoltán-klasszikusra is, amin tízezreink röhögnek teli pofával és teljes joggal, mert jó, román barátaink viszont nyilván mélyromán blogokon háborodnak fel ugyanily teli pofával és teljes joggal. Nekünk is igazunk van, Nekik is igazuk van. Min-den-ki-nek i-ga-za vannn. Még a szar is le van szarva.

www.youtube.com/watch?v=Uef-rsh3Na4

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.08.25. 17:57:23

Mi a gond? Semmi. Sok ilyesmi van, sok nyelvben.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.08.25. 18:19:40

@dr Smittpálelnökúr: @blaubner: @Domikk: @diszkriminans:

Azért használtam az 1897-es Margalits-féle gyűjtés, mert tökéletes munka, a műfajban magyar részről nem találtam részletesebbet kutatásaim során.

Másrészt jeleztem, h bizonyos időközönként újra kiadták a gyűjtést.

Harmadrészt: a szólások egy része mai napig érthető és használatos.

Negyedrészt: nem tudom, észrevettétek-e a 2003-as Magyar Értelmező Kéziszótár szemelvényeit?

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2014.08.25. 18:20:16

@a gondolkodni próbáló maxval birca: azok a pontagyúak a gond, akik csak és kizárólag magyar szemmel, árpádsávos-turulmadaras turbószemüvegen ét képesek szemlélni az egész világot.

Delco Lajos 2014.08.25. 19:09:19

Jaroslav Hasek Svejkjében van egy pár, ránk magyarokra egyáltalán nem hízelgő kifejezés, megjegyzés. De semmit nem von le a mű értékéből! Egy fantasztikusan jó könyv! És nem csak az a része amire unos-untal hivatkozgatnak. A vége is, amit már nagybetegen (és valszeg ezért már közel sem annyira humorosan) írt az író.
(Tudom hogy Hasek cseh volt nem szlovák.)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2014.08.25. 19:09:24

Nem tart addig sem, míg két tót egymás seggét kinyalja.

a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.08.25. 19:09:29

@lacalaca:

Persze, ez oké, de ez nem csak magyar jellemző. Kirekesztő soviniszta csőcselék minden népben van, a magyarok se jobbak, se rosszabbak e tekintetben.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.08.25. 19:09:33

teljesen (pol)korrekt.

szerény véleményem szerint.

BBéci 2014.08.25. 19:09:43

Aza jó, ha moderálod, legalább célba ér :)

BBéci 2014.08.25. 19:09:45

Ez a blog azért volt érdekes, mert láthatóvá vált, mekkora barom vagy.

Szűcslaci 2014.08.25. 19:10:02

Egy dolog az, hogy valaki szerkeszt egy szleng-szótárat ( a teljesség igény nélkül-hihi-) egy másik pedig az időzítés, és a nyilvánvalóan sértődésre okot adható tartalom. Mi most is "magyarok" vagyunk, ők viszont már szlovákok. Nem pedig "tótok". Ha ma írnánk egy magyar szleng-szótárat, nem hinném, hogy belekerülne az itt citált (védkezésképpen) tótos felhozatal - mivel már nem használjuk. Igen, hallottuk, ismerjük - de nem használjuk, ezért egy 2014-es szótárban nincs helye. Lenne benne suna, meg faszbuk, - de nem lenne benne tótok kurvaanyázása. A szlovákok ott szúrnak, ahol tudnak - nem mind, nyilván, csak némelyik. Ehhez te jó szócső vagy.

dr.pupak30 2014.08.25. 19:23:30

oh, de kit érdekelnek a tótok és más szláv népség. ennek a blognak miért van létjogos ultsága a kutya sem érti.

burakefendi 2014.08.25. 19:59:05

@Ad Dio: szerintem meg nem kellene semmi ilyesmin felháborodni, nincsen ezek mögött valódi indulat - az esetek nagy többségéban. fricskák... viszont a

@poszt szerzőjét nem értem. úgy beszél, mint akinek valami megfelelési kényszerből fakadóan folyamatosan ostoroznia kellene nyilvánosan a saját identitását. ráadásul a sajátjai előtt... ugyanakkor ezzel az írással - harcos hevülettől fűtött antifától szokatlan módon - implicite kijelentette, hogy igazából nincs probléma a nyelvünkben élő "rasszizmusokkal". így a cigányozáson és zsidózáson is csak mélycigányok és mélyzsidók háborognak, háboroghatnak - az írás logikája alapján.

frikazojd · http://kocs.ma 2014.08.25. 19:59:24

nálunk (Szarvas) úgy mondták, hogy a tótnak addig ér az esze, míg a harmat felszáll. Meg a tót őregasszonyoknak kiabáltuk hogy tágye picsku na palicsku, nem tudom mit jelent. de haragudtak érte. Régi szép idők sej.

