Tényleg Szlovákiának szurkolnál vasárnap? - kérdezte meg La albirroja bloggertársunk. Nem teszünk mást, csak összegyűjtjük nektek azt a néhány indokot, amiért ez a kérdés normális emberben fel sem merülhet. Az egyik indoeurópai, a másik finn-ugor nyelvet beszél, de nincs még két nép a világon, amely ennyi párhuzamos történettel, közös ponttal rendelkezne. Magyarok! Szurkoljuk ki a szlovák válogatott győzelmét Paraguay ellen!

 

Kezdjük rögtön egy kis álmodozással. Mindkét nép előszeretettel nevez be a kinek a fasza a nagyobb össznemzeti méricskélésbe, tanúskodjon két privát kép a Hun Birodalom felbomlása utáni időkről és a Nagy-Morva Birodalom legnagyobb kiterjedésekor. Na, ki a fasza gyerek?

Aztán magyarok és szlovákok egy állami keretek közé kerültek, a többnemzetiségű Uhorszkóba (magyarul: Hungáriába). Kilencven éve már, hogy a szlovákok beadták a válópert. A megromlott házasságot már megmenteni nem lehetett, de néha még összejárnak egyet titokban dugni a partnerek. Szükségük van egymásra, azóta is egymás mellett élnek. Állami címereink közös gyökerűek és a szlovák modern nemzeti himnusz egy Bartók-gyűjtés népdalára épült.

Ki ne emlékezne a Magyarországon igencsak népszerű csehszlovák csokira a nyolcvanas évekből? Íme, itt a kommunista országok Mars szelete: a Deli csoki! Itt hívnánk fel külön az észak-koreai elvtársak figyelmét egy baráti ország támogatására, gazdag kapitalistaellenes hagyományainak fényében. Hatékony válaszokat adtunk a nyugati fogyasztói társadalom szimbólumai ellen, ellehetetlenítettük őket a szocialista tábor országaiban, dolgozó népeink a mi dicső termékeinket vásárolják.

Másik halálos csapás a nyugati mételyre és különböző cukros löttyökre a Kofola volt, amelyet a legtöbb magyarországi Párkányban látott először, miután több órás út során, komppal átjutottak a Duna túlpartjára. Az italt, amely a nyugati kapitalizmus egyik szimbólumát, a Coca-Colát döntötte romba, szlovák és cseh fiatalok a másnaposság legjobb ellenszerének tartják. Nincs jobb érzés, mint ülni egy restiben, az ablakon át beszűrődő fényben úszó cigarettafüstöt bámulni és mélyet kortyolni korsóból, amelyből a csapolt kofola buborékjai ütögetik az orrod. Természetesen a másnaposság elleni újabb, gyógysörön kívül.

Természetesen nem lehet megfeledkezni a az Aranyfácánról (Zlatý Bažant). Amíg Magyarországon 1934 óta ez a márka sűrített paradicsomot, addig Szlovákiában 1967-től pilzeni típusú sört jelent Ógyalláról. Már csak azt kéne megtanulni a magyarországiaknak, hogy nem zlátyi, hanem zláti bazsantnak kell kiejteni szlovákul a sör nevét.

 

Jó sör mellett finom borunk is van: tokajské vino. Magyarországon és a világon ezt a bort csak Tokajiként ismerik. Úgy alakult, hogy a bortermő vidéket a közös országhatár kettévágta. Az EU döntése értemében nálunk is készíthetnek tokaji bort és ez így is van rendjén.

Ami Magyarországon a halászlé vagy a paprikáscsirke galuskával, az nálunk a sztrapacska. Nagyjából olyan sűrűn fordul elő ez az étel a szlovák konyhákban, mint ahogy Magyarországon minden településen van egy Petőfi Sándor utca és Kossuth Lajos tér, Szlovákiában pedig Stefánik utca és Hviezdoslav tér.

Lenyomtuk Belgiumot is az egy főre eső autógyártásban Európa Detroitjában. Büszkék vagyunk az Ikaruszra -és a Suzukira mi is, de az új jelszó: Kia-kia-Szlovákia!

Ami nektek a vízilabda az nekünk a jégkorong. Ráadásul nem is akármilyen szinten. Örömmel láttunk titeket az A-csoportos világbajnokságon, két csapatnak is tudtunk szurkolni, de csúnya dolog volt kifütyülni a himnuszunkat. Persze itt is közösek a problémáink, magyar és szlovák szurkoló ugyanazon puffog: vajon sikerül-e Kásásék és Pálffy Zsigáék nagy generációja után sikeresen beépíteni a csapatba a fiatalokat?

A politikában is hasonlóan gondolkodunk, mindkét nemzet elzavarta tehetségtelen kormányát. Legutoljára híd épült fel köztünk Párkánynál, amikor hasonló kormányaink voltak - bízzunk a folytatásban, ráadásul nálunk a kormányban is lesz egy Híd!

Hatalmas siker volt nálunk a Mézga-család és a bobettás Linda, nálatok pedig a Tau-bácsi és a Kisvakond vált kulttfilmé. A következő kép komplexusokkal küző nacionalistáknak nem ajánlott.

Mint tudjuk, a magyar lányok a legszebbek a világon, ezért Szlovákia szerencsés ország, hogy részesül a jóból. Zuzana Gregorová, Lucia Szénásiová, Andrea Veresová, Lucie Borhyová mellett Adriana Sklenariková is simán veri a paraguayi nőket.

Ha a suna nem, Brad Pitt és egy zseniális szinkron szlovákiai magyar tájszólásban biztosan meggyőz arról, hogy ma csak egy csapat létezik akinek szurkolhatsz: Slovensko, do toho!

 

Ma 13.30-kor Szlovákia válogatottja játszik Paraguay ellen és reményeink szerint pályára lép majd a csapatban Saláta Kornél is, aki csak ennyit üzen az ellenfélnek: milyen paraguayi csatárok?

komment

Címkék: #jégkorong #mézga géza #linda #sklenarikova #sztrapacska #tau bácsi #tokajské vino #vizilabda #kia #deli csoki #kofola

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr242094694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igaz_ember 2010.06.20. 14:02:32

Nos én nem tudom miért kell minket magyarokat biztatni, hogy drukkoljunk a szlovákoknak:) Szerintem az elmúlt jópár évben eleget tettek azért a jó tót atyafiak, hogy maximum érzelemmentes semlegességet propagáljak Nekünk, ha a focijukról van szó. De az a baj, hogy Én ezt foci szempontból nézem és Paraguay sokkal inkább játszik olyat ami focira hasonlít. Ugye nem véletlenül, hogy már kaptak is egy csomagot a derűs magyarfóbiában szenvedő szomszédok:) No meg ugye itt volt a facebook-os kis esett, ami után egyértelmű melyik ország kedves és érzelem dús polgárainak van szüksége egy alapos fejmosásra a szomszéddal való szeretetteljes bánásmód tekintetében.

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2010.06.20. 14:02:34

@Yoss: Az utolsó kommentem írásakor még nem olvastam a tiédet, egy korábbira reagáltam. De már sajnálom, bocs.

Herthinho 2010.06.20. 14:02:55

@JimK1rk: Nekem az is tetszett...
Bocs!
Lehet, h. én is ostoba vagyok...?
:-)

budosszlovak 2010.06.20. 14:15:06

Milyen Szlovákia?!?!? Felvidék te punto
Betelepult Tótok.. Nem kell szépíteni, ahogy elvették, úgy vissza is adják. a Tót mindíg is szolga nép volt, és az is marad

Isaac Clarke 2010.06.20. 14:19:54

@monster18: Ha nincs trianon ma különböző szeparatista csoportok robbantgatnak szerte a kárpátmedence területén, főleg magyarokat. Ritka a fenntartható soknemzetiségű állam, Kínában a keleti térség lázong, Oroszoknál a csecsenek. Nem mondom hogy igazságosan lettek meghúzva a határok de elkerülhetetlen volt a szétválás.

flimo13 2010.06.20. 14:26:24

@redme.txt: nem a szlovákok, románok hiányoznak nekem, hanem a területek, és az ottani magyarok..

