Könnyű helyzetben vagyok, amikor megkérdezik: miért szurkolok Szlovákiának ezen a vébén. Mert a látszat ellenére a szlovákok jófej emberek és országuk gyönyörű, amelyhez nem mellesleg mi is hozzátettünk a múltban - nem is keveset. Még a labdarúgásban is. Alapból nem értem, miért kellene fikáznom egy országot, ahol a Szlovák Labdarúgó Szövetséget mi, magyarok alakítottuk meg és játszottunk a szlovák foci születésénél döntő szerepet. De kezdjük az elején!

A szlovák foci nem más, mint egy különleges koktél, mert öt különböző államban kristályosodott ki jelenlegi formájában. Ezek: Osztrák-Magyar Monarchia, Csehszlovákia, Szlovák Állam, Csehország-Szlovákia és a Szlovák Köztársaság. A XIX. században Angliából Közép-Európába azonnal megérkezett a labdarúgás. Bécs, Budapest és Prága a legjobb tanárokat biztosította a szlovák foci számára. Ezek a tanítók sokat jelentettek a szlovák focinak, de egyúttal le is kezelték őket. A Tátra alatt hosszú, küzdelmes évtizedek során vívták ki az egyenrangú partner szerepét a bőrbogyó ottani szerelmesei. A szlovák fociról az első írásos brossúrát Štefan Jakubec és Ľudovít Mutňansky jegyezte 1933-ban.

 

Az első meccs

Nagy valószínűség szerint a focilabda először Pozsonyligetújfaluban (Bratislava-Petržalka), a Duna jobb oldalán jelent meg először – Bécsből. 1894 augusztus 22-én alapították meg a település vendégei az egyes számú Hohe Warte–First Vienna Football Club – labdarúgó egyesületet. A Pressburger Zeitung szerint az első labdarúgó mérkőzést a mai Szlovákia területén a szurkerek 1898 május 25-én látták Eperjesen (Prešov), ahol a helyi testnevelő ünnepségeken bemutató mérkőzést játszott két budapesti csapat: a BTC és – Italboltos Sanyi, figyelem! – az Óbudai TE. Az első klub a mai Szlovákia területén szintén Eperjesen alakult meg ugyanabban az évben Eperjesi Torna és Vívó Egyesület (ETVE) névvel. Emlékezzünk meg az alapító atyáról: Pethe Ferenc. Ő volt az, aki az előbb említett két budapesti klubot is meghívta városába, ahol lejátszották a később történelmivé vált mérkőzést - amelyre a szlovákok úgy emlékeznek, mint az első labdarúgó meccs Szlovákiában.

Pethe szervezte meg az első kupaküzdelmeket is a mai Szlovákia területén. Ő maga jobbszélsőt játszott az ETVE csapatában, amellyel Zsolnára (Žilina) látogattak. 1899 május 22-én történelmi mérkőzésre került sor az eperjesi ETVE és a pozsonyi PTE (Pozsonyi Torna Egylet, a 2005/06-os szezonban a BL-ben is megfordult, jelenleg Artmedia Bratislava névre hallgató csapat jogelődje) között: a mai Szlovákia területéről két labdarúgó csapat első összecsapását 2:1-re a pozsonyiak hozták le.

1918 október 28-án megszűnt az Osztrák-Magyar Monarchia az első csehszlovák állam kikiáltásával, de a szlovák területeken a labdarúgás továbbra is a magyarok irányítása alatt maradt, és tárgyalásokba bocsátkoztak a csehekkel. Egy mai sportriporternek igazi csemege lenne bejelentkezni ezekről a tárgyalásokról. Szlovákia képviseletében fellépő magyar sportdiplomaták csehekkel történő német nyelven folytatott prágai tárgyalássorozata után végül megszületett a megállapodás, és 1919 október 12-én megalakult az első önálló szlovák futballszövetség Szlovenszkói Labdarúgók Szövetsége (SZLSZ) néven – nem tévedés: így magyarul!

 

Az első bajnok

Az első szlovák bajnokot 1922-ben avatták Čs.ŠK Bratislava néven. Az SZLSZ három kerületre – nyugatszlovák, középszlovák, keletszlovák – osztotta fel a mai szlovák területeket. A bajnok jogot nyert, hogy összemérje erejét a cseh és morva kerületek bajnokaival. A pozsonyiak végül a legjobb Prágán kívüli csapat büszke címéért meccseltek az SK Hradec Králové csapatával – a döntőbe jutásért. A pályán végül 2:4-re kikapott a szlovákiai csapat, bár ők szerezték meg a vezetést. A mérkőzés pikantériája volt, hogy SK Hradec Králové csapatában egy bizonyos Šrůtek nevű játékos a korábbi meccsen, mint a Český Kostelec játékosa lépett pályára. A pozsonyiak tiltakozása hiábavaló volt. A köztársaság bajnoka végül a Sparta Praha lett, miután 7:0-ra lelépte a königgratzieket. Szlovákiából hamarosan aztán két labdarúgó szövetség is küldhetett csapatot Csehszlovákia bajnoka büszke címéért, mert az SZLSZ mellett megalakult a magyar csapatok szövetsége, a (szlovákiai) Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) is.

Prága azonban keményen diszkriminálta a szlovák területekről érkezett csapatokat, és később mindössze egy hely volt számukra kiadó. Voltak bepróbálkozások előtte is: például az MLSZ által küldött csapat Prága szerint nem teljesítette időben az összbajnokság kvalifikációját, ezért nem indulhatott 1925-ben magyar csapat az országos bajnoki címért. A három szlovák kerület vezető csapatai ezekben az időkben a I. ČsŠK Bratislava (nyugati) ŠK Žilina (közép) és a Slávia Košice (keleti) voltak. Összállami szinten először 1927-ben lett bajnok szlovák területekről származó csapat: a I. ČsŠK Bratislava a Német Labdarúgó Szüvetség által küldött DSV Budweis (České Budějovice) csapatát verte 4:2-re a döntőben. Jegyezzük fel a győztes tizenegy nevét: Hollý - Čulík, Mutňanský - Kaulich, Karácsonyi, Träger - Šoral, Poláček, Čambal, Uher. A csapat Benjáminja az a Štefan Čambal (1908) volt, aki később az első profi szlovák futballista lesz - és a Slavia Praha színeiben ér el zajos nemzetközi sikereket.

