csiksomlyo2.jpg

Szombaton az ír melegekkel és nem a magyar katolikusokkal kötött szövetséget az Isten.

Úgy néz ki, hiába imádkozott a Magyar Pride népe a Hángérien Vúdsztákkon, a jóistenke nem velük, hanem a melegtörvényt megszavazó írekkel kötött szombaton szövetséget. Persze, megértjük a jóistenkét, aki a jókedvű és nyitott adakozót szereti, hogy nem talált semmilyen szeretnivalót Csíksomlyón. Mert hát a NER intézménye hiába szervezte le a szokásos pünkösdi vallási bulikát és az énekeljük el együtt újra a székelyhimnusz után a magyarhimnusz karaoke-showt a 2014-es hatuma szavazatok 95 százalékáért. Felvonult mindenki, Áder János köztársasági elnöktől Szász Jenő NSKI igazgatóig, ott sündörgött a szabad ég alatt, némi isteni alamizsnáért és megerősítésért, de a Főnök csak kapja a pofonokat.

csiksomlyocimlap2.jpg

"Több százezer" helyett 2015-ben maximum 30 ezren lehettek a domboldalon. Klikkolj!

Áder János írta: „az esemény, a hűségről szólt ez a szentbeszéd, amit mindannyian megszívlelhetünk. A hit hűségéről, a szülőföldhöz és a nemzethez tartozás hűségéről, és az anyanyelv megtartásának hűségéről”. Nem János, nem erről szólt, hanem arról, hogy megint megmutogattátok magatokat egy párhuzamos valóságban. És arról, hogy el kellett menni Romániába kampányolni kicsit a fideszes szavazatok megtartása miatt. Nem tudtok kihagyni egyetlen alkalmat sem, hogy a magyarság és a nemzet nevében, a fideszes szavazók felé forduljatok.

Ezt a rituálét azok, akik nem magyarságteljesítményük, hanem szerzett tudásuk és szorgalmuk alapján dolgoznak és élnek meg, meglehetősen csodálkozó tekintettel nézhetik, ilyen még van? Kezdjük azzal, hogy minden újság megírta: „több százezren a csíksomlyói búcsún”. Imádom ezt az önmegerősítő kampányt, ami a részvétellel kapcsolatos. A székely vicceknél már csak az viccesebb, ha a székely ember számol. Volt már erre példa: Autonómia az új pina, avagy kudarcba fulladt a Nagy Nemzeti Kígyózás alkalmával is csak úgy repkedtek a számok, aztán kiderült, sokkal kevesebben voltatok, mint azt a székely propagandisták mondták.

milyensokszazezer2.jpg

Itt bizony "több százezer ember sehogy nem fér el...Klikk a nagyobb méretre!

És a googlemaps most sem hazudik. Az eseményről kijött fotók alapján, nagy jóindulattal körberajzoltam a rendezvényen részt vevő tömeg helyét, így jött ki 45 ezer négyzetméter. Legyen mondjuk az átlagos sűrűség egy ember négyzetméterenként, ez akkor is csak 45 ezer fős tömeget jelent és nem sok százezret. De a fotókon tisztán látszik, hogy kényelmesen el lehetett sétálni az emberek között, az erdő irányában üres sávok és nagyobb foltok is látszottak, igazán sűrű tömeg, csak az oltár előtt látszódott. Becslésem szerint a 2015-ös csíksomlyói rendezvényen, a korábbi évekhez képest jóval kevesebben, talán 30 ezren ha lehettek. Ellentétben az MTI által kiadott „több százezres” becslésével.

De mi fán terem ez a búcsú

Furcsa ez a székely számmisztika, de ez a párhuzamos valóság nagyon illik a búcsú eredetmondájához, az ún. „Hargitai csatához” is, amelyről – újabb furcsaság! - csakis a csíksomlyói búcsúval kapcsolatban esik szó. Ezen kívül sem történelmi munka, sem elsődleges forrás nem igazolja vagy beszéli el a székelyföldi katolikusok állítólagos nagy csatáját az unitáriusok ellen. Aki nem tudná: a hivatalos kánon szerint a búcsú a katolikus székelyek protestánsok felett aratott győzelméről szól. A búcsú eredettörténetét már az 1930-as években kritika tárgyává tették és vagy fél tucat történész arra a következtetésre jutott: a „hargitai csatáról” szóló történetnek nincs igazolható valóságalapja.

Tehát, ami biztos: Az állítólag 1567-ben lezajlott „hargitai csatáról” szóló szöveg, egy 1780-ban keletkezett Cserei Farkas feljegyzés alapján készült, első publikált változata Jordányszky Elek 1836-ban megjelent könyvében található, ezen keresztül vált a szöveg ismertté és elterjedté. A 19. és 20. Század során további számos idézés és megemlítés tartotta a köztudatban a meg nem történt eseményt, ezek majd mindegyike egymástól eltért, pontatlan volt. A könyvnek, amely az 1780-ban született Cserei Farkas feljegyzés állítólag tartalmazza, de a mai napig nem sikerült nyomára bukkanni.

 A Cserei-szövegben leírt szöveg fontos motívuma, hogy a győztes csatából visszatérő férfiak és az eléjük kivonuló hátrahagyottak együtt vonultak a templomhoz. Ennek az „emlékezete” a csíksomlyói búcsú: „ennek emlékezetire minden észtendőben azon a napon egybegyülvén odajönnek”, mégpedig nemcsak a székelyek, de a moldvai csángók is. Ez utóbbiakat a 16. Században biztosan nem fenyegette az unitarizmus veszélye. Ráadásul elég valószínűtlen, hogy a fejedelem, öt évvel az 1562-es felkelés után, székelyeket küldjön székelyek ellen, ráadásul egy olyan területről, ahol csak mintegy évtizeddel később kezd el terjedni az unitárius vallás.

Összegezzünk: az ún. „Csíksomlyói búcsú” eredettörténet legendája meseszerű, kitalált sztori, a meg nem történt események kategóriájába tartozik. De vajon hogy jött létre a „hargitai csatáról” szóló elbeszélés, mi állhat a hátterében és milyen módon tartotta meg a közmegemlékezés, hogy a „csíksomlyói pükösdi búcsú egy győzelmi emlékünnep”?

Itt fontos megjegyezni: a kritikai gondolkodás híveinek el kell fogadniuk, hogy léteznek emberek, akik valóságként hisznek egy párhuzamos, meg nem történt valóságban. A csíksomlyói esemény, ha kitalált, ha nem hagyománnyá vált, legalább 250 éve. Ugyanakkor érdemes lenne kutatni, hogy ez a széles körben elterjedt, kitalált és mesterségesen megalkotott hagyomány, amely a résztvevők hallgatólagos beleegyezésével, összekacsintásával történik, amelyre manapság már egy valós politikai projekt (Fidesz és a NER) identitástudata is épül és amely tény egyáltalán nem zavarja a benne részt vevőket, mivel önként utaznak lakóhelyüktől akár 1200 kilométert is vonattal, hogy elénekeljék a magyar himnuszt, hogyan tud működni a mai napig.