PeriAttila 2010.06.20. 14:30:15

@Csehszlovák Kém: Szép írás volt, de ezeknek felesleges :S.

Májking 2010.06.20. 14:30:49

@Pollen:

Baj az, ha valaki nem tud disztingválni. Másként mondva kultúrálatlan. Én megértem, ha életed legnagyobb problémája a szlovákok létezése, de miért egy foci-blogon kell ezt felhörögnöd? Miért nem takarodsz vissza a kurucinfós köcsögjeid közé? Ha lenne értelme, elmagyaráznám neked, hogy egy ország labdarúgó-válogatottja nem az adott ország kormánypolitikáját képviseli, de mivel az IQ-d kicsit a muskátli alatt van, nem látom értelmét, csak annyit, hogy e logika (logika?) szerint az elmúlt nyolc évben Fideszes szurkoló nem szurkolhatott a magyar válogatottnak, most meg nyilván az MSZP szavazók nem. Szóval, ha lehetne kérni, húzzál innen a picsába!

PeriAttila 2010.06.20. 14:33:06

@Yoss: Szép monológ, de látod mit ér. Az a baj, hogy én már belefáradtam a fegyvertelenekkel szembeni szellemi párbajba. Azért neked sok sikert!

bécika 2010.06.20. 14:34:08

Ez a Pollen :)
Elmebeteg, az már biztos.
Jobbak a Paraguayiak, hál istennek

Beren 2010.06.20. 14:36:03

@budosszlovak:
Azért ezek komoly és megalapozott kijelentések a huszonegyedik században. Ráadásul jót tesznek az ember egójának, hiszen mi legalább nem vagyunk szolga nép, mint a tótok. Itt csak a főnök aláz naponta, de igazából az egy köcsög. Majd jól felrúgom otthon a kutyát, meg beküldök pár alázó kommentet a tótoknak aztán rögtön én is leszek valaki. Még mindíg jobb, mint szlováknak születni, akik eleve szolganép, már genetikailag beléjük kódolva. Vannak még apró örömök az életben.

monster18 2010.06.20. 14:42:49

@Májking: sztem teljesen rendben van, h itt van a fociblogon, kurvára hozzátartozik, úgyhogy nyomjad csak,nyuszifül:D

maszek1 2010.06.20. 14:43:45

@Csehszlovák Kém: De majd lesz a szomszédunk Lengyelország!!!
Pár év!!
:)))

nyugatioldal 2010.06.20. 14:44:12

Most komolyan, azért ne szurkoljak a szlovákoknak, mert néhány tehetségtelen politikus a gyűlöletkeltés mögé rejti saját bénaságát?!?!

budosszlovak 2010.06.20. 14:44:13

@Beren: nagyon buta vagy. te lehetsz a megmondó ember a családi asztanál. vagy egy perverz, aki a gyermekét dugja, szegények :(

Májking 2010.06.20. 14:46:23

@nyugatioldal:
Magam sem mondtam volna szebben!

Kard 2010.06.20. 14:47:16

@KiPe: Kárpátalján születtem és ott is nőttem fel (ide jártam egyetemre itt is maradtam). Tök jó volt minden, volt magyar oktatás, magyar utcatáblák nyugodtan lehetett magyarul beszélni. Aztán egy idő után jöttek az ilyen kőmagyarok mint te a nagy magyarkodással, hogy vissza mindent stb. Erre ugye mi a válasza az adott országnak, hogy jól megpróbál asszimilálni lásd az ukránokat meg a szlovákokat.
Vegyétek már észre azzal, hogy itt Magyaroszágon nagy a pofátok más f@szával veritek a csalánt és ettől a kintieknek lesz sokkal sz@rabb mert utána őket b@sztatják miattatok.
Meg kell tanulni szépen együtt élni és akkor mindenkinek jobb lesz.

nyugatioldal 2010.06.20. 14:48:29

@Májking: Közhre nincs a focihoz. Egyébként unalmas a meccs, a parák csak tartják az előnyt, a szlovákoknak meg hiányoznak az elképzeléseik. :-(

Tojglitojas 2010.06.20. 14:51:31

Paraguay nem léptetett életbe nyelvtörvényt, nem fogadott el hazafiassági törvényt, nem akarja megbüntetni az esetleges kettős állampolgárait, egyik vagy éppen mindhárom kormánypártja nem tesz hetente különféle sértő nyilatkozatokat Magyarországról, nem kezeli ellenségként ötödik hadoszlopként vagy asszimilálandó tömegként a paraguayi magyarokat. Tudomásom szerint nem folytat magyar ellenes gyűlölködő politikát és még a kis antantot se próbálja feléleszteni.
Ennyi nekem éppen elég...Hajrá Paraguay! Szerencsére jól áll a meccs :-)
Nyilván Paraguay sem tökéletes, de nagyságrenddel szimpatikusabb, mint "északi szomszédunk".

Rob67 2010.06.20. 14:55:52

Az én emlékeimben Szlovákia jó emlék.
Komárno, Peklo csárda, Európa Hotel, csajok, sör, berugás, eszméletlen bulik ájulásig.
Jó volt, most meg csak a barom nacionalizmus marad.
Hányás.
Hajrá Szlovákia.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.06.20. 14:55:52

Sajnálom, de a kurvaanyázás már nem érv. Pollen hsz-ét kigyopáltam és egy napra elköszönünk tőle. Egyébként ő az első és remélem utolsó moderám ma. Srácok, szeretném a meccset nézni, easy!

Beren 2010.06.20. 14:57:32

@budosszlovak: Természetesen most is fején találtad a szöget. Eddigi állításaid így foglalhatók össze:
Én nagyon buta és perverz vagyok, a tótok meg szolganépnek születtek.
(Állítólag a VB-re is azért vitték ki őket helyettünk, hogy legyen aki felszolgálja az ételt a többi csapatnak, meg tisztán tartja a portájukat.)

Tojglitojas 2010.06.20. 14:58:00

@Kard: azért az ukránok inkább az oroszok miatt szívatják a kisebbségeket, plusz ha jól sejtem maga az ukrán identitás is elég gázos. Most pórbáljak felépíteni. Én is ismerek olyan ukránt, aki csak oroszul beszél, ukránul nem. Amúgy a szocializmusban tényleg próbálták letörni a nacionalisták szarvát mindenhol, míg most sok helyen központilag támogatják. Hát ezért szopatnak titeket is, nem a "nagy magyarok miatt".
Én úgy hallottam, "Janikovács" alatt pont most éppen javul a helyzet, nem?

Waldorf Rolandó 2010.06.20. 14:58:22

@Csehszlovák Kém: melyik magyar király címei között szerepel az, hogy " szlovákia királya"? Erről meg Szt. Istvánról ennyit.

Beren 2010.06.20. 14:59:19

Szép volt ez a helyzet a fejeléssel a végén.

kokavec 2010.06.20. 15:05:18

Ugyanaz a kisebbségi komplexusból származó mellveregető nacionalizmus teszi nevetségessé és szánalmassá Szlovákiát és Magyarországot is.
Hajrá normális szlovákok!

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.06.20. 15:08:34

B***szlováktol is elköszönünk.
Köszönjük a részvételt.

Beren 2010.06.20. 15:09:40

@budosszlovak: Te győztél! Ezt nevezem életképnek. Sose gondoltam volna, hogy erre is jó a sztrapacska :o)

GPenta 2010.06.20. 15:10:02

Közös dolgot véltem felfedezni !!!!!
Pont olyan szarok, mint mi Magyarok!

Borzadály

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.06.20. 15:11:09

@Waldorf Rolandó: Történelmietlen és hamis lenne 19. sz. második felében kialakult modern szlovák és magyar nemzettudat és definíciók alapján középkori helyzeteket értelmezni. Nem érted. Nézd a meccset.

nyugatioldal 2010.06.20. 15:13:12

Hát ez a szlovák csapat már nem jut tovább: hál'Istennek. Nem azért mert szlovákok: azért mert sz*rok, mán elnézést.

Beren 2010.06.20. 15:13:25

2:0 várható volt.