Reggel óta próbálkozok, de semmi felháborodást nem tudtam magamból kicsikarni a hírrel kapcsolatban.

ggiza 2014.08.25. 19:59:30

Hülyemagyarok.... :)))))) ÖÖÖÖÖÖ, soroljuk fel előbb a magyar, majd a szlovák Nobel-díjasokat.

dr.pupak30 2014.08.25. 20:13:17

@ggiza: nem a tótok védelmében, mert én sem kedvelem őket. De a zsidó nóbeldíjasokra gondolsz? :) Az igaz viszont, hogy az összes a magyar középiskolai rendszerben szerezte az alapokat.

ursus artos 2014.08.25. 20:16:23

Tapogatja, mint tót az anyja picsáját...

ggiza 2014.08.25. 21:40:31

@dr.pupak30: Ilyenkor bezzeg zsidók?? :)))Magyarnak vallották magukat még külföldön is, egyébként ha jól emléxem, 5 "nem zsidó" magyar Nobel-díjas van. Van öt szlovák N-díjas?

Nomad_ 2014.08.25. 21:40:43

@Csehszlovák Kém:
A nem érted mi vagy te magyar?- Nem sértő, hisz az ottani magyarok valóban nem anyanyelvi szlovákok, nem tudnak annyira.
Üveges tótnak a hanyttesés- nem sértő hisz a hátán viszi az üveget.
Magyar = hülye szinoníma sértő. Nem fogok rosszul aludni de a szándék látható.

Örülök, hogy segíthettem megérteni.

szalaif 2014.08.25. 21:40:53

Mikor Csehországban dolgoztam egy építkezésen, kérdeztem egyszer, Uraim, mikor lesz ez kész? Mondták, egy magyar év múlva? Hát ez meg mit jelent? Hogy sohasem... Ja, mondtam, akkor elég csehül állunk...

cenzuratroll bosszanto 2014.08.25. 21:40:57

@ggiza:

Miért? A magyar Nobel díjasok mitől jobbak?

Ez is megérne egy blogot, miért hiszi a magyar, hogy a száztizennégy év alatt kiadott cirka 5-600 (idióta troll majd megszámolja s beyrja a pontos számot) díjból az a 18 (idióta matektrollok, lehet pontosan kiszámolni) magyar mitől akkora szám, hogy mindenki azt hiszi, mi vagyunk a Nobel díjasok nemzete.

béla a görög (törölt) 2014.08.25. 21:41:02

Korrekt! :)
Végül is nekik mi voltunk kézre.
Ezen kár hisztizni.

Namir 2014.08.25. 21:41:23

"Még mielőtt a konkrét számok felsorolásába kezdenék, mindezt azért tartom szükségesnek megjegyezni, hogy etnikai nacionalista magyarjaink gondolkozzanak már el mekkora bolhából csinálnak már megint elefántot."

"Hevenyészett közvélemény-kutatásom azt mutatta, hogy a kérdéses kifejezés jelentése Szlovákiában a 90-es években bukkant fel először"

"1897-ben jelent meg Budapesten Margalits Ede “Magyar közmondások és közmondásszerű szólások” gyűjteménye"

Se bolha, se elefánt, csak a puszta tény: több mint száz évvel vannak elmaradva tőlünk (toleranciában) a szlovákok.

mortullus 2014.08.25. 21:41:33

@Csehszlovák Kém: "...nem találtam részletesebbet kutatásaim során. "

bészárok! kutatásaid?! sorá. á. á. án?

mond miféle kutatásokat szoktál te végezni? :)

sutyerák 2014.08.25. 21:41:43

jó írás. főleg az a része,hülye a magyar,nem lehet vele szót érteni.
-ezt jelenti nekik szlengeben.

William Kidd 2014.08.25. 21:41:50

Tutajos, facsusztato, sztrapacskazabalo faszszopok. Nekem kb. ennyi a velemenyem a tot atyafiakrol. ;-)

ssjani 2014.08.25. 21:41:55

@Delco Lajos:
Mondjuk, kevés nyíltan antiszemita könyvet olvastam, de az egyik a Svejk volt.

ggiza 2014.08.25. 21:59:07

@dr.pupak30: Ja, és még 1... Mikor zsidó a zsidó? Mikor a holokausztról beszélünk, akkor azt mondod, hogy a nem zsidó magyarok magyar honfitársaik kiírtásában vettek részt, ilyenkor a zsidók magyarok, ha Nobel-díjasokról van szó, akkor már nem magyar honfitársak szerinted, hanem zsidók... Érdekes ez a csűrés-csavarás... :))))

audabu 2014.08.25. 21:59:15

Nálunk rendszeresen használjuk, hogy "Tapogatja mint tót a pinát". Ennek ellenére a tót kurva anyátokat! :)

ggiza 2014.08.25. 21:59:22

@cenzuratroll bosszanto: Attól nagy szám pl. hogy akik lehülyéznek, azoknak egy sincs! :)))))

