Megbeszéltem öreg Biszbasz barátommal, hogy idén Magyarországon nézzük az olimpiát. Biszbaszról annyit kell tudni, hogy elég messziről érkezett, az ókori Görögországból, régen nagy sportoló volt. Szimpatikus srác, tetszenek neki a magyar lányok, Budapest fantasztikus, és azok a hidak a Dunán. Talán csak egyszer csalódott: mielőtt még a Nyugatinál fel akart szállni a 950-es éjszakai buszra, egy gyrost szeretett volna enni, de Pesten minden gyrost kebapnak hívnak. Szóval minden rendben volt az elején, aztán elkezdődtek a játékok.

Hirtelen minden megváltozott. Biszbasz semmit nem értett, már a helyszín is furcsa volt neki, mondta is, ez biztosan nem Görögország. Láttuk a fényeket, a rengeteg embert, szegény Biszbasz egészen beleszédült a látványba. Meséltem barátomnak arról, hogy négy évente, mindig új helyszínen nézzük mostanában az olimpiát. Biszbasz visszaköpte a korsójába a Drehert – ez volt az olcsóbb sör, ezért kérte ezt ki – náluk ez még úgy történt, hogy meglehetősen alacsony költségvetésből, egy helyszínen rendeztek meg minden küzdelmet.

Egészen belelendült, hagytam hadd beszéljen. Rögtön be is flashelt egy eredményhirdetés alkalmával. Mi ez a dobogó? Aranyat kapnak? Megtudtam, nem kevés büszkeséggel mesélte, öröm volt hallgatni, náluk a győztesek pajzsot, gyapjú köntöst vagy olajágkoszorút kaptak, sőt az olimpia helyszínén szobrot is állíthattak, természetesen saját költségen, hoppá. Azt a másik két alakot az első helyezett mellett sem tudta hova tenni, náluk még csak a győztes számított, a második, harmadik helyezett szégyenszemre kullogott haza a kertek alatt.

Régóta ismerem Biszbaszt, nem akart megbántani, látta, nemcsak a sportolók, de én is, a többiek is körülöttünk piros-fehér-zöld textilanyagot lobogtatnak a kezükben, mások arcukat festették ki ezzel a színkombinációval, rá is kérdezett, ez mi? Valami harci szín? Okos ember ez a Biszbasz, az sem kerülte el a figyelmét, mások is textilt tartottak a kezükben, más színkombinációkkal, őrület. Necces volt a szitu, de azért rákérdeztem, hát te nem vagy büszke arra, hogy Görögországnak nyertél annyi sok csuda aranyat?

Nem értem az olimpiátok – mondta láthatóan letörten Biszbasz – hiszen nálunk én is és a többi versenyző is saját magát képviselte, nem valami textil és színkombináció miatt izzadt. Ekkor gyújtott rá először egy cigire, láttam, összetört, de folytatta: nálunk ez a nemes verseny az összetartozást jelentette, no, meg a barbárok feletti kulturális fölényt! Utolsó szavait szája szegletében egy cinikus mosoly kísérte, hiszen én is csak egy barbár vagyok. Eszembe jutottak ekkor az általános iskolai tankönyvek, tényleg, nálatok akkor szüneteltek a háborúk is?

Éreztem, most vagy soha, muszáj kámingátolni. Meséltem neki az ezeréves magyar nemzetről, no meg arról, hogy mostanában rossz idők járnak felénk, a gazdasági mutatók sem az igaziak, végre, van valami, amire jó büszkének lenni, jó barbárnak lenni. Vagy félázsiainak. Elmondtam azt is, hogy végre textiles vezetőink vannak, nyerjük az aranyakat, bezzeg a Gyurcsány idejében, mennyi volt, három? Tudtam, most megfogom, de bevittem a döntő tust, rámutattam az éremtáblázatra, ezt kapd ki, Biszbasz!

Kiszámoltam, egyelőre Magyarország vezet az egy főre eső aranyérmek számában: konkrétan minden magyar állampolgarra 6 tizmilliomod aranyérem jut. (A negyedik aranynál számoltam ki az arányokat – CSK) Kinában ez harmincszor kevesebb érem egy főre. Második helyen az Egyesült Királysaág 3 tizmilliomod arannyal egy főre. Az olimpiai játékok végén majd újraszámolom. Tessél, a lista:

Kína: 0.0000000252347200059376

USA: 0.0000000955216276885358

UK: 0.000000353345539815618

Korea: 0.000000247015232606011

Oroszország: 0.0000000698729011927304

Franciaország: 0.000000122417750573833

Németország: 0.000000085512894122821

Olaszország: 0.000000115092229898308

Magyarország: 0.000000602288697048785

Arconröhögött. Öreg csávó ez a Biszbasz, de nem csak Magyar Hírlapot olvas, aszongya, nektek ez az olimpiai éremtáblázat, olyan, mint Szegedi Gulyásnak Köves Frolo, egy elképzelt bullshit-generátor. Kiakadtam és tudtam, ha ezt az Indexen írná meg egy posztban, biztosan írnék egy dühüs kommentet.

Nem fog rámenni a barátságunk, de keserű szájízzel indult haza: a modern olimpiai játékok tökéletes ellentétei elődeinek: kurva drága, és nincs értelme. Gondoljunk csak arra, milyen szinten terheli meg egy ilyen esemény a rendező ország költségvetését, annak társadalmát. Biszbasz itt késői utódait hozta fel, látta, hogy rohadnak a 2004-es görög olimpia stadionjai. Csillagászati összegekből épültek fantasztikus komplexumok, minden évben máshol – hogy aztán a játékok végén minden az enyészeté legyen.

Ilyeneket mond ez a Biszbasz: az olimpia egykor az egyénről, az emberekről szólt, ma van már nekünk Nemzetközi Olimpiai Bizottság, stb., amely olyan embereket adott a nemzetnek, mint Plagibá'. Az olimpia napjainkban nem más, mint üzlet, és a cirkuszban fellépő kaszkadőrök, mutatványosok által mutatott látványosságok színtere. Biszbasz nem hagyta abba: a magyar csajok kiválóak, de ő ezt az olimpiát az első napok tapasztalatai után csak úgy tudta felfogni, hogy legyen minél hamarabb vége, és megint négy évig újra nyugtunk van. Már ha akarok még vele találkozni.

Szerinte ugyanis tök logikus és érthető, miért rendeztek az Ókorban olimpiát. Az antik világban így terjesztették a gondolatot, amely az akkori civilizáció alapját jelentette: a játékok test és lélek ideális egyensúlyáról szóltak, tehát a sporteseményeken kívül különböző filozófiai előadásokat tartottak, amelyet később megvitattak. Biszbasz szerint a mi olimpiánk nem más, mint egy falusi folklór rendezvény, ahol ki-ki a maga textiljében, vagy textil-viseletben megjelenik, de igazi ünnepet ebben már nem lehet találni. Mindez jó a helyi lokális erőtérnek, minden más csak erről szól: pénz, pénz, pénz.

A modernizáció kikényszeríti a nacionalistákból is a megjelenést, szükség van rá, de az egész nem más, mint elhatárolódás. Kenyeret és cirkuszt a népnek – működik a jelszó már sok ezer éve, ha a műveletlen, frusztrált tömegekről beszélünk, ugyanezek az emberek, igen, ti bazmeg, ültetek a római gladiátor műsorokon is és mutattátok a hüvelykujjaitokat fel vagy lefelé. A modern európai ember, ahová mi is tartunk, azonban úgy gondolja, hogy itt csak lehetőségek vannak: hogyan lehet ezekből a nemzeti, nacionalista frusztrációkból elmenekülni – éppen ezért olvastok ilyen kritikákat is, mint ez itt, ni.