Kitalált vallási hagyományok, politikai élősködők

Az is nyilvánvalónak látszik, hogy a modern magyar nemzet megszületésével nagyjából párhuzamosan alakult ki ez acsíksomlyói kitalált hagyomány, amelyet az egyház vitt tovább: a magyar történelem nem bővelkedett győztes csatában az elmúlt fél évszázadban, ezért válhatott közös hitté és hagyománnyá egy mesterségesen megalkotott és kitalált győzelem hagyománya. Ne felejtsük el, ebben a korban rakják össze gondos kezek a Csíki Székely Krónikát is, amelyben a „székelység” őstörténetéről olvashat az olvasó. Természetesen a tudomány szempontjai alapján ez is csak egy hamisítvány, ugyanakkor tény, hogy a 19. Században jelentkezett igény egy székely ősi múlt kialakítására.

De mi lehet a legvalószínűbb magyarázata annak az eseménynek, amely ma már Csíksomlyói Magyar Prideként vonult be a köztudatba? Történészek nem tartják kizártnak, hogy a 17. Század végi tatárbetörésekkel és azoktól való megmenekülésekkel kapcsolatos. Később aztán a barokk vallásosság általános elterjedése szükségessé tett egy újfajta értelmezést, ez lett később a kitalált győztes csata „emléke”.

A modern magyar nemzet kialakulása után aztán az egyházi, felekezeti szempontot fokozatosan átveszi a nacionalista összetartozás érzése, különösen akkor, amikor „a magyarság” veszélyheyzetbe kerül. Ennek közvetlen eredménye az volt, hogy a „csíksomlyói búcsút” természetesen nem tartották meg minden évben: elmaradt az összejövetel az 1848/49-es Szabadságharc leverése utáni években, az 1919-es román hatalomátvétel és az 1949-es kommunista diktatúra idején is. Ennek bizonyítéka, hogy már 1864-ben nem csak mint egyházi ünnepről írnak, hanem „általános nemzeti ünnepnek” nevezik a búcsút.

„Ez a szép hagyomány” tehát egy 300 éves történet, amely vallási kezdeményezésre indult, de az elmúlt 150 és 70 évben a vallási motívumok helyébe a nacionalista, nemzeti összetartozást hangsúlyozták, amely 1990 óta már turbómagyar giccskeresztények Hángérien Vódsztákja. Nem lehet ott már ugyanis igazán vallási eseményről beszélni, ahol a gój motorosok is tiszteletüket teszik egy rendezvényen vagy ha az eseményt az Ultras Liberi is beharangozza. Csíksomlyó sajnos ma már nem más, mint, hogy sok magyar összejön és összefog egy közös célért – a Fidesz és csatolt szerveinek ipari méretű közvagyon lenyúlásáért imádkoznak.

93 komment

Címkék: #székely-terrror #erdély #rommagyar #hülye magyar #autonómia #csíksomlyói kitalált búcsú #románia #szászjenci #ultras liberi #székely meseország

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr847486978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.24. 13:32:01

Az ateista írek megszavazták a perverziót. Ennek örül Sátán.

Kostoglotov 2015.05.24. 15:19:19

Túltoltad a biciklit ezzel a bejegyzéssel, Kém, ami nagy kár. Az ír népszavazásnak én is nagyon örülök, végre egy igazán vallásos országban is leesett a tantusz, remélem, a melegjogok terén ez lavinát indít majd el, de ha nem is, akkor is némi változást hoz a kockafejűek gondolkodásában.
Másrészt viszont a liberalizmus és a tolerancia arról is szól, hogy mindenkit tiszteletben tartsunk. A hívőket is, a keresztényeket is, a katolikusokat, és mindazokat, akiknek sokat jelent a csíksomlyói búcsú. Sokaknak tényleg a reményt, a megtisztulást, nagy spirituális élményt jelenti, függetlenül attól, ki telepszik rá, és ki nem. Fontos nekik. Ezzel a bejegyzéssel viszont nagyon megsértetted őket. Ez pedig nagyon nagy kár.

csak egy néző 2015.05.24. 16:25:17

"Több százezren a csíksomlyói búcsún"
Ugyan már ne légy kicsinyes.
2002-ben mint tudjuk Rákay Philips megmondta, hogy 2 millió ember van a Kossuth-téren, akkor itt legalább 3 millió lehetett.

Pampalini13 2015.05.24. 16:28:03

Basszák meg a gyerekeid a buzik kém

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.05.24. 16:30:21

"Úgy néz ki, hiába imádkozott a Magyar Pride népe a Hángérien Vúdsztákkon, a jóistenke nem velük, hanem a melegtörvényt megszavazó írekkel kötött szombaton szövetséget. "

Ja.

Szodoma és Gomorra népe is így gondolta, de csúnyán rábasztak :)

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.05.24. 16:33:09

@Kostoglotov:

" végre egy igazán vallásos országban is leesett a tantusz"

Miféle tantusz?

A keresztény vallás TILTJA az azonos neműek közötti szexuális kapcsolatot.

Az ír népszavazás ennek függvényében csak annyit jelent, hogy Írországban már NINCS annyi katolikus, amennyi ahhoz kellett volna, hogy elzavarják a liberális homoklobbit a halál faszára.

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.05.24. 16:34:11

@Kostoglotov:

"remélem, a melegjogok terén ez lavinát indít majd el"

Miféle melegjogok?

Sorolnád?

Netuddki. 2015.05.24. 16:35:22

1. A fideszesek köztudottan fel voltak mentve matekból. Ezért lett az orbánékból megélhetési politikusbűnöző, és nem pedig atomfizikus.

2. A nemzeti jelképekre való rátelepedés azon egyszerű és átlátszó módon működik a fideszeseknél, hogy ha valaki nem ért velük egyet akkor zsigeri alapon nemzetellenesnek tudják megbélyegezni. Ez már gyakorlatilag a fidesz létezése óta az egyik legfőbb tulajdonságuk. Szerény véleményem szerint az ilyen politikust vascsővel kéne az ilyen övön aluli taktikázásért pofánverni. De úgy látszik van akinek ez tetszik széles e hazában.

3. A bucsuhoz nem tudok mit hozzászólni. Így alakult, az ő dolguk, e miatt kár fikázni a csíksomlyóiakat. A probléma, hogy az orbánék ezt is kisajátították maguknak.

Netuddki. 2015.05.24. 16:37:33

@Shlomo a halott zsidó terrorista: Szodoma, meg gomorra? Ej, te kis látens búza, te!

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.05.24. 16:38:13

@Kostoglotov:

"Másrészt viszont a liberalizmus és a tolerancia arról is szól, hogy mindenkit tiszteletben tartsunk. A hívőket is, a keresztényeket is, a katolikusokat, és mindazokat,"

Viccelsz?