GPenta 2010.06.20. 15:13:41

2:0 Tiszta gáz ez a foci még nézni is fársztó

ViktorVector 2010.06.20. 15:24:09

Fake a híd kép, túl alacsony a Duna :p

Egyébként meg Párkányban a fagyi jó, főleg mikor dobálják :D

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.06.20. 15:31:07

A meccs gyorsértékelése szlovák szemszögből.

A játékosok nem csinálták meg, amit az edző kért tőlük. Erőnlétileg gyengék voltunk. Nem láttunk semmilyen szisztémát. Jobban is fel lehettünk volna készítve, mert ez mégiscsak a világbajnokság volt.

A paraguayi csapat egyszerűen jobb volt és egyszerűen semmilyen tartalékunk nem volt, hogy fel tudjunk állni. A második félidőben a paraguayiak még jobban felpörgették a játékot és szétfutottak minket.

A második gól dokumentálta a védelmünk gyenge összetételét: négyen csak álltak a lövő játékos közül. Egyértelmű csalódás ez a meccs, mert Paraguay stílusa feküdt volna nekünk és akár meg is nyerhettük volna a meccset, ha jobban ott vagyunk a mérkőzésen.

Nem marad más hátra, mint az olaszokat megverni. Lehetőleg két góllal. Elméleti esély még továbbra is létezik a tovbbjutásra. De. Gyakorlatilag azonban semmi esélyünk nem maradt, mert a társaság morálisan nincs rendben.

Ha nem vagyunk képesek megverni egy Új-Zélandot, ha nem vagyunk képesek jó focit játszani és úgy kikapni mondjuk Paraguay ellen, akkor ne legyenek nagyratörő terveink.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.06.20. 15:32:02

Ez tényleg gáz volt, de azért elképzelem, mekkora ünneplés lenne, ha a magyar csapat játszott volna ma. "Nem baj srácok, már ez is óriási eredmény volt, hogy 24 év után újra kijutottunk! Legalább sokat tanultunk. Bravó!"

Tojglitojas 2010.06.20. 15:35:01

@Csehszlovák Kém: fúú, sajnálom, hogy így kikaptatok! Ti, a szlovák csapat és Szlovákia :-)
Azért fel a fejjel, remélem ha egyszer az életbe még magyar csapat is kijut a VB-re, neki is fogsz drukkolni, persze csak ha nem Szlovákiával játszik :-)))))

ibagorib (törölt) 2010.06.20. 15:35:35

két alapvető tévedés:
A tótok nem morvák (nagy morva birodalom!)
A magyar nem finnugor nyelv!!!

A többi már nem is érdekes!

flimo13 2010.06.20. 15:36:49

@Csehszlovák Kém: "akár meg is nyerhettük volna a meccset, ha jobban ott vagyunk a mérkőzésen."

Sőt! Ha az elején az a lövés bemegy, akkó' gól.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.06.20. 15:40:10

@Tojglitojas: Majd ha kijut az a magyar csapat térjünk vissza rá. Ahogy elnéztem a sorsolást ez nem az idei EB lesz :D :D

Remélem az olaszok elleni mecscet azért még megnézed. Ne feledd, ez nem barátságos lesz, hanem tétmeccs :P

herbert 2010.06.20. 15:43:43

Mafasz volt ez? Tán tésztát ettek a tót kollégák?

Tojglitojas 2010.06.20. 15:45:37

@Csehszlovák Kém: :D
Persze, megnézem azt a meccset is. Majd még meggondolom, ott kinek drukkoljak! :)

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.06.20. 15:48:39

@herbert: Kb. Persze vigyázzunk a bírálatokkal. Weiss edző, akit most én is bíráltam, volt az, aki egy kutyaütő szlovák csapatból világbajnokságra kijutott tizenegyet varázsolt úgy, hogy mg az utolsó előtti fordulóban azt a luxust is megengedhettük magunknak, h kikaptuk hazai pályán Szlovéniától. Lengyelbe azé' csak behúztuk, no. Szóval W. összerakta a csapatot, így a szlovák szurkoló köszönettel tartozik neki, de ez a VB azért ennek a csapatnak úgy tűnik még túl nagy falat. Magyaroknak is el kellene már Kúmant zavarni a csába, oszt egy jó hazai edzőt találni, aki ismeri a játékosokat. Persze, nem (csak) ezen múlik.

nyugatioldal 2010.06.20. 15:53:27

@Csehszlovák Kém: Pontosan. Ha Új Zélandot nem tudták megverni, ennek a Paraguayi válogatottnak még szinte a kapujára se tudtak lőni, mit akarnak a vébén? Itt tart most a szlovák 11, ez van, innen kell építkezni. Ami szomorú tény, hogy ők legalább kijutottak...

pyrogate · http://laalbirroja.blog.hu/ 2010.06.20. 15:58:29

Nem akarlak megbántani, de mindenféle megerőltetés nélkül nyert Paraguay. A második félidőben csak passzolgattunk és vártuk, hogy a szlovákok valamit alkossanak (hiszen nekik volt fontos az eredmény). De nem, nem jött semmi, így könnyedén, félgőzzel is behúztuk.

Vamos Albirroja!
A Paraguay fanokat várjuk a Paraguay blogon, lehetőleg kulturáltabb keretet között:)

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.06.20. 16:16:02

@pyrogate: Nem bántasz meg,mert én is ugyanezt mondom. Abban az esetben lett volna más a játék képe, ha sokkal összeszedettebben álltunk volna fel. Nincs mit ezen szépíteni, eslyünk nem volt, mert szarok voltunk. De ez nem jelenti, h titeket nem fog esetleg elpicsázni az első kicsit erősebb csapat. Látjuk most már, h a VB talán leggyengébb csoportjában vagyunk.

Na, hajrá Új-Zéland!:)

pyrogate · http://laalbirroja.blog.hu/ 2010.06.20. 17:11:20

@Csehszlovák Kém: Hát igen, de még mi sem adtunk ki mindent:) Remélem elkerüljük a hollandokat, azért se Japán, se Dánia nem túl erős. Onnantól kezdve pedig Paraguay 8 között lehet könnyen, ami történelmi siker, ennél több nem is kell nekünk :)

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.06.20. 17:25:15

Dánia szetm tegnap szenzációsat játszott. De ez legyen a japánok baja. :P

Egyelőre nekünk szenzációsan alakul az olasz-újzélandi meccs, ha marad a döntetlen, nincs más dolgunk, mint az olaszokat elverni :)

Ja, és Új-Zéland ellen ti is meg fogtok szenvedni sztem.

1kutya 2010.06.20. 18:06:56

@Csehszlovák Kém: sajnos ezt elnézted:)

Paraguay csoportelső, bár ez a mai foci a semminél ippeg volt csak több.

igaz sajnos nem volt ki ellen focizni!

Vamos Albirroja!!!

Májking 2010.06.20. 18:20:52

Még benne van a pakliban a szlovák - új-zélandi továbbjutás.

Huba szaki (törölt) 2010.06.20. 23:21:54

Uhorszkó magyarul nem Hungária, hanem Magyarország. Pozsonyban nem uhorszkói, hanem magyar királyokat koronáztak.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.06.21. 00:47:25

@Huba szaki: Failed. Uhorsko nem volt csak a magyarok országa. Más nyelvben Uhorszkó-Ungarn-Hungary-(Hungária), szerepel és külön beszélnek a magyarokról, mint etnikumról (the magyars, Madari, stb). Logikus.
Persze értem én, h a magyar nacionalizmus alapja, h Uhorskot csak a magyarok országának akarják beállítani, de ez nem igaz. Magyarban a helyes fordítás a Hungária lenne, de ez a nyilasok óta nem polkorrekt kifejezés.