Le Orme 2 2014.08.25. 23:39:58

"kisebbrendűségi komplexusokkal gyötört turbómagyarjaink körében meglehetős felháborodást keltett"

Kisebbrendű bagoly (=turbócsehszlovák) mondja verébnek hogy kissebrendű.

dr doktorka 2014.08.25. 23:40:06

Én meg ilyen mondást hallottam Pesten:

Anyád gyereket akart, aztán birkamenetest kapott helyette.

dr doktorka 2014.08.25. 23:40:17

@ggiza:

Látom fidióta, mióta Orrbánya elvtársad parancsba adta, hogy a hazaáruló zsidó Kertészt nemzeti alapon csókolgatnotok kell, azóta a zsidók a védelmed alatt állnak.

Van egy jó hírem, nemsokára jön a cigányok lesmárolásának a parancsa is a gazdidtól!

Nomad_ 2014.08.25. 23:40:25

@mortullus: mond miféle kutatásokat szoktál te végezni? :)

Mit nem értesz? Kutat ás :)

Nomad_ 2014.08.25. 23:40:36

@mortullus: mond miféle kutatásokat szoktál te végezni? :)

Mit nem értesz? Kutat ás :)

CoolKoon 2014.08.25. 23:42:28

Hogy miért jutok én a Zsindex címlapjáról rendszeresen ide......talán a személyes érintettségem kapcsán....na mindegy.

A "csehül áll" meg a többi, csehekkel kapcsolatos dolog igencsak izzadságszagú, már csak azért is, mert a cikkben végig a szlovák szlengszótárról írsz (ami ugye tudvalevőleg különbözik a cseh nyelvtől). Másfelől pedig én ezt a "Co si, Madar?!" mondást csehtől sose hallottam, Tótországban viszont annál inkább. És a dolog szépséghibája (vagyis amin az egész érvrendszered bukik), hogy az általad idézett durva tótellenes közmondások vsz. sose voltak szalonképesek, még akkor se, amikor a szótárba felvették őket. A fent említett magyarellenes szlengkifejezést viszont mostanra igencsak széles körben használják, magukat értelmiséginek mondó körökben is. Egyébként nemcsak a magyarokra vonatkozóan van a szlovákoknak ilyen mondása: a "mantavý", "manták/mantáci" szavak lényegében a kétbalkezes, ügyetlen ember szinonimái. Viszont nemrég tudtam meg, hogy eredetileg a Kassa környéki németeket hívták a helyi szlovákok így.

Mellesleg (Csehszlovák Kém szerint legalábbis) "turbómagyarként" Oravecet szerintem egyáltalán nem kéne megkövezni/bántani azért, hogy ezt leírta. Ő ugyanis nem tehet arról, hogy ez a szófordulat belekerült a szlovák közbeszédbe (erről sokkal inkább a hivatásos gyűlölködők tehetnek, akiket mellesleg egyszer szívesen dobálnék bele egy csigalassan forgó ipari húsdarálóba). Sajnos egyszerűen tény, hogy a szlovák köznyelvben igenis létezik egy ilyen mondás.

Ami pedig a tótokkal kapcsolatos magyar közmondásokat illeti, van egy apró különbség: voltak/vannak abszolút semleges (vagy legalábbis negatív tartalmat nem hordozó) közmondások is a magyarban pl. hiányzott, mint üveges tótnak a hanyattesés (én így hallottam), vagy válogat, mint tót a vadkörtében. Ezekhez hasonlókat viszont a szlovákban még nem hallottam. Biztos merő véletlen (és biztos vagyok benne, hogy Csehszlovák Kém majd megcáfol engem, és ír majd belőlük legalább egy szakajtónyit).......

annamanna 2014.08.26. 01:42:45

@Jó Mercutio halott: www.youtube.com/watch?v=vvjWPNIb-gI

@CoolKoon: "eredetileg a Kassa környéki németeket hívták a helyi szlovákok így." Tényleg? Én csak a 'cipszer' kifejezést hallottam (úgy látszik, a szepességi szászok valamennyire különböznek a Kassa környékiektől).
Bár ez alapján: sk.wikipedia.org/wiki/Karpatsk%C3%AD_Nemci - úgy tűnik, a 'cipszerek' is 'mantákok'.