 

Az első respekt 

Az első komolyabb nemzetközi szlovák focisikerre 1929 májusáig kellett várni – vajon ki más, mint egy magyarországi csapat ellen. A I. ČsŠK Bratislava 5:2 arányban megsemmisítette a budapesti Újpest csapatát. Érdekesség, hogy a szlovákok összes gólját Štefan Príboj szerezte, akcióból. Még nagyobb dícsőséget jelentett a szlovák focinak, amikor 1929 május 26-án Petržalkára (Pozsonyligetújfalu) érkezett az angol, akkor négyszeres bajnok Newcastle United. A sokkoló végeredményre egész Európa felkapta a fejét, mert a derék tót legények 8:1-el alázták a szigetországiakat. A szlovák labdarúgás korai szakaszának legdicsőségesebb eredmény ez, olvassuk el emlékül a kezdő tizenegyet is: Hollý - Čulík, Zeumenn - Horký, Poláček, Trägerf - Šoral, Bulla, Príboj, Čambal, Uher. 

A második világháború előtt a csehszlovák színtéren a I. ČsŠK Bratislava vált a legsikeresebb csapattá. Szlovákia bajnoki címét 1938-ig a pozsonyiak ötször szerezték meg, kétszer diadalmaskodott Žilina (Zsolna) és a ŠK Rus Užhorod (Ungvár) csapata, míg egy-egy bajnoki címet gyűjtöttek be az MLSZ csapatai: SC Ligeti (Pozsony), FTC Fiľakovo (Fülek) a KAC Košice (Kassa). 1935/36-os szezontól aztán Csehszlovákiában létrejött az összállami bajnokság rendszere, amelyben többnyire a I. ČsŠK Bratislava játszott és legjobb eredményként csupán egy negyedik helyet tudtak felmutatni. Ebben az időszakban játszották nagy sikerrel a pozsonyi kávéházakban Dallos M.: Tempo, Bratislava, do toho! című slágerdalát, amely hamarosan nagy népszerűségnek örvendett a futballstadionokban is – egészen a mai napig a szlovák stadionokban Do toho, do toho! (hajrá!) kiabálással buzdítják a szurkerek csapataikat. 1929 októberében lépett pályára a csehszlovák válogatottban az első szlovák játékos, Pavol Šoral, míg a korszak abszolút szlovák csillagává 21 nemzetközi mérkőzéssel, többek között az 1934-es világbajnokságon szerzett ezüstéremmel a pozsonyi Štefan Čambal vált.

Dicsőség a korabeli hősöknek!

83 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr812038567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heraklész 2010.06.01. 09:28:57

Én soha nem fogok a szlovákoknak drukkolni.

Žďárský 2010.06.01. 09:31:01

Szép összefoglaló egy gyakorlatilag ismeretlen témáról. Nekem eddig a szlovák foci a 90-es éveket jelentette, illetve ezen kívül pár nemzetközi porondra kijutott csehszlovák csapatot korábbról. Köszönöm.

Terézágyú 2010.06.01. 09:52:25

Akkor most a 'szurkoló' szó meghalt, csak a 'szurker' van helyette?

yafet 2010.06.01. 09:57:06

Az, hogy mi volt 70-80 éve az egy dolog. A szlovák fociról elsőre 1-2 Slovan meccs ugrik be, amikor magyarokat vertek.

Te tudod! Jó szurkolást...

jujdejo 2010.06.01. 10:05:58

hamarabb szurkolok a romanoknak mit a szlovakoknak!

greybull 2010.06.01. 10:11:20

Azért szurkolsz a szlovákoknak, mert hülye vagy.

bagyula 2010.06.01. 10:15:01

Ha majd a pozsonyi Tatra Bank epuleteben (angol mellett) magyarul is meg lehet majd szolalni annelkul, hogy kirugjanak az allasodbol, en is nekik fogok drukkolni, ahogy mar tettem jegkorongban szamtalan esetben. Addig is BOJKOTTALOM Szlovakiat!

Terézágyú 2010.06.01. 10:15:40

@heraklész: @yafet: @jujdejo: @greybull:

Hű de jó, lehet utálni egy népet, egy országot.

csiszlikek dáridója 2010.06.01. 10:18:24

azért szurkolsz a tótoknak mert tót vagy. Ha magyar vagy akkor ez a blog egyenlő a hazaárulásssal.

Rusher4587 2010.06.01. 10:25:37

1-jól mondod, az "országuk" szépségéhez hozzátettünk egy keveset. Konkrétan mi adtuk az egész telket.
2-jó fej emberek, csupán hetven százalékuknak vannak ellenérzései velünk szemben. A bodzás cigány is jó fej, miután elitta a segílykét, mindenki a spanja.

Végül is ez egy olyan abszurd dolog, mintha egy palesztin az izraeli válogatottnak szurkolna. De hát vannak fura emberek:)

yafet 2010.06.01. 10:43:26

@Terézágyú: Ja-ja, utálnak is minket rendesen!!!

fisherpali 2010.06.01. 10:47:32

Csak akkor drukkolnék a szlotákoknak, ha a válogatottuk tele lenne felvidéki magyar srácokkal.
De ha már mindenképp szomszédos országról van szó, a földrablók helyett inkább a szlovéneket választanám. Sokkal szimpatikusabb ország, példamutató nemzetiségi politikával. Ráadásul a focijuk sem lehet rossz, ha kiejtették az EB bronzérmes ruszkikat.

csiszlikek dáridója 2010.06.01. 10:49:02

A bal felső sarokban a három szabadmadár mindent elmond a blogger világnézetéről. Szerencsére kihalásra ítélt példány.

blasted 2010.06.01. 11:03:19

ki ez a barom aki ezt a szart irta? a cindexre mar tenyleg irogathat mindenfele hugyagyu?

mréveiller 2010.06.01. 11:06:18

egy magyar nem szurkolhat a szlovákoknak (csak az elmúlt pár évben: Malina Hedvig, DAC meccs(1 majdnem halott), Nyelvtörvény,Slota folyamatos kirohanásai "ázsiai horda" "kócos asszony" stb) sokkal szimpatikusabb egy Dél-Afrika vagy akárki de ezek?

2002 2010.06.01. 11:08:15

Tyű, ahogyan látom nyert ügyünk van, ez lesz a legnézetteb blog :D

Leslieke 2010.06.01. 11:08:35

@Rusher4587:

"1-jól mondod, az "országuk" szépségéhez hozzátettünk egy keveset. Konkrétan mi adtuk az egész telket."