Azt, hogy a liberalizmus miről szól valójában, azt nagyon szépen megmutatta a Charlie Hebdo mocskolódása.

Nagyon szépen megmutatta, hogy a Hebdo-mészárlást olyan ügyesen RÁKENTÉK két szerencsétlen muszlim kölyökre, hogy azoknak esélyük se legyen a bírósáfg előtt bizonyítani, hogy OTT SE VOLTAK.

Nagyon szépen megmutatta, hogy a Charlie Hebdo kiadójába 2 héttel a mészárlás előtt magát bevásároló ZSIDÓ társtulajdonos röpke EGYETLEN nap alatt véresre kereste magát a gyalázatos színjátékon.

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.05.24. 16:39:49

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:

Értem én, hogy büszke vagy az alapműveltséged TELJES hiányára, de vedd számításba, hogy ha ezzel dicsekedsz, akkor mások nem tisztelni, hanem körberöhögni fognak :)

Netuddki. 2015.05.24. 16:55:16

@Shlomo a halott zsidó terrorista: Aztánek kik fognak engemet körberöhögni, te kis közismert fidesztroll, náci (nomen est omen) faszkalap, te?

Netuddki. 2015.05.24. 17:01:34

@Shlomo a halott zsidó terrorista: Muhaha! Aztán belelógott a bilibe a kezed és felébredtél...

csi szi 2015.05.24. 18:31:11

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Nem hiszem, hogy értelmes ember a stílusod alapján komolyan venne, de hát nem is ez a célod. Megélhetési troll vagy, akinek az a feladata, hogy indexcímlapos blogposztok alá odahányjon egy-egy jóízűt. :)

Ad Dio 2015.05.24. 18:52:13

Mi köze van ennek a két dolognak egymáshoz?

Örülj az írek döntésének ha mint liberális úgy véled ez helyes. De próbáld már meg a liberalizmus más értékeit is komolyan venni. Pl ott van mindjárt a tolerancia és a tisztelet elve a másképp gondolkodók irányába. Jelzem: intoleráns otrombaságoddal megbántottál legalább 30e embert... Akkor is ragaszkodj a liberális értékekhez, ha nem a számodra kedves emberek felé kell fordulni!

csi szi 2015.05.24. 19:19:24

@Pampalini13: Szerintem ez gyereket se tudna csinálni, azért ilyen. :)

Jarnyn 2015.05.24. 19:58:29

Mi is a baj a csíksomlyói búcsúval? Szal mi a blogger problémája vele?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2015.05.24. 20:09:24

@Kostoglotov: @Ad Dio:
Állj!
A liberalizmus csak annyit tanít, hogy tolerálni kell. Értsd: nem üldözni.
Tiszteletről szó nincs.
Senkit nem vagy köteles tisztelni, csak azért, mert van valami véleménye.

Ad Dio 2015.05.24. 20:41:07

@Lord_Valdez:

Már hogy ne tanítaná. És ezzel én egyet is értek. Ha Te nem, azt én elfogadom és tiszteletben tartom. Ugyanis feltételezem, hogy megvan a magad oka arra hogy úgy vélekedj ahogy (a tiszteletem alapja annak feltételezése, hogy nem vagy butább nálam, csak más premisszákból indulsz ki és így más konklúzióra jutsz).

Persze tisztelet/nem tisztelet nem oszt nem szoroz ebben a kérésben. A tolerancia minimumának elvét is sérti amit a Kém előadott.

Mordeháj 2015.05.24. 21:17:31

@Ad Dio:

Ugyan már, kit sértene ez meg? Ki venné komolyan Kém irományait pár sor elolvasása után? Én csak röhögni járok ide.

Elsétálsz egy kerítés mellett, amely mögött a házőrző kutya vadul csahol rád. Megsértődsz? Azt mondod, "jaaj mit mond ez rólam, azt hogy vauu vauu". Naugye. :))

Nem szabad haragudni Kémre. Elméletem szerint ez a blogírás neki egy terápia. Remélhetőleg egyszer majd meggyógyul. Én szorítok Neki. :)

Mordeháj 2015.05.24. 21:20:56

Kém, úgy látom nem lehet az elküldött hozzászólást szerkeszteni, az előzőben kellene egy kérdőjel a pont helyett. így:

Azt mondod, "jaaj mit mond ez rólam, azt hogy vauu vauu"?

Kijavítanád kérlek? Köszi!

miketbeszéltek 2015.05.24. 22:22:46

@Shlomo a halott zsidó terrorista:
"Szodoma és Gomorra népe is így gondolta, de csúnyán rá.."
Azon nem gondolkozol el időnként, hogy ki írta le: a házasságot férfi+nő szövetségeként, Sodomának az isteni ítéletét, kik által ismertette meg Teremtő Isten a világgal, hogy melyek a legális szexuális élet feltételei? Mózes és Izrael, vagyis a zsidók...

miketbeszéltek 2015.05.24. 22:29:38

Szélsőségesen liberális Kém barátunk szerint a nemzeti eszmék egyedül tolerálható, sőt támogatandó fajtája a szlovák/cseh sovinizmus ....

Mordeháj 2015.05.24. 22:39:31

@miketbeszéltek:
Szélsőségesen provokatív, de semmiképpen sem liberális.

2015.05.24. 22:46:39

'Szombaton az ír melegekkel és nem a magyar katolikusokkal kötött szövetséget az Isten.'

Megteheted, hogy transzcendens tartalmat tulajdonítasz egy meteorológiai jelenségnek, de ha így teszel, akkor legyél következetes.

A szivárvány kapcsán legfeljebb azt mondhatod, hogy Isten az írek ostobasága ellenére is kitart ígérete mellett.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2015.05.24. 22:51:50

@Ad Dio:
Tényleg nem. A szólásszabadság doktrínája mögött nem húzódik semmilyen ilyen megfontolás. Csak a zsarnokságtól való félelem.

A tolerancia minimumot nem tudja megsérteni, mert nincs rá hatalma. Senkit nem tud bebörtönözni, vagy kivégeztetni.

Mordeháj 2015.05.24. 22:55:56

@khamul:
Az, hogy Csíksomlyón nem volt szivárvány csak annyit jelent, hogy nem történt módosítás egy rég megkötött szerződés feltételeiben.

Azt nem gondolom, hogy az írek ostobák lennének, én is megszavaznám a melegházasságot, bár ott tartanánk, hogy nálunk is tartanak erről népszavazást.

miketbeszéltek 2015.05.24. 22:57:55

@Mordeháj: "semmiképpen sem liberális."