Dr_utcai_arcos 2014.08.26. 11:33:07

Itt mindenki ennyire profi szlovákból? Mert ha itt nem olvassátok, a pöcsömet se érdekelné mi van egy szlovák könyvben. Mars vissza kapálni!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.08.26. 11:33:12

@ggiza: Mit határoz meg, hogy hány Nóbel díjas van? Annyit beszéltek itt róla, hogy érdekel. Minél több, annál okosabb vagy Te vagy én? Vagy minden magyar okosabb tőle? Mi az összefüggés?

a klan 2014.08.26. 11:33:15

a szotarkeszito tehet rola

randomuser1 2014.08.26. 11:33:30

a hivatalos álami propagandával szemben úgy tűnik, a népnek igenis nagy igénye van a bölcsészettudományokra, különös tekintettel a nyelvészeti képzésre.
ami praktikusan simán nem jó semmire, menjetek el vebes vagy ojjektumorientált programozónak, ne foglalkozzatok ilyen céltalan kutatásokkal, amúgyis az univerzális emberi nyelv az angol, minden más szar maradjon meg hobbiszinten, okés?

Balt 2014.08.26. 11:34:49

@Szűcslaci: @burakefendi: @Szűcslaci: A "tót" eredeti jelentése "teuton", azaz germán (ld. wiki >teutonok), ami egyszerűen onnan jön, hogy nem érthető a nyelve a beszélő számára. Ebben tehát semmi pejoratív nincsen, legfeljebb egyfajta önleleplező szegénységi bizonyítvány a beszélőre nézve. Ebben a tekintetben uaz., mint az inkriminált "mad'ar" szócikk, azzal a nem elhanyagolható, de szimptomatikus különbséggel, hogy a "tót" >1000 éves, így az ilyen felhangja kikopott, a remek cseh(szlovák) szó jelentése meg nincs egy évtizedes, mint derék és alapos "csehszlovákunk" kimutatta...

Amúgy épp most jövök Észak-Szlovákiából: kedves és jóravaló népség a szlovákok többsége (ugye megadjuk a tiszteletet nekik, hogy a saját nevükkel illetjük őket), bár kétségtelenül van náluk (pl. Dlota, vagy éppen CsK) és sajnos nálunk is (emlékezzünk Gyurcsány, Szilvásy) olyan, aki szándékosan próbálja kelteni a feszkót.

Muad\\\'Dib 2014.08.26. 11:35:02

Vihar a biliben. Szinte minden népnek megvannak a hasonló kifejezései egymásra. Tényleg érthetetlen miért kell ezen pörögni.
Legalább olyan értelmetlen, mint a magyar/zsidó/cigány/tót vicceken háborogni, amit szintén sokan megtesznek.

Delco Lajos 2014.08.26. 11:35:18

@ssjani: Szerintem csak szimplán cseh nacionalista a könyv szereplőinek hozzáállása. Ilyenek voltak. Nem szebbek, nem jobbak. Ajánlom Gogol Tarasz Bulbáját. Ha azt elolvasod, akkor szerintem megváltozik a véleményed a Svejkről. :)Pedig a jelzett műben Gogol csak a kozák nacionalista gondolatkört mutatja be.(Többek között. Egy romantikus történetbe ágyazva.)
Magasan übereli a Svejk antiszemitizmusát.
A korabeli (Svejk kora beli) magyar irodalomban is található antiszemitizmus. Mármint egyes könyvek szereplőinek mondataiban. Móricz, Mikszáth megvan?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2014.08.26. 11:35:24

ha már történelmet nem sikerült írnotok...
hát írjatok szótárakat

braue 2014.08.26. 11:35:28

A tót egy szolganép. Alárendeltek voltak mindig is, hol nekünk, hol a cseheknek. Kompenzálni próbálnak. Szánalmas bagázs.

igazi Ténytár 2014.08.26. 11:35:45

@blaubner: Nem érted jól, egy 2003-assal hozta össze (érdekesen a cigányozót mindenki átlépi, mert az mar annyira default a magyar nyelvben).

A régi szótár arra példa, hogy mi sokkal rosszabbak voltunk evszazodokig e tekintetben.

igazi Ténytár 2014.08.26. 11:35:53

@♔bаtyu♔: Te nagyon okos, az OROSZOKNÁL nezd meg mit jelent a magyar nők jelentése VENGERKA !!!

(segítek Q-val kezdődik)

Nekik is kisebbségi érzésük van, vagy most éppen szeressük az oroszokat és pitizünk Putyinhoz, így boldogon vállalod hogy a magyar nők igenis azok amit az orosz szleng jelent???

igazi Ténytár 2014.08.26. 11:36:09

@cenzuratroll bosszanto: Nincs 18 magyar Nobel-dijas, 12-t szoktunk mondani.

Persze a Magyar Nemzet ilyenkor beleszámolta Ellie Wieselt is, hogy legyen 13.

Te kit adtál hozzá, Leopold Ruzickat?

Az viszont igaz, hogy ÖSSZESEN KETTŐ VAN aki magyar az Nobel bizottság Honlapja szerint is az.

KETTŐ csak aki Magyarországi munkájáért, vagy ott érte el! Szent-Györgyi és Kertész.