Biszbasz csak reméli, idővel a modern olimpiákat megszüntetik, és a polgárokat sem fogják hülyíteni éremtáblázatokkal.

Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!

107 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr374705845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anti Anyag (törölt) 2012.08.11. 10:13:37

Az olimpia már a görögögnél is jókora üzlet volt.

"Nacionalizmus". Megértem, savanyú a szőlő, a szlovákok sehol nincsenek.

Piraeus 2012.08.11. 10:52:04

Egy két apróság ehhez a lehangoló poszthoz.
- Budapesten a gyrost a legtöbb helyen gyrosnak hívják, még az azt amúgy dönerként ismerő törökök is, mert így terjedt el. Kéne tájékozódni.
- A "kángátolni" helyett bizonyára "kámingáutolni"-t akartál írni, irtó viccesen. Bízom benne, hogy csak elgépelted és nem arról van szó, hogy nem ismered a szót amivel viccezni akarsz.
- Az ókori olimpiai játékokat összevetni a maiakkal elég nagy butaságra vall. Akkor a kb. 60 000-es görögség versenyzett, így logikusan nem lehetett szó nemzetállamokról. Már csak azért sem, mert nem voltak nemzetállamok. Időszakos békét teremteni is kicsit egyszerűbb volt ezen a ma országrésznyi területen.
- Rajtad kívül senki nem állította, hogy a kormány aktuális összetételének köze lenne az elért sikerhez. Még a kormány képviselői sem.
- Az Olimpiai Bizottság olyan embereket is adott nekünk mint Egerszegi Krisztina, vagy Darnyi Tamás. Persze, lehet Schmitt Pált is emlegetni. Végül is lehet a "cseh politikusra" mintaként emlegetni a nagyszerű Václav Havelt, vagy a kommunista Gustáv Husákot is emlegetni. Kérdés, hogy mi a szándék: a cseh politikusok rossz színben féltüntetése, vagy más. Te tudod...

Az olimpia szerinted csak üzlet és a nacionalizmus melegágya. Ez önmagában egy végtelenül buta kijelentés, azok után a gesztusok után amit a győztes/vesztes sportolóktól láthattunk, de ha ez nem lenne elég, elmesélek neked egy történetet. Tegnap este egy budapesti kerthelyiségben az emberek kivetítőn nézték a férfi kézilabdázók elődöntőjét. Végig hangosan szurkoltak. Aztán elképesztő közdelemben a magyarok kikaptak. Ezután az a párszáz ember, aki egy élettelen kivetítőn nézte a tőle 1600 kilométerre zajló eseményt elkezdett tapsolni. Egy vesztes csapatnak, meg egy idegen ország győztes csapatának.

Nem tudom eldönteni, hogy csak nem érted mindazt, amit az olimpia jelent, vagy csak szeretnél egy kis gyalázkodással Index címlapra kerülni. (Sikerült, bemutatkoztál.)
Azt sem, hogy melyik lenne a rosszabb.

Hajrá csehek, hajrá magyarok, hajrá szlovákok: hajrá olimpia!

Ad Dio 2012.08.11. 10:52:28

Olyan hogy "az ókori olimpia" csak nagyon naiv felfogás szerint létezik. Ez egy közel 1100 éves történet. Természetesen ezen időszak alatt óriási különbségek adódtak az egyes játékok közt (épp úgy ahogy az újkori olimpia rövidke történetében is). Ráadásul a játékok "dokumentáltsága" meglehetősen hézagos és gyenge.

Amit viszont tudunk: még a "klasszikus" görög olimpiákon is voltak "csapatok". Családok (nem a mai modern értelemben vett, hanem jóval tágabb gazdasági-kultúrális-vallási közösségek) vagy poliszok "színeiben" indultak a versenyzők, akik nem ritkán "profik" voltak, vagyis ebből éltek. Athénből maradt fent adat arról, hogy 500 drakmát adott minden bajnokának. Ez hatalmas összeg volt! Az olimpiai bajnokok sokszor az olimpiákon is kaptak pénzjutalmat.
A korrupció és a csalás sem volt - finoman szólva - ismeretlen fogalom.
Nők még nézőnek sem tehették be a lábukat.

Szóval értem én amit mondani akarsz, de a jelen állapotot nem történelmi, hanem mesebeli valósággal veted össze. Kérdés hogy ez mennyiben reális.

Csucsundra 2012.08.11. 10:52:59

@zZz: nem igazán értem miért akkora hülyeség...szerinted mindegy,hogy egy populáción belül 10millió,400millió,vagy 2 milliárd egyed közül lehet választani egyet egy bizonyos feladat elvégzésére ,rátermettség, tehetség,tenni akarás szempontjából? Szerintem egyáltalán nem mindegy. De ez is csak magánvélemény, akárcsak a tied. Bár az én véleményem mögött konkrét matematikai szabályok is állnak. Az egyiket pl úgy hívják: a nagy számok törvénye :)
de végül is mindegy. A lényeg: a 8. hely valóban elképesztő eredmény. Főleg egy ekkora országtól. Nézd meg,kik vannak előttünk,ill. hányan mögöttünk. Akár lakos-szám szerint is :)

Csucsundra 2012.08.11. 10:53:10

@Anti Anyag: meg a csehek sem, for that matter :D
Én is erre tippelek. Az összes többi beszólogatónál szintén. Valószínűleg egy magyar-**** meccsen ők általában a **** csapatnak drukkolnak. Na annyi baj legyen.

2012.08.11. 10:54:03

ezt tippeltem a dotoho reakciójaként az olimpiára. Talán nem lőttem nagyon mellé

ha több aranyuk lesz a szlovákoknak: a sovoniszta nacionalista magyarok csak hőbörögnek, verik a mellüket a régmúlt sikerekre, miközben szépen mindenkitől lemaradnak, és beleragadnak a horthysta-mucsai dagonyájukba, nem marad más nekik, mint a náci Csatáry felmagasztalása.

ha kevesebb: a soviniszta nacionalista magyarok a Kádár-kort idézve továbbra is csak a sportsikerekben tudják kiélni a Trianon-szindrómából fakadó frusztrációjukat, itt tudják legjobban kifejezni a környező nemzetek iránti lenézésüket és fröcsögő gyűlöletüket. Eközben Szlovákia bevezette az eurót.

Csucsundra 2012.08.11. 10:55:12

@Szandeeekahh: egyetértek a hozzáállásoddal. Még az első felével is,mert mindenkinek szíve joga annak örülni,aminek jólesik. Miközben másokat hagy örülni a saját megítélése szerint erre érdemes dolgokért. A második felével még inkább egyetértek. De hát ez van.Persze attól szeretni még nem kell..

Csucsundra 2012.08.11. 10:55:19

@Szandeeekahh: "én nem attól vagyok büszke a magyarságomra" én sem etől. de ettől is, részben. Meg Bolyaitól, meg Apáczaitól,és lehet sorolni az elképesztően hosszú sort. Mint ahogy a britnek biztos melengeti a szíve táját,ha Shakespeare-darabot játszanak a világban :) nem vagyunk ezzel egyedül.... bármennyire is furcsa egyeseknek :)

Csucsundra 2012.08.11. 11:00:10

OFF
te slovensko, ez a "weiss mester" a fiad,hogy rá ilyen qrvára büszke vagy? vagy csak szlovák,mint jómagad,és azért? :)
ON

Pan Modry 2012.08.11. 11:00:22

A szlovakok es a csehek inkabb a teli olimpiakon szoktak remekelni.
Nm kell turbomagyarkodni ezen es csehszlovak kemen sem.
Ahogy mi magyarok tudumk egy egy teli olimpian egy bronznak is orulni, ugy a csehek, szlovakok is orulnek nagyon minden egyes eremnek.