A nap mondása!

dr.pupak30 2010.06.01. 11:14:04

én is szurkolok a krumplifejűeknek. hogy minél előbb és minél nagyobb gólkülönbséggel essenek ki. :)

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2010.06.01. 11:14:36

Remélem Slota meg Fico már mentette a kedvencek közé a blogot.

dr.pupak30 2010.06.01. 11:15:46

amikor ezt a szót meghallom, hogy szlovák enyhe undor fog el minden esetben

Titus Pullo Urbino 2010.06.01. 11:18:51

Hihetetlenül egyszerű hozzászólásokat olvastam itt fent, nem akarok nickeket idézni, szégyelje csak az magát, aki magára ismer. Tótozunk, szlotákozunk, gyalázkodunk?

Amúgy meg gratula a cikkhez, végigolvastam, érdekes volt. És engedtessék meg mindenkinek, hogy annak szurkoljon, akinek akar, a szimpátia nem ráció alapján működik.

dr.pupak30 2010.06.01. 11:25:01

@Titus Pullo Urbino: idióta vagy. ha megnézed egyel fölötted egy szlovák bíztatja Fico-ot hogy rugja szét a segged. ezért nem tartunk sehol, mert egy beszari népség vagyunk, akit még a szlovák is kedvére rugdos.

Terézágyú 2010.06.01. 11:26:36

@Titus Pullo Urbino:
"a szimpátia nem ráció alapján működik. "

Ahogy a hozzászólásokból látszik: az unszimpátia se :)

bagyula 2010.06.01. 11:28:53

@Titus Pullo Urbino: Valoban, hisz akkor en sem szurkoltam volna nekik meg az idei Teli Olimpian is. Azota, nalam, betelt a pohar. Lehet a pohar volt kicsi, vagy tul sok cseppent. Szerintem az utobbi.

Titus Pullo Urbino 2010.06.01. 11:32:53

@pupak30: mi köze Fico-nak egy focicsapathoz, meg egy szurkolóhoz? Nem értem, bár te biztosan ezt is érted, nemhiába vagy elmeorvos.

Hoppázó Beléndek 2010.06.01. 11:38:14

mi, normális emberek, köszönjük a hiánypótló írást.

érdekes és ismeretlen terület ez nekünk magyaroknak, mint annyi minden más is Szlovákiával kapcsolatban.

the more you know..

dr.pupak30 2010.06.01. 11:40:40

@Titus Pullo Urbino: semmi, csak a szlovákokhoz. A szlovákok nép adja azon politikusait akik mindent megtettek és megtesznek a magyarság hátráltatásáért és megalázásáért. ezért minden ami a szlovák kultrúra része így a foci is és az emberek akik a kultúra hordozói elítélendő addig amíg ezen nem változtatnak. ilyen egyszerű ez.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.06.01. 11:45:32

Szerintem nem kötelező senkinek szurkolni. Egyébként ha már (sajnos) ennyire politikai lett a poszt: az én "tót" nagyapám a Magyar Királyság katonájaként járta meg a Don kanyart és túlórázott ott néhány évet, mielőtt harmincnéhánykilósan hazajött. Majd nem fogadta el a lakosságcsere lehetőségét, és inkább maradt Magyarországon, mert ezt tekintette hazájának. (ugyebár ez a felvidéki magyaroknak kötelező, fordítva választható volt) Ennyit a hazafiasságról.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.06.01. 11:48:16

@Szocio Pata (kikvogymukblog):
És hajrá Magyarok, de lehetőleg Torghelle Sanyi nélkül :)

Titus Pullo Urbino 2010.06.01. 11:50:06

@pupak30: köszönöm doktor úr, ilyen logikailag alátámasztott érvelés meghátráltatásra kényszerít. Nem hiába mondta a bölcs Spinoza mester, hogy "kizárólag a helyes premisszákból vonható le a tényleges konklúzió."

Premissza 1: Fico szlovák
Premissza 2: Fico gonosz
Konklúzió 1: aki szlovák gonosz
Konklúzió 2: aki szeret bármit, ami szlovák, az gonosz

Gratulálok mester, taníts még, írj!!!

yafet 2010.06.01. 11:51:31

Szívesebben drukkolok olyan csapatnak amelyik szép, izgalmas játékot mutatt vagy valami miatt kiugrik a többi közül. Milyen jó fejek voltak egyszer a fűves jamaicaiaik? Milyen mókás volt amikor a szaudiakat kiütötték a németek? Vagy mennyire élvezik a játékot az afrikaiak?

Elvonatkoztatva a politikai aktualitásoktól és a szlovák-gyülölettől, be kell látnunk, hogy hiába kijutottak a szlovákok, de a többinek a nyomába se érnek.

Fantáziátlan, unalmas, egyéniség nélküli, innen-onnan összelopott elemekkel. Pont olyan a focijuk mint a "nemzetük"!

Valljuk be, régen a drótozáshoz jobban értettek!!!

dr.pupak30 2010.06.01. 11:56:39

@Titus Pullo Urbino: még olvasni se tudsz. én ilyet nem írtam. szerintem végezd el az általános iskolát mégegyszer. én elítéleg minden ami szlovák és azzal kapcsolatos. nem bántom őket csak elítélem, így általánosítva. jogom van hozzá. veled ellentétben nekem vannak külföldi tapasztalataim és láttam, látom, hogy tesznee keresztbe a szlovákok a magyarnak ott is. szögesdrótot a magyar lakta területek határaihoz, aztán a tárában úgy hülyemagyaroznak ahogy akarnak

tolsztoj 2010.06.01. 11:58:11

Azért a maradékországiaknál csodálatosan kivehető a katasztrofális utolsó kb. 60 év "áldásos" behatása - én agyficamnak szoktam nevezni azokat a valóban szélsőséges furcsaságokat, amiket egyes "anyaországiak" produkálni tudnak - néha az az érzésem, hogyan a józan ész már kiveszett maradékországból – egy biztos- ilyen „agyficam“ szlotákiában elképzelheztetlen – mármint hogy egy szlovák a magyaroknak drukkoljon valamilyen sportágban, persze a szlovákoknál soha nem volt olyan elnemzetlenítő 60 év mint m.országon, hiszen csak 17 éve léteznek mint államalakulat, bár a nacionalizmus már több mint százéves.
De azért ajánlok még egypár országot, akiknek szurkolni lehet – pl.Románia, Szerbia, esetleg újabban Ukrajna – minél jobban elnyomják egy országban a magyarokat, sztem annál érdemesebb a szurkolásra – ezt úgy hívják hogy Stockholm szindróma – de miért a maradékországiaknál jelentkezik?