Ebből, egyet ugye egészen mostanáig az utóbbit nem tekintette magyarnak a nemzeti oldal.

Az összes többi amilyen messze ment azt tette és úgy lett valaki, Sot hazatelepülni se akart egyik se!

De ha születési hely alapján nézzük akkor is csak fele annyi van mint amit írtál, 9.

igazi Ténytár 2014.08.26. 11:36:23

@ "Magyar pejor. buta, hülye, értetlen ember, akivel nem lehet szót érteni."

Mi ezzel a gond?

A Fideszesek szerint 100x rosszabb a MAGYAR. Íme:

______
Bencsik András

"A magyar népesség alapvetően a homo kádáricus alfajához tartozik. Erre a speciesre a tudósok szerint az alábbi tulajdonságok a jellemzők: gyáva, önző, irigy, lusta, kicsinyes, sunyi, hazudós"
______
Bayer Zsolt
www.csikszentkiraly.ro/sajto.php?id=165

"a magyar társadalom fele proletármentalitással él. „Az pedig nem más, mint a magabiztos, feltörhetetlen ostobaság. Olyan HÜLYE vagyok MINT A FÖLD, ellenben rettenetesen magabiztos

______
Kósa Lajos
www.hetek.hu/belfold/200905/kosa_es_a_politikai_ellentmondasok

" 3-4 millió embernek van komoly tartása, identitása, a többi 6-7 millió viszont nem rendelkezik ezzel. (...) a társadalom többsége NEM IS IGÉNYLI, hogy rendelkezzen morális tartással."
______

tutibi 2014.08.26. 11:36:34

Találkoztam ezzel a cseh kifejezéssel is: Jseš Bulhar? (Bolgár vagy?). Ez szintén azt jelentette kb, hogy mit nem értesz, bolond/buta vagy?
Én mindenesetre nem szeretem ezeket a kifejezédeket...

David Carradine 2014.08.26. 14:25:25

„Hülyemagyarok”, „magyar hiszti”, „kisebbrendűségi komplexusokkal gyötört turbómagyarjaink”, „Gyengébbek és a korkep.sk írástudatlanjai”, „MKP-s idióták ostoba lázításától”, „mélymagyarok”, „etnikai nacionalista magyarjaink”. Nehéz lehetett ennyi pejoratív kifejezést egy írásba sűríteni, gratulálok. Ha nehézségeid vannak, guglizz rá a "pejoratív" szó jelentésére, utána olvasd vissza a saját cikkedet. A "korrekt" szót viszont szerintem ne használd, mert megsértődik. Az "etnikai nacionalista" szókapcsolatod zseniális, Oscar-gyanús, most Kazinczy sárgul a föld alatt.

Blockbustervideokölcsönző 2014.08.26. 14:29:29

Nem kell ezért messzire menni. A vidékiek pestinek hívják a hülyéket.

CoolKoon 2014.08.26. 14:29:44

@annamanna: Lehetséges, bár a szlovák Wikipédiának egy szavát se hiszem (volt "szerencsém" a szerkesztőihez ugyanis). Sajnos nem tudom, hogy mennyire vonatkozik csak a Kassa környékiekre, és mennyire a cipszerekre is (amely kifejezésről egyébként úgy tudtam, hogy csak és kizárólag a szepességi szászokat jelöli), mivel nem vagyok oda valósi.

ggiza 2014.08.26. 14:29:59

@ténytár (nem a blog):

tE nagyonbuta! Magyarországon minimum 3- 4 millió fidesz szimpatizáns van. Mondod őket "fideszeseknek". 3 db fideszes nyilatkozat alapján állítasz valamit 4 millió nevében? Mire ez a hamis általánosítás? Bayer rólad illetve a magadfajtákról mondta, hogy olyan HÜLYE vagy MINT A FÖLD, ellenben rettenetesen magabiztos... Az a baj, hogy hiányzik belőled a betegségbelátás képessége.

David Carradine 2014.08.26. 14:30:10

„Hülyemagyarok”, „magyar hiszti”, „kisebbrendűségi komplexusokkal gyötört turbómagyarjaink”, „Gyengébbek és a korkep.sk írástudatlanjai”, „MKP-s idióták ostoba lázításától”, „mélymagyarok”, „etnikai nacionalista magyarjaink”. Nehéz lehetett ennyi pejoratív jelzőt egy írásba sűríteni, gratulálok. Ha nehézségeid vannak, guglizz rá a "pejoratív" szó jelentésére, utána olvasd vissza a saját cikkedet. A "korrekt" szót viszont szerintem ne használd, mert megsértődik. Az "etnikai nacionalista" szóösszetételed zseniális, Oscar-gyanús, most Kazinczy sárgul a föld alatt.