Miért?-Erkölcsi szempontból liberális.
-Hátrányos helyzetű kisebbség esetében kizárólag a többséget tartja kollektíve bűnösnek (egészen szélsőséges módon.)
-Vallásellenes. Ez alatt természetesen nem egy protestáns hívő apologetikáját, vagy a képmutatás -jogos-elítélést értem!
-A normális hazaszeretetet= patriotizmust is fröcsögve gúnyolja-de itt jön az ellentmondás: ezt csak magyar viszonylatban.

miketbeszéltek 2015.05.24. 23:01:15

@Mordeháj: "nem történt módosítás egy rég megkötött szerződés feltételeiben."
Ha ez Számodra jelent valamit, akkor nem hagyhatod figyelmen kívül, hogy "kezdettől" egy férfi és nő vált egy testté a házasság szövetségében, és erre maga Jézus is hivatkozik, ezt megerősíti!

Mordeháj 2015.05.24. 23:09:11

@miketbeszéltek:
Én liberálisként elhatárolódom az általad felsorolt magatartásformáktól.

Sajnos Magyarországon megetették az emberekkel egyes politikusok, hogy a liberalizmus valami rossz dolog. Egyik oldalról a magukat liberálisnak mondó ál-liberálisok. A másik oldalon egy egy szóval jellemezhető ellenségképre éhes magát nemzeti konzervatívnak hazudó, valójában csak primitív populista banda.

2015.05.24. 23:34:53

@Mordeháj:

'Az, hogy Csíksomlyón nem volt szivárvány csak annyit jelent, hogy nem történt módosítás egy rég megkötött szerződés feltételeiben.'

Miért, Írországban szerződésmódosítás történt?

Mordeháj 2015.05.24. 23:38:22

@miketbeszéltek:

Hát nézd, én azt gondolom, hogy azt, hogy az emberek hogyan élnek egymás közt, azt döntsék el az emberek maguk.

Jézus sokak számára viszonyítási pont, ők éljenek úgy ahogy Jézus mondta, de ezt ne erőltessék másokra. Jézus egy különlegesen intelligens morális tanító volt, de nem gondolom, hogy bizonyos dolgokban nem lehetne meghaladni.

Van egy alapvető félreértés a melegekkel kapcsolatban. Sokan azt gondolják, hogy homoszexualitáshoz kedvet lehet kapni, és a melegházasság majd esetleg kiszorítja a hetero kapcsolatokat. De ez egyértelműen nem igaz. A szexuális orientáció mélyen bele van drótozva minden ember agyába, abból ki sem lehet lépni, át sem lehet térni másikra. Esetleg olyan van, hogy valaki aszexuális lesz, mert a szexuális késztetéseit szublimálja valamilyen szellemi irányba.

A melegházasság két ember magánügye, azzal senkinek nem ártanak. A Bibliára hivatkozva megfosztani őket ettől a jogtól a kereszteshadjáratot, az inkvizíciót, dzsihádot idézi.

miketbeszéltek 2015.05.24. 23:40:23

@Mordeháj: :-) Olyan szempontból én is liberális vagyok, hogy vallom az ember szabadságának, méltóságának tiszteletét-bár ez nálam az alapvető belső attitűdömön kívül keresztény hitemből is származik: az ember-Isten teremtményeként-rendelkezik egy eredendő méltósággal. Ezért polgári meggyőződésű vagyok, elutasítom a diktatúrákat.Viszont a liberális jelző mára valóban azt a világi humanizmust takarja, amelyik a "minden mértéke: az ember" alapon elutasítja a transzcendens örök értékeket, illetve az egyéni szabadságjogokat olyan szinten hangsúlyozza, hogy a bűnözők számára is felmentést ad. "Az ember eredendően jó" alapvetés elviselhető volt a jóléti demokrácia fénykorában, de a mai világ kihívásaival/a kelet-európai fejletlenséggel szemben szemellenzős válaszokat szül.....Nyilván létezik egy, a "mindenért a libsibolsizsidók a hibások" hozzáállás is, de pld. a homoszexuális házasság ügyében idézem a máshol írt hsz-at:

miketbeszéltek 2015.05.24. 23:41:19

Az egész kérdésnek az a lényege, hogy létezik-e az egyén pillanatnyi vágyain felül olyan univerzális eszme/törvény , amelyhez alkalmazkodni kell. Ha nem is fogadja el valaki egy isteni törvény létezését, az azért látható, hogy a férfi-nő házassága általi család állta ki az idő próbáját, ez olyan mélyen az emberbe bekódolt program, hogy még a világot megváltoztatni akaró diktátorok sem nagyon mertek hozzányúlni. És nem demagógia az a felvetés, hogy -ha már nem tekintjük érvényesnek a régi normákat, akkor ennyi erővel bárki megszabhatná a családja kereteit, miért is diszkrimináljuk a bigámistákat-holott a többnejűségre sok példa van? De bizonyos kultúrákban 10 éves lányokat is férjhez adnak, tehát szintén nem demagóg a felvetés, hogy hol is van a határ. Némely helyen már a vérfertőzés tilalmát is megszüntetik...

Mordeháj 2015.05.24. 23:41:32

@khamul:
Nem ott most hoztak létre egy szerződést az emberek a népszavazással amire a Jóisten az áldását adta. ;)

miketbeszéltek 2015.05.24. 23:42:14

Kém, minden bírálatom ellenére értékelem, hogy változtattál a korábbi moderációs gyakorlatodon!

miketbeszéltek 2015.05.25. 00:49:30

@Mordeháj: Ha két ember magánügye a homoszexualitás, akkor a "Pride"on miért mutogatják magukat olyan módon, amely heteróknál sem jellemző? A hagyományos családmodelltől való eltérés egyetlen más módja sem formálta át olyan módon a társadalmat, mint a melegek kérdése. Ebből számomra az következik, hogy elképesztően hatékony, tudatos lobbi-tevékenységet folytattak, részben amiatt, hogy a közízlés formálásában igen hatékony művészvilágban felülreprezentáltak az ilyen "orientáció" képviselői.

miketbeszéltek 2015.05.25. 00:51:33

@miketbeszéltek: amiatt, hogy a közízlés= amiatt, mert

miketbeszéltek 2015.05.25. 00:56:32

@Mordeháj: Homoszexualitás kérdésében inkább az alábbi blogot ajánlom, szerintem itt Kém barátunk ellenében összezárhatunk a "Meseország" provokatív cím ellenében... index.hu/index2/#bloghu/trollforgato/2015/05/23/magyarorszagon_soha_nem_lesz_legalis_a_meleghazassag_legalabbis_nagyon_remelem

Mordeháj 2015.05.25. 00:57:05

@miketbeszéltek:
A jelenleg regnáló kormány szereti hangsúlyozni, hogy Magyarország keresztény ország. De hát ez nem igaz, mivel először is vannak itt mindenféle vallást gyakorló emberek, vannak, akik ugyan meg vannak keresztelve, néha el is járnak templomba, de ezt alapvetően csak konformizmusból teszik, és vannak az agnosztikusok, ateisták különböző fokozatokban. Magyarország valójában szekuláris ország, nagyon helyesen szét van választva az egyház és az állam, ha nem így lenne, az az egyház diktatúráját jelentené.