Titus Pullo Urbino 2010.06.01. 11:59:09

@pupak30: ismételten gratulálok, most már látom, hogy nemcsak elmeorvos vagy, hanem büntetőbíró is. És nyugodtan gyalázz még engem is, meg a szlovákokat is.

dr.pupak30 2010.06.01. 12:02:20

@Titus Pullo Urbino: ez nagyon messze van a gyalázkodástól barátom. ez csak jogos óvatosság és távolságtartás. én nem maradok adósa senkinek. a saját eszközeimmel én is megteszek mindet az ő hátráltatásukért. hajlandó vagyok megváltoztatni e nézeteimet amint bármilyen pozitív jelét tapasztalom a viselkedésüknek addig nem.

gpetersz 2010.06.01. 12:03:19

Remélem Paraguay és az olaszok is elpicsázzák őket, azt jönnek haza gyorsan.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.06.01. 12:04:05

@tolsztoj:
Elég fekete-fehéren látod. Szlovákok is szurkolnak magyaroknak, főleg azok az értelmesebbek, akik nem felejtették el megkérdezni anyut-aput a felmenőkről. EZt egyébként itthon is megtehetnék sokan, lenne nagy meglepetés. Lehet, hogy nem Árpád vére, hanem SZvatopluké csörgedezik az erekben.

Titus Pullo Urbino 2010.06.01. 12:09:49

@pupak30: "idióta vagy" ezt nekem írtad, "elítélem őket, általánosítva" ezt meg a szlovákokról. Ennyit tudsz, gyalázkodni és elítélni. Amúgy semmi bajom ezzel, én nem haragszom senkire, rád sem, béke veled!

r123 2010.06.01. 12:11:21

"látszat ellenére a szlovákok jófej emberek" - kár, hogy baromira nem igaz..
egyébként lehet leszólni az érzelmi alapon gondolkodókat, de az elmúlt évek eseményeinek tükrében szurkolni nekik??? soha!!!

Titus Pullo Urbino 2010.06.01. 12:11:33

@pupak30: Mikszáth Kálmán műveit ajánlom olvasásra, jót fog tenni, hidd el. Élvezetes és nyugtató egyszerre.

scsaba1 2010.06.01. 12:12:57

Tisztességes magyar ember utálja a franciákat, nem szurkol a szlovákoknak, nem barátkozik a románokkal és megveti a szerbeket. I

tolsztoj 2010.06.01. 12:14:02

@Szocio Pata (kikvogymukblog):
Ne oktass ki olyan dolgokban, amikről dunsztod sincs, vagy talán szlovákiában élsz már egypár évtizede? Aki szlovákiában a magyaroknak szurkol,az bizony nagy valószínűséggel magyar - én egész életemet itt éltem le, de még olyan szlovákkal nem találkoztam, aki magyaroknak szurkolt volna AKÁRMIBEN, persze ha nem olyan "szlovákra" gondolunk, akinek a nagyszülei még nem is tudtak szlovákul....
Hányinger ez a benyalás egyes maradékországiak részéről a kisantantnak, ez már nem Stocholm szindróma, hanem szimpla mérhetetlen tudatlanság...

scsaba1 2010.06.01. 12:15:45

Aki felhördülve nyomta a "Válasz erre" gombot, annak elmondanám, hogy poén akart lenni. Azt Jelzi az "I" betű a mondat végén.

dr.pupak30 2010.06.01. 12:16:37

@Titus Pullo Urbino: ah ha te is szlovák vagy és megsértettelek bocsáss meg te is utálhatsz nyugodtan. jegyezd meg magyar és szlovák között sosem lesz egyetértés. pár éve előttem ismeretlen volt mások megítélése nemzetiség alapján. politikusaitok segítettek ezen. nacionalista lettem, mert megértettem, hogy a szláv tenger közepén más választásunk nincs. minden szláv utálja a magyart és ami megtörtént a múltban az megtörténhet a jövöben is. oda kell figyelni kivel barátkozik az ember.

Žďárský 2010.06.01. 12:22:06

www.kukac.sk/portal/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=7&cat=0&pos=2

www.hokej.sk/clanok61480-Podme_spolu_na_pivo_s_madarskymi_fanusikmi.htm

Vannak még értelmes emberek, csak azok nem ide írnak... Amúgy épp szombaton hat szlovákkal néztem együtt a német-magyart, akik minden nekünk szurkoltak (volna, ha lett volna miért... így inkább csak vigasztaltak...)

tolsztoj 2010.06.01. 12:27:57

@Szocio Pata (kikvogymukblog):
Még valamit Szvatoplukhoz - azért ha már említónk valakit, illik tudni ki is volt valójában - a valódi neve Zwentibold, germán volt, és utálta a szlávokat, sőt amikor alkalma volt le is gyilkoltatott egypárat belőlük.Persze Cosmas nevű középkori cseh történetírónak jól jött a nagymorva legenda, bár jól tudta, hogy csehországnak semmi köze az egészhez (szlovákok természetesen még akkor nem léteztek) - észrevette, hogy nemcsak Szerbiában van Morva folyó (persze ott három is) de csehmorvaországban is - nos megvolt a lehetőseg a cseh "Drang nach Osten"-ra, így Zwentiboldból Svatoplukot "gyártottak ki " a csehek, és már meg is volt az új elmélet, amely megtámogatta a későbbi cseh terjeszkedést Magyarországra - amit Trianon sikerrel meg is koronázott - máig.
Butuska tudatlankáim, további jó drukkolást (szurkolást) megszállóinknak.Hajrá Kisantant!

Žďárský 2010.06.01. 12:34:37

@tolsztoj: A hangnemet inkább nem kommentálom, csak állításaidat. Egyrészt a IX. században eredeti névről beszélni elég necces, ahány írott forrás, annyi írásmód. Svatopluk a mai cseh verzió (Svätopluk a szlovák). Свѧтопълкъ volt az ószláv, de a krónikák emlegetik latinos és germános formában is. Suentopolcus, Zventopluk, Zwentibald, Zuentibold stb.
Utálta volna a szlávokat? Mire föl? Egy főleg szlávok lakta királyság ura volt, (amely persze nem volt etnikailag akkor még se morva se szlovák) és elsősorban a nyugaton elhelyezkedő frank-germán államok ellen harcolt.
Nem volt szláv? Ezt azért szintén jó lenne valamivel alátámasztani.