CoolKoon 2014.08.26. 14:44:02

@Balt: Erre amúgy forrásod is van (mármint arra, hogy a "tót" a "teuton" szóból származik)? Én ugyanis úgy tudtam, hogy a "tótok" valójában a "toto-k" (tehát az állandóan a "toto" szót ismételgető emberek) kifejezésből származik, és ebből a kezdeti jelzőből "magyarosodott" a kifejezés "tót" ill. "tótok"-ra. És legalábbis ez az okfejtés számomra logikusabbnak hangzik, mint a teutonos dolog.

CoolKoon 2014.08.26. 14:44:18

@Dr_utcai_arcos: Mi van, a 12-16 órás, szalag melletti műszakjaid mellett ilyenre is van időd? Vagy direkt kikéredzkedtél vécére csak hogy ezt be tudd ide írni? Sajnos Csehszlovák Kém okoskodása és terelése ellenére ez tényleg egy valós probléma. Hogy neked a gyárból ez nem tűnik fel, igazából a te bajod.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.08.26. 14:58:47

A magyarok mind hülyék, akik ráadásul kiirtottak 600 ezer magyar zsidót is. Na, ezért nem maradt egy értelmes magyar sem, nem kell csodálkozni. Elég csak elolvasni a gyűlölködő kommenteket itt, vagy a fészbúkon.

Tudományos libsizmus 2014.08.26. 15:32:10

"etnikai nacionalista"

Ez a sületlenség pont olyan, mint a "liberális demokrata". Vagy a "népi demokrácia".

Le Orme 2 2014.08.26. 15:48:59

@David Carradine: „Hülyemagyarok”, „magyar hiszti”, „kisebbrendűségi komplexusokkal gyötört turbómagyarjaink”, „Gyengébbek és a korkep.sk írástudatlanjai”, „MKP-s idióták ostoba lázításától”, „mélymagyarok”, „etnikai nacionalista magyarjaink”.

Jó gyűjtés. Mindegy, mi a téma, a posztíró ezekből és hasonló kifejezésekből válogat egy véletlengenerátorral. Őt minősíti.

honeyani 2014.08.27. 08:33:33

@Blockbustervideokölcsönző: És benne van a magyar szlengszótárban: Pesti - hülye?

annamanna 2014.08.27. 09:08:41

@CoolKoon: persze, nem fontos. Esetleg valakit meg kéne kérdeznem, aki tudhatja. A családunkból már meghaltak, akiket kitelepítettek a Felvidékről, egyébként is lényegtelen.
Csak azt tudom, hogy a cipszer családnév is volt (a dédanyámat is úgy hívták). Van Tirpák nevű ismerősöm is, de a manták szót még nem hallottam.

Ami a tót-teuton származtatást illeti, nekem elég logikusnak tűnik.
Persze nem vagyok nyelvész, és erről hirtelen csak egy "botcsinálta" nyelvészeti írás jut eszembe, amit Uwe Topper: A nagy naptárhamisítás c. könyvében olvastam, aki egy külön fejezetet szentelt a szláv kérdésnek. Sajnos mióta olvastam ezt a könyvet, még nem sikerült olyannal beszélnem, aki járatos a szláv történeti nyelvészetben, szóval egyelőre csak annyit tudok, hogy Topper szerint a szláv nyelvek kialakulásával van valami alapvető bibi; szerinte az ószláv nyelvet Cirill-Metód idején mesterségesen oktrojálták rá az eredeti törzsi nyelvekre, és ezek közül a cseh nyelv elődje biztosan valamiféle ófelnémet nyelvjárás volt. Topper vmi Karl-Heinz Golziora hivatkozik, aki nem tudom, kicsoda.
Annyira ez a téma sem érdekelt, hogy jobban utánajárjak. Ellenérvek nélkül pedig hajlamos vagyok elhinni. Ha olvashatnék ellenérveket is, vagy egy komolyabb nyelvészeti tanulmányt a szláv nyelvek őstörténetéről, akkor talán tudnék dönteni, hogy mit tartsak igaznak. Anélkül logikusnak tűnik a tót-teuton származtatás.

honeyani 2014.08.27. 09:14:55

Ki is állhatna ismét a szlovákok mellé, mint az igaz magyar csehszlovák kém? (Legalábbis gondolom, őszerinte ő az igaz magyar, a többi meg csak simán hülye). Slovensko do toho! - igaz? Ilyen kéremszépen egy intelligens, jó érzésű, öntudatos magyar ember.
Én meg vagyok a hülye. Mert engem sért a szócikk, és lesz..om, hogy szlengszótár vagy nem szlengszótár. És sért az is, hogy szlovákok ny;íltan hasznélják ezt, már a tévében is. És nekem senki se magyarázza - vagy inkább szlovákozza - hogy ez normális. Mert nem az.
De ettől tovább megyek. Ha szlovák lennék, kegyetlenül égne a pofám - mint ahogy sok szlováknak ég is.