En egy picit azt sajnalom hogy a nepszeru sportagakban a magyarok nem sikeresek.

De a 8 arany valoban egy oriasi dolog!!!

Csucsundra 2012.08.11. 11:02:08

az a te bajod,szlovénszko,hogy "Magyarország:8.
szlovákia:52.

Szóval savanyú a szőlő. Dolgozd fel, Ennyire futja nálatok,weissmester ide,vagy oda. Nem kell azért másokra haragudni :D

Csucsundra 2012.08.11. 11:02:17

@zZz: de azért lakosra leostva a második hely még szebb :) jelenlg Kínának kéne legyen vagy 3300 érme,ahhoz,hogy egy szinten legyen Magyarországgal :D

Reiro 2012.08.11. 11:02:33

Szerintem ilyen távlatokból nem lehet megítélni, miről szóltak anno az antik olimpiák. Oké, a történelemkönyvek leírják, de 2000 év múlva ezekről az olimpiákról is ugyanígy fognak megemlékezni (több mint 200 ország együtt versenyez békében, nincs reklám stb...). De a szlovákok is pont tudnának mesélni arról, hogy hogy lett a történelem ferdítve... Biszbaszra is ráférne egy hazugságvizsgáló ;)

old_field 2012.08.11. 11:02:54

ha az indexről egyszer eltűnnek ezek a mentálisan retardált,erős identitás hiátussal küzdő állibsik, akkor egész érdekes hírportál lesz belőle...
addig csak 1 hírtömeg, mindennapos libsi "szellemi" maszturbációval és némi hányással körítve.

Rosszalvó 2012.08.11. 11:03:26

Azért mennyire szar lehet neked szlovákszopkodóm, hogy most nem tudsz kierőltetni magadból semmi mocskolódást, jók vagyunk, és ez a liberális egyénieskedő "a sportoló magának nyer" dumára a saját sportolóink cáfolnak rá, nekik jelent valamit az a kötelék ami neked nem jelent semmit. De pusszillak amúgy meg a szlovák sportolókat is csókoltatom, biztos van köztük is egy két magyar

Csucsundra 2012.08.11. 11:04:26

te szlovénszko, ahelyett,hogy itt nyitogatod a pofonládát ezzel a magyarellenes hozzáállással, szerintem próbáld meg ,hogy szlovákoknak írjál blogot a vájszmesterről, lehet hogy fico mellé a kiscsaj a te képedet is kirakja a szoba falára. És lenne sikerélményed. Itt csak annyit érsz el,hogy a jónép rájön, mekkora demagóg suttyó vagy :) az egyik posztban ( dotoho.blog.hu/2011/09/02/milyen_mahacskala_inter )összefosod magad a szlovák focisták sikeres szerepléseitől, a mostaniban meg kiderül,hogy szart se jelent,hogy kinek mekkora sikerei vannak a sportban :) ja hogy mert a vejszmesteres szlovákok a bányászbéka segge alá kerültek :) Hát ez van. Mondom: dolgozd fel. És írj inkább szlovákul . Az hitelesebb.

Csucsundra 2012.08.11. 11:04:38

@Csucsundra: "ettől" of course...rohadt billentyűzet ?D

sztenke 2012.08.11. 11:04:48

A ti aranyaitok merre vannak maki? Csak röhögni lehet ezen az egészen:D:D

Csucsundra 2012.08.11. 12:51:28

@Piraeus:" Rajtad kívül senki nem állította, hogy a kormány aktuális összetételének köze lenne az elért sikerhez. Még a kormány képviselői sem."

jó nagy blődség lenne ezt állítani:) elvégre ezek a sportolók nem 2 év alatt érték el az érmes helyre szükséges szintjüket. Szóval senkinek semmi köze az aktuálpolitikából ahhoz,hogy mekkora a siker. A sikertelenséghez lehet köze,mert keresztbe tenni egy sportágnak, vagy akárminek-kinek,ill. valakit lehangolni a sikertelenségig, sokkal kevesebb időt és ráfordítást igényel,mint segíteni. De a sikerhez max annyi köze lehet aktuálpolitikának,hogy ha nem segíthet,legalább nem tesz keresztbe...nagyon :)

Muad\\\'Dib 2012.08.11. 12:51:47

Ne bántsátok szegény idiótát. Sok volt neki ami mostanában történt. Először rittyentett egy jó kis cikket, hogy majd most, hogy meg lesznek verve a magyarok az Európa Ligában, aztán logó orral mentek haza a tót atyafiak a csodás edzőjükkel együtt, most meg az olimpia. Sok ez már szegénynek, nem kell még nyilvánosan ki is röhögni...

dr.pupak30 2012.08.11. 12:51:56

mikor húzol már vissza a tieidhez a dunán túlra. nem vetted még észre, hogy fajtád, gondolataid itt senkit ne mérdekelnek? meg az országod se? írjál blogot az oroszoknűál vagy szerbeknél oda való vagy.

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.08.11. 12:52:02

Az olimpikonok istenek. Aki az isteneket káromolja, máglyára vele.

Idióták.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2012.08.11. 12:52:07

@Csucsundra: az a baj a magadfajta nemzetivel, hogy a "magyarellenes" és a "nemzetellenes" ugyanaz neki, mert csak a magyart tekinti embernek. Igenis lehet következetes internacionalista, nemzetfeletti álláspontot képviselni, ha az ember nincs teljesen beszűkülve. Rá is férne a világra kicsit több ebből.

Gyárfás 2012.08.11. 12:52:27

Mindenkinek joga van a véleményéhez, ami persze őt minősíti. Engem az index szekesztői háborítanak fel, hogy miért rakják állandóan címlapra ezt a szutykot....
Olyan szélsőséges világnézetet képvisel amit nem kellene propagálni. Nacionalizmusnak nevezni azt , hogy valaki drukkol,és örül a saját hazájának? Benned több gyűlölet van mint a kuruc infó szerkesztőiben együttvéve. És ezt teljesen komolyan gonolom.
Az ilyen blogok propagálása miatt járok egyre kevesebbet azt indexre,

Csucsundra 2012.08.11. 12:52:38

"Hogy lesz egy budai gyerekből pozsonyi, majd prágai lakos? Hogy szurkolhat egy magyar a szlovák válogatottnak (is)?"
valóban...hogy? :)
Az az "is" azért nagyon erőltetett a szöveg végén.Gondolom nem kis erőfeszítésedbe került odaírni ...

septem 2012.08.11. 12:52:50

ez valamiterápiás blog, ahol kiírod magadból kisebbségi komplexusodat?
te is lejársz a térre magyar lányokat orrbavágni?

dukeekud 2012.08.11. 12:53:04

olimpia2012.net/2012/08/09/aranyeremorszag-lakossaga-versenyben-masodikak-vagyunk/

Masodikak vagyunk az orszagok kozotti versenyben, sajnos a rohadt Grenadaiak megeloztek minket. Es mivel azok csak 110 ezren vannak, nem varhato, hogy megelozuk oket.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.08.11. 12:59:44

Szörnyű dolog, hogy a magyarok örülni merészelnek olimpiai bajnokaik elsőségének. Ennél már csak ezek a bajnokok undorítóbbak, akik a saját büdös pofájukkal képesek beleröfögni a kamerába, hogy a magyaroknak nyerték az aranyakat.