Rothstein 2010.06.21. 05:02:05

A blog gazdája annyira belelovallta magát a szlovákok mentegetésébe, hogy már a magyarokkal szemben is védi őket, valamint ferdít. Uhorsko az Magyarországot jelent. A szlovák történészek találták ki a szót, hogy megkülönböztessék a Trianon előtti és utáni (Madarsko) országot, ezzel is tagadva a magyar állam kontinuitását.
Az meg hogy Komáromot Komárnonak hívod, és szerinted a Tokaji az szlovák bor is, amikor jó 1 hónappal ezelőtt megint minőségi problémák merültek fel vele kapcsolatban ... mit lehet erre mondani őszintén? Kedveltem a hozzászólásaidat a hokiblogon, de egyszerűen nem értem ezt a saját nemzeted ellen támadó ámokfutást itt a blogon. Miért kell ezt csinálnod? Fizetnek érte? Mikor veszed már észre, hogy a gyűlöletet nem a politikusok gerjesztik, hanem csak meglovagolják. Több rossz tapasztalatom is volt kint, még a csehszlovák időkből, húgomnak már a szlovák időkből és bizony anyámra is rászóltak a boltba a 80-as években (is) hogy ne beszéljen magyarul ...
Én vegyes nemzetiségű városból való vagyok (Szarvas), de itt soha nem vertek vagy szóltak meg senkit, mert tótul beszélt, sőt a szlovák iskola nagyobb állami támogatást kap mint a magyar iskolák és egy bizonyos Stefánik szobra áll az iskola előtt (szégyen) aki szimpla dezertőr volt. Magunkért kellene kiállni már és mindig mélyen elkeserít amikor az ilyen törleszkedő defetista emberek hozzászólásait olvasom. Olvadj csak be te is kint Prágában, lehetőleg szimpla gesztusból a gyerekeid se tanítsd meg magyarul, minek az. És te vagy megsértődve mikor idejön a többség (aki szerinted nem normális mert nem a tótoknak szurkol) fikázni téged.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.06.21. 07:29:25

@Rothstein: A személyeskedést hagyjuk ellenben a többi ÉRVEDre próbálok válaszolni. Ez a blog a szlovák és a magyar nacionalizmus ellen van és a normális szlovák és magyar emberek mellett.
Tudom, h sokaknak fájhat, de jó lesz vele időben szembesülni: Uhorsko NEM jelenti Magyarországot, mert nem volt magyar ország, hanem a magyarok, szlovákok, románok, szerbek, stb országa volt. Amikor pl a 19. sz.-ban Jan Holly, egy szlovák író, költő elment Jénába tanulni és azt írta be az igazolványába, h állampolgársága "uhor" nyelve pedig "sclavus" szted ő akkor most magyar is volt? Perszehogy nem. A nagy nyugati nyelvek is különbséget tesznek Hungary és a "the magyars" között.

A magyar történettdudomány és irodalomtudomány egyik legnagyobb tgagédiája, h egységesen mindent magyarnak vesz ami 1918 előtt volt. De ez hamis és igazságtalan. Hogy akarunk a szomszédokkal megbékélést, ha még csak el sem ismejük őket, mint létezésre alkalmas és jogosult önálló nemzet? Na, erre válaszolj, aztán folytathatjuk.

Maisie MacKenzie 2010.06.21. 09:15:17

"Uhorsko az Magyarországot jelent. A szlovák történészek találták ki a szót, hogy megkülönböztessék a Trianon előtti és utáni (Madarsko) országot, ezzel is tagadva a magyar állam kontinuitását."

Uhorsko Hungary-t, Ungarn-t,Hongrie-t, Ungheria-t, Hongarije-t HUNGARIA-t jelent
vagy ezeket is angol, német, francia, olasz, holland, latin történészek találták ki szívatásból! :-)

Csakhogy az angolok, németek, olaszok, franciák stb. leszarják, hogy Magyarország éppen mekkora és éppen hozzátartozik Szlovákia, vagy nem, ezért nincs több szavuk Magyarországra, de a szlovákoknak - mivel a hazájukról van szó - már egy fontosabb kérdés.

Ezért nevezik a történelmi, közös országot Hungáriának, míg a csak magyar Magyarországot Magyarországnak.

A Komár meg szlávul szunyogot jelent, innentől fogva szerintem tök mindegy, hogy Komárom, vagy Komarno.

Amúgy nem érdemes szurkolni a szlovákoknak mert gyengék, nem teszik ki a lelküket, nem érdemlik meg a szurkolást. Akárcsak a magyarok.

Rothstein 2010.06.21. 10:54:22

@Csehszlovák Kém:

Akkor gondolom Franciaországnak is több neve kellene hogy legyen. Mivel ott sem mindenki francia még ma sem, pedig tűzzel vassal irtották a kisebbségi nyelveket egészen a 80-as évekig. Vagy pl. Szlovákiának akkor mi legyen a neve? Mert ott se mindenki szlovák. Vagy tévedek?
Egy érvemre próbáltál meg válaszolni, a többit figyelmen kívül hagytad. Ez így kevés.
Az általad említett szlovák(?) író, költő magyar állampolgárságú szláv volt. Ez elég egyszerű.
Tényleg mi van azokkal, akik egyszerűen a dél-amerikai focit jobban szeretik és azért nem szurkolnak a tótoknak? Azok sem normálisak? Mert ha a jó focit szereted, akkor nem szurkolsz a tótoknak. Mindig az szokott lenni az érv ellenünk, hogy ne vigyünk politikát és egyéb szempontokat a szurkolásba. Nos te IS viszel bele.

Maisie MacKenzie 2010.06.21. 11:01:46

@Rothstein:

Franciaországban a nem franciák beolvasztása zömmel a francia nemzetté válás előtt megtörtént.

Pl. magyarországon a kunok, jászok beolvadtak mielőtt még egyáltalán igény merült volna fel kun vagy jász nemzetre.

A modern magyar nemzetté válás meg egyidős volt a hasonló szlovák törekvéssekkel, de abban az időben plusz a német egység, az olasz egység törekvések is példával szolgáltak a szláv kölcsönösség hívei számára. Valószínűleg a szlovákok szláv nyelv híján a kunok vagy a jászok sorsára jutottak volna.

Rothstein 2010.06.21. 11:13:08

@Maisie MacKenzie:

Ez mind igaz, de akkor miért van csak egy neve Franciaországnak? Vagy Szlovákia miért csak Szlovákia. Manipuláció, ennyi.
A magyar állam kontinuitása folytonos a honfoglalás óta. A szlovákok a két elnevezéssel ezt próbálják cáfolni. Ergo a mai magyar államnak szerintük semmiféle jogalapja nincs területi követelésre már csak azért sem, mert a két állam között nem áll fent kontinuitás.
Az erősebb zászlóaljaknak van igaza, mondta volt Napoleon. Lehet manipulálni jobbra balra, a végén az erősebb dönt. Most nem mi vagyunk az erősebbek, azonban elképzelhető hogy nem mindig lesz ez így. csak tenni kell érte (nem a hadseregre gondolok).

Kazimír 2010.06.21. 11:14:37

@Csehszlovák Kém:
Akárhogy próbálod magyarázni (és más ellened szólókat demagógnak, populistának bélyegezni) azért csak Rothsteinnek van igaza. (Biztos vagyok benne, hogy ez alapján engem is skatulyázol, de nem zavar.)

De ha már a sportról kellene szólni:
Az a csapat érdemli a szurkolást, amelyik tesz is valamit a győzelemért (ld.: Új-Zéland), az ellenpélda pedig a teljesen szétesett franciák, vagy lelkesedés teljes hiányát mutató szlovákok.
A jégkorongban tényleg jók lehetnének, az az ő nemzeti sportjuk, tele vannak jégcsarnokokkal (más kérdés, hogy a legutóbbi vb-n csúnyán leszerepeltek).

A sörük finom, bár a csehek (akiket valamilyen rejtélyes oknál fogva legalább annnyira utálnak a szlovákok, mint a magyarokat) ebben is jobbak.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.06.21. 11:19:22

@Csehszlovák Kém: Uhorsko = történelmi Magyarország, mi is megkülönböztetjük. Németül, angolul tényleg max. + Königreich v. Kingdom. A különbséggel pedig tisztában van itthon is mindenki, azzal is, hogy a hungarus tudat mennyire fontos. Zrínyi horvát, Petőfi szlovák származása is közismert, az iskolában is kihangsúlyozzák. De vajon Országh/Hviezdoslav magyar gyökerei mennyire ismertek fent?