Tehát az, hogy van-e felsőbb igazság, az hit kérdése, mindenki döntse el saját maga.

A férfi-nő házasságot senki nem akarja megtiltani tudomásom szerint. Most az, hogy ez kiállta-e az idő próbáját, arról egyébként lehet vitatkozni. A házasságok fele válással végződik, a maradékok egy részében csak szenvednek a felek. Aztán vannak a nyitott házasságok, ami szintén nem felel meg az általad említett eredeti elképzelésnek.

Vannak kultúrák ahol poligámia van, az miért lenne kevésbé értékes, mint a nálunk megszokott? Mert nem oda születtünk, és az idegent mindig lenézzük / félünk tőle?

Hogyan lehet eldönteni, hol a határ? Amiben a felek megegyeznek, és nem sérülnek a másik jogai, az mehet.

Nekem a melegházassággal ezért nincs bajom, van viszont sok mindennel, amit a többség természetesnek vesz: pl. a húsevés és az abortusz. Tudom ezek olyan témák amiről nem itt kellene vitatkozni, csak annak illusztrálására hoztam fel, hogy dolgokat megszokásból gondolunk jónak, rossznak. Az embernek még sokat kell fejlődni, bár őszintén szólva pesszimista vagyok.

miketbeszéltek 2015.05.25. 01:05:48

Kém Barátunk! Ha a csehek nem lobbiztak volna sikeresen a franciáknál; mi pedig nem lettünk volna olyan balfácánok Szerbia megtámadásával, és a lüke külpolitikánkkal; és a franciák nem olyan Európát rendeznek be, amelyik -úgymond-értelmet ad a milliónyi "nagy háborús" halottnak, és hosszútávú biztonságot ad Franciaországnak a németek és a szovjetek ellen is, -de totális kudarcot szenvedett; akkor Te most nem cseh-szlovák kém lennél, és Európa megúszott volna egy újabb világégést...

miketbeszéltek 2015.05.25. 01:14:03

@Mordeháj: "a húsevés és az abortusz"
Az abortuszt szimplán ateista alapon is el kéne ítélni-az orvostudomány mai szintjén nem sok mentsége van a pártolóknak....A húsevés más tészta (ja, húsostészta:-)). A hús megevése nem csak lehetőség lett Noé után, hanem az Ószövetségben vallási kötelesség, az üdvösség elnyerésének feltétele is! Szimbolikusan az Úsz-ben is feltétele az üdvösségnek, Pál Apostol pedig hitben erőtlennek ítéli a vegákat!

Mordeháj 2015.05.25. 01:21:07

@miketbeszéltek:

Miért mutogatják magukat? Mert úgy érzik a mindennapi életben, hogy titkolózniuk, szégyenkezniük, félniük kell azért mert olyanok, amilyennek születtek és amin nem tudnak változtatni. Lehet, hogy egy kicsit túlreagálják a dolgot, a komplexusaik miatt, de a komplexusokat a társadalom hozta létre bennük. Nem te személyesen, és ezért csodálkozol azon, miért van szükség erre a felvonulásra minden évben.

Megértésre, türelemre, elfogadásra van szükségük. De valódira, nem ilyen Orbán-félére, hogy aszongya viccelődésre-ad-okot-a-téma-de-milyen-jófej-vagyok-hogy-mégsem-teszem, meg keresztények-vagyunk-irgalom-van-a-lelkünkben-ezért-nem-bántunk-titeket-pedig-megérdemelnétek.

Ad Dio 2015.05.25. 07:36:26

@Lord_Valdez:

Nagyon szűken értelmezed a liberalizmust. A liberalizmus nem a zsarnokságtól való félelem elleni orvosság csupán. Ez egy életforma, egy életszemlélet. És bizony annak aki komolyan veszi, az eltérő véleménnyel szembeni tiszteletet is előírja.

bojlergyulabá (törölt) 2015.05.25. 09:23:55

álliberális provokatív cikk. nem fejtem ki miért, előttem már többször elmondták. a rendszeres index címlap ellenére is sovány 500 facebook likeoló pedig magért beszél. faith in humanity restored.

gmihaly 2015.05.25. 09:39:42

Tahó Dotohó, Harcos Kőműves Üdvözlésemet Küldöm Néked (Mész A Picsába!). Mintha választott új hazádnak nem lennének ilyen "kitalált" ünnepei, legendái, Sárkától Praháig, az ókori-kora-középkori elhazudott (szláv) rabszolgapiactól a kora 20. századi agyonhallgatott "maffiásokon" át máig, Háy Gyula Kucsera elvtársai inkluzíve, csak másképpen. Ha egyáltalán tényleg budai úrifiúként kezdted. Bár szövegeid stílusa alapján ez a bemutatkozás is necces, mintha más "rétegnyelvet" birtokolnál...

Mordeháj 2015.05.25. 09:46:22

@miketbeszéltek:

" A hagyományos családmodelltől való eltérés egyetlen más módja sem formálta át olyan módon a társadalmat, mint a melegek kérdése. Ebből számomra az következik, hogy elképesztően hatékony, tudatos lobbi-tevékenységet folytattak, részben amiatt, hogy a közízlés formálásában igen hatékony művészvilágban felülreprezentáltak az ilyen "orientáció" képviselői. "

Úgy gondolom, hogy pont fordítva: a múltban volt erős lobbija a homofóbiának, ami most egy kicsit gyengül. De még hosszú út áll előttünk.

"miért mutogatják magukat"

Szerintem ez kicsit olyan, mint a McDoldalds-os szoptatós anyukák esete. Sérülnek a jogaik, ők ebbe nem nyugszanak bele, az önérzetük kiviszi őket az utcára. Addig kell csinálniuk, amíg közönybe nem fullad a dolog.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2015.05.25. 12:56:59

@Ad Dio:
Szerintem, te értelmezed túl tágan. Tágabban, mint maguk a liberálisok és ezért találod őket képmutatónak.

Veridicus76 2015.05.25. 12:57:58

Nagyon rossz lehet ilyen tömény gyűlölettel élni, valóságos ismeretek híján ilyen rasszista sztereotípiákkal kínlódni, mint ez a szegény blogíró. Sajnálom őt. Kívánom, hogy egyszer tapasztalja meg azt a lelki felszabadulást, amit az olyan vallási események adnak, mint például a csíksomlyói búcsú.

Veridicus76 2015.05.25. 12:59:27

A magyarellenes rasszizmus is fajgyűlölet. Tolerálhatatlan, elítélendő, megvetendő, náci beszéd.

Ad Dio 2015.05.25. 14:37:43

@Lord_Valdez:

Meglátásom szerint olyan hogy "a liberalizmus" nincs. Így olyan sincs hogy "a liberálisok".