Zis4 2012.08.11. 13:00:03

@Pan Modry:
Szlovákoknak egyetlen aranyuk van a téli olimpiákról '92 óta. Összesen négy érem! Outstanding!

Anti Anyag (törölt) 2012.08.11. 13:01:30

Azzal együtt ez legalább egy normális liberális blog, a többihez vagy hozzá sem lehet szólni, vagy szinte azonnal kitiltják az embert.

Azokon a libsi blogokon is jót röhögök, ahol eleve nem is lehet hozzászólni, miközben a csákó felkent papja a szólásszabadságnak, persze garantált Index címlap.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.11. 13:08:06

Magyarország sehol sincs az érem/lakosság versenyben. Mo-nak 16 érme van az összes olimpián, ez kb. 650 ezer főre egy érem. Szánalmas teljesítmény! Új-Zélandnak 300 ezer főre van 1 érme. Jamaikának 280 ezer főnként van 1 érme. De még a szomszédos Szlovénia is veri Mo-t az 500 ezer főként egy éremmel. Nem is beszélve Grenadáról, ahol 110 ezer lakosra esik 1 érme.

2012.08.11. 13:11:39

@peetmaster: így van, egy következetes internacionalista nem beszűkült, és magadfajtázik.

Zis4 2012.08.11. 13:17:06

@Gondolkodni Próbáló Birca:
"Mo-nak 16 érme van az összes olimpián"??? LOL. Örülök, hogy próbálsz gondolkodni, de ahogy látom nem nagyon sikerül!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.11. 13:17:12

Az egy főre jutó aranyak száma egy érdekes megközelítés.

Madárfejű Lajcsika (törölt) 2012.08.11. 13:31:35

Érdekes, a magyarok nem irigykednek más nemzetekre, hanem inkább küzdenek a jobb helyezésért, szurkolnak a saját versenyzőiknek, nem a gyűlölködésben élik ki magukat.
Pedig a magyarok koránt sem tökéletes nép, de a szlovákok és a magukat szlováknak érző magyaroktól csak az olimpia szellemiségével ellentétes magatartás telik.
Szomorú.

miller draft 2012.08.11. 13:53:17

A nagy kérdés az, hogy ez büdös gyökér tót szopó miért kerül mindig Index címlapra? Remélem csupán azért, mert valamelyik nagyon liberális és nagyon buzi szerkesztőt analizálja esténként. Amúgy meg faszkalap, a tótok csupán a rönkúsztatás mai megfelelőjében szoktak tündökölni, szerencsére idén abban sem. Nem csak hazátok nincs, aranyérmetek sem :-)

kivisziat 2012.08.11. 13:53:23

peetmaster

"Igenis lehet következetes internacionalista, nemzetfeletti álláspontot képviselni, ha az ember nincs teljesen beszűkülve."

Ó, yeah!

Az a fáradságos munka amellyel (szülők?, tanarak?, olvasmányok? stb.) kiölték belőled (vagy amellyel sajátkezűleg kiölted magadból) a releváns, veled született (ergo: egészséges) érzületet, persze egyáltalán nem beszűkülés / beszűkítés...

Egészségedre!

Peter Griffin 2012.08.11. 14:11:05

Faszért kerül minden ilyen szar címlapra?

sanche_ 2012.08.11. 14:17:03

Az olimpia tipikusan az a tömegjelenség, amikor egy zsúfolt megállóban egy ember elkezd bámulni látványosan egy üres falat és csatlakoznak hozzá mások, egyre többen odatekintgetnek és elkezdenek beszélni is róla, hogy mi van ott..
Na az olimpia is ilyen. Kb a kutyát nem érdekelné, ha nem csinálnának nagy hisztit belőle és nem generálnának egy ilyen csordaösztönre alapozott hülyítést.
Hülyítést mondok, de valójában nincs az egésszel semmi gond, ha programnak választja valaki, hogy a haverokkal kiül sörözni és szurkol egy csapatnak.. A játékosokat nem ismeri, maga a játék nem is érdekli egyébként és két év múlva főleg nem fog semmire se emlékezni, de azért az adott pillanatban Ő is nagy örömet érez, ha nyer a "csapata".
Ez természetes dolog.

Nekem csak azzal van bajom, hogy évi milliárdok mennek adóból olimpiai életjáradékokra és összességében szintén milliárdokba kerül nekünk is minden olimpia mindennel együtt-adóból- és ebbe bele se számoltuk az adóból élő nézőkből megélni nemtudó sportolókat az év többi részében.

A fociban is ott a lufi, meg a mesterséges létfenntartás, de azért a foci önmagában is sikeres, anyagilag megtérülő dolog tud lenni, ha jól csinálják. Ellenben az olimpiai sikersportjaink csak a pénzt viszik és közben azt hazudják az olimpikonok, hogy miattunk csinálják. A lópikulát! A pénzükért csinálják. Soha, senki nem fog tudni róluk, amit csinálnak az emberek többségének érdektelen... Ha értem csinálnák, akkor az összes nyereményüket felajánlanák egy kórháznak.
Én se teszem. De én legalább nem is mondom, hogy értük dolgozom.

Sokan azt szajkózzák, hogy azért érdemes fizetni nekik, mert nagy hírnevet szereznek nekünk.
Ugyan, az értelmes külföldi ember, ha egyáltalán eljut hozzá, hogy sok aranyat termel ez az ország az összlakossághoz képest(de el se jut idáig, mert senkit nem érdekel), akkor max lesajnálóan mosolyog, hogy szegény, szerencsétlen barom nép, úsznak az adósságban, kevés ideig élnek, a tömegsportot nem támogatják, de bezzeg bemagyarázzák maguknak, hogy attól jobb lesz nekik bármivel, ha olimpiai aranyakat gyártanak.
Mert az olimpiai aranyhoz csak gyár kell. Vagyis pénz.

Én a zenészekért sem vagyok oda általában, Győzikétől kifejezetten herótot kapok, de Ő ezerszer tisztességesebb mégis, mint az összes olimpikonunk ilyen szempontból, mert Ő legalább nem belőlem él. Győzike eladta magát és egy olyan számomra érdektelen dolgot csinál, amiből királyként megtud élni. tegye azt! A kenuzók is éljenek meg, tényleg nem zavar... De éljenek meg abból a pénzből, amit a szurkolóik adnak nekik..

A poszt nacionalista vs internacionalista gondolatmenetébe is sokan belekötöttek, pedig a két fogalom édestestvérek. A nacionalista azért tartja magát magyarnak, mert itt született, ezt a nyelvet beszéli, ebben a kultúrában nőtt fel. Az internacionalista pont ezt mondja; ezért tartja magát mondjuk európainak, vagy világpolgárnak.
És ilyen módon egy sportban, amit igazából a kutya nem tart számon, nyer valamit.. valójában a világ lakosságának rohadtul mindegy, hogy az a nyertes svéd, magyar vagy európai..