500 évekkel előtti eseményekre csak nem kezdjük el a szlovák-szerb-szlovén, kreált kifejezéseket használni meg a pozsonyi Diétát bratislavainak hívni.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.06.21. 11:35:23

@Rothstein: Akkor gondolom Franciaországnak is több neve kellene hogy legyen. Mivel ott sem mindenki francia még ma sem, pedig tűzzel vassal irtották a kisebbségi nyelveket egészen a 80-as évekig. Vagy pl. Szlovákiának akkor mi legyen a neve? Mert ott se mindenki szlovák. Vagy tévedek?
Egy érvemre próbáltál meg válaszolni, a többit figyelmen kívül hagytad. Ez így kevés.
Az általad említett szlovák(?) író, költő magyar állampolgárságú szláv volt. Ez elég egyszerű.
Tényleg mi van azokkal, akik egyszerűen a dél-amerikai focit jobban szeretik és azért nem szurkolnak a tótoknak? Azok sem normálisak? Mert ha a jó focit szereted, akkor nem szurkolsz a tótoknak. Mindig az szokott lenni az érv ellenünk, hogy ne vigyünk politikát és egyéb szempontokat a szurkolásba. Nos te IS viszel bele.

Mégis, mire kellett volna még válaszolnom? Megmondtam, h nem megyek bele személyeskedésekbe, nem az én stílusom.
Na, ha te is elismered, h szláv anyanyelvű volt, az író, akkor beláthatod, h az az ország nem volt csak magyar.
Ez ilyen egyszerű. Már csak azt kellene belátnod, hogy az ország elnevezése – ráadásul visszavetítve a modern korokból egészen az államalapításig - éppen ebből az okból kifolyólag erősen sántít.
Mint ahogy minden nyelven megvan az elnevezésünk Uhorsko, Hungary, Ungarn, Hongrie, Ungheria, Hongarije – amely nem csak és kizárólag magyar etnikai jellegre utal.
Na, szted miért? Ezt meg én kérdezem 
Franciaország, Szlovákia, bármilyen meglepő egyetértek, miért nem más a nevük? De ezt légyszi ne tőlem kérdezd meg.

Kötelező itt lenni? Nem. Ha nem tetszik neked amit itt olvasol, menj át nyugodtan a dél-amerikai blogokra.
Mégis, valami miatt ittragadtál, de én ennek örülök, legalább minket olvasol és nem a dél-amerikai fociblogokat :P

Nem a jó fociról van szó, hanem arról, h a szlovák csapatnak szurkolunk, érted a különbséget? Ha jó focit akarok látni, megnézem a dán, a német, a brazil, az elefántcsiontparti csapatot.

a post arról szól, miért szurkolhat egy magyar ember a szlovák válogatottnak. Próbáltam összeállítani egy olyan listát, amelyet még bőven lehetett volna bővíteni, amelyrőől az egyszeri magyarnak is lejön mennyi sok hasonlóság van a két nemzet között és mennyire idejét múltak lehetnének már a pitiáner nacionalista acsarkodások. Van akinek lejött, másoknak meg nem. Szabadon választasz.

Ja, igen, Komárno. Rosszabb vagy mint a Jehova tanúi  Azért használtam a szlovák elnevezést, hogy egyértelmű legyen annak, akinek válaszoltam, hogy hol keresse az Európa Parkot. Le tudom írni azt is, h Komárom, nem halok bele  Sőt. De most nem tudom mi ezen a probléma? Válaszolsz?

Na és a Tokaji, olvastam, hogy ez sokaknak fáj. Fájjon ha így fogod fel, de szeretnék rámutatni arra, h úgy alakultak a határok, hogy a történelmi tokaji borterm vidék két ország területére is esik. Nagyobb részt Magyarországra. Kisebb részt Szlovákiára. Ráadásul sokan akik ott termelik, szintén magyar nemzetiségűek. Ez lenne az a magyar külpolitika, amely megtiltjaa kinti magyaroknak, h azzal foglalkozzanak, amihez értenek? Ez megint öngól. Ráadásul, miért is tiltanánk be nekik? A minőségi problémákra meg azt mondom, ha lenne nomális kommunikáció a két nemzet között, simán el lehetne intézni, h mondjuk Magyarországról minőségi ellenőrok tesztelik a szlovákiai tokajit és mondjuk csak az ő engedélyükkel mehetne forgalomba. De mivel mi magyarok mindent izomból, magas lóról és egy soha nem volt birodalmi tudatból próbálunk elintézni mondjuk a szlovákokkal külpolitikai téren, ne csodálkozzunk ha nem fog sikerülni és ők is izomból válaszolnak. Megérdemeljük.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.06.21. 11:42:41

@Modor Tibi: Nem is. Én azt mondom, úgy kell elnevezni a dolgokat, ahogy anno elnevezték. Éppen ezért soha nem fogok bratislavai diétáról beszélni, de éppógy nem fogok Magyarországról sem Szt István idejében. Mert nem történelmi, egyik se. De ezt oldják meg a történészek és az irodalomtudósok, hogyan neveljék kicsit európaibb módon a magyarokat és a szlovákokat.

A hungarus tudat az 1800-as évek eleje-közepéig múködött - és addig kiválóan - aztán felváltották a modern nemzeti gondolatok és hrtelen mindeki nagy lett és dicső :)

Hehe, hát igen. A legnagyobb szlovák költő Országh Pálként látta meg a napvilágot és Miskolcra járt egyetemre. És szlovák bartai unszolására tért át a magyar verselésről a szlovákra. Oszt felvette a Hveizdoslav nevet: Pavol Orszagh Hviezdoslav és lánglelkű szlovák lett. Na és? ez a szép az egészben. A mi Petőfink szerb és szlovák ősökből lett lánglelkű magyarrá! Szép közép-európai sztorik ezek!

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.06.21. 11:46:39

@Kazimír: Azért ez vicces, hogy olyanokat adsz a számba, amiket nem mondtam. Demagóg? Populista? Mikor? Kinek? Szedd össze magad :)

Ez egy szlovákblog, ha nem tetszik menj át az újzélandira és szurkolj nekik. Nekedis mondom: nem kötelező itt lenni.

Javítalak: ninics akkora utálat a csehek felé, mint felénk, de azt sem mondom, h nem létezik kisebbrendőségi érzés, mert az van. De utlálat nincs, elég ha csak a két ország közötti speciális kapcsolat mindenféle leágazását csekkolod. NE dőlj be minden legendának :)

Egyébként a sportban nagy a zrika köztök, de ez természetes. Szeretném megélni, h szlovákok és magyarok közt is csak a zrika megy egy focimeccsen majd és nem a gyúlölködés!

Maisie MacKenzie 2010.06.21. 11:52:54

@Rothstein:

"A magyar állam kontinuitása folytonos a honfoglalás óta. A szlovákok a két elnevezéssel ezt próbálják cáfolni."

Nem hiszem, hogy erről lenne szó.

Uhorsko is Magyarország és Mad'arsko is Magyarország. Csak az egyik közös a szlovákokkal a másik meg nem.

Amúgy a Mad'arsko-zás ellen kellene kiakadni, mert nem az a történelmi név.

Vagy ha a Mad'arsko kifejezés tetszik az Uhorsko ellenében, akkor érd el, hogy angolul is Magyaria legyen Hungary helyett!

Erőltetett álprobléma!

Maisie MacKenzie 2010.06.21. 11:57:23

@Csehszlovák Kém:

"de éppógy nem fogok Magyarországról sem Szt István idejében."

Pedig Magyar Királyság, rövidebben meg Magyarország. Nincs olyan hülye, hogy összekeverje a mai és a 1100 évvel ezelőtti Magyarország társadalmát.

Pl. 1100 éve a magyar nemesség mellett éltek más etnikumú nemesek is, szlávok is. És a jobbágyság is hasonlóan multietnikus volt.

Huba szaki (törölt) 2010.06.21. 12:04:39

@Csehszlovák Kém: Shqipëria, Suomi, Nihon. Ezekkel mi a helyzet? Ha belőlük is lopnátok egy-egy darabot, akkor már a rendes nevükön hívnád őket?

Pozsony Magyarország fővárosa volt 300 évig és magyar királyokat koronáztak a Szent Márton dómban.