Nem baj, Csehszlovák. Neked Slováci do toho, nekem meg Hajrá magyarok.

Delco Lajos 2014.08.27. 09:15:02

@Blockbustervideokölcsönző: És vica verse. Mondjuk felénk nem a hülye, hanem a bunkó színónimája. Már aki használja. Mert én nem...

Delco Lajos 2014.08.27. 09:15:07

@ténytár (nem a blog): Nemcsak az oroszoknál jelenti azt. A lengyeleknél is például...

David Carradine 2014.08.27. 09:16:07

Le Orme 2:
Ne szóljuk le a kedves Csehszlovák Kémet. Régen volt már Index címlapos, le kellett valamit tenni az asztalra (vadásszuk az olvasottságot, Ogilvy mondta: a negatív reklám is reklám). Ha Ő nem volna, komolyan kereshetnék valakit főellenségnek. Van agya, stílusa, mégis a rossz oldalon áll. Ha én válogatnék a következőkben Palpatine szenátorra, komolyan esélyes lenne, bár persze fel kéne előtte mérni a fizimiskáját (Darth Vader hangja is így lett James Earl Jones, hiába a külső, bocs David Prowse). A cikk persze szokásosan gagyi, még vagy húsz helyen köthetnék bele, kérésre megteszem.

JumboJet 2014.08.27. 15:33:36

@ggiza:
A számokkal, és mondjuk a józan, reális valóságlátással hadilábon állsz.
A NER biciklibelsöjében élsz, ahol más filmet kötöttek az agyadra, mint ami VALÓ ÉLET.
A Fideszre 2010-ben kb. 2,7 millióan szavaztak - pár ezres különbséggel ugyanannyian, mint 2006-ban az MSZP-re. (Az már a magyar választási törvény sajátosságaiból fakad, hogy ugyanannyi szavazatból egyszer van 2/3, másszor nincs.)
Idén kb. 5-600 ezerrel kevesebb voksot kapott a Fidesz.
Megveszekedett, vallásos Fideszes nincs több 1,5 milliónál. Ami még mindig nem kevés, de mondjuk ennyit a 3-4 milliódról.
Te, kinyilatkoztatásod alapján, része vagy annak a 1,5 milliónak. Szeval Te meg 1,5 millió vallásos transzba esett ember egyikeként beszélsz hülyeségeket 6,5 millió nevében.

JumboJet 2014.08.27. 15:34:06

@mrbloodbunny: Szerintem meg nyugodtan megteheti. Vagy mindegy, használhat rájuk (ezek szerint rád is) bármilyen megkülönböztetö jelzöt.
Ugyanis, hol itt a gond?
CSak az a pár ma is használatos mondás, ami a tótokat, zsidókat, stb. implikálja messze übereli azt a szintet, amit a kolléga szlovák oldalról idézett.
Ha ezeket nyugodtan használjuk (-od), akkor miért is zavar bárkit ez a jelenség vice versa?
Ez egyfajta IQ -teszt. Akit ez ennyire zavar, az felölem lehet turbómagyar helyett hülye, szüklátókörü, álszent, bármi.

JumboJet 2014.08.27. 15:34:13

@braue: Mert aztán mi bmeg, sem nem szolgálunk, sem szánalmasak nem vagyunk!
Szánalmas! (Amit írsz).

JumboJet 2014.08.27. 15:34:23

Úgy hiányzott ez, mint üveges tótnak a hanyattesés.

Nekiesik, mint tót az anyjának.

Stb.

Söt, már maga a tót kifejezés használata sem éppen hízelgö a szlovákoknak.

Hol is itt a hiba? Elsösorban a mélymagyarokban.

LINOLEA 2014.08.27. 15:34:30

jópár komentből látni,hogy a szlovák szleng teljesen jogosan nevezi buta, értetlen embernek a magyart, akivel nem lehet szót érteni.

igazi Ténytár 2014.08.28. 08:52:46

@LINOLEA: Mindig az igazság a legfájóbb ;-)

igazi Ténytár 2014.08.28. 08:53:00

@honeyani: "És sért az is, hogy szlovákok ny;íltan hasznélják ezt, már a tévében is"

De az hogy a magyar nőket leq...zák OROSZ, LENGYEL szlegben az nem zavar.

Nem, hisz az oroszokat most épp lesz...juk, a lengyel barátaink meg jönnek tüntetni Orbán mellett.

Így nekik meg van bocsájtva a VENGERKAZAS.