Az osztrákokat kinevették, hogy nem nyertek semmit, bezzeg mi.. Na most az osztrákoknak van egy működő gazdaságuk, tele élhető, igazi városokkal, vannak olyan sportok amikben jók és abból sok bevételük is van(téli sportok), az emberek általában egészségesek, az állam támogatja rendesen a tömegsportot ÉS két év múlva leszólítva egy svédet az utcán, nem fogja tudni megmondani, hogy ki nyert Londonban több aranyat, mi vagy az osztrákok. Mert rohadtul nem érdekel senkit, mint ahogy itt az olimpiát nézőt sem érdekli a svéd arany. Na akkor most kit is kell sajnálni, az osztrákokat, vagy a magyarokat..?

Ennyi erővel az állam adóból vehetne SEMMIT úgy reklámozva, hogy most ezzel nagyon jó lesz nekünk. Ha el is hiszik percekre sokan, attólmég nem lesz jobb..de értelme ugyanannyi van, mint az olimpiát támogatni ilyen eszetlenül...

Guillaume sous guillotine 2012.08.11. 15:35:31

azt ajánlom felest el magyarul és ne hergeld a népet! húzzál vissza a hegyekbe sztrapacskát zabálni és kecskét baszni!

Advanced Flight 2012.08.11. 15:35:43

@lokotus: győzikétől kifejezetten herótot kapok, de Ő ezerszer tisztességesebb mégis, mint az összes olimpikonunk ilyen szempontból, mert Ő legalább nem belőlem él.

Te figyelj már ide, orvos látott?

fefe79 2012.08.11. 15:35:50

Szerintem igenis fontos a nemzet PR-szempontjából egy ilyen eredmény. Mert emlegetnek minket. Az tény, hogy attól nem lesz magasabb a GDP, de ne úgy tegyük fel a kérdést, hogy mit érnek az aranyak a gazdasági állapothoz képest, hanem úgy, hogy mi lennek, ha ez az olimpiai siker sem lenne? Akkor tényleg semmink sem lenne, csak a folytonos botrányaink 6 éve folyamatosan, amelyekkel címlapokra kerülünk. Most végre megint csodálattal írnak a magyar eredményekről. Aki ebbe beleköt, annak tényleg nincsenek érzelmei, és ez nem politikai hozzáállás kérdése, hanem közösségtudaté.

jpmjpm 2012.08.11. 15:36:02

kár, hogy bezárták a vigyorgót, mert biszbasz és te ott néztétek volna az olimpiát, nem pedig sületlenségeket irogatnál. :)

Éhesló 2012.08.11. 15:36:17

@dukeekud: csak idő kérdése, ha így alakulnak a demográfiai számaink.

Kodomo 2012.08.11. 15:36:23

A lakosságszám/érem arányon - mindenki megelégedésére - nagyot lehetne javítani szlovák-magyar viszonylatban: Felvidéket vissza! ;)

AIR 2012.08.11. 15:51:58

Egy magyar blogger rájött, hogy manapság üzleti alapokon működik a sport. Hihetetlen dolgok vannak ezen a planétán, holnap kijön egy írás arról, hogy lehet, hogy a holdraszállás nem is történt meg?

bigthereal 2012.08.11. 16:19:00

ez tényleg szánalmas, amikor végre MAGYAR sikerekről beszélhetünk, méghozzá világraszóló sikerekről, erre az antimagyarok nacionalizmust, meg unalmas, felesleges, drága olimpiát kezdenek emlegetni, egyenesen nevetséges.

tényleg kezdem azt hinni, hogy fizetett ügynökökről van szó, akik azért tevékenykednek, hogy a magyarokból kiöljenek minden büszkeséget, hitet és erőt.

ez a tót csicska is pont olyan, menj haza, és csókolgasd benes fényképét, idióta...

nézetek a táblára, menjetek a picsába!

bigthereal 2012.08.11. 16:28:38

ja, és ausztria nullázására meg az az érv jön rendszeresen elő, az ördög ügyvédjeként, hogy bezzeg ott milyen jó a gazdaság, mennyire jó az élet, meg milyen rendezettek az utcák...

költözz oda, bazmeg, ki tart vissza?

Mérges 1234 2012.08.11. 16:28:51

@AIR:

Ami még ennél is megdöbbentőbb lenne, hogy esetleg felmerül valakiben a politikusok hazúdnak.

ON:

Igen az Olimpában van valami felemelő, DE

Sajnos egyre több sportág csak a pénz, csak a dopping, csak az embertlen hajtás egy felálodozott élet, szétment test.

MIközben az eégsznek a játékról a szórakozásról és nemes küzdelemről kellene szólnia. PL. a csapatjátékok egészen jók még, élvezhetőek, stb.

A női súlyemelés, súlylükés, ki tudja még mennyi sport iszonyat gyilkos dolog.

Az Olimpia eszme jó is, de sajnos sok rosszat is szül, de semmiképpen nem egy fekete valami.

Netuddki. 2012.08.11. 16:50:26

@zZz: "Ott van az ország a 8. helyen és ez mindenféle relatív vagy abszolút skála szerint elképesztően jó eredmény."

Ja, azt mutatja, hogy elképesztő mennyiségű közpénzt nyomunk az olimpiai sportokba...

2012.08.11. 18:20:20

@kovi1970: gondolom, erre számadataid is vannak itthonról, és azokat össze tudod vetni más országokéval.

félreértés ne essék, lehet értelmesen vitázni arról, kell-e annyi pénz a sportba, amennyi most megy, vagy hogy mely sportágakba kellene több, ill. kevesebb.

csak annak nem ez a fikablog a helyszíne.

teknős 2012.08.11. 18:20:40

Kedves tót atyafi! Én magyar vagyok, de hat dédszülőm tót volt egy cipszer és egy magyar. Ők még beszéltek tótul, én már nem. Nagy a valószínűsége, hogy a te dédszüleid között is szerepel néhány magyar, ahogyan minden szlováknak. Mi viszi rá a magad fajtákat, hogy utálni kezdjék a felmenőiket?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.11. 18:21:00

@Mérges 1234:

Én ezt nem így látom. Szerintem jó mulatság az egész. Az idén először komolyan figyeltem az egészet, előtte sosem. Én még meg is dupláznám az olimpiai sportok számát.

titanova 2012.08.11. 18:21:08

Konkrét -- noch dazu: összehasonlító -- adatok, forrással?

Vagy csak demagóg ugatérozás?

Csucsundra 2012.08.11. 18:21:28

@lokotus: akarsz fogadni,hogy 10-ből 9 angol tudja,kitől kaptak ki 6-3ra 1953ban? :) és hogy Puskás nevét nem csak madridban meg spanyolországban ismerik,nagyon sokan). Meg persze Magyarországon, de az más kérdés... Gondolod,hogy aki úszás rajongó,mondjuk Amerikában,nem tudja,ki az az Egerszegi Krisztina? Mint ahogy bárki ,aki hallott életében atlétikáról, ismeri Ben Johnson nevét, és nem azért mert amerikai :)
Gondolkodj,mielőtt nagy hülyeségeket írsz.

Csucsundra 2012.08.11. 18:21:47

@fefe79: dehogy nincsenek érzelmei :) csak a magyarokra nézve nagyon negatívak ezek az érzelmek.

Csucsundra 2012.08.11. 18:27:12

@Gondolkodni Próbáló Birca: "az összes olimpián"...és ez csak az eddigi 30 nyári olimpia,vagy a téli olimpiákat is számolod? Mondjuk ott nincs ekkora tarolás... de az ÖSSZES olimpián a 16 érem az kicsit kevés... ennyi már ezen az egy olimpián is van, és azért 4-8-16 stb éve is volt egy pár...
Meg kéne tanulni magyarul rendesen :) Ja és ne csak próbálj gondolkodni....