Zólyomban van a várkapunál egy röhejes emléktábla magyar nyelven, miszerint a zvoleni vár védte a középkorban a törökök ellen a közép-szlovákiai bányavárosokat.

Maisie MacKenzie 2010.06.21. 12:13:26

@Huba szaki:

"Pozsony Magyarország fővárosa volt 300 évig és magyar királyokat koronáztak a Szent Márton dómban."

Ja, részigazság. Jogilag így is volt. Közben Preßburg német város volt, ahogy a Habsburg királyaink sem etnikai magyarok voltak. Meg az ország etnikai képe sem volt olyan, mint Szent István korában a tatárjárás, török hódoltság előtt.

"Zólyomban van a várkapunál egy röhejes emléktábla magyar nyelven, miszerint a zvoleni vár védte a középkorban a törökök ellen a közép-szlovákiai bányavárosokat."

Ez is olyan részigazság, mint a Tiéd, csak más szempontból.

A magyarok államjogilag érvelnek, mert ott vannak érveik, a szlovákok meg nyelvi, etnikai, néprajzi, kultúrális érveket használnak, mert jogival híján vannak.

Így meg a körtét hasonlítjuk össze az almával. Legalább a vitában találnánk közös nevezőt!

Kazimír 2010.06.21. 12:53:13

@Csehszlovák Kém:
Valóban nem mondtad, vagy írtad, de ezt véltem kiolvasni a soraidból.

"Nekedis mondom: nem kötelező itt lenni."

Óóó.. de ismerős ez nekem valahonnan! Nem voltál te "magyar" miniszterelnök Gy.F. néven? :D

Egy kis nemzetnek mindig fenenagy nemzeti öntudatra van szüksége, ha egyben akar maradni, ez igaz. És minél kisebb, annál nagyobbra. Még könnyebb ezt elérni, ha van egy közös külső "ellenségképük" (ld. az átkos 40 évet, amikor mindig volt kit utálni, így a nagy testvér elnyomásában is egységes maradt a magyar).
Nem tudom, hogy a szlovákok hány százaléka érez úgy, ahogy azt a satóban olvassuk, halljuk, de hidd el, én is szeretném, ha békében élnénk. Úgy, ahogy te is a te szomszédaiddal és én is az enyémekkel.

Rothstein 2010.06.21. 13:01:31

Elnezest csak kozben munkaba mentem es most mar onnan irok.
Az orszag elnevezeserol: A mar letelepult nyugat-europai nepek azt hittek, hogy mi hunok vagyunk, ugyanis nekik az osszes nomad egykutya volt. A nevunket innen kaptuk. A szlav nepek viszont az egyuttelesbol fakadoan atvettek a sajat magunkra alkalmazott elnevezest, csak a kulonfele nyelveikhez igazitottak oket. Velunk is elofordult ez csak forditott elojellel, mi peldaul a nemet elnevezest a szlavoktol vettuk at.
A zvoleni var kerdesehez: az emlektabla tipikus ferdites, nem reszigazsag. Magyarul zvolen az Zolyom, egy szlovak nyelvu emlektablan helye van a Zvolen szonak. A kozep-szlovakiai kitetellel nem tudok mit kezdeni, szimpla anakronizmus.
Olyan mintha valaki Parizst mondana Lutetia helyett a romai korrol beszelve, vagy eppen Kinizsi(ohh bocsanat Paul Chinezul) a nyugat-romaniai Kenyermezonel verte meg a torokoket.
A szlovakokkal egyszeruen nem lehet kozos nevezore jutnunk.
Az onmeghatarozasuk soran a legfobb es szinte kizarolagos pont a magyarokkal valo szembenallas, szembeallitas, ez nem csak Ficoekra igaz.
Azt meg inkabb nem is minositem, hogy szerinted a Tokajival kapcsolatos problemak forrasa a magyar eropolitika es pokhendiseg.

Maisie MacKenzie 2010.06.21. 13:10:54

@Rothstein:

"Az onmeghatarozasuk soran a legfobb es szinte kizarolagos pont a magyarokkal valo szembenallas"

De mégis kikkel szemben kellene meghatározniuk magukat?

Kik szerették volna, hogy olvadjanak be a magyarságba? Kik támadtak minden szlovák kulturális megnyilvánulást pánszlávizmusnak bélyegezve?

Teljesen természetes, hogy egy területen két nemzet nem fejlődhet ki egy időben összezördülés nélkül. Így volt ez a 19. sz. közepétől az ugynevezett Felvidéken. Két nemzet is igényt támasztott arra a területre és az ott élő népességre. A magyarok történelmi jogon, mint a hódítók, államalapítok örökösei, a szlovákok meg a kor akkori divatos eszméi alapján (ezekből volt jó néhány).

De mára ez történelem! Van két nemzet a Kárpát-medencében, a többség ezt simán elfogadja.

Mindazonáltal a szlovákság mentálisan a legközelebbi nép a magyarsághoz.

Rothstein 2010.06.21. 14:14:46

@Maisie MacKenzie:

Nem kellene feltetlen velunk szemben meghatarozni magukat, van ra pelda boven, akar Europabol is, hogy van mas ut is. Jo diagnozist adsz arrol, hogy a Felvidekre ket nemzet tartott igenyt. Ez viszont egyben ki is zarja a kiegyezes eselyet. Az viszont nem allja meg a helyet hogy Trianon tortenelem. Trianon akkor lesz tortenelem, ha az utolso magyar is beolvad (vagy mas nem tortenik, de a helyzet ma ugy all).
Eppen ezert legalabb a magyaroknak egysegeseknek kellene lennie a magyar erdekek kepviseleteben. A blogiro nezetei peldaul teljesen ellentetesek. Nem veletlenul annyira nacionalistak a quebeci franciak, ez az egy ut volt ra hogy megorizzek nyelvuket es kulturajukat. Barmilyen mas attitud beolvadashoz vezet. Ezt a tortenelem bizonyitotta mar nemegyszer.
Az nyilvanvalo, hogy a magyar nemzetisegi politika kovetett el hibakat, sokszor nem is kicsiket, noha a korban meg igy is igencsak liberalisnak szamitott. az utana kovetkezo brutalis kis-antant elnyomashoz kepest viszont messze messze megengedobb volt. A panszlvaizmus belyeget egyebkent nem veletlenul sutottek a szlovak vezetokre. Ha nem is mindenkit es mindent, de a tamogatokat Petervarott es Pragaban kellett keresni ...

Maisie MacKenzie 2010.06.21. 14:24:32

@Rothstein:

"Az viszont nem allja meg a helyet hogy Trianon tortenelem. Trianon akkor lesz tortenelem, ha az utolso magyar is beolvad (vagy mas nem tortenik, de a helyzet ma ugy all)."

Pedig Trianon történelem!

Felbomlott az OMM és a szlovákok kiszakadtak Magyarországból.

Amúgy a trianoni határokat Bécsben sikeresen felülvizsgálták és a párizsi békeszerződés vette el ezeket a területeket.

Tehát a párizsi békeszerződés ellen kellene fellépni, a Bécsben sikeresen felülvizsgált Trianont már el lehetne felejteni, hacsak nem az OMM-t akarjuk visszahozni! :-)

Rothstein 2010.06.21. 15:38:41

A hatarokat Trianon jelolte ki, Parizs megerositette. Trianon egy szimbolum. Ne tegy ugy mintha nem ertenem mirol beszeltem. Ha ennyi valaszra meltot talaltal a hozzaszolasomban akkor szerintem hagyjuk is abba. Mellebeszeles folyik.

Rothstein 2010.06.21. 15:43:37

Ertened pontosabban. Elgepeltem.

Maisie MacKenzie 2010.06.21. 15:50:37

@Rothstein:

"Trianon egy szimbolum."

Elég szomorú, hogy itt tartunk. Trianon előtt OMM volt, meg teljesen más Európa.

"A hatarokat Trianon jelolte ki,"

De ezeket Bécsben korrigálták és elfogadható ETNIKAI határokat állapítottak meg.

Amúgy el kell, hogy döntsd, mi fáj? Hogy létezik Szlovákia, vagy hogy inkorrekt a határ Mo. és Szlovákia között?

Két külön dolog!