Ahogy ggiza kimagyarázta Kósa, Bayer, Bencsik magyar gyalázását is.

igazi Ténytár 2014.08.28. 08:53:06

@dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata)!: Ez annyira igaz, hogy az ÖSSZES Nobel-díjasunk is vagy zsidó

(akit elüldöztünk ugye és úgy lett valaki, vagy azonnal megtagadtuk - lásd Kertész)

vagy sváb

(azokat meg kitelepítettük es az egyik fő szószólójáról meg a Parlament előtt van rakpart elnevezve (id. Antall). Persze Csehszlovákia verjük magunkat szép magyar gerincesség módjára)

igazi Ténytár 2014.08.28. 08:53:32

@ggiza: Persze, Bencsik meg rólad mondta ;-)

Röhej, hogy itt egyszerre vagy képes megvédeni hogy a magyarok 50-100%-t gyalázza a nemzeti kormány oldal meg kimagyarázni hogy de az csak 4 millió fideszes nem az összes magyar.

Miért az adott szlenget minden szlovák így használja, mert azok persze olyanok? A felvidékiek is? ;-)

Az meg meg sem lep, hogy a CIGÁNYOZÁST mer kis e kéri magának, azt büszkén vállaljuk a magyar nyelvben. De a szlovák szleng miatt verjük a mellünket...

Le Orme 2 2014.08.28. 08:53:55

Nagyon ókos, nagyon jo poszt ismét. Sokat megtudhat belőle az ember a posztíróról.

Le Orme 2 2014.08.28. 08:54:07

Linolea=Csehszlovák kém. 22 mp reakcióidő.

Nacionalista?! 2014.08.28. 08:54:13

@LINOLEA: Tehát, ha nem értek egyet azzal, hogy 15 millió nemzettársammal egyetemben buta, értetlen vagyok, akkor bizony én buta, értetlen leszek?

Nacionalista?! 2014.08.30. 05:34:24

Utóbbi 3 cikkből 2-nél ez a cím: hulyemagyarok, faszmagyarok.
Bakancslistámon szerepel, hogy találkozzak a bloggerrel.

Tyrion Lannister of Caster 2014.08.30. 05:34:27

Ez a cikk elég tárgyilagos:
mult-kor.hu/20090909_szlovakok_totok_tirpakok

Amúgy nincs nép, népcsoport, amely ne használna más, főleg szomszédos népekre pejoratív jelzőt.

A tót megnevezés önmagában ráadásul még csak nem is volt pejoratív.

Egy szlengszótáron fennakadni pedig leginkább korlátoltság.

Ez persze nem indokolja, hogy számos, durván pejoratív jelzővel illessék azokat, akik mégis sértőnek érzik ezt.

Csehszlovák Kémtől viszont mást eddig nem lehetett látni, itt is csak az a szándék látszik, hogy megint egy jót mélymagyarozzon... egészségére!

Alfax 2014.08.30. 05:34:31

KÉM!

Az indexes cikkedhez:
index.hu/kulfold/2014/08/28/ingyenes_lesz_a_tomegkozlekedes_pragaban/

Tallinn két N

Tallinnban 2013 óta ingyenes a tömegközlekedés, tehát a cseh városka 2011-ben nem követhette Tallinn példáját.

Delco Lajos 2014.08.30. 05:34:35

@a Ténytár: Történelmi oka van annak, hogy az oroszban is és a lengyelben is használTÁK a magyarka (nőnemű alakját) a prostituált szinonimájaként. Ahogy 20 éve Nyugaton a Magyarországon nyaraltam kifejezés azt jelentette, hogy kurvázni voltam. Azóta annyit változott, hogy Keleten is ezt jelenti...
Nem biztos hogy bennük van a hiba.

prolee 2014.10.18. 14:39:38

index.hu/kulfold/2014/10/16/a_belugyminiszterig_jutott_a_brutalis_szlovak_rendorok_tulkapasa/

Erről toltál posztot?
B+! EGY nővel így bánik KÉT "férfi"!!!! A brutalitáson túlmenően.... ilyen töketlen bilincselést még a kib...ott életben nem láttam.

Szánalom. :(

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2016.06.11. 19:03:54

Ugyan már, kedves Csehszlovák Kém!
Kicsit olyan ez a poszt, mintha a magyarok (egy része) agyatlan nacionalista lenne, bezzeg a szlovákok (és mások) esetében az ilyesmi nem fordul elő. Hülyék mindenütt vannak. Megemlíteni is lehet ezt. Kell is. De nekem úgy tűnik, a negatívumokat kívánod felhánytorgatni, pláne csak az egyik oldalon. Akkor ez panaszkodás, mely gyakran átcsap gyűlölködésbe. Pedig... inkább érdemes lenne az ellentétek elsimításában részt venni, ahelyett, hogy azok kiélezésében, nem? Sokkal több a kulturális hasonlóság a magyarok és a szlovákok között, mint a magyarok és bármely más náció között. Mi a francnak kell akkor ez a hangnem? na, hát nincs igazam? :)
süti beállítások módosítása