Csucsundra 2012.08.11. 18:33:00

@Gondolkodni Próbáló Birca: jééé...tényleg rosszul írtad :D de mire akartál ezzel célozni? Kína,ha ott akarna tartani,ahol mi vagyunk 3300 érme kéne legyen eddig :D És ő ugye amúgy a második a sorban. Grenada-val ellentétben ,aki viszont a 46.,ha jól sejtem :D

Csucsundra 2012.08.11. 18:33:07

@Csucsundra: ja és a 12 kimaradt,of course

2012.08.11. 19:02:09

@Csucsundra: főként, mivel nem is amerikai

Csucsundra 2012.08.11. 19:27:31

@kovi1970: abszolút. a judo mindenek felett :)beszarok.
összetéveszted a "sport" fogalmat a "futball" fogalmával. Ebben az esetben egyetértek,hogy csomó felesleges pénzt nyomnak bele csomó nagyképű, eredményt felmutatni nem tudó, sportolóba(tisztelet a kivételnek).... szerinted a vizilabda mint sportág eszi a sokmilliárd ft közpénzt? Szerintem nem De ha van statisztikaia adatod, alátámasztva,légyszi oszd meg velünk. Vagy csak egyszerűen azon a véleményen vagy,hogy a non produktív dolgok,mint a sport, a művészet, stb, teljesen felesleges dolgok... Akkor meg itt le is zárhatjuk a vitát,mert ennyire szűk látókörrel,amit ez a nézet feltételez, nem vagyok hajlandó sem vitatkozni, sem felvilágosítani nem tisztem. Ami amúgy is meddő próbálkozás lenne...

Csucsundra 2012.08.11. 19:27:39

@gwr: főként :) na jó, jamaica-t is kihagytam. kanadát meg főleg.

Csucsundra 2012.08.11. 19:27:43

@gwr: oda kellett volna írnom,hogy "és nem kínai..." akkor érthetőbb lenne,gondolom :)

Rosszalvó 2012.08.11. 23:37:01

Imádom ezt a blogot, legalább lehet kommentálni a hülyeségeket amiket ez a majom ír.
Van is néhány javaslatom, hagyjuk a picsába a sportot, adjuk az arra szánt pénzt meg az olimpikon életjáradékot egyből a cigányoknak, mi legyünk világpolgárok, költözzünk prágába és lehetőleg kössünk melegházasságot.
KOmolyan mondom fel nem bírom fogni, hogy valaki ilyen hülyeségeket ír mint ez a szlovenszkitahó, lehet nem szeretni a sportot, lehet nem szeretni az ország jelenlegi állapotát, meg sok mindent, de bazmeg, hogy valaki a saját fajtáját így rühellje ilyet még nem láttam. Csak azért nem írok durvább dolgokat mert az már hozzám lenne méltatlan. Erre csak annyit tudok mondani, hogy ha ennyire utálod hogy magyar vagy akkor változtass nevet, ha már szívet és hazát cseréltél, írj szlovákul és légy boldog, ha meg ez nem alternatíva van itthon négy öt méter vontatókötelem, amit ünnepélyesen felajánlok, hogy akaszd fel magad rá. Ilyen identitászavarral nem tudom hogy tudsz élni.

Rosszalvó 2012.08.11. 23:37:35

Csak nem bannoltál te mint a szólásszabadság prófétája?

Pitzur 2012.08.11. 23:37:52

Imádom ezt a blogot, legalább lehet kommentálni a hülyeségeket amiket ez a majom ír.
Van is néhány javaslatom, hagyjuk a picsába a sportot, adjuk az arra szánt pénzt meg az olimpikon életjáradékot egyből a cigányoknak, mi legyünk világpolgárok, költözzünk prágába és lehetőleg kössünk melegházasságot.
KOmolyan mondom fel nem bírom fogni, hogy valaki ilyen hülyeségeket ír mint ez a szlovenszkitahó, lehet nem szeretni a sportot, lehet nem szeretni az ország jelenlegi állapotát, meg sok mindent, de bazmeg, hogy valaki a saját fajtáját így rühellje ilyet még nem láttam. Csak azért nem írok durvább dolgokat mert az már hozzám lenne méltatlan. Erre csak annyit tudok mondani, hogy ha ennyire utálod hogy magyar vagy akkor változtass nevet, ha már szívet és hazát cseréltél, írj szlovákul és légy boldog, ha meg ez nem alternatíva van itthon négy öt méter vontatókötelem, amit ünnepélyesen felajánlok, hogy akaszd fel magad rá. Ilyen identitászavarral nem tudom hogy tudsz élni.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2012.08.12. 03:21:10

azért kíváncsi lennék, hogy a sok idióta közül akik így felbaszták magukat ezen a poszton, magyarságukban mélyen sértve érzik magukat és felháborodnak remek sportolóink nevében is, hogy vajon egyszer is voltak-e kajak-kenu vagy úszó versenyen szurkolni a magyaroknak, mondjuk egy bajnokságon, vagy nálunk rendezett EB/VB-n? láttak-e belülről sportcsarnokot és szurkoltak-e a magyar birkózóknak, cselgáncsosoknak vagy vívóknak? hallottak-e az olimpia előtt ungvári miklósról, lőrinc tamásról, pars krisztiánról vagy risztov éváról és látták-e akár tévében is valamelyik versenyüket ezelőtt? a sok szittya fotelharcos most büszke a magyarságára és sportolóinkra, de egy hét múlva már a nevére sem emlékszik a legtöbbjüknek, és továbbra sem megy ki egy versenyre sem... sebaj, azért legalább büszkén mondhatja így, többes szám második személyben, NYERTÜNK nyolc aranyat.

jpmjpm 2012.08.12. 14:52:45

@Bombadil Toma: igazad van, tiltsuk be az olimpiát!

2012.08.12. 14:52:58

@Bombadil Toma: tehát csak az örulhet e sikereknek, az drukkolhat a versenyzőknek, aki kijár minden sporteseményre és ismeri az összes sportolót. Ha pedig màr többesszámban beszél egy honfitársa által elért sikerről, az szittya idióta.

gyorsan felhívom az idióta szittya foteldrukker szüleimet, hogy mától nincs olimpia a számukra, és 4 év múlva sem lesz, ha nem készülnek fel rendesen.

Balt 2012.08.13. 11:12:43

Hehehe, azért ennyire nem kell megalázni a cseh (és szlovák) sportolókat. Nagyon kérlek, ezt most csehül küldd el mondjuk az öttusa aranyat nyert rokonszenves srácnak.

Amúgy öröm nézni a frusztrációtokat, hazátlanok. :))

Balt 2012.08.13. 11:12:49

@Szandeeekahh: Telitalálat! Ez különösen, itt nagyon kilóg a stoplis/korcsolyás lóláb...: :))

"De ugye ezt a posztot nem gondoltad komolyan egy olyan blogban, amit a sokkal inkább pénzközpontú labdarúgó világbajnokság hívott életre? :)

"@Piraeus: "Persze, lehet Schmitt Pált is emlegetni."

Ja igen: egy jókívánság a poszttolónak: Jacques Rogge csináljon rajtad nyitott mellkas-szívműtétet! :) (Hátha megtalálja...)