Huba szaki (törölt) 2010.06.21. 16:00:28

@Maisie MacKenzie:
"Ja, részigazság. Jogilag így is volt. Közben Preßburg német város volt, ahogy a Habsburg királyaink sem etnikai magyarok voltak."

Pozsony többnemzetiségű város volt. A Habsburgok Magyarország királyai voltak, nem Uherszkóé.

"A magyarok államjogilag érvelnek, mert ott vannak érveik, a szlovákok meg nyelvi, etnikai, néprajzi, kultúrális érveket használnak, mert jogival híján vannak."

Nem erről szólt a vita, hanem hogy Magyarország 1920 előtt is Magyarország volt, nem pedig Uherszkó.
Ha a szlovákok etnikai, néprajzi és kulturális érveket használnak, akkor miért baj, ha az államhatár az etnikai, néprajzi és kulturális határon lenne?

Maisie MacKenzie 2010.06.21. 16:04:54

@Huba szaki:

"A Habsburgok Magyarország királyai voltak, nem Uherszkóé."

Uhorsko Magyarországot jelent, akár csak Hungary vagy Ungarn.

"miért baj, ha az államhatár az etnikai, néprajzi és kulturális határon lenne?"

Megyehatárnak minimum kellene ott lennie. A magyarok felszalámizása tűrhetetlen.

Huba szaki (törölt) 2010.06.21. 19:58:48

@Maisie MacKenzie:

"Uhorsko Magyarországot jelent, akár csak Hungary vagy Ungarn."

Én is ezt próbálom bizonygatni a csehszlovák kémnek, mindhiába.

fransancisco 2010.06.23. 14:06:02

a legnagyobb tót költö ország pál, magyar versekkel kezdte pályafutását, csak miután látta, hogy a magyar mezöny túl erös neki, akkor igazolt tótékhoz

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.06.23. 21:22:12

Azon kívül, hogy századszorra is leírjátok, nem lesz igaz az állítás. Érveket, eseteket és emberi sorsokat hoztam fel állításom igazolására, ti pedig hare krisna módjára mormoljátok ezt a mondatot, ami ettől igazzá nem fog válni. Többek között Trianont is ezért szoptátok be, mert nem ismertétek el a nemzetiségek önrendelkezési jogát, hanem megpróbáltátok magyarosítani őket. Eltelt 90 év és a magyar önhittség semmit nem változott.

fransancisco 2010.06.24. 08:38:42

@Csehszlovák Kém:
"Eltelt 90 év" és pusztul a magyar szlovákiában, a németek már teljesen eltüntek, érdekes az ezeréves magyar elnyomást túlélték, hol vannak a szepességi cipszerek? hol a pozsonyi bortermelö németek? ebben a (cseh-)szlovák demokráciában hol taláható meg a nemzetiségi önrendelkezés jog? miért nincs Kempelennek szobra Pozsonyban? a szlovákul megjelenö könyve miért így jelent meg: Wolfgang von Kempelen a jeho Mechanizmus ľudskej reči? (a névre koncentrálj!!!!) ezek is apróságok, amikre nincs jó szlovák válasz
szebb jövöt

Maisie MacKenzie 2010.06.24. 08:43:01

@Csehszlovák Kém:

Bonyolultabb ennél a sztori!

A leendő feleséget még kislány korában kiragadták a szépreményű, szlávmorva családjából és elvágták a jó nevelés elől.

Később az ott elrabló martalóc megtért (keresztény lett, mint az elrabolt gyermek) és a pápa kinevezte a lány gyámjává.
Amikor a leány nővé ért a vén martalóc. aki addig azért már úgy-ahogy magára erőltette az európai jómodort, házasságá szerette volna kapcsolatukat változtatni, de ez a nem szerelmi, inkább a megszokáson alapuló házasság nem működött.

rozsomák 2010.06.24. 08:58:53

@Yoss:
"Miért van az, hogy minél sötétebb barom valaki, annál inkább a származására büszke? Talán azért, mert másra nem lehet az??"

Találtam egy pont erről szóló firkát...
stibor.blogspot.com/2006/01/magyar-vagyok.html

Egyébként Dawkins ezt már kifejtette Az önző gén című könyvében, hogy miért szeretjük a hozzánk közelállókat - sorrendben: család, közelállók, egy nyelvet beszélők, egy országban lakók és így tovább... Kapaszkodni kell valamibe, ha nem tudok önálló entitás lenni.
(de ez elvileg egy fociblog, tehát most hagynám..)

rozsomák 2010.06.24. 09:01:01

"Miért van az, hogy minél sötétebb barom valaki, annál inkább a származására büszke? Talán azért, mert másra nem lehet az??"

Találtam egy pont erről szóló firkát...
stibor.blogspot.com/2006/01/magyar-vagyok.html

Egyébként Dawkins ezt már kifejtette Az önző gén című könyvében, hogy miért szeretjük a hozzánk közelállókat - sorrendben: család, közelállók, egy nyelvet beszélők, ez országban lakók..és így tovább... (de ez elvileg egy fociblog, tehát most hagynám..)

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.06.24. 10:02:18

@fransancisco:
Dehogy nincsenek válaszok! Bár a köszönésedből ítélve, úgysem fogod felfogni, mert neked csak a “szebb jüvő létezik”.

Kevered a szezont a fazonnal. Először is fogalmakat kell tisztáznunk. Ezeréves magyar elnyomás: a szlovák nacionalista gondolat egyik toposza. Mint olyan, hazugság, nem létezik. Ergo, nem is volt mit túlélni. A nemzeti, nacionalista túlzások a fra forradalom óta léteznek, amikor a nemzet eszménye került az első helyre. A nacionalizmus, mint államszervező és sikeres gondolat volt. Aztán sajnálatos módon ez az elv kisiklott és a nácizmus borzalmaiba torkollva, reméljük örökre kiírta magát a fő rendező elvek sorából. A közép-európai népek, pl, a szlovák és a magyar is a kb az 1800-as évek első harmadától kezdve ismerkedett meg a modern nacionalista gondolattal. Ismerős? “Nyelvében él a nemzet”, stb. Hirtelen minden nép felfedezte ősi, de sokszor csak kitalált ősi múltját. A többnemzetiségű Uhorszkóban a magyarok megpróbálták alkalmazni a franciák által sikeresen használt elvet, de az asszimilációs és az elmagyarosító politikával kudarcot vallottak. Egyszerűen túl nagy falat volt nekik a 49százaléknyi nem Magyar lakosság.

Ennyit nagyon röviden az előzményekről, h érsd válaszaim is.
A szepességi cipszerek, pozsonyi bortermelő németek azért léteztek a 19.sz-ig Uhorszkóban tömegesen, mert akkor nem a nemzeti elv volt a döntő szempont.

Szép példa erre Farkas Kempelen esete. Te ki vagay akadva, de többek között erről a Magyar önhittségről beszéltem korábban. Kempelen Farkas annak a háromnyelvű Pozsonynak volt a lakosa, amit te innen 2010-ből fel nem foghatsz. Johann Wolfgang von Kempelen, Kempelen Farkas, Ján Vlk Kempelen ez az ember így létezett, műveit németül írta, mégis, milyen nyelven szerepeljen a neve? Ja és ír bevándorlók gyereke volt a faszi, apja neve Engelbert Kempelen, szóval koncentrál te is egy kicsit  Kempelen Farkas azért volt, mint ahogy sok más ember is magyarosított a nevét, mert Hungáriában élt.

A dualizmus alatt a szlovákok (de a románok, szerbek, stb) Uhorszkó elsőszámú ellenségévé váltak, mert veszélyezteették az állam egységét – gondolták a magyarok.
A világháborúk során a németek és a magyarok az új szláv állam elsőzsámú ellenségeivé váltak, mert veszélyeztették az állam egységét – gondolták a csehszlovákok.

A szepességi németek, csehországi németek, stb., de a magyarországi szlovákok is a (cseh, szlovák, magyar) államok nacionalista politikának köszönhetően tűntek el szülőföldjükről.
Szóval a vitának ez az ága teljesen felesleges: minkét fél tud a másik fejére nemzeti sérelmeket vágni és ahogyte hiszel a saját nacionalista igazadban hidd el a másik fél ugyanúgy hisz a sajátjában.