Megértem ha _szerinted_ nem ez vagy az a liberalizmus. Biztos okod van rá hogy így gondold. Pl. máshogy helyezed el a súlypontjaidat. Egyszer - ha jól emlékszem - erről már beszéltünk és ott kifejtettem hogy én miért gondolom erről azt amit.

2015.05.25. 22:55:28

@Mordeháj:

'Nem ott most hoztak létre egy szerződést az emberek a népszavazással amire a Jóisten az áldását adta. ;)'

És miért az igennel szavazóknak szól a megerősítés? Miért nem a nemmel szavazóknak, akik kitartottak az isteni törvény mellett?

Az özönvíz az emberek romlottsága miatt árasztotta el a földet. Noé, az akkori kisebbség vezetője azt az ígéretet kapta, hogy ilyen nem lesz többször.

Ha már bele akarod keverni a Szentírást, akkor legyél következetes.

miketbeszéltek 2015.05.26. 00:41:41

@Mordeháj: Ne haragudj, a tangában magukat riszáló, csókololózó, sőt szexelő pridesokat szerinted még sajnálni; sőt respektálni is kéne a "demonstrációjukért"?!

miketbeszéltek 2015.05.26. 00:44:02

@Mordeháj: Nem olyan hosszú az út, hogy szégyellni kelljen azt, hogy 4 gyermek édesapja vagyok...Holott a homo kapcsolatok a "magasabbrendűek"...

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.05.26. 00:59:06

Írországi buziházasság: a nyugat alkonya.

Csíksomlyó: a kárpát-medencei magyar nemzet egységének évről évre történő élő megtestesülése Magyarország legfőbb közjogi méltóságának részvételével.

Mordeháj 2015.05.26. 12:38:33

@khamul:
Azért egy csipetnyi humorérzéket vártam volna tőled.

Az az isteni törvény csak a te fejedben isteni törvény, ezt ne feledd. Alkalmazd a saját életedre, de légyszi ne erőltesd másokra.

Mordeháj 2015.05.26. 12:47:31

@miketbeszéltek:

"a tangában magukat riszáló" - mint a riói karneválon például? ott se szabad?

"csókololózó" - ilyet máskor is gyakranlátok a városban heteró pároktól.

"sőt szexelő" - ilyet viszont nem nagyon láttam.

De egyébként az előbbi kettőt se túl gyakran.

Viszont az ellentüntetők toporzékolása, erőszakoskodása, a gárdisták primitív, szánalmas masírozása annál zavaróbb.

www.youtube.com/watch?v=QOh7nsNgj9w

respektálni mindenképpen, sajnálni maximum a gárdistákat, vagy a 4:30-től látható kb. neandervölgyi logikai készséggel rendelkező urat.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.05.26. 12:50:13

@Mordeháj: A mózesi törvények tiltják a homoszexualitást..

Mordeháj 2015.05.26. 12:56:05

@miketbeszéltek:
"Nem olyan hosszú az út, hogy szégyellni kelljen azt, hogy 4 gyermek édesapja vagyok...Holott a homo kapcsolatok a "magasabbrendűek"... "

Hogy jutottál erre a következtetésre?

Mordeháj 2015.05.26. 12:59:24

@A megvalósult amerikai ólom..:

Nem tudom te hol élsz, én Magyarországon, itt mifelénk a mózesi törvények nincsenek érvényben.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.05.26. 15:43:10

@Mordeháj: Erkölcsi, morális szabályokról nem hallottál?

Mordeháj 2015.05.26. 17:10:28

@A megvalósult amerikai ólom..:

miketbeszéltek olvtársunk linkelte be ezt a zseniális posztot nekem korábban.

trollforgato.blog.hu/2015/05/23/magyarorszagon_soha_nem_lesz_legalis_a_meleghazassag_legalabbis_nagyon_remelem

Ajánlom neked is a figyelmedbe, mivel nagyon szépen reflektál az úgynevezett "erkölcsi, morális szabályok" örökérvényűségére is.

Namir 2015.05.26. 18:05:52

"Szombaton az ír melegekkel és nem a magyar katolikusokkal kötött szövetséget az Isten."

Miért is? Merthogy ez nem derül ki a posztból.

Ha a szegény posztíró a szivárványra gondolt, fel kell, hogy világosítsam, nincs abban semmi természet feletti.

Az egy igen egyszerűen, már általános iskolai szinten is könnyen megérthető fizikai jelenség.

Tanulni! Tanulni! Tanulni!

***********

Ha meg ismét csak kötekedni akar, csak tegye: "A kutya ugat, a karaván halad."

miketbeszéltek 2015.05.26. 18:23:32

@Mordeháj: "itt mifelénk a mózesi törvények nincsenek érvényben."
Mi elvileg a keresztény világhoz tartoznánk, amelynek alapítója, Jézus nemcsak érvényben hagyta, hanem még meg is szigorította a mózesi szexuális erkölcsi törvényeket....De valóban úgy tűnik, hogy sokak számára ezek már nincsenek érvényben...Sajnos erről csak a Törvény megalkotóját felejtették el megkérdezni.

miketbeszéltek 2015.05.26. 18:29:09

@Mordeháj: "- mint a riói karneválon például? ott se szabad?"
Ott is erkölcstelenség.

"ilyet máskor is gyakran látok a városban heteró pároktól."
Túlzottan ott sem helyes, de vannak az erkölcstelenségnek fokozatai:
Paráznaság, házasságtörés, homoszexualitás, fajtalanság.
Isten szerint eleve csak jogszerű szövetségi elkötelezettségben, férfi-nő házasságában legális a partner szexuális "megismerése".

"sőt szexelő" - ilyet viszont nem nagyon láttam.

miketbeszéltek 2015.05.26. 18:32:41

@Mordeháj: Találkoztam már olyan propagandával a médiában, amelyik azt bizonygatta, hogy a homo kapcsolatok "érzékenyebbek". A propagandát nem fogják leállítani, reális, amit írtam.

miketbeszéltek 2015.05.26. 18:33:49

@miketbeszéltek: "sőt szexelő" - ilyet viszont nem nagyon láttam.
Nem nagyon, vagy nem?:-) Ezt én csak külföldi pridekről hallottam.

miketbeszéltek 2015.05.26. 18:39:23

@A megvalósult amerikai ólom..: "magyar nemzet egységének évről évre történő élő megtestesülése"
A dolog szépséghibája, hogy ez a katolikus vallásnak egy, a protestánsok számára legelfogathatatlanabb gyakorlata közé szerveződik, így a nemzeti egység szempontjából nem a legmegfelelőbb eszköz.

Mordeháj 2015.05.26. 19:25:07

@miketbeszéltek:

"a tangában magukat riszáló, csókololózó, sőt szexelő"

Nem tudom megnézted-e a videót amit belinkeltem. Ezekből mennyit láttál a videón?