ORGASMUSFORSCHER 2010.06.01. 12:39:01

Nekem tetszik ez az ötlet. Szurkoljunk Szlovákiának. Ezzel nehéz helyzetben hozzuk ôket egy kicsit, mert ugye hivatalosan gyûlölnek minket s az ô szempontjukból az ô gyûlöletükre a mi gyûlöletünk jobb válasz lenne. Ha azt mondjuk, hogy lószart gyûlölünk benneteket, hanem szeretünk, hiszen összetartoztunk x éven át s továbbra is össze fogunk tartozni, mert szomszédok vagyunk s maradunk... Amúgy meg ki tudja pontosan, hogy ki a magyar, ki a szlovák? Ôk se tudják, mi se tudjuk... A magyar sosem volt többséget adó nemzet az országában 1920-ig... minek ezt erôltetni most, amikor minden a keveredésrôl, globalizációról szól, s a világ vezetô országa (USA) pont úgy lett vált elsôvé, hogy kihasználta mások problémáit s befogadta a különbözô nemzetek képviselôit... nekünk egy Dunamenti Köztársaságban kellene gondolkodni, aminek Szlovákia is része kellene, hogy legyen, hogy nem 500 kis ország legyen Közép-Európában, amiket külön-külön szépen lenyomnak a multik, a nagy országok, hanem egy nagyobb egység, ami határozottan tudja képviselni az országlakosok érdekeit. A világ egyre kevésbé figyel Európára, jönnek fel az ázsiaiak, senkinek sem jó ez a permanens cirkusz a környékünkön...

Amúgy meg ma nem lenne Szlovákia, ha a magyar uralkodók, uralkodó réteg nem akarta volna, hogy az ország északi részén élôk ne maradjanak meg annak, amik voltak. Mi sosem irtottuk ôket úgy, ahogy pl. az angolok irtották a náluk kisebb népeket a szigeteiken... ezt is el lehetne mondani a szlovákoknak.

Da Real Knee Grow 2010.06.01. 12:46:18

Én észak kóreának szurkolok, hátha összejön az atombomba még június 11 előtt.

_tx_ 2010.06.01. 12:46:28

Jó a cikk... érdekes.

ORGAZMUS...: Az utolsó bekezdésben írottak csak részben felelnek meg a valóságnak. Ha az elmúlt 300 évben nem próbáltunk volna magyarosítani a Felvidéken, akkor nem lenne ma Szlovákia, mert nem érezték volna szükségét az elszakadásnak. A mai Magyar Államhoz tartozni már nem olyan, mint egy évezreddel ezelőtt a Szent Korona birtokának lenni.

tolsztoj 2010.06.01. 12:46:36

@Свобода: Mivelhogy láthatóan szláv behatás alatt vagy (vagy esetleg egyenesen szláv) fölösleges vitába szállni,ismervén közelről a csehek, szlovákok elfogultságát - közelről csak ezeket ismerem részletesen, ezért csak ezt a két nációt említem - kb. 40 éve foglakozom történelemmel, itt csak két könyvet ajánlok elolvasni,hogy tisztábban láss.
Popély Gyula: Felvidék 1914-1920, és talán még inkább: Tomáš Krystlík: Zamlčené dějiny - aki ezeket elolvassa nem létezik, hogy a megszállóknak szurkoljon - persze ha csak nem tartozik az agyficamos maradékországiak közé, akikből sajnos rengeteg van (amint azt 2002,2004,2006 is bizonyítja....)

ORGASMUSFORSCHER 2010.06.01. 12:49:12

Ja, és ha lesz valamiféle megegyezés a környékünkön, akkor el lehetne kezdeni fokozottabban együttmûködni gazdasági téren, hogy egy kicsit gazdagodjunk már... ott a rengeteg eu-s pénz, csak okos programokat kellene kitalálni... miért engedjük, hogy mindenki rajtunk nyerészkedjen, amikor mi magunk is tudnánk a saját gazdaságainkat irányítani... stb... a háborúk kora lejárt Európának ezen a részén is, errôl szól az EU + NATO tagságunk.... azaz lehet eggyel elôrébb lépni....

Žďárský 2010.06.01. 12:57:34

@tolsztoj: Nem vagyok sem szláv, sem szláv behatás alatt, csak per pillanat tartózkodok egy szláv országban. Nem is beszélek túl jól egy szláv nyelvet sem, ezért Krystlík könyvét nem fogom tudni elolvasni, a másikat viszont ismerem.
Csak egy kérdés: mi köze ennek a focihoz? Ki kérte, hogy szurkolj a szlovákoknak? Nem kötelező, én sem teszem, amióta focit nézek, olasz-párti vagyok. De ettől még a gyomrom fordul ettől a fröcsögő gyűlölettől. Lehet vitatkozni azon, hogy ki mennyire megszálló (bár a Szlovákiát a térképről letörölni akarók elgondolkodhatnak azon, hogy az ország területének nagy részén 99% a szlovákok aránya...), de ennek semmi köze a sporthoz.
Ez a blog egy meglehetősen középszerű, a mienkhez nagyon is hasonlító válogatottról szól, aki kis szerencsével elérte azt, amit mi is szeretnénk régóta, s talán egyszer majd sikerül. Ez nem Slota, Fico, Beneš és a többiek ügye. Ez sportolóké, akik kemény munkával elértek valamit, ami becsülendő. Nem kell őket szeretni, nem várják el, én is bízom benne, hogy az olaszok jól megszórják majd őket, a többi meccsükön meg győzzön a jobbik.
És ha másért nem, akkor Németh Szilárd, Borbély Balázs vagy a jelenleg is kerettag Saláta Kornél miatt némi figyelmet és érdeklődést megérdemelnek.

tolsztoj 2010.06.01. 12:59:41

@_tx_:
Hát ennél nagyobb ökörséget azért nem mindjárt találni akárhol az interneten - ha nem ismered a történelmet, akkor légy szives maradj csendben...
Ki magyarosított az utóbbi 300 évben Felvidéken? - és föleg kit?
A szlovák nemzet kb.1840-1850 k.keletkezett, hiszen Štúrt majdnem megverték, amikor Murányban az ott élőknek "megmagyarázta", hogy ők tulajdonképpen szlovákok.Az első magyar nyelvű iskola 1844-ben nyílt meg, addig csak a latin volt a tannyelv - latinnal magyarosítottunk? - amúgy józan vagy?
A szlovákokat a CSEHEK uszították a magyarok ellen, akiknek már régen fájt a foguk a Felvidékre, most tartsak itt történelemórát? - látom fölösleges itt megjelenni, most már nem csodálkozom, miért áll ez az ország ilyen "csehül" - ha annyi hülye van ebben az országban amennyi a levett mintákból az interneten kiderült, akkor ennek az országnak nincs jövője - lesztek majd szlovákok, csehek, románok, ukránok, szerbek, németek - minden csak nem magyarok - ahogy ezt már Herder régen megjósolta...