Balt 2012.08.13. 11:13:01

@peetmaster: "Igenis lehet következetes internacionalista, nemzetfeletti álláspontot képviselni"

Skandalum! Micsoda kirekesztés!! Hát a marslakókkal mi lesz?! Legyél inkább intergalaktikus, az a tuti. :)))

Rosszalvó 2012.08.13. 11:15:02

@gwr: Hagyd a fenébe ha büszke vagy valamire/valakire aminek/akinek van magyar kötődése akkor egy rakás szar vagy.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2012.08.13. 11:15:08

@jpmjpm: @gwr: ha nektek csak ennyi jött át, azt csak sajnálni tudom. bár nem is tudom mit vártam a fenti kommentek színvonala után... :D

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.08.13. 11:15:30

"Azt a másik két alakot az első helyezett mellett sem tudta hova tenni, náluk még csak a győztes számított, a második, harmadik helyezett szégyenszemre kullogott haza a kertek alatt."

Ennyire szívtelen nem lehetsz! Képes lennél leparancsolni a kisnagy sportolókat a dobogó nagy nehezen elért alsóbb fokairól?

Mellesleg nagy szerencse, hogy a foci nem kanyarodott el az eredeti állapotától. Így a kisnagy szlovákok focivébés mákolását bátran sorolhatjuk a pénzvilágtól távol eső, amatőr örömsport világába, ahol Hamšík kizárólag önmagát képviselte, és nem a szlovékokat. Ha nem így lenne, akkor nem írtál volna olyan elismerően róluk.

ottomoll 2012.08.13. 11:16:39

Hát igen, Szlovákiának kínos ez az aranyérem téma. A 8 magyar arannyal szemben nekik ugyanis egyet sem sikerült szerezni. mindössze egy ezüstre futotta..

ottomoll 2012.08.13. 11:16:49

@Bombadil Toma: Igenis NYERTÜNK. Többek között az én befizetett adóm is hozzájárult ehhez a teljesítményhez.
Gondolom szted csak az nézheti mondjuk a foci eb-t aki rendszeresen kijár meccsekre. Lásd be, hogy ez hülyeség!

ottomoll 2012.08.13. 11:17:06

@Szandeeekahh: Ja, egy szlovák nacionalista, aki azon pörög, hogy miért van magyar nacionalizmus. Vicces egy kicsit.

ottomoll 2012.08.13. 11:17:15

@Gondolkodni Próbáló Birca: Nemcsak rosszul írtad, hanem egyébként is kevered az összes olimpián szerzett érmeket a Londonban szerzettekkel. Szlovénia ezen az olimpián egy darab érmet nem szerzett, se ezüstöt, se bronzot. Az összes eddigi olimpiákon szerzett 1 aranyat. Granada szerzett most egy aranyat, dehát borítékolható, hogy jó sokáig nem ismétlődik ez meg. Jamaicának se lesz örökké egy Boltja. Mi viszont Sidneyben, és Athénban is 8 aranyat szereztünk, és nem egy olimpián 10 fölött volt az a szám.Összesen 168 aranyunk van. Csak összehasonlításul a mostani olimpián a velünk határos 7 ország szerzett összesen 10 aranyat(ebből 5-öt az 50 milliós Ukrajna). Auztria és Szlovénia egyetlen érmet (se ezüst, se bronz) nem szerzett.

Balt 2012.08.13. 11:18:43

@Csucsundra: Azért megnézném mit kapna Prágában, ha a szájára venné mondjuk az egyébként rokonszenves (befutón összeölelkező érmesek közül az aranyat nyerő) David Svobodát.

dez01 2012.08.13. 11:58:56

Mindenesetre az ukránokat meg a szerbeket leszámítva a z összes szomszédunk leszerepelt az olimpián..... ezen érdemes elgondolkodni....

2012.08.13. 14:21:54

@Bombadil Toma: bevallom, felmerült bennem, hogy a sok sületlenség, amit írtál, valahol egy mélyebb gondolatot is rejt, de sajnos nem sikerült rátalálnom. Biztosan az én hibám, sajnálom.

sanche_ 2012.08.14. 23:03:16

@Csucsundra: "akarsz fogadni,hogy 10-ből 9 angol tudja,kitől kaptak ki 6-3ra 1953ban? :) és hogy Puskás nevét nem csak madridban meg spanyolországban ismerik,nagyon sokan). Meg persze Magyarországon, de az más kérdés... Gondolod,hogy aki úszás rajongó,mondjuk Amerikában,nem tudja,ki az az Egerszegi Krisztina? Mint ahogy bárki ,aki hallott életében atlétikáról, ismeri Ben Johnson nevét, és nem azért mert amerikai :)
Gondolkodj,mielőtt nagy hülyeségeket írsz"

Én nem a fociról, hanem az olimpiáról beszéltem. Egyébként itt néhányan tényleg óriási tévedésben élnek.
Azért mert valaki a legjobb teveszardobáló, vagy hosszan bámulóművész - teljesítmény ugyan, de nem kéne milliárdokkal támogatni, mert a kutyát sem érdekel.

Inkább arról beszéljünk, hogy az utcán a magyar, hány norvég, osztrák, litván olimpikont tudna felsorolni? Hát elmondom, hogy nagy átlagban nullát.

Ezt azért rágom a szádba, mert a magyar olimpikonok azért vannak kiemelten támogatva(pl az osztrákokhoz képest), mert
1: hírnév az országnak
2: egészséges életmódra buzdítanak.

Az első pontot elütöttem. Még a magyarok sem fognak emlékezni az olimpikonokra, meg hogy mit és hogy csináltak, de egy KÜLFÖLDI meg aztán tényleg nem. Ha lenne olyan magyar sprinter- engem hidegen hagyna mondjuk- mint a Bolt, akkor abból lenne hírnév (bár Jamaika GDP-jét se befolyásolja..) és azt esetleg tovább megjegyezné egy közember is, külföldön is, tehát megállná a helyét az első hazugság..bocsánat: állítás. De nincsenek olyan sportok amikben jók a magyarok és nagyon nagy nézettsége lenne. Tán még az úszás, de megjegyzem, Cseh nevét se ismeri senki, egy nagyon, de nagyon szűk kört leszámítva. De, mint mondtam, ha ismernék sem jelentene semmit. Pont annyit jelent a világnak, mint nekünk egy kanadai aranyérem. Érdektelen. Vagyis hírérték nulla.

A második pont még egyszerűbb. A profi sport nagyon-nagyon régóta nem buzdítja az embereket sportra és egészséges életmódra. Sőt. 15-16 évesen sok helyen nem is engedik sportolni az embert, mert már túl öreg és ezek a szuper edzők csak olyanokkal foglalkoznak, akik esélyesek versenyre. Ma itthon egy normális szülőnek nagyon nehéz jó helyet találni a gyerekének, aki nem erőlteti a gyereket, hogy profi sportoló legyen...
Pont azért, mert Magyarországon az amatőrsportot alig támogatják, pedig ez lenne az egészséges életmódfelé az első lépés. Ausztriában pl fordítva van, ott amatőrsportra tényleg többet költenek, megjegyzem, sportosabbak is az emberek és nem csak azért, mert ott vannak a téli sportok..Nálunk összességében az életpályája alatt százmilliókba kerül egy teveszardobáló, aki a kutyát nem érdekel és senki nem fog miatta egy krumplit sem elhajítani.