"Nem nagyon, vagy nem?" - Nem emlékszem ilyenre, de nem tartom kizártnak, hogy valamikor, valahol ez már előfordult.

"Mi elvileg a keresztény világhoz tartoznánk" - erről korábban már leírtam, mit gondolok, nem ragoznám tovább, a mai szekuláris államban a vallás magánügy. Annyira furcsa nekem, hogy a saját - pusztán hiten alapuló - értékeiket a keresztények ilyen erőszakosan próbálják rátukmálni a többségre. Pont a keresztények, akiknek a szelídségükről kellene híresnek lenniük. Miért nem lehet az ilyen érvelést, hogy "isteni törvény", meg "Jézus tanította" a templomban, meg otthon hagyni? Ezzel egy ateista nem tud mit kezdeni, mivel ezek hitbeli kérdések, ezzel érvelni egy rejtett agresszió megnyilvánulása. Tessék szíves lenni gondolkodni, érvelni, dolgokat logikával levezetni. Tudomásom szerint egyébként Jézus előrevetítette, hogy a követőit üldözni fogják, és hogy a világ egy alapvetően egy ördögi dolog, amitől a híveknek meg kell próbálni intaktnak maradni. Én a keresztények helyében gyanakodnék, ha már nem üldöznek, sőt még államvallássá is teszik a kereszténységet, hogy itt valami gond van, valamit elrontottunk. Mint ahogy valóban elrontották szvsz. Én egyébként nagy tisztelője vagyok a Názáretinek, de amit vele csinált az utókor, attól én rosszul vagyok.

"Találkoztam már olyan propagandával a médiában, amelyik azt bizonygatta, hogy a homo kapcsolatok "érzékenyebbek". A propagandát nem fogják leállítani, reális, amit írtam. " - És erre alapozod, hogy vissza akarják minősíteni a férfi-nő házasságot? Annyi hülyeséget hordanak össze az emberek. Propaganda nincs csak paranoia.

Mordeháj 2015.05.26. 19:35:59

@miketbeszéltek:
Ugyan már, kit érdekel már, hogy ez valamikor egy katolikus-protestáns konfliktus volt? Az a fontos, hogy magyarok minden évben összejönnek, jól érzik magukat, emlékeztetik magukat összatartozásukra, arra, hogy magyarnak kell maradni Székelyföldön, és a jogaikat ki kell követelni. A baj csak az, hogy ezt nem teszik elég határozottan, mintha már megtörtek volna a kisebbségi létben.

Namir 2015.05.26. 20:04:12

Csehszlovák kém: feltehetőleg fizetett provokátor (Vajon Soros fizeti?)
Hogy magyar-e? Az kérdéses, de az is lehet. A célja láthatóan a sértegetés és indulatos, szélsőséges kommentek kiváltása.

Pl. ennek a posztnak a címkéi:
#székely-terrror #erdély #rommagyar #hülye magyar #autonómia #csíksomlyói kitalált búcsú #románia #szászjenci #ultras liberi #székely meseország

miketbeszéltek 2015.05.26. 23:27:43

@Mordeháj: Valami felsőbb törvény csak létezhet, ha a világ lakosainak, társadalmainak, vallásainak túlnyomó többsége évezredeken át ragaszkodott a férfi-nő házassághoz, mint a család alapjához- még a világrendet felforgatni akaró eszmék és vezetők sem nagyon mertek hozzányúlni. (A többnejűség is ennek a változata, valószínűleg a harcias törzsek nagyobb férfi-halandósága volt ennek az oka.
Miért is van egyáltalán ilyen családmodell, miért nem lehet akkor mindenkinek kénye-kedve szerint együtt élni tetszőleges felépítésű csoportokban?
-Elég sok üldözést elszenvedő, illetve mártír keresztény volt, akiknek az volt a nagy bűnük, hogy úgy ítélték meg: az uralkodó vallás eltért a bibliai mintától, és ők próbálták ezt helyreállítani. Ezeknek a konfliktusoknak a jelentőségét egy másik hsz-sodban meg egy kézlegyintéssel intézed el...

miketbeszéltek 2015.05.26. 23:31:05

@Mordeháj: Mármint a tudatos propaganda létét cáfolod?
-Igen, egyre inkább a homo kapcsolat számít "trendinek", modernnek, a hagyományos modellhez ragaszkodók meg mintegy őskövületnek.

2015.05.26. 23:37:29

@Mordeháj:

'Azért egy csipetnyi humorérzéket vártam volna tőled.'

Ja, biztos Te is szereted, ha megmondják, hogy mit tarts humorosnak.

'Az az isteni törvény csak a te fejedben isteni törvény, ezt ne feledd. Alkalmazd a saját életedre, de légyszi ne erőltesd másokra.'

Azt nem értem, hogy Te miért várod el a tiszteletet, ha ennyire nem tiszteled mások véleményét?
Most akkor ki akar mit a másikra erőltetni?

2015.05.26. 23:39:24

@Mordeháj:

Különben innen indult:

'Megteheted, hogy transzcendens tartalmat tulajdonítasz egy meteorológiai jelenségnek, de ha így teszel, akkor legyél következetes.'

Ha van Isten, akkor hadd döntse el ő, hogy mit akar üzenni a szivárvánnyal.

Ha meg nincs, akkor miért is érdekes a szivárvány?

Mordeháj 2015.05.26. 23:53:19

@miketbeszéltek:

Senki nem akarja bántani a hagyományos, férfi-női házasságot. Azzal, hogy melegek is házasodhatnak, semennyivel sem fog csökkenni a férfi-női házasságok száma.

Nem értem miért kell vagy-vagy-ban gondolkodni. Ezt a trendiséget hogy gondolod? Szerinted majd egy fiatal el fog gondolkodni: "Fiút vegyek el vagy nőt? Milyen menő manapság melegnek lenni, majd én is az leszek?" - Ez nem így működik. Az embernek nincs ilyen téren szabadsága, legfeljebb a biszexuális. Ez belülről programozott, nem lehet átírni.

"-Elég sok üldözést elszenvedő, illetve mártír keresztény volt, akiknek az volt a nagy bűnük, hogy úgy ítélték meg: az uralkodó vallás eltért a bibliai mintától, és ők próbálták ezt helyreállítani."

Én ezt nem kétlem, csak arra akartam rávilágítani, hogy egy igazi keresztény soha nem akarja ráerőszakolni nézeteit egy másik emberre, a társadalomra. A politikai hatalomtól meg egyenesen irtózik. Már feltéve, ha ismeri Mesterének tanításait.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.05.27. 00:03:15

@Mordeháj: Mai erkölcsi alapvetéseinket jelentős mértékben határozza meg a zsidó-keresztény hagyomány.
Ennek a hagyománynak a meggyalázása a melegházasság engedélyezése, amely komolyan vissza fog ütni az adott társadalomra.
Fontos mérföldkő a totális elkorcsosulás felé vezető úton..