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.06.01. 13:19:00

@Свобода:
Sajnos ez sok magyar emberben megvan ez a hajlam, hogy felkutassa az sértettségre, kirekesztettségre való okokat. Külföldön is 100 reakcióból azt a 3-4 negatívat hozza haza és terjeszti. A másik 96-ra közömbös neki. Ez van a neten is. 23 másik csapat blogjára mehetne szurkolni, de ő ide jön, mert itt öntheti ki epéjét, és itt találhat olyanokat, akik majd elküldik őt a francba. Mindezt munka/ebéd/vagy szabadidőben.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.06.01. 13:23:14

@tolsztoj:
Már vártam, hogy Herder is a képbe kerüljön. Mellesleg az öreg egy szót sem írt a "nagy magyar nemzethalálról", csak általában a kis nemzetek, nyelvek jövőjéről, de a tények ne zavarjanak.

Mitya Ivanov 2010.06.01. 13:53:33

Nem fogok Szlovákiának szurkolni. Azt kivánom, hogy legyen 3 meccsük 0-11 es gólkülönbséggel aztán sipirc haza. Így lennék az osztrákokkal is, ha ott lennének.
Irigy vagyok, igen, ha nekünk nem megy már, akkor nekik is legyen szar, mert csak.
Nem vagyok "magyarkodó", mert a szomszédok közül mindig a románoknak szurkoltam, és szurkolnék most is, mert gyönyörű focit játszanak, játszanak nagybetűvel, azaz JÁTSZANAK, értitek, megérdemlik.

Kirani 2010.06.01. 15:27:26

A poszt érdekes és tényleg hiánypótló, köszönjük. Örömmel látom, hogy a sok gyalázkodó elvakult mellett akad pár józan gondolkodású vélemény is.
Hosszan értekezhetnék arról, hogy miből ne csináljunk politikát (szurkolásból például), de aki élből ugrik a szlovák-témára, úgysem értené, aki meg megért, annak nem kell magyarázni.
Aki fociblogot olvas, biztosan mind szurkoló, és hosszan tudja mesélni, miért kezdett el tökmag gyerekként a liláknak, a kékenek, zöldeknek, pirosaknak (...) olaszoknak, braziloknak, németeknek, angoloknak (...) szurkolni. Nem érzem, hogy bármelyik drukker kevesebbet érne amiatt, akinek szurkol. Fogadjuk már el egymást, ideje lenne. Egy Brazíliának szurkoló magyar drukker biztosan nem azt fejtegeti a brazil fociblogon, hogy ő mekkora magyar, meg mi a véleménye Trianonról, hanem a kedvenceiről, az eredményeikről ír. Aki politizálni akar, menjen olyan blogra, számtalan áll rendelkezésre. Egy csapat lehet szimpatikus vagy ellenszenves, de nehogy már levonjuk a következtetést, hogy aki nekik drukkol, az mind egy bunkó vadbarom.
Tisztelet jár a szlovák válogatottnak, hogy kijutottak, mi erre '86 óra nem voltunk képesek (akkor viszont micsoda előzményekkel jutottunk ki!), és ahogy elnéztem például most szombaton, egy darabig nem is leszünk...
Én a német válogatottnak szurkolok, immáron húsz éve, egyszerűen annak okán, hogy az ő játékuk tetszik a legjobban. Nagyon várom, hátha ez elég ahhoz, hogy ennek alapján valaki engem is lenácizzon...

Žďárský 2010.06.01. 15:55:22

@Kirani: Náci!! :-DD
Respekt minden ellenfél minden szurkolójának, de egy jó kis németverésnél kevés felemelőbb futballélmény akad...
www.youtube.com/watch?v=1j0aFw-V7zY
Hiába, ízlések és pofonok:-)

KANADA 2010.06.01. 16:23:25

Remélem mind a három csoportellenfelüktől kikapnak! Szlovákia nem haver! A kormányon lévők mind magyargyűlölők és őket a nép szavazta be, tehát ők is ugyanúgy utálják a magyarokat! Ennyi!

KANADA 2010.06.01. 16:29:21

@Kirani:
Ha nem lennének magyar nacionalista emberek, akkor te most nagy valószínűséggel németül írnál! Lennénk olyanok, mint az írek, gyűlölik az angolokat (jogosan!), de mégis angolul beszélnek!

Žďárský 2010.06.01. 16:35:11

@KANADA: Ne keverjük a nacionalizmust a hülyeséggel. A nacionalizmus az, hogy őrizzük, ápoljuk és gyarapítjuk azt az örökséget, amit eleink ránk hagytak, legyen szó nyelvről, kultúráról, bármiről. Amikor büszkék vagyunk arra, amit eleink alkottak és amit mi ehhez hozzátettünk.
Nacionalizmus az, hogy magyar és nem magyar csapat meccsén, mindenki a magyaroknak szurkol. Amikor viszont elkezdünk utálni másokat, az már nem nacionalizmus, sokkal inkább sovinizmus, amivel nem tudok egyetérteni.

Pacho · http://pacho.blog.hu 2010.06.01. 19:21:41

Azoknak akik a kormányt a néppel azonosítják, csak mert a nép szavazta meg az aktuális kormányt, nos azoknak csak egy példával szeretnék kedveskedni.

Nyolc évig a Gyurcsány kormány volt ugyebár itthon hatalmon, azokat a többség választotta meg. Nem kell a duma! Te is közöttük voltál paraszt, aki most tekergeted a szemeidet a monitor előtt. Igen rájuk szavaztál. Amúgy még valahol érthető, aki 8 éve rájuk szavazott, az már nem aki 4 éve is. Igen igen! Te is közöttük voltál.

Na akkor a téma on. Tehát a népet azonosítsuk a kormánnyal, amit mi szavaztunk meg. Tehát a többség hazug, tolvaj, korrupt és retardált. Vagy most akkor ez ránk magyarokra nem vonatkozik csak a többi népre? Kicsit álljunk már meg gondolkozni, mielőtt indulatból írunk és gyűlölködünk.

Nem minden úgy van ám ahogy a tévé előadja nekünk. A szlovák kormány jelenleg egy primitív söpredék, akiknek magyarellenességük világszerte híres. De a tanult szlovák polgár ennek megfelelően meg is veti őket. Természetesen a buta, manipulálható, 8 általánost végzett átlagszlovák az utál minket, ha már ezt kívánja tőle a nagyvezér, de aki ennek felül, az ugyanolyan buta. Az semmivel sem jobb ám.