Na hát ez a bajom ezekkel a szuper olimpikonjainkkal. Amúgy nem téged akarlak bántani, sőt senkit sem akarok. Csak bosszant, hogy túl kevesen adózunk és akkor annak a pénznek egy részét olyanokra költjük, illetve olyan dolgokra, ami valójában soha semmilyen forméban nem térül meg. Amiket mondanak, fentebb említettem; hazugságok. A profi sport azért profi sport, mert abból él. Hát tessék megélni nézőkből. Ha nem tud megélni nézőkből, akkor bocsánat megint fel kell tenni a kérdést; miért is támogatjuk? Azért, hogy négy évente legyen mireföl koccintani a haverokkal? Na ne már, elég sok olcsóbb ünnepjavaslatot tudnék mondani, ha csak ez a cél.

@gwr: és @Rosszalvó: "tehát csak az örulhet e sikereknek, az drukkolhat a versenyzőknek, aki kijár minden sporteseményre és ismeri az összes sportolót. Ha pedig màr többesszámban beszél egy honfitársa által elért sikerről, az szittya idióta."

Rohadtul nem sikerült a Tomát megértenetek. Nem szittya idióta aki nem ismeri a fentieket, az viszont mindenképpen egy olyan barom, aki most ujjong és lezsidózza meg magyarellenesezi azt, aki nem örül az olimpikonok támogatásának és nem érzi magának a sikert. Komolyan nem látjátok az összeegyeztethetetlenséget? Annyi pénzt szór el az aranyéremgyártásra az állam, mintha az ország összes lakója kijárna minden versenyre és ismerne minden sportolót". De közben Ti is gyakorlatilag elismeritek, hogy valójában senkit nem érdekelnek ezek a sportok és versenyzők..megint a kérdés; akkor miért csinálunk így és miért költünk rá állami pénzt?

2012.08.15. 13:44:49

@lokotus: és ugyan ki zsidózott? a magyarellenest meg szerintem a blogszerző büszkén vállalja. legalábbis hirdeti.

írtam már: jogos kérdés, érdekes téma, kinek mennyi pénz járna. a te logikád szerint egy csomó könyvtárat, színházat, múzeumot is be lehetne zárni, mert sokba kerül, és senki sem látogatja.

de a lényeg: a fenti poszt NEM erről szól, hanem egy identitászavaros újtót nyavajgása azért, mert most nem tud kajánul röhögni az általa Slotához hasonlóan mongoloknak nevezett magyarokon. Hagyományos technika: ha valamiben a másik a jobb, kenjük szét a szart, jelentektelenitsük el a sikert, beszéljünk mellé.

aki ezt a blogot olvassa, az tökéletesen tudta, hogy ez fog történni, ezért olyan vicces.

Kodomo 2012.08.15. 14:14:24

Nem sajnálom az olimpikonokra az adóforintokat. A budapesti Olimpiára sajnálnám, az túl sok lenne (most). Talán 80 év múlva, ha lesz még akkor.
Az érmesek életjáradékára sem sajnálom. Csak el kellene küldeni kb.30 államtitkárt és még pluszban is lennénk.

sztenke 2012.08.15. 14:14:41

@lokotus: És szerinted a költségvetéshez képest mennyi az olimpikonok támogatása? (google-zd ki nyugodtan) Sőt, ha már itt tartunk, neked miért van interneted, inkább az előfizetési díjat küldenéd a szegényeknek. Sajnos demagóg vagy, de nagyon. És a legrosszabb, hogy még hosszan meg is magyarázod.

A kérdő mondat költői volt, nem kell erre válaszolnod, sőt légyszi ne tedd, olvasni elég hülyeséget az interneten máshol is.

dzsadzsarblinx 2012.08.16. 11:14:13

@lokotus:
Én sem vagyok oda az Olimpiáért, nem is néztem, minden hülye tudja, hogy pénz és dopping nélkül nem megy, de mégis a sikereket mindenképpen jó dolognak tartom.
Róna Péter (akire nem mondhatnánk, hogy nacionalista)azt mondta Kálmán Olgának, ő úgy érzi, hogy Magyarország nemzetközi megítélése a 2004-es athéni leszereplésünkkel indult el a lejtőn.
Hát akkor?
Egyébként egy magát szarrá hajtó olimpikont - még akkor is ha feltételezzük, hogy csak a saját egójáért csinálja - Győzikével összevetni, aki most éppen 80 millával nem tud a NAV-nak elszámolni, eléggé necces dolog, és akkor finoman fogalmaztam.

Maretz 2012.08.25. 13:55:39

CSK...

Az a te szerencséd öregem, hogy nem az ókori görögországba (spártába) születtél, mert egészen biztos hogy kitesznek a farkasoknak a szüleid.

Nálad kevesebb tajgetosz-pozitívabb kisgörényt hordott felém az internet, pedig azért az index blogketrecben vagytok egy páran, akiknek a szülei óriási hibát követtek el, hogy nem éltek a nők önrendelkezési jogával...

Gratulálok!

Rosszalvó 2013.02.23. 00:49:44

Imádom ezt a blogot, legalább lehet kommentálni a hülyeségeket amiket ez a majom ír.
Van is néhány javaslatom, hagyjuk a picsába a sportot, adjuk az arra szánt pénzt meg az olimpikon életjáradékot egyből a cigányoknak, mi legyünk világpolgárok, költözzünk prágába és lehetőleg kössünk melegházasságot.
KOmolyan mondom fel nem bírom fogni, hogy valaki ilyen hülyeségeket ír mint ez a szlovenszkitahó, lehet nem szeretni a sportot, lehet nem szeretni az ország jelenlegi állapotát, meg sok mindent, de bazmeg, hogy valaki a saját fajtáját így rühellje ilyet még nem láttam. Csak azért nem írok durvább dolgokat mert az már hozzám lenne méltatlan. Erre csak annyit tudok mondani, hogy ha ennyire utálod hogy magyar vagy akkor változtass nevet, ha már szívet és hazát cseréltél, írj szlovákul és légy boldog, ha meg ez nem alternatíva van itthon négy öt méter vontatókötelem, amit ünnepélyesen felajánlok, hogy akaszd fel magad rá. Ilyen identitászavarral nem tudom hogy tudsz élni.

Rosszalvó 2013.02.23. 00:49:59

Imádom ezt a blogot, legalább lehet kommentálni a hülyeségeket amiket ez a majom ír.
Van is néhány javaslatom, hagyjuk a picsába a sportot, adjuk az arra szánt pénzt meg az olimpikon életjáradékot egyből a cigányoknak, mi legyünk világpolgárok, költözzünk prágába és lehetőleg kössünk melegházasságot.
KOmolyan mondom fel nem bírom fogni, hogy valaki ilyen hülyeségeket ír mint ez a szlovenszkitahó, lehet nem szeretni a sportot, lehet nem szeretni az ország jelenlegi állapotát, meg sok mindent, de bazmeg, hogy valaki a saját fajtáját így rühellje ilyet még nem láttam. Csak azért nem írok durvább dolgokat mert az már hozzám lenne méltatlan. Erre csak annyit tudok mondani, hogy ha ennyire utálod hogy magyar vagy akkor változtass nevet, ha már szívet és hazát cseréltél, írj szlovákul és légy boldog, ha meg ez nem alternatíva van itthon négy öt méter vontatókötelem, amit ünnepélyesen felajánlok, hogy akaszd fel magad rá. Ilyen identitászavarral nem tudom hogy tudsz élni.

Még jó, hogy FIDESZ! 2013.02.23. 00:50:07

Biszbasz a barátod, Te meg vagy a Lófasz! De jó nagy! Anyád meg az a kurva!
süti beállítások módosítása