Én azt mondom, hogy ezeken a terméketlen vitákon felül kell emelkedni, mert sehova nem vezet az, ha beleragadunk a nacionalista diszkurzióba. Mindkét orszgban felnőtt egy fiatal generáció, akik maguk után szeretnék hagyni, Trianont, a múltat és egymás sértegetését, mert ez az út nem Európéba vezet.

rozsomák 2010.06.24. 10:49:32

@fransancisco: "pusztul a magyar szlovákiában, a németek már teljesen eltüntek"
Így volt ez eleink alatt is... pl. már a XII. században is flamand meg vallon telepeseket kellett betelepíteni a Felvidékre, mert valahogy elfogytak ott a népek.. aztán utána azok is magyarosítva lettek.
(Így vagyunk ezzel mi, Árpád népe, mióta bejöttünk a Kárpát-medencébe..)
Rabszolgákat tartottunk - ezt szó szerint kell érteni ! - és azok egyszer csak fellázadtak..

terméketlen vita ez valóban..

Maisie MacKenzie 2010.06.24. 12:33:41

@Csehszlovák Kém:

"a 19.sz-ig Uhorszkóban tömegesen"

Magyar nyelvű szövegbe ne használd az "Uhorszkó" kifejezést, mert nincs ilyen magyar szó. Ha már kerülni akarod a Magyarország kifejezést, akkor használd a "történelmi Magyar Királyság", vagy "Hungária" kifejezéseket.

Nemzetközi jogilag Magyarország jogfolytonos. A szlovákok szakadárok.

Ez van.

Meg lehet érteni a szakadárságuk okát, de nem lehet elvárni, hogy lehazudjuk a történelmet. A szlovák nemzet Magyarország északi megyéiből vált ki, ahol őshonos volt. Nem azért nevezzük azt a részt Magyarországnak, mert magyar etnikumú lakosság élt ott, hanem mert a Magyar Királyság része volt, amely semmi etnikai külön státusszal nem rendelkezett, annyival sem, mint a kun kerületek.

rozsomák 2010.06.24. 13:01:13

"Nemzetközi jogilag Magyarország jogfolytonos. A szlovákok szakadárok."

Ha már egy fociblogban ez folyik, hogy idejön egy alsóiskolás a nemzetközi joggal:-)))

Mi az a nemzetközi jogban, hogy szakadár ? :-))
Mint mondjuk Magyarország a Habsburgoktól ?
Akkor Magyarország is szakadár, nem ?
Mintha nem önálló állam lett volna jó ideig... mire kellett volna pl. a szabadságharc, ha önálló lett volna ?

De aztán kikiáltotta a függetlenségét..

Mint ahogy minden állam így kezdte...pl. Szlovákia is.. meg Magyarország is..

Érteni nem értem, hogy miket beszélsz Te itt összevissza, édesem pici fijam, te érted egyáltalán ????:-)))

Találós kérdés csak neked..:
Hol jegyezték Magyarországot, mint önálló államot 1855-ben ?

fransancisco 2010.06.24. 13:14:35

@Csehszlovák Kém:
a szlovák helyesírás kimondja hogy a történelmi neveket szlovák helyesírással kell írni tehát: Pázmány helyett Pázmáň! akkor ez mi ha nem a kissebrendüségi gátlás kompenzálása?

tudod mi a baj ezzel? hogy Kempelen büszke volt magyarságára! az ö emlékét nem tisztelik az ilyen hozzáállással, ha inkább Von Kempelennek írják, és Pozsonyban inkább Andersennek a nagy dán mesemondónak állítanak szobrot, mint neki, (aki egyszer itt éjszakázott - nem vicc, ezért szobor jár) - szóval ezek csak biciklicselek a nagy öszinte múltbanézés helyett: a múltból kicsemegézem ami kóser, amivel meg nem tudok mit kezdeni annak nem állítok szobrot, söt kihagyom, vagy inkább németül írom a nevét, hogyne majd magyarul, szerinted ez annyira távol van a 19.sz. magyar nemzetiségpolitikától amit vétkesnek gondolsz? és tényleg úgy gondolod hogy ez ott dölt el? akkor nézz utána a balkánon tevékenykedö brit M5 vagy M6 (a fene se ismeri) ügynököknek ebböl az idöböl (Baden-Powell, Scotus stb. de seszeri seszáma), mindenki készült a háborúra, Magyarország talán a legkevésbé, és a fenti Scotusoknak pl. anyagilag is igen megérte ez a kutakodás,

nézd, ki kell mondani a tételt, amit ismerünk mindannyian: az erösebb kutya joga az örömszerzésre,
igen most ök diktálnak, csak ha ilyen liberális maszlaggal feltálalod, nem lessz kevésbé keserü,
és mi a teendö? mert ez nem békejobb amit ajánlasz, hanem meghuyászkodás
ha jól értem elismered, hogy elindultunk a cipszerek után, bevallom én is így gondolom, de azért már ne kelljen ezért tapsolnunk
a "szebb jövöt" egyszer hallottam, és teszett, de ha bántja a füled, akkor itt van egy másik: Ave Caesar, morituri te salutant!

fransancisco 2010.06.24. 13:15:45

@rozsomák: "rabszolgákat tartottunk"
hol?

rozsomák 2010.06.24. 13:18:17

@fransancisco:
Szerintem menj el Ópusztaszerre egyszer és ott meg fog világosodni előtted..
Igen, rabszolgákat tartottak az ősmagyarok...
Szó szerint..
Tájékozódj... megéri..

de az nem volt ritka akkortájt..

fransancisco 2010.06.24. 13:22:09

@rozsomák: a jó isten áldjon meg, a tótokról (szlovákokról) beszélünk, te meg a rabszolgákról
vagy Trianon emiatt volt?

rozsomák 2010.06.24. 13:33:58

@fransancisco:
pl. igen, emiatt..
de nézz utána a nemzetiségi politikáknak.. én mondom, megéri..
Megéri nem Trianonnál kinyitni a történelemkönyvet, hanem kicsit visszalapozni abban..
Meg megnézni a Monarchia egy nemzetiségi térképét mondjuk 1905-ből..
Meg ilyesmi utánjárásokat tenni..
Megéri..
Kisebb lenne a Trianon-fóbiád.. márcsak ezért is megérné..

fransancisco 2010.06.24. 13:38:56

@rozsomák:
vigyázz rozsi, nyitvahagytad a makákók ketrecét, és már jóideje pötyögtetnek a vadiúj laptopodon, sokan ezt a te hozzászólásodnak gondolták

rozsomák 2010.06.24. 13:46:41

bocs, de én a te IP-címedről írtam az óvatosság kedvéért... nézz csak utána..:-)))

Maisie MacKenzie 2010.06.24. 15:25:12

@rozsomák:

Magyarország jogalapját Szent István királyunk pápai megkoronázása és az Árpád-házi nemzeti királyaink (nem a modern értelemben) sora alapozta meg.

Az Anjou királyaink sem csapták Nápolyhoz az országot, hanem , mint Magyarország törvényes királyai uralkodtak a korabeli jogszokások alapján. Az első Habsburg királyaink is így jártak el.

A török hódítás sem szüntette meg Mo. jogfolytonosságát. Igaz az osztrákok meghódították a törököktől Mo. jelentős részét és Osztrák Császárságként kezelték, de ez ellentétes volt, mint a hazai, mint a nemzetközi joggal ezt a tévedésüket az 1867-es kiegyezéssel be is látták, alkotmányos magyar királyként uralkodtak onnan.

A szlovákok/morvaszlávok nem tudták államukat olyan magas szintem elismertetni, mint a magyarok, nem kaptak pápai koronát, csak frank vazallusok voltak.

Ők az 1789 utáni eszmékből tudják CSAK eredeztetni az államiság utáni igényüket. A semminél ugyan több, de nagyon karesz, nem legitim.

Ezért mondjuk egy szlovák embernek nem kell kevesebbnek éreznie magát, mint egy magyarnak, de hogy az állama mennyire legitim az történelmi tény.
süti beállítások módosítása