Vagy esetleg szoktatok vitatkozni hülye emberekkel? Nem érdemes. Elmagyarázni el lehet dolgokat, maximum nem értik meg, de vitatkozni velük, lesüllyedni az ő szintjükre az önvallomás, hogy ugyanolyan hülye vagy mint ők.

És akkor még a végére egy adalék. Aki a nacionalizmus eszméje mögé bújva rombol és mocskolódik az nem hazafi, sokkal inkább árt az országnak vele. Ugyanis az ő pénzéből kell helyrehozni azt amit tönkretett. A hazafi az aki tettekkel a haza javára van. Adakozik, épít, hozzájárul országa épüléséhez. Az hogy: "mocskos zsidók, mocskos cigányok, mocskos szlovákok, mocskos románok" nem más mint a média által a tudatlan ember agyába beleégetett gyűlölködés. És hogy ennek mi az oka?

Hogy legyen miről híreket írni.

Bocs a sok szövegért.

darnmarquee 2010.06.01. 20:22:16

írok már én is, ne fulladjunk már bele a sok hülyeségbe. gratulálok a cikkhez, példamutató! hajrá magyarország, hajrá európa, hajrá szlovákia!

Kirani 2010.06.01. 20:31:35

@Свобода: :-))
A németverésen (és persze a nácin ;-))kívül mindennel egyetértek. :-) Jó kis meccseket lássunk a vb-n, az a lényeg. Meg persze kinek-kinek az, hogy a kedvence nyerjen. Jó szurkolást mindenkinek!

Kirani 2010.06.01. 21:00:08

@KANADA: Nem értek egyet. Nem hiszem, hogy nyelújítóink, vagy Széchenyi István, aki elég sokat tett a magyar nyelvért, nacionalista lett volna. Szerették a hazájukat, ez tény, de nem hiszem, hogy ez abban nyilvánult volna meg, hogy mást gyűlölnek. A politikai áramlások (is) hozták, hogy mi hogyan alakult, a nyelvünkkel is. Ha például nem jön az enyhülés a Szovjetunióban Gorbacsovval, lehet, hogy ma oroszul írnék, mert az lenne muszáj. Szerencsére nem így lett - de lehetett volna.
Tudod, én szeretem a hazámat, de nálam ez nem azt jelenti, hogy Magyarországon kívül bármelyik országot vagy nemzetet utálnám. Szerintem Széchenyi István fogalmazta meg a legjobban, hogy nem szavakra, hanem tettekre van szükség. Én itt élek, nem tervezek elmenni máshová, mert nem tudnék máshol élni. Itt születtem, idekötnem az emlékeim, itt van édesanyám sírja. Akkor sem megyek el, ha amott könnyebb, vagy ha jóval többet lehet(ne) keresni. Legtöbbször belföldön nyaralok, ismerem hazám tájait. Itt van bejelentett állásom, ami után megfizeti a munkáltatóm az adót (semmi zsebből-zsebbe), és az autómat sem jelentem át a "gyűlölt" Szlovákiába, mondván, ott olcsóbb, inkább itthon fizetek utána. Ismerem hazám irodalmát, történelmét, és nagyon odafigyelve óvom és ápolom az anyanyelvem (magyar-történelem szakos tanár szerettem volna lenni). Számomra ezt is jelenti a hazaszeretet. És igen, én is mélységesen elítélem a trianoni történéseket.
Ellenben a mai sok "divatnacionalista" szája csak fröcsög a durvábbnál durvább szitokszavaktól (szokszor angolul... nesze neked, nyelvhasználat!), hatalmas Merci terepjárón járnak, szlovák rendszámmal (és persze rokkantmatricával, nehogy egy fillért is fizetni kelljen a parkolásért), és ha azt mondod neki, hogy "Nem tudhatom", azt sem tudja, kiről-miről beszélsz. De ő magyar, mert gyűlöli a románokat, nemzeti viseletet hord és fröcsög Trianonról, amiről mellesleg semmit nem tud? Nekem ugyanis manapság ez a tapasztalatom. Ettől pedig irtózom.
És ahogy a történelem tanárom mondta anno: kevesen vannak, akik vissza tudják vezetni a családfájukat Árpád apánkig... Majd' mindegyikünkbe keveredett más vér is az elmúlt hosszú évszázadokban.
Nem fogadom el, de megértem az álláspontod, kérlek, Te is értsd meg az enyémet. Rém unalmas lenne a világ, ha mindenki egyforma lenne.
De tényleg hagyjuk, ez egy fociblog. Legyen a labdáé a főszerep!

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.06.01. 21:45:24

Hihetetlen, hogy ez az egyébként békés post micsoda reakciókat váltott ki. Szeretném felhívni mindenkinek a figyelmét a blog sport jellegére, azon belül is a labdarúgás szeretetére.

Köszönet, akiknek átment a lényeg: Kiranin, Szoci Pata, Szvoboda (elnézést, de nincsenek cirill karaktereim), Hoppázó Beléndek, Orgasmusforscher

Hamarosan érkezik a folytatás, amelyben röviden a szlovák foci történetét mutatjuk be a második világháborútól, napjainkig!

Üdv, CSK

danthaman 2010.06.02. 05:54:38

helouzz, szlovakiábol írok, de csak annyit hogy ti betegek vagytok. tisztelet a kivételnek!!!! Hajrá Kornél és Janesz!!!

Waldorf Rolandó 2010.06.02. 11:22:58

Ezért a blogért minden szerző sorba állhat majd a legújabb böszmepofájú Benes-autójáért, amivel aztán büszkén takaríthat az autópályán.

kalapácstollú 2010.06.02. 21:12:35

@heraklész: Én fogok. Például ezen a vb-n. Kulturálisan-történelmileg hozzánk a legközelebb álló nép. Igaz, mindennek nincs köze a focihoz, de egy vb-n a kedvencek kiválasztásánál nálam ez is számít.

lupidu 2010.06.04. 11:16:22

Mindenki szurkolhat a tótoknak, aki akar. Én nem tudok elvonatkoztatni egy rakás jelenlegi (és nem történelmi) dologtól. Úgymint: nevesítetlen földek, trianon megemlékezés és a kettős állampolgárság dühödt támadása, nyelvtörvény, stb. Ezért eszembe sem jut, hogy nekik szurkoljak.

montipájton 2010.06.04. 20:47:55

@Dr. Suokup: Te hülye vagy, de nem baj, ilyen is kell.