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.05.27. 00:07:17

@miketbeszéltek: Csíksomlyó túlmutat egy vallási ünnepen. A legfontosabb közös eseménnyé vált a kárpát-medencei magyarság számára.
Az egység szimbolikus kifejeződése minden évben..

Mordeháj 2015.05.27. 00:12:11

@khamul:
Nem, természetesen nem tulajdonítok transzcendens tartalmat a szivárványnak, de vicces egybeesésnek tartom, mivel ez Noé idejében egy szövetség létrejöttének a jele volt Isten és az ember között.
Szövetség=szerződés. Népszavazás=szerződés. Szivárvány=melegek jelképe.

Persze, ha szerinted a melegházasság egy ördögi dolog, akkor nyilván te nem tartod viccesnek.

Mordeháj 2015.05.27. 00:47:56

@khamul:

"Azt nem értem, hogy Te miért várod el a tiszteletet, ha ennyire nem tiszteled mások véleményét?"

Igen tisztelem azok véleményét, akik ellenzik a melegházasságot. Ami azt jelenti, tiszteletben tartom a jogukat, hogy a saját magukra nézve úgy döntsenek, ahogy jónak látják. Tiszteletben tartom, hogy a Bibliára alapozzák a döntésüket.

De ha már mások életébe is bele akarnak szólni, akkor túllépnek a saját határaikon, az már erőszak. Ez olyan, mintha a melegek meg akarnák tiltani a heteró kapcsolatokat.

Mordeháj 2015.05.27. 01:06:27

@A megvalósult amerikai ólom..:

"Mai erkölcsi alapvetéseinket jelentős mértékben határozza meg a zsidó-keresztény hagyomány.
Ennek a hagyománynak a meggyalázása a melegházasság engedélyezése, amely komolyan vissza fog ütni az adott társadalomra.
Fontos mérföldkő a totális elkorcsosulás felé vezető úton.. "

Ó igen a hagyomány! Hagyomány nélkül az életünk nagyon ingatag.

www.youtube.com/watch?v=gRdfX7ut8gw

:)

Ugyanakkor mi a fejlődés? Értékek pusztulása és újak születése. Válságok végeláthatatlan sorozata. És van egy rossz hírem: semmi sem tart örökké. Sem egy ember élete, sem egy nemzet, sem az emberiség.

szil_ 2015.05.27. 09:40:21

Dotoho remekül keveri a szart: most éppen olyan képet választ, amin a tömeg csak egy része van jelen, aztán fabrikál hozzá egy googlemaps-es területszámítást, ami a somlyói nyereg egy töredékét tartalmazza.
Aztán meg azt mondja a már/még ritka tömegre, hogy négyzetméterenként egy ember. Nos, nézzük a valós helyzetet, fotóriport itt:
fotok.transindex.ro/?galeria=1323

<külön érdekességképpen: még az erdőben is voltak emberek, mint mindig>

Nacionalista?! 2015.05.27. 11:30:19

Nem igazán van olyan el nem ítélt ember, akit hideg vérrel vernék agyon, de ez a csehszlovák köztük van.

Dr.Démonmac1 2015.05.27. 14:32:42

Kiváló trollmágnes:))
(hogy toporzékolnak a hazai nacionalistáink, és a fotel-nácijaink, te jó ég:)

2015.05.27. 18:55:57

@Mordeháj:

'De ha már mások életébe is bele akarnak szólni, akkor túllépnek a saját határaikon, az már erőszak. '

Kérdés, hogy mi lesz mondjuk azzal az ír anyakönyvvezetővel, aki lelkiismereti okok miatt nem akar összeadni egynemű párokat? Nem tudom, hogy van-e ilyen, de nem lehet kizárni.

Úgy beszélsz, mintha az új helyzet a réginél kevesebb kényszerrel járna, pedig nem így van.

'Ez olyan, mintha a melegek meg akarnák tiltani a heteró kapcsolatokat.'

Ezen mindig jót szoktam mosolyogni. Természetesen NEM olyan, és nem a homoszexuális KAPCSOLATOK voltak tiltva Írországban, csak eddig nem nevezték őket házasságnak.

Mordeháj 2015.05.27. 23:00:05

"Kérdés, hogy mi lesz mondjuk azzal az ír anyakönyvvezetővel, aki lelkiismereti okok miatt nem akar összeadni egynemű párokat? Nem tudom, hogy van-e ilyen, de nem lehet kizárni."

Gondolom kb. ugyanaz, mit azzal a diszkótulajdonossal, aki nem akarja beengedni a diszkójába a cigányokat.

www.youtube.com/watch?v=uidL-rDRmzU

Nacionalista?! 2015.05.29. 14:54:03

Ezt csúnyán bebukta ez a bunkó tót.

30 ezer vs. 270 ezer. :D

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2015.05.29. 14:58:33

@sárospataki lány: @Nacionalista?!: 2015-ben, fotók alapján, a résztvevők nem tartózkodtak akkora területen, mint azt az első ábra sugallja. Innentől kezdve a cikk minden további következtetése hamis. 270 E :D LOL

Nem mondom, szép próbálkozás, de a módszer a szokásos, hülyének nézitek az olvasót.

Nem baj, majd jövőre :P

márkó pántáloné aka dzsánni di pálmá 2015.05.29. 18:10:20

@Csehszlovák Kém:
Hehehe szerintem meg te hülyíted magad és még el is hiszed hogy jól tolod. Ki nem szarja le hogy hányan voltak de most komolyan?

Amúgy is az a terület amit te bemutattál messze nem fedi a valós helyzetet, te is tudnád ha jártál ott életedben. Jó 20-nál is több évvel ezelőtt, amikor nagyanyámék engem is kicipeltek ha tetszett ha nem, sokszor ki sem másztunk a nyeregbe hanem a templom előtti úton (Szék utca) voltunk, ahol már hajnalban nem kaptál helyet magadnak. És az utca egész hossza dugig tömve van (plussz fel a nyeregig), amit nem is mutatnak a kamerák ha jól vágom.

Az igazság az hogy ameddig nem jelent meg három vármegyés és két fideszes fasz ezen az ünnepségen, senkit nem érdekelt ez a dolog, főleg nem az ilyen eltévedt fajtákat mint te vagy. Szerintem te azt hiszed hogy az emberek csak azért mennek oda, hogy lássák Ádert bajuszt pörgetni, pedig talán ez a te fétised titokban.

Sajnos mindig kimegy a fejemből hogy létezik ez a blog, pedig jókat lehet itt szórakozni. Remélem nem unod meg egyhamar 

sárospataki 2015.05.29. 21:13:27

@sárospataki lány: egyébként ha csak ott voltak emberek, ahova te gondolod, az is alsó hangon 2, de inkáb 3 ember per m2, nem egy. 45000*2.5 az 12x ezer ember, hehe.
süti beállítások módosítása