_Colos · http://keseiversek.blog.hu 2010.06.05. 20:44:59

Személy szerint én sem tudok elvonatkoztatni a szlovák kormány magyarellenes intézkedéseitől. Azaz remélem, 0 ponttal esnek ki. :-D Gondolom, leginkább felvidéki magyarok szurkolnak nekik, és ők sem amiatt, mert hűde egyetértenének ezen intézkedésekkel. Szóval ne bántsuk egymást légyszi'! ;)

Maisie MacKenzie 2010.06.07. 17:13:22

@kalapácstollú:

"Kulturálisan-történelmileg hozzánk a legközelebb álló nép."

Így van!
Naši chlapci.

Bogyó 2 2010.06.09. 11:38:55

Hát, hihetetlenek ezek az emberek!

Én valahogy sose a történelmi háttértől tettem függővé, hogy kinek szurkolok. Mi közöm pl. Brazíliához? És jó néhány meccsen szurkoltam nekik a szép játékukért. Akkor most Szlovákiánál miért kell ezzel foglalkozni?
Mert egyesek nem tudnak elvonatkoztatni?
Hát akkor próbáljanak! Mert ez az ő hibájuk, nem a szlovák válogatotté, pláne nem az abban játszó Saláta Kornélé. Akkor ilyen alapon sose szurkoljatok a magyar válogatottnak, ha nem éppen az van kormányon akire ti is szavaztatok!
Ha Trianontól, a nyelvtörvénytől, Slotától, Sólyom tavalyi ügyétől függően ítéled meg, hogy szurkolsz-e a szlovákoknak, akkor a te fejedben van baj barátom, de legalábbis túl kevés ismeret. Nem ismersz "normális" szlovákokat, nem ismersz tiszteletreméltó szlovák teljesítményeket, sőt nyilván tagadod a létezésüket. Ez pedig elmebaj.
Hogy vannak szlovákok akik utálnak bennünket? Hogy a hivatalos politika része is ez jobban mint kellene? Igen, ez elég baj, de ti ugyanazt teszitek, s akkor ez így is marad, s úgy tűnik, nektek ez a jó. Fájna is, ha Fico megegyezne Orbánnal, ha holnaptól kezdve mosolygós lenne velünk a Felvidéken mindenki, s a felvidéki magyarok minden reális nemzetiségi igénye ki lenne elégítve.
Megérdemelnétek, hogy betegyenek benneteket egy szlovák környezetbe, iskolába, munkahelyre, s jól meg lennétek büntetve néhány veletek rendesen viselkedő szlovákkal, netán baráttal, amennyiben nem küldenétek el mindet vicsorogva a jó édes anyjukba!

Erdélyi utazásaim során tapasztaltam, hogy a vegyes lakosságú részeken az emberek többségének nincs baja egymással, inkább a tömbben élők pl. a székelység küzd jobban a románság ellen. Mert majdhogynem főiskolát tud végezni úgy, hogy közben román emberrel ne is érintkezzen.
Az itt megjelenő kommentekből is látszódik, hogy mennyire nincs fogalmuk az embereknek a szomszéd népekről, a kultúrájukról, s csak a politikai események tükrében ítélkeznek. Utazni kellene, ismerkedni, olvasni, s nem általánosságokat leszűrni azért, mert ott is vannak türelmetlen, soviniszta marhák, néha több is mint nálunk.
Csak a másik út egyszerűbb.

Bogyó 2 2010.06.09. 11:58:46

Másik dolog, hogy sokkal több közös problémánk, ügyünk van, ezért is lenne normálisabb, ha nem abajgatnánk egymást. A nagyok így játszanak ki bennünket, röhögve és lesajnálva. A németek és a franciák nagy mértékben túlléptek a régi ellentéteken, sokat igyekeztek és igyekeznek tanulni egymástól, nekünk is meg kellene próbálni. Hőbörgők mindig lesznek, csodára nem kell számítani, csak azon dolgozni, hogy a többség végre normális lesz. Nagyon szánalmas, hogy tágra nyílt szemmel majmoljuk az angolszász világot, hajbókolunk a németek, franciák előtt, közben a szomszédainkban is történnek érdekes dolgok, s vannak normális emberek. Ha a szomszédom versenyezne valahol biztosan neki szurkolnék, nem a két faluval arrébb lakónak, mikor jutunk el erre a szintre nagyban is?
Ha Szlovákia leszerepel, vele együtt a térség is leszerepel, így mi is. És bizony sajnos joggal, látva a teljesítményünket. Én ezért örültem a románok, horvátok, bolgárok sikereinek régen, volt/van egy plusz előnyük, de természetesen nagyon számít az, hogy milyen a csapat, hogyan játszanak, mert mégiscsak fociról és nem háborúról van szó. Sokan sajnos háborúként kezelnek egy foci-vb-t, s így állnak hozzá.
Eleve minden játék-jellemző figyelembe vétele nélkül egy környékbeli csapat ellen szurkolni kicsinyes dolog.
Egy időben szurkoltam az íreknek, mert szimpatikus ország volt, s hasonlóan kicsi mint mi, de látva a futballjukat, elfordultam tőlük. Szeretem a görögöket, általában a görög kultúrát, de amikor Európa-bajnokok lettek, csak azért örültem, mert a nagyképű franciákra ráfért egy kudarc. Igazából nekik se szurkoltam, mert ölték a játékot.
Az ember hoz magával ismereteket, szimpátiákat, unszimpátiákat, ha elkezdi nézni a vb-t, de ha ezeket nem tudja felülírni és alapvetően a játék alapján ítélkezni, akkor ott baj van, mert nem befogadóan, demokratikusan ítélkezik, s nem sporteseményként tekint a dologra.

Szalahadin 2010.06.10. 07:52:53

@ORGASMUSFORSCHER:
Te tanultál valaha történelmet? Ha igen, akkor tudhatod, hogy a Kárpát-medence utolsó hitelesnek elfogadható népszámlálása, az 1910. évi adatai szerint Magyarországon (Horvátország nélkül számolva)9.944.627 magyar anyanyelvű volt, amely az összlakosságon belül 54.5%-nak felel meg. A Kárpát medencén belül még mindig a magyar a legnagyobb létszámú etnikai csoport. Amit írsz, az nagyobbrészt rendben van, de sokat ront a hitelén, ha nem valós tényekből indulsz ki.

Maisie MacKenzie 2010.06.10. 08:15:23

@Szalahadin:

"a Kárpát-medence utolsó hitelesnek elfogadható népszámlálása"

Ó hogyne, mert azt a Grál Lovagok készítették! :-D
süti beállítások